PDA

View Full Version : Zaandam, 15 april



Justinian
16-04-2006, 11:37
Gisteren, 15 april, vochten 5 vechters van Angelo gym in Zaandam; 4 kickbokspartijen en 1 free fight.
Als eerste draaide Dion van Giessel een partij. Dion verloor zijn partij helaas, maar toch goed geknokt. Hierna was Arthur Bensch aan de beurt. Arthur vocht goed en maakte zuivere stoten die ook goed door kwamen. Zijn tegenstander was wat wilder en maakte weliswaar meer stoten, maar die kwamen ook wat meer op de dekking. Leuke partij om te zien die eindigde in een onbeslist.
Dan Murat Aygun. Helaas deze partij niet gezien omdat ik forumbroeder Danial aan het opwarmen was. Ik heb begrepen dat het een erg spectaculaire partij was, waarbij Murat zijn tegenstander 2 keer 8 tellen bezorgde waardoor hij de partij op punten won.

Als vierde was Danial aan de beurt. Dit was Danial zijn tweede free fight partij. Zijn eerste partij was vorig jaar op dezelfde locatie. Intussen heeft Danial wel een aantal grappling partijen gevochten die hij op 1 na allemaal heeft gewonnen.
De partij begon goed. Danial kwam agressief naar voren met harde stoten die ook goed aankwamen. Hij wist zijn tegenstander met een harde lowkick naar de grond te krijgen.
Zijn tegenstander wilde het daarom ook maar op de grond proberen met Danial. Dit had weinig zin want dit is Danial zijn terrein. Helaas gooide de '30-sec. regel' roet in het eten want juist op het moment dat Danial een goeie positie had of voor een klem ging ging ook de bel. Ik moet hier wel bij zeggen dat zijn tegenstander, De Vries van s.s. Komen, er ook een aantal keren goed uit wist te draaien. Desalniettemin was het Danial die de partij in mijn ogen domineerde. Helaas golden de Nover regels waardoor de partij eindigde in een onbeslist. Hoe dan ook een erg mooie partij om te zien!

Remco Hiskens trad aan tegen Farid Riffi. Remco is een stuk langer en houdt Farid goed op afstand, komt goed door met trappen en ook enkele stoten zitten er goed op. Toch lijkt Farid steeds gevaarlijk dichtbij te komen met zijn rechter cross. Remco heeft zijn dekking echter goed en plaatst telkens wanneer Farid in komt een harde knie op het lichaam. De eerste drie rondes zijn in mijn ogen binnen. Dan begint de vierde ronde. Ook deze ronde begint goed, maar dan, halverwege de ronde is het toch Farid die nu hard doorkomt met zijn rechtercross. De vermoeidheid zal Remco parten hebben gespeeld want waar hij in de eerste drie rondes de dekking goed voor mekaar had, was de dekking in de vierde ronde niet waar het zou moeten zijn. De partij werd door Farid gewonnen op KO in de vierde ronde.

Van Kickboksen Oldenzaal heb ik Ozcan nog zien vechten. Hij scoorde volgens mij wel de KO van de avond! Spectaculaire vechter om te zien.

Al met al een leuk gala. In eerste instantie zouden er meer dan 30(!) partijen worden gevochten. Dit werden er gelukkig een stuk of 20. Persoonlijk heb ik liever een gala met 15 a 20 partijen dan een gala met zo ontzettend veel partijen, zeker als je als coach mee gaat :wink:

jojo
16-04-2006, 13:37
van ons vochten william thamm KB 2x2
david de vries FF 2x3
en john jongepier FF 2x5

william heeft echt een vette partij neer gezet echte buffel gewonnen op punten!!!

david heeft ook goed gevochten draaide echt super goed op de grond uit bepaalde grepen van zijn tegenstander hij was net een slang haha deze partij werd onbeslist

john jongepier vocht tegen sauders van loeks gym dit was de 2e keer dat zij tegen elkaar vochten vorige keer was het onbeslist we wisten van sauders dat hij een felle jongen is en dat was te merken hij kwam als een speer op john af en ze belandde al snel op de grond na een halve minuut moesten ze weer opstaan.
weer kwam sauders als een gek op john af die in zijn dekking ging staan john valt op de grond maar sauders geeft hem een knie en dat mocht niet dus krijg een openbare waarschuwing en john 8 tellen voor herstel.
beide staan weer en john gaat nu naar voren en springt een knie recht tegen het hoofd van sauders john weet nu sauders naar de grond te krijgen en de scheids komt ertussen en stuurd jhn naar de neutrale hoek en de ringarts word erbij geroepen jamie sauders heeft een flinke scheur in zijn wenkbrauw en mag helaas niet verder vechten dit was een hele spectaculaire partij!!!!!!
met winst door medische interventie john jongepier

Ronald
16-04-2006, 14:06
Thanks Justi en Jojo voor het verslag :D .

Ongelooflijk trouwens dat er anno 2006 nog steeds die domme 30 seconden regel wordt gehanteerd :roll: .

adam
16-04-2006, 14:17
bedank voor uitslagen.
ik was ook gister bij, en ik vond het een mooie klein gala met mooien gevechten,
maar wat ik natuurlijk minder vond, was die ene freefight partij, ik weet niet wie tegen wie moest, wel weet ik dat angelogym tegen sskomen was,
het was helemaal geen onbeslist, die ene jongen met zwarte haar had zeker gewonnen, hij had die lange jongen helemaal onder controle, en gaf hem zoveel klappen,
alle respect voor hem, wat ik ook wou weten graag van hem, als hij hier op forum is, wat zijn trainings schema is, want hij was echt in vorm :wink:

Arjen
16-04-2006, 15:11
Weet iemand wat Ehsan Ullah van Tooy-Gym heeft gedaan?

danial
16-04-2006, 16:12
wat zeg jij nou jojo, heb je eens die partij van de vries gezien?
die jongen deed gewoon niks, en ik weet zeker dat hij volgende keer knock out zal gaan. hij ging steeds op grond zitten omdat hij genoeg had van die klappen die hij steeds kreeg.
justin heel erg bedankt voor uitslag en gister,
adam, ik ben ook met je eens :wink: , de trainings schema is gewoon zoveel mogelijk bij justin en angelo trainen

Anonymous
16-04-2006, 16:32
danial zoveel deed jij nou ook weer niet, en als je tog zo goerd bent als je beweert had je wel gewonnen

Boem Boem
16-04-2006, 16:35
Wij van Kickboxen Oldenzaal hebben met 3 vechters deelgenomen aan dit toch wel hele leuke gala;

Als eerste mocht Rusli Lindeman aan de bak; hij begon ietwat wat onrustig aan zijn 1e ronde, maar kwam er uiteindelijk toe te gaan bewegen en om combinaties te maken. Zijn tegen stander was iets langer dan Rusli zelf, hetgeen moeilijker voor Rusli was om te scoren en om echt goed door te komen. Aan het einde van de 1e ronde kreeg Rusli een harde stoot te verwerken en kreeg 8 tellen; Rusli was volgens de scheids niet voldoende hersteld en werd uitgeteld.( met nog zo'n 3 a 4 sec te gaan voor einde van de eerste ronde) Verlies voor Rusli op TKO.

De 2e partij was onze Ozcan Dayioglu: Ozcan begon lekker rustig en keek even wat zijn tegenstander zou doen. Beide vechters gingen gelijk op en maakten leuke en goede combinaties; in een slagenwisseling trof Ozcan zijn tegenstander met een harde hoek en zijn tegenstander was even van de planeet!! Mooie KO voor Ozcan;gelukkig krabbelde zijn tegenstander weer op en kon zelfstandig de ring verlaten! Winst voor Ozcan!!!

Daarna was het de beurt aan Martijn Adolfsen; het zou voor Martijn zijn eerste partij zijn.
Martijn begon rustig aan de 1e ronde;aftastend en goed kijkend naar zijn tegenstander. Daarna begon Martijn uit zijn schulp te kruipen en ging zelf meer initiatieven nemen; goed luisterent naar zijn hoek ging hij werken; linker/rechter combinaties volgend met lowkicks. In de rust zagen we dat er een flinke ei op zijn beide knieen zaten, maar Martijn ging dapper de 2e ronde in. Hij had er duidelihjk zin aan. Ook hier ging het weer gelijk op;Aan het einde van de 2e ronde had Martijn iets meer lucht over dan zijn tegenstander. Helaas ging de winst naar de tegenpartij, een onbeslist zou hier beter zijn geweest naar mijn mening.
Al met al een hele leuke avond gehad met een goede sfeer en onze mensen hebben het bijzonder goed gedaan.......en belangrijk;ze hebben er weer ervaring bij gekregen!!

Osu

Chris

www.kickboxen-oldenzaal.nl

Justinian
16-04-2006, 16:36
danial zoveel deed jij nou ook weer niet, en als je tog zo goerd bent als je beweert had je wel gewonnen
Dat ben ik niet met je eens. Volgens het Nover systeem is het namelijk zo dat wanneer geen rope escape hebt gemaakt, geen down is gescoord en ook geen kaarten zijn uitgedeeld de partij automatisch in een onbeslist eindigt. Dat is jammer, want mijns inziens is het beter om dan de meest actieve vechter, of de vechter die het dichtst bij de overwinning kwam de overwinning te geven. Hier is een eenvoudig puntensysteem voor te bedenken (zie ook IMA, Shooto en Rings). In die zin kun je niet zeggen "als je toch zo goed bent had je wel gewonnen".
Zoals ik dus ook al in mijn verslag aangaf was Danial de sterkere vechter. Dat is mijn mening en uiteraard kunnen we van mening verschillen, al ben ik bang dat het in dit geval wel erg lastig is :D

joost
16-04-2006, 19:00
hey danial jammer van die onbeslist! had ook graag willen komen kijken.. maar helaas geen tijd!
Je domineerde las ik? had ook niets anders verwacht :D

de rest gefeliciteerd met jullie overwinnen en de verliezers.. achja volgende keer beter :wink:

MissGG
16-04-2006, 19:13
danial zoveel deed jij nou ook weer niet, en als je tog zo goerd bent als je beweert had je wel gewonnen
Dat ben ik niet met je eens. Volgens het Nover systeem is het namelijk zo dat wanneer geen rope escape hebt gemaakt, geen down is gescoord en ook geen kaarten zijn uitgedeeld de partij automatisch in een onbeslist eindigt. Dat is jammer, want mijns inziens is het beter om dan de meest actieve vechter, of de vechter die het dichtst bij de overwinning kwam de overwinning te geven. Hier is een eenvoudig puntensysteem voor te bedenken (zie ook IMA, Shooto en Rings). In die zin kun je niet zeggen "als je toch zo goed bent had je wel gewonnen".
Zoals ik dus ook al in mijn verslag aangaf was Danial de sterkere vechter. Dat is mijn mening en uiteraard kunnen we van mening verschillen, al ben ik bang dat het in dit geval wel erg lastig is :D


Je hebt gelijk Justi!

danial
16-04-2006, 20:27
danial zoveel deed jij nou ook weer niet, en als je tog zo goerd bent als je beweert had je wel gewonnen
ten eerste zou het mooi zijn als je niet als gast wat zegt, maar dat maak niet uit ik weet wel wie je bent.
als ik wel van de regel wist had ik hem zeker op klem of knock out gewonnen, ik dacht dat ik veel punen had en dat ik voor stond, dus ik ging veel rusten.
ik heb alle respect voor mijn tegenstander, maar tog

danial
16-04-2006, 20:33
hey danial jammer van die onbeslist! had ook graag willen komen kijken.. maar helaas geen tijd!
Je domineerde las ik? had ook niets anders verwacht :D

de rest gefeliciteerd met jullie overwinnen en de verliezers.. achja volgende keer beter :wink:
hey man hoe is ie? ja ik was ook egt teleurgesteld, maar ja volgende keer harder knallen

Anonymous
16-04-2006, 23:36
heeft iemand nog foto's van de gala?????????

Anonymous
17-04-2006, 13:44
Ik vond de partij Hiksen tegen Riffi een de leukste partij. Hiksen heeft goede snelle hoge trappen en Riffi was duidelijk op zoek naar de oplossing om de afstand te overbruggen. Toch zag ik als Riffi combineerde geweldige acties van hem, snelle stoten en harde lowkicks. In mijn ogen was de eerste en de twee ronde voor Riffi. De derde Ronde was het echter Hiksen all the way. Begin vierde ronde ook, maar toen Riffi meer en meer ging boksen liep hiksen tegen een paar harde stoten aan, waarvan eentje hem naar het canvas deed gaan.

En ik vond de partij van Jongepier tegen Saunders ook vet! Twee harde vechters die gewoon keihard erin gaan. Niks terughoudend zijn gewoon keihard knokken! Daar komt het publiek, ik dus, voor!

Was een leuke avond. Volgende keer ben ik weer in Zaandam!

Justinian
17-04-2006, 13:49
Ik vond de partij Hiksen tegen Riffi een de leukste partij. Hiksen heeft goede snelle hoge trappen en Riffi was duidelijk op zoek naar de oplossing om de afstand te overbruggen. Toch zag ik als Riffi combineerde geweldige acties van hem, snelle stoten en harde lowkicks. In mijn ogen was de eerste en de twee ronde voor Riffi. De derde Ronde was het echter Hiksen all the way. Begin vierde ronde ook, maar toen Riffi meer en meer ging boksen liep hiksen tegen een paar harde stoten aan, waarvan eentje hem naar het canvas deed gaan.
Beide vechters hebben er een toppartij van gemaakt. Persoonlijk vond ik dat Hisken de eerste drie rondes in zijn zak had, maar daar kun je natuurlijk van mening over verschillen. Feit blijft dat het een hele mooie partij was om te zien. Jammer dat Remco verloor, maar hij zal het in mijn ogen heel ver gaan schoppen!

Anonymous
17-04-2006, 15:30
Ja ik zeg ook niet dat het overtuigende rondes waren voor Riffi. De eerste ronde was een rustig begin, paar hoge trappen van Hiksen op de dekking van Riffi. Paar stoten op van Riffi op de dekking van Hiksen. het verschil in deze ronde was imo de low kicks. Riffi scoorde met een paar goede low kick's.

Ronde 2 ging het tempo iets hoger, hetzelfde beeld. Paar keer een goede trappen van beide. Iets meer druk van Riffi op de steeds slim wegdraaiende Hiksen. Riffi scoorde paar keer hard met lowkicks.

Ronde 3 werd Riffi wat slordig en mede door de druk van Hiksen. Hiksen maakte goed gebruik van zijn lengte en vooral met zijn trappen was hij goed bezig.

Ronde 4....toen werd het echt knokken. Riffi joeg Hiksen eerst in de hoek en toen met een hoek neer. Van mij mocht er nog wel een 5e ronde komen!

Beide deden het gewoon goed en was zeer aangenaam om naar te kijken!

Boem Boem
17-04-2006, 19:06
Ja ik zeg ook niet dat het overtuigende rondes waren voor Riffi. De eerste ronde was een rustig begin, paar hoge trappen van Hiksen op de dekking van Riffi. Paar stoten op van Riffi op de dekking van Hiksen. het verschil in deze ronde was imo de low kicks. Riffi scoorde met een paar goede low kick's.

Ronde 2 ging het tempo iets hoger, hetzelfde beeld. Paar keer een goede trappen van beide. Iets meer druk van Riffi op de steeds slim wegdraaiende Hiksen. Riffi scoorde paar keer hard met lowkicks.

Ronde 3 werd Riffi wat slordig en mede door de druk van Hiksen. Hiksen maakte goed gebruik van zijn lengte en vooral met zijn trappen was hij goed bezig.

Ronde 4....toen werd het echt knokken. Riffi joeg Hiksen eerst in de hoek en toen met een hoek neer. Van mij mocht er nog wel een 5e ronde komen!

Beide deden het gewoon goed en was zeer aangenaam om naar te kijken!

Was ook een superpartij: was een aantrekkelijke partij, helaas voor Remco dat hij neerging, maar hij komt er wel!!! :twisted:

Osu

Chris