PDA

View Full Version : dvd of dvc?



RisingSun
26-01-2006, 21:19
Mijn vriendin wil een video camera gaan kopen,maar je hebt nu camera's met dvd of dvc systeem. Dvd is digitaal op cd en dvc maakt gebruik van een bandje. Op de site van canon wordt geschreven dat dvc betere kwaliteit afleverd. Het lijkt me dat over een paar jaar er geen videorecorder meer te vinden is op de wereld en hoe kun je dan je opgenomen films afspelen? Ik heb er echt helemaal geen verstand van maar misschien weet een van jullie het wel.
gr,
Jelle

micha
26-01-2006, 21:24
Hoi Jelle

Ik heb een sony camera die meteen op dvd opneemt en ik ben er erg tevreden over. Het enige nadeel is dat er maar 30 minuten op een schijfje past. Maar ik neem aan dat er schijfjes komen met meer ruimte.
Maar voor "home"movies is het ideaal in dvd knallen en je ziet jezelf inactie dungeonstyle :wink:

Halfshot
26-01-2006, 21:39
Hoi Jelle
Maar voor "home"movies is het ideaal in dvd knallen en je ziet jezelf inactie dungeonstyle :wink:

Ik geloof er niets van.
Post maar eerst zo'n filmpje in de dungen.

Wheelie
26-01-2006, 21:54
gewoon een camera kopen die op harddisc opneemt 8-)
kost wat maar dan heb je ook wat

http://www.jvc.nl/product-list.php?id=109

Wheelie
26-01-2006, 21:56
Hoi Jelle
Maar voor "home"movies is het ideaal in dvd knallen en je ziet jezelf inactie dungeonstyle :wink:

hoe doe je dat dan ? halverwege het dvd'tje vervangen of zo ;)

:lol:

NTT-FX
26-01-2006, 22:04
Die dvd cams zijn erg goed maar de media is peperduur...
Veel goedkoper word die ook niet aangezien de moulds om de discs te maken kunstmatig duur worden gehouden :mad:

De HD cams zijn ook erg goed en de prijzen zakken nu ;)

De 'dvc' cams kunnen ook heel goed zijn ; de betere zijn goed betaalbaar en bieden een beetje tussenweg tussen analoog en digitaal opnemen.

Met een firewire verbinding tussen je cam en je pc kun je de beelden overzetten.
Hierdoor is de 'dvc' cam in het voordeel omdat het medium relatief goedkoop is.
Prijsbewust? Koop de cam met tapes.
Gemak? HD cam kopen.

Kwaliteit zit hoog genoeg ; tegen de tijd dat cams high def. kunnen doen zitten we op een ander medium ;)

Paganstars
27-01-2006, 05:04
gewoon lekker ouwerwets op een 8mm of 16 mm rol ;)

micha
27-01-2006, 06:57
[quote="NTT-FX"]Die dvd cams zijn erg goed maar de media is peperduur...
Veel goedkoper word die ook niet aangezien de moulds om de discs te maken kunstmatig duur worden gehouden :mad:

valt reuze mee ik betaal 15 euro voor 10 discs

NTT-FX
27-01-2006, 07:15
en jij denkt dat die opnames na , zeg grofweg , 5 jaar nog foutloos te zien zijn? ;)
Branden is 1 ding , behouden is 2.

Vroeger was dat met tapes een probleem ; dv tape heeft dat nagenoeg niet meer.