PDA

View Full Version : Moordenaar Floor Garst staat vandaag terecht.



B3 lik3 M3
13-04-2006, 10:47
13 APRIL 2006 - DEVENTER/APELDOORN - Drie geweldsincidenten staan er op de dagvaarding tegen de 23-jarige K. U. uit Apeldoorn. De ernstigste aanklacht betreft het fatale geweld tegen Floor Garst, in de kerstnacht in Deventer. Maar ook in Apeldoorn had het al mis kunnen gaan. Vandaag staat U. voor bij de rechtbank in Zwolle.

Het is 9 oktober 2005, omstreeks 3.30. In de Nieuwstraat in Apeldoorn kijkt een man in zijn portemonnee of hij nog geld heeft voor de taxi. Hij is alleen. Twee mannen en een wat onverzorgde vrouw komen er bij staan. Eén van de mannen - niet U. - probeert geld uit de portemonnee te pakken; de Apeldoorner stopt zijn knip snel weg. ‘Geintje’, zegt de belager. ‘Dat zijn geen geintjes’, repliceert de Apeldoorner.

Er ontstaat een woordenwisseling, de vrouw begint te duwen. Opeens stapt U. naar voren en deelt een keiharde klap uit op de neus van de man die alleen maar met de taxi naar huis wilde. Die belt 112, de politie is binnen een minuut ter plaatse en houdt het drietal aan. Iemand die er bij was, zegt dat het drietal op geweld uit was.

Een maand later, in de ochtend van 19 november op de Deventerstraat in Apeldoorn. Een grote groep mensen staat bij de VVV, in afwachting van de start van de verkoop van kaartjes voor een concert van Robbie Williams. Het is koud en vroeg, de nacht was lang. Een Apeldoorner die op zijn fiets langs de groep rijdt, maakt een jolige opmerking.

U., die ook tussen de menigte staat, wordt volgens iemand die er bij was ‘helemaal gek’. Hij trapt de vrolijke Apeldoorner van zijn fiets en blÃ*jft trappen, terwijl het slachtoffer op de grond ligt. De man, 30 jaar, krabbelt overeind en rent de markt op, die op dat moment wordt opgebouwd. Anderen bellen de politie, die snel ter plaatse is. Agenten kunnen U. direct aanhouden en vinden genoeg getuigen om belastende verklaringen af te leggen.

Voor beide geweldsdelicten werd U. aangehouden. Na verhoor werd hij de volgende ochtend huiswaarts gestuurd.

Dan volgt de kerstnacht in Deventer. Floor Garst fietst samen met zijn vriendin langs drie jongens. Eén van hen is U. Er volgt opnieuw een woordenwisseling, om niets. U. deelt een klap uit aan Floor. Die valt en moet naar het ziekenhuis waar hij later die nacht overlijdt. Uitgebreid politie-onderzoek leidt in januari tot de aanhouding van U., die zichzelf op het politiebureau in Apeldoorn aangeeft.

Van mij mogen ze die gast helemaal kapotmaken..

Pieter mulder
13-04-2006, 11:03
Die U. heeft volgens mij een storing ergens.
Het is toch niet normaal als je in zo'n korte tijd 3x in aanraking moet komen met geweld en de politie als er niet eens een aanleiding voor het geweld is.
Ik hoop dat hij een gepatste straf krijgt

ICON
13-04-2006, 11:05
ik vind t al niet normaal dat ie vrij rond liep maar goed.

Arjan
13-04-2006, 11:32
gooi hem maar in zon kontneuk bajes, hoop dat ze hem uitscheuren tot zn oren!

max mulder shihan
13-04-2006, 12:43
Deze ''heer'' vedient mi levenslang , je kunt zo iemand niet meer in de toch al zo ''leuke samenleving'' los laten lopen.

Judas
13-04-2006, 13:52
Stop hem maar es in een kooi met Wanderlei. Kan hij ook lekker knokken en kijken of hij dan nog zo'n dappere dodo is.

redjuh
13-04-2006, 15:32
dit is volgens mij iemand met zo'n stoornis dat daar maar 1 oplossing voor is... lock em up and throw away the key