PDA

View Full Version : Schokkende filmbeelden vechtende meisjes op internet



Anonymous
22-03-2006, 09:04
'Schop ze dood'
door Bart Olmer en Hens Schonewille
MAARSSEM - Een bedenkelijke hype: vuistgevechten tussen scholieren filmen met een mobieltje en de beelden op internet zetten.

Deze treurige Amerikaanse rage –waar websites vól staan met deze scholierengevechten – lijkt overgewaaid naar Nederland, na dergelijke incidenten op scholen in Maarssen en Amsterdam. Ook hier zijn knokkers gefilmd door medescholieren die genoten van het geweld, waarna de beelden als trofee op internet werden gezet. „Schop ze dood!�

Het was nota bene een christelijke scholengemeenschap, het Niftarlake College in Maarssen, waar begin deze maand een 15-jarige scholiere in de hal van haar school ernstig werd mishandeld door twee meiden uit haar klas. De vechtpartij werd doodleuk gefilmd door meerdere scholieren – elke tiener heeft tegenwoordig een gsm met camera – waarna de beelden op internet werden gezet.

En die beelden op Google Video (’Katinka vs. Natalie’) zijn schokkend: de trappende, slaande, krabbende meisjes worden vrolijk aangemoedigd om nóg harder te slaan. „Pak ze nóg een keer�, roept een jongen vrolijk na een kaakslag. Tientallen leerlingen kijken verlekkerd naar de ’catfight’. Van dichtbij wordt het slachtoffer op haar gezicht gebeukt en zelfs in haar kruis getrapt, ook als ze al hulpeloos in een hoek ligt.

Uitzonderlijk is het niet. Een paar dagen geleden arresteerde de politie AmsterdamAmstelland vier leerlingen van een school in AmsterdamOost vanwege het mishandelen van een 14-jarig klasgenoot. „Van de mishandelingen waren met een mobiele telefoon opnamen gemaakt�, aldus de politie.

Een docente betrapte het viertal op heterdaad. Zij pakte de mobiele telefoon af, waarop de beelden stonden. „De grens van plagen was vér overschreden. De daders hadden het al langer gemunt op het slachtoffer. Daarom hebben we ze gearresteerd voor mishandeling en openlijke geweldpleging.�

Rechercheurs ontdekten dat van zeker twee incidenten door de verdachten opnamen waren gemaakt met een mobieltje. „Op de mobiele telefoon was te zien hoe het slachtoffer klappen en schoppen kreeg van zijn vier medescholieren.� Het viertal moet voor de rechter verschijnen.

In juist dit soort zieke filmpjes grossiert de Amerikaanse internetsite YouTube, waar het technisch doodsimpel is om dit soort troep wereldwijd te verspreiden. Sensatiebeluste jongeren kunnen zich er vergapen aan een eindeloze reeks vechtvideo’s; hoe gewelddadiger, hoe hoger de aanbeveling: rellen op schoolpleinen, zelfs van basisscholen, sportvelden en op parkeerplaatsen.

En ze hebben allemaal dezelfde ingrediënten: kaakslagen, bijkans dodelijke trappen tegen het hoofd en joelende omstanders, die genieten van het geweld en er met hun armen over elkaar naar staan te kijken. Sommige filmpjes zijn extra aantrekkelijk gemaakt met titels, alsof het speelfilms zijn, zoals: ’Een gevecht op tape, zoals iedereen die wil zien, op een basisschool, tussen Tim en Chris’.

mossad
22-03-2006, 09:33
Er komt een verloren generatie aan.

mossad
22-03-2006, 10:05
bijkans dodelijke trappen tegen het hoofd

:roll:

man toen ik op de middelbare school zat moedigde ik chick-fights ook altijd aan, er bestaat niks leukers, enige verschil is dat het tegenwoordig wordt opgenomen....

Ook als ze met z'n tweeën op iemand haar hoofd staan in te trappen?

Deuce
22-03-2006, 10:44
Idd...niks verloedering...bij mij was het ook al op de middelbare school...niks vetter dan een matpartij.... :lol:

Mighty Me
22-03-2006, 10:45
volgens mij werd er in mijn middelbare school tijd veel meer gevochten dan nu maar alleen nu word het opgenomen

Jay Hoov
22-03-2006, 11:17
volgens mij werd er in mijn middelbare school tijd veel meer gevochten dan nu maar alleen nu word het opgenomen

precies en denk eens aan de voordelen, vwij moesten als we een gerucht hoorden dat er een knokpartij zou komen altijd uren wachten tot er eindelijk wat gebeurde en vervolgens werd er dan twee keer geduwd en was het over met de pret. Nu kan je gewoon lekker naar huis en de volgende dag naar de samenvatting kijken :lol:

:twisted: :twisted:

B3 lik3 M3
22-03-2006, 11:18
RR=correct..

Vroeger dan moest je het horen van de mond op mond reclame en baalde je als je het gemist had.

Nu kun je gewoon het hele spectakel meerdere keren bekijken.

Halfshot
22-03-2006, 11:48
Sterker nog!

Ik spijbelde minder omdat er een gevecht in de lucht hing.

Maar nu, kan je dankzij het internet met een gerust hart spijbelen.

Mighty Me
22-03-2006, 12:18
Sterker nog!

Ik spijbelde minder omdat er een gevecht in de lucht hing.

Maar nu, kan je dankzij het internet met een gerust hart spijbelen.

Lol :D

Silat
22-03-2006, 13:37
Een kring maken met z'n allen en de armen inhaken zodat de leraren het niet konden stoppen.

We hadden zo'n "Irma Verhoef" figuur op school die graag jongens aftuigde!! Helaas hadden we toen nog geen telefoons om het op te nemen.

mooie tijd was dat!

Anonymous
22-03-2006, 16:30
Alles wat niet 1 op 1 is vind ik echt NEP. Ook in dit filmpje.
Er werd met een schaar ingestoken op dat meisje terwijl ze klappen kreeg van een ander. Nee echt niks dit, kan hier niet met een smile naar kijken.

De dikke nudist
22-03-2006, 17:50
Als er bij mij op school een matpartij was ontstond er een soort van massa hysterie in de kantine.
Iedereen rende dan in de richting van de vechtpartij. En alles en iedereen werd mee gesleurd. Als je struikelde en viel was je er geweest.

Wij hadden gelukkig flinke concierges: eentje was een meter of drie, die gast was echt huge. En een andere waarmee je ook niet moest fukke, die was in het weekend portier ofzo. Die haalden ze wel weer uit elkaar voor het te ver ging.

Schoolgevechten zien er meestal toch niet uit (behalve de mijne dan). Kinderen of jongeren kunnen toch niet goed matten.
De concierges haalden ze altijd makkelijk uit elkaar.
Ik had ook een keer een akkefietje, maar als je dan ineens in een choke van de grond wordt getild door de concierge vergaat de vechtlust je gauw.

D.

Impulse
22-03-2006, 17:57
Misschien wel een hele domme gedachten, maar ik vraag me somswel eens af waarom de kinderen van tegenwoordig zo agressief zijn. Zal het komen door wat ze op tv kijken?? Bedoel dit worden ze niet zomaar :roll:

Fr3ddy
22-03-2006, 18:18
Link?

Ufuk
22-03-2006, 18:28
http://video.google.com/videoplay?docid=-4507888244677649724&q=niftarlake+college

ROIDRAGE
22-03-2006, 19:42
kanker gare shit

Nickuraba
22-03-2006, 19:59
http://www.geenstijl.nl/mediabase/show.php?id=31&check=6351c417

Silat
22-03-2006, 23:59
Ik snap niet dat er niet 1 gast is die dit stopt, dit gaat nergens over. Kom op zeg, je haalt ze toch uit elkaar? En als iemand daar problemen mee had sloeg je hem toch gewoon verrot.
1 op 1 is ok maar ook dan moet je op een gegeven moment ingrijpen als een scheids. Tenminste dat heb ik een paar keer meegemaakt en een keer iemand een dreun verkocht toen ie mij aanviel.

En als het man vs woman is wordt ik pas echt kwaad.

Toevallig zat ik een keer met een maatje uit het raam te, die woonde in de stad op 3 hoog en zagen in de steeg onder een jongen z'n vriendin slaan en tegen de muur aan duwen.
Binnen 5 sec stonden we naast hem, echt nog nooit zo snel van die trap geweest. We pakten hem met z'n tween vast en begonnen hem door elkaar te schudden. Toen begon z'n vriendin te janken en zielig doen. :lol: "Nou laat dit dan een waarschuwing zijn voor je".

Christophe
23-03-2006, 08:10
Inderdaad: 2 tegen 1, man tegen vrouw, groot tegen klein of zelfs 1 tegen 1 als het duidelijk is dat 1 van de 2 niet wilt vechten ... soms moet je je als omstaander in het gevecht durven mengen om het te stoppen. Als 2 personen iets met de vuisten (en al de rest natuurlijk - zonder hulpmiddelen weliswaar) te regelen hebben is dat voor mij geen probleem. Al de rest is bullshit!

Guru
23-03-2006, 18:19
Tja dit filmpje is wel minder ja, was het nou gewoon eerlijk een tegen een dan is toch prima zo'n bitchfight?

Maar wat beterft een jongen die een meid slaat...

Als een meid bij een jongen echt het bloed onder de nagels vandaan haalt en zeker op jonge leeftijd als je nog een basischool puber bent, dan is het niet verkeerd om dat recht te zetten.
Dat heb ik zelf vroeger toen ik jaar of 8/9 was ook een keer heel goed gedaan.
Maar goed zij was de verpersoonlijking van een heks.
Dus mensen die zich kwaad maken over dat je geen meid of vrouw slaan, moeten zich niet zo druk maken.
Je hebt heel veel erge bitches in Nederland... 8-)

Arjan
23-03-2006, 21:54
damn gay dat je met zn 2en op 1 moet, en trouwens.. waar blijft die leraar?!?! of concierge.. er is toch altijd overal wel 1 toezichthouder?

en die gek die filmt ook echt zon kleuter van 11, damnz!