PDA

View Full Version : K-1 Grand Prix blijft in ArenA



phranq
13-05-2006, 10:19
Uit de Telegraaf van vanmorgen:

K-1 Grand Prix blijft in ArenA


HOOFDDORP, zaterdag
De Amsterdam ArenA is ook de komende vijf jaar het strijdtoneel van een K-1 World Grand Prix. Vanwege de overweldigende belangstelling wordt vanaf volgend jaar bovendien het hele stadion opengesteld voor publiek. Vandaag kunnen ’slechts’ 17.000 vechtsportliefhebbers het al maanden uitverkochte topevenement bijwonen.
Organisator Simon Rutz hoopt voor de editie van 2007 opnieuw een aantal grote namen uit de K-1-wereld te strikken. Daarbij is het volgens Rutz niet uitgesloten dat voormalig wereldkampioen boksen Mike Tyson zijn opwachting als K-1-vechter gaat maken in Amsterdam.

Justinian
13-05-2006, 10:22
Damn, wie had dat een paar jaar geleden kunnen voorspellen...

mama
13-05-2006, 10:24
ja zoiets zei hij gister. Maar het geluid was niet al te best. dus de helft verstond ik niet. dat was wel jammer

Jeru
13-05-2006, 10:28
Oef het hele stadion!!!
Als je nu al dacht dat je weinig kon zien :lol:
Wel heel vet!! Alleen dat Tyson gaat vechten lijkt me te hoog gegrepen.

Thomasmurda
13-05-2006, 10:29
O zo relaxed!
Lekker dichtbij 8-)

redjuh
13-05-2006, 10:30
Damn, wie had dat een paar jaar geleden kunnen voorspellen...

ja hoe bizar het ook is, maar hey Nederland PWN3D de K1 en straxx ook de K1 MAX volledig. dus het is eigenlijk te zot voor woorden dat het nu pas het geval is.

blij? JA HEEL BLIJ!

Wheelie
13-05-2006, 10:32
heel vet 8-)

A.F.
13-05-2006, 10:34
* schiet een traantje weg * Mooi ...ooow zo mooi

A-team
13-05-2006, 10:34
Oef het hele stadion!!!
Als je nu al dacht dat je weinig kon zien :lol:
Wel heel vet!! Alleen dat Tyson gaat vechten lijkt me te hoog gegrepen.

Nou die kans kon er wel eens zijn , want in japan mocht hij toch niet vechten omdat hij een strafblad had.

Jeru
13-05-2006, 10:38
Tuurlijk, maar hij had 2 jaar geleden of zo toch al een contract "getekend"?
Dan had hij ook al in de VS kunnen vechten of Parijs, Nieuw Zeeland, Korea etc...
K-1 betaalt veel, maar niet Tyson maatstaven veel :lol:

Boem Boem
13-05-2006, 10:50
Echt wel vet.....we komen er langzamerhand wel.......
Hopenlijk wordt het dan wel live uitgezonden.......

osu

Chris

Highline
13-05-2006, 10:55
supernieuws!

p diddy
13-05-2006, 11:10
top ik had het gisteren al gehoord maar wat een top nieuws :shock:

Anonymous
13-05-2006, 11:16
Het hele stadion?? dat is dan 50 000 man!!! Benieuwd of dat dan volgeraakt, 17 000 vandaag, 25 000 zie ik ook nog gebeuren, maar 50 000! ben benieuwd. Zou mss leuk zijn als ze K1max en k1 samendoen!

Ronald
13-05-2006, 11:22
Ik twijfel of ik dit goed nieuws vind. Aan de ene kant super om elk jaar weer een top K-1 evenement te zien. Aan de andere kant hoop ik niet dat dit betekent dat we de komende jaren steeds 1 mixfightpartij per evenement gaan zien :? . Ik kom ook om mma toppers aan het werk te zien.

Deuce
13-05-2006, 11:27
Ik vind het prima, als rutz het bij zn k-1 houd...Als de mensen van pride bushido verder met pride gaan. Die zullen heus wel iets goeds willen neerzetten aangezien de k-1 hun concurrent is..

Yamato Damashii
13-05-2006, 11:34
Dat is zeker vet nieuws!!

En wat Tyson betreft, tja ik vind dat net zo'n verhaal als de terugkeer van Rickson Gracie in de ring, er wordt veel over gesproken maar ik denk niet dat het ooit gaat gebeuren.

Helaas want beiden zou ik graag zien.

Ton
13-05-2006, 11:37
Ik twijfel of ik dit goed nieuws vind. Aan de ene kant super om elk jaar weer een top K-1 evenement te zien. Aan de andere kant hoop ik niet dat dit betekent dat we de komende jaren steeds 1 mixfightpartij per evenement gaan zien :? . Ik kom ook om mma toppers aan het werk te zien.

Ik hoop dat ze het met de K1 hero's combineren!

Tuigenke
13-05-2006, 12:32
super nieuws, hopen dat ze die aantallen kunnen halen.

ashi76
13-05-2006, 12:36
Mooi dat een dergelijk gala in NL georganiseerd wordt.
Maar echt jammer van de locatie.
Een voetbalstadion in voor voetbal en imo absoluut niet geschikt voor dit soort evenementen.

Jeru
13-05-2006, 12:38
Mooi dat een dergelijk gala in NL georganiseerd wordt.
Maar echt jammer van de locatie.
Een voetbalstadion in voor voetbal en imo absoluut niet geschikt voor dit soort evenementen.

Klopt, maar er is voorlopig niets wat zo groot is in Nederland dat het dit formaat zou kunnen huisvesten.

Anonymous
13-05-2006, 12:44
Dat wordt of scherm kijken of kijken hoe mieren tegen elkaar vechten.

ashi76
13-05-2006, 12:48
Mooi dat een dergelijk gala in NL georganiseerd wordt.
Maar echt jammer van de locatie.
Een voetbalstadion in voor voetbal en imo absoluut niet geschikt voor dit soort evenementen.

Klopt, maar er is voorlopig niets wat zo groot is in Nederland dat het dit formaat zou kunnen huisvesten.

Zodra het hele stadion beschikbaar wordt idd niet.
Maar voor de opzet zoals hij nu is zijn toch wel betere alternatieven.
Ik blijf het jammer vinden dat je met zo'n geweldige lineup voor een hoop geld zeer slecht zicht hebt.

Jeru
13-05-2006, 12:50
Ik blijf het jammer vinden dat je met zo'n geweldige lineup voor een hoop geld zeer slecht zicht hebt.

Ja dat sucks idd big time!

gerrie
13-05-2006, 12:55
waarom zouden ze het in japan wel kunnen zien met 40.000 toeschouwers en in de ArenA niet ???? je kan toch niet met ze allen op een hoopje om de ring zitten. dat is met alle grote evenementen zo, bij een concert volg je toch ook grotendeels de schermen, bij F-1 is het nog moeilijker te volgen, het gaat toch om de combiatie die je hebt met de sfeer.

ashi76
13-05-2006, 13:32
Das geen vergelijking natuurlijk.
Een concert ga je hoofdzakelijk heen voor de muziek.
Voor F1 heb je nou eenmaal een circuit nodig, maar ook daar kan je dicht op de baan zitten.
Als ik naar een vechtsportgala ga ga ik hoofdzakelijk voor de vechters, als ik hiervoor dan een kaartje koop van 50 euri en er geen fuck van kan zien baal ik daar van.
Das imo het zelfde als een kaartje kopen voor een voetbalwedstrijd en dan in de kleedkamers via een monitor naar de wedstrijd kijken.

Begrijp me niet verkeerd, ik vind het geweldig dat Simon het voor elkaar heeft gekregen deze lineup naar NL te halen !!

Maar ik blijf bij mijn mening dat er betere locaties zijn om een dergelijk gala te organiseren, zeker als je maar een kwart van het stadion benut.

Wheelie
13-05-2006, 13:35
Maar ik blijf bij mijn mening dat er betere locaties zijn om een dergelijk gala te organiseren, zeker als je maar een kwart van het stadion benut.

zoals ;)

redjuh
13-05-2006, 15:09
zoals: een kleiner voetbalstadion, zonder 2de ring in gebruik te nemen. dus... Kooimeer plaza... AZ stadion hehehhe

HUNEBED
13-05-2006, 15:45
het schijnt dat dit gala door 100 landen live wordt uitgezonden...
tja hier natuurlijk niet !(?) wie weet waar wel en of dit ook online wordt uitgezonden ?

redjuh
13-05-2006, 16:00
zal mmatv wel wezen... koreaans

ashi76
13-05-2006, 16:01
Maar ik blijf bij mijn mening dat er betere locaties zijn om een dergelijk gala te organiseren, zeker als je maar een kwart van het stadion benut.

zoals ;)

Ahoy.

Nicky
13-05-2006, 16:04
Gelre Dome, Arnhem is altijd volle zaal!

Halfshot
13-05-2006, 16:05
Gelre Dome, Arnhem is altijd volle zaal!

:D

ashi76
13-05-2006, 16:51
Zaal.... idd ja :mrgreen:

Wheelie
13-05-2006, 17:15
Maar ik blijf bij mijn mening dat er betere locaties zijn om een dergelijk gala te organiseren, zeker als je maar een kwart van het stadion benut.

zoals ;)

Ahoy.

te klein :lol:

ashi76
13-05-2006, 17:19
Maar Ahoy’ Rotterdam heeft veel meer te bieden. Kernwoord daarbij is ruimte. Die uit zich niet alleen in de capaciteit van 10 tot 30.000 personen.

:shock:

Anonymous
15-05-2006, 02:25
Maakt niet uit waar ze het doen zolang het maar niet in die kut arena is. Vieze oplichters met die kut arena kaarten...

king
15-05-2006, 13:47
Uit de Telegraaf van vanmorgen:

K-1 Grand Prix blijft in ArenA


HOOFDDORP, zaterdag
De Amsterdam ArenA is ook de komende vijf jaar het strijdtoneel van een K-1 World Grand Prix. Vanwege de overweldigende belangstelling wordt vanaf volgend jaar bovendien het hele stadion opengesteld voor publiek. Vandaag kunnen ’slechts’ 17.000 vechtsportliefhebbers het al maanden uitverkochte topevenement bijwonen.
Organisator Simon Rutz hoopt voor de editie van 2007 opnieuw een aantal grote namen uit de K-1-wereld te strikken. Daarbij is het volgens Rutz niet uitgesloten dat voormalig wereldkampioen boksen Mike Tyson zijn opwachting als K-1-vechter gaat maken in Amsterdam.

Helaas, het schijnt dat Mike al andere activiteiten in de planning heeft... Misschien als entertainment in de pauze?! :lol:

Mike Tyson wil gaan zingen
LONDEN - Bokser Mike Tyson gooit het over een andere boeg. In plaats van zijn vuisten, overweegt hij ditmaal zijn stembanden in te zetten. Volgens de Britse krant The Sun van maandag zou hij dolgraag willen optreden met de Ierse jongensband Westlife.

Enig realisme kan Tyson (39) niet worden ontzegd: hij ziet zichzelf niet als de nieuwe Pavarotti. Maar als achtergrondzanger denkt hij het ver te schoppen. Hij heeft een vriend gevraagd contact op te nemen met de door hem bewonderde band. Een woordvoerder van Westlife noemde het idee „interessant�.

HUNTER
15-05-2006, 14:08
als we het dan toch over de telegraaf hebben.....

leuke foto stond er in vandaag. By Marieke :)

harry
15-05-2006, 14:21
Lak aan reputatie

Sapp loopt weg en verpest daarmee waardig afscheid Hoost


AMSTERDAM, maandag
Ernesto Hoost kon zijn oren niet geloven. Terwijl hij de laatste voorbereidingen trof voor het supergevecht tegen Bob Sapp tijdens de K-1 World Grand Prix bereikte hem het bericht dat de Amerikaanse gigant rennend de Amsterdam ArenA had verlaten.
The Beast weigerde zaterdagavond vanwege een financieel conflict met de K-1-organisatie de ring te betreden en voegde dus de daad bij het woord door ruim een half uur voor aanvang van de titanenstrijd zijn biezen te pakken. Peter Aerts, als co-commentator voor een televisiestation aanwezig, nam nagenoeg ongetraind de plaats van Sapp in. „Ik dacht dat ik alles in mijn carrière al meegemaakt had. Dit is een grote teleurstelling�, aldus een verontwaardigde Hoost, die op punten won van zijn landgenoot.
Maandenlang keek de 40-jarige Nederlander uit naar zijn laatste partij op Nederlandse bodem. Hij wilde per se wraak nemen op Sapp, die in 2002 tweemaal op discutabele wijze te sterk was voor Mister Perfect. De kans om die smet op zijn carrière weg te poetsen, werd de viervoudig K-1-wereldkampioen echter onverwachts ontnomen. Zijn Amerikaanse opponent ging, ondanks dat hij een meerjarig contract heeft bij de K-1-organisatie, niet akkoord met de financiële voorwaarden om te vechten in Nederland. En dat terwijl hij gewoon aanwezig was bij de persconferenties en ook verscheen tijdens de openingsceremonie. „Ongelofelijk. Ik zag het helemaal niet aankomen en had me echt wat anders voorgesteld van het laatste optreden in mijn thuisland. Ik wilde dolgraag iets rechtzetten tegen Sapp, want onze onderlinge verhoudingen kloppen van geen kant�, somberde Hoost.
Met dank aan Aerts, die net weer in training was voor een tweekamp op 3 juni in Seoel, werd een nog groter fiasco voorkomen. Doordat de Dutch Lumberjack in allerijl instemde met een gevecht tegen Hoost stonden opeens de twee grootste Nederlandse K-1vechters uit de geschiedenis tegenover elkaar in de ring. Hoost: „Mijn hele voorbereiding was afgestemd op Sapp. Peter heeft andere kwaliteiten. Ik zie hem nog steeds als een van de beste en lastigste vechters in het K-1-circuit en heb daarom op safe gespeeld.� Voor Aerts gold hetzelfde: „Ik nam geen enkel risico, want mijn conditie was eigenlijk maar goed genoeg voor een ronde. Bovendien ging ik bijna over mijn nek, want ik had net het eten op.� Saillant detail was trouwens dat Aerts in de broek vocht van Sem Schilt, die eerder op de avond afrekende met Lloyd van Dams. „Hij was een taaie tegenstander, maar ik ben geen moment in de problemen geweest�, blikte de regerend K-1-wereldkampioen tevreden terug.


Winnaar van de K-1 World Grand Prix in Amsterdam werd overigens Björn Bregy.

• Remy Bonjasky lijkt een punt te hebben gezet achter een moeilijke periode in zijn carrière. Eind vorig jaar moest hij zijn wereldtitel afstaan aan Sem Schilt, scheidde hij van zijn vrouw en verbrak hij de samenwerking met trainer André Mannaart. De tweevoudig K-1-wereldkampioen bezorgde zichzelf een grote opsteker door een overwinning op de Fransman Jerome Le Banner


• Viervoudig wereldkampioen K-1, Ernesto Hoost (r.), hoopte in zijn afscheidswedstrijd de scheefgetrokken verhoudingen tegen Bob Sapp te herstellen. ’The Beast’ liep echter wegens een financieel conflict de Amsterdam ArenA uit, waarna de Brabander Peter Aerts de honneurs waar nam.
FOTO: MARIEKE VAN HORSSEN

http://telegraaf-i.telegraaf.nl/daily/2006/5/15/TE/TE_2S_20060515_20/articles/TE_2S_20060515_20_225_2_thumb.jpg

mama
15-05-2006, 14:52
humz zo ziet die foto er helemaal niet uit
maar wel COOL mama in de telegraaf met naam en foto :oops:

Halfshot
15-05-2006, 14:55
Ik neem aan dat je wel een dikke rekening naar de telegraaf ga sturen :D

Ronald
15-05-2006, 14:57
als we het dan toch over de telegraaf hebben.....

leuke foto stond er in vandaag. By Marieke :)
Zo kom je nog eens ergens... je foto's althans :)

dtgerald
15-05-2006, 15:53
Ik vind Ahoy qua sfeer veel gezelliger.Ook de opkomst ,die is in de Arena een beetje kort.En het eten en drinken is mega duur in Amsterdam.Ik ging 3 grote bier en 3 broodjes hamburger halen.Gelijk een kaart van 20 euro leeg op 50 cent na.

ashi76
15-05-2006, 15:54
Ik vind Ahoy qua sfeer veel gezelliger.Ook de opkomst ,die is in de Arena een beetje kort.En het eten en drinken is mega duur in Amsterdam.Ik ging 3 grote bier en 3 broodjes hamburger halen.Gelijk een kaart van 20 euro leeg op 50 cent na.

Tja het blijven......

Nee, ik ga het niet zeggen... ;)

Anonymous
15-05-2006, 16:41
Waren er trouwens nog BN'ers aanwezig??