PDA

View Full Version : Eisen van 20 jaar wegens moord op kickbokser Smit



ROIDRAGE
01-03-2006, 20:21
Eisen van 20 jaar wegens moord op kickbokser Smit

Gepubliceerd op woensdag 01 maart 2006

ROTTERDAM (ANP) - Iron I. uit Rotterdam en Cor P., alias de Paling, uit Schiedam ontkennen beiden met klem de moord op kickbokser Peter Smit te hebben gepleegd. De officier van justitie zag dat woensdag anders en eiste tegen de neven een celstraf van twintig jaar.

Kickbokskampioen Smit uit Dordrecht werd op 15 augustus van het vorige jaar neergeschoten op de Meidoornsingel in het Rotterdamse Schiebroek. Hij bemiddelde in een conflict tussen een bekende en Cor P. over een Rolex-horloge, dat de kennis als waarborg aan P. had gegeven.

Het Openbaar Ministerie vermoedt dat de kennis de Rolex moest afgeven na een mislukte drugstransactie. Getuigen zeiden dat de 22-jarige verdachte het klokje heeft gestolen. Het horloge is in elk geval tot op de dag van vandaag zoek.

Drugshandel

Volgens de officier was P. het gezeur over het uurwerk zat. Smit werd hem te lastig. Zelf zei de verdachte woensdag dat hij geen ruzie had met Smit. De voormalig Europees en wereldkampioen kickboksen zou een maatje van hem zijn geworden. Ze hadden het er zelfs samen over gehad een handeltje (in drugs) op te zetten.

Op 15 augustus ontmoetten de twee elkaar in Rotterdam. De verdachte stapte bij Smit in de auto. Samen belandden ze uiteindelijk in Schiebroek, waar zij stopten op de Meidoornsingel. In een zijpad werd de Dordtenaar van dichtbij neergeschoten.

Volgens justitie heeft de 27-jarige neef, die in Schiebroek woont, de moord gepleegd en heeft P. de opdracht daartoe gegeven. ,,I. is gebruikt door P.'', aldus het OM. Op het vuurwapen, een latexhandschoen en een trui die bij de moordplek lagen, zijn DNA-profielen van beiden gevonden




bron: www.planet.nl

Highline
01-03-2006, 22:30
ik hoop dat ze idd voor de volle 20 jaar de bak in gaan

mossad
01-03-2006, 23:27
Jammer dat justitie er eerder bij was dan Peter Aerts.

shakie
01-03-2006, 23:31
Lekker laten branden die hap...

max mulder shihan
02-03-2006, 00:55
20 jaar is mi 60 jaar te weinig, loodpil mag ook.

Anonymous
02-03-2006, 01:09
ik hoop dat ze idd voor de volle 20 jaar de bak in gaan

Als ze inderdaad allebei 20 jaar krijgen, wat ik betwijfel omdat er naar verluid 1 iemand hem heeft doodgeschoten, dan staat de hoofddader waarschijnlijk na 12 jaar weer buiten. Nederland heeft de akelige gewoonte om deliquenten slechts 2/3 van hun straf uit te laten zitten. De opdrachtgever staat waarschijnlijk nog eerder op straat.

Jay Hoov
02-03-2006, 09:29
Levenslang?????

p diddy
02-03-2006, 09:30
op zijn kop hangen en verbranden

Marco
02-03-2006, 09:58
triest allemaal.

someone
02-03-2006, 12:23
IN de panorama een groot stuk over deze Cor P. (22 jaar) aka De Paling........

HUNEBED
02-03-2006, 16:37
we weten allemaal wat je met 'n paling kunt doen....

Anonymous
02-03-2006, 19:08
Hier de link naar het hele artikel

http://misdaadjournalist.web-log.nl/log/5119545

Osu Sjaak

Tribute to Peter Smit : Peter Smit : http://www.musashi.nl/frame10.htm
(zet je geluid aan)

Chico
03-03-2006, 14:29
tja... volgens mij heeft peter smit zelf ook niet helemaal schone handen als ik het zo allemaal hoor...

Anonymous
03-03-2006, 16:18
tja... volgens mij heeft peter smit zelf ook niet helemaal schone handen als ik het zo allemaal hoor...Dat is misschien wel waar,maar dat geeft niemand het recht om hem op zo een laffe manier te vermoorden.

Sjaak
03-03-2006, 17:31
tja... volgens mij heeft peter smit zelf ook niet helemaal schone handen als ik het zo allemaal hoor...

Wat is dat nou weer voor een domme opmerking ....... wat Peter ook ooit gedaan zou mogen hebben, NIETS RECHTVAARDIGD deze laffe moord !!!!.

Chico
03-03-2006, 23:00
niets rechtvaardigd moord... maar als je met niet zuivere zaken inlaat kunnen dat soort dingen gebeuren.. als bv die opmerking dat die jongen een drugshandeltje met smit wou beginnen waar is dan zal ik geen traantje laten om deze moord. zowiezo als je inlaat met dubieuzere zaken heb ik minder moeite als er je wat overkomt... Als hij niet zoveel had 'betekent' voor de vechtsport hadden de meesten op dit forum gezegd "goed opgeruimd".. want de meeste mensen hier hebben er geen problemen mee als (kleine) criminelen elkaar afmaken.. kijk maar naar een gemiddelde topic in het offtopic gedeelte..

Anonymous
03-03-2006, 23:24
niets rechtvaardigd moord... maar als je met niet zuivere zaken inlaat kunnen dat soort dingen gebeuren.. als bv die opmerking dat die jongen een drugshandeltje met smit wou beginnen waar is dan zal ik geen traantje laten om deze moord. zowiezo als je inlaat met dubieuzere zaken heb ik minder moeite als er je wat overkomt... Als hij niet zoveel had 'betekent' voor de vechtsport hadden de meesten op dit forum gezegd "goed opgeruimd".. want de meeste mensen hier hebben er geen problemen mee als (kleine) criminelen elkaar afmaken.. kijk maar naar een gemiddelde topic in het offtopic gedeelte..

= correct....

Sjaak
04-03-2006, 00:29
niets rechtvaardigd moord... maar als je met niet zuivere zaken inlaat kunnen dat soort dingen gebeuren.. als bv die opmerking dat die jongen een drugshandeltje met smit wou beginnen

En dan is het gelijk waar wat die zegt ???? Lekker makkelijk om dat te roepen als de andere zich niet meer kan verweren pfffff.

Laten we gewoon discusieren over feiten en niet over laffe ongegronde beschuldigingen van een koelbloedige moordenaar die niet te verifieren zijn.

Sjaak

Chico
04-03-2006, 00:44
je moet de quote wel helemaal maken..


als bv die opmerking dat die jongen een drugshandeltje met smit wou beginnen waar is dan zal ik geen traantje laten om deze moord.
als het waar is.. dus indien het waar is zal ik er geen traantje over laten... en indien hij zich met andere niet zo schone zaken inliet (wat wel blijkt uit de artikelen die ik gelezen heb.. hoewel die natuurlijk volgens jou ook niet te verifiëren zijn) voel ik niets bij zo'n moord...

misschien komt het lullig bij je over (kheb het idee dat je hem hebt gekend) maar zo zie ik het..

Chico
04-03-2006, 18:31
kheb net het verhaal rond de moord van hammerkick gehoord...

negeer mijn opmerkingen omtrent peter smit in dit topic...

excuses..