PDA

View Full Version : Uit de Telegraaf van vandaag 23 maart



phranq
23-03-2006, 10:08
Aerts haalt K-1 Max naar Utrecht

door Dennis Galema


UTRECHT, donderdag
Het was even wennen tijdens de loting van de Nederlandse voorronde voor de K-1 World Max. In plaats van dat Peter Aerts zoals gebruikelijk plaatsnam achter de tafel om een balletje te trekken, ging hij ditmaal zelf met de hoge hoed rond op De Vechtsebanen in Utrecht. De drievoudig K-1-wereldkampioen bij de zwaargewichten (1994, 1995 en 1998) is als promotor verbonden aan het unieke vechtsportevenement, dat komende zondag voor acht Nederlandse vechters tot 70 kilogram een belangrijke opstap kan vormen voor een doorbraak in Japan.
Aerts, die zelf al jarenlang een absolute held is in het land van de rijzende zon, haalde het toernooi hoogstpersoonlijk naar Nederland. „Door mijn goede contacten in Japan heb ik het rondgemaakt, maar daar ben ik wel een half jaar mee bezig geweest. De Jappen zijn bang voor de Nederlanders, omdat wij goed presteren in deze tak van sport. Nooit eerder vond zo’n groot K-1 Max-toernooi plaats in ons land, maar ik verwacht dat het de komende jaren zeker een vervolg krijgt�, aldus de 35-jarige Amsterdammer, die begin deze maand regerend wereldkampioen Sem Schilt klop gaf in Nieuw-Zeeland.
De winnaar van de voorronde in Utrecht, die wordt afgewerkt volgens het officiële knock-outsysteem van de K-1, maakt eind juni in het Japanse Sapporo zijn opwachting in de eerste reservepartij van de K-1 World Max-finale, waaraan de acht beste K-1-vechters (-70 kg) van de wereld deelnemen. De Nederlanders Andy Souwer en Albert Kraus hopen bij een eliminatietoernooi in Tokio (5 april) een plaats te verwerven in het hoofdschema. „In Utrecht kunnen de kickboksers zich dit weekeinde in de kijker vechten. Bij goede partijen kan een aantal jongens zomaar een kans krijgen in Azië. En als je daar doorbreekt, ben je binnen. In Japan zit het geld en is er veel waardering voor de K-1�, weet Aerts uit eigen ervaring.

Het Nederlandse boegbeeld verschijnt zelf begin juni (Zuid-Korea) weer in de ring. Eind september kan Aerts, die momenteel met een ontsteking in de arm kampt, zich voor de veertiende keer op rij plaatsen voor de ’grote’ K-1 World Grand Prix-finale in de Tokyo Dome.

Loting K-1 Max (partijen eerste ronde): Junior Goncalves – Rayen Simson, Ray Staring – Chris van Venrooij, Menno Dijkstra – Faldir Chahbari, William Diender – Kamal Chabrani.

Locatie: De Vechtsebanen (Utrecht). Datum: zondag 26 maart

Remco
23-03-2006, 10:12
Zijn er nog kaarten?

Jay Hoov
23-03-2006, 10:15
Aanwezig :D

Anonymous
23-03-2006, 15:03
Zijn er nog kaarten?


Bij ons nog wel!

Anonymous
23-03-2006, 23:34
Aiki Budo Shop Amsterdam heeft nog kaarten!!