PDA

View Full Version : verklaring bas boon



Anonymous
14-05-2006, 01:11
Tja wat moet ik zeggen, ik was niet de enige? Met oog op Bob Sapp
Kijk toen Sem nog geen kampioen was heb ik een deal gemaakt voor veel vechters van GG te laten vechten op It's Showtime inclusief Semmy Schilt.
Ik was daar producent en had de rechten (tv uitzendrechten/dvd rechten) van alle showtime evenementen, dus ook deze.
Toen is er een samenwerking ontstaan heb ik dvd's laten zien in Japan van its Showtime en de K-1 is toen met Simon gaan praten, het werdt dus een K-1 GP Qualification tournament. Overigens allemaal in overleg en op goed voet met Simon en GG.

Niks mis mee en publiek de winnaar, nog meer grote namen.
Maar Semmy wou eigenlijk helmaal niet vechten van het begin af aan al niet maar ja afspraak is afspraak. Had een nare smaak in zijn mond na de laaste keer Arena.

Maar de matchmaking van it's Showtime komt de K-1 niet uit, in overleg wordt Leko naar Las Vegas verhuisd en ook Sem tegen Mushashi wordt 2 weken voor de Arena even bepaald. Nou ja Simon ging akkoord (zal wel een aantal beloftes hebben gekregen) met het K-1 voorstel/verandering en zo vocht Semmy en Stefan in Vegas. Overgins gefeliciteerd Chalid met jouw tournooi overwinning daar.Terwijl ik nog in Japan ben vertelt de K-1 dat ze eigenlijk helemaal niet op die partij zitten wachten tegen Loyd van Damme ze hebben al twee dure (misschien wel te dure)superfights.

Ik vertel ze dat ik een afspraak had met Simon maar ineens wordt ik als producer eruit gehaald, alle rechten zijn voor K-1. De productie wordt bijna in zijn geheel overgenomen en mij rest 2 camera mensen en een regiseur plus geen rechten.

Dus vertel ik K-1 dat als de partij in de arena wordt uitgezonden naar Japan, het onder Semmy zijn normale K-1 contract valt en er dus andere betalingen gelden.
Simon wist hiervan maar die stond bij zijn afspraak en net voor dat ik uit LA terug vloog naar Nederland kwam op maandag avond een uitending van eurosport met Simon die uitelg geeft?Moet ik een heel verhaal aanhoren van commentaar wat op eurosport geleverd is. Met als invalshoek, als Semmy niet vecht trek ik het hele golden glory team terug (de woorden van Simon). Simon vertelde mij achteraf dat hij ook de K-1 hierover gebeld had maar die hadden niet echt een standpunt zoiets van je doet maar.

Nu ben ik niet helemaal op mijn achterhoofd gevallen en komt Korea er nog aan. Semmy die al nooit wilde vechten op de K-1 Amsterdam, de K-1 die Semmy liever niet geblesserd ziet voor zijn partij in Korea op 3 Juni, Dave die niet wil omdat Semmy helemaal gek wordt van dat gezeik , wel gage, geen gage, wel vechten niet vechten. Maar toen uiteindelijk dat dreigement kwam zij Semmy, mijn team gaat hier niet onder leiden, ik vecht. Dat was echt zijn beslissing.
Als het op mij was aangekomen had ik net zon scene opgevoerd als Bob Sapp, maar het gaat om de will van het team, de trainers en iedereen die erbij betrokken is. Ook wil ik op goede voet blijven met K-1, maar in mijn achterhoofd heb ik natuurlijk wel Korea in mijn hoofd. En nu blijkt dat ik gelijk had het signaal van Semmy zijn gevecht wordt gewoon uitgezonden in Japan.

Over Sapp hoorde ik vertellen dat hij niet het bedrag kreeg wat hij wilde, wij kunnen als Nederlands publiek hier heel boos om zijn maar ga lekker in de schoenen van een manager of vechter staan.
Als de K-1 dit van te voren niet goed had geregeld en ze moesten hier nog onderhandelen, kun je dat Bobb kwalijk nemen?
We moeten natuurlijk de statement van de K-1 nog horen en die van Sapp, maar als het zo is wat de geruchten in de wandelgangen zijn dat gaat het om geld, en Sapp was niet teverden.

Simon heeft er alles aan gedaan om een top gala neer te zetten maar hij zal nu zelf inzien dat het niet altijd in eigen hand ligt als je samen promoot, wat dit soort gebeurtenissen aangaat. Simon had gelijk maar dreigen om een heel team terug te trekken? Wat als Badrr een contract heeft bij de K-1. Simon organiseert zelf en Baddr vecht voor $70.000 minder dan normaal (geen tv en grote sponsors net zoals in Japan). Zou Simon en Badrr dan ook akkoord gaan als hij voor een tiende moest vechten met kans op blessure twee weken voor een belangrijke partij, zonder dat ze zelf de tv rechten bezitten , dat wordt gewoon even veranderd? Een ringmat vol Japanse sponsoren en Fuji tv en Koreaanse tv die het live uitzenden? Helemaal als je de K-1 kampioen bent als Semmy.

Zo nu gaan we volgende week naar Sweden en dan Korea? of niet?

Ronald
14-05-2006, 02:07
Lastige situatie, maar een genuanceerd verhaal in ieder geval.

Overigens, als dat van Sapp echt om geld gaat is het mooi knullig dat het na de opening zelfs nog niet geregeld is. Kan het me dan ook moeilijk voorstellen. Maar ja... ik vind de hele sitatie Sapp nogal moeilijk voorstelbaar eerlijk gezegd, dus dat zegt eigenlijk ook niet veel.
Wel zag ik Sapp halverwege het evenement naar de jurytafel toelopen. Toen hij wegliep had ik al het gevoel dat er iets niet goed ging. Wat kwam hij daar eigenlijk doen?

mama
14-05-2006, 02:10
geen idee wat hij allemaal zei
maar hij stond te wapperen met een papiertje......... naja meerdere.....
en keek heel boos. Mocht van de japanners ook geen foto's maken.
jammer. die 2 gasten zaten elkaar nog heerlijk boos aan te kijken met het voorstellen van de vechters.

enne Thanks Bas voor de uitleg

Anonymous
14-05-2006, 02:37
het verhaal van bas boon klopt.
simon rutz heeft echter alles eraan gedaan om bob sap te laten vechten.het mocht niet baten jammer genoeg.ben toch blij dat peter aerts wel wou.

2look
14-05-2006, 03:01
Mocht van de japanners ook geen foto's maken.
jammer.
:cry: moest je niet toevallig je camera even testen die richting op :wink:

Ton
14-05-2006, 05:02
Ik lees dit hele verhaal morgen wel... ben nu te lam.

Sapp is een heaumeau!!!

Anonymous
14-05-2006, 05:10
sapp is een fucking wancker

Anonymous
14-05-2006, 10:42
sapp zuigt....sapp zuigt zwaar!

ashi76
14-05-2006, 10:55
Ik dacht echt dat dit met opzet zo geregeld was en vond het eigenlijk wel een mooie stunt. :?
Aerts en Hoost hebben er iig een mooie partij van gemaakt ! Tegen wie kan je beter je afscheidspartij vechten als tegen Peter Aerts ?!?! Die gasten zijn er beiden a vanaf het begin bij.

Thomasmurda
14-05-2006, 10:57
Hmm.. als de K-1 het contract met Sapp nog niet rond heeft, en ook niet op zijn eisen ingaat, is het meer de schuld van de organisatie me dunkt..

Tuigenke
14-05-2006, 12:02
kvind gewoon dat sapp hiervoor een boete verdient, hij laat niet alleen 17000 mensen in nederland wachten voor niks maar ook nog is (miljoenen?) japanners die op tv het evenement volgen.
wanprestatie van sapp. behalve als het een zeer goeie reden heeft en dan heb ik het niet over geld.

Anonymous
14-05-2006, 12:21
kvind gewoon dat sapp hiervoor een boete verdient, hij laat niet alleen 17000 mensen in nederland wachten voor niks maar ook nog is (miljoenen?) japanners die op tv het evenement volgen.
wanprestatie van sapp. behalve als het een zeer goeie reden heeft en dan heb ik het niet over geld.

Als jij mike Tyson heet en je zou gaan vechten voor 10 miljoen en het contract is nog niet getekend en dan kom je op de avond zelf en ze zeggen dat het maar $500.000 is zou jij als je in zijn schoenen stond ook weglopen?
Deze vechters zijn proffesional en vechten voor geld.

Deuce
14-05-2006, 12:44
Maar het kan aan mij liggen hoor, maar waarom was dat contract nog niet getekend wanneer hij als sinds een jaar op de poster stond?

Anonymous
14-05-2006, 12:55
Maar het kan aan mij liggen hoor, maar waarom was dat contract nog niet getekend wanneer hij als sinds een jaar op de poster stond?

contracten kunen heel ingewikkeld zijn zal een paar voorbeelden geven.
Contract met minimaal aantal garantie partijen binnnen bepaalde periode.
Contract met alleen maar exclusiviteit in Japan
Exclusief contract met alleen maar partijen voor een organaisatie
Exclusief contract wereldwijd met een organisatie
Contract met drie partijen (betrokkene)
Contract met manager en organsiatie
Contract met alleen manager
Contraqct met open bepsprekingen per superfight (kon wel eens die van Sapp zijn).
Net contract wat ten einde loopt.
Contract met heel team
Langdurige contracten
Contracten met vrijheid voor vechten op eigen evenementen.
enz enz enz

Halfshot
14-05-2006, 13:05
Hoe ingewikkeld contracten ook zijn.
Blijft het vreemd dat er een uur voor het gevecht nog niet de puntjes op de i staan.

Deuce
14-05-2006, 13:05
Ingewikkeld verhaal dus.

Nou goed Bas, gefelciteerd met je jongens wederom...ze hebben goed gepresteerd...Saki heeft zich goed bewezen...en sem is volgens mij redelijk blessure vrij eruit gekomen.
En dekker, tja niks aan te doen...maar super om bij zn laatste wedstrijd te mogen zijn!

Maar zien we de GG jongens nog wel terug op Showtime en/of Nederlandse evenementen?

Good luck!

Anonymous
14-05-2006, 13:24
Ingewikkeld verhaal dus.

Nou goed Bas, gefelciteerd met je jongens wederom...ze hebben goed gepresteerd...Saki heeft zich goed bewezen...en sem is volgens mij redelijk blessure vrij eruit gekomen.
En dekker, tja niks aan te doen...maar super om bij zn laatste wedstrijd te mogen zijn!

Maar zien we de GG jongens nog wel terug op Showtime en/of Nederlandse evenementen?

Good luck!

Als manager wil ik gewoon dat zoveel mogelijk jongens van Golden Glory aan de bak komen, ik heb mijn afspraak gehouden aan Simon als was die een jaar eerder gemaakt met andere verplichtingen die door derde niet zijn nagekomen. Ik vindt Simon een goede promotor (misschien wat emotioneel soms en wat teveel betrokken) en heb geen problemen met samenwerking in de toekomst. Net zoals alle Golden Glory vechters, Simon die gaat ervoor!

Anonymous
14-05-2006, 13:24
iedereen is er snel bij om sapp uit te schelden maar als een contract niet af is 2 uur voordat je moet vechten kan je het iemand die een prof is niet kwalijk nemen om weg te gaan

Triker
14-05-2006, 13:30
Maar het kan aan mij liggen hoor, maar waarom was dat contract nog niet getekend wanneer hij als sinds een jaar op de poster stond?

Voorbereiding probleempjes?? Als organisatie en vechter wil je dat toch zo snel mogelijk voor elkaar hebben!! Maar tja, het gebeurt overigens niet alleen in de nationale/internationale vechtsport maar ook op de dagelijkse zakelijke markt waar men op het laatste moment de stekker eruit trekt omdat er 'iets' niet helemaal rond is!!

Boem Boem
14-05-2006, 14:11
@ Bas Boon; super dat je even jouw visie geeft en dat hier post. Het is me nu wel een stukje duidelijker......gisteren niet, dan is het voor ons als publiek/pers niet te verkroppen dat zulke zaken(=lees contracten) niet helder zijn en niet afgetikt zijn. Nu hem ik al iets meet begrip voor de situatie!

Ik wens je dan ook veel succes met team GG in Korea.....

Osu

Chris

PigDog
14-05-2006, 15:11
Dit zet de verklaring van Simon op eurosport wel in een ander daglicht. Toch wel goed om even jouw verhaal te horen.

Al met al blijf ik bij mijn standpunt. Je kan en mag als organisator nooit het publiek duperen door een collectieve straf op een team die vechters levert. Een geschil met Schilt heeft voor de betalende bezoeker niks te maken met Ramon dekker of Gokan Saki.
Wel ben ik van mening dat er simpeler en dus hardere contracten dienen te worden afgesloten met een boete-clausule als de vechter niet levert.
Ook de gele kaart voor passiviteit, die dan geld kost voor de vechter is een mooie optie. Dan krijg je geen superbouts die op een demo lijken.....

Ton
14-05-2006, 15:43
Ik dacht echt dat het een of andere WWF showworstel grap was van Ronald Wustenberg, toen die vertelde dat Sapp bang was weggelopen, en dat Bob Sapp al briesend toch nog uit het publiek kwam op dagen... maar dat was iets te veel fantasie van mij...... :lol:

Wat Schilt betreft kan ik me ook nog enigsinds iets voorstellen dat ie niet voor dit Nederlandse klote publiek wil vechten. Jammer maar we maken het voor ons zelf kapot! Waarom kan het publiek er nou niet gewoon voor zorgen dat vechters zoals Lebanner, Schilt en al die andere toppers met een gevoel van waardering naar huis gaan? Zodat ze graag weer willen knokken in de arena!

Anonymous
14-05-2006, 17:30
Nou goed Bas, gefelciteerd met je jongens wederom...ze hebben goed gepresteerd...Saki heeft zich goed bewezen...en sem is volgens mij redelijk blessure vrij eruit gekomen.
En dekker, tja niks aan te doen...maar super om bij zn laatste wedstrijd te mogen zijn!

Maar zien we de GG jongens nog wel terug op Showtime en/of Nederlandse evenementen?



faverus word vergeten :?
die wint wel van iemand van 125kg en 2.05 lang :lol:

H POWER
14-05-2006, 18:42
Nou goed Bas, gefelciteerd met je jongens wederom...ze hebben goed gepresteerd...Saki heeft zich goed bewezen...en sem is volgens mij redelijk blessure vrij eruit gekomen.
En dekker, tja niks aan te doen...maar super om bij zn laatste wedstrijd te mogen zijn!

Maar zien we de GG jongens nog wel terug op Showtime en/of Nederlandse evenementen?



faverus word vergeten :?
die wint wel van iemand van 125kg en 2.05 lang :lol:

Ja natuurlijk zou niet weten waarom niet, ze presteren geweldig, zijn aanvallend en niet moe te krijgen, veelal publiekslieveling, dus zou niet weten waarom niet. Ja Rodney hoort er ook gewoon bij en had een lastige tegenstander maar terecht gewonnen. Rodney volwaardig GG member, gefeliciteerd!

Anonymous
14-05-2006, 21:51
GG rules

In Las Vegas waren ze al gruwelijk maar ook in de Arena weer top prestaties.

micha
14-05-2006, 22:05
GG rulez

superbean

Anonymous
15-05-2006, 00:20
Benazouz tog ook een Golden Glory lid?

Anonymous
15-05-2006, 00:31
Benazouz tog ook een Golden Glory lid?
Ja magament wordt ook gedaan door Golden Glory, traint bij Mikki Bennazouz in valkenswaard

Anonymous
15-05-2006, 10:21
Semmy die al nooit wilde vechten op de K-1 Amsterdam,

ok, da's duidelijk... :?

Anonymous
15-05-2006, 13:37
Semmy die al nooit wilde vechten op de K-1 Amsterdam,

ok, da's duidelijk... :?

Zie fluitconcerten ander topic, en rest van verklaring van Boon, Slap om alleen deze zin aan te halen. Boon gaf toch toe dat hij een afspraak had met Rutz en een afspraak heeft twee kanten. Kan mij goed voorstellen dat als ze in een keer alles veranderen en je ook geen tv en video rechten meer hebt wel kunt spreken van een verandering!

Props voor Semmy om voor zijn team te vechten en een groot risico aan te gaan om te knokken tegen Loyd vlak voor zijn partij in Korea en geen duidelijkheid over wat hij nu betaald ging krijgen. Thats the spirit!!!!

Anonymous
16-05-2006, 15:07
GG rules, gwk moet worden verbannen naar grote sprookjes bos!