PDA

View Full Version : Ong Bak



Mighty Me
14-03-2006, 10:45
SOUMIA GAAT IN FILM SPELEN

FORCE MANAGEMENT is er bijzonder trots op te kunnen vermelden dat de GYM INTERNATIONAL-vechtster en Nederlands kampioene Muay Thai een rol zal spelen in de nieuwe film van filmmaker Prachya Pinkaew. De Thaise filmmaker heeft wereldwijd furore gemaakt met het succes van Ong Bak.

Op dit moment bevinden Soumia en een lid van het FORCE MANAGEMENT-team zich in Thailand, op uitnodiging van de filmmaatschappij. Tijdens het verblijf zal Soumia door de Thaise stuntcrew en martial arts choreografen worden getraind om de vechtscènes te kunnen opnemen. Daarna vangen de filmopnamen aan. Ondanks het hectische en drukke werkschema van Soumia zullen we proberen om met zekere regelmaat wat nieuws te brengen uit Thailand.

De trainers en verzorgers van GYM INTERNATIONAL, evenals haar sportmaatjes, en tante Bep en Ome Cor Vielvoye wensen Soumia veel succes toe.

Vriendelijke groet,

Edward Piguillet,
FORCE MANAGEMENT

Manager Soumia

Anonymous
14-03-2006, 12:08
cool !
word het een Ong Bak 3 ? of een heel ander soort film ?

Ronald
14-03-2006, 17:56
Ondanks het hectische en drukke werkschema van Soumia zullen we proberen om met zekere regelmaat wat nieuws te brengen uit Thailand.
Leuk :D . Een paar foto's erbij zou helemaal leuk zijn :wink: .

Anonymous
17-03-2006, 19:43
Vanuit Thailand:

Het zijn twee hectische weken geweest. Na de verschillende voorbereidende trainingen voor Soumia zijn dan nu de filmopnamen begonnen. De set ( een voormalige fabriekshal ergens in the middle of Bangkok waarin een volledig japans restaurant is nagebouwd ) is bevolkt door mensen van de filmcrew die allemaal iets te doen hebben. Zo is daar de catering die iedereen van eten en drinken voorziet, de werklieden die elke dag weer van alles vertimmeren aan het decor, de stuntmannen, de visagistes, haarstylistes, kledingstylistes, het productieteam, de regisseur en zijn assistenten, de producer, verzorgers, tolken, acteurs, actrices, et cetera, et cetera. Op de een of andere manier weet iedereen wat hij of zij moet doen en beweegt iedereen druk langs elkaar heen. Immens grote stofzuigslangen zijn in de hal aan airconditioningssystemen aangebracht om de acteurs en actrices en de filmcrew wat verkoeling te brengen. Op het moment dat er wordt gefilmd worden ze buiten beeld gelaten waarna de actie plaatsvindt. Het wordt de derde film van de filmmaker na Ong Bak en Tom Yum Goong. Hoewel de film in eerste instantie bedoeld is voor de Aziatische markt ( net als Ong Bak, trouwens ), gaat men er vanuit dat de film ook internationaal zal gaan draaien.
We draaien hier dagen van 8 uur ( trainingen ) tot 12 uur en meer ( draaidagen op de set ). Soumia speelt in de film een van de twee bad girls ( de andere is de Koreaanse Sudyong ). Ze vervullen de rol van lijfwachten, beschermers van een maffiabaas. Uiteindelijk draait het ook in deze film natuurlijk om de actie. Soumia heeft heel hard getraind om de vreemde technieken te leren beheersen. De training bestond grotendeels uit gymnastiek, acrobatiek gekoppeld aan mimiek en expressie, Muay Thai-technieken voor film, en het onder de knie krijgen van enkele stunts ( leren vallen, et cetera ).

We hebben nog een paar zware, maar bovenal interessante weken te gaan. Soumia beschouwt het natuurlijk als een zeer leerzame ervaring en heeft het, ondanks de drukte en hectiek, naar haar zin.

De foto' s die we hebben gemaakt zijn wat te groot ( aan bytes ) om te plaatsen en ik mis hier ter plekke het vernuft om ze aan te passen. Wellicht iets later.

Groeten uit Bangkok.

mama
17-03-2006, 19:46
wow klinkt zwaar.
maar het lijkt me wel super om zoiets mee te maken
hou ons op de hoogte!!!

succes verder

Ronald
17-03-2006, 19:58
De foto' s die we hebben gemaakt zijn wat te groot ( aan bytes ) om te plaatsen en ik mis hier ter plekke het vernuft om ze aan te passen. Wellicht iets later.
Geeft niks. Plaats maar gewoon, dan passen wij het later wel aan :D .

Even een vraagje: heeft ze ook nog een paar regels tekst of is ze er vooral voor de actie? Als ze tekst heeft, is dat dan in het Thais?

Justinian
17-03-2006, 20:50
De foto' s die we hebben gemaakt zijn wat te groot ( aan bytes ) om te plaatsen en ik mis hier ter plekke het vernuft om ze aan te passen. Wellicht iets later.
Geeft niks. Plaats maar gewoon, dan passen wij het later wel aan :D .

Even een vraagje: heeft ze ook nog een paar regels tekst of is ze er vooral voor de actie? Als ze tekst heeft, is dat dan in het Thais?
Ronald = correct!
Ik ben benieuwd naar de film. Eén ding is zeker: ik zal m'n schoonzus tzt. vragen mij de film toe te sturen :D

Chokdee!

Anonymous
18-03-2006, 16:49
Verslag uit Thailand:

Vandaag hebben we te horen gekregen dat de opnamen zich nu grotendeels in de avond en nacht zullen plaatsvinden. Overdag dus iets meer tijd om te ontspannen en ook wat van Bangkok te zien, al heeft Soumia dan ook haar rust nodig. Vanwege de hitte en het licht vinden de opnamen nu grotendeels ' s nachts plaats.

Tot nu toe heeft Soumia alleen actiescenes opgenomen, maar de assistent-director heeft gezegd dat haar teksten in het Engels kunnen worden opgenomen en zullen worden ' gedubbed' in het Thais. Tot nu toe heeft ze de hoofdrolspeelster aardig wat slaag gegeven. Uiteindelijk zal de hoofdrolspeelster, de jonge Thaise
'Jeeja' natuurlijk winnen.

Binnenkort een paar foto' s ( de cd' s niet bij de hand ).

Groeten vanuit Bangkok.

Justinian
19-03-2006, 11:14
Verslag uit Thailand:

Vandaag hebben we te horen gekregen dat de opnamen zich nu grotendeels in de avond en nacht zullen plaatsvinden. Overdag dus iets meer tijd om te ontspannen en ook wat van Bangkok te zien, al heeft Soumia dan ook haar rust nodig. Vanwege de hitte en het licht vinden de opnamen nu grotendeels ' s nachts plaats.

Tot nu toe heeft Soumia alleen actiescenes opgenomen, maar de assistent-director heeft gezegd dat haar teksten in het Engels kunnen worden opgenomen en zullen worden ' gedubbed' in het Thais. Tot nu toe heeft ze de hoofdrolspeelster aardig wat slaag gegeven. Uiteindelijk zal de hoofdrolspeelster, de jonge Thaise
'Jeeja' natuurlijk winnen.

Binnenkort een paar foto' s ( de cd' s niet bij de hand ).

Groeten vanuit Bangkok.
Ik ben erg benieuwd naar de foto's! Foto's mag je ook per mail doorsturen als je dat makkelijker vindt, dan kan ik ze wel voor je plaatsen.

btw dit is ze dus:
http://www.gym-international.nl/wedstrijdvechters/Soumia%20(%20wedstrijdvechtster%20C-klasse%20).jpg