PDA

View Full Version : Ken Shamrock: “Tito Ortiz Will Not Step Up To Fight Me�



Wheelie
23-04-2006, 19:10
For the first time since the taping of “The Ultimate Fighter� reality television show, I caught up with Ken Shamrock to get his thoughts on the show, the show’s group of fighters, and most interestingly his opinions on Tito Ortiz, including his thoughts on Tito’s recent fight with Forrest Griffin as well as Tito’s upcoming fight with Ken.


Kal: What have you been up to since you wrapped up with the show’s taping?

Ken Shamrock: I’ve been doing a lot of traveling. I went to UFC 59 to watch Forrest and Tito fight. Prior to that, I did a lot of interviews to promote “The Ultimate Fighter.� It’s been pretty busy for me with the traveling, interviews, and doing the show. I’m finally back home, just relaxing a little bit.

Kal: What are your opinions of “The Ultimate Fighter� TV episodes that have aired so far?

Ken Shamrock: It’s different. When you’re actually there, there’s a lot more that really goes on. For instance, with me yelling at the guys, there was a lot more stuff that went on with that. With the training, they were not working hard enough. The TV viewer didn’t really get to see that. All that was shown was some of this, and a little bit of that, and then me yelling at them. You didn’t really get to see the reason why I was so mad. However, it’s just all part of a reality show; they only tease you and give you so much. It’s definitely an experience for me to see how everything is cut and put into place because they can make you look any way they want.

Kal: Overall, what are your thoughts on the group of guys on “The Ultimate Fighter� this year?

Ken Shamrock: I think the thing this year is that are a lot of them on the show that do not have the experience in fighting, but have a lot of heart. They have the ability to learn and be good fighters. There were several with one fight or no fights, or just a few amateur fights. They were just learning, but had some great ability. It was shame that we didn’t have more time with them, because at least a couple of the guys (in my opinion) could have been contenders for the championship.

Kal: What is your opinion on the performance of Tito Ortiz in his recent bout with Forrest Griffin?

Ken Shamrock: Unfortunately, I do know what he’s going through. I do not feel sorry for him; because he tried to be a punk when I fought him, and had no idea of what I was going through. Now, he gets a little bit of an idea of what I had to go through. He’s only got the tip of the iceberg, because he only has damage to his ACL. He has damage to his(knee ligaments,) but they are not completely torn. Where as, I had a completely torn ACL. He’s having problems with just some damage. So now, welcome to my world. Now he gets a taste of what I was going through when I fought him, and what I’ve gone through in the past 4 years trying to get my knee back to strength, and fighting even though I wasn’t 100%. Welcome to my world.

Kal: What do you think of Tito’s post fight comments pertaining to his injured knee?

Ken Shamrock: I think Tito legitimately has some knee problems. However, personally and in my opinion, he is playing it up. I think he is over acting. Sure, he has some discomfort and some pain in there, but it’s nothing that will prevent him from performing. The guy goes in and fights Forrest Griffin; I saw him on “The Ultimate Fighter,� and I saw what he was doing there. I never saw any signs of him wanting to stop. Sure, things were bothering him, but it’s that way with all fighters. I’ve gone my whole career with injuries, and fought with some (injuries) that I probably shouldn’t have fought with. For him to stand in the ring after he beat Forrest Griffin, and for him to make excuses on why he didn’t perform well is just stupid.

Kal: Do you think that Tito Ortiz will use this situation in order to delay the upcoming fight between the two of you?

Ken Shamrock: Tito Ortiz will not fight me. I saw it in his eyes when we were at “The Ultimate Fighter.� I saw it in his eyes at the fight. Tito Ortiz does not want to fight me; and that’s a statement.

Kal: I have never heard you sound more confident in a response.

Ken Shamrock: I heard the guy complaining in his training. I heard him complain at the end of his fight in the ring, trying to make everybody understand that he had a bad knee. Then I heard him at the press conference. You know what? He’s leading up to an excuse. I’m not saying that he doesn’t have an injury. I’m sure he does. But, if everyone remembers, when I fought Tito Ortiz, I had a completely torn ACL and I still fought…not the smartest move of my career….obviously, but I never made an excuse for it. I may have mentioned that I had an injury and had to take care of some things and get it fixed. But, I did not stand in the middle of the ring and make an excuse. I did not plan an excuse. This is like he’s planned it.

Kal: Where do you go from here? That is, if he refuses to fight you.

Ken Shamrock: I will fight anybody, because I’m fighting July 8th. I want to fight. If Tito is not going to step up, then maybe somebody else will. I want to fight Tito. It’s the fight we agreed upon. We signed the contract. He’s supposed to do it. From everything I’ve seen and heard, I don’t believe he will hold up to his commitment. He never has. He fought me one time and got the win. I will say this now, and I have never said it before, I had an injury in that fight and the injury kept me from doing what I needed to do. Now, he has a similar problem and I don’t believe he is man enough to step up. I’m fighting on July 8th, so maybe somebody will take his place and Tito can sit on the sideline and whimper about his leg. If Tito does not want to be in the fight game, then he needs to get out.

Visit KenShamrock.com for information pertaining to the upcoming tryout for Ken Shamrock’s Lion’s Den. The tryout is scheduled for the last weekend of April. Feel free to email Ken with your information if you are interested.

ICON
23-04-2006, 19:15
het gevecht gaat ook niet door. forrest vecht tegen ken shamrock vanwege die blessure van tito

Mike
23-04-2006, 19:17
cool interview

thnx

wel mooi dat ken zichzelf in 1 interview minstens 4 keer tegenspreekt

jammer dat tito vs ken nu niet doorgaat

de 2nd battle of the bigmouthes leek me top

Silat
23-04-2006, 19:49
Ik hoop dat Forrest Ken helemaal sloopt.

redjuh
23-04-2006, 20:15
ik hoop met me hebben en houwen, dat Ken Forrest volledig sloopt!
dan wordt het gevecht tegen tito meteen ook veel gruwelijker!


forrest zuigt

Ronald
23-04-2006, 20:45
forrest zuigt
Waarom?

Arjan
23-04-2006, 21:05
ik hoop hier ook dat Ken wint hij heeft zon stoere aggresieve rotkop en een paar prachtige quotes op de wereld gezet. Hij moet nu echt 1x een van zn leipe praatjes waarmaken, dan maar tegen forrest, verder denk ik dat forrest er toch wel komt (of er al is na tito)

M.Hersisia
23-04-2006, 21:12
Op deze site: http://www.carmichaeldave.com/index.php?option=com_remository&Itemid=36&func=select&id=1 staat onderaan op de page een radio interview met Dana White die je kunt downloaden. Hij heeft het o.a. over Tito die niet vecht tegen Ken en over het gevecht van afgelopen zaterdag van Tito vs. Forrest. Je hoort duidelijk hoe verbaast ze zijn over het feit dat Tito niet zal vechten 8 juli... Anyway, listen for youself... :wink:

Ik hoop dat Forrest Ken helemaal de ring door slaat 8-)
Ken zegt altijd zoveel maar eigenlijk helemaal niets .....

100% Forrest dus 8-)

redjuh
23-04-2006, 21:21
forrest zuigt
Waarom?

nou omdat hij gewoon nog lang niet van legendes mag winnen van mij. bovendien vind ik zijn stijl geen reet aan. hij kan geen fatsoenlijke trap of stomp uitdelen. hij heeft een groot hart en veel doorzettingsvermogen, maar daar is wat mij betreft alles mee gezegd. doe mij maar een Ken een Tito, Chuck, Babalu etc.
die hebben echte skills

Silat
23-04-2006, 21:35
forrest zuigt

Ken zuigt hele grote lullen, anders had ie niet zo'n grote smoel.

over skillsverschil enzo heb je wel gebijk.

redjuh
23-04-2006, 21:47
ja ken zuigt ook, maar ik wil ken niet gesloopt zien worden door zo'n broekie! Een Legende want dat is Ken wel... moet gesloopt worden door een andere legende (liefst tito)

HUNTER
23-04-2006, 23:24
tito is geen legende..... tito heeft alleen maar een hele grote bek.

The Bulldog
23-04-2006, 23:30
sebastiaan je ontkent toch niet dat deze man , een groot aandeel heeft in de populariteit die de UFC in de afgelopen 5 jaar heeft opgebouwd.

Is toch zeker wel een grote naam...

HUNTER
23-04-2006, 23:33
ja door zijn grote bek heeft hij idd voor heel veel publiciteit gezorgd..... zijn interviews zijn altijd grappig, maar ik ben zeker geen fan van hem. Hoop dat hij nog een keer in elkaar gebeukt wordt door Chuck of voor mijn part door GSP :twisted:

The Bulldog
23-04-2006, 23:37
ja door zijn grote bek heeft hij idd voor heel veel publiciteit gezorgd..... zijn interviews zijn altijd grappig, maar ik ben zeker geen fan van hem. Hoop dat hij nog een keer in elkaar gebeukt wordt door Chuck of voor mijn part door GSP :twisted:

DEnk dat hij zeker nog wel eens klappen gaat krijgen ja en laten we eerlijk wezen..
chuck vs. tito heeft een giga hype waarde dus die zal er zeker nog wel eens komen...

En ik hoop dan ook dat Tito tikken krijgt, maar iuk vind hem zeker wel een smaakmaker..
In TUF III vind ik hem trouwend positiever overkomen dan ik had verwacht.

redjuh
24-04-2006, 00:05
oke tito is idd nog geen legende. mocht hij de titel pakken wel.
wat underD zegt... hij is gewoon een grote naam in de ufc.

maar kom op forrest griffin verschilt wat mij betreft weinig qua stupidity van forrest gump.

HUNTER
24-04-2006, 00:56
nee tito heeft het licht uitgevonden :?

ik mag die Griffin wel hoor.... hij kan een hoop beuken hebben, en lijkt er wel op te kicken zelfs. En hij heeft een goeie takedown defense. En hij slaat Tito op zn bek. dat zijn al 3 goeie dingen aan hem. Tsja ach maar hij heeft flaporen.....

Mike
24-04-2006, 01:10
ik vind forrest ook heel cool

hij is super bescheiden
heeft echt humor, niet van die lame tito en ken grappen. Die gasten zijn echt niet grappig namelijk , ik lach om ze en hun situaties maar hun jokes zuigen.
forest is ook een bikkel, heeft een mega chin
en hij geeft nooit op, althans die indruk krijg ik

ja ik vind hem echt iemand die in de toekomst hele hoge ogen kan gooien in de UFC en die ook een top ambassadeur van de sport en de Ufc kan worden.

ja Forrest is helemaal top in mijn boekje!

Anonymous
24-04-2006, 03:13
Forrest is the shit.. misschien heeft hij niet zulke overtuigende fightskills, maar aan hart en doorzettingsvermogen ontbreekt er niks, wat ook heel belangrijk is. Ik zie hem graag vechten, en hoop dat hij nog heel ver komt!

Jay Hoov
24-04-2006, 09:51
Jammer, maar ik denk dat Tito toch zou winnen.......
Ken is gewoon een broertje van Bush, heel irritant, dus ik hoop, en denk dat Forrest Ken kapot slaat....zoals het hoort!

Mephisto
24-04-2006, 13:41
Ken is (soms) een arrogante klootzak... maar man wat kan hij vechten... ken die Forrestgast niet :oops: maar hoop dat Ken 'm sloopt (ben sowieso altijd voor de ouwe lul, weet eigenlijk niet waarom :lol: )

Jay Hoov
24-04-2006, 13:56
Ken is (soms) een arrogante klootzak... maar man wat kan hij vechten... ken die Forrestgast niet :oops: maar hoop dat Ken 'm sloopt (ben sowieso altijd voor de ouwe lul, weet eigenlijk niet waarom :lol: )

Forrst is de winaar van The Ultemate Fighter 1....
En Forrest is degene die in mijn ogen van Tito won :P

Dus Ken gaat het heeeeeel zwaar krijgen..beter gezegd, Ken verliest :twisted:

Mephisto
24-04-2006, 17:39
Ken is (soms) een arrogante klootzak... maar man wat kan hij vechten... ken die Forrestgast niet :oops: maar hoop dat Ken 'm sloopt (ben sowieso altijd voor de ouwe lul, weet eigenlijk niet waarom :lol: )

Forrst is de winaar van The Ultemate Fighter 1....
En Forrest is degene die in mijn ogen van Tito won :P

Dus Ken gaat het heeeeeel zwaar krijgen..beter gezegd, Ken verliest :twisted:

Thanx voor de info.

Weet opeens wel waarom ik voor de ouwe lul ben... OldSkool is het woord denk ik, we hebben het er wel eens over op de training, wij zijn OldSkool en OldSkool is cool 8-) sorry.. on-topic, vast een aardige vent die Forrest maar Ken moet hem slopen omdat Ken OldSkool is :wink:

redjuh
24-04-2006, 18:12
no way dat forrest won. het jurylid met 30-27 was fout, maar degene die 28-29 voor forrest zei ook. imo was het 29-27 tito.
veel meer schade, betere takedowns, agressiever.

takedowndefence is geen punten waard heeeee. dan zou met kickboxen het blokken van een stoot of trap zeker ook punten op moeten leveren. forrest liep 3/4 van de tijd gewoon achter de feiten aan.

Remco
25-04-2006, 11:32
Ik denk dat het de vraag is waar je meer van houdt: een kampioen of een legende. Ook ik kies voor het laatste en beland dan meestal bij de oude rot.

appelsap
25-04-2006, 11:52
Ik denk dat het de vraag is waar je meer van houdt: een kampioen of een legende. Ook ik kies voor het laatste en beland dan meestal bij de oude rot.

Je wordt ook meestal pas een legende als je kampioen bent (geweest) :wink:

Chico
25-04-2006, 16:13
ik vind dat ken wel bitcht hoor, dat tito nou de goede beslissing maakt om niet met een blessure te vechten... vind ik verstandig... dat ken nou wel met blessure vecht moet ie zelf weten maar niet zeuren dat anderen die keuze niet maken...

migyur
25-04-2006, 19:10
Ik denk dat het de vraag is waar je meer van houdt: een kampioen of een legende. Ook ik kies voor het laatste en beland dan meestal bij de oude rot.

Je wordt ook meestal pas een legende als je kampioen bent (geweest) :wink:

Hoeft niet, saku??

Mike
25-04-2006, 20:16
Ik denk dat het de vraag is waar je meer van houdt: een kampioen of een legende. Ook ik kies voor het laatste en beland dan meestal bij de oude rot.

Je wordt ook meestal pas een legende als je kampioen bent (geweest) :wink:

Hoeft niet, saku??

en tank die is ook legende volgens de ufc

Virus
25-04-2006, 22:34
no way dat forrest won. het jurylid met 30-27 was fout, maar degene die 28-29 voor forrest zei ook. imo was het 29-27 tito.
veel meer schade, betere takedowns, agressiever.

Redjuh is zeer juist...
Voor de mensen die vinden dat Tito onterecht gewonnen heeft: kijk voor de gein eens alleen ronde 3 en beoordeel die ronde eens individueel zonder de hype van ronde 2... Dan zul je zien dat Tito die voor 60% / 65% domineert..

Verder denk ik dat Forrest van Ken zal winnen...
Ik wil Forrest niet vergelijken met Rich Franklin maar ik denk dat de wedstrijd wel ongeveer hetzelfde zal verlopen als die tegen Shamrock...