PDA

View Full Version : Seminar met Kampioen Beto Arruda, Zwarte Band BJJ



Ratinho
15-03-2006, 13:56
Dit weekend is er een BJJ seminar met Beto Arruda.

Beto is een topper en zijn titels zijn:
3e op de Mundial (WK)
Kampioen van de Pan Ams
Kampioen van de staat van Sao Paulo

Het seminar is zaterdag en zondag en kost 40 euro. ( 1 dag = 30 euro)
Zaterdag: Goeree 6, Utrecht 12.00 - 15.00
Zondag: Goeree 6, Utrecht 13.30 - 16.30
inschrijvingen en vragen via PM of mail: [email protected]


http://images3.orkut.com/images/album/2/864/638864.jpg
Gewonnen van ADCC kampioen Jeff Monsen op Grapplers Quest

http://images3.orkut.com/images/album/1/864/638864.jpg
Beto met zijn leraren Fernando & Mario Yamasaki

Anonymous
16-03-2006, 11:49
beto is zeker een topper en daarnaast een ervaren leraar. i'll be there saturday for sure!

Ratinho
16-03-2006, 18:29
tijd en locatie voor zondag is gewijzigd !!

Anonymous
17-03-2006, 09:25
Sunday: Den Haag, van Vredenburchweg 75, behind the shell station 14.00 - 17.00

Anonymous
17-03-2006, 17:17
ttt

Anonymous
19-03-2006, 11:17
Deed hij vorige week ook mee aan de grappling wedstrijden in Ede? Dan deed Jochem het dus erg goed door qua punten 'gelijkspel' te spelen (uiteindelijk weliswaar op scheidsrechtersbeslissing verloren'.

Anonymous
19-03-2006, 13:11
Ja dat zou je kunnen zeggen. Gelijkspel kwa punten, maar.....
De regels waren nieuw voor hem en een 4 minuten wedstrijd is Beto niet gewend. De puntentelling is ook wel een beetje vreemd in Ede. Voor een 'Sweep' of een 'Takedown' krijg je geen punten. En als je naar 'Halfguard' gaat dan krijgt de tegenstander bovenop de punten. Dat is vreemd, omdat je vanuit 'halfguard' veel opties hebt als je onderop ligt. Genoeg mogelijkheden om te 'Sweepen'. Terwijl de bovenste tegenstander niet zoveel opties heeft !
Anyways.... Jochem is een topper hoor. Begrijp me niet verkeerd a.u.b.

Anonymous
19-03-2006, 14:32
Ben het met guest eens. De regels vind ik ook moelijk te volgen. Voor een takedown krijg je alleen punten als je in sidecontrol komt. En voor een sweep helemaal niet. Volgens mij is het heel normaal om er punten voor te geven. De punten voor degene die bij een ander in de halfguard komt worden mijn inziens wel heel makkelijk gegeven. Wat ik meerdere keren heb gezien is dat iemand half guard pakte en volledig met de rug van de tegenstander af. Degene die bijna gesweeped ging worden kreeg dan nog punten ook.

Verder geen kwaad woord over de organisatie hoor, maar mischien iets voor de organisatie om even onder de loep te nemen.

Anonymous
19-03-2006, 14:55
Puntjes hier puntjes daar, je moet gewoon iemand submitten, punt.

Anonymous
19-03-2006, 15:18
Dus helemaal geen punten tellen? Is dat wat je zegt? Een puntsysteem moet er toch zijn? Bij MMA valt er toch ook niet altijd een knockout of submission? Maar meestal is er wel een terechte winnaar aan te wijzen. Diegene die het gevecht 'domineerde' namelijk zoals ze dat zeggen.
anyway.. Bij de regels die ze in Ede hanteren kun je iemand 10 x naar de grond brengen door een 'takedown'. 10 x sweepen. maar als je 1 x naar halfguard gaat om bijvoorbeeld van daaruit te sweepen dan heb je verloren !! Kan toch niet ?
Lijkt mij dat iedere keer als je iemand z'n balans verstoord hetzij d.m.v een 'takedown' of ' sweep' je daar punten voor moet krijgen. en GEEN punten toekennen aan een 'halfguard' !! want in die positie is er nog helemaal niks gebeurd toch?

Anonymous
19-03-2006, 15:29
alleen punten toekennen als de persoon die half guard heeft volledig wordt gecontroleerd d.w.z. gepinned tegen de grond door tegenstander.

Anonymous
19-03-2006, 16:47
ADCC regels :!:

Anonymous
20-03-2006, 16:37
Puntjes hier puntjes daar, je moet gewoon iemand submitten, punt.

dit is meer een shooto grappling toernooi denk ik, ik bedoel overal waar dan ook ter wereld krijg je punten voor een sweep in het grappling. ja behalve in ede dan...hahahaha!

Anonymous
20-03-2006, 16:50
Ja. dus het word een moeilijk spelletje. Met al die rare regels daar in Ede waar volgens mij niemand wat van snapt. Ze kunnen het wel uitleggen, maar het is allemaal niet logisch kwa puntentelling. En nog wat , je krijgt punten vanuit de 'side-control' of 'mount' al toegekend ook al ben je daar maar een fractie van een seconden. Dit is ook niet echt logisch. Lijkt mij dat iedere positie een aantal seconden moet controleren voordat je de punten krijgt.
Anyway ... wie die regels in Ede ook bedacht heeft, weet niet wat diegene probeert te bereiken, maar die heeft het niet echt logisch in elkaar gezet allemaal. Overal ter wereld is het puntensysteem nagenoeg hetzelfde behalve in Ede. Je weet op een gegeven moment niet eens of je nou voor of achter staat midden in een wedstirjd.
voorbeeldje : A maakt takedown bij B. A sweept B ook 2 keer. B mount A voor niet eens een seconde. Hierna word B weer voor de zoveelste keer gesweeped. Winnaar ??? A natuurlijk !!! maar in Ede is B de winnaar :? :?

Jochem
20-03-2006, 17:19
tis doodsimpel, (de telling) ik vind de scheidsenover het algemeen goed.
je moet een positie overigens 3 seconden vasthouden, er wordt af en toe een foutje gemaakt dat de punten indd na 1 seconde ofzo al worden toegekend, maar ik vind dit net zoveel de schuld van degene die onderop ligt. 1 seconde stilliggen is al teveel, je moet blijven bewegen, en dan krijgt de tegenstander de punten niet, is mijn ervaring met mijn eigen wedstrijden, en die ik heb gezien daar

Jochem
20-03-2006, 17:29
Maarre, ff ontopic :) was echt een leuk seminar, jammer dat er niet meer mensen waren... voor die mensen dan, wij hebben veel geleerd. Enne, met pak was ik volledig kansloos tegen die beto, damn! goed was ie. Enne, daarna lekker nog wezen eten met het mooiste meisje van grappling/bjj.. ;)

Deuce
20-03-2006, 17:40
LOL jochem de BJJ loverboy :wink:

Christophe
20-03-2006, 20:57
Maarre, ff ontopic :) was echt een leuk seminar, jammer dat er niet meer mensen waren... voor die mensen dan, wij hebben veel geleerd. Enne, met pak was ik volledig kansloos tegen die beto, damn! goed was ie. Enne, daarna lekker nog wezen eten met het mooiste meisje van grappling/bjj.. ;)

Damn Jochem, die choke heeft blijkbaar te lang gezeten! Augusto Ferrari heeft misschien wel wat langer haar, maar het is echt geen meisje hoor amigo! Het is toch bij eten gebleven hoop ik?! :wink:

Christophe
20-03-2006, 21:02
Maarre, ff ontopic :) was echt een leuk seminar, jammer dat er niet meer mensen waren... voor die mensen dan, wij hebben veel geleerd. Enne, met pak was ik volledig kansloos tegen die beto, damn! goed was ie. Enne, daarna lekker nog wezen eten met het mooiste meisje van grappling/bjj.. ;)

Damn Jochem, die choke heeft blijkbaar te lang gezeten! Augusto Ferrari heeft misschien wel wat langer haar, maar het is echt geen meisje hoor amigo! Het is toch bij eten gebleven hoop ik?! :wink:

Of was het iemand anders met wie je bent gaan eten ... loverboy?! :wink:

yas
21-03-2006, 12:55
Maarre, ff ontopic :) was echt een leuk seminar, jammer dat er niet meer mensen waren... voor die mensen dan, wij hebben veel geleerd. Enne, met pak was ik volledig kansloos tegen die beto, damn! goed was ie. Enne, daarna lekker nog wezen eten met het mooiste meisje van grappling/bjj.. ;)

jammer dat er idd niet meer mensen waren, maar idd veel moois geleerd! gi-game is dd toch ff anders dan grappling, maar iig heb je van beto technieken kunnen leren die je game optimaliseren :D

t eten was heerlijk ;)

yas
21-03-2006, 13:08
Maarre, ff ontopic :) was echt een leuk seminar, jammer dat er niet meer mensen waren... voor die mensen dan, wij hebben veel geleerd. Enne, met pak was ik volledig kansloos tegen die beto, damn! goed was ie. Enne, daarna lekker nog wezen eten met het mooiste meisje van grappling/bjj.. ;)

Damn Jochem, die choke heeft blijkbaar te lang gezeten! Augusto Ferrari heeft misschien wel wat langer haar, maar het is echt geen meisje hoor amigo! Het is toch bij eten gebleven hoop ik?! :wink:

Of was het iemand anders met wie je bent gaan eten ... loverboy?! :wink:

augusto is na ede teruggevlogen naar sao paulo ;)

hij zal overigens vechten in showfight tegen André Galvão (worldchamp bjj), maar 20 april is hij er weer!

oh ja..mn msn group about bjjgrappling, join!
http://groups.msn.com/BJJHOLLAND

Anonymous
21-03-2006, 13:15
Maarre, ff ontopic was echt een leuk seminar, jammer dat er niet meer mensen waren... voor die mensen dan, wij hebben veel geleerd. Enne, met pak was ik volledig kansloos tegen die beto, damn! goed was ie. Enne, daarna lekker nog wezen eten met het mooiste meisje van grappling/bjj..
_________________
Jaja Jochem, Als de poes van huis is...........