PDA

View Full Version : Gage's topvechters - profs



gerrie
17-05-2006, 17:33
als de vecters niet in persoon maar per wedstrijd uitbetaald zouden worden, winst-verlies 70% tegen 30%.... zouden ze dan wat gemotiveerder zijn ???[/b]

Deuce
17-05-2006, 17:34
Ik denk dat de meeste vechters het ook niet doen voor het geld, maar omdat ze willen vechten......

Geld is mooi, maar van vechten kan 90% niet leven....dus voor het geld hoef je het niet te doen...

Ronald
17-05-2006, 17:59
als de vecters niet in persoon maar per wedstrijd uitbetaald zouden worden, winst-verlies 70% tegen 30%.... zouden ze dan wat gemotiveerder zijn ???[/b]
Bij de UFC gebeurt dat vaak dat er een winstbonus te verdienen valt. Vind ik persoonlijk een goeie zaak.

joost
17-05-2006, 18:45
als de vecters niet in persoon maar per wedstrijd uitbetaald zouden worden, winst-verlies 70% tegen 30%.... zouden ze dan wat gemotiveerder zijn ???[/b]
Bij de UFC gebeurt dat vaak dat er een winstbonus te verdienen valt. Vind ik persoonlijk een goeie zaak.


ja precies.. zie je ook terug bij TUF als je iemand K.O slaat meteen 5000 doller verdiend :lol:

General Wong
17-05-2006, 23:02
Ik denk dat de meeste vechters het ook niet doen voor het geld, maar omdat ze willen vechten......


Ja, en Electronic Arts maakt elk jaar een nieuwe Fifa omdat ze zo veel vernieuwende ideeën hebben. Get real, als een vechter eenmaal een bepaald niveau heeft bereikt draait het niet meer zozeer om de sport, maar meer en meer om wat ze ervoor krijgen. Natuurlijk zijn veel vechters zo goed geworden doordat ze van de sport hielden. Maar als je een topvechter de keuze geeft tussen een belabberde partij tegen een rookie of een mooie partij waar hij de helft van het geld voor krijgt dan zullen 9 van de 10 vechters voor het eerste gaan. En geef ze eens ongelijk...

The Bulldog
17-05-2006, 23:08
Denk dat 30 /70 een erg groot verschil is, maar en 60 / 40 lijkt me geen slecht idee..

Mensen vechten idd met het hart denk ik....maar een mooi gage is zeker welkom lijkt me...(een ieder die zegt dat dat helemaal niet mee telt lijkt me niet eerlijk)

Octavius
18-05-2006, 00:20
It's all about the money.

gerrie
18-05-2006, 01:24
Denk dat 30 /70 een erg groot verschil is, maar en 60 / 40 lijkt me geen slecht idee..

Mensen vechten idd met het hart denk ik....maar een mooi gage is zeker welkom lijkt me...(een ieder die zegt dat dat helemaal niet mee telt lijkt me niet eerlijk)

vond het zelf ook wel een groot verschil maar het maakt het wel de moeite waard om voor te vechten, wedden dat het er dan afgelopen zaterdag heel anders had uitgezien in de arena.

Fightchick
18-05-2006, 10:38
Ik ben benieuwd wat Peter Aerts voor z'n invalpartij heeft gekregen. Daar zal die lekker van kunnen leven iig!

A.F.
18-05-2006, 10:54
Ik ben benieuwd wat Peter Aerts voor z'n invalpartij heeft gekregen. Daar zal die lekker van kunnen leven iig!

de geruchten zijn 200.000 of 400.000 euries... snel verdiend!

Christophe
18-05-2006, 10:56
vind dit echt een raar verhaal, niemand stapt de ring in om een partij te verliezen, tuurlijk is het geen kwestie van geld, iedereen is als recreant begonnen en voordat je er uberhaupt een boterham van kan kopen heb je allang een winnaars mentaliteit ontwikkeld

Inderdaad!

Iedereen die op een niveau komt dat hij geld voor z'n partijen kan vragen heeft er ongetwijfeld een heel lange weg opzitten van jaren waarin hij niet alleen bloed, zweet en tranen maar ook veel tijd en geld (is dat niet hetzelfde?) heeft geïnvesteerd in zijn sport. Zo iemand betichten dat hij het "enkel voor het geld doet" is volgens mij zwaar respectloos, en komt enkel van mensen die zelf nooit voldoende niveau hebben gehaald (wellicht door een gebrek aan motivatie en/of karakter) om iets te bereiken in hun (gevecht-)sport!

Ik vind persoonlijk dat pro-vechters (zowel bij de grote tornooien als Pride en UFC, als hier bij ons op de diverse gala's) veel te weinig verdienen in verhouding met wat ze ervoor doen. En helemaal als je het gaat vergelijken met andere sporten, maar dat is helemaal een discussie zonder einde!

Chopper
18-05-2006, 11:04
vind dit echt een raar verhaal, niemand stapt de ring in om een partij te verliezen, tuurlijk is het geen kwestie van geld, iedereen is als recreant begonnen en voordat je er uberhaupt een boterham van kan kopen heb je allang een winnaars mentaliteit ontwikkeld

Inderdaad!

Iedereen die op een niveau komt dat hij geld voor z'n partijen kan vragen heeft er ongetwijfeld een heel lange weg opzitten van jaren waarin hij niet alleen bloed, zweet en tranen maar ook veel tijd en geld (is dat niet hetzelfde?) heeft geïnvesteerd in zijn sport. Zo iemand betichten dat hij het "enkel voor het geld doet" is volgens mij zwaar respectloos, en komt enkel van mensen die zelf nooit voldoende niveau hebben gehaald (wellicht door een gebrek aan motivatie en/of karakter) om iets te bereiken in hun (gevecht-)sport!

Ik vind persoonlijk dat pro-vechters (zowel bij de grote tornooien als Pride en UFC, als hier bij ons op de diverse gala's) veel te weinig verdienen in verhouding met wat ze ervoor doen. En helemaal als je het gaat vergelijken met andere sporten, maar dat is helemaal een discussie zonder einde!

Ik denk niet dat ze het enkel voor het geld doen. Maar sommige van die gasten hebben gewoon een gezin, en er moet ook gewoon brood op de plank komen.

A.F.
18-05-2006, 11:08
uiteindelijk draait het toch allemaal om de flappen hoor! Iedere vechter hier in NL doet het vol overgave in de hoop dat ze ooit in Japan kunnen vechten! En niet omdat het daar gezellig is.... maar omdat daar het GROTE geld zit!!

The Bulldog
18-05-2006, 11:29
DEnk dat Rik gelijk heeft..

de wil om te winnen wordt denk ik vanuit de persoon gevoed ..niet in eerste instantie door de centen...

Anonymous
18-05-2006, 12:44
vind dit echt een raar verhaal, niemand stapt de ring in om een partij te verliezen, tuurlijk is het geen kwestie van geld, iedereen is als recreant begonnen en voordat je er uberhaupt een boterham van kan kopen heb je allang een winnaars mentaliteit ontwikkeld


Er zijn ZAT A klassers die er alleen maar staan voor het geld..ik kan genoeg namen noemen van vechters die haast nooit of echt nooit een A partij hebben gewonnen en toch steeds worden gevraagd.

Ronald
18-05-2006, 20:04
tuurlijk, daar heb je gelijk in, maar dat doet niets af aan het feit dat ze elke partij die ze aangaan willen winnen, het gaat om een motivatiebonus om te winnen, en dat is onzin, een bonus om te winnen kan ik me voorstellen, maar niet voor motivatie, die is er genoeg
Er zit een verschil tussen 'niet willen verliezen' en 'willen winnen'. Het komt helaas ook voor dat mensen vechten met de insteek niet te willen verliezen. Dat geeft toch een hele andere partij voor het publiek dan mensen te zien vechten die gaan voor de winst. Een financiële prikkel kan misschien net dat beetje extra motivatie geven.

Overigens denk ik dat er genoeg mensen zijn die alleen nog vechten voor het geld, vooral als ze in de nadagen van hun carriere zitten. Daar zijn toch genoeg voorbeelden van.

Highline
18-05-2006, 22:38
uiteindelijk draait het toch allemaal om de flappen hoor! Iedere vechter hier in NL doet het vol overgave in de hoop dat ze ooit in Japan kunnen vechten! En niet omdat het daar gezellig is.... maar omdat daar het GROTE geld zit!!

niet mee eens, japan is in deze tijd gewoon het hoogst haalbare, daar wordt je het meest gerespecteerd en betekend het ook ecth wat als je een titel wint, denk dat dit voor veel vechters veel belangrijker is