PDA

View Full Version : Chico Martinez Nederlands Kampioen Mixfight 2006!!!



Robert
06-02-2006, 15:01
Chico Martinez vs Joey v. Wanrooy
Dit was een harde partij, waar ze elkaar om en om bombardeerden met harde stoten.
Chico kwam goed door met hoeken. Joey maakte een goede knie waar Chico last van had. Hij ging echter gelijk weer in de aanval met harde stoten. Het gezich van Joey was na de partij zo gezwollen dat ze naar het ziekenhuis wilden.
In de 2e ronde ging hetzelfde door, met een sterk aanvallende Chico. Na een goede combinatie pakte Chico de nek van Joey en liet zich achterover vallen. Joey klopte af en Chico wint deze partij op een nekklem.
Leuk extratje is dat we hier een Nederlandse Titel kregen.
We hadden er voor de partij wel iets over gehoord, maar wisten niet zeker. Nu hebben we dus een BELT!
Chico wint en is Nederlands kampioen!!!

Bron: Angelo Gym

Fr3ddy
06-02-2006, 18:47
Hij had wel een klein beetje geluk hoor ;)

Ronald
06-02-2006, 21:49
Jammer dat het om een titel ging. Zo'n titel geeft altijd een beetje een "niet serieus te nemen tintje" aan een partij, helemaal als van tevoren niet helemaal duidelijk is dat het om een titel gaat. Zoals al zo vaak gezegd: er zijn veel te veel titels in omloop.

De partij van Joey vs Chico leek me vooraf top, en zo te horen is het ook een mooie partij geweest. Dat zegt mij veel meer. Door zo'n titel ga je toch weer met gefronsde wenkbrauwen naar zo'n partij kijken :roll: .

Franklin
06-02-2006, 22:29
Chico

Vanuit Goor Gefeliciteerd met je overwinning

Frank en Sandra
Fudo shin-do

Justinian
06-02-2006, 22:41
Jammer dat het om een titel ging. Zo'n titel geeft altijd een beetje een "niet serieus te nemen tintje" aan een partij, helemaal als van tevoren niet helemaal duidelijk is dat het om een titel gaat. Zoals al zo vaak gezegd: er zijn veel te veel titels in omloop.

De partij van Joey vs Chico leek me vooraf top, en zo te horen is het ook een mooie partij geweest. Dat zegt mij veel meer. Door zo'n titel ga je toch weer met gefronsde wenkbrauwen naar zo'n partij kijken :roll: .
Ik kan je vertellen dat het een 'kampioenschapwaardige' wedstrijd was! Tel daarbij op dat het niet om de eerste de beste bond gaat maar om dé bond van Simon Rutz en consorten en wij verschillen van mening :lol:

LOCO
07-02-2006, 00:31
In mijn ogen hebben Chico en Foey BEIDEN TOP gevochten. OVer "een beetje geluk" zal ik niet beginnen freddy. De een zal je vertellen dat geluk niet bestaat, de ander verteld je dat je geluk afdwingt. In beide gevallen komt het er op neer dat Chico zich in deze partij de betere mocht noemen ;)

Overigens zwaar respect voor Joey, niet alleen top gevochten, maar top volgehouden na die cross van chico op zijn oog (oh my god) was er toch nog een guillotine nekklem nodig om hem op te laten geven. Daarnaast heeft joey laten zien een top-mentaliteit te hebben. Chico en Joey hebben naderhand op de tribune nog een tijdje zitten babbelen (was overigns mooi, joey komt langs, angelo vraagt hoe het met hem gaat, ze babbelen even, dan ziet joey chico 2 rijen erachter zitten, ze kijken mekaar aan, en joey zegt (wijzend op zijn oog) iets in de trant van: Wat maak jij me nou? of Waarom deed je dat nou? Iets in die trand, was een mooie opmerking op dat moment in ieder geval.

Joey, hopelijk heb j niet te veel last en herstel je snel.

Osu

LOCO

remco pardoel
07-02-2006, 09:03
Chico gefeliciteerd.

Johan H
07-02-2006, 11:52
joo chico gefeliciteerd...

Anonymous
07-02-2006, 13:53
pics :D :D :D

joost
07-02-2006, 17:16
Chico goed gedaan! vanavond is ff de belt bekijken! :D

Mutlu
07-02-2006, 18:07
Hij was er gister op de s.s. flink mee aan het pronken 8-)
Chico van harte gefeliciteerd!!
Het is je gegund!!

bloody
07-02-2006, 19:52
chico zoals je al hebt gezegd die belt gaat mee naar huis toppertje en je hebt het verdient

DK
07-02-2006, 22:19
Jammer dat het om een titel ging. Zo'n titel geeft altijd een beetje een "niet serieus te nemen tintje" aan een partij, helemaal als van tevoren niet helemaal duidelijk is dat het om een titel gaat. Zoals al zo vaak gezegd: er zijn veel te veel titels in omloop.

De partij van Joey vs Chico leek me vooraf top, en zo te horen is het ook een mooie partij geweest. Dat zegt mij veel meer. Door zo'n titel ga je toch weer met gefronsde wenkbrauwen naar zo'n partij kijken :roll: .

Bij deze post gaan mijn wenkbrauwen juist fronsen. Net of chico er iets aan kan doen dat het om een titel gaat en dat het vooraf onduidelijk is. Dus jij creeert je mening over een wedstrijd op het feit hoe een bond/promotor de wedstrijd inpakt.

Ronald
07-02-2006, 22:44
Bij deze post gaan mijn wenkbrauwen juist fronsen. Net of chico er iets aan kan doen dat het om een titel gaat en dat het vooraf onduidelijk is. Dus jij creeert je mening over een wedstrijd op het feit hoe een bond/promotor de wedstrijd inpakt.
Dan lees je het niet goed Daan. Mijn mening over de partij (vooraf al) was dat die top was. En aan de reacties te horen is het ook een mooie partij geworden. Ook geef ik nergens Chico de schuld van.

Het feit dat het om een titel gaat (waarbij het van tevoren ook nog niet helemaal duidelijk is) doet naar mijn idee echter afbreuk aan de wedstrijd. Als Ajax en PSV straks in de bekerfinale staan zal er vooraf echt geen onduidelijkheid zijn over of de winnaar ook daadwerkelijk de bekerhouder is. Dat is al een jaar van tevoren duidelijk zelfs. De weg naar die finale ook.

Er zijn in de vechtsportwereld nu eenmaal zo veel titels in omloop dat je het gewoon niet meer serieus kunt nemen. Dat er om een goeie partij een randje heen hangt wat je niet serieus kunt nemen vind ik jammer. Persoonlijk kijk ik liever naar de partij zonder daar door afgeleid te worden.

Ronald
07-02-2006, 22:49
Nog even anders verwoord:

Als iemand tegen mij zegt: "Chico heeft van Joey gewonnen", dan zeg ik dat dat een knappe prestatie is.
Als er aan toegevoegd wordt: "En nu is hij de beste van heel Nederland", dan lijkt me dat een voorbarige conclusie.

Anonymous
07-02-2006, 23:02
Nog even anders verwoord:

Als iemand tegen mij zegt: "Chico heeft van Joey gewonnen", dan zeg ik dat dat een knappe prestatie is.
Als er aan toegevoegd wordt: "En nu is hij de beste van heel Nederland", dan lijkt me dat een voorbarige conclusie.



ik snap jullie niet waar maken jullie je druk om hij heeft nu gewoon die titel en klaar is kees jullie pakken die van hem nu echt nie af hoor toppie chico het is je gegunt laat ze maar lullen die mensen die lui hebben zelf nog niks berijkt maar kunnen aleen over andere comentaar geven echt triest doe het chico maar eens na

HUNTER
07-02-2006, 23:06
hahahahaha je hoeft niet altijd zelf te vechten om er toch verstand van te hebben. feit is dat er te veel bonden zijn en te veel titels. Leuk dat Chico een belt heeft gekregen, maar ik denk idd niet dat hij de 'undisputed' beste vechter in Nederland zijn gewichtsklasse is. Wat uiteraard helemaal niets afdoet aan zijn superprestatie in deze partij.

Justinian
08-02-2006, 08:21
hahahahaha je hoeft niet altijd zelf te vechten om er toch verstand van te hebben. feit is dat er te veel bonden zijn en te veel titels. Leuk dat Chico een belt heeft gekregen, maar ik denk idd niet dat hij de 'undisputed' beste vechter in Nederland zijn gewichtsklasse is. Wat uiteraard helemaal niets afdoet aan zijn superprestatie in deze partij.
Natuurlijk zijn er in Nederland teveel bonden en natuurlijk betekent het winnen van een belt niet dat je de 'undisputed' beste vechter in Nederland bent, zoveel is duidelijk. Maar een feit blijft dat dit een meer dan geweldige wedstrijd was waarin beide topvechters er volledig voor zijn gegaan en het wat mij betreft een kampioenschap waardige was. Dat er vooraf enige onduidelijkheid bestond over de vraag of het een titelgevecht zou zijn doet hier niets aan af. Overigens stond wel in de line up te lezen dat het een titelgevecht betrof.

Met deze wedstrijd is Chico nu de Nederlands kampioen van de bond die met haar relatief korte bestaan nu al één van de grotere spelers (zo niet de grootste speler) is in Nederland. Een hele mooie prestatie dus, maar daar zijn de meningen ook niet over verdeeld lijkt me!

DK
08-02-2006, 15:38
Ronald, waar het mij om gaat is het feit dat je schrijft dat je een wedstrijd dan niet meer zo serieus kan nemen. Het klinkt al anders als je schrijft dat je de titel niet serieus kan nemen.

Het feit blijft dat er teveel titels en bonden zijn. Maar als vechter zijnde ga je natuurlijk niet zeggen als jou een titelpartij wordt aangeboden. "ik wil wel vechten, maar dan niet voor een titel" Die pak je naturrlijk gewoon mee en tegen vrienden en familie kan je dan zeggen dat je kampioen bent. De "kenners" weten natuurlijk wel beter maar goed.

Ronald
08-02-2006, 17:22
Een hele mooie prestatie dus, maar daar zijn de meningen ook niet over verdeeld lijkt me!
Precies :D .


Het feit blijft dat er teveel titels en bonden zijn. Maar als vechter zijnde ga je natuurlijk niet zeggen als jou een titelpartij wordt aangeboden. "ik wil wel vechten, maar dan niet voor een titel" Die pak je naturrlijk gewoon mee en tegen vrienden en familie kan je dan zeggen dat je kampioen bent. De "kenners" weten natuurlijk wel beter maar goed.
Dat een vechter die titel accepteert is niet meer dan logisch. Zou ik ook doen in zo'n geval.

Overigens gaat de discussie wat mij betreft ook niet alleen over de partij van Chico vs Joey. Het komt nu toevallig ter sprake maar ik wil 'm wel breder trekken. Ik had het net zo goed laatst in de topic over Milco Voorn kunnen zetten toen hij wereldkampioen Vale Tudo werd bijvoorbeeld. En ook hier geldt weer hetzelfde: persoonlijk zie ik Milco heel graag vechten. Hij is één van de vechters die het mixfight bij de zwaargewichten in Nederland kleur geeft. Absoluut een publiekstrekker waar ik van kan genieten. Daar gaat het dus niet om.

Misschien is het een idee om niet meer te spreken over een Nederlands- of wereldkampioen maar over FFE kampioen, WFCA kampioen, IMA kampioen, enz. enz. Dat komt tenminste geloofwaardig over. Die titel dekt ook precies de lading en zorgt er in ieder geval voor dat de toeschouwer ook serieus kan nemen wat ie voorgeschoteld krijgt.

Justinian
08-02-2006, 18:05
Misschien is het een idee om niet meer te spreken over een Nederlands- of wereldkampioen maar over FFE kampioen, WFCA kampioen, IMA kampioen, enz. enz. Dat komt tenminste geloofwaardig over. Die titel dekt ook precies de lading en zorgt er in ieder geval voor dat de toeschouwer ook serieus kan nemen wat ie voorgeschoteld krijgt.
Dat zal niet gaan aangezien de verschillende bonden vaak ook in andere landen organiseren en er derhalve meerdere titels te verdienen zijn. Denk bijvoorbeeld aan Nederlands kampioen IMA, Europees kampioen IMA etc.

Ronald
08-02-2006, 18:53
Dat zal niet gaan aangezien de verschillende bonden vaak ook in andere landen organiseren en er derhalve meerdere titels te verdienen zijn. Denk bijvoorbeeld aan Nederlands kampioen IMA, Europees kampioen IMA etc.
Waarom is het een probleem als de titel van een bond de landsgrenzen overstijgen?

Justinian
08-02-2006, 19:41
Dat zal niet gaan aangezien de verschillende bonden vaak ook in andere landen organiseren en er derhalve meerdere titels te verdienen zijn. Denk bijvoorbeeld aan Nederlands kampioen IMA, Europees kampioen IMA etc.
Waarom is het een probleem als de titel van een bond de landsgrenzen overstijgen?
Omdat (vrijwel) alle bonden nou eenmaal werken met dit systeem. Natuurlijk kun je dat veranderen, maar het is op z'n minst gek als je het mij vraagt.

Ronald
08-02-2006, 20:04
Omdat (vrijwel) alle bonden nou eenmaal werken met dit systeem.
Het is juist het systeem waar we hier vraagtekens bij zetten :wink: .

DK
08-02-2006, 21:36
Ronald, begijp jou mening ook en deel deze voor een groot deel. Alleen de manier waarop jij die opschreef vond ik vervelend, omdat dit namelijk om een hele spectaculaire wedstrijd ging.

het punt dat jij beschrijft over een bondskampioen heb ik al eens in een eerdere discussie vermeld. En wat maakt het uit in welk land de wedstrijd plaats vind een bond en een kampioen per gewichtsklasse. Zou dan ook mooi zijn als alle bonden dezelfde gewichtsklasse zouden hanteren.