PDA

View Full Version : The fabulous four



Ronald
18-01-2006, 22:56
Nu we het in een andere topic toch over oude helden uit het boksverleden hebben, wie was jouw favoriet van de fabulous four?

Waar bij de zwaargewichten de strijd ging tussen 4 grote namen, zo was dat eigenlijk ook in de klasse tot 160 lbs: Sugar Ray Leonard, Thomas Hearns, Roberto Duran en Marvelous Marvin Hagler. Die 4 hebben geweldige partijen tegen elkaar gevochten, waarbij de partij van Hearns vs Hagler misschien wel één van de mooiste partijen ooit is

Voor wie ze niet kent heb ik de documentaire "The Fabulous Four (http://www.ma-skills.com/phpBB2/viewtopic.php?p=282532#282532)" in het MMF gezet. Heel veel beeldmateriaal uit alle partijen die die 4 tegen elkaar gevochten hebben. Helaas is er overigens heel weinig te zien van de rematch van Duran vs Leonard, waar Duran echt overklast wordt (heeft iemand die toevallig nog om in het MMF te plaatsen?)

Mijn favoriet was Hagler. Duran maakte een nogal onsympathieke indruk, Leonard maakte me net teveel show (ook mooi natuurlijk) en Hearns had niet echt de uitstraling van een idool. Hagler vocht net zo makkelijk links- als rechtvoor, wist vaak boeiende partijen neer te zetten en had ook nog eens zo'n onaantastbare uitstraling. Mijn favoriet was dus Hagler. Als ik die beelden zie kan ik er nog steeds van genieten. Wanneer je ff anderhalf uur niets te doen hebt, écht die docu gaan kijken :D .

Makijs
18-01-2006, 23:17
Ik ben het met je eens wat betreft Duran; ook niet mijn favoriet. Tussen de andere drie vind ik het moeilijk kiezen. Hagler was steengoed en had een hele goede kin. Leonard was supersnel en vond altijd een manier om te winnen. De meest spectaculaire KO's waren volgens mij toch van Hearns; echt ongelofelijke stootkracht.

Uit de onderlinge partijen van de Fab Four kan ik wel kiezen. Hagler vs. Hearns is echt de topmatch! Met name ronde 1 is waanzinnig.

Maupie
18-01-2006, 23:51
allemaal kijken !! echt hele mooie docu!!

kijk hem regelmatig nog eens terug. Thanks to Glen !!

Halfshot
19-01-2006, 00:13
Hagler all the way.

Hij had al veel eerder kampioen kunnen zijn, maar hij bleef trouw aan zijn team(managment en trainer).

Maar hij was de ware kampioen.

En Makijs heeft gelijk over Hagler vs Hearns

harry
19-01-2006, 10:05
Duran was dus "wel" mijn favorite, hij was "mister hart" hoe meer klappen die kreeg hoe beter hij werd! geweldig!

Makijs
19-01-2006, 10:59
Duran was dus "wel" mijn favorite, hij was "mister hart" hoe meer klappen die kreeg hoe beter hij werd! geweldig!

Daar heb je gelijk in Harry; Duran kon ongelofelijk incasseren. Zijn partij tegen Iran Barkley is daar een mooi voorbeeld van. Ik heb hem alleen tegen Hearns KO zien gaan.

Virby
19-01-2006, 14:37
heel heel moeilijk, vond leonard altijd wel een mooie vechter. Ook een hoop show, maar dat maakte het boksen ook spectaculair. Hagler heeft na zijn verlies tegen leonard nooit meer gevochten. Duran is naar mijn idee te lang doorgegaan. (hij heeft de langste bokscarriere van de 4 gehad)Hearns vond ik een geweldige vechter,kampioen in verschillende gewichtsklassen, maar heeft niet van leonard en hagler kunnen winnen ......ik vind het moeilijk...ik denk dan toch dat ik voor Leonard ga vanwege het feit dat hij in meerdere gewichtsklassen wereldkampioen is geweest en een positief saldo heeft tegen de drie anderen.

Ronald
19-01-2006, 18:30
Duran was dus "wel" mijn favorite, hij was "mister hart" hoe meer klappen die kreeg hoe beter hij werd! geweldig!
Yep, behalve dan in de rematch tegen Leonard. Toen gaf hij op.

Hammerkick
19-01-2006, 18:40
http://www.123people.net/d/duran_roberto/duran-roberto1.jpg
Ze waren alle vier heel erg goed,maar als ik er een echt moet kiezen,kies ik voor ,,The hands of stone,, oftewel Roberto Duran.

harry
19-01-2006, 20:22
Want een gevechten in die docu zeg terring, geweldig :shock:

En idd Duran komt niet echt sympathiek over, maar ik blijf hem de mooiste vinden van de 4 mega toppers, wat een driftig baasje haha.

Anonymous
20-01-2006, 11:03
Doe mij maar Hagler. Kan zowel rechts als linksvoorstaand vechten en leek wel onverwoestbaar. Zoek de partij eens op tegen Alan Minter in de UK, waar hij kampioen wordt. Daarnaast uiteraard de partij tegen Hearns waar hij gewoon door heen loopt. Vergelijk dat eens met Hearns vs Duran. Duran maakt geen schijn van kans! Sugar Ray is misschien wel de allerbeste maar persoonlijk vind ik de vechter Hagler een veel betere uitstraling hebben dan de showman Leonard.

Marco
27-01-2006, 21:18
Hagler is my man de redenen hierboven ga ik volledig in mee.