PDA

View Full Version : The 2006 Ving Tsun Event / Gratis trainingstage !



Anonymous
06-03-2006, 17:11
The 2006 Ving Tsun Event
Training, Fighting and Sharing

Gratis Trainingstage!

De United Ving Tsun Kung Fu Society (UVTKFS) organiseert op Zondag 7 Mei 2006 een ’Event’ die niet alleen open is voor de leden van de aangesloten scholen, maar waarin ook een gratis trainingstage wordt gegeven voor geïnteresseerden en/of beoefenaren van alle vechtstijlen. Het is een kans om een unieke ervaring op te doen door kennis te maken met het Wong Shun Leung Ving Tsun. Trainen en delen van informatie en ervaring staan centraal voor de stage. Ervaring delen is niet alom gebruikelijk in de gevechtskunst. Natuurlijk begint na het verkrijgen van instructie eigenlijk pas de werkelijke training en groei.


Wat houdt de stage in?
De stage wordt geleid door Gert-Jan Ketelaar en de andere leraren van de UVTKFS. De stage start om 14.00 uur en duurt tot ongeveer 16.00 uur. De stage bestaat uit trainen met gevorderde beoefenaren en een introductie in het Ving Tsun Kung Fu volgens de methode van Wong Shun Leung. Er zal een inzicht worden gegeven van het systeem en een aantal basisoefeningen kunnen worden meegetraind. ‘Doen en ervaren’ is heel belangrijk om te begrijpen wat het systeem inhoudt. In Ving Tsun gaat het om direct, simpel en effectief handelen en niet om ‘show’, het is meer ‘doing a job.’


Meer informatie en inschrijven
Om deel te mogen nemen is het nodig zich vooraf op te geven, dit kan via een van de onderstaande mogelijkheden. Sluitingsdatum voor inschrijven is 30 april 2006. Bij inschrijven voor de stage dient u: naam, voornaam, adres, postcode, woonplaats, telefoonnummer, emailadres, eventueel eerder beoefende vechtsporten en trainingsduur daarvan op te geven. Na inschrijving ontvang je nadere informatie over de stage.


Informatie
UVTKFS www.vtkf.nl
FORUM www.vingtsunforum.com


Inschrijven
EMAIL [email protected]
TELEFOON 06 - 2826 5022


Deelname aan de stage is gratis en vrijblijvend voor de deelnemers. De UVTKFS behoudt zich echter het recht om zonder opgaaf van reden mensen te weigeren.

Ronny
07-03-2006, 12:46
ttt

njgroene
07-03-2006, 22:53
De UVTKFS behoudt zich echter het recht om zonder opgaaf van reden mensen te weigeren.

Nou jongens, geen mixfight shirtjes aandoen dus :wink:

Jeru
07-03-2006, 23:06
Wow dat klinkt machtig :o


Wong Shun Leung Ving Tsun Kung Fu is één van de beste gevechtsystemen.

De vermoedelijk meest succesvolle vechter en leraar van de vorige eeuw was Wong Shun Leung, die ook een grote bijdrage heeft geleverd aan de groei van Ving Tsun.

Ving Tsun is ontwikkeld met maar één gedachte, namelijk het in gevecht overleven. De filosofie legt nadruk op samenhang, evenwicht en gelijktijdigheid om economisch, effectief en dynamisch een gevecht zo snel mogelijk te beëindigen. Ving Tsun vormt daarnaast ook een groter fysiek en mentaal vermogen bij de beoefenaren.

Ving Tsun is wetenschappelijk in elk opzicht door de zeer logische theorie die alle mogelijke facetten behandelt waaruit een gevecht kan bestaan. De eeuwenoude principes en ideeën zijn tijdloos, door de generaties heen getest en geëvalueerd, en kunnen onder alle omstandigheden worden toegepast. Kenmerkend zijn de directheid en eenvoud in het benaderen van een tegenstander. De natuurlijke, solide bewegingen zijn ontwikkeld met grote kennis van de anatomie van het menselijk lichaam en gaan uit van wiskundige en natuurkundige principes.

Geïnteresseerden, maar ook vechtsporters met ambitie, ongeacht hun vechtstijl zijn van harte welkom op onze website en de in Hilversum gevestigde school om kennis te maken met het fascinerende gevechtsysteem Ving Tsun Kung Fu.

Peete
07-03-2006, 23:17
hmm Fedor zal hier ook wel aan gedaan hebben dan....

Anonymous
08-03-2006, 00:06
Hallo jongens,

Even reageren op jullie leuke reacties. Inderdaad Wong Shun Leung Ving Tsun is een hele mond vol en het kan op zich voor
iemand al een hele ervaring zijn om dat uit te spreken. :D De naam heb ik niet verzonnen, dan had ik het zeker korter en eenvoudiger gemaakt.


njgoene:
Gert-Jan wrote:
De UVTKFS behoudt zich echter het recht om zonder opgaaf van reden mensen te weigeren.


Nou jongens, geen mixfight shirtjes aandoen dus
Die mixfightshirts lijken mij wel cool, wanneer je een extra shirt meeneemt trek ik er ook een aan tijdens de stage. 8-)
Het izeker niet onze bedoeling mensen zo maar te weigeren, maar willen wel de mogelijkheid open houden om mensen buiten te houden die er op uit zijn rotzooi te trappen.

Wanneer jullie werkelijk een open mind hebben en een keer vechttraining op een andere manier willen meemaken, zijn jullie van harte welkom!
De stage van twee uur is gratis en vrijblijvend. Gewoon even een mailtje sturen, ik zal niet verder vertellen dat je meedoet. :lol:


GJ.

Anonymous
08-03-2006, 17:21
misschien is het ook wel makkelijk om in het artikel te zetten waar de stage plaatsvind het zal voor sommigen toch wel degelijk verschil maken of het bijv. in assendelft of maastrigt gehouden wordt...

Hallo rappe rik,

Daar heb je gelijk in, voor mij persoonlijk maakt het niet zo veel uit, ik ben wel gewend om een beetje te reizen als ik iets wil meemaken. De stage vind plaats in Hilversum, de exacte locatie etc wordt door gegeven aan diegenen die zich aangemeld hebben. We willen geen zoete inval, maar alles een beetje netjes plannen.

Het is best interessant om te zien hoe dit gaat lopen, het is altijd afwachten wat er gebeurd wanneer je iets organiseerd dat nieuw is zoals dit stage. Er hebben zich al mensen aangemeld.

Groet,

GJ.

tap-out
10-03-2006, 22:27
hmm....ik vraag me af of dit topicje niet beter in "Technieken, Training , Voeding & Blessures" gezet kon worden aangezien hier (Mixed Martial Arts
) veelal MMA volk komt.