PDA

View Full Version : Op de site van CDA



Anonymous
04-03-2006, 12:04
Zonnehuis - bokspaleis
Hierna vertok Hester Maij naar het Zonnehuis, het beroemde bokspaleis in Amsterdam Noord voor een kickboksgala, waarvan de opbrengst deze dag naar het leefkringhuis in Noord zou gaan.

Wat een sfeer! Allerlei kickboksverenigingen uit het hele land namen eraan deel. Zo’n 24 wedstrijden hebben wij gezien. Het ging er fanatiek aan toe. Maar nooit onsportief. Het respect voor de tegenstander en de scheidsrechter is enorm. De gevechten zijn op het scherpst van de snede, maar meteen na afloop worden de handen geschud.
De avond werd georganiseerd door Dodi, een man die al verschillende kickboksgala’s heeft georganiseerd waarbij de opbrengst altijd naar een goed doel gaat. Een initiatief dat de wethouder enorm kan waarderen. Een prachtig eigen initiatief van een betrokken Amsterdammer.

Ronald
04-03-2006, 12:31
Top als de politiek zo over je praat. Zo moet je 't hebben :-D . Heb je ook een directe link naar het artikel?

Jofeljoh!
04-03-2006, 13:47
Geweldig goede reclame. Top!

Paganstars
04-03-2006, 14:29
Damn!! Dit is echt tof man!

Anonymous
04-03-2006, 14:37
Ja mooi he?

Ook mooi om te weten dat men op dit moment 65 miljoen euro uittrekt om de NBB weer uit het slop te trekken door de vele schulden.
Ook boksscholen mogen mee eten de "Haagse directe "heeft al een aanzienlijk bedrag mogen ontvangen.

De kick of Thaibox scholen krijgen nul komma nul.

Maar goed ik ben wel blij voor de bokssport.

Paganstars
04-03-2006, 14:50
als je leest gaat dit artikel over mt en niet over boksen!

Halfshot
04-03-2006, 15:59
65 miljoen euro uittrekt om de NBB weer uit het slop te trekken

Krijg iedereen die lid is van de NBB een paar gouden handschoenen ofzo.

Anonymous
04-03-2006, 16:17
65 miljoen euro uittrekt om de NBB weer uit het slop te trekken

Krijg iedereen die lid is van de NBB een paar gouden handschoenen ofzo.


Het ziet er naar uit dat het Failessement van de Boksbond afgewend is.Sportbonden krijgen 65 miljoen om onze jeugdige medelanders(ook wel allochtonen genoemd) aan het sporten te brengen.
Het ziet er naar uit dat vechtsportbonden,vooral de boksbond een aardige hap uit de taart krijgen..
Het ziet er naar uit dat de Boksbond is gered door de bel( in dit geval staat de bel synoniem voor de subsidieruif).

Wat heb Boksen met kickboxen te maken,vraagt iemand,als men niet aangesloten is bij NOC*NSF kan deze bond het schudden dus WIJ als bonden krijgen niets,aan de andere kant komt het CDA als schijnheilige ,ineens het kickboxen accepterend geld innen bij Dodi.

Anonymous
04-03-2006, 16:23
als je leest gaat dit artikel over mt en niet over boksen!


Als je een beetje verstand hebt en ik zie dat je de eerste dan heeft kom je tot de conclusie dat de SBBN al jarenlang nauw samenwerkt met de WPKL.

Dus beide sporten hebben wel degelijk met elkaar te maken als het om subsidioe gaat.

Halfshot
04-03-2006, 17:32
Toch leuk voor de boksbond lijk mij.

Ik heb namelijk niet het idee dat 1 van de 50 kickboksbonden subsudie nodig heeft.

Anonymous
04-03-2006, 17:47
Toch leuk voor de boksbond lijk mij.

Ik heb namelijk niet het idee dat 1 van de 50 kickboksbonden subsudie nodig heeft.

De NBB heeft door de zwaar verouderde lesstof OBT als voorbeelt jarenlange samenwerking tegen gehouden met de SBBN ,ook Stan v/d Driesche voorzitter van de bond is mede schuldig aan het naar de klote helpen van de bokssport door jongens als van Raamsdonk en Vanderlyde een diploma te moeten laten halen wat 1.5 jaar duurt en waarbij deze oud boksers geen dispensatie krijgen.
Tja halfshot ook jij bent ook niet op de hoogte wat er speelt in subsidieland.
In rotterdam-pendrecht byvoorbeeld geeft de Gemeente 2.5 ton uit om een kickbox school te starten in deze probleemwijk door een accomedatie neer te zetten waar de vooral antilliaaanse jongeren gebruik van kunnen maken.
Hier is het kickboxen dan ook geacceptert,door trainers met ehbo diploma`s aan te stellen ,anti agressie cursussen ,en nachoolse opvang.
In Utrecht en Den Haag zijn de plannen al zo ver dat dit navolging krijgt.
Wedstrjden mogen in de school zelf plaatsvinden.Ik zat fout wat betreft het woordje bonden want inderdaad die hebben geen subsidies nodig.

Halfshot
04-03-2006, 18:10
Nou dat lijk mij prima toch.
Dat er ook nog 2,5 ton word uitgegen voor kickboksen

En dat oud boksers gewoon een opleideing moet volgen voor bokstrainer is een goede zaak.
een goed paard is namelijk niet een goede ruiter.

En we zijn het eens dat het geld niet naar een van de tientallen kickboksbonden hoef.
Maar beter kan worden uitgegeven aan opvang voor jongeren om deze van de straat te houden en dmv kickboksen enige disipline bijtebrengen
Wat ook gaat gebeuren in o.a utrecht en den Haag.

Alleen 65 miljoen lijk mij een absurt bedrag, voor boksen.

Anonymous
05-03-2006, 12:44
Top artikel. Ik vind dat Dodi een echte ambassadeur voor het thaiboksen is. Terwijl iedereen maar aan het ruzien is over geld en andere nutteloze zaken zorgt hij ervoor dat het thaiboksen bij een totaal ander publiek geaccepteerd wordt. Zoal je kunt lezen uit het artikel heeft Hester Maij enorm genoten en ingezien dat het er heel sportief aan toe gaat en dat thaiboksers niet allemaal barbaren zijn!

milan
05-03-2006, 16:48
Ja mooi he?

Ook mooi om te weten dat men op dit moment 65 miljoen euro uittrekt om de NBB weer uit het slop te trekken door de vele schulden.
Ook boksscholen mogen mee eten de "Haagse directe "heeft al een aanzienlijk bedrag mogen ontvangen.

De kick of Thaibox scholen krijgen nul komma nul.

Maar goed ik ben wel blij voor de bokssport.

dit verhaal klopt niet geheel. de KNKF krijgt 2,2 miljoern per jaar om iets met vechtsport te doen. Dit is niet alleen voor NOC*NSF erkende bonden maar vechtsport in zijn algemeenheid. zie www.knkf.nl

milan
05-03-2006, 16:52
Nou dat lijk mij prima toch.
Dat er ook nog 2,5 ton word uitgegen voor kickboksen

En dat oud boksers gewoon een opleideing moet volgen voor bokstrainer is een goede zaak.
een goed paard is namelijk niet een goede ruiter.

En we zijn het eens dat het geld niet naar een van de tientallen kickboksbonden hoef.
Maar beter kan worden uitgegeven aan opvang voor jongeren om deze van de straat te houden en dmv kickboksen enige disipline bijtebrengen
Wat ook gaat gebeuren in o.a utrecht en den Haag.

Alleen 65 miljoen lijk mij een absurt bedrag, voor boksen.

de 65 miljoen is niet alleen voor boksen maar voor alle deelnemende bonden en gemeenten om iets te doen met sport en allochtone jongeren. om rare verhalen uit de wereld te halen kijk dan op
http://www.minvws.nl/images/s-2663189c_tcm10-83144.pdf

Anonymous
06-03-2006, 11:58
Mooi stuk.
Dodi succes met je gala op 1 april ik ben er zeker weer bij!