PDA

View Full Version : Bob Sapp @ Amsterdam Arena



Anonymous
14-05-2006, 09:48
van mma weekly...

http://www.mmaweekly.com/absolutenm/templates/dailynews.asp?articleid=2059&zoneid=2

It has been a strange year for fans of the fight game. There have been plenty of upsets, and now we may see another trend emerging: Fighters pulling out of events after the event has already started. That scenario just played out for the second consecutive week.

Last week, it was Mark Kerr pulling out of an ACF event due to a supposed hand injury. This time, it was Bob Sapp pulling out in the middle of a K-1 event due to a contract dispute.

At the K-1 card in Amsterdam, Holland, Sapp was introduced to the crowd in the opening ceremonies along with all of the other fighters. Four fights into the card, Sapp was seen by many spectators in attendance (two of whom e-mailed MMAWeekly detailed eyewitness accounts) yelling at K-1 management during Semmy Schilt's fight, apparently over a contract dispute.

According to the eyewitness account of Stephan Ambrizi in the first few rows of seats, Sapp was yelling at what appeared to be K-1 management during the fight. Sapp could be heard yelling, "It's your fault, not mine!" as he walked away from ringside about one hour before his scheduled fight with Ernesto Hoost.

K-1 had to scramble to replace Sapp on the card, and did so by pulling three-time K-1 World Grand Prix Champion Peter Aerts off of the American broadcast team and asking him literally as the event was taking place if he would fight Ernesto Hoost.

Aerts stepped up and agreed to take the fight on 30 minutes' notice. Aerts did not have any fight trunks with him, as he thought he was only going to the event to be a color commentator.

When Aerts left the broadcast booth in his gray suit, he asked Semmy Schilt if he could borrow his fighting trunks. (Aerts actually defeated Schilt via decision in a K-1 fight in March.) So, in a bizarre scene, Peter Aerts actually fought with the text "Semmy Schilt" on the front of his trunks and "Golden Glory" on the back of his trunks.

In the end, Hoost defeated Aerts by judges' decision, but Aerts earned even more respect than he already had from everyone in attendance for taking a fight under those circumstances.

Afterwards, Hoost said that he had just fought for the last time in Holland, as he nears retirement. Hoost also blasted Sapp, saying that he had never seen anything like this happen to him before a fight. Hoost also said it was a shame that his last fight in his home country went down like this.

Sapp left the arena visibly upset and had no comment to fans who tried to ask him what was going on. It was a strange finish to a bizarre night at the K-1 Amersterdam Tournament, which was won by Bjorn Bregy.

[img]http://www.mmaweekly.com/absolutenm/articlefiles/2059-bobsapp.jpg/img]

Thomasmurda
14-05-2006, 10:24
Hmm... :o

Mickey
14-05-2006, 10:27
Hmm.. Das verdomd zonde!

gerrie
14-05-2006, 10:53
lekker sportief van sappppp, nog wel op het afscheid van een van de grootste uit deze sport. heel veel respect voor Ernesto Hoost en Peter Aerts, Ernesto met een totaal andere voorbereiding natuurlijk, en Peter totaal niet voorbereid.
verder vond ik het een mooi gala met een wereld publiek, helaas 1 klein opstootje ergens bovenin de ring...... gelukkig heeft dat het top-sfeertje verder niet beinvloed.
de reactie's van het publiek waren waanzinnig, vooral bij de opkomst van Jeromme Le Banner, Bonjasky, hoost, Aerts en vooral ook bij Ramon Dekkers. die zijn laatste wedstrijd vocht.
Showtime... thankx

Emilio
14-05-2006, 11:39
tja, je weet niet wat het contract was van Sapp. Maybe besloten ze hem wel een stuk minder te geven ofzo...

Wel vet van Aerts zeg. Heel bizar, maar ergens wel een mooie bekroning op de carriere van Hoost.

dtgerald
14-05-2006, 11:45
RESPECT @ PETER.

Anonymous
14-05-2006, 13:22
als op de dag van het gala de contracten nog niet rond zijn dan kan je sapp niet kwalijk nemen dat hij niet vecht lijkt me. Lijkt me eerder k-1 z'nfot dan rutz z'n fot maar dat terzijde

Triker
14-05-2006, 13:36
als op de dag van het gala de contracten nog niet rond zijn dan kan je sapp niet kwalijk nemen dat hij niet vecht lijkt me. Lijkt me eerder k-1 z'nfot dan rutz z'n fot maar dat terzijde

Lijkt mij ook meer een fout van de Japanse K1 organisatie aangezien de Nederlandse organisaties meestal hun draaiboek al ver van tevoren klaar hebben!!! Daarnaast heeft de Japanse organisatie al een slechte reputatie van afspraken nakomen als ik zoal de verhalen mag geloven die ik in de Ring Sports magazine lees.

Boem Boem
14-05-2006, 14:00
als op de dag van het gala de contracten nog niet rond zijn dan kan je sapp niet kwalijk nemen dat hij niet vecht lijkt me. Lijkt me eerder k-1 z'nfot dan rutz z'n fot maar dat terzijde

Lijkt mij ook meer een fout van de Japanse K1 organisatie aangezien de Nederlandse organisaties meestal hun draaiboek al ver van tevoren klaar hebben!!! Daarnaast heeft de Japanse organisatie al een slechte reputatie van afspraken nakomen als ik zoal de verhalen mag geloven die ik in de Ring Sports magazine lees.

Het is allemaal leuk en aardig die contracten, maar het doel is en blijft vechten, is een citaat van Peter Aerts, die bewust deze partij om die reden heeft aangenomen en niet voor het geld kiest!

Sapp had het in mijn(en velen) ook anders aan kunnen pakken en niet een uur voor het gevecht jezelf terug te trekken!
Heel erg jammer.

Maar echt top wat Aerts heeft gedaan.......

Osu

Chris

PigDog
14-05-2006, 14:13
Het is ongekend onsportief en getuigd van weinig respect voor de vechter Hoost dat Sapp een uur vantevoren het stadion uitvlucht. Er werd daar gesuggereerd dat angst een rol speelde tijdens zijn vertrek. Als het om contracten gaat is het nog onbegrijpelijker. Dan zie je wat geld met sporters doet. Totaal geen mentaliteit en alleen om de knaken.

Peter had eergisteren nog een bruiloft gehad (met een paar biertjes) en nam toch een gewaagd besluit. Hij staat binnenkort in de line up van de K-1 Korea. Wat als hij zwaar neer was gegaan?
Daarom is Peter één van mijn helden: sport dient altijd voor te gaan!

Over het uitfluiten van deze twee giganten wil ik het nog even in een aparte topic hebben.

A-team
14-05-2006, 14:21
Over het uitfluiten van deze twee giganten wil ik het nog even in een aparte topic hebben.

Ja wat dat verschrikelijk, bah wat een kut publiek ik schaam me ervoor dat ik erbij zat :x

Triker
14-05-2006, 14:26
To All Press,


In regards to the incident in which Mr. Bob Sapp didn’t fight in the Amsterdam Arena on May 13th, there have been conflicting reports including that he had been unwell. The K-1 organization would like to set the record straight regarding the no-show:

Mr. Bob Sapp still has the exclusive long-term fighting contract with the K-1 organization. Based on the contract, Mr. Sapp arrived in The Netherlands on May 10th, attended the event press conference, the Fuji Television event promotion, and the event opening ceremony. However, before the event Mr. Sapp made demands which were absolutely impossible to meet. Even though we did everything possible to persuade him to stay, he suddenly left the venue just before his fight sporting a bandage.
We consider his behavior as both unprofessional and disappointing. In order to prevent such incidents, we will do our best to handle our fighters better and arrange fights more carefully.
Lastly, we would like to express our great appreciation to Mr. Peter Aerts and his devotion to K-1 as he did us the greatest favor of accepting the fight against Mr. Hoost with only one hour's notice before the fight. And also we would like to extend our most sincere apologies to the 20,000 fans who came to see the Ernesto Hoost versus Bob Sapp bout, and to the millions of fans around the world who were looking forward to this match-up.




Sincerely,

K-1 Event Producer
Sadaharu Tanikawa

Ton
14-05-2006, 15:10
Zo, Mr. Sadaharu Tanikawa is er ook weer makkelijk van af gekomen.... Stelletjes kneuzen bij elkaar Bob Sapp en de hele K1 organisatie!

General Wong
14-05-2006, 15:12
Wie heeft Bob Sapp nu nodig als je als vervanging Peter Aerts krijgt?

Bob Sapp heeft eens te meer bewezen geen sporter te zijn, maar slechts een product van de Amerikaanse maatschappij. Zo'n vent hoort niet thuis in de K-1. Schorsen die hap.

Ton
14-05-2006, 15:19
Wie heeft Bob Sapp nu nodig als je als vervanging Peter Aerts krijgt?

Bob Sapp heeft eens te meer bewezen geen sporter te zijn, maar slechts een product van de Amerikaanse maatschappij. Zo'n vent hoort niet thuis in de K-1. Schorsen die hap.


Hoost - Aerts is op papier echt de absolute topper!
Maaaaaaaaaaaaaar, niet onder deze omstandigheden

Als Aerts ongetraind en onvoorbereid, zoals gisteren, de ring in moet, kon je er vanuit gaan dat het een sparringspartijtje werd.

Hoost - Aerts weken van te voren aangekondigt zou zijn, zou natuurlijk echt super zijn.

Uiteraard alle respect voor Peter dat hij dat dikke varken van een Sapp wou vervangen!

Mike
14-05-2006, 15:41
wat een verassing

bob sapp(of bijv. fedor) op een poster betekent gewoon xx% meer kaartverkoop

trek zelf maar je conclusies, ik kan ook niet meer doen dan raden.

sowieso is en blijft t jammer dat fans gedupeerd raken door wat zich achter de schermen allemaal afspeelt

General Wong
14-05-2006, 15:44
Wie heeft Bob Sapp nu nodig als je als vervanging Peter Aerts krijgt?

Bob Sapp heeft eens te meer bewezen geen sporter te zijn, maar slechts een product van de Amerikaanse maatschappij. Zo'n vent hoort niet thuis in de K-1. Schorsen die hap.


Hoost - Aerts is op papier echt de absolute topper!
Maaaaaaaaaaaaaar, niet onder deze omstandigheden

Als Aerts ongetraind en onvoorbereid, zoals gisteren, de ring in moet, kon je er vanuit gaan dat het een sparringspartijtje werd.

Hoost - Aerts weken van te voren aangekondigt zou zijn, zou natuurlijk echt super zijn.


Ik heb enorm genoten van het gevecht. Natuurlijk gingen beide heren niet vol uit, maar niettemin waren er een aantal erg mooi geplaatste stoten te zien.

Mike
14-05-2006, 15:44
Over het uitfluiten van deze twee giganten wil ik het nog even in een aparte topic hebben.

Ja wat dat verschrikelijk, bah wat een kut publiek ik schaam me ervoor dat ik erbij zat :x

ik was er niet

maar dat is echt schandalig

dat zijn echt mega noobs dus , hoe kan je mensen met zo'n staat van dienst uitfluiten?

t fluitvirus in de arena gaat verder.......

Mike
14-05-2006, 15:46
maar begrijp ik nou goed dat Peter Aerts er zat als toeschouwer en toen op t laatste moment als reserve voor Sapp de ring in is gestapt?

dan ben je wel bikkel :lol:

Anonymous
14-05-2006, 15:54
Wie heeft Bob Sapp nu nodig als je als vervanging Peter Aerts krijgt?

Bob Sapp heeft eens te meer bewezen geen sporter te zijn, maar slechts een product van de Amerikaanse maatschappij. Zo'n vent hoort niet thuis in de K-1. Schorsen die hap.

Ikke, ik kwam juist voor Hoost-Sapp. Het heeft echt mjn avond verpest en zeker die van Ernesto. Wha a bummer. Voor iedereen Sapp weer de schuld geeft zou ik eerst eens afwachten wat de reden is. Sapp loopt niet zomaar weg, hij is zakenman genoeg om te beseffen dat hij niet zonder hele goede reden kan weglopen. Te veel reputatieschade. Sapp, heeft dinsdag a.s filmopamn in L.A, maar omdat nu als reden aan tewijzen lijkt me voorbarig.

Gewoon et verhaal afwachten, en ons zeker niet zomaar laten afschepen met een (lul)verhaal van tanigawa

Mjokkie

Nicky
14-05-2006, 15:56
Ik lees op Fighttalk dat Sapp meerdere malen het publiek wou uitleggen waarom hij niet ging vechten maar dat hij werd tegengehouden... Maar ja het is natuurlijk makkelijker om Sapp de schuld te geven want die kijkt niet op mixfight.nl, Rutz wel ...

Anonymous
14-05-2006, 16:12
Totaal eens met Nicky en Mjokkie.

Wij zijn nog best mild vind ik. Op de fora van sherdog en the underground wordt Sapp helemaal de grond in geboord.

Wij, (ik) weten dat wel niet alle achtergronden, wel ben ik er haast zeker van dat Sapp NIET zomaar weggaat.

Vind het daarom echt een kwalijke zaak als Sapp onterecht zo zwarte wordt gemaakt.

Hopelijk komt de waarheid snel boven tafel.

Paganstars
14-05-2006, 16:12
Echt props voor peter dat hij binnen een uur klaar stond! En wat betreft organisatie en bob sapp.... Ik ben eerlijk gezegd benieuwd wat sapp zijn verhaal is!

a.s.c.
14-05-2006, 16:23
zwaar respect voor Peter Aerts die er toch even aan gaat staan in een broekje van Sem Schilt. Dan ben je pas een knokker in hart en nieren!

Thomasmurda
14-05-2006, 17:00
Ik vind het echt wel wat hebben... Op t laatste moment invallen om een partij tegen niet zomaar de eerste de beste te vechten :D

Zou vaker moeten voorkomen, echt geweldig. Dan laat je pas zien dat je het niet alleen voor het geld doet, maar omdat je zin hebt om een potje te knokken (en dus een hart voor de sport hebt) :D

H POWER
14-05-2006, 18:40
wat een verassing

bob sapp(of bijv. fedor) op een poster betekent gewoon xx% meer kaartverkoop

trek zelf maar je conclusies, ik kan ook niet meer doen dan raden.

sowieso is en blijft t jammer dat fans gedupeerd raken door wat zich achter de schermen allemaal afspeelt

Onzin, Fedor stond niet lang geleden in Nederland op een poster samen met Hoost aangekondig om op Bushido Europete vechten, daar zaten nog geen 2500 betalende toeschouwers.

Heel veel gejuich voor Dekkers,Semmy, Hoost en Aerts,Dargo

Mike
14-05-2006, 19:21
wat een verassing

bob sapp(of bijv. fedor) op een poster betekent gewoon xx% meer kaartverkoop

trek zelf maar je conclusies, ik kan ook niet meer doen dan raden.

sowieso is en blijft t jammer dat fans gedupeerd raken door wat zich achter de schermen allemaal afspeelt

Onzin, Fedor stond niet lang geleden in Nederland op een poster samen met Hoost aangekondig om op Bushido Europete vechten, daar zaten nog geen 2500 betalende toeschouwers.



waarvan er minimaal 1000 voor fedor kwamen
dus.......

mama
14-05-2006, 19:31
wees blij dat jij geen kaartje had en lekker thuis zat
Ik heb genoten van heel veel partijen. en de sfeer.... al dan niet af en toe een beetje verpest door een stelletje debielen die op muziek les moeten.........
En dan was Bob Sap er niet maar deden Aerts en Hoost alsof ze het niet hadden afgesproken dat ze samen een trainings partijtje gingen doen. En was Drago slecht. En Iggy zijn 2de partij slecht. Die was gewoon bang voor Bjorn......
Jezus stelletje zeikers zijn jullie.
Jammer hoor!

Maar ik heb lekker het tshirt van ignashov wat ie in parijs droeg. hahaha
dit shirt, gewassen en al ;)

http://www.ma-skills.com/marieke/k1/iggy1.jpg

Jay Hoov
14-05-2006, 20:27
Was gewoon een mooi gala, geen gelul...en dat gedoe met Sapp...tja, ik denk dat wij niet half weten wat er allemaal gaande was, dus.......

En Aerts vs Hoost.........Wat kan ik zeggen........

Ronald
14-05-2006, 20:44
However, before the event Mr. Sapp made demands which were absolutely impossible to meet.
De verklaring van Sadaharu Tanikawa is in deze ene zin samen te vatten. Helaas staat daar eigenlijk nog steeds niets. Het zou leuk zijn als Sapp zelf nog ergens een interview gaf met een verklaring.

Lee Hottie # 1 fan
14-05-2006, 23:13
Was gewoon een mooi gala, geen gelul...en dat gedoe met Sapp...tja, ik denk dat wij niet half weten wat er allemaal gaande was, dus.......

En Aerts vs Hoost.........Wat kan ik zeggen........

zeg maar nix.... het was echt te vet voor woorden

Anonymous
15-05-2006, 00:39
Ik vind het echt wel wat hebben... Op t laatste moment invallen om een partij tegen niet zomaar de eerste de beste te vechten :D

Zou vaker moeten voorkomen, echt geweldig. Dan laat je pas zien dat je het niet alleen voor het geld doet, maar omdat je zin hebt om een potje te knokken (en dus een hart voor de sport hebt) :D

Zeker een hart voo de sport, maar denk niet dat peter daar voor een paar geeltjes stond te knokken :D

Thomasmurda
15-05-2006, 10:28
Ik vind het echt wel wat hebben... Op t laatste moment invallen om een partij tegen niet zomaar de eerste de beste te vechten :D

Zou vaker moeten voorkomen, echt geweldig. Dan laat je pas zien dat je het niet alleen voor het geld doet, maar omdat je zin hebt om een potje te knokken (en dus een hart voor de sport hebt) :D

Zeker een hart voo de sport, maar denk niet dat peter daar voor een paar geeltjes stond te knokken :D

Nee, natuurlijk niet :D

ICON
15-05-2006, 11:13
Ik vind het echt wel wat hebben... Op t laatste moment invallen om een partij tegen niet zomaar de eerste de beste te vechten :D

Zou vaker moeten voorkomen, echt geweldig. Dan laat je pas zien dat je het niet alleen voor het geld doet, maar omdat je zin hebt om een potje te knokken (en dus een hart voor de sport hebt) :D

Zeker een hart voo de sport, maar denk niet dat peter daar voor een paar geeltjes stond te knokken :D

ik weet dat niet, zover ik het zie is Aerts op echt bijna alle gala's te vinden, hij leeft er echt voor, denk dat hij het ook nog voor nop zou doen als ze er geen geld meer zouden hebben, wat betreft hart voor de sport is hij het grootste voorbeeld wat we hebben

ik zeg: rappe rik begint de week met zeer goede posts 8-)

Anonymous
15-05-2006, 13:26
Aerts is een HELD!! En dat ie wel of niet extra geld zou hebben gekregen maakt allemaal niks uit, als er trouwens iemand meer dan een beetje de centen verdiend zijn het wel mensen als Aerts en Hoost en zeker niet zo'n pap die met veel gebrul en toestanden deze prachtige sport soms meer belachelijk maakt dan goed is. En zoals hier gezegd wordt, Aerts is op zoveel gala's gewoon altijd gezellig aanwezig omdat ie gewoon nog steeds ongelooflijk voor deze sport leeft!! Aerts kwam zaterdag de ring op en roepte Rene Rooze naar de ring toe, zo van kom jongen we gaan die mensen hier wat uit de nood helpen. Ik los dat hier wel effe op. Aerts en dat ben ik zeker heeft eerst JA gezegd als er hem gevraagd werd om te knokken zaterdag, en over centen zal ie gezegd hebben.. AH? we lossen dat later wel op, komt wel goed, geen probleem ik knok wel. DAT, mensen dat zijn de echte helden voor mij. Aerts is geen marketingproduct, Aerts is DE MAN!! GROOT RESPEKT!! En dat gefluit ...man, man, ik was daar zo kwaad over nie normaal. IK zou zeggen, mensen, ga eens kijken wat deze man allemaal al in z'n carriere heeft bereikt en vooral op welke manier ie dat gedaan heeft. Altijd recht toe recht aan harde knokpartijen, altijd gaan voor die Knockout, altijd spaktakel. Aerts heeft een groot volume van het ringsportencyclopedie op zijn naam staan, deze start namelijk met A de A van AERTS!!

Anonymous
15-05-2006, 13:37
tsja al die Sapp haters...Sapp is denk ik gewoon een zakenman, als het contract niet in orde is tekend hij het niet. Ik denk dat het K-1 aan te rekenen is dat het contract nog niet getekend was door beide partijen voor aanvang van het gala want als dat het geval was geweest had Sapp wel gevochten.

Hoost accepteerde Aerts overigens in eerste instantie niet als tegenstander daarna zijn er afspraken gemaakt en accepteerde hij Aerts ineens wel. Rara wat zouden die afspraken zijn geweest?

Niks ten nadele van hoost of aerts omdat ik het volledig begrijp dat als je je voorbereid op Sapp (hoost) of je zelfs niet voorbereid (aerts) je niet vollop kan en wil knokken.

Mephisto
15-05-2006, 13:42
RESPECT @ PETER.

x heel veel

Highline
15-05-2006, 17:56
jezus wat kan men hier zeiken. Hoost vs Aerts, ok ze gingen niet voor de ko maar dat maakte mij niets uit iig, ik zag deze wedstrijd ecth 100 x liever dan hoost vs sapp. ik Vond het helemaal super

en bah bah @ de mensen die tijdens deze wedstrijd gingen fluiten. Er stond daar in totaal voor 7 k-1 titels in de ring. jullie zijn in mijn ogen geen echte fans....

Emilio
15-05-2006, 18:08
Toch is er wel veel gezeik met die lineups van de Arena elk jaar.

mama
15-05-2006, 18:38
wat zeur je nou
hoeveel partijen stonden er niet op die wel op de poster stonden?

Shinbone
15-05-2006, 20:28
Waar ik Nederland altijd moe van wordt, is dat men nooit tevreden is. ( ik moet bekennen, ik doe daar zelf ook aan mee:))

Is het mooi weer, dan gaat iedereen klagen dat het te warm is, is het slecht weer, dan gaat vervolgens iedereen klagen dat het zo koud en nat is.

Kortom het is NOOIT goed. En dat is Holland eigen, wij hebben een ontzettende klaagcultuur.

Slaat een vechter iemand KO dan had het wel wat eerder gemogen, en wint een vechter op punten, dan had hij hem KO moeten slaan.


Ik denk dat we met z'n allen dit moeten accepteren en het maar moeten beschouwen als het aard van het beestje.

Remco
16-05-2006, 10:56
Helemaal mee eens! Twee giganten voor de sport.

ICON
16-05-2006, 11:35
Bron: www.fighttalk.nl

Er gaan zoveel verhalen de ronde betreffende het `waarom` van het niet vechten van Bob Sapp dat ik hier het ware verhaal zal vertellen. Het is bij vele vechtsportliefhebbers al bekend dat Bob Sapp voor ieder gevecht urenlang mentaal bijgestaan moet worden eer hij de ring instapt. Ook dit keer was het niet anders, de K-1 organisatie moest ook dit keer speciaal iemand vanuit Japan naar Amerika sturen zodat zij er zeker van waren dat hij het vliegtuig in zou stappen op weg naar Amsterdam.

In Nederland aangekomen viel er een last van mijn schouders en dacht ik dat alles gewoon goed zou komen. Echter op vrijdag 12 mei nadat de persconferentie al 5 minuten aan de gang was en alle vechters zich hadden verzameld was er een grote afwezige: Bob Sapp. Met de allergrootste moeite kregen medewerkers van mijn bedrijf het toch voor elkaar dat hij naar de persconferentie zwalkte om net op tijd aanwezig te zijn toen zijn naam genoemd werd. Daar op de persconferentie deed hij gewoon wat men van hem verwachte, namelijk show maken! De volgende dag toen de vechters opgehaald werden om naar de ArenA te gaan waren alle vechters aanwezig echter geen Bob Sapp. Nadat de bus 20 minuten op hem gewacht had vertrok deze zonder Bob Sapp naar de ArenA.

Hierna volgde voor mij een nachtmerrie: Bob Sapp gaf aan de K-1 organisatie aan dat hij alleen wilde vechten als de K-1 organisatie hem vrijwaarde van al zijn toekomstige verplichtingen. Dit hield dus in dat na deze partij Bob Sapp contract vrij zou zijn. Dit was natuurlijk pure chantage van Bob Sapp. De K-1 ging hier natuurlijk niet op in en bleef bij het standpunt dat hij gewoon zijn contractuele verplichtingen moest nakomen. Nadat het gala al bijna was begonnen in de ArenA besloot ik maar om naar de ArenA te gaan omdat vele mensen daar op mij zaten te wachten. In de ArenA aangekomen hoorde ik van de K-1 dat Bob Sapp toch naar de ArenA kwam en dat hij zou vechten. Nadat hij in de ArenA aankwam begon het spel van voren af aan.

Bob Sapp chanteerde de k-1 door te zeggen dat hij alleen zou vechten als zijn contract verscheurd zou worden na deze wedstrijd. Woest werd ik door deze onzekerheid want Bob Sapp zorgde er uiteindelijk voor dat ik geen minuut mij heb kunnen bezighouden met mijn evenement die in volle gang was. Dan zei hij weer tegen mij dat hij zou vechten en nadat ik weer de kleedkamer uitging ontving ik berichten dat hij weer weg zou gaan. Dit gebeurde wel 5 keer??????????

De k-1 verdenken Bob Sapp ervan dat hij op deze manier onder zijn contract probeerde uit te komen om zo de overstap te maken naar een andere organisatie. De k-1 kon natuurlijk nooit maar dan ook nooit op de deze voorwaarde ingaag en nadat Bob Sapp dit doorkreeg rende hij weg uit de ArenA.

Bob Sapp heeft gewoon een meerjarig contract met de K-1 en was dus gewoon verplicht om het tegen Ernesto Hoost op te nemen. Welke gevolgen dit heeft voor Bob Sapp weet ik echt niet maar in iedere geval hoeft hij van mij nooit meer in Amsterdam te vechten!

Ondertussen startte de K-1 de onderhandelingen met Peter Aerts en wat ik voor onmogelijk hield gebeurde: Peter Aerts trok met een volle buik zijn broekje aan en zwachtelde zijn handen. Peter wilde het Nederlandse publiek niet teleurstellen en hielp mij en de K-1 organisatie uit de brand. Klasse Peter!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! !!!!! Dat Ernesto en Peter deze wedstrijd anders vochten dan voor hun gebruikelijk is werd al snel duidelijk maar dit was ook eigenlijk niet meer dan logisch. Want ook voor Ernesto was dit een nachtmerrie; zijn laatste gevecht in Nederland en zijn tegenstander loopt 20 minuten voor tijd de ArenA uit! Ernesto had zijn tactiek helemaal op Bob Sapp gefocust en kreeg nu met iemand te maken die een totaal andere vechtstijl heeft.


Al met al heb ik bijna niets van mijn evenement kunnen zien en liep ik er als een gestresste kip bij! Dit is het ware verhaal en niets anders.

Vriendelijke groeten,
Simon Rutz

Jay Hoov
16-05-2006, 11:41
Tja.....

Anonymous
16-05-2006, 11:44
Tja.....

Gelukkig is hij wel "zoooooooo grappig"... :lol:

Jay Hoov
16-05-2006, 11:49
Tja.....

Gelukkig is hij wel "zoooooooo grappig"... :lol:

Zijn natuurlijk allemaal mooie verhalen, maar niemand kent Sapp z'n verhaal.............Misschien zou jij ook weggaan als je geflest word..wie weet!
Ik heb die man ontmoet, en daar zit geen kwaad bloed...Bob is voor mij een topper!
Ps Tuurlijk baal ik ook dat het gevecht tegen Hoost niet door ging...Maar ja, wie weet, wat er allemaal gaande is :?

rtbrouwer
16-05-2006, 13:38
However, before the event Mr. Sapp made demands which were absolutely impossible to meet.
De verklaring van Sadaharu Tanikawa is in deze ene zin samen te vatten. Helaas staat daar eigenlijk nog steeds niets. Het zou leuk zijn als Sapp zelf nog ergens een interview gaf met een verklaring.

1 van de eisen die Sapp voor de partij ineens stelde was o.a. dat hij E 50.000,- extra (bovenop zijn afgesproken gage) wilde.

Volledig terecht dat daar niet op ingegaan was. Een erg lage actie van Bob om zoiets een uur voor de partij te eisen want daarmee zet hij enorme druk op de organisatie aangezien het bijna onmogelijk is in de die korte tijd een goede vervanger te vinden.

Aerts is een toffe peer dat hij zo kort van te voren die partij aanneemt. Hij zal er echter financieel goed voor beloond zijn...

Anonymous
16-05-2006, 16:55
De k-1 verdenken Bob Sapp ervan dat hij op deze manier onder zijn contract probeerde uit te komen om zo de overstap te maken naar een andere organisatie. De k-1 kon natuurlijk nooit maar dan ook nooit op de deze voorwaarde ingaag en nadat Bob Sapp dit doorkreeg rende hij weg uit de ArenA.

Of was hij bang voor hell angel vrienden van simon die hadden hem gedreigd stond ook in parool gister!!!!!!!!!

Anonymous
16-05-2006, 17:03
De k-1 verdenken Bob Sapp ervan dat hij op deze manier onder zijn contract probeerde uit te komen om zo de overstap te maken naar een andere organisatie. De k-1 kon natuurlijk nooit maar dan ook nooit op de deze voorwaarde ingaag en nadat Bob Sapp dit doorkreeg rende hij weg uit de ArenA.

Of was hij bang voor hell angel vrienden van simon die hadden hem gedreigd stond ook in parool gister!!!!!!!!!

scannen en posten!!

Anonymous
16-05-2006, 17:12
Heb nie een scanner er waren ook veel gasten bij vips die het weten en hebben gezien en gehoor maar nieman durf het zeggen. geloof mij het is echt waarheid

Anonymous
16-05-2006, 17:23
tja... geld en gokken zal ook wel meespelen denk ik... mindere maten als in bijv japan maar zal hier ook wel zo zijn.. Dus zal best een kern van waarheid in zitten denk ik.. weten doe ik het natuurlijk nie.. 8-)

italian

Barang
16-05-2006, 17:52
Lak aan reputatie

Sapp loopt weg en verpest daarmee waardig afscheid Hoost


AMSTERDAM, maandag
Ernesto Hoost kon zijn oren niet geloven. Terwijl hij de laatste voorbereidingen trof voor het supergevecht tegen Bob Sapp tijdens de K-1 World Grand Prix bereikte hem het bericht dat de Amerikaanse gigant rennend de Amsterdam ArenA had verlaten.
The Beast weigerde zaterdagavond vanwege een financieel conflict met de K-1-organisatie de ring te betreden en voegde dus de daad bij het woord door ruim een half uur voor aanvang van de titanenstrijd zijn biezen te pakken. Peter Aerts, als co-commentator voor een televisiestation aanwezig, nam nagenoeg ongetraind de plaats van Sapp in. „Ik dacht dat ik alles in mijn carrière al meegemaakt had. Dit is een grote teleurstelling�, aldus een verontwaardigde Hoost, die op punten won van zijn landgenoot.
Maandenlang keek de 40-jarige Nederlander uit naar zijn laatste partij op Nederlandse bodem. Hij wilde per se wraak nemen op Sapp, die in 2002 tweemaal op discutabele wijze te sterk was voor Mister Perfect. De kans om die smet op zijn carrière weg te poetsen, werd de viervoudig K-1-wereldkampioen echter onverwachts ontnomen. Zijn Amerikaanse opponent ging, ondanks dat hij een meerjarig contract heeft bij de K-1-organisatie, niet akkoord met de financiële voorwaarden om te vechten in Nederland. En dat terwijl hij gewoon aanwezig was bij de persconferenties en ook verscheen tijdens de openingsceremonie. „Ongelofelijk. Ik zag het helemaal niet aankomen en had me echt wat anders voorgesteld van het laatste optreden in mijn thuisland. Ik wilde dolgraag iets rechtzetten tegen Sapp, want onze onderlinge verhoudingen kloppen van geen kant�, somberde Hoost.
Met dank aan Aerts, die net weer in training was voor een tweekamp op 3 juni in Seoel, werd een nog groter fiasco voorkomen. Doordat de Dutch Lumberjack in allerijl instemde met een gevecht tegen Hoost stonden opeens de twee grootste Nederlandse K-1vechters uit de geschiedenis tegenover elkaar in de ring. Hoost: „Mijn hele voorbereiding was afgestemd op Sapp. Peter heeft andere kwaliteiten. Ik zie hem nog steeds als een van de beste en lastigste vechters in het K-1-circuit en heb daarom op safe gespeeld.� Voor Aerts gold hetzelfde: „Ik nam geen enkel risico, want mijn conditie was eigenlijk maar goed genoeg voor een ronde. Bovendien ging ik bijna over mijn nek, want ik had net het eten op.� Saillant detail was trouwens dat Aerts in de broek vocht van Sem Schilt, die eerder op de avond afrekende met Lloyd van Dams. „Hij was een taaie tegenstander, maar ik ben geen moment in de problemen geweest�, blikte de regerend K-1-wereldkampioen tevreden terug.



--------------------------------------------------------------------------------

Volgende kolom

• Viervoudig wereldkampioen K-1, Ernesto Hoost (r.), hoopte in zijn afscheidswedstrijd de scheefgetrokken verhoudingen tegen Bob Sapp te herstellen. ’The Beast’ liep echter wegens een financieel conflict de Amsterdam ArenA uit, waarna de Brabander Peter Aerts de honneurs waar nam.
FOTO: MARIEKE VAN HORSSEN


Winnaar van de K-1 World Grand Prix in Amsterdam werd overigens Björn Bregy.

• Remy Bonjasky lijkt een punt te hebben gezet achter een moeilijke periode in zijn carrière. Eind vorig jaar moest hij zijn wereldtitel afstaan aan Sem Schilt, scheidde hij van zijn vrouw en verbrak hij de samenwerking met trainer André Mannaart. De tweevoudig K-1-wereldkampioen bezorgde zichzelf een grote opsteker door een overwinning op de Fransman Jerome Le Banner.




--------------------------------------------------------------------------------






15 mei 2006

Anonymous
16-05-2006, 18:05
thanx barang.. 8-)

italian

MJOKKIE
17-05-2006, 19:37
Heb nie een scanner er waren ook veel gasten bij vips die het weten en hebben gezien en gehoor maar nieman durf het zeggen. geloof mij het is echt waarheid

Ja er schijnen inderdaad een paar 'motorliefhebbers' een gesprek met Sapp te hebben gehad in de kleedkamer. Hij heeft inderdaad zoals wustenbergt zei met een spoor van angst het stadion verlaten, maar nu blijkt waarom.
Als het echt zo is (ik hoor het nu uit meerdere hoeken) dan is dat een grote schande. Ik begrijp Rutz dan echt niet meer...

Italian*Berlusconi*
18-05-2006, 12:20
Heb nie een scanner er waren ook veel gasten bij vips die het weten en hebben gezien en gehoor maar nieman durf het zeggen. geloof mij het is echt waarheid

Ja er schijnen inderdaad een paar 'motorliefhebbers' een gesprek met Sapp te hebben gehad in de kleedkamer. Hij heeft inderdaad zoals wustenbergt zei met een spoor van angst het stadion verlaten, maar nu blijkt waarom.
Als het echt zo is (ik hoor het nu uit meerdere hoeken) dan is dat een grote schande. Ik begrijp Rutz dan echt niet meer...

nogmaals.. geld en gokken zal mee spelen.. is in japan ook zo, zie yakuza schandaal met pride vs k1. Jammer dat dat zo moet gaan in dit wereldje, maar niet zo gek...

Anonymous
18-05-2006, 14:56
To all my fans:

To put an end all rumours surrounding my K-1 Superbout in Amsterdam here is my version of events:

First of all I am a professional athlete who doesn't drink any alcohol, just coffee. So when I got off the plane in Amsterdam I decided to go for a cup near the hotel. There was no Starbucks in sight so we entered a local coffee chain with a dog logo. Once inside I noticed quickly that, unlike the States, there was no smoking ban. When I ordered my coffee the waitress said it would come with a piece of cake. When in Rome do as the Romans do, so I went for it. We had our coffee and cake and I took an extra piece back to the hotel for Saturday morning breakfast to serve as a mental motivator reminding me how easily I was going to beat my opponent. Hoost? Piece of cake! However after a few hours I started feeling wobbly, having clear visons of Hoost hitting me with heavy lowkicks. Ouch! It felt so real I did not feel like going to the press conference but after some pressure from the promoter people I decided to go anyway and once there, thank God, I started feeling better.

At Saturday morning breakfast I had my usual cup of coffee with the remaining piece of cake as mental motivator. Then it was time to head for the stadium to take care of Ernesto "piece of cake" Hoost whom I have beaten twice before. Not exactly. Somebody must have contaminated the cake because by the time I got to the stadium I felt even worse then Thursday. I was completely paranoid and could not stand the large crowd at all. No way I was going fight in this condition. I told the K-1 people but they wouldn't have any of it. Instead they put pressure on me to fight anyway. In a state of panic all I could think of was asking for more money. I was so out of it I even started seeing angels. That was it for me. Time to head for the exit and get some fresh air. That is what I did and it made me feel better then any money could have.

What can I saÿ other then that I am sorry. It wasn't me, it was the cake.
Last but not least one free piece of advice for all my fans out there:
Visting Amsterdam? Stay away from the cake!

Yours martialy,


Bobb Sap
:lol:

Remco
18-05-2006, 15:04
Hilarisch!

MJOKKIE
18-05-2006, 15:56
Heb nie een scanner er waren ook veel gasten bij vips die het weten en hebben gezien en gehoor maar nieman durf het zeggen. geloof mij het is echt waarheid

Ja er schijnen inderdaad een paar 'motorliefhebbers' een gesprek met Sapp te hebben gehad in de kleedkamer. Hij heeft inderdaad zoals wustenbergt zei met een spoor van angst het stadion verlaten, maar nu blijkt waarom.
Als het echt zo is (ik hoor het nu uit meerdere hoeken) dan is dat een grote schande. Ik begrijp Rutz dan echt niet meer...

nogmaals.. geld en gokken zal mee spelen.. is in japan ook zo, zie yakuza schandaal met pride vs k1. Jammer dat dat zo moet gaan in dit wereldje, maar niet zo gek...

Ja heel erg jammer, maar als het echt zo is, en daar neig ik steeds meer van te geloven, dan moet ook nooit meer iemand gaan lopen janken dat onze sport altijd in het verdomhoekje zit. Zal lekker worden, motorliefhebbers op de vechters afsturen :evil: :arrow:

Anonymous
19-05-2006, 11:43
Heb nie een scanner er waren ook veel gasten bij vips die het weten en hebben gezien en gehoor maar nieman durf het zeggen. geloof mij het is echt waarheid

Ja er schijnen inderdaad een paar 'motorliefhebbers' een gesprek met Sapp te hebben gehad in de kleedkamer. Hij heeft inderdaad zoals wustenbergt zei met een spoor van angst het stadion verlaten, maar nu blijkt waarom.
Als het echt zo is (ik hoor het nu uit meerdere hoeken) dan is dat een grote schande. Ik begrijp Rutz dan echt niet meer...

nogmaals.. geld en gokken zal mee spelen.. is in japan ook zo, zie yakuza schandaal met pride vs k1. Jammer dat dat zo moet gaan in dit wereldje, maar niet zo gek...

Ja heel erg jammer, maar als het echt zo is, en daar neig ik steeds meer van te geloven, dan moet ook nooit meer iemand gaan lopen janken dat onze sport altijd in het verdomhoekje zit. Zal lekker worden, motorliefhebbers op de vechters afsturen :evil: :arrow:

tja.. ben het helemaal met je eens.
Dat verdom hoekje vind ik niet vreemd dat dat nog steeds zo is, al word het wel iets positiever af en toe. Ik moet dan ook steeds denken aan de sponsors die wel is in de ring worden geroepen na een partij. Blabla van Casa Rosso, volgens mij Big Willem ook een aantal keer van de hells angels (nu niet meer maar toen wel.) etc etc etc.
Ik weet het, de sponsors heb je nodig voor dit soort evenementen, maar toch een dubbel gevoel erover.

beetje offtopic.. leuke vid van Sapp.
http://video.google.com/videoplay?docid=-8765172168196861991&q=bob+sapp+sucks

Italian @ work

Arjan
19-05-2006, 12:00
haha die video.google was masterlijk!!