PDA

View Full Version : het te laat beginnen van gala's



ada
03-02-2006, 13:54
Ik wil hierbij weer eens aanhalen dat vele gala's te laat beginnen.
Ik vraag me dus af of hier niets aan te doen is, want het is vervelend voor de bezoekers, maar zeker ook voor de vechters zelf, die moeten soms pas om 24.00 vechten, het lijkt mij dat een vechter (lees: lichaam/geest) dan niet optimaal in staat in een topprestatie te leveren.

Zijn er geen mogelijkheden voor de organisatie om dit in te perken door bv. 2 dagen voor gala de deelnemende sportscholen te bellen en te vragen of de vechters op gewicht danwel blessure vrij zijn.
( normaal gesproken pakken de vechters 2 a 3 dagen voor partij geen trainingen meer)
of
bv soort sanctie( evt boete ) voor het te laat komen voor weging als men zonder bericht / reden te laat is ( bijna iedereen heeft een mobiel)
Bij het te laat verschijnen de partijen opgeschoven worden naar het eind?

Dit is niet bedoeld als aanval, maar wil hier gewoon eens over discusieren, dus meningen horen, van organisatoren maar ook vechters.

Thomasmurda
03-02-2006, 14:01
Mooi gesproken.

Mij lijkt het ook niks om na 23.00 een partij te draaien, dan ben je toch al helemaal ingekakt?

Sjaak
03-02-2006, 15:07
Het is inderdaad vervelend dat het egberud en het gebeurd nogal vaak, maar daar is meestal niks aan te doen helaas.


Tuurlijk is daar iets aan te doen, gewoon de deelnemers minimaal 2 of 3 uur voor aanvang van het gala laten wegen en ben je niet op de weging dan doe je niet mee. Simpel ........ en werkt perfect.

Veel te veel organisatie's accepteren te laat komen en houden het dus zelf in stand. Niet doen want het publiek is de dupe want die moet lang wachten of kan het einde van het gala niet zien.

Anonymous
03-02-2006, 17:00
ik ben het eens met sjaak er moet gewoon harder worden opgetreden tegen de telaat komers!!

Ronald
03-02-2006, 17:38
Het invoeren van een boete zou niet gek zijn.

Justinian
03-02-2006, 20:19
Het is inderdaad vervelend dat het egberud en het gebeurd nogal vaak, maar daar is meestal niks aan te doen helaas.
Gewoon het kunstje van Rings afkijken, die gala's beginnen altijd op tijd.

Barang
03-02-2006, 22:25
Het is inderdaad vervelend dat het egberud en het gebeurd nogal vaak, maar daar is meestal niks aan te doen helaas.
Gewoon het kunstje van Rings afkijken, die gala's beginnen altijd op tijd.

Ook ik begin altijd op tijd géén seconde later, vraag maar na :D

Justinian
03-02-2006, 22:48
Het is inderdaad vervelend dat het egberud en het gebeurd nogal vaak, maar daar is meestal niks aan te doen helaas.
Gewoon het kunstje van Rings afkijken, die gala's beginnen altijd op tijd.

Ook ik begin altijd op tijd géén seconde later, vraag maar na :D
...of je kijkt het kunstje van Barang af ;)

Anonymous
03-02-2006, 23:01
Het lijkt me prima om boetes op te leggen, laat iedereen die op een gala wil vechten maar 100,- euro betalen wat ze naar de partij weer terugkrijgen (indien ze op tijd waren, zich netjes hebben gedragen en op gewicht waren)

jojo
03-02-2006, 23:23
ik vind het wel jammer dat sommige gala's zo laat beginnen het laatste wat ik ooit heb gevochten was 10 over half 1 nou toen was ik aardig gebroken om het zo te zeggen we zaten in die sporthal vanaf 4of 5 uur
en dan begint het gala ook nog is later dat kan gebeuren maar niet 1 uur later!!!

Ronald
04-02-2006, 15:15
Het lijkt me prima om boetes op te leggen, laat iedereen die op een gala wil vechten maar 100,- euro betalen wat ze naar de partij weer terugkrijgen (indien ze op tijd waren, zich netjes hebben gedragen en op gewicht waren)
Kijk, da's nog eens een goed idee.

Anonymous
04-02-2006, 17:39
Het is inderdaad vervelend dat het egberud en het gebeurd nogal vaak, maar daar is meestal niks aan te doen helaas.


Tuurlijk is daar iets aan te doen, gewoon de deelnemers minimaal 2 of 3 uur voor aanvang van het gala laten wegen en ben je niet op de weging dan doe je niet mee. Simpel ........ en werkt perfect.

Veel te veel organisatie's accepteren te laat komen en houden het dus zelf in stand. Niet doen want het publiek is de dupe want die moet lang wachten of kan het einde van het gala niet zien.

Op zich heeft Sjaak helemaal gelijk,maar het probleem is dat bij KKK je over een tournooi praat ( over het algemeen) en dat het uitsluiten van een bepaalde school/scholen grote gevolgen voor de matchmaking dus het betalend publiek kan hebben.

Maar er zijn gewoon bepaalde scholen die altijd vechters hebben waarvan het gewicht niet klopt,of gewoon vinden dat zij het kunnen maken om te laat te komen,dat is gewoon onprofessioneel maar als het om publiekstrekkers gaat is hier weinig aan te doen dan ze aan te spreken op hun eigen verantwoordelijkheid.
Sjaak praat vanuit een traditionele achtergrond ( ik eigenlijk ook) en daar is de discipline van de vechters gewoon groter.

Anonymous
04-02-2006, 17:41
Een tournooi draait gewoon door zonder bepaalde vechters,een gala is anders...publiek komt voor bepaalde vechters en helaas beseffen die betreffende vechters dat niet altijd even goed,uiteindelijk hebben ze zichzelf ermee.

RizPekT
04-02-2006, 18:42
Het invoeren van een boete zou niet gek zijn.

Volgens mij gebeurt die ook wel zo nu en dan