PDA

View Full Version : Dion Staring in de Gelderlander



Pieter mulder
31-01-2006, 11:30
Op de sport-pagina van de gelderlander van 27 jan 2006 staat een groot artikel over Dion.
Moet zeggen dat het een heel leuk stuk is waarin verschillende sportscholen en personen worden vernoemd.
Positief artikel.

Tchau
pieter 8-)

Halfshot
31-01-2006, 11:51
VECHTSPORT
Oorlogsveteraan Dion Staring leeft zich uit in de ring

Door PIM ROELOFS

Vechtsporter Dion Staring, in de ring een killer, buiten de ring de rust zelve. De Arnhemmer heeft er alle belang bij koel te blijven. Als soldaat bewaarde hij de rust in Afghanistan en Irak. „Je moet de knop kunnen omzetten. Als ik een wedstrijd draai, dan ben ik een ander mens.“

Het contrast kan haast niet groter. In de ring is Dion Staring een vechtmachine, buiten de ring een rustige, vriendelijke jongeman. Een jongen die van elektrisch gitaar spelen houdt en van uitgaan. In zijn huiskamer hangt de geur van wierook. „Kopje thee?“

Staring kwam regelmatig op de Arnhemse Korenmarkt, maar is daar nog maar weinig te vinden. „Als ik drink, heb ik er dagen later op de training nog last van. Dat heb ik er niet voor over.“

Dion Staring, overigens geen familie van wereldkampioen kickboksen Ray Staring, is een MMA-vechter. MMA staat voor Mixed Martial Arts en is een combinatie van diverse vechtsporten. „Ik ben een MMA-shootofighter. Shooto is enigszins te vergelijken met freefight. Shooto is pittiger. Je slaat met de vuist, freefighters slaan met de platte hand. Op de grond gaat het gevecht door.“

Slechts een handvol Nederlandse MMA-vechters kan leven van de sport. Staring behoort niet tot die groep. Nog niet. De getogen Westervoorter wil dolgraag prof worden. „Ik heb negentien wedstrijden gevochten, waarvan vijf verloren. Het is voor mij nu zaak veel te vechten en ervaring op te doen. Als ik mooie gevechten lever, vragen de mensen vanzelf naar mij. Dan kunnen de organisatoren van grote gala’s niet meer om me heen.“

Niets wees er op dat tiener Staring later een bekende vechtsporter zou worden. Als kleine jongen ging hij, net als veel jochies van zijn leeftijd, op voetbal. Staring doorliep de jeugdelftallen van AVW’66 in zijn toenmalige woonplaats Westervoort. „Ik was een keepertje en had er best schik in. Maar als je zestien jaar bent, dan wil je ook andere dingen doen. Lekker stappen bijvoorbeeld. Ik kreeg een bijbaantje op zaterdag en ben gestopt met voetbal. Jaren heb ik niets aan sport gedaan. Een jaar of zes geleden ben ik begonnen met thai jitsu, een mengelmoes van karate en judo. Ik moest mijn energie kwijt.“

Sinds 2002 traint Staring bij Martijn de Jong, een bekende naam in de vechtsportwereld. In Deventer, waar de school van De Jong is gevestigd, spart Staring met grote namen als Alistair Overeem. Om zijn bokstechnieken te verbeteren, traint Staring bij het Arnhemse Muscular, om zijn worstelkennis te vergroten bezoekt hij de de worsteltoppers van Sandow Arnhem. „Sinds kort train ik ook bij Golden Glory in Amersfoort, het team waar ook de kersverse K1-kampioen Sem Schilt lid van is. Golden Glory vecht veel in Japan, iets dat ik ook graag wil.“

Staring zit bij de Luchtmobiele Brigade en werd ingezet voor vredesmissies in Afghanistan en Irak. In 2003 verbleef hij op een basis in het centrum van Kaboel, in 2004 was hij gelegerd in de Iraakse provincie Al Muthanna. De Arnhemmer denkt regelmatig terug aan de missies, maar houdt er geen nare herinneringen aan over. „Je moet er tegen kunnen. Je ziet dode mensen, massagraven. Ik kan een knop omzetten. Als ik in Irak op patrouille ging en het kamp verliet, dan dacht ik niet aan ontvoeringen en andere nare dingen die eventueel met mij zouden kunnen gebeuren. Daar schiet je niets mee op.“

Zijn contract bij de Luchtmobiele Brigade loopt nog anderhalf jaar door. Hij weet nog niet of hij beroepsmilitair wil blijven. „Ik ben tevreden met mijn werk. Maar ik droom er van om grote partijen in Japan te vechten. Daar worden vechtsporters enorm gewaardeerd en daar valt veel geld te verdienen. Ik hoop een contract te verdienen bij een grote vechtsportpromotor. Als ik nu geblesseerd raak en niet kan vechten krijg ik geen stuiver. Als je een contract hebt, ben je gewaarborgd van inkomsten. En dat is prettig want de huur moet ook betaald worden.“

Staring heeft een aantal spectaculaire partijen op zijn naam staan. Zijn wedstrijd op 3 oktober 2004 in Zweden springt er uit. Dion Staring nam het tijdens een groot vechtsportgala in Stockholm op tegen de Finse reus Markus Halkosaari. De onbekende Nederlander begon voorzichtig aan de partij van twee keer vijf minuten. De Fin, met bovenarmen zo dik als boomstammen, rende als een dwaas achter Staring aan. De Arnhemmer verweerde zich kranig, maar kwam niet aan uitdelen toe.

In de tweede ronde ging het kaarsje uit bij de Fin. Staring voerde het tempo op en sloeg hem tot moes. „De wedstrijd verliep exact zoals mijn trainer voorspeld had. Laat hem eerst uitrazen en neem het initiatief als hij moe is. Het publiek leefde met mij mee en juichte toen ik hem knock-out sloeg. Het leek op de strijd tussen David en Goliath. Mensen zijn graag voor de underdog“, analyseert Staring.

De andere kant van de medaille kent Staring inmiddels ook. Hij vocht tweemaal tegen wereldtopper Cheik Kongo en verloor tweemaal. Eenmaal gooide een blessure roet in het eten, eenmaal moest hij opgeven na drie knock-downs. „De eerste keer dat ik tegen Kongo vocht, was ik dicht bij een zege. Ik had hem bijna in een wurggreep. Maar ik was vermoeid van een militaire oefening kort voor de wedstrijd. Ik kon onvoldoende kracht zetten. Kongo rukte zich los en maakte het karwei af. Veel pijn heb ik na zo’n pak rammel niet. Ik wrijf een keer over mijn kaak en het is over. Het is ook niet zo dat er twee softies de ring in stappen. Je hebt het over afgetrainde sporters.“

Boem Boem
31-01-2006, 11:57
Duidelijk en goed verhaal;

osu

Chris

ICON
31-01-2006, 12:07
ja leuk stukje!

Iwan
31-01-2006, 12:07
Hahaha, die Dion is een gouwe gozer!

Mickey
31-01-2006, 12:10
Erg leuk om te lezen!
Sympathieke vent ook die Dion!

MZN
31-01-2006, 14:16
Zeker een goed interview, zo lees ik ze graag!

Roob
31-01-2006, 15:12
Jaaa! Dit is nou eens een goed stukje voor de sport! Mooi om te lezen! :-)

Anonymous
31-01-2006, 16:06
ja ik heb hem 1 keer zien vechten en het is echt een beest, echt super!!!

Anonymous
31-01-2006, 16:24
Ik heb hem ook 1 partij zien vechten, maar dat was laatst in Alkmaar tegen Dave Dalgliesh en ik heb toch een andere Dion Starring gezien, iemand die op de vlucht ging voor een pak slaag die die uiteindelijk ook kreeg.

Sorry maar toch is het zo! :lol:

Iwan
31-01-2006, 16:26
Ik heb hem ook 1 partij zien vechten, maar dat was laatst in Alkmaar tegen Dave Dalgliesh en ik heb toch een andere Dion Starring gezien, iemand die op de vlucht ging voor een pak slaag die die uiteindelijk ook kreeg.

Sorry maar toch is het zo! :lol:

Misschien was die partij gewoon nog iets te hoog gegrepen voor Dion.
Z'n andere partijen zijn altijd vuurwerk!

Anonymous
31-01-2006, 16:45
Vuurwerk? je bedoelt zeker sterretjes en trekbommetjes, want wat is nou een redelijke grote naam waar hij van gewonnen heeft? En kom niet met Dave Paul want die heeft ook nog geen partij gehad tegen een redelijk gevestigde naam. Ben benieuwd.

The Bulldog
31-01-2006, 17:01
voor iemand die zo ongeregelmatig kan trainen doet hij het toch netjes..:).

En Dion is inderdaad een sympathieke kerel...

Iwan
31-01-2006, 17:16
Vuurwerk? je bedoelt zeker sterretjes en trekbommetjes, want wat is nou een redelijke grote naam waar hij van gewonnen heeft? En kom niet met Dave Paul want die heeft ook nog geen partij gehad tegen een redelijk gevestigde naam. Ben benieuwd.

Oh, dus zolang je nog geen gevestigde naam hebt bevochten kun je geen vuurwerk laten zien?
Misschien moet je eens op een Shooto-gala komen kijken. 95 % daar heeft nog niet tegen grote namen gevochten maar vuurwerk tot en met.
En hoe denk jij trouwens dat jouw zogenaamde gevestigde namen groot zijn geworden?

Kom op man, give the man a break!

a.s.c.
31-01-2006, 17:18
Vuurwerk? je bedoelt zeker sterretjes en trekbommetjes, want wat is nou een redelijke grote naam waar hij van gewonnen heeft? En kom niet met Dave Paul want die heeft ook nog geen partij gehad tegen een redelijk gevestigde naam. Ben benieuwd.

Ga jij er dan maar eens aan staan.. Ik weet niet of je hem hebt zien knallen in Maastricht, maar Dave Paul is een absolute topper.. die volgens mij met een echte 'vc de groot' houding de ring in stapt (voor zover ik dat kan inschatten als toeschouwer) niet bang om een stoot te nemen en zeker niet om er een uit te delen gecombineerd met kwaliteit en doorzettingsvermogen is deze hele goede knokker voor iedereen lastig te bevechten..

en dat Dave Dagliesh misschien nog een stapje te hoog was voor Dion Staring is zeker geen schande.. Dave Dagliesh is ook niet de minste en was voor wel meer mensen een stapje te hoog

Of wil je zeggen dat al de vechters die van Dave Dagliesh hebben verloren koekenbakkers zijn.

Dave Dagliesh (gewonnen partijen)

Win Olaf in 't Veld Submission (Rear Naked Choke) Shooto-Holland 9/10/2005 0

Win Dave Vader Decision It's Showtime-Amsterdam Arena

Win Valentijn Overeem KO 2H2H-2 Hot 2 Handle 10/10/2004 0

Win Zamir Syrgabayev TKO WAFC-World Championship 2004 6/5/2004 1

Win Barrington Patterson KO It's Showtime-Amsterdam Arena 5/20/2004 2

Win Pavel Dolgov Submission (Injury) 2H2H-2 Hot 2 Handle 2/22/2004 1 3:19

Win Brian Arendsen KO Rings Holland-The Untouchables 9/27/2003 1 0:07

Win Valery Pliev Decision DF-Durata World Grand Prix 2 8/10/2003 1 5:00

Win Martin Tondryk TKO VF 3-Rumble in the West 2/15/2003 2

Loss Andre Tete DQ (Soccer Kick) Rings Holland-One Moment In Time 12/1/2002 0

Win Evert Fyeet Submission (Strikes) FFH-Free Fight Explosion 2 6/23/2002 1 4:35

Win Goksel Sahinbas TKO (Cut) FFH-Free Fight Explosion 1 5/27/2001 0

Win Nikolai Onikienko TKO M-1 MFC-Russia vs the World 1 4/27/2001 0

Win Richard Plug TKO MillenniumSports-Veni Vidi Vici 4/22/2001 0

Win Ilya Kudryashov TKO Together Productions-Fight Gala 2/17/2001 2

Win Mark Gottenkieny KO Kam Lung-Only the Strongest Survive 2 11/18/2000 0

Win Sebastiaan Rijtslag Submission Kam Lung-The Day of the Truth 2 5/13/2000 1

Win Patrick Bezoen KO MTBN-Fight Gala 4/2/2000 0

Win Sikko Postema Submission (Armbar) MTBN-Free Fight 2/27/2000 2

Anonymous
31-01-2006, 18:02
Vooruit dan maar weer, hier moet ik toch even wat van zeggen, beste ''black belt fighter'' Dion heeft tot een jaar of drie geleden bij ons in de Dojo getraind , onder leiding van Herwin Dulos, en ik heb de nodige wedstrijden van Dion van zeer dichtbij meegemaakt, reken maar dan deze man een topper gaat worden. Het is natuurlijk makkelijk om iemand op internet er onderuit te halen, Ik zou zeggen daag hem eens uit mischien verandert dat jou ''inzicht''

msg max mulder

Anonymous
31-01-2006, 18:05
He!!!! een Dave Dalgliesh kenner!!!!

Kijk je moet niet mijn woorden verdraaien, ik vind het gewoon een schande dat sommige vechters het willen opnemen tegen iemand zoals Dave Dalgliesh, maar nog niet eens wat hebben gepresteerd op eigen niveau. Ik vind dat Dave bij de top hoort van Nederland en dus ook tegen toppers moet vechten, en Dion moet zich maar eerst meer bewijzen op eigen niveau, pas dan tegen een topper!

Ik ben benieuwd trouwens naar aanstaande zondag waar Dave weer moet vechten, en ik denk dat die Aziz waar hij tegen moet hetzelfde zal ondervinden als Dion toen in Alkmaar!!! 8-)

Anonymous
31-01-2006, 18:10
Beste ''black belt fighter'' ik verdraai jouw woorden niet ik geef alleen maar mijn mening weer , dat deze haaks staat op jouw mening dat is dan jammer.

msg max mulder

Ben
31-01-2006, 20:23
mooi stukje van dion . ouwe beuker

:lol:

ROIDRAGE
31-01-2006, 23:45
idd chill stukje
Dion is zwaar de man

a.s.c.
01-02-2006, 00:26
He!!!! een Dave Dalgliesh kenner!!!!

Kijk je moet niet mijn woorden verdraaien, ik vind het gewoon een schande dat sommige vechters het willen opnemen tegen iemand zoals Dave Dalgliesh, maar nog niet eens wat hebben gepresteerd op eigen niveau. Ik vind dat Dave bij de top hoort van Nederland en dus ook tegen toppers moet vechten, en Dion moet zich maar eerst meer bewijzen op eigen niveau, pas dan tegen een topper!

Ik ben benieuwd trouwens naar aanstaande zondag waar Dave weer moet vechten, en ik denk dat die Aziz waar hij tegen moet hetzelfde zal ondervinden als Dion toen in Alkmaar!!! 8-)

ik verdraai je woorden niet, jij beweert dat Dave Paul niet in het riijtje toppers behoort die als 'bufferzone' fungeren (als je het al zo mag noemen) voor Dave Dagliesh... ik vind van wel, daarom was de partij tussen Dion Staring en Dave Dagliesh in mijn ogen een logische stap. Ook zeg jij dat je het een schande vind dat sommige vechters het willen opnemen tegen Dave Dagliesh, omdat ik vond Dion Staring (niet alleen) met zijn winst op Dave Paul heeft aangetoond dat hij op de goede weg is kon ik me niet vinden in de manier waarop jij hem als ongeschikt kwalificeerde en daarbij vind ik de toon waarop je het verlies van Dion Staring veroordeelt doen overkomen of het verliezen van Dagliesh een schande is en je automatisch een koekenbakker maakt. Daarop volgde ik met de zin:'wil je soms zeggen dat...' wat in mijn boekje geen vaststelling is maar een vraag. Dus van verdraaien van woorden is geen sprake

Anonymous
01-02-2006, 14:02
Jeetje zeg wat een correct gelul is dit, kom op zeg ik mag toch zeggen wat ik wil over Dion, ik heb hem gewoon 1 keer zien vechten en ik vond hem echt heeeeeel slecht, dus mijn conclussies zijn daarop gebaseerd. Misschien dat als ik hem volgende keer zie vechten tegen iemand anders dat mijn mening dan veranderd.

Maar wat mijn point is, is dat sommige vechters die net een paar partijen in hun klasse gewonnen hebt, ze meteen dan denken dat ze bij de top horen en die dan ook gaan uitdagen. Kijk ik ben ook een toeschouwer die betaald voor z'n kaartje en dan wil ik wel graag fatsoenlijke partijen zien. :lol:

ICON
01-02-2006, 14:17
hey white belt fighter.
staring zegt nergens dat hij bij de top hoort. hij heeft dalgliesh ook niet uitgedaagd, die partij is er gewoon van gekomen.
loop niet te zeiken en ga verder spelen

Iwan
01-02-2006, 14:18
Maar wat mijn point is, is dat sommige vechters die net een paar partijen in hun klasse gewonnen hebt, ze meteen dan denken dat ze bij de top horen en die dan ook gaan uitdagen. :lol:

Dan hoort jou punt dus niet in deze topic thuis want Dion is wel de laatste die zoiets ooit zou denken. En daarom word er zo op reaktie gereageerd.
Dion is een superrustige gemoedelijke en bescheiden kerel, en dus raken jou opmerkingen in deze topic kant noch wal.

Ik begrijp je punt en ben volledig met je eens dat het vaak inderdaad zo is, maar Dion is dus juist die spreekwoordelijke uitzondering.

m.g
01-02-2006, 14:52
Heb het stuk net in de krant gelezen, goed een leuk stuk. En een sexy foto van Dion... haha

Ben
01-02-2006, 19:10
Jeetje zeg wat een correct gelul is dit, kom op zeg ik mag toch zeggen wat ik wil over Dion, ik heb hem gewoon 1 keer zien vechten en ik vond hem echt heeeeeel slecht, dus mijn conclussies zijn daarop gebaseerd. Misschien dat als ik hem volgende keer zie vechten tegen iemand anders dat mijn mening dan veranderd.

Maar wat mijn point is, is dat sommige vechters die net een paar partijen in hun klasse gewonnen hebt, ze meteen dan denken dat ze bij de top horen en die dan ook gaan uitdagen. Kijk ik ben ook een toeschouwer die betaald voor z'n kaartje en dan wil ik wel graag fatsoenlijke partijen zien. :lol:
jij mag alles zegge maar je lult dom.
kijk dion was tegen dave niet in goede doen dat kan gebeuren.
maar de partijen daar voor was hij gewoon goed :wink:

Anonymous
01-02-2006, 19:40
Allereerst vind het heel leuk voor Dion dat er een leuk stukje over hem in de krant staat...

Ik weet niet wie het zijn, maar elke keer als er een positieve topic is, dan komen ze het verpesten. Zoals meneer "the blackbelt fighter". Ik snap het niet he... als jij een vechter een keer hebt zien vechten... hoe kan jij dan zo snel een conclusie over hem trekken dat ie heel slecht is? Ik weet niet wie je dat geleerd heeft, (leeghoofd!)hahaha (vat dit niet te persoonlijk op trouwens :wink: )

Verder als een topic positief is... laat het dan ook positief blijven. Is leuk voor die vechter. Als hij steeds het gezeik van sommigen moet gaan lezen... dan kan dat misschien demotiverende effect hebben op de vechter zelf.

ik zeg ook niet dat je zelf de ring in moet, want dat is weer iets wat je waarschijnlijk vaak gehoord hebt, maar maakt niet uit om wie het gaat... vechter of geen vechter, respect verdient men altijd, tenzij...

maar goed, nu hou ik op en in middels mijn reply 3x aangepast en nu klinkt het nogal vreindelijker dan de eerste versie :wink: ...

Tot snel weer Dion! Blijf hard trainen!

Anonymous
01-02-2006, 20:07
He!!!! een Dave Dalgliesh kenner!!!!

Kijk je moet niet mijn woorden verdraaien, ik vind het gewoon een schande dat sommige vechters het willen opnemen tegen iemand zoals Dave Dalgliesh, maar nog niet eens wat hebben gepresteerd op eigen niveau. Ik vind dat Dave bij de top hoort van Nederland en dus ook tegen toppers moet vechten, en Dion moet zich maar eerst meer bewijzen op eigen niveau, pas dan tegen een topper!

Ik ben benieuwd trouwens naar aanstaande zondag waar Dave weer moet vechten, en ik denk dat die Aziz waar hij tegen moet hetzelfde zal ondervinden als Dion toen in Alkmaar!!! 8-)

ik verdraai je woorden niet, jij beweert dat Dave Paul niet in het riijtje toppers behoort die als 'bufferzone' fungeren (als je het al zo mag noemen) voor Dave Dagliesh... ik vind van wel, daarom was de partij tussen Dion Staring en Dave Dagliesh in mijn ogen een logische stap. Ook zeg jij dat je het een schande vind dat sommige vechters het willen opnemen tegen Dave Dagliesh, omdat ik vond Dion Staring (niet alleen) met zijn winst op Dave Paul heeft aangetoond dat hij op de goede weg is kon ik me niet vinden in de manier waarop jij hem als ongeschikt kwalificeerde en daarbij vind ik de toon waarop je het verlies van Dion Staring veroordeelt doen overkomen of het verliezen van Dagliesh een schande is en je automatisch een koekenbakker maakt. Daarop volgde ik met de zin:'wil je soms zeggen dat...' wat in mijn boekje geen vaststelling is maar een vraag. Dus van verdraaien van woorden is geen sprake

Er gaan geruchten rond dat Dave Paul een rematch krijgt tegen Dion Staring is dat waar ??? zou wel vet zijn!!!!

ROIDRAGE
01-02-2006, 20:07
the killer kon het niet mooier uitdrukken

Anonymous
02-02-2006, 10:46
Is echt een heel leuk stuk over Dion en gewoon zoals hij is! Bescheiden.. Symphatiek.. Doelgericht.. Kortom een ongelooflijke kanjer!
Hij weet wat hij wil.. en laat zich zeker niet demotiveren door de meningen van anderen. Dat beinvloed zijn vechten echt niet.. denk zelfs dat hij er zijn voordeel er mee doet door te laten zien wat hij waard is.
En alkmaar.. Dave Dalgliesch is een meer ervaren vechter als Dion.. hij maakte de fouten beter af. Daar kan hij alleen nog maar van leren! en dat hij niet op zijn best was.. mensen die dion kennen hebben gezien dat hij niet in de wedstrijd zat.

Nogmaals Dion je bent een toppertje en hoop dat we de aankomende tijd nog veel mooie dingen van je mogen zien!!!