PDA

View Full Version : Aerts vs Schilt in de Telegraaf **SPOILER**



phranq
06-03-2006, 10:45
Peter Aerts stopt opmars Sem Schilt

Van onze Telesportredactie


AUCKLAND, maandag
Sem Schilt heeft in Auckland zijn eerste nederlaag als K-1vechter geleden. Na dertien zeges en een onbesliste partij moest de regerend wereldkampioen gisteren in zijn vijftiende K-1-gevecht zijn meerdere erkennen in Peter Aerts. De Amsterdammer (35) zegevierde na een unanieme jurybeslissing.
De twee Nederlanders, die elkaar troffen in een zogenaamd supergevecht tijdens de Grand Prix van Oceanië, deden nauwelijks iets voor elkaar onder. Aerts bestookte de 212 centimeter lange reus uit Zuidlaren met low-kicks en kwam in zowel de eerste als tweede ronde een keer gevaarlijk door met zijn rechtervuist. Toch kwam Schilt geen moment serieus in de problemen. In de derde en laatste ronde kreeg de nuchtere ’Hightower’ echter tot twee keer toe een gele kaart, omdat hij bij zijn aanvallen Aerts te veel zou hebben vastgeklemd. Voor de jury was dit uiteindelijk de grootste reden om ’The Lumberjack’ als winnaar aan te wijzen. „Ik voel me super. Het is moeilijk om tegen Semmy te vechten. Hij is groot en sterk. Maar ik heb gewonnen, dat is het belangrijkste�, aldus Aerts, die zelf drie K-1-wereldtitels in zijn carrière heeft binnengesleept.

Voor Schilt waren de druiven zuur. Na recente overwinningen op zijn landgenoten Remy Bonjasky en Ernesto Hoost betekende het verlies tegen Aerts een grote domper.
Ook Badr Hari, die snel naam wil maken in de K-1wereld, kwam gisteren in actie. De Amsterdammer moest het in zijn openingspartij opnemen tegen Peter Graham. Het tweetal ging tijdens de persconferentie voor de tweekamp al bijna met elkaar op de vuist, omdat Hari traditiegetrouw geen enkel respect had getoond voor zijn tegenstander. In de ring nam Graham op gepaste wijze wraak. Op een achterwaartse trap van de Australiër ging Hari zwaar knock-out.
Poul Slowinski schreef in Nieuw-Zeeland de eerste Grand Prix van het seizoen op zijn naam. De onbekende Pool liet in de finale de Nieuw-Zeelander Jason Suttie kansloos.

Anonymous
06-03-2006, 10:48
Peter Aerts is the man! Mijn laatste hoop om Schilt te verslaan was op hem gevestigd en hij heeft het waar gemaakt.

HUNTER
06-03-2006, 10:49
LOL ...... omdat Hari traditiegetrouw geen enkel respect had getoond voor zijn tegenstander...

shakie
06-03-2006, 11:09
Aerts is een topper en badr tja ik vind zoiezo dat vechters onderling respect horen te tonen,maar jah niet iedereen doet dat jammer genoeg..... :) :wink:

Anonymous
06-03-2006, 11:14
gelukkig man ik was echt zooooo voor aerts

Silat
06-03-2006, 13:28
Gelukkig voor Aerts, dit is een stempel voor hem, hij is de enige NL die van Sem kon winnen!!!
En bewijst daarmnee zijn 3 K1 titels.

Het gaat over en weer met Hari :mrgreen: ben benieuwd naar die beelden.

Mephisto
06-03-2006, 13:31
zo als ik al zei: "Aerts al the way" jippie

harry
06-03-2006, 13:52
De grootste reden dat Peter wint zijn de gele kaarten (staat er) :?

Da's knap jammer om daar mee te verliezen :?

Peter0711
06-03-2006, 14:05
hahahaha..geweldig zeg...aerts is the man!!!!!!!

Anonymous
06-03-2006, 14:11
Yes,Aerts The man!!
Ga snel die party bekijken,Zonde inderdaad als aerts vooral door gelekaarten voor schilt won..Maar toch,Aerts blijft de bom!
En zolang Nederlanders maar van Nederlanders winnen :P

Cambon
06-03-2006, 14:12
top van aerts, alleen aerts amsterdammer???
volgens mij is het een brabander... :?
en ik heb de partij van hari gezien en hij deed het in
mijn ogen goed, ik denk als hij niet KO was gegaan(in de laatste 5sec!!)
dat hij wel had gewonnen

Justinian
06-03-2006, 14:28
top van aerts, alleen aerts amsterdammer???
volgens mij is het een brabander... :?
en ik heb de partij van hari gezien en hij deed het in
mijn ogen goed, ik denk als hij niet KO was gegaan(in de laatste 5sec!!)
dat hij wel had gewonnen
Aerts = tukker ;)

MrMiyagi
06-03-2006, 14:41
[/quote]
Aerts = tukker ;)[/quote]

Noe wa :wink:

Remco
06-03-2006, 14:43
Peter Aerts komt uit Best, da's toch echt Brabant hoor, bende ghij gek ofzo?

De mythe rond Hari wordt almaar ongeloofwaardiger.

Tegenstander 1 trapt Hari KO met een ronde trap op lever, Hari neemt revanche met een ronde trap naar het hoofd.

Tegenstander 2 trapt Hari KO met een ronde trap op het hoofd, Hari neemt revanche met een .....


Juist, dat wordt een ronde trap op de lever!

Justinian
06-03-2006, 14:50
Peter Aerts komt uit Best, da's toch echt Brabant hoor, bende ghij gek ofzo?
Peter woont in Borne en heeft het Twentse inburgeringsexamen met succes afgelegd. Hij is nu dus een Tukker :wink:

Carmen
06-03-2006, 15:03
TUKKERRRRRR :-)

Mephisto
06-03-2006, 15:16
Gele kaarten voor Schilt vanwege afklemmen, dat doe je niet als je aan het winnen bent. De gele kaarten geven op dat moment het verschil aan Aerts wil vechten en wint dus verdient.

Respect voor beide mannen!!!

kentaro
06-03-2006, 17:14
Aerts is top!!

Ben
06-03-2006, 17:18
aerts klasse zeker mooie overwinning eentje die telt.
en hari vind het lekker voor hem .moet je maar respect tonen

dtgerald
06-03-2006, 20:18
http://www.so-net.ne.jp/feg/k-1gp/images/060305/photo12b.jpg

ashi76
06-03-2006, 20:41
De Amsterdammer moest het in zijn openingspartij opnemen tegen Peter Graham. Het tweetal ging tijdens de persconferentie voor de tweekamp al bijna met elkaar op de vuist, omdat Hari traditiegetrouw geen enkel respect had getoond voor zijn tegenstander.

Staat wel weer in de krant.
Badr bedankt.

Maupie
06-03-2006, 23:35
Peter Aerts komt uit Best, da's toch echt Brabant hoor, bende ghij gek ofzo?
Peter woont in Borne en heeft het Twentse inburgeringsexamen met succes afgelegd. Hij is nu dus een Tukker :wink:

:D

MJOKKIE
07-03-2006, 00:30
top van aerts, alleen aerts amsterdammer???
volgens mij is het een brabander... :?
en ik heb de partij van hari gezien en hij deed het in
mijn ogen goed, ik denk als hij niet KO was gegaan(in de laatste 5sec!!)
dat hij wel had gewonnen

Ja ja, als me tante een pik had.....was ze me oom

Anonymous
07-03-2006, 00:43
Peter Aerts komt uit Best, da's toch echt Brabant hoor, bende ghij gek ofzo?
Peter woont in Borne en heeft het Twentse inburgeringsexamen met succes afgelegd. Hij is nu dus een Tukker :wink:

:D

Als ie maar geen FCT-supporter wordt, :twisted:

Bert Kops
07-03-2006, 00:59
Peter is het liefst Amsterdammer!

Ossie
07-03-2006, 01:20
Peter is het liefst Amsterdammer!

Ik hoorde dat jij het liefst een tukker wilt worden Bert....

Remco
07-03-2006, 11:06
Peter heeft verdiend gewonnen. Hij was de meest hongerige vechter en wist verschillende malen door te komen met stoten. Over de hele partij genomen vond ik het klemmen Semmy meer aan te wrijven dan Peter. Misschien was één kaart voldoende, maar ondanks dat het close was vond ik Peter de sterkste!

Heerlijke opsteker, ik gun het hem van harte!

Anonymous
07-03-2006, 11:36
paul slowinski, is een australier, geen onbekende pool, hij is wereld kampioen muay thai geweest (wmc)

Anonymous
07-03-2006, 12:09
Bert Kops is in ieder geval het liefst Amsterdammer... Maar Peter Aerts, tsja. ik vindt het jammer, maar een mens doet niet voor niets een twentse inburgeringscursus. Misschien heeft Peter toch wat te veel harde klappen op zijn hoofd gehad. Hoe kom je eigenlijk aan die informatie?

harry
07-03-2006, 13:34
Vond het een beetje slap van de scheids, hij had er best 3 of 4 gele kaarten van kunnen maken.
Wat zeg ik? Discwalificatie was beter op zijn plaats geweest!

H POWER
07-03-2006, 13:54
Vond het een beetje slap van de scheids, hij had er best 3 of 4 gele kaarten van kunnen maken.
Wat zeg ik? Discwalificatie was beter op zijn plaats geweest!

Beetje deja vu met parijs,alleen hier werden de regels 1 dag voor de pot gewijzigd.
Ervaring is de beste leer meester,heeft Aerts bewezen.
Zijn iig een hoop jappen weer een stuk rijker.
Wonden likken en op naar de halve finale.

redjuh
07-03-2006, 14:07
net als met hoost tegen sapp in 2002. werden ook vlak van tevoren de regels veranderd. nl. dat je je tegenstander met 1 hand wel vast mocht houden en tegen de touwen mocht drukken. hetgeen sapp uiteraard goed uit kwam.

nu vinden ze misschien de stijl van sem (vind ik eerlijk gezegd ook) een beetje aan de saaie kant, en ontnemen ze hem zijn wapens, zodat hij kwetsbaarder wordt.

(dat ik de stijl van Sem Schilt saai vind, neemt zeker niet weg dat ik zeer veel respect voor hem heb, en trots ben dat hij als Nederlander de K1 heeft gewonnen)

Quato
07-03-2006, 14:33
Gele kaarten voor Schilt vanwege afklemmen, dat doe je niet als je aan het winnen bent. De gele kaarten geven op dat moment het verschil aan Aerts wil vechten en wint dus verdient.

Respect voor beide mannen!!!

Heb net de partij gezien en moet zeggen dat Aerts dan ook op z'n minst een gele kaart verdiende. Sem bleef werken, ook in de clinch, terwijl Aerts ook continu vastgreep. Had zelf toch wel een dwaw verwacht of een extra ronde (weet niet of dat bij deze superfight mogelijk was...), maar vind dit wel een erg trieste zaak.

p diddy
07-03-2006, 14:39
Ik vond het niet helemaal terecht die gele kaarten!!! En dan nog moest die partij in mijn ogen......nog naar semmy gaan!!!

Jay Hoov
07-03-2006, 14:43
Mooi gevecht, top voor Aerts...Maar die partij gaat gewoon naar Sem!

Justinian
07-03-2006, 15:27
Bert Kops is in ieder geval het liefst Amsterdammer... Maar Peter Aerts, tsja. ik vindt het jammer, maar een mens doet niet voor niets een twentse inburgeringscursus. Misschien heeft Peter toch wat te veel harde klappen op zijn hoofd gehad. Hoe kom je eigenlijk aan die informatie?
Ach, dat is geen geheim in Twente :lol:

Anonymous
07-03-2006, 16:23
hopelijk weten de andere K-1 vechters nu hoe ze Sem moeten aanpakken... :)

Anonymous
07-03-2006, 16:39
wat een blamage, iemand die een beetje vertsand van kickboksen heeft ziet dat sem niet de intensie heeft tot afklemmen, (in de partij twee keer wel) maar wil werken en Aerts super inspeelt op het credit van de scheids. De reden ligt in het feit dat ze nieuwe tegenstanders voor Schilt willen creeeren en niet ieder het gevoel heeft dat hij onverslaanbaar is. Dit is puur politiek en ondaqnks dat ik het Peter meer dan gun vind ik dat Sem zwaar genaaid wordt en dat zijn loyatiteit aan de K1 zwaar onderuit gehaald wordt.
Voor Schiltwordt zijn "drive"alleen maar groter en zal hij een paar dingen in zijn training wat aan moeten passen. Maar mensen die roepen dat dit een volledig terechte uitslag is hebben weinig kijk op zaken!

ICON
07-03-2006, 17:19
ik vind het een volledig terechte uitslag

Mutlu
07-03-2006, 19:55
Peter is de man!!!!
YESSS ik wist het!!

Anonymous
08-03-2006, 04:14
De grootste reden dat Peter wint zijn de gele kaarten (staat er) :?

Da's knap jammer om daar mee te verliezen :?

Die gele kaarten hadden eigenlijk voor Aerts moeten zijn want die verdiende die gele kaarten door steeds te klemmen

Anonymous
08-03-2006, 04:22
Vond het een beetje slap van de scheids, hij had er best 3 of 4 gele kaarten van kunnen maken.
Wat zeg ik? Discwalificatie was beter op zijn plaats geweest!

Aerts klemde 7 maal af in de eerste ronde waar Schilt dominater en agressiever was, je kon het horen toen aerts naar zijn hoek ging, Rooze ging helemaal uit zijn dak. Daarna probeerde Aerts Semmy uit zijn rytme te hale door klemmen en dat lukte aardig, ook in die tweede ronde had Peter Aerts een gele kaart kunnen krijgen. Als je weet dat je er dan al twee op zak hebt dan wordt het gevecht ineens heel anders. Die schieds zat alleen maar te loeren wanneer hij Semmy een kaart kon geven, ronduit frustrerend. Aerts klemt af Semmy slaat op lichaam , maar krijgt een gele kaart. Iedereen die die beelden ziet zal ut met mij eens zijn!
Ook werden de regeles nog even veranderd een dag voor het gevecht, niet meer vastpakken en knie naar hoofd, het leek allemaal wel heel erg op een vooropgezet plan en opdracht van de K-1 om Semmy een hald toe te roepen. Props to Peter, die met zijn routine en afklemmen Semmy compleet uit zijn rytme bracht, team Aerts dachten ze dat er misschien nog een vierde ronde zou komen (commentaar new Zealand tv hetzelfde). Maar twee kaarten die Semmy niet verdiende gaven de doorslag,heel flauw.

Anonymous
08-03-2006, 08:28
ik ben het eens dat het eigenlijk een draw had moeten zijn of winst voor sem. heb de beelden nog een gekeken.

maar bizar dat ze nog even een dag ervoor de regels veranderen. waarom zegt Sem niet gewoon van jongens de groeten. bel me maar op als jullie de regels weer terug veranderen.

ik zou echt nooit daar die ring in zijn gegaan. wat wil k1 dan doen? dat sem niet meer kan vechten? lijkt me beetje moeilijk verhaal zeker omdat sem sterk staat.

silva4life

Anonymous
08-03-2006, 10:24
excuses, excuses....zucht... Aerts is de man en heeft bewezen dat Schilt niet onverslaanbaar is! de "winningstreak" van Schilt is nu (hopelijk) voorbij.

Anonymous
08-03-2006, 10:56
Aerts heeft bewezen hoe slim hij is en tactisch inspeelde op de situatie, maar Schilt is zwaar genaaid over de hele linie. Aerts haalt Schilt heel ervaren uit zijn ritme , maar om nu te stellen dat Aerts terecht winnaar is gaat er bij mij niet in. Ik denk dat dit voor Schilt een goede les is en dat hij nu zonder clinchen nog linker wordt.En qua jurering is het helemaal een lachertje.

ashi76
08-03-2006, 12:51
Ook werden de regeles nog even veranderd een dag voor het gevecht, niet meer vastpakken en knie naar hoofd, het leek allemaal wel heel erg op een vooropgezet plan en opdracht van de K-1 om Semmy een hald toe te roepen.

In dat geval had Sem idd beter zijn vinger op kunnen steken. (de middelste wel te verstaan)

Tegen Botha zeggen ze toch ook niet dat hij niet op het hoofd mag slaan... :?
De knie naar het hoofd is Sem's een van zijn beste wapen.
Erg jammer dit.

Anonymous
11-03-2006, 09:47
Gele kaarten voor Schilt vanwege afklemmen, dat doe je niet als je aan het winnen bent. De gele kaarten geven op dat moment het verschil aan Aerts wil vechten en wint dus verdient.

Respect voor beide mannen!!!

was juist andersom, aerts had die kaarten moeten hebben zowel in de eerste als in de tweede ronde, Semmy wou vechten.
De eerste gele kaart in de derde ronde slaat nergens op , Aerts klemt af en Semmy slaat met beide hande op het lijf van Aerts, maar Schilt krijgt de gele kaart, total bullshit

Anonymous
11-03-2006, 16:00
Ik vind dat Peter terecht gewonnen heeft. 1ste ronde was wel duidelijk voor Sem, maar voor de rest was peter veel beter. Sem ging kapot in de derde ronde, terwijl Peter alleen maar fitter werd. Bovendien is peter vaak benadeeld in z'n uitslagen. Mag hij ook eens geluk hebben....

Anonymous
13-03-2006, 09:59
Ik vind dat Peter terecht gewonnen heeft. 1ste ronde was wel duidelijk voor Sem, maar voor de rest was peter veel beter. Sem ging kapot in de derde ronde, terwijl Peter alleen maar fitter werd. Bovendien is peter vaak benadeeld in z'n uitslagen. Mag hij ook eens geluk hebben....

Juist ja Sem was veel sterker in de eerste ronde en aerts probeerde af te klemmen. In de tweede ronde klemt Aerts nog meer af wat Semmy veel frustreerd. De derde ronde komt Aerts een paar keer goed door alleen maar omdat de scheids een offensief tegen Semmy begint wat nergens op slaat en hem geheel uit zijn ritme brengt (wie Sem kent weet dat hij er op conditie niet uit te krijgen is). Een gele kaart voor wat? Aerts klemt, Semmy slaat met beide handen op het lichaam maar krijgt een gele kaart? Waarvoor? lengte?

Shinbone
13-03-2006, 13:36
Beste forummembers,

Ik ben hier nieuw, maar ik bezocht Mixfight.nl al sedert enkele maanden en ik voel mij hier nu al thuis.:)

Hoezeer ik ook een Aerts fan ben, vind ik de gang van zaken betreft Schilt betreurenswaardig. Peter klemde ook dikwijls af en kreeg daarvoor geen gele kaart. Het is puur een politiek spel, waar Schilt de dupe van is geworden.

Shinbone
13-03-2006, 13:56
Oh, ik geloof dat mijn avatar iets te groot is. Heeft iemand enig idee hoe ik deze kleiner kan maken?

Bij voorbaat dank,

H POWER
13-03-2006, 14:13
Oh, ik geloof dat mijn avatar iets te groot is. Heeft iemand enig idee hoe ik deze kleiner kan maken?

Bij voorbaat dank,

Haha,lekker dubbelzinnig dit ,je avatar was een yakuza design volgens mij shinbone?, die zijn er heel goed in iemand "kleiner" te maken dan die is. :wink:

Shinbone
13-03-2006, 14:40
Oh, ik geloof dat mijn avatar iets te groot is. Heeft iemand enig idee hoe ik deze kleiner kan maken?

Bij voorbaat dank,

Haha,lekker dubbelzinnig dit ,je avatar was een yakuza design volgens mij shinbone?, die zijn er heel goed in iemand "kleiner" te maken dan die is. :wink:

haha, ja klopt, ik heb het topje eraf gesneden:) Yubitsume

MZN
13-03-2006, 15:21
Sem heeft al bewezen dat ie zich goed kan aanpassen aan regels dus ik denk dat op termijn er wel wat op wordt gevonden in zijn kamp...

Ik vind de uitkomst van deze partij ook nog niet echt een conclusie waard, een re-match zou dus mooi zijn.

Aerts heeft wel bewezen dat hij uiterst sterk is. In tegenstelling tot een hele reeks eerdere tegenstanders heeft hij het er meer dan goed vanaf gebracht.

Anonymous
15-03-2006, 08:26
Aerts in total control?! First and second round were clearly for Sem. Aerts clinched alot in these rounds, but gets nothing. Third round Aerts was the one who was completly gassed, but came through with some good punches. But every time he was the one who was walking against Sem and the referee saw in this his oportunity to give Sem 2 warnings and 2 yellow cards within 1 and a half minute. This is F***@#$ insane. After the 3 rounds the Aerts camp was expecting at most an extra round. Besides that: listen to what Roose said to Aerts, that alone showed Aerts was not in total control.

Sem got screwed...