PDA

View Full Version : Amerikanen mogen internetten onder werktijd



Halfshot
25-04-2006, 09:12
Internetten op het werk staat op gelijke voet met de krant lezen of telefoneren, en kan derhalve ten hoogste met een berisping worden bestraft. Dat besliste een Amerikaanse rechtbank vandaag, in een zaak die was aangespannen door een onderwijsbeambte die was ontslagen omdat hij onder werktijd had zitten internetten. Onderzoek van de computer van de ambtenaar had uitgewezen dat de man een aantal nieuws- en reissites had bezocht. 'Het internet is de moderne equivalent van de telefoon en de krant en biedt de communicatiemogelijkheden en informatie die de meeste werknemers net zo goed op de werkplek als in de privésfeer raadplegen', zo stelt de rechter in een toelichting, eraan toevoegend dat internetten in de tijd van de baas toegestaan zou moeten worden zolang de werkzaamheden er niet onder lijden.

Eindelijk iets positiefs in Amerika

ICON
25-04-2006, 10:07
amen.

Jay Hoov
25-04-2006, 10:18
amen.

x2 :D :D

micha
25-04-2006, 10:39
das mooi

Arjan
25-04-2006, 10:42
ik doe niets anders :lol: , gewoon handjes bij alt+tab :D

payap
25-04-2006, 12:31
Moet een keer wat aangedaan worden dat je steeds gestoord wordt met internetten op je werk.

Zit ik rustig op mixfight moet ik weer iemand gaan helpen die zn pc vernageld! :evil: irritant is dat.

Arjan
25-04-2006, 13:58
LOOL gister mail binnengekomen:


Het blijkt dat er nog steeds veel niet-zakelijk wordt geïnternet. Hoewel hierover niks is opgenomen in het bedrijfsreglement, mag het duidelijk zijn dat overmatig privé-gebruik van internet gedurende werktijd niet wordt gewaardeerd.



We zullen het internet gebruik wekelijks gaan volgen. Diegene waarvan wij vinden dat hij of zij teveel gedurende werktijd op internet zit, kunnen we voor een bepaalde periode hiervan afsluiten. We zullen de VC of uw direct verantwoordelijke hiervan ook op de hoogte brengen.



Uit coulance zullen we meten van 08.00 uur tot 12.00 uur en van 13.00 uur tot 17.00 uur.



Zorg er overigens voor dat niemand anders op uw naam kan internetten. Het is gebleken dat dat zo nu en dan gebeurt. U bent er dan zelf verantwoordelijk voor. Als u twijfelt laat dan uw wachtwoord wijzingen. :D
gelukkig ben ik juist van de automatisering en houden wij andere bij en zei mij niet :lol:

Sjaak
28-04-2006, 13:08
Iedereen kan onder werktijd af en toe internetten dat is wettelijk vast gelegd

Arjan
28-04-2006, 14:22
ja maar je baas bepaalt hoe die daar mee omgaat, ik krijg soms een opdracht dat ik bij iemand internet tussen bepaalde uren gewoon moet afsluiten... dat is ook niet verboden dus misschien mag het maar heb je daarna helemaal geen internet meer..