PDA

View Full Version : thaise vechters in nederland



Anonymous
01-02-2006, 16:24
ik zie dat het echte thaiboxen weer in nederland aan het groeien is ,waar ik heel erg blij mee bent ned vs thailand 19 maart bijvoorbeeld .
maar ik ben vaak in theiland en met alle respect voor deze vechters die er hier naar nederland worden gehaald zijn er in thailand wel 10 keer betere vechters dus mischien een goeie tip voor alle promotors
wie deeld deze mening met mij en welke thaise vechters vinden jullie die eens naar nederland moeten komen ?
osh en respect voor alle vechters

Halfshot
01-02-2006, 16:28
espect voor deze vechters die er hier naar nederland worden gehaald zijn er in thailand wel 10 keer betere vechters

En wie is/zijn er dan 10x beter dan deze vechters.
10x beter als Buakaw por Puramuk
10x beter als Pajunsuk
en 10x beter als Senchai



weer een super topic

chickenwing
01-02-2006, 18:45
espect voor deze vechters die er hier naar nederland worden gehaald zijn er in thailand wel 10 keer betere vechters

En wie is/zijn er dan 10x beter dan deze vechters.
10x beter als Buakaw por Puramuk
10x beter als Pajunsuk
en 10x beter als Senchai



weer een super topic

die guests ook altijd met hun waardeloze topics haha :lol:

redjuh
01-02-2006, 18:48
misschien bedoelt hij dat het niet de # 1 vechters van de stadionrankings zijn... en heeft ie zich wat overdreven uitgedrukt

payap
01-02-2006, 19:27
Buakaw is natuurlijk de bekendste en iedereen weet wat hij op k-1 regels kan. Zijn expertise ligt natuurlijk op echte muay thai regels waar hij al zijn hele leven op getraind is en hierin is hij nog gevaarlijker dan op k-1 regels. Ben ook benieuwd of men op muay thai regels vecht of weer zo'n nederlandse variant ervan.

Pajonsuk is een oud kampioen die nu voornamelijk in buitenland vecht. Veel vechters doen dat als ze in Thailand hun top hebben gehaald. Vooral om een leuk centje te verdienen. Pajonsuk heeft zijn top wel gehad (lumpinee kampioen) maar zit daar nog niet ver onder. En ze kunnen lang mee. Jomhod was in 1989 lumpinee kampioen en draait nu nog mee en is bijna niet te verslaan.

Sanchai is de huidige lumpinee kampioen in thailand en verdedigde in december nog met succes zijn titel. Deze man staat echt aan zijn top en wordt als je muay thai sites/forums lees als een van de absolute toppers van thailand op het moment beschouwd.

In thailand heeft men nog enekel hele grote toppers maar die zijn niet intressant vor nederland omdat deze bijna allemaal onder 65 kilo zitten (en vaak ook op 50 kg e.d) en hier in nederland er geen echte grote toppers zijn (of amper) in deze klasse die zich met hun kan meten.

54321
02-02-2006, 12:07
Buakaw is natuurlijk de bekendste en iedereen weet wat hij op k-1 regels kan. Zijn expertise ligt natuurlijk op echte muay thai regels waar hij al zijn hele leven op getraind is en hierin is hij nog gevaarlijker dan op k-1 regels. Ben ook benieuwd of men op muay thai regels vecht of weer zo'n nederlandse variant ervan.

Pajonsuk is een oud kampioen die nu voornamelijk in buitenland vecht. Veel vechters doen dat als ze in Thailand hun top hebben gehaald. Vooral om een leuk centje te verdienen. Pajonsuk heeft zijn top wel gehad (lumpinee kampioen) maar zit daar nog niet ver onder. En ze kunnen lang mee. Jomhod was in 1989 lumpinee kampioen en draait nu nog mee en is bijna niet te verslaan.

Sanchai is de huidige lumpinee kampioen in thailand en verdedigde in december nog met succes zijn titel. Deze man staat echt aan zijn top en wordt als je muay thai sites/forums lees als een van de absolute toppers van thailand op het moment beschouwd.

In thailand heeft men nog enekel hele grote toppers maar die zijn niet intressant vor nederland omdat deze bijna allemaal onder 65 kilo zitten (en vaak ook op 50 kg e.d) en hier in nederland er geen echte grote toppers zijn (of amper) in deze klasse die zich met hun kan meten.

klaar als een klontje toch :wink:

Anonymous
02-02-2006, 12:29
http://fighttalk.nl/bereal/tn_gala%20%20%2018%20maart.jpg

wie is deze thai dan. Hij schijnt ook van Jockey gym te komen

A-team
02-02-2006, 16:47
Schrijf eerst Thailand maar eens goed.

Cambon
02-02-2006, 20:16
Ik ben zelf een heel groot fan van het "traditionele" muay thai en thaise vechters/vechtstijl,
in mijn ogen is het "echte" muay thai een flinke opmars aan het maken in veel landen
en ik denk persoonlijk dat het over een aantal jaar flink zal gaan concureren met het hedendaagse
thai-kickboxen en k-1, het wachten is op een flinke rijke promoter zoals k-1, maar wat velen
in NL misschien niet weten is dat ook vooral in japan het muay thai steeds populairder word,
veel thaise vechters worden naar japan gehaald voor hele grote gala's

om terug te komen op je vraag, er lopen inderdaad in thailand veel betere vechters rond dan
de gene die wij kennen, maar het gewicht tussen europeanen en thaise vechters is vaak erg
groot, 70kg is in thailand heavyweight!!! moet je nagaan en vechters in de gewichtsklasse
zijn daar vrij schaars al komen er de laatste tijd steeds meer, een vechter die ik echt graag zou
zien hier is Yodsaenkrai Fairtex echt een topper eerste klas met overwinningen op JWP, Samkor
en ik meen zelfs Buakaw die trouwens in de rankings ver onder Yodsaenkrai staat

echte toppers in lagere gewichtsklasses zijn bijv Sanchai, Singdam, Bovy sor Udomson<-- zeer spectaculaire vechter,
Kaew Fairtex (WBC worldchamp), Anuwat Kaewsamrit, Tongchai, Teelek, Atachai,
Numsaknoi en ik kan nog wel ff doorgaan zo, deze vechters staan allemaal gegarandeerd
voor spectakel alleen ben ik van mening dat er dan wel op Muay Thai regels gevochten moet worden en geen thaiboxen

Anonymous
03-02-2006, 10:44
En wie is/zijn er dan 10x beter dan deze vechters.
10x beter als Buakaw por Puramuk
10x beter als Pajunsuk
en 10x beter als Senchai
idd, maar nederlandse promotors/managers zijn als de dood om deze nog betere thaise vechters naar Nederland te halen. Dan kunnen hun vechters namenlijk wel eens klappen krijgen

Anonymous
03-02-2006, 10:50
En wie is/zijn er dan 10x beter dan deze vechters.
10x beter als Buakaw por Puramuk
10x beter als Pajunsuk
en 10x beter als Senchai
idd, maar nederlandse promotors/managers zijn als de dood om deze nog betere thaise vechters naar Nederland te halen. Dan kunnen hun vechters namenlijk wel eens klappen krijgen

Inderdaad, je moet er toen toch niet aan gedacht hebben dat Mes tegen Pajunsuk op Thaise regels moest vechten........
P.s: Ik ben een groot fan van de Thaise manier van vechten, en ook van Joerie Mes (in mijn ogen de beste Nederlandse vechter van dat gewicht op dit moment)