PDA

View Full Version : Info over Kickboxen



Sjaak
19-02-2006, 10:57
Ik heb effe een vraagje en wie weet kunnen mensen mij hier wat info over geven.

Ik heb een aantal kyokushin jongens die regelmatig naast kyokushin ook kickboks wedstrijden willen gaan draaien.

Hoe gaat dan met aanmelden voor een gala en moet je bij iedere kickboksbond speciaal lid worden om mee te mogen doen, zal toch zeker niet want anders heb je binnen de kortste keren 20 paspoorten ....

Ook is me niet duidelijk wat nu de regels zijn per bond want ik heb de sterke indruk dat iedere bond zijn eigen regels heeft (kleine afwijkingen)

Osu Sjaak

Highline
19-02-2006, 12:54
niet nagetief bedoeld hoor, maar krijgen die jongens ook een beetje fatsoenlijk boksles? ik vrees anders dat er een hele nieuwe wereld voor ze open gaat als er ook bij gebokst gaat worden

Jarno
19-02-2006, 13:13
Met het boksen zat het voor een nieuwelingen partij wel goed , tis eerder het clinchen wat er niet in zit omdat dit bij kyokushin niet het geval is . Niks mis mee kickboksen (mits technisch uitgevoerd) kan veel atraktiever zijn voor een publiek wat niet van clinchen houd.

Sjaak
19-02-2006, 17:53
niet nagetief bedoeld hoor, maar krijgen die jongens ook een beetje fatsoenlijk boksles? ik vrees anders dat er een hele nieuwe wereld voor ze open gaat als er ook bij gebokst gaat worden

Nee natuurlijk niet :wink: we doen maar wat en daarom werd die Duitse jongen met 3 overwinningen er ook op KO uitgetrapt.

Sjaak
19-02-2006, 17:57
Met het boksen zat het voor een nieuwelingen partij wel goed , tis eerder het clinchen wat er niet in zit omdat dit bij kyokushin niet het geval is . Niks mis mee kickboksen (mits technisch uitgevoerd) kan veel atraktiever zijn voor een publiek wat niet van clinchen houd.

Helemaal mee eens Jarno en btw jij en Annemarie hebben heel goed gescheidst

Osu Sjaak

Anonymous
19-02-2006, 21:18
Sjaak en ook de lowkicks wat ze niet gewend zijn,clinchen,manier van vechten want ik was ene grote vechter in karate en deed me met europeese wedstrijden maar toen ik eerst ging trainen bij ffc kreg ik toch te maken met totaal heel andere sport terwijl ik het dacht dat ik een killer was.

Sjaak
20-02-2006, 00:33
Sjaak en ook de lowkicks wat ze niet gewend zijn,

met alle respect hoor maar ik geloof niet dat je niet helemaal weet wat Kyokushin karate is hoor


clinchen, manier van vechten want ik was ene grote vechter in karate en deed me met europeese wedstrijden maar toen ik eerst ging trainen bij ffc kreg ik toch te maken met totaal heel andere sport terwijl ik het dacht dat ik een killer was.

Daar ben ik het dus wel mee eens, het is ook een heel ander spelletje dus heel lastig om over te schakelen maar jou leraar shihan Lucien Carbin was ook een van de allerbeste kyokushin vechters die ons landje ooit heeft gekend.

Osu Sjaak

Anonymous
20-02-2006, 01:41
sjaak
Quote:
Sjaak en ook de lowkicks wat ze niet gewend zijn,


met alle respect hoor maar ik geloof niet dat je niet helemaal weet wat Kyokushin karate is hoor

Quote:
clinchen, manier van vechten want ik was ene grote vechter in karate en deed me met europeese wedstrijden maar toen ik eerst ging trainen bij ffc kreg ik toch te maken met totaal heel andere sport terwijl ik het dacht dat ik een killer was.


Daar ben ik het dus wel mee eens, het is ook een heel ander spelletje dus heel lastig om over te schakelen maar jou leraar shihan Lucien Carbin was ook een van de allerbeste kyokushin vechters die ons landje ooit heeft gekend.

Osu Sjaak
Beste sjaak ik weet wel wat u sport inhoud!Ik weet wel dat zij kyokushin ook lowkicks maken ik heb shato kan en ook kyokushin allebei gedaan en kon ook aardig boksen en worstelen maar echt alleen sparen was al eerst 3 weken heel lastig voor me maar daarna had ik wel door :lol: .Ikweet wel dat lucien heel groot was in kyukushin en ook later in thaiboksen maar toch als beginner is het heel moeilijk om zomaar en kickboksen wedstrijd te gaan vechten zonder lose kickboksen traing hebben gehad.Ik had het iniedergeval eerst maand niet makkelijk alleen in de gym en de probleem was dat ik wel goed kon vechten van uit de straat en wat ik had geleerd alleen de game was het anders.

Ik denk dat je wel prof genoeg bent om goed aan te pakken en je vechters ervoor te trainen :wink: ,dus succes ermee zou ik zeggen sjaak.

osu

Anonymous
20-02-2006, 07:49
niet nagetief bedoeld hoor, maar krijgen die jongens ook een beetje fatsoenlijk boksles? ik vrees anders dat er een hele nieuwe wereld voor ze open gaat als er ook bij gebokst gaat worden

Nee natuurlijk niet :wink: we doen maar wat en daarom werd die Duitse jongen met 3 overwinningen er ook op KO uitgetrapt.

Nou Sjaak, als je het hier hebt over de partij in Westervoort afgelopen zaterdag?

Respekt voor het feit dat hij die jongen er alsnog uit trapte. Maar jouw jongen bokste voor geen meter. Sorrie hoor, maar hij had al de nodige draaien om zijn oren gekregen. Totaal geen dekking. Ik had dan ook eigenlijk verwacht dat het andersom zou gaan.
Ik zou toch maar wat focussen op het stoten en dan vooral op de dekking bij het hoofd en niet op de navel. Want er lopen hier in Nederland jongens rond die wel wat beter low-kicks kunnen incasseren!

Maar wel goed dat hij er stond en alsnog won!

tatanka
20-02-2006, 09:24
Niemand geeft Sjaak antwoord op zijn vragen :(.


Dat is een punt voor Rappe Rik.

Sjaak
20-02-2006, 09:29
[quote=Highline]niet nagetief bedoeld hoor, maar krijgen die jongens ook een beetje fatsoenlijk boksles? ik vrees anders dat er een hele nieuwe wereld voor ze open gaat als er ook bij gebokst gaat worden

Nee natuurlijk niet :wink: we doen maar wat en daarom werd die Duitse jongen met 3 overwinningen er ook op KO uitgetrapt.


Nou Sjaak, als je het hier hebt over de partij in Westervoort afgelopen zaterdag?

Yep


Respekt voor het feit dat hij die jongen er alsnog uit trapte. Maar jouw jongen bokste voor geen meter.

Dat klopt ook wat je zegt want hij heeft nog nooit gebokst en had nog nooit 1 kickbokspartij gedraaid, hij stond daar dus puur als een beginneling omdat we de organisator wilde helpen omdat die vechters nodig had.


Sorrie hoor, maar hij had al de nodige draaien om zijn oren gekregen. Totaal geen dekking. Ik had dan ook eigenlijk verwacht dat het andersom zou gaan.

Ook dat klopt wat je zegt en aan het eind van de 1e ronde dacht ik ook dat die plat zou gaan.


Ik zou toch maar wat focussen op het stoten en dan vooral op de dekking bij het hoofd en niet op de navel. Want er lopen hier in Nederland jongens rond die wel wat beter low-kicks kunnen incasseren!

Kijk die jongen is een kyokushin karateka en stond daar puur zomaar voor de gein om is te kijken wat het spelletje nu inhield en als die dan toch wint van iemand die al 3 x eerder heeft gewonnen en die al ruim 6 jaar traint dan is dat gewoon leuk en is die gewoon een ervaring rijker maar als hij vaker mee wil doen ja dan zullen we veeeeeeeeeeeel meer op het bokswerk moeten gaan trainen, maar dit was zo maar een leuk uitstapje hoor.


Maar wel goed dat hij er stond en alsnog won!

Vind ik van wel want je moet toch maar het lef hebben om zonder dekking zomaar de ring in te gaan want voor hetzelfde geld had hij KO gegaan.

Osu Sjaak

Sjaak
20-02-2006, 09:31
Niemand geeft Sjaak antwoord op zijn vragen :(.
Het is gebruikelijk dat je bij de meeste bonden voor niewelingenpartijen een lidmaatschap voor de sportschool moet betalen (per jaar) plus een bijdrage per vechter, hiernaast ook alle mogelijke varianten (dus lidmaatschap per vechter, etc). Er zijn ook bonden waar je geen lidmaatschap meer hoeft te betalen maar wel een bijdrage per vechter, etc.
Zoals je zelf al zegt, iedere bond heeft dus een beetje zijn eigen regels.
Afhankelijk van het aantal vechters je de ring in wilt sturen en hoe vaak je dat op jaarbasis van plan bent te doen, moet je daaruit uitzoeken wat het interressants voor je is.

Thanks Rik en ja je hebt gelijk niemand geeft echt antwoorden op mijn vragen

Sjaak
20-02-2006, 09:35
Beste sjaak ik weet wel wat u sport inhoud!Ik weet wel dat zij kyokushin ook lowkicks maken ik heb shato kan en ook kyokushin allebei gedaan en kon ook aardig boksen en worstelen maar echt alleen sparen was al eerst 3 weken heel lastig voor me maar daarna had ik wel door :lol: .Ikweet wel dat lucien heel groot was in kyukushin en ook later in thaiboksen maar toch als beginner is het heel moeilijk om zomaar en kickboksen wedstrijd te gaan vechten zonder lose kickboksen traing hebben gehad.Ik had het iniedergeval eerst maand niet makkelijk alleen in de gym en de probleem was dat ik wel goed kon vechten van uit de straat en wat ik had geleerd alleen de game was het anders.

Ik denk dat je wel prof genoeg bent om goed aan te pakken en je vechters ervoor te trainen :wink: ,dus succes ermee zou ik zeggen sjaak.

osu

Thanks guest, je zegt hele verstandige dingen en ja als die jongens echt dit spelletje er bij willen gaan doen dan zullen ze professionele trainingen moeten gaan volgen om hun boksskils op te gaan halen.

En vechten op straat is inderdaad heel iets anders maar wel een hele goede basis omdat je dan weet wat "overleven" is :wink:

Jij ook veel succes.

Osu Sjaak

Sjaak
20-02-2006, 09:50
[quote=Anonymous]

En vechten op straat is inderdaad heel iets anders maar wel een hele goede basis omdat je dan weet wat "overleven" is :wink:

Osu Sjaak

Sjaak toch :roll:

Haha Rik deze reactie had ik al verwacht ................... maar zo bedoel ik het niet helemaal hoor ......