PDA

View Full Version : Kyokushin rel Bluming afgezet door zijn leerlingen



Pages : [1] 2 3 4 5

Anonymous
25-05-2006, 16:01
De grootste kyokushin rel aller tijden in Nederland is geboren en ik post dit anoniem op dit forum omdat ik bang ben voor reprasailles.

Uit zeer betrouwbare bron : en binnenkort in dit theater, budobladen en websites :!:

Kancho Jon Bluming grondlegger van het kyokushin karate 10e dan karate en 9e dan judo is door zijn eigen leerlingen afgezet onder aanvoering van zijn 2e man en vertrouweling Jan de Jong.

Jon Bluming die een begrip is in de vechtsportwereld is zijn eigen organisatie afgepakt en de naam van zijn Kykushin Budokai is overgenomen door een stichting onder leiding van Jan de Jong en Gerard Gordeau die nu de grote leider zal zijn :roll:

Bluming zelf gaat ook verder onder de naam Budokai en wordt gesteund door grote namen als Joop Reilman, Henk Kuipers en Jan de Bruin.

Dit verdiend niemand en zeker niet de man die het kyokushin naar Nederland heeft gebracht en groot heeft gemaakt.

Who the fuck is Jan de Jong :? en wat geeft hem het recht om deze icoon van de vechtsport zo te behandelen.

De diverse rechtzaken zullen duidelijkheid gaan verschaffen.

Oesh
een treurige kyokushin liefhebber :cry:

Ronald
25-05-2006, 16:29
Hmm... en wat wordt dan als reden aangevoerd?

Heeft deze organisatie zelf trouwens ook een website? Ik ben wel benieuwd naar een officiële verklaring.

Anonymous
25-05-2006, 16:45
de hells angels deden het dus waarom hun ook niet :roll:

Jochem
25-05-2006, 16:52
lekker belangrijk hoe een bond heet en van wie die is

Triker
25-05-2006, 17:04
lekker belangrijk hoe een bond heet en van wie die is

Steek zelf eens tijd in iets wat je na staat, en kijken wat er gebeurt als er iemand anders met je werk vandoor gaat!!

Maar verder op het verhaal ingaan heeft weinig zin als er melding gemaakt wordt door een GUEST account!!

Halfshot
25-05-2006, 17:11
http://www.internationalbudokai.de/prod01.htm

Aktuelle Mitteilung von Kaicho Bluming
nachfolgend die Ãœbersetzung der aktuellen Mitteilung von Kaicho Bluming, erhalten am 23.04.06 : (Anmerkung : ich habe die Ãœbersetzung im genauen Wortlaut von Kaicho belassen !)

OSU Hanshi´s, Shihan´s und Sensei´s

vom Tage der Absendung dieser Email (23.04.06) ist der ehemaliger Sekretär der IBK, Jan de JONG, nicht länger mit dieser Funktion beauftragt. Leider hat er nur großartige inkompetente Arbeit gemacht, anstatt das zu tun, wonach er mich eigentlich gefragt hat.

Sofern momentan jemand Hilfe seitens des Sekretariats der IBK benötigt, könnt Ihr zuerst mich persönlich anschreiben (per Email) oder Jan de Bruin ( [email protected] ) oder Bert Ruhe ([email protected]).

Schau auch auf die Webseite www.jonbluming.com und den Newsletter.

Vom 10. - bis 18. Mai bin ich für verschiedene Treffen mit Kenji Kurosaki Kaicho und Yotsky Matsuura und Kuristina Oyama (der jüngsten Tochter von Oyama Sosei) in Japan.

Ich hoffe, Ihr versteht alle, das ich mir diese Entscheidung nicht leicht gemacht habe, aber in diesem Fall war es dringend notwendig.

Ich habe so viele schlechte Berichte über unseren ehemaligen Sekretär - die letzte von den holländischen Marines, welche ihn nicht mehr bei ihrem Camp haben wollen - das dies der Tropfen war, der das Fass letztlich zum überlaufen gebracht hat.

Bitte Dai Shihan´s, informiert alle Dojo´s in Eurem Land.

Die IBK ist in den letzten 4 Monaten um über 50 Dojo´s angewachsen, insbesondere durch die großartigen Bemühungen und die Arbeit von Sergey Badyuk (Moskau), Istvan Adamy (Ungarn), Georgy Astafiev (Kancho von Russland) in Sibirien und meine Marine Dai Shihan Jan de Briun.

Gerard Gordeau ist nach wie vor Kancho im Fall das ich den Löffel früher abgebe, als ich möchte.

Ich habe Euch alle lieb !
Seid umarmt
Kaicho Jon Bluming

Halfshot
25-05-2006, 17:14
Mooie taal he Duits :D

Jochem
25-05-2006, 17:19
lekker belangrijk hoe een bond heet en van wie die is

Steek zelf eens tijd in iets wat je na staat, en kijken wat er gebeurt als er iemand anders met je werk vandoor gaat!!

Maar verder op het verhaal ingaan heeft weinig zin als er melding gemaakt wordt door een GUEST account!!

Zoals ik het verhaal begrijp heeft er een splitsing plaatsgevonden en heten ze nu ongeveer hetzelfde. Als een stel luitjes het niet eens zijn met de manier van leiding geven of ze willen zelf de baas spelen, proberen ze het toch mooi zelf. Niks nieuws onder de zon dacht ik zo.

Ronald
25-05-2006, 17:44
Overigens, uit het mailtje blijkt dat Gerard Gordeau gewoon nog steeds deel uitmaakt van de groep van Bluming.

HUNEBED
25-05-2006, 19:50
Overigens, uit het mailtje blijkt dat Gerard Gordeau gewoon nog steeds deel uitmaakt van de groep van Bluming.

dat zal ook wel zo blijven

Anonymous
25-05-2006, 21:18
[quote="kyokushin liefhebber"]De grootste kyokushin rel aller tijden in Nederland is geboren en ik post dit anoniem op dit forum omdat ik bang ben voor reprasailles.

Kyokushinkai is de onderwereld niet hoor, of ben je bang dat je er ook uit gekickt wordt? :D

marcelt
26-05-2006, 00:26
Ik geloof niet dat het mogelijk is dat Bluming kancho afgezet kan worden. De organisatie is uiteindelijk rond hem gebouwd.
Wel dat een deel van de mensen zich afgescheiden heeft, dat lijkt ,voor de buitenstaander althans, een traditie in kyokushinland. Treurig, maar waar. :cry:

Cave
26-05-2006, 10:23
Rare jongens die kyokushinka's

Cave
26-05-2006, 10:25
Ben maar eens gaan kijken op de site van dhr Bluming en de tranen rolden over mijn wangen bij het zien van het kleuterniveau waarop Nederlands, Engels, interpunctie en zinsbouw worden gebruikt.
Daarnaast is het ook wel grappig om te zien dat 'Kaicho' Bluming het heel vervelend vindt als mensen nare dingen over hem roepen maar dat hij kennelijk zelf wel gerechtigd is om mensen te beledigen, te roddelen en als een verongelijkte kleuter om zich heen te slaan als het even allemaal niet gaat zoals hij wil. Natuurlijk zal de Kaicho zelf zeggen dat deze constatering van mij op niks is gebaseerd en dat het ligt aan mij gebrek aan budospirit dat ik zo reageer maar om het in goed Blumiaans te zeggen: dat zal mij. dan aan mijn non-budospirit having. kont roesten.

Verder wens ik Jon veel plezier met het leven van zijn Kaicho-bestaan. Jon nog één tip: Word spellingscontrole is niet waterdicht maar kan wel helpen! Tabee ouwe taaie!

:roll:

ashi76
26-05-2006, 11:56
Geld en ego's...... zoals ik al eerder zei.

Anonymous
26-05-2006, 12:10
Bluming heeft zelfs een aparte pagina op zijn site waarop staat wie hij allemaal geroyeerd heeft en om welke redenen.

En dat allemaal in 'Jip en Jannenke' Nederlands.

Anonymous
26-05-2006, 12:14
Update 26 mei

NETHERLANDS.

Jon Bluming KAICHO of the IBK [email protected]

* Please dont contact or email Mr. Jan de Jong because Kaicho does't want
to associate with this man, because of his very funny behavior. So he is not
with Kaicho's Budo Kai Kan anymore *

Than their has been some trouble in the IBK. Not much just one Jackass who thought he could take over when he made a foundation and shut out the Kaicho who than has to listen to a kind of board I appointed myself NOT knowing that this foundation hadbeen sealed of by this man called Jan de Jong. They wanted a meeting in Budapest but I will NOT be their. If they want to talk they can come to me. This man also stole one of my websites while pretending that a sponsor will take care of it and I just mail what must be in there. NOT REALLY. He put just in their what was good for him and when I told him to give the Web over to somebody alse he wrote WIE KAATST ??? which in English really means Go F.... yourself. terrific respect and a real gentleman but certainly bot a BUDOKA and of KOKORO he never heard of it. But the ral idiot is MYSELF for helping this Jackass. His behaviour on one of the best days for IBK was terrible and he was kicked out of the Marine office and now is not aloud to come on the camp again. This day socalled Survival day was attended by 460 budoka from al styles and we had a wonderfull day with lessons from all styl senseis and the Abseil tower and the obstacle road for training of the Marines ect. At the boothcamp in DOORN. Where I started teaching since 1964 and was a Mirine myself at age 16 in 1949. His behaviour over all if unbelieveble and his story that he killed a man with his finger in the plexus solaris while being on police duty nearly choked out a police captain whi is a student of mine. How nuts can you be. Anyway I kicked him out of MY IBK FAMILY because he clearly does not belong with us. Later more about this.

The NEW CHAIRMAN of the IBK is Henk Kuipers 6th dan IBK [email protected]
and the new secretary is Joop Reilman 8th dan IBK [email protected]
PR man Jan de Bruin 7th dan IBK [email protected]

Halfshot
26-05-2006, 12:22
Bluming heeft zelfs een aparte pagina op zijn site waarop staat wie hij allemaal geroyeerd heeft en om welke redenen.

En dat allemaal in 'Jip en Jannenke' Nederlands.

link aub :wink:

http://www.jonbluming.nl/

Anonymous
26-05-2006, 12:25
Er zijn 2 IBK sites. Op de een is Gerard Gordeau de nieuwe leider met in zijn rug Jan de Jong en op de IBK van Bluming zelf is Bluming nog steeds de leider.

Bluming is helemaal niet teruggestapt zoals op de IBK site van Jan de Jong staat, hij is afgezet en zijn plaats is ingenomen door Gordeau.

Het is wachten om een Blumingeriaanse reactie want ook de Gordeau's hebben hem laten vallen

Cave
26-05-2006, 12:28
"Where I started teaching since 1964 and was a Mirine myself at age 16 in 1949"

Een Mirine? Is een soort van Zeemeerman ofzo?

Ik hou nu op met zeuren over de taalfouten van dhr Bluming maar ik vraag me heel erg af wat de oude samourai, die naast krijgskunst o.a. poëzie en tuinieren zeer belangrijk vonden, van 'Kaicho's' beheersing van de Engelse en Nederlandse taal zouden vinden. Ik weet wel wat mijn oud-docent Nederlands er van zou vinden: "Jon Bluming, karate een 10, judo een 9, Nederlands een 3."

Halfshot
26-05-2006, 12:32
"Where I started teaching since 1964 and was a Mirine myself at age 16 in 1949"


Mijn Nederlandse leraar had mij voor deze zin een 1 gegeven :D

H POWER
26-05-2006, 12:56
Bluming heeft zelfs een aparte pagina op zijn site waarop staat wie hij allemaal geroyeerd heeft en om welke redenen.

En dat allemaal in 'Jip en Jannenke' Nederlands.

link aub :wink:

@ Rappe rik ,halfshot quest

Logische reacties en voor jullie waarschijnlijk zeer herkenbare taal, alleen lopen jullie nog met luiers om.
"meer aub, ik lig echt helemaal dubbel ",bluming is zoals die is maar wat een debiele reacties rappe rik ,beetje afrekenen en de boel
hier proberen op te stoken op tekstfouten ,de gemiddelde man van zijn leeftijd zit achter de geraniums,hij staat tenminste
ergens voor en ze begrijpen z`n teksten echt wel.
Lees de biografie van deze man eerst eens even door,
Respectloze broekpoepers

Anonymous
26-05-2006, 13:01
kut weer m'n broek vol

ashi76
26-05-2006, 13:06
Voordat ik deze topic naar de pit moet verplaatsten....

Please stop the namecalling guys !!!

tnx.

Anonymous
26-05-2006, 13:10
Onzin om deze topic naar de pit te verplaatsen dit is nieuws uit vechtsportland dus die moet hier als het even kan blijven staan.

Laatste ontwikkeling, nog niet te lezen op de websites :

Kancho Gerard Gordeau is afgezet door Kaicho Jon Bluming en de nieuwe leider is nu Kancho Henk Kuipers.

Halfshot
26-05-2006, 13:15
Ben bang dat je dat ook niet gaat lezen op de site http://www.jonbluming.nl/

Die is namelijk eigendom van J. de Jong

ashi76
26-05-2006, 13:15
Onzin om deze topic naar de pit te verplaatsen dit is nieuws uit vechtsportland dus die moet hier als het even kan blijven staan.



Precies, vandaar mijn vriendelijke doch dringende verzoek om het schelden achterwege te laten... ;)

Anonymous
26-05-2006, 13:19
Ben bang dat je dat ook niet gaat lezen op de site http://www.jonbluming.nl/

Die is namelijk eigendom van J. de Jong

Geen dingen zeggen waar je weet van hebt, hier de feiten :.

http://www.jonbluming.nl is van Jon Bluming

http://www.internationalbudokai.com/budokai_web/default.asp was van Bluming en is gejat door Jan de Jong

H POWER
26-05-2006, 13:22
ten eerste lamzak doe jij het zelfde bij JW/BB dus begin niet over opstoken etc.
ten tweede wat de man ook gepresteerd heeft, dit is dolkomisch en misschien had hij gewoon al lang geleden idd die geraniums eens op moeten zoeken, het is nu gewoon een grootheid die de bodem wel van heel dichtbij gaat zien, die site, dat royeren en alle complotten die daaraan schijnbaar vooraf zijn gegaan, heb niet ik, noch halfshot en zelfs guest niet verzonnen, heeft hij helemaal zelf gedaan, dus hou jij alsjeblieft op

Jij je zin Ashi,

Je poste zeker toen je je xxxxx aan het vullen was,een post lezen
is voor jou al moeilijk xxx, die site, dat royeren en alle complotten die daaraan schijnbaar vooraf zijn gegaan, heb niet ik, noch halfshot en zelfs guest niet verzonnen,jullie debiele reactie op taalfouten had ik het over ,jij haalt er weer van alles bij ,xxxxxxxxxxx

Cave
26-05-2006, 13:51
Jij je zin Ashi,

Je poste zeker toen je je xxxxx aan het vullen was,een post lezen
is voor jou al moeilijk xxx, die site, dat royeren en alle complotten die daaraan schijnbaar vooraf zijn gegaan, heb niet ik, noch halfshot en zelfs guest niet verzonnen,jullie debiele reactie op taalfouten had ik het over ,jij haalt er weer van alles bij ,xxxxxxxxxxx

Ehhh H Power, is het niet beschamend dan als de hoogste Kyokushinkai een officiële site heeft waarop in een werkelijk abominabele mengeling van Nederlands en Engels het nieuws van deze man wordt gebracht? Daarnaast maakt ook Bluming zich schuldig aan het plaatsen van verhalen die wij maar moeten geloven zonder dat er daadwerkelijk bewijs voor wordt aangevoerd. Een lijst met geroyeerde leden bijvoorbeeld is niet vreemd, wat wel vreemd is is dat er nergens getuigenissen van andere betrokkenen zijn opgenomen. Dan hebben we het over beschuldigingen die, voorlopig, niet hard worden gemaakt door de aanklager.

En om terug te komen op de verdiensten van Bluming, die zullen ongetwijfeld groot zijn maar ik vind dat je niet kunt zeggen dat die verdiensten meteen een excuus mogen zijn voor gebrekken op andere vlakken.



Je leert meer van je critici dan van je volgers

Deuce
26-05-2006, 13:56
[quote]



Je leert meer van je critici dan van je volgers



Commercieel gezien zijn volgers beter :lol:

Volgens mij is het Karate wereldje net zo'n badblood als het BJJ...

Anonymous
26-05-2006, 13:57
Who the fuck is Jan de Jong :? en wat geeft hem het recht om deze icoon van de vechtsport zo te behandelen.

Jan de Jong is een persoon die eerst door de NKKO van shihan Loek Hollander is weggestuurd en later door de NKA van shihan Henny Ruberg.

In januari 2003 kwam hij onder een steen vandaan gekropen toen shihan Sjaak van de Velde stopte met Kaicho Jon Bluming omdat hij zich niet langer kon vernigen met de ideeen van Bluming.

Bluming heeft zich nooit gerealiseert dat hij met De Jong zijn Trojaanse horse binnenhaalde die hem nu zijn organisatie afpakt.


Hieronder een citaat van de Musashi site die eindigd met : "Het hoofdstuk Kancho Bluming, Jan de Jong en de IBK is definitief afgesloten en de onpartijdige geschiedenis zal haar oordeel vellen"

Bron Musashi site : www.musashi.nl

Musashi Dojo verbreekt alle banden met de I.B.K. Jon Bluming en Jan de Jong

Op 11 januari 2003 heeft Sjaak van de Velde zich om privé redenen officieel teruggetrokken als shihandai van Jon Bluming, hetgeen betekent dat er geen enkele band meer bestaat tussen Sjaak van de Velde en Musashi enerzijds en Jon Bluming, Jan de Jong en I.B.K. anderzijds. Musashi Dojo zal verder gaan met samenwerken op de al jaren geleden ingeslagen weg met een groot aantal shihan en sensei van bevriende sportscholen en distancieert zich volledig van uitspraken en activiteiten van de I.B.K..

Deze beslissing heeft geen enkele invloed hebben op de Agenda Kyokushin Karate Nederland en http://www.musashi.nl/nieuwsbrief.htm Alle kyokushin evenementen blijven derhalve open en toegankelijk voor karateka's van alle Kyokushin organisaties. Een overzicht van alle samenwerkende kyokushin Dojo's kunt u hier vinden. Wij hopen u zo voldoende geïnformeerd te hebben !


Brief van Marius aan de Hr Jan de Jong van de I.B.K.
11 april 2003

Jan, nadat wij in alle rust en in volledige overeenstemming het één en ander van wat de laatste weken heeft plaatsgevonden de revue hebben laten passeren, berichten wij het volgende : De ontmoeting die wij op 01 april jl. met jou hadden en waarbij wij de zaken doornamen was wat ons betreft verhelderend, maar niet bevredigend. Bij een conflictbeheersing draait het als regel uit op een compromis. De een geeft wat toe en de ander geeft wat toe. Als intermediair vraag je van de een dit en van de ander dat.

Tot zover hebben we daar geen moeite mee. Anders wordt het wanneer je van partijen verlangt hun principes overboord te zetten. Daarmee raak je dan iemand in zijn binnenste en tast je in wezen zijn persoonlijkheid aan. Dan vinden wij het niet helemaal eerlijk als je vraagt zoveel water bij de wijn te doen dat je op den duur niet meer kan vaststellen: is dit water of wijn?

Juist ja, de duidelijkheid waar we het al eerder over hadden. Je niet verdiepen in de wordings geschiedenis van het conflict, (je wilde toch niet bij het verleden stilstaan, we moesten toch naar de toekomst kijken!) leidt uiteindelijk tot onbegrip, tot versluierde berichtgeving, ja tot grotere verwarring. Ik had het zo-even over principes. Ik ga niet zeggen dat wij het hebben getroffen met onszelf, maar ontevreden over onze emoties zijn we beslist niet.

We hebben het recht om die te hebben. Zo zijn we nu eenmaal. Sjaak op zijn manier en ik op mijn manier. Dat moet een ander dan maar van ons accepteren. In deze kunnen anderen twee dingen doen: zich aan ons optrekken of zich tegen ons afzetten. Duidelijker kan ik niet zijn. En de consequenties hieraan verbonden, nemen we op de koop toe. Wij wensen niet de geschiedenis in te gaan als een vraagteken, een kleurloze figuur.

Hoe kun je nu beweren dangraden zeggen mij niets. Nou ons zeggen ze wel wat. Van Kancho Jon Bluming heb ik op het Hongaarse kamp in 2001 mijn 6e Dan gekregen. Waarom? Hij bracht hiermee tot uiting (ten aanzien van mij althans) dat hij mijn inzet voor het karate waardeerde. Daarmee krijg je dan een aai over je bol en dat doet je goed.

Dat maakt emoties los. Ik heb bonken van militairen zien snikken als een kind als zij hun groene (commando's) of zwarte (mariniers) baret kregen uitgereikt. Ik kan dat begrijpen en ik voel me dicht bij hen staan. Kinderlijk? Ja misschien wel, maar in ieder geval ook menselijk. Naast karateka's willen Sjaak en ik ook mens blijven, mens met onze gevoelens.

Juist daarom zijn wij zo verdrietig om wat er is gebeurd. Want waar gaat het nu om? Wat is er gebeurd? Sjaak is het totaal oneens met het Dangraden beleid van de Kancho en Sjaak wil zijn Musashi evenementen open houden voor iedereen.

Hij heeft Kancho hierop in het bijzijn van 4 shihans op 11 januari 2003 open en eerlijk aangesproken in een vergadering te Numansdorp. De Kancho zei hem dat hij de baas was en dat hij het bepaalde. Sjaak heeft dit gerespecteerd en gezegd: "Inderdaad u bent de baas". Zonder boos op hem te zijn heeft hij gezegd Kancho ik kan daar niet achter staan, mijn geweten laat dat niet toe. Ik leg mijn Shihandai-schap neer en ik stop per direkt met de I.B.K. omdat ik anders in conflict kom met mijzelf. Dat is alles wat er is gepasseerd. Meer niet!

En wat krijgt hij als beloning ? In een heftige reactie van de Kancho wordt hij zogenaamd (3 maanden later) uit het I.B.K. gezet (wat dat dan ook moge zijn) en moet hij op zijn last als een paria worden behandeld. Via Kancho’s mails wordt hij beschadigd. Ja deze mails worden door hem zelfs naar leerlingen van ons gestuurd. Hoe zou jij dat vinden als wij met jou onenigheid hadden en we stuurden jou leerlingen een e-mail waarin we jou beschadigden en opriepen jou te boycotten? Vind je het gek dat Sjaak hierom geemotioneerd is? Ik begrijp dat ten volle en ik voel met hem mee. Het is een messteek in zijn rug.

Een reactie hierop van jouw kant richting Kancho? Waarschijnlijk geen anders hadden wij dat wel van je vernomen.

Is dat de moderne aanpak van conflictsituaties. Jan, òf je hebt mijn vorige mail niet of oppervlakkig gelezen òf je sluit je ogen en stopt je oren toe. Op deze manier zie je niets en hoor je niets en derhalve hoef je dan ook geen standpunt in te nemen. Dat is heerlijk vrijblijvend, zo creëer je rust voor jezelf. We gaan er vooralsnog niet van uit dat je met deze modus operandie een andere bedoeling hebt.

Let wel Jan, ik weet dat Sjaak bij tijd en wijle een enorme keienkop kan zijn die dan een pak op z'n duvel waard is, maar hij is wel mijn maatje. En ik weet als geen ander wat zijn drijfveren zijn. Als trefwoorden kan ik noemen: eerlijkheid, bezieling en onbaatzuchtigheid. Dat hij een vinger aan de pols houdt om te zien hoever hij hiermee is gekomen zij hem gegund. Hoe een en ander (jij) daar tegenaan kijkt, hoe hij de situatie ook inschat, hij of zij is daar soeverein in.

Gelet op jouw reacties lijkt het of onze gevoelens niet passen in de mal van jouw benadering, want jouw vraag: "Wat is het probleem dan? " Getuigt ons inziens niet van inlevingsbereidheid. Kreten zoals invalshoek en doelstelling snijden wat ons betreft geen hout. Want dan is er maar weinig voor nodig om zwart wit te noemen en omgekeerd. Je kunt toch wel begrijpen dat iemand die onderweg in een rijdende trein springt en niet wil weten van welk station die trein is vertrokken, nooit een volledig reisverslag kan uitbrengen.

Nog één keer Jan, (je zei het zelf in je mail) Sjaak is een gerespecteerde karate leraar, hij is Shihan en heeft in tegenstelling tot anderen de moed om zichzelf kwetsbaar op te stellen en zijn mening te ventileren die overigens nog vele anderen zijn toegedaan. Het zou mij dus niet onjuist voorkomen als jij duidelijk jouw mening zou ventileren. Als ik verdriet heb, huil ik. Dan zie je tranen in mijn ogen. Als ik iemand respecteert dan…. ja dan toon ik dat en dan kan ik mijn mond niet houden als zo iemand door het slijk wordt gehaald. Emoties, ja daar hadden wij het al over. Maar wat hier is gebeurd KAN NIET! Daar gaat om en niet wat de Kancho zich van de activiteiten van het I.B.K. had voorgesteld.

Ik zal het met nog één voorbeeld duidelijk maken Jan. Als je ons dan nog niet begrijpt weten we het niet meer.

Sorry voor mijn huiselijke taal. Je kunt stront in je zakken stoppen, dan zie je het niet, maar op den duur gaat het toch stinken in je omgeving. Ga ons niet vertellen dat wij anderen en ook jou voor het blok zetten en een keuze opdringen. Nee, iedereen bepaalt hoe hij op deze situatie zal reageren. Maar kom dan later niet met verwijten als we hieruit onze conclusies trekken. Ook wij zijn hierin soeverein.

Jan wij stoppen ermee, Sjaak was er al mee gestopt op 11 januari en ik stop er nu ook mee want bij ons is het net als bij verouderd elastiek, de rek is er uit. Rest ons jou te bedanken voor je inzet in deze. Echter, we zijn niet geïnteresseerd in de afloop van je inspanningen. Je hoeft ons daarover niet te berichten.

We (Sjaak, ik en alle leerlingen van Musashi) gaan ONZE EIGEN WEG!

Het hoofdstuk Kancho Bluming, Jan de Jong en de IBK is definitief afgesloten en de onpartijdige geschiedenis zal haar oordeel vellen.

Osu Marius Goedegebuur.

Osu !

Musashi Dojo

Halfshot
26-05-2006, 14:02
Ben bang dat je dat ook niet gaat lezen op de site http://www.jonbluming.nl/

Die is namelijk eigendom van J. de Jong

Geen dingen zeggen waar je weet van hebt, hier de feiten :.

http://www.jonbluming.nl is van Jon Bluming

http://www.internationalbudokai.com/budokai_web/default.asp was van Bluming en is gejat door Jan de Jong

Nou dan heb ik nieuws
dat http://www.jonbluming.nl nu ook gejat is
Hij staat op dit moment geregistreerd op de naam J. de Jong

Cave
26-05-2006, 14:07
[quote]



Je leert meer van je critici dan van je volgers



Commercieel gezien zijn volgers beter :lol:

Volgens mij is het Karate wereldje net zo'n badblood als het BJJ...

:lol: idd

Ach, niks menselijks is ook een vechtsporter vreemd zullen we maar denken :wink:

Cave
26-05-2006, 14:09
Ben bang dat je dat ook niet gaat lezen op de site http://www.jonbluming.nl/

Die is namelijk eigendom van J. de Jong

Geen dingen zeggen waar je weet van hebt, hier de feiten :.

http://www.jonbluming.nl is van Jon Bluming

http://www.internationalbudokai.com/budokai_web/default.asp was van Bluming en is gejat door Jan de Jong

Nou dan heb ik nieuws
dat http://www.jonbluming.nl nu ook gejat is
Hij staat op dit moment geregistreerd op de naam J. de Jong


Eens zien wat 10 dans tegen internet-piraterij kunnen doen :wink:

Anonymous
26-05-2006, 14:21
[quote=kyokushin liefhebber]en wat Wat is er gebeurd? Sjaak is het totaal oneens met het Dangraden beleid van de Kancho en Sjaak wil zijn Musashi evenementen open houden voor iedereen.

Hij heeft Kancho hierop in het bijzijn van 4 shihans op 11 januari 2003 open en eerlijk aangesproken in een vergadering te Numansdorp. De Kancho zei hem dat hij de baas was en dat hij het bepaalde. Sjaak heeft dit gerespecteerd en gezegd: "Inderdaad u bent de baas". Zonder boos op hem te zijn heeft hij gezegd Kancho ik kan daar niet achter staan, mijn geweten laat dat niet toe. Ik leg mijn Shihandai-schap neer en ik stop per direkt met de I.B.K. omdat ik anders in conflict kom met mijzelf. Dat is alles wat er is gepasseerd. Meer niet!

En wat krijgt hij als beloning ? In een heftige reactie van de Kancho wordt hij zogenaamd (3 maanden later) uit het I.B.K. gezet (wat dat dan ook moge zijn) en moet hij op zijn last als een paria worden behandeld. Via Kancho’s mails wordt hij beschadigd. Ja deze mails worden door hem zelfs naar leerlingen van ons gestuurd. Hoe zou jij dat vinden als wij met jou onenigheid hadden en we stuurden jou leerlingen een e-mail waarin we jou beschadigden en opriepen jou te boycotten? Vind je het gek dat Sjaak hierom geemotioneerd is? Ik begrijp dat ten volle en ik voel met hem mee. Het is een messteek in zijn rug.


Sjaak heeft netjes en correct gehandeld

H POWER
26-05-2006, 16:06
Onzin om deze topic naar de pit te verplaatsen dit is nieuws uit vechtsportland dus die moet hier als het even kan blijven staan.



Precies, vandaar mijn vriendelijke doch dringende verzoek om het schelden achterwege te laten... ;)

Dan doe je het toch lekker anoniem zo,goed bezig rik

arch Memberlist Usergroups Profile You have no new messages Log out [ H POWER ]

www.MixFight.nl Forum Index

Inbox
Sentbox
Outbox
Savebox
Inbox :: Message
From: rappe rik
To: H POWER
Posted: Fri May 26, 2006 12:34 pm
Subject: retard
jij bent echt een domme lambal he, je weet niet wat je leest, niet wat je schrijft, etc, ga een andere hobby zoeken dan jezelf inlikken bij grote namen ofzo

Anonymous
26-05-2006, 16:31
He Power


help eens mee met tegels en stenen te tillen i.p.v. je met zo'n onderwerp bezig te houden. Er zijn belangrijkere dingen in het leven, vandaar de 4 levenstadia...

1.Je gelooft in Sinterklaas
2.Je gelooft niet meer in Sinterklaas
3.Je bent Sinterklaas.
4.Je ziet er uit als Sinterklaas

Halfshot
26-05-2006, 16:42
Beste H-Power

Sorry maar ik zie het verband niet

Een post van een guest

en een pm van Rik waar hij reageerd op jou "hoe Ashi het zo mooi verwoord" namecalling.

Eigenlijk snap ik helemaal niet waar je op uit ben in deze topic.
Maar misschien snap jij deze topic ook niet.
Ik in mijn persoon heb alleen gereageerd hoe en waar ik de info vandaan haalde over z.g. vijandige overname van deze bond.

Ik zie daar weinig vijandigst in richting JB

Halfshot
26-05-2006, 17:03
Eigenlijk had ik iets heel anders willen schrijven, maar ach om het nog een beetje gezelig te houden zo voor het weekend,wou ik het hierbij laten.

Anonymous
26-05-2006, 18:53
Dit is echt amusement van de bovenste plank dit! :D

Anoniem posten i.v.m. mogelijke "represailles"... omfg... ; als er meer kyokushin karateka's anoniem uit de kast willen dan voorspel ik gouden tijden voor anonymous proxy's :roll:

Vervolgens krijgen we nog wat bitcherige reacties ( dat kan erger heren , wees vooral niet bescheiden! 8-) ) maar echt vuurwerk hebben we nog niet gehad.

Benieuwd hoe de volgende generatie omgaat met kyokushin als ze een geschiedenis zien die zo triest is dat je er meteen weer om moet lachen...
De huidige oldtimers ( met de meest bezopen titels ; kaicho , hoe verzin je het! ) zijn er imho iig erg goed in geslaagd om de naam kyokushin goed te verkrachten , iets om trots op te zijn! :roll:

Oesj! :lol:

( Bassline vanuit een druilerig Japan ... ;) )

Anonymous
27-05-2006, 00:42
www.ikbkk.com

marcelt
27-05-2006, 10:08
www.ikbkk.com

Als ik het goed begrijp zijn er nu twee IBK's . Lijkt me erg verwarend voor de aangesloten Kyokushinscholen in het buitenland.
IK weet niet wat er gebeurd is, maar ik vind het in ieder geval ziek dat mensen het lef hebben een grootheid als Bluming uit zijn eigen organisatie te zetten en zijn websites af te nemen.
Als ik die brief van Marius lees heeft Sjaak het netter gedaan door gewoon eruit te stappen op het moment dat hij zich niet meer met e.e.a. kon verenigen.
Wat is de vechtsportwereld toch een egowereld. Ik vind die eeuwige versplintering zo treurig. De kyokushinwereld in de wereld en in NL i/h speciaal gaat erin voorop.

Anonymous
27-05-2006, 11:32
"Where I started teaching since 1964 and was a Mirine myself at age 16 in 1949"

Een Mirine? Is een soort van Zeemeerman ofzo?

Ik hou nu op met zeuren over de taalfouten van dhr Bluming maar ik vraag me heel erg af wat de oude samourai, die naast krijgskunst o.a. poëzie en tuinieren zeer belangrijk vonden, van 'Kaicho's' beheersing van de Engelse en Nederlandse taal zouden vinden. Ik weet wel wat mijn oud-docent Nederlands er van zou vinden: "Jon Bluming, karate een 10, judo een 9, Nederlands een 3."Nu weten we het wel,bovenstaande post is ook niet geheel foutloos.Svp. geen vervelende reactie!

Anonymous
27-05-2006, 13:27
www.ikbkk.com

Als ik het goed begrijp zijn er nu twee IBK's . Lijkt me erg verwarend voor de aangesloten Kyokushinscholen in het buitenland.
IK weet niet wat er gebeurd is, maar ik vind het in ieder geval ziek dat mensen het lef hebben een grootheid als Bluming uit zijn eigen organisatie te zetten en zijn websites af te nemen.
Als ik die brief van Marius lees heeft Sjaak het netter gedaan door gewoon eruit te stappen op het moment dat hij zich niet meer met e.e.a. kon verenigen.
Wat is de vechtsportwereld toch een egowereld. Ik vind die eeuwige versplintering zo treurig. De kyokushinwereld in de wereld en in NL i/h speciaal gaat erin voorop.

1) Er is nu de originele IBK onder aanvoering van Jan de Jong en Gerard Gordeau en die hebben 6 kyokushin scholen die de IBK had meegenomen zie lijst van aansloten sportscholen. Ook de meeste buitenlandse kyokushin scholen hebben Bluming verlaten.

2) Er is de REAL IBK onder aanvoering van Jon Bluming en Henk Kuipers met nog 3 kyokushin scholen en voor de rest judo en MMA scholen.

Jan de Jong heeft beide websites overgenomen en de naam Kyokushin Budokai op zijn naam laten registeren en Bluming is per direkt afgezet omdat hij geen uitleg wilde geven aan het bestuur van de IBK.

Gerard Gordeau is nu de nieuwe onbetwiste leider van de IBK, de koning is dood lang leve de koning

Ronald
27-05-2006, 14:09
Waar gaat het conflict eigenlijk over? Concreet bedoel ik dan. Over welk punt is er onenigheid.

Anonymous
27-05-2006, 14:09
Wh

Hieronder een citaat van de Musashi site die eindigd met : "Het hoofdstuk Kancho Bluming, Jan de Jong en de IBK is definitief afgesloten en de onpartijdige geschiedenis zal haar oordeel vellen"

(...)

Musashi Dojo

Nette brief van Marius en keurig Nederlands en de geschiedinis heeft haar oordeel gevelt :lol:

Cave
27-05-2006, 15:28
"Where I started teaching since 1964 and was a Mirine myself at age 16 in 1949"

Een Mirine? Is een soort van Zeemeerman ofzo?

Ik hou nu op met zeuren over de taalfouten van dhr Bluming maar ik vraag me heel erg af wat de oude samourai, die naast krijgskunst o.a. poëzie en tuinieren zeer belangrijk vonden, van 'Kaicho's' beheersing van de Engelse en Nederlandse taal zouden vinden. Ik weet wel wat mijn oud-docent Nederlands er van zou vinden: "Jon Bluming, karate een 10, judo een 9, Nederlands een 3."Nu weten we het wel,bovenstaande post is ook niet geheel foutloos.Svp. geen vervelende reactie!

Bij deze: geen vervelende reactie :wink:

harryg
27-05-2006, 15:43
Waar gaat het conflict eigenlijk over? Concreet bedoel ik dan. Over welk punt is er onenigheid.

Dat zou ik ook wel graag willen weten.

Anonymous
28-05-2006, 00:09
begrijp ik goed dat de gordeaus die eerst door bluming 9e en 8e dan zijn gemaakt nu bluming bedonderen en zijn organisatie en positie overnemen :roll: , met zulke vrienden heb je geen vijanden nodig :shock:

Anonymous
28-05-2006, 11:05
begrijp ik goed dat de gordeaus die eerst door bluming 9e en 8e dan zijn gemaakt nu bluming bedonderen en zijn organisatie en positie overnemen :roll: , met zulke vrienden heb je geen vijanden nodig :shock: geen 8ste en 9edan

6 de 7de 8 ste en 9 negende :wink:

oesh

marcelt
28-05-2006, 14:41
) Er is nu de originele IBK onder aanvoering van Jan de Jong en Jan de Jong heeft beide websites overgenomen en de naam Kyokushin Budokai op zijn naam laten registeren >>>>>>>>>> Hoe kan je nou iemands persoonlijke website overnemen? Wie denk je dan dat je bent?
en Bluming is per direkt afgezet omdat hij geen uitleg wilde geven aan het bestuur van de IBK. >>>>>>>> Waarover moest Bluming uitleg verschaffen dan?
Gerard Gordeau is nu de nieuwe onbetwiste leider van de IBK, de koning is dood lang leve de koning Onbetwist lijkt me niet het juiste woord binnen deze hele toestand!

Anonymous
28-05-2006, 15:04
Sjonge jonge, wat een puinbende!!! Niet best!

Een normale bond waar ze niet strooien met dangraden en dat soort ego-zaken moet volgens mij nog uitgevonden worden, hoewel de Shinkyokushin Nederland (nee ik zit daar niet bij) lijkt er nog een beetje op.

Wat denken die gasten wel niet, Bluming is misschien wat nors en ouderwets af en toe, maar het is wel een goed vent. Als je niet meer bij hem wil horen ga dan weg naar een andere bond of start er zelf één(zo makkelijk kan dat!) Maar pak niet iemand z'n organisatie af (laag bij de grond!!!). Wat een spirit en respect zeg!

OSU

Anonymous
28-05-2006, 16:23
Wat denken die gasten wel niet, Bluming is misschien wat nors en ouderwets af en toe, maar het is wel een goed vent. Als je niet meer bij hem wil horen ga dan weg naar een andere bond of start er zelf één(zo makkelijk kan dat!) Maar pak niet iemand z'n organisatie af (laag bij de grond!!!). Wat een spirit en respect zeg!

OSU

Waar blijft commentaar van Bluming zelf, van Gerard Gordeau, Jan de Jong, Henk Kuipers, Sjaak van de Velde en de rest :roll: Wat is er nu precies aan de hand weet iemand dat :?:

RNLMC
28-05-2006, 16:34
nou weet ik niet veel van de hele kyokushin situatie af,maar om nou een aparte pagina op je website te hebben met ''expelled members''',en waarom ze der uitgegooid zijn, vind ik wel een beetje apart

Anonymous
28-05-2006, 17:20
begrijp ik goed dat de gordeaus die eerst door bluming 9e en 8e dan zijn gemaakt nu bluming bedonderen en zijn organisatie en positie overnemen :roll: , met zulke vrienden heb je geen vijanden nodig :shock: geen 8ste en 9edan

6 de 7de 8 ste en 9 negende :wink:

oesh hahaha je vergeet iets 4e dan en de 5e dan


osu

marcelt
28-05-2006, 20:18
Het lijkt me een goed item voor de Mix Fight (oude Budo Sports) . Deze kunnen alle betrokkenen eens horen en ook "onze"Sjaak en dan e.e.a. eens natrekken en op een rijtje zetten. Iedereen kan dan zijn eigen conclusies trekken.
Zoals vaak bij omstreden topics als bij Sapp, Badr en Simon en Boon vs winters hebben we eigenlijk te weinig data. achtergrondinfo. Evengoed matigt iedereen zich natuurlijk een mening aan . Dat mag ook op een forum. Maar het is beter als je meer feitelijkheden kent.

Anonymous
28-05-2006, 20:30
ik weet het natuurlijk niet zeker maar ik denk dat Sjaak niks zal zeggen want die zwijgt al jaren als het graf over Bluming hoewel die hem continu aanvalt. Maar wie weet vergis ik me wel.

harryg
28-05-2006, 20:36
Volgens mij heeft Sjaak niets te maken met de breuk tussen Bluming en Gordeau, De Jong + c.s. Dus kan hij er dan ook weinig over roepen.

Anonymous
28-05-2006, 20:43
Eindelijk iemand met kennis van zaken want Sjaak staat volgens mij ook geheel buiten dit conflict, Dit is een interne breuk binnen de IBK en daar heeft Sjaak al jaren niks meer mee te maken zoals je ook kan lezen in de brief van marius. Snap niet dat zijn naam wordt genoemd :?

marcelt
28-05-2006, 20:50
Als Sjaak daar al jaren over zwijgt siert dat hem; een echte budoman!
Ik dacht meer aan hem omdat hij in de organisatie zat en ook een conflict met Bluming heeft gehad en op zijn shitlist staat.

harryg
28-05-2006, 21:01
Ik denk niet dat Sjaak zich zal verlagen tot vuilspuugerij over wat er in het verleden heeft plaatgevonden.

phranq
29-05-2006, 12:07
nou weet ik niet veel van de hele kyokushin situatie af,maar om nou een aparte pagina op je website te hebben met ''expelled members''',en waarom ze der uitgegooid zijn, vind ik wel een beetje apart

Apart vind ik nogal een understatement, hoe kan je zo'n man nog serieus nemen na het lezen van die pagina? Heeft een zeer hoog GWK gehalte!

RNLMC
29-05-2006, 16:49
nou weet ik niet veel van de hele kyokushin situatie af,maar om nou een aparte pagina op je website te hebben met ''expelled members''',en waarom ze der uitgegooid zijn, vind ik wel een beetje apart

Apart vind ik nogal een understatement, hoe kan je zo'n man nog serieus nemen na het lezen van die pagina? Heeft een zeer hoog GWK gehalte!

inderdaad
ui respect noemde ik het apart omdat je natuurlijk wel moet toegeven dat deze man al heel wat bereikt heeft in kyokushin, maar ik vond sommige dingen op die site echt te gek voor woorden, o.a zijn manier van praten.

Anonymous
29-05-2006, 17:04
Sjaak is ook expelled :s

}|^-_-^|{
29-05-2006, 17:05
Sjaak is ook expelled :s

Dat was ik, voordat daar weer ruzie over gemaakt wordt...

Anonymous
29-05-2006, 17:11
Als ik die brief van Marius lees heeft Sjaak het netter gedaan door gewoon eruit te stappen op het moment dat hij zich niet meer met e.e.a. kon verenigen.

zo zou iedereen het moeten doen en het stront gooie wat bluming doet op zijn website is zo kinds en seniel. gewoon jammer van zo'n grootheid want die was die ooit.

o ja ik las in marius zijn brief dat hij sjaak maanden nadien was 'expelde' ............. is dat niet gewoon natrappen op een hele smerige manier ? wel netjes van sjaak dat hij nooit heeft gereageert want zo hou je wel de eer aan jezelf als karateka en laat je zien dat je er boven staat.

Anonymous
30-05-2006, 00:24
Het lijkt me een goed item voor de Mix Fight (oude Budo Sports) . Deze kunnen alle betrokkenen eens horen en ook "onze"Sjaak en dan e.e.a. eens natrekken en op een rijtje zetten. Iedereen kan dan zijn eigen conclusies trekken.
Zoals vaak bij omstreden topics als bij Sapp, Badr en Simon en Boon vs winters hebben we eigenlijk te weinig data. achtergrondinfo. Evengoed matigt iedereen zich natuurlijk een mening aan . Dat mag ook op een forum. Maar het is beter als je meer feitelijkheden kent.

En zijn er al meer feiten bekend of gaat dit uit als een nachtkaars

Anonymous
30-05-2006, 13:49
Nou heeft Jan de Jong weer een trap in zijn rug gekregen.

Wat een bloody shame voor kyokushin zeg wat er allemaal in alle IBK's afspeelt :roll:

Anonymous
31-05-2006, 00:36
Van: Jon Bluming [mailto:[email protected]]
Verzonden: donderdag 25 mei 2006 12:52
Aan: HYPERLINK "mailto:[email protected]"[email protected]; HYPERLINK
"mailto:[email protected]"[email protected]; HYPERLINK
"mailto:[email protected]"[email protected]; HYPERLINK
"mailto:[email protected]"[email protected]; HYPERLINK
"mailto:[email protected]"[email protected]; HYPERLINK
"mailto:[email protected]"[email protected]; HYPERLINK
"mailto:[email protected]"[email protected]; HYPERLINK
"mailto:[email protected]"[email protected]; HYPERLINK
"mailto:[email protected]"[email protected]; HYPERLINK
"mailto:[email protected]"[email protected]; HYPERLINK
"mailto:[email protected]"[email protected]; HYPERLINK
"mailto:[email protected]"[email protected]; HYPERLINK
"mailto:[email protected]"[email protected]; HYPERLINK
"mailto:[email protected]"[email protected]; HYPERLINK
"mailto:[email protected]"[email protected]; [email protected];
[email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected];
[email protected]; [email protected]; [email protected];
[email protected]; [email protected];
[email protected]; [email protected];
[email protected]; [email protected]; [email protected];
[email protected]; [email protected]; [email protected];
[email protected]; [email protected]; [email protected];
[email protected]; [email protected]; [email protected];
[email protected]; [email protected];
[email protected]; [email protected]; [email protected];
[email protected]; [email protected]; [email protected]
Onderwerp: FW: the REAL IBK .

INTERNATIONAL KYOKUSHIN BUDOKAI HEADOFFICE

OSU Dear Dai Shihans ,

Just to inform you that their are a few expelled members of the IBK kicked
OUT by me for their undebelieveble rudeness and lies in the IBK espescially
a man named jan de jong who was before the secretar y of our IBK .

Because of his behaviour and working only for himself and after I found out
that he LIED about his background and his work I kicked him out .

He STOLE the former website of the IBK and uses it for his own moneymaking
business .

Only he is not that successful for he is bankrupt and had to leave his big
sportpalace and after behaving like a IDIOT at the big martial arts day for
the Dutch Marines in front of 460 budoka of all styles who came to the IBK
day he was kicked out of the Marine office and is NOT aloud to come on that
Marine camp again .

For me it was enough and I expelled him .

Now they have two dojos who go with this Jackass and they wrote mails to
all our dojos and claim that Jon Bluming stepped OUT of the IBK and they
want all the dojos to go with them and say that they are the IBK .

Of COURSE this is NOT the truth it is the other way .

I kicked them out and never want to see them again certainly not in OUR IBK
.

Now if anybody wants to go with this IMPOSTERS it is up to you .

But the IBK is still from me JON BLUMING and I am still the KAICHO of the
REAL IBK >So if you stay in MY and OUR IBK than mail this basterds that
they can go to hell .

NOTHING has changed .

I appointed TRUSTED students to the new management and I know them for
more than 35 years .

They are HENK KUIPERS 6th CHAIRMAN IBK e mail HYPERLINK
"mailto:[email protected]"[email protected] and JOOP REILMAN 8th dan IBK
Secr Tres.e mail HYPERLINK "mailto:[email protected]"[email protected]
and PR man IBK Jan de BRUIN 7th dan Dai Shihan of the Dutch NAVY .

The new website will be in the air within a few days .

My website is HYPERLINK "http://www.jonbluming.com/"www.jonbluming.com .

The former website was HYPERLINK
"mailto:[email protected]"[email protected] and
HYPERLINK "http://www.internationalbudoka.com/"www.internationalbudoka.com

And they where STOLEN from me and OUR IBK by this imposter jande jong under
false pretenses that he had a sponsor who will look after our websites and
pay for the expenses .

BUT he just changed it and STOLE our website s.

When I contronted him with this and demanded THE SITE BACK HE TOLD ME RUDELY
TO GO FUCK MYSELF .

How is that for a student who was one of the weakest in the IBK and who I
helped to get his business in orde but to no effect .

Our label DEDICATION , LOYALTY and RESPECT had no meaning for this kind
of people for I cannot with the best will call them BUDOKA no matter what
their background .

Also I did NOT expel or kicked out the brothers Gerard and Nico Gordeau
for whom I had and have still the greatest respect and I am very sad that
they listen to this Jackass and go their own way .

As I always said before every body is KANCHO in his own dojo and rules his
own dojo as he sees fit .

I only give advise when they ask me for that, but will expel you when you
behave like a sjaak v.d. velde ( who is now kicked OUT of the Honbu in Tokyo
and is NOT aloud to even visit the Honbu like Cameron Quinn told me
HYPERLINK "mailto:[email protected]"[email protected] ) or like
jandejong .

I just received the new Website IBK .

That is .www.internationalkyokushinbudokaikan.com , and or HYPERLINK
"http://www.ikbkk.com/"www.ikbkk.com

So lets go to work and ignore those who think that they can take over 26
years of hard work from me and the DAI SHIHANS of the IBK .

I thank you all for the terrific work you all did for the many years but
their will be also many very GOOD years ahead of us .

And the future is now in good hands with the famous securety and Harley
Davidson boss in the Netherlands the NEW chairman and KANCHO , HENK KUIPERS
.
And I will always be your KAICHO .

Bearhug for all . always yours in BUDO . Jon Bluming .10th dan ( Japan) 9th
dan Judo

(Japan) KAICHO of the REAL Int Budokaikan

Anonymous
31-05-2006, 00:45
The Bluming conflict

Contrary to the claims of Bluming Sensei, Sensei Sem Schilt has never been his student, he was and he still is the student of Shihan Dave Jonkers. Issuing high Dan Grade certificates to people and then claiming them to be your student and that you have taught them everything they know may be OK in Bluming Sensei’s confused world and organisation but this is not the way of a true master. Trying to take credit for other people’s work is dishonest.

Well now you can make up your own mind and if you think this back stabbing and character assassination is only against me personally then please read the book “The History of Jon Bluming� written by Bluming Sensei, where everyone from Sosai Mas. Oyama on down is trashed; this is the “way� of Jon Bluming. In this book he writes about some very personal and even tragic problems that some of the Budo-ka he knew went through. This he did in a completed unacceptable and disgraceful manner. His words hurt and were meant to hurt the people mentioned and their families and friends.
His selfish reason for writing these things is to get back at people who saw him for what he really is!

http://www.tsg-budo.com/reports/blumingconflict.html

njgroene
31-05-2006, 00:53
Voor buitenstaanders is het natuurlijk allemaal al lang niet meer in te schatten wat er allemaal aan de hand is. Wie er nu precies wie in de rug heeft gestoken en waarom en wie toen door wie nog eens is nagetrapt.

Maar een ding is wel duidelijk: dit soort PR is altijd slechte PR, in elk geval voor de sport. En dat is toch wel erg jammer.

Marco
31-05-2006, 10:28
wat nog veel erger is is dat het al jaren aan de gang is en waarschijnlijk nooit zal ophouden....over een versplinterde sport gesproken, zonde.

Mike
31-05-2006, 10:54
Grappig allemaal, wat een niveau zeg! :shock: :lol:

ICON
31-05-2006, 12:19
hah ja nou nou wat erg zeg. :lol:

pff lachwekkend is t :lol:

Anonymous
31-05-2006, 16:21
Dat is inderdaad lastig. Maar objectief gezien kan je wel stellen dat Bluming Kaicho met een respectabel aantal andere grootmeesters ruzie heeft. Je kan dit inderdaad lezen in zijn biografie en op de website en bovengenoemde links. Dat kan niet alleen aan de anderen liggen.
Uiteraard weet ik niet hoe de gewraakte personen zich tegenover hem hebben opgesteld. Misschien zijn er wel heel veel mensen met een hoog testosterongehalte in de vechtsport (en de kyokushin) die vooral graag eigen baas zijn.
Maar inderdaad triest dat dit zo verloopt en hoe serieus wordt de kyokushingemeenschap op een gegeven moment nog genomen.

marcel T (niet ingelogd)

HUNEBED
31-05-2006, 16:23
voor buitenstaanders is dit belachelijk en hilarisch.. maar het blijft een treurige zaak natuurlijk, maar goed het vechtsportwereldje is altijd al doorspekt geweest van afgunst & jaloezie

njgroene
31-05-2006, 17:38
http://images.despair.com/products/demotivators/dysfunction.jpg

:wink: :wink:

Anonymous
01-06-2006, 00:43
Dat is inderdaad lastig. Maar objectief gezien kan je wel stellen dat Bluming Kaicho met een respectabel aantal andere grootmeesters ruzie heeft. Je kan dit inderdaad lezen in zijn biografie en op de website en bovengenoemde links. Dat kan niet alleen aan de anderen liggen.

Natuurlijk niet hij heeft bonje met iedereen en alles :roll:

Ook met onze shihan Hollander heeft hij al 30 jaar een vete. Bluming kan het niet verteren dat Sosai Oyama shihan Hollander boven hem verkoos en Bluming persono non grato maakte en uit de Kyokushin organisatie zette :idea:

harryg
01-06-2006, 01:18
Ik vind het erg triest. Jon Bluming heeft nu zelfs een breuk met 2 van zijn trouwste leerlingen: Tom Eikmans en Frans van Wijngaarden (school Muramachi). Deze heren zijn al jaren leerlingen van hem.

Ik snap er niets van.

Anonymous
01-06-2006, 09:42
Ook met de Gordeau's maar het zal wel aan anderen liggen :roll:

Anonymous
01-06-2006, 10:04
Kuipers vorige maand 5e dan nu 7e dan :shock:

http://www.internationalkyokushinbudokaikan.com/content/view/20/1/

Verschuren 5e dan :shock: :shock:

Anonymous
01-06-2006, 12:02
Kuipers vorige maand 5e dan nu 7e dan :shock:

http://www.internationalkyokushinbudokaikan.com/content/view/20/1/

Verschuren 5e dan :shock: :shock:

Hahaha de wonderen zijn de wereldt nog niet uit , jon bluming de Dan makelaar is nog niet uit verkocht .
:shock:
oesh

Anonymous
01-06-2006, 13:39
Ik doe al 25 jaar kyokushin in Rotterdam en heb nog NOOOOOOOOIT van Kuiper gehoord.

41 jaar en 7e dan .................de tranen schieten in me ogen wie is die man en waar komt die ineens vandaan

Anonymous
01-06-2006, 14:01
Vroeger was het zo dat je moest knokken, om te laten zien dat je een dangraad waard was.

quote van Blumings' site:
Oprichting Kyokushin-Budokai.
In 1980 droevig door alle politiek en de zgn. budoka die niets presteren of gepresteerd hebben richtte hij (Jon Bluming) de Kyokushin Budokai op.

Nu slaan mensen bij Bluming al hun 3e dan over en worden plots 4e dan. Wat zegt zo'n dangraad dan nog!?!?!!?

Anonymous
01-06-2006, 14:04
hahaha, jij doelt zeker op het gradueren van Robert Akse SHIHAN :( 4e dan! :lol:

Anonymous
01-06-2006, 14:23
Ik doe al 25 jaar kyokushin in Rotterdam en heb nog NOOOOOOOOIT van Kuiper gehoord.

41 jaar en 7e dan .................de tranen schieten in me ogen wie is die man en waar komt die ineens vandaan
Is dit niet die Henk Kuiper die ooit eens een freefighpartij tegen Joop Kasteel vocht in Sporthallen Zuid een aantal jaar terug ?

Groet,

Sammy (niet ingelogd)

Halfshot
01-06-2006, 14:25
Spannende partij was dat he :D

Anonymous
01-06-2006, 14:46
Ja, die man weet echt waar de full contact-mosterd vandaan gehaald wordt. :lol:

Groetjes,

Sammy (nogmaals niet ingelogd)

Anonymous
01-06-2006, 14:55
In sommige organisatie kan het hard lopen met de promoties.

In andere kyokushin organisaties soms extreem in het tegenovergestelde. Neem nou Koen Scharreberg zonder twijfel een van neerlands aller beste kyokushinkarateka's, hij heeft een 4e dan. Maar deze graad had hij ook al toen Sjaak van de Velde nog een bruine band was. Sjaak is nu 6e dan en Koen nog steeds 4e dan. Als er één iemand binnen de kyokushin een hoge graad verdiend is Koen het wel. Koen is een tijdgenoot van Gerard Gordeau en Gerard heeft een 9e dan!

Anonymous
01-06-2006, 14:57
Of Michel Wedel. Top karateka en ook nog steeds 4e dan.

Anonymous
01-06-2006, 15:15
Ik doe al 25 jaar kyokushin in Rotterdam en heb nog NOOOOOOOOIT van Kuiper gehoord.

41 jaar en 7e dan .................de tranen schieten in me ogen wie is die man en waar komt die ineens vandaan
Is dit niet die Henk Kuiper die ooit eens een freefighpartij tegen Joop Kasteel vocht in Sporthallen Zuid een aantal jaar terug ?

Groet,

Sammy (niet ingelogd)

ja klopt dat is die henk kuiper

oesh

Anonymous
01-06-2006, 15:18
dit is zen eiggen site


http://www.budocentrumcooper.nl

Anonymous
01-06-2006, 15:25
Hij staat wel met Mike Tyson op de foto.

Henk Kuipers is echt wel een goede karateka! En zijn assistent Arjan van Dijk ook.

Anonymous
01-06-2006, 15:30
Ik doe al 25 jaar kyokushin in Rotterdam en heb nog NOOOOOOOOIT van KuiperS gehoord.


Onder welke steen heb jij gelegen dan de afgelopen 25 jaar? Zo onbekend is hij toch ook niet.

ashi76
01-06-2006, 20:05
Elke dan die je "krijgt" lijkt mij een stuk minder waard dan eentje waar je voor hebt moeten knokken.

Alles tot en met de 3e dan is een zeer knappe prestatie, de rest is leuk voor erbij.
Het lijkt mij dat ook stug dat een "old school" karateka als Koen Scharrenberg zich hier erg druk om zal maken.

marcelt
01-06-2006, 22:10
Het lijken wel Hells Angels die daar hoge dannen krijgen uitgereikt!

http://www.internationalkyokushinbudokaikan.com/content/view/20/1

Anonymous
01-06-2006, 22:42
In sommige organisatie kan het hard lopen met de promoties.

In andere kyokushin organisaties soms extreem in het tegenovergestelde. Neem nou Koen Scharreberg zonder twijfel een van neerlands aller beste kyokushinkarateka's, hij heeft een 4e dan. Maar deze graad had hij ook al toen Sjaak van de Velde nog een bruine band was. Sjaak is nu 6e dan en Koen nog steeds 4e dan. Als er één iemand binnen de kyokushin een hoge graad verdiend is Koen het wel. Koen is een tijdgenoot van Gerard Gordeau en Gerard heeft een 9e dan!

Niet helemaal waar volgens mij hoor, Koen was 2 of 3e dan toen Sjaak 1e dan was alleen Koen traint al 10 jaar niet meer aktief en Sjaak staat dagelijks in de dojo en 6 x per week.

Michel Wedel is 11 jaar geleden helemaal gestopt met karate dus dan is het logisch dat je niet meer promoveert

Gerard Gordeau was in 1999 3e of 3e dan en in 2004 9e dan dus dat is absurd en kan niet want de hoogste Japanner is 8e dan

En ja Koen verdiend wel een hogere graad, daar ben ik het zeker mee eens

Anonymous
01-06-2006, 22:44
Ik doe al 25 jaar kyokushin in Rotterdam en heb nog NOOOOOOOOIT van KuiperS gehoord.


Onder welke steen heb jij gelegen dan de afgelopen 25 jaar? Zo onbekend is hij toch ook niet.

Denk dat die onder een hunnebed uit is gekomen want Kuipers is een freefighter en zeker geen kyokushin karateka

Anonymous
01-06-2006, 23:01
Koen heeft in 1993 zijn 4e dan behaald. Toen was Sjaak toch echt nog bruine band.

Koen is nog zeer actief als karate en leidt de ShinKyokushin organisatie in Nederland.

Anonymous
01-06-2006, 23:02
Denk dat die onder een hunnebed uit is gekomen want Kuipers is een freefighter en zeker geen kyokushin karateka

Henk Kuipers is al vanaf 1991/1992 Oyama karateka.

harry
01-06-2006, 23:06
Ik doe al 25 jaar kyokushin in Rotterdam en heb nog NOOOOOOOOIT van KuiperS gehoord.


Onder welke steen heb jij gelegen dan de afgelopen 25 jaar? Zo onbekend is hij toch ook niet.

Denk dat die onder een hunnebed uit is gekomen want Kuipers is een freefighter en zeker geen kyokushin karateka

25 jaar kyokushin, en nog nooit van Henk Kuipers gehoord :? Wiens tekortkoming is dat denk je?wake up, ook buiten rotterdam wordt Kyokushin beoefend... lees anders ff zijn biografie :

Henk heeft zich acht jaar lang bezig gehouden met het opleiden van beveiligings mensen tevens heeft hij een beveiligingsorganisatie neergezet die goed en succesvol bleek te zijn. Het leveren van skymarshals aan de grootste Nederlandse luchtvaartmaatschappij,de beveiliging van Clinton, openbaar vervoer (risico lijnen), concerten (o.a. Hazes), top hotels en opleiden van stewards voor de coöperatieve eerste divisie K.N.V.B. behoren tot het brede scala van de organisatie.

Henk, die vanaf 1980 tot 1996 een van de pioniers was van de regio Emmen en omstreken op het gebied van Kyokushin karate en Free Fight, is begonnen op 8 jarige leeftijd met judo bij s.s Vos, op 18 jarige leeftijd heeft hij de de overstap naar het full contact gemaakt.

Hij trainde ondermeer bij kancho John Bluming, Joop Reilman, Koen Scharrenberg, gebr. Gordeau, Dave Jonkers en Cees Dekker en volgde diverse training stages. Deze werden gevolgd bij grote namen in de martial arts zoals:Shihan Sanpei, Saiko Shihan Oyama en de helaas te vroeg overleden Andy Hug.

Tijdens de periode bij de gebr. Gordeau (kamakura) nam Henk deel aan diverse grote toernooien in Amerika en Europa.

Tegenstanders hadden grote namen uit de martials wereld zoals:

Chris Bus: meervoudig Nederlands Europees en open Amerikaans kampioen (zuidlaren 1989)
Brian Martin: bijgenaamd “The Animal� het beest van de V.S. (New York 1992)
Jose Cotton: (Atlanta 1991)
Barrington Patterson (Groningen 1994)
Max Leidekker (Emmen 1995)
In 1999 trad Henk nog aan tegen Joop Kasteel, maar dat was na 5 jaar zonder training te hoog gegrepen
daarna zijn Henk en Joop goede vrienden geworden, Joop is regelmatig te bewonderen bij Team Hardcore.

Tijdens zijn actieve periode als karateka organiseerde Henk diverse grote toernooien waaronder 2 keer het o.n.k. Full contact karate een free fight gala en natuurlijk het enige kooi gevecht in Nederland ooit (Emmen in 1996) samen met Bas Boon (nikko).

Ook de sportschool die Henk toen runde had succes; het Team Hardcore had samen met sportschool Kamakura een team opgericht wat wereldwijd de kyokushin wedstrijden bezocht.

Met aan Kamakura zijde Chris Bus, Farouk Idu, Michel de Boer, Jos Hoogelander en de overgetelijke Mohammed Hakim allemaal stuk voor stuk top vechters..

Van de zijde van Henk kwamen Peter Boer, Arjan van Dijk, Martijn Hoek, Mark Frijmoet en Sebastian Mantintoenojo tot grote hoogte, zij bezetten diverse ere plaatsen in Amerika, Engeland, Duitsland en Nederland.
Zaterdag 17 april 2004 was het dan zover dat de deuren na acht jaar weer open gingen onder de naam Team Hardcore.
De opening werd gedaan door niemand minder dan the godfather of kyokushin of Europe kancho Jon Bluming.

Ditmaal zal de dojo van Team Hardcore zich richten in het opleiden van security mensen nationaal en internationaal. Er zullen lessen worden gegeven in Free Fight door shihan Henk Kuipers en zijn assistent sensei Bé Mulder, met daarnaast diverse gast trainingen o.l.v. shihan Gerard Gordeau, Joop Kasteel en gastdocenten Bob Schreiber.

Terug gekeerd zijn veel oud leerlingen en ook nieuwe
Talenten als Samir Bourekbah Emir Smaljovic Moktar Bezzerouki.

Anonymous
01-06-2006, 23:08
Goede post Harry. Ik snap ook niet wat de kyokushinkarateka al die 25 jaar gedaan heeft.

Anonymous
02-06-2006, 11:46
Ik doe al 25 jaar kyokushin in Rotterdam en heb nog NOOOOOOOOIT van KuiperS gehoord.


25 dagen zal hij bedoelen.

Anonymous
02-06-2006, 13:05
Als eerste kan ik jullie vertellen dat ik het een eer vindt om de IBK van Bluming te mogen leiden.

Ik ben biet gegradueerd van 5e dan naar 7e want ik was al vier jaar 6e dan bij Bluming.

De 7e dan vindt Bluming passen bij het leiderschap van de chairman IBK.

Dat mannen als Wedel en Koen Scharrenberg nog steeds 4e dan zijn ligt aan het feit dat hun organisatie geleid wordt door Kenji Midori die zelf 6e dan is, dus het zou zelfs onmogelijk zijn voor hun om daar 7e dan te zijn. { en ook ik vind deze mensen de absolute top }


Alle andere mensen die hie genoemd worden op dit forum zijn trouwens ook door Bluming of een van zijn volgers in die graad gesteld.

Het feit dat Koen Scharrenberg { lees 1 van mijn beste vrienden en oud leraar} voor het eerst samen gaat werken met hun organisatie en de onze zegt genoeg over mijn kennis en respect binnen het Kyokushin gebeuren.

Als een van de schrijvers op dit forum zegt dat hij mijn persoon niet kent ondanks zijn 25 jaar Kyokushin achtergrond zegt dat meer over zijn betrokkenheid bij kyokushin of het waarheids gehalte van zijn 25 jaar kyokushin ervaring of hij traint kyokushin bij de non contact bond KBN. www.hardcoreteam.nl

Wat een ieder er ook van denkt of zegt, 1 ding is zeker al die grote namen die al genoemd zijn zouden niet op dit fotum staan als bluming het kyokushin niet in Nederland gebracht had.

Bluming vind dat mensen die LOYAAL zijn aan hem en de know how hebben hoge dan graden verdienen en niet zoals dat in Japan gebeurd bij de kleine kern daar.{ met alle respect zoals een ieder zijn eigen huishouden regelt }

Over de breuk tussen 4 scholen in Nederland en Bluming wordt al zoveel onzin geschreven dat ik dat laat rusten, dat is geen kyukushin traditie maar een vechtsport traditie algemeen gegeven.

we hebben niet alleen binnen Kyokushin verschillende bonden maar overall, hoeveel kickboks bonden zijn er wel niet en kampioenen van K1 tot en met WKA of KBBN MTBN etc etc het zelfde geld voor boksen , kooigevechten , MMA hou me erover op ons te benoemen en kijk in je eigen keuken.

Jullie kunnen een kijkje nemen op onze internationale site www.ikbkk.com of op mijn eigen site. www.hardcoreteam.nl

Tevens ben ik blij dat ook mensen die niet wereldkampioen zijn geweest iets kunnen bereiken in de vechtsporten anders was het wel een heel klein groepje en bij Kyokushin geen 1 want wij hebben daarin nog nooit een wereldtitel behaald bij geen enkele bond.

Ik zou zeggen: give respect and you get respect.

Osu,

Henk Kuipers Chairman IBK 7e Dan

Anonymous
02-06-2006, 13:25
Koen heeft in 1993 zijn 4e dan behaald. Toen was Sjaak toch echt nog bruine band.

Koen is nog zeer actief als karate en leidt de ShinKyokushin organisatie in Nederland.

eg niet, Sjaak was al zwart toen was koen pas 2e dan.

Koen is al heel lang niet meer aktief in het en is 12 jaar geleden aktief gestopt met karate hij geeft alleen nog leiding aan de organisatie als bestuurder.

Gerard en Nico Gordeau zijn wel actief in het karate en vandaar dat zi nu 8e en 9e dan zijn en koen nog slechts 4e dan. Als je niks doet dan is dat logisch. Gerard is de nieuwe leider en Kancho van het kyokushin karate

harry
02-06-2006, 13:27
Supper, Henk Kuipers!!!

Gelijk alles duidelijk voor iedereen! 8-)

Anonymous
02-06-2006, 13:39
Henk geweldig dat je hier post. Ik wens je heel veel succes!!


eg niet, Sjaak was al zwart toen was koen pas 2e dan.


Echt niet waar!! Sjaak was nog bruine band. Je komt zeker uit R'dam?

Anonymous
02-06-2006, 13:51
Over de breuk tussen 4 scholen in Nederland en Bluming wordt al zoveel onzin geschreven dat ik dat laat rusten, dat is geen kyukushin traditie maar een vechtsport traditie algemeen gegeven.


Wat is dan onzin en wat is waarheid :?:

Is er een breuk en heeft Jan de Jong Blumings sites gejat :?:

Waarom is er een breuk tussen de Gordeau;s en Bluming :?:

Anonymous
02-06-2006, 17:49
Is het niet een beetje raar dat Bluming 10e en Gordeau 9e dan is terwijl de Japanse opvolger van Oyama Matsui 8e dan is en de hoogste kyokushin graad in de wereld heeft ?

Hoe kan je nu hoger zijn dan de hoogste in de wereld :?

IKO 1 hoogste graad 8e dan Japanner Matsui
IKO 2 hoogste graad 7e dan Japanner Midori
IKO 3 hoogste graad 8e dan Japanner Matsushima
IKO 4 hoogste graad 8e dan Japanner Tezuka

Waarom is Scharrenberg 4e dan en Gordeau 9e dan terwijl Koen zijn sempai was.

HUNEBED
02-06-2006, 18:16
edit;/

HUNEBED
02-06-2006, 18:18
duidelijke en eerlijke post van Henk Kuipers die ook al aangeeft wat ondergetekende reeds daarvoor al had gepost, het is onlosmakend met het hele vechtsportwereldje verbonden de afgunst en jaloezie, iedereen wil ergens de baas van wezen. ieder dorp in Nederland heeft wel 'n wereldkampioen kickboksen van één of andere bond...

marcelt
02-06-2006, 19:51
Is het niet een beetje raar dat Bluming 10e en Gordeau 9e dan is terwijl de Japanse opvolger van Oyama Matsui 8e dan is en de hoogste kyokushin graad in de wereld heeft ?

Hoe kan je nu hoger zijn dan de hoogste in de wereld :?

IKO 1 hoogste graad 8e dan Japanner Matsui
IKO 2 hoogste graad 7e dan Japanner Midori
IKO 3 hoogste graad 8e dan Japanner Matsushima
IKO 4 hoogste graad 8e dan Japanner Tezuka

Waarom is Scharrenberg 4e dan en Gordeau 9e dan terwijl Koen zijn sempai was.
Die dan van Gordeau zie ik ook niet. Zag hierboven dat hij in een paar jaar dannen omhoog is geschoten.9e dan lijkt me ook iets wat je als grijsaard voor verdienste van heel je budoleven kan krijgen.
Dat Bluming 10e is is wel terecht. Hij heeft deze uiterst eervolle dan samen met Kenji Kurosaki die indertijd met hem in Japan trainde en vriend is van Bluming. Hij trainde eerder dan al deze lui en is persoonlijk verantwoordelijk voor introductie van karate inNederland en Europa. Trainde al in de jaren 60 in het hoofdkwartier van Mas Oyama en in het hoofdkwartier van judo de Kodokan. Hij is door Japanners 10e dan gemaakt.

Ronald
02-06-2006, 20:28
Koen is al heel lang niet meer aktief in het en is 12 jaar geleden aktief gestopt met karate hij geeft alleen nog leiding aan de organisatie als bestuurder.
Ik heb de afgelopen jaren zelf zeer regelmatig met Koen getraind. Weliswaar niet op wedstrijdniveau, maar het klopt niet als je zegt dat hij alleen nog leiding geeft aan de organisatie als bestuurder.

Anonymous
02-06-2006, 22:17
Als Koen net zoveel traint als Gordeau waarom is hij dan 4e en Gordeau 9e :?

Anonymous
02-06-2006, 22:28
Er wordt nergens gezegd dat Koen net zoveel traint als Gerard.

Ronald
02-06-2006, 22:30
Als Koen net zoveel traint als Gordeau waarom is hij dan 4e en Gordeau 9e :?
Dat zei ik niet.

marcelt
03-06-2006, 07:47
[quote="henk kuipers"]

Alle andere mensen die hier genoemd worden op dit forum zijn trouwens ook door Bluming of een van zijn volgers in die graad gesteld.
Bluming vind dat mensen die LOYAAL zijn aan hem en de know how hebben hoge dan graden verdienen en niet zoals dat in Japan gebeurd bij de kleine kern daar.{ met alle respect zoals een ieder zijn eigen huishouden regelt }

Dit betekent dus dat G. Gordeau 6 dan in 5 jaar kreeg omdat hij zo loyaal was?
Hij was ook al tot opvolger benoemd van Bluming. Deze zal zich dan wel zwaar genaaid voelen.

Anonymous
03-06-2006, 11:39
Hahaha het heeft met mijn in zien met geldt te maken ,bluming is en Geldwolf De DAN Makelaar van Europa IK DENK DAT ER HEEEEEEEEL VEEL KARATEKA,S het met mij eens zijn

oesh

Anonymous
03-06-2006, 13:37
[quote=henk kuipers]

Alle andere mensen die hier genoemd worden op dit forum zijn trouwens ook door Bluming of een van zijn volgers in die graad gesteld.
Bluming vind dat mensen die LOYAAL zijn aan hem en de know how hebben hoge dan graden verdienen en niet zoals dat in Japan gebeurd bij de kleine kern daar.{ met alle respect zoals een ieder zijn eigen huishouden regelt }

Dit betekent dus dat G. Gordeau 6 dan in 5 jaar kreeg omdat hij zo loyaal was?
Hij was ook al tot opvolger benoemd van Bluming. Deze zal zich dan wel zwaar genaaid voelen.

Inderdaad heel loyaal van Gordeau als je van 3e naar 9e dan wordt gepromoveerd en vervolgens zijn organisatie overneemt.

Maar Jan de Jong was in 1999 2 dan en in 2003 6e dan gaat ook wel lekker en heeft ook geen slecht gemiddelde :lol:

Loyaliteit :o wordt goed betaald :idea:

Anonymous
03-06-2006, 14:32
Goed Gezegd Cheffie.

Anonymous
04-06-2006, 02:11
Het is jammer dat er zoveel kyokushin organisaties zijn,zo hebben we weer minder deelnemers bij de wedstrijden en elke kyokushin organisatie heeft zijn eigen kampioen, ikzelf zit bij de organisatie van Shihan Loek Hollander, ik kan me nog herinneren dat ik lid was van het blad zendokan bluming schreef daar ook stukjes in en was altijd negatief aan het schrijven over andere vechtsporters dus respect verdient deze man zeker niet.

Anonymous
04-06-2006, 12:15
Het is jammer dat er zoveel kyokushin organisaties zijn,zo hebben we weer minder deelnemers bij de wedstrijden en elke kyokushin organisatie heeft zijn eigen kampioen, ikzelf zit bij de organisatie van Shihan Loek Hollander, ik kan me nog herinneren dat ik lid was van het blad zendokan bluming schreef daar ook stukjes in en was altijd negatief aan het schrijven over andere vechtsporters dus respect verdient deze man zeker niet.

Mee eens Bluming heeft voor niemand respect behalve voor zichzelf. Al 30 jaar heeft die een trauma omdat Mas Oyama Loek Hollander president van Europa maakte en hem uit de kyokushin organisatie schopte wanwege illegale praktijken die uitgebreid besproken zijn in de Zendokan. De man heeft een boek geschreven waarin hij Oayama en iedere kyokushin beroemdheid 3 meter onder de grond trapt en hij leeft in zijn eigen belevingswereld. Gordeau, Eikmans, Wijngaarden en de Jong hebben dit nu eindelijk ingezien en zijn afgesplitst en Jan de Jong is de animator van dit geheel. Respect voor hem en Blluming heeft nu een te sterke tegenstander getroffen.

Anonymous
04-06-2006, 12:36
Het is jammer dat er zoveel kyokushin organisaties zijn,zo hebben we weer minder deelnemers bij de wedstrijden en elke kyokushin organisatie heeft zijn eigen kampioen, ikzelf zit bij de organisatie van Shihan Loek Hollander, ik kan me nog herinneren dat ik lid was van het blad zendokan bluming schreef daar ook stukjes in en was altijd negatief aan het schrijven over andere vechtsporters dus respect verdient deze man zeker niet.

Mee eens Bluming heeft voor niemand respect behalve voor zichzelf. Al 30 jaar heeft die een trauma omdat Mas Oyama Loek Hollander president van Europa maakte en hem uit de kyokushin organisatie schopte wanwege illegale praktijken die uitgebreid besproken zijn in de Zendokan. De man heeft een boek geschreven waarin hij Oayama en iedere kyokushin beroemdheid 3 meter onder de grond trapt en hij leeft in zijn eigen belevingswereld. Gordeau, Eikmans, Wijngaarden en de Jong hebben dit nu eindelijk ingezien en zijn afgesplitst en Jan de Jong is de animator van dit geheel. Respect voor hem en Blluming heeft nu een te sterke tegenstander getroffen. Dacht dat sjaak van de velde hem het eerst door had als bluming zen shihandai!!! Sjaak stapte in januarie 2003 op !!! daar waren de gordeau en jan de jong bij toen dat gebeurde dat sjaak zen shihandai schap beeindigde bij de bluming en bedankte voor de ikb en zen eiggen weg weer ging

oesh

HUNEBED
04-06-2006, 13:35
waarom wordt er hier zoveel door guests gepost, allemaal bang voor "represailles" zoals de topicstarter al aangaf ? hahaha..

Jeru
04-06-2006, 13:37
Hahaha ja dat is wel grappig. Elke keer als ik op de hoofdpagina ben en zie "guest" staan dan gok ik dat het over deze topic gaat. Vaak is dat ook het geval :lol:

Anonymous
04-06-2006, 13:39
Ik snap niet dat Sjaak toen niet zijn door Bluming gekregen dangraden niet heeft terug gegeven. Als Bluming niet deugd zou ik niet met een dangraad van hem willen rondlopen.

En ik post als guest vanwege het hoge aantal guests in deze topic aan het posten is. :wink:

HUNEBED
04-06-2006, 13:40
tja dat maakt het ook nog extra triest

Halfshot
04-06-2006, 13:41
Ik gok dat deze topic 20 paginas gaat halen, en dat we tot midden september nog kunnen genieten van deze topic.

Anonymous
04-06-2006, 15:12
Ik snap niet dat Sjaak toen niet zijn door Bluming gekregen dangraden niet heeft terug gegeven. Als Bluming niet deugd zou ik niet met een dangraad van hem willen rondlopen.


Dat doet die ook niet, Sjaak heeft alle banden met Bluming en Jan de Jong verbroken. Sjaak heeft aangeboden aan Bluming om de enige dan (zijn 4e dan) die hij van Bluming heeft gekregen netjes terug te sturen met een lintje er om heen als Bluming zijn geld terug zou geven lijkt me eerlijk. Sjaak is door IKO Japan kancho Toru Tezuka 8e dan direkte leerling van Oyama gepromoveerd naar 6e dan in december 2004 en heeft dus een officieel erkend en geregisteerde Japanse IKO graad. Marius Goedegebuur heeft Bluming aangeboden om zijn 6e dan (Hongarije 2000) terug te geven als Bluming zijn 1000 GULDEN terugstort, Bluming weigerd dat dus dan moet die ook niet zeiken.

Bron : www.musashi.nl

Ik post dit ook anoniem omdat mensen uit de Bluming groep hier ook anoniem reageren en ja behoor ook tot de kyokushin karate groep die tot 1994 allemaal 1 was. Helaas hebben de grote shihans onder leiding van de grote Bluming het verziekt met hun machtsspelletjes en hang naar keiharde guldens. (nu euro's).

Anonymous
04-06-2006, 15:23
1 ding snap ik niet in deze ellelange discussie. Op het Kamakura toernooi kondigd Bluming aan dat Gerard Gordeau zijn opvolger wordt en 2 maanden later pikken Jan de Jong en Gerard Gordeau Blumings organisatie en start Bluming de REAL IBK. Op de site van de IBK (Jong / Gordeau) staat dat Bluming have stepped away wat duidelijk een leugen is want anders start hij niet de REAL IBK samen met Kuipers

Wat is nu de reden van deze splitsing :?: Moet wel een top secret geheim zijn dat niemand er over wil praten of de REAL waarheid wil vertellen :lol:

Anybody :?:

Anonymous
04-06-2006, 18:27
Dat doet die ook niet, Sjaak heeft alle banden met Bluming en Jan de Jong verbroken. Sjaak heeft aangeboden aan Bluming om de enige dan (zijn 4e dan) die hij van Bluming heeft gekregen netjes terug te sturen met een lintje er om heen als Bluming zijn geld terug zou geven lijkt me eerlijk. Sjaak is door IKO Japan kancho Toru Tezuka 8e dan direkte leerling van Oyama gepromoveerd naar 6e dan in december 2004 en heeft dus een officieel erkend en geregisteerde Japanse IKO graad. Marius Goedegebuur heeft Bluming aangeboden om zijn 6e dan (Hongarije 2000) terug te geven als Bluming zijn 1000 GULDEN terugstort, Bluming weigerd dat dus dan moet die ook niet zeiken.


Onzin Sjaak zijn 5e dan heeft hij ook van Bluming. De 6e dan heeft hij van Tezuka. Met beide leraren heeft Sjaak (en die Goedebuur ook) gebroken. En beide leraren (bluming en tozuka) deugen voor geen meter in hun ogen. Geld of geen geld: dan ga je niet met hun dangraden rondlopen. Dat kun je niet aan jezelf en aan je leerlingen verkopen!!

Anonymous
04-06-2006, 18:58
Dat doet die ook niet, Sjaak heeft alle banden met Bluming en Jan de Jong verbroken. Sjaak heeft aangeboden aan Bluming om de enige dan (zijn 4e dan) die hij van Bluming heeft gekregen netjes terug te sturen met een lintje er om heen als Bluming zijn geld terug zou geven lijkt me eerlijk. Sjaak is door IKO Japan kancho Toru Tezuka 8e dan direkte leerling van Oyama gepromoveerd naar 6e dan in december 2004 en heeft dus een officieel erkend en geregisteerde Japanse IKO graad. Marius Goedegebuur heeft Bluming aangeboden om zijn 6e dan (Hongarije 2000) terug te geven als Bluming zijn 1000 GULDEN terugstort, Bluming weigerd dat dus dan moet die ook niet zeiken.


Onzin Sjaak zijn 5e dan heeft hij ook van Bluming. De 6e dan heeft hij van Tezuka. Met beide leraren heeft Sjaak (en die Goedebuur ook) gebroken. En beide leraren (bluming en tozuka) deugen voor geen meter in hun ogen. Geld of geen geld: dan ga je niet met hun dangraden rondlopen. Dat kun je niet aan jezelf en aan je leerlingen verkopen!!

Je bent een beetje slecht geinformeerd knul, ik was er zelf bij toen Sjakie zijn 5e dan kreeg en die is niet van Bluming, die heeft die gehad van 5 verschillende kyokushin organisatie's en als je dat niet geloofd dan check je toch zijn certificaat, lijkt me bewijs genoeg dus geen bulshit uitkramen.

En waar zie je Sjakie slecht over Bluming spreken :?: ik lees wel tientalle haatverhalen van Bluming waarin Sjakie niet deugt. Maar voordat Sjakie zelf weg ging was die geweldig volgens Bluming. Na zijn vertrek deugt er niks meer aan Sjakie, wel een beetje raar :?

Of misschien ook wel niet want Bluming heeft met 90 prc van de kyokushin wereld ruzie, maar het ligt nooit aan Bluming

En ik zou ook eerst me geld terug willen voordat ik me dannetje terug zou sturen. Dus als Bluming effe 1500 gulden terugstort dan zal Sjakie en Marius ongetwijfeld hun woord nakomen daar ben ik van overtuigt.

oesh

Anonymous
04-06-2006, 19:01
Deze topic gaat over Jon Bluming, de IBK, de real IBK, Jan de Jong en Gordeau's en niet over de vete tussen Jon Bluming en Sjaak vd Velde.

Als je over Sjaak wilt lullen open je maar een nieuwe topic

GRAAG ON TOPIC

Anonymous
04-06-2006, 19:07
van 5 verschillende kyokushin organisatie's ...


En welke 5 organisaties mogen dat dan wel wezen??

Anonymous
04-06-2006, 19:11
Is het niet een beetje raar dat Bluming 10e en Gordeau 9e dan is terwijl de Japanse opvolger van Oyama Matsui 8e dan is en de hoogste kyokushin graad in de wereld heeft ?

Hoe kan je nu hoger zijn dan de hoogste in de wereld :?

IKO 1 hoogste graad 8e dan Japanner Matsui
IKO 2 hoogste graad 7e dan Japanner Midori
IKO 3 hoogste graad 8e dan Japanner Matsushima
IKO 4 hoogste graad 8e dan Japanner Tezuka

Waarom is Scharrenberg 4e dan en Gordeau 9e dan terwijl Koen zijn sempai was.

Dat wil ik ook wel weten

Ronald
04-06-2006, 20:21
Wat is nu de reden van deze splitsing :?: Moet wel een top secret geheim zijn dat niemand er over wil praten of de REAL waarheid wil vertellen :lol:
Precies ja. 6 Pagina's + nog een andere topic, en nog steeds weet niemand waar het nou eigenlijk om te doen is :? .

Btw. moet er betaald worden voor dangraden? :shock:

Anonymous
04-06-2006, 21:08
Hoe kan je nu hoger zijn dan de hoogste in de wereld

IKO 1 hoogste graad 8e dan Japanner Matsui
IKO 2 hoogste graad 7e dan Japanner Midori
IKO 3 hoogste graad 8e dan Japanner Matsushima
IKO 4 hoogste graad 8e dan Japanner Tezuka


Dit rijtje is verre van compleet. Moet in ieder geval aangevuld worden zodat het volgende ontstaat:

IKO 1 hoogste graad 8e dan Japanner Matsui
IKO 2 hoogste graad 7e dan Japanner Midori
IKO 3 hoogste graad 8e dan Japanner Matsushima
IKO 4 hoogste graad 8e dan Japanner Tezuka
IBK hoogste graad 10e dan Nederlander Jon Bluming

(bovenstaande rijtje is overigens dan nog steed 10 compleet)

De hoogste graad in de wereld heeft Jon Bluming!!!!!!!! Laat ieder daar svp van bewust zijn!!

Anonymous
04-06-2006, 21:12
Jon Bluming is direct of indirect de leraar geweest van alle Kyokushin-karateka's in Nederland.

Anonymous
04-06-2006, 21:24
Hoe kan je nu hoger zijn dan de hoogste in de wereld

IKO 1 hoogste graad 8e dan Japanner Matsui
IKO 2 hoogste graad 7e dan Japanner Midori
IKO 3 hoogste graad 8e dan Japanner Matsushima
IKO 4 hoogste graad 8e dan Japanner Tezuka


Dit rijtje is verre van compleet. Moet in ieder geval aangevuld worden zodat het volgende ontstaat:

IKO 1 hoogste graad 8e dan Japanner Matsui
IKO 2 hoogste graad 7e dan Japanner Midori
IKO 3 hoogste graad 8e dan Japanner Matsushima
IKO 4 hoogste graad 8e dan Japanner Tezuka
IBK hoogste graad 10e dan Nederlander Jon Bluming

(bovenstaande rijtje is overigens dan nog steed 10 compleet)

De hoogste graad in de wereld heeft Jon Bluming!!!!!!!! Laat ieder daar svp van bewust zijn!!

Is niet waar hoe kom je daarbij ?. Even tijd voor een terugblik in de geschiedenis en wat feiten.

De IKO's zijn kyokushin organisatie's die ontstaan uit de originele IKO van Oyama na zijn dood in 1994 en worden allemaal geleid door voormalige leerlingen van Oyama. Er zijn er in totaal 4.

De IBK is geen kyokushin organisatie en de dangraden van Bluming worden door geen enkele Japanse IKO organisatie enkent en ook Bluming zijn graad wordt niet erkent.

Bluming staat in Japan geregistreerd als 6e dan de graad die Oyama hem heeft gegeven. Oyama heeft Bluming als 6e dan uit de IKO organisatie geroyeerd en de rest van de dangraden heeft Bluming zichzelf gegeven door zijn leerlingen hem te laten promoveren. Alleen Kurosaki erkent Blumings 10e dan hem maar die behoort ook tot de IBK en heeft hem zelf met een paar kickboksbonden uitgereikt.

Kijk in de lijst van de IBK en dan zie je bv Chris Dolman 9e dan IBK en hoewel Dolman een geweldige vechtsporter is heeft die niks te maken met kyokushin karate.

IBK is Blumings vechtstijl die gebaseerd is op JUDO en geen kyokushin.

Anonymous
04-06-2006, 21:27
Wat is nu de reden van deze splitsing :?: Moet wel een top secret geheim zijn dat niemand er over wil praten of de REAL waarheid wil vertellen :lol:
Precies ja. 6 Pagina's + nog een andere topic, en nog steeds weet niemand waar het nou eigenlijk om te doen is :? .


Dus tijd voor de waarheid, wie durft :wink:

Deuce
04-06-2006, 21:37
Die waarheid komt toch niet....allemaal gebazel om niks...vind deze topic ook helemaal niet leuk, gaat al 6 paginas over niks...

Ik kan slap lullen en kan niet veel toevoegen aan dit forum.....maar ik ben minder erg dan dit topic..

Anonymous
04-06-2006, 22:13
Is niet waar hoe kom je daarbij ?. Even tijd voor een terugblik in de geschiedenis en wat feiten.

De IKO's zijn kyokushin organisatie's die ontstaan uit de originele IKO van Oyama na zijn dood in 1994 en worden allemaal geleid door voormalige leerlingen van Oyama. Er zijn er in totaal 4.

De IBK is geen kyokushin organisatie en de dangraden van Bluming worden door geen enkele Japanse IKO organisatie enkent en ook Bluming zijn graad wordt niet erkent.

Bluming staat in Japan geregistreerd als 6e dan de graad die Oyama hem heeft gegeven. Oyama heeft Bluming als 6e dan uit de IKO organisatie geroyeerd en de rest van de dangraden heeft Bluming zichzelf gegeven door zijn leerlingen hem te laten promoveren. Alleen Kurosaki erkent Blumings 10e dan hem maar die behoort ook tot de IBK en heeft hem zelf met een paar kickboksbonden uitgereikt.

Kijk in de lijst van de IBK en dan zie je bv Chris Dolman 9e dan IBK en hoewel Dolman een geweldige vechtsporter is heeft die niks te maken met kyokushin karate.

IBK is Blumings vechtstijl die gebaseerd is op JUDO en geen kyokushin.

Dit is de waarheid en Bluming is 6e dan en geen 10e dan. Vraag maar na bij Loek Hollander, Koen Scharrenberg, Sjaak van de Velde, Henny Ruberg of elke andere karateka met kennis van zaken

Anonymous
05-06-2006, 00:29
Laatste ontwikkelingen achter de schermen

Site www.jonbluming.nl is weer in handen van Jon Bluming

The IBK site van Jan de Jong heeft zijn naam veranderd van International Kyokushin Budo Kai naar de International Budo Kai. Het logo is al aangepast en uit het site logo moet alleen nog kyokushin worden verwijderd

Bluming zijn nieuwe organisatie heet nu IKBKK International Kyokushin Budo Kai Kan

Duidelijk verschil nu :o :lol: :D

Anonymous
05-06-2006, 00:59
Jon Bluming is direct of indirect de leraar geweest van alle Kyokushin-karateka's in Nederland.

In zijn dromen misschien, hij is vroeger al de kyokushin organisatie uitgegooid zoals je al eerder hebt kunnen lezen, deze man zou verboden moeten worden om de naam kyokushin te dragen hij is dat absoluut niet waardig.

Kyoku betekent het uiterste.
Dit betekent dat je het maximale uit elke situatie wil halen door door te zetten en je geheel te geven om zo tot het uiterste te gaan voor dat wat je wilt bereiken.
Shin betekent de waarheid.
Dit betekent dat je alleen met een ijzeren discipline en juiste mentaliteit dit kan bereiken. Je zal zonder marchanderen de realiteit tegemoet moeten treden, en wanneer je dit kunt opbrengen, sterkt dit je in je zelfvertrouwen.
Kai betekent samenwerken.
Dit staat voor het samenwerken met elkaar in de juiste verhouding en altijd met het nodige respect voor ieders standpunt. Respect is een essentieel punt in de relatie tot elk mens.

Dit slaat dus absoluut niet op bluming

Anonymous
05-06-2006, 03:48
I love KYOKUSHIN

Anonymous
05-06-2006, 07:39
Laatste ontwikkelingen achter de schermen

Site www.jonbluming.nl is weer in handen van Jon Bluming

The IBK site van Jan de Jong heeft zijn naam veranderd van International Kyokushin Budo Kai naar de International Budo Kai. Het logo is al aangepast en uit het site logo moet alleen nog kyokushin worden verwijderd

Bluming zijn nieuwe organisatie heet nu IKBKK International Kyokushin Budo Kai Kan

Duidelijk verschil nu :o :lol: :D 0esh weet waar je over praat guest www.jonbluming.nl is niet van bluming afgepakt dat is zen eiggen site !! maar deze gaat het om www.kyokushin-budokai.com . dit is van allen leden van de ibk. was

Anonymous
05-06-2006, 09:56
Deze was het www.internationalbudokai.com

dit is de nieuwe link :wink:

mvg

Anonymous
05-06-2006, 12:16
Jon Bluming is direct of indirect de leraar geweest van alle Kyokushin-karateka's in Nederland.

Dit is ook absoluut niet waar, bv Gravenstijn sensei, heeft zijn shodan in Japan bij Oyama gehaald. En gaf omstreeks om dezelfde tijd (jaren 60) als één van de eersten les in Nederland in het Kyokushin.

En zo zijn er nog een aantal die zich verre van Bluming hebben gehouden ivm commercie en nietszeggende vete's en ruziemakerij.



Osu

Anonymous
05-06-2006, 12:20
In zijn dromen misschien, hij is vroeger al de kyokushin organisatie uitgegooid zoals je al eerder hebt kunnen lezen, deze man zou verboden moeten worden om de naam kyokushin te dragen hij is dat absoluut niet waardig.



Laat iedereen die er zo over denkt dan zijn/haar graad inleveren welke van Bluming afkomstig is. Ik ben benieuwd wie dat allemaal gaat doen...

Anonymous
05-06-2006, 20:04
wat een onzin IKO 1 IKO 2 IKO 3 IKO 4 etc

DE waarheidheid is als volgt Mas Oyama heeft maar 1 persoon aangewezen om hem op te volgen en dat is Matsui toen Matsui in 1994 het stokje overnam bezat hij ook geen 8e dan die ook komt van iemand anders af dan Oyama.

De andere 3 IKO's zijn ontstaan omdat ook die mensen hun eigen ideeen hadden over het te voeren beleid en ook die hadden niet zulke hoge dan graden dus via wie zijn die dan wel gegradueerd.

zoals je nu leest is de boel versplinterd en dit om eigen belang.

de 10e dan van Bluming is net zoveel waard als die van Mas Oyama want ook die 10e dan kwam uit het niets want hij was de uitvinder van kyokyshin al die andere IKO leiders zullen zich zelf in de komende Jaren ook wel verder versieren met graden.

De IKO man op deze topic vergeet nog te vermelden dat er nog veel meer andere mannen zich vroeger hebben afgescheiden bijv.
Shigiru Oyama nu ook 10e dan ? Ashihara {rip} had ook een 10e dan, Ishi seido karate etc etc.

Allemaal ex volgelingen van Mas Oyama en uit op eigen roem wat natuurlijk in elke sport tak gebeurd.

Kijk al sie mensen die ik net op noem zijn gegaan voor eigen roem en dat heeft Oyama zelf in de hand gewerkt, ik zie het zo als je mensen iets leert en ze zijn 4e of 6e dan geworden dan is het de kunst om die mensen binnenboord te houden door een bepaalde functie of rang te geven en verdienste, doe je dat niet dan gaan mensen voor eigen kansen.

en er zijn altijd mensen die denken dat ze het beter kunnen dan hun leider en ook die gaan weg en beginnen voor hun zelf allemaal normale menselijke dingen zoals Oyama ooit begonnen is.

Toen Bluming door Oyama werdt geroyeerd en alleen verder moest heeft hij de IBK opgericht met wat volgelingen als basis diende het all round vechten en zodoende vind men namen als Chris Dolman terug en de daarbij gekoppelde graad van Bluming en de IBK.

Ik vind het trouwens een super idee dat mensen die het niet met Bluming kunnen vinden hun DAN graden inleveren per post bij Bluming ik denk dat hij het enorm zou waarderen.

De IBK kan trots op Bluming en Kurusaki want ze werden vroeger beide als onverslaan naar buiten gepresenteerd door Oyama zelf.

Al met al een boel verwarring over DAN graden en wie wel of niet de hoogste is.

1 feit blijft boven water Bluming is in ons land de grondlegger en niemand anders.

De legende Mas Oyama leeft voort met al zijn mythes en daar is niemand die dat kan opvolgen.

Kyokushin forever wie het ook leidt en welke afsplitsing het ook betreft.

OSU

Anonymous
05-06-2006, 20:55
Ik vind het trouwens een super idee dat mensen die het niet met Bluming kunnen vinden hun DAN graden inleveren per post bij Bluming ik denk dat hij het enorm zou waarderen.



Dat snap ik dat hij dat zou waarderen maar ik denk dat de mensen die het niet kunnen vinden met Bluming het kunnen waarderen als hij de vele duizenden guldens en euro's zou terug betalen maar dat kan die niet vanwege zijn grote gokschulden.

Weet dat Lobman dan in ieder geval een paar duizend gulden van Bluming te goed heeft en met hem vele honderden karateka's want Bluming heeft met IEDEREEN bonje en dan bedoel ik echt met IEDEREEN zelfs met zijn meest trouwe leerlingen Eikmans, Wijngaarden, de Jong en de Gordeau's.

Anonymous
05-06-2006, 21:07
wat een onzin IKO 1 IKO 2 IKO 3 IKO 4 etc

Helemaal geen onzin gewoon keiharde realiteit


de 10e dan van Bluming is net zoveel waard als die van Mas Oyama want ook die 10e dan kwam uit het niets .

Laat me aub niet lachen, Bluming is 6e dan en niks meer en hem vergelijken met Oyama is hetzelfde als Bep van Klaveren vergelijken met Mohammed Ali.


Toen Bluming door Oyama werdt geroyeerd en alleen verder moest heeft hij de IBK opgericht

Eindelijk een waar wapenfeit. Bluming is door Oyama zelf geroyeerd in 1967 en sindsdien is hij IBK en geen kyokushin meer


De legende Mas Oyama leeft voort met al zijn mythes en daar is niemand die dat kan opvolgen.

Precies en daarom zal er nooit iemand in het kyokushin ooit de 10e dan worden uitgereikt. Dat is een heilig voornemen in alle IKO's en Japan. De hoogst gegradueerde Japanse leiders zijn daarom ook 8e Dan. Niemand in Japan neemt Bluming nog serieus sinds hij in zijn boek leugens heeft geschreven over elke hoog geplaatste kyokushin karateka en over shihan Loek Hollander.

oesh

marcelt
05-06-2006, 22:18
Deze was het www.internationalbudokai.com

dit is de nieuwe link :wink:

mvg

Klein cluppie geworden in NL

Anonymous
05-06-2006, 22:49
wat een onzin IKO 1 IKO 2 IKO 3 IKO 4 etc

DE waarheidheid is als volgt Mas Oyama heeft maar 1 persoon aangewezen om hem op te volgen en dat is Matsui toen Matsui in 1994 het stokje overnam bezat hij ook geen 8e dan die ook komt van iemand anders af dan Oyama.

De andere 3 IKO's zijn ontstaan omdat ook die mensen hun eigen ideeen hadden over het te voeren beleid en ook die hadden niet zulke hoge dan graden dus via wie zijn die dan wel gegradueerd.

zoals je nu leest is de boel versplinterd en dit om eigen belang.

de 10e dan van Bluming is net zoveel waard als die van Mas Oyama want ook die 10e dan kwam uit het niets want hij was de uitvinder van kyokyshin al die andere IKO leiders zullen zich zelf in de komende Jaren ook wel verder versieren met graden.

De IKO man op deze topic vergeet nog te vermelden dat er nog veel meer andere mannen zich vroeger hebben afgescheiden bijv.
Shigiru Oyama nu ook 10e dan ? Ashihara {rip} had ook een 10e dan, Ishi seido karate etc etc.

Allemaal ex volgelingen van Mas Oyama en uit op eigen roem wat natuurlijk in elke sport tak gebeurd.

Kijk al sie mensen die ik net op noem zijn gegaan voor eigen roem en dat heeft Oyama zelf in de hand gewerkt, ik zie het zo als je mensen iets leert en ze zijn 4e of 6e dan geworden dan is het de kunst om die mensen binnenboord te houden door een bepaalde functie of rang te geven en verdienste, doe je dat niet dan gaan mensen voor eigen kansen.

en er zijn altijd mensen die denken dat ze het beter kunnen dan hun leider en ook die gaan weg en beginnen voor hun zelf allemaal normale menselijke dingen zoals Oyama ooit begonnen is.

Toen Bluming door Oyama werdt geroyeerd en alleen verder moest heeft hij de IBK opgericht met wat volgelingen als basis diende het all round vechten en zodoende vind men namen als Chris Dolman terug en de daarbij gekoppelde graad van Bluming en de IBK.

Ik vind het trouwens een super idee dat mensen die het niet met Bluming kunnen vinden hun DAN graden inleveren per post bij Bluming ik denk dat hij het enorm zou waarderen.

De IBK kan trots op Bluming en Kurusaki want ze werden vroeger beide als onverslaan naar buiten gepresenteerd door Oyama zelf.

Al met al een boel verwarring over DAN graden en wie wel of niet de hoogste is.

1 feit blijft boven water Bluming is in ons land de grondlegger en niemand anders.

De legende Mas Oyama leeft voort met al zijn mythes en daar is niemand die dat kan opvolgen.

Kyokushin forever wie het ook leidt en welke afsplitsing het ook betreft.

OSU

Ik weet niet of bluming kyokushin naar Nederland heeft gebracht, in ieder geval is shihan Loek Hollander al jaren de man die kyokushin in Nederland leid.

Anonymous
05-06-2006, 22:56
Deze was het www.internationalbudokai.com

dit is de nieuwe link :wink:

mvg

Klein cluppie geworden in NL

Ienniemienie met 5 schooltjes WTF is Winsum :?

AANGESLOTEN SCHOLEN

Kamakura Den Haag
Katsu Winsum
Muramachi Spijkenisse
Otagai-juku
Kyokushin Zeeland

Anonymous
05-06-2006, 22:59
Ik weet niet of bluming kyokushin naar Nederland heeft gebracht, in ieder geval is shihan Loek Hollander al jaren de man die kyokushin in Nederland leid.

Shihan Loek Hollander is door Mas Oyama persoonlijk aangesteld op het moment dat hij Jon Bluming royeerde uit de Kyokushin Kai Kan,

Effective
05-06-2006, 23:03
Loek Hollander leidt z'n eigen organisatie, zoals we kunnen lezen zijn er nogal een aantal organisaties met elk een eigen "leider".

Ik ben het niet eens met de stelling dat Bluming de man is op Kyokushin gebied. Er zijn sowiezo meer mensen geweest die al lesgaven in Kyokushin voordat hij het gebracht heeft. Sommige van deze mensen zijn later overgestapt op andere systemen binnen het Karate.

Anonymous
05-06-2006, 23:08
Bluming is sinds 1966 al geen kyokushin meer hij is zoals je kunt lezen uit de IKO organisatie gestoten en dat is niet voor niks.

Anonymous
05-06-2006, 23:35
De opvolgers en erfgenamen van Jon Bluming rollebolle over de grond wie de echte opvolger is :o .

In maart was Gerard Gordeau de gedoodverfde opvolger en nu 2 maanden later is Henk Kuipers de troonopvolger en erfgenaam, het kan hard gaan :lol:

Is het nu Gordeau of Kuipers of komt er nog een 3e langs die er met de hoofdprijs vandoor gaat :D

Bron : http://www.nieuwsbank.nl/inp/2006/06/01/f102.htm


Henk Kuipers opvolger Jon Bluming

KLAZIENAVEEN - Henk Kuipers uit Klazienaveen is benoemd tot voorzitter van het bestuur van de International Kyokushin Budo Kai Kan. Hij werd geïnstalleerd door Jon Bluming, grondlegger van de IKBKK. Kuipers is daarmee de troonopvolger en erfgenaam van het gedachtegoed van Bluming.

De Klazienevener heeft grootse plannen. Hij wil een museum beginnen waar niet alleen het gedachtegoed van Bluming wordt bewaard, maar ook al zijn persoonlijke diploma's, relikwieën als zwaarden en veel filmmateriaal. Jon Bluming was ook een van de bekendste stuntmannen van Nederland.

Kuipers is zesde dan ...

PigDog
06-06-2006, 01:59
Ik weet hier niet zoveel over te zeggen, dus waarom doe je het dan, zou je zeggen?

Ik wilde alleen even mijn steun betuigen aan de Gordeaus, voor wie ik altijd groot respect heb gehad. Hun rol in deze poppenkast is tot op heden onduidelijk, maar ik weet wat zij hebben betekend voor de karatesport en de vechtsport in het algemeen.

Daar mag je best een paar dannen voor krijgen.........

Osu.

Anonymous
06-06-2006, 13:39
De opvolgers en erfgenamen van Jon Bluming rollebolle over de grond wie de echte opvolger is :o .

In maart was Gerard Gordeau de gedoodverfde opvolger en nu 2 maanden later is Henk Kuipers de troonopvolger en erfgenaam, het kan hard gaan :lol:

Is het nu Gordeau of Kuipers of komt er nog een 3e langs die er met de hoofdprijs vandoor gaat :D

Bron : http://www.nieuwsbank.nl/inp/2006/06/01/f102.htm


Henk Kuipers opvolger Jon Bluming

KLAZIENAVEEN - Henk Kuipers uit Klazienaveen is benoemd tot voorzitter van het bestuur van de International Kyokushin Budo Kai Kan. Hij werd geïnstalleerd door Jon Bluming, grondlegger van de IKBKK. Kuipers is daarmee de troonopvolger en erfgenaam van het gedachtegoed van Bluming.

De Klazienevener heeft grootse plannen. Hij wil een museum beginnen waar niet alleen het gedachtegoed van Bluming wordt bewaard, maar ook al zijn persoonlijke diploma's, relikwieën als zwaarden en veel filmmateriaal. Jon Bluming was ook een van de bekendste stuntmannen van Nederland.

Kuipers is zesde dan ...

Is Henk Kuipers niet een leerling van Gordeau geweest en waarom neem hij nu de plek van zijn voormalig leraar over ?

Vind dat niet erg respectvol van Kuipers of is er een reden dat Gordeau zich heeft terug getrokken ?

Anonymous
06-06-2006, 16:35
Kuipers post hier ook dus die kan wel even antwoorden :lol:

chief108
06-06-2006, 16:39
ik ben persoonlijk van mening dat iemand van het formaat als Henk Kuipers geen enkele verantwoording hoeft af te leggen tegen een grote groep lafaards die allemaal anoniem posten hier...

Anonymous
06-06-2006, 17:04
het lijkt 'goede tijden slechte tijden' wel

Theosan
06-06-2006, 17:44
Mas . Oyama draait zich 3 maal om in zijn graf als hij dit allemaal zou kunnen lezen.
:?

chief108
06-06-2006, 19:30
ik vind dit werkelijk te belachelijk voor woorden

met dit hele gedoe heb ik niets te maken, maar als je toch wat inhoudelijk aan te merken hebt op mensen met hart voor hun vechtsport, die allemaal stuk voor stuk wel bewezen hebben wat ze waard zijn, dan mag je toch wel op z'n minst het fatsoen opbrengen om dat met open vizier te doen

Anonymous
06-06-2006, 22:25
De opvolgers en erfgenamen van Jon Bluming rollebolle over de grond wie de echte opvolger is :o .

In maart was Gerard Gordeau de gedoodverfde opvolger en nu 2 maanden later is Henk Kuipers de troonopvolger en erfgenaam, het kan hard gaan :lol:

Is het nu Gordeau of Kuipers of komt er nog een 3e langs die er met de hoofdprijs vandoor gaat :D

Bron : http://www.nieuwsbank.nl/inp/2006/06/01/f102.htm


Henk Kuipers opvolger Jon Bluming

KLAZIENAVEEN - Henk Kuipers uit Klazienaveen is benoemd tot voorzitter van het bestuur van de International Kyokushin Budo Kai Kan. Hij werd geïnstalleerd door Jon Bluming, grondlegger van de IKBKK. Kuipers is daarmee de troonopvolger en erfgenaam van het gedachtegoed van Bluming.

De Klazienevener heeft grootse plannen. Hij wil een museum beginnen waar niet alleen het gedachtegoed van Bluming wordt bewaard, maar ook al zijn persoonlijke diploma's, relikwieën als zwaarden en veel filmmateriaal. Jon Bluming was ook een van de bekendste stuntmannen van Nederland.

Kuipers is zesde dan ...

Is Henk Kuipers niet een leerling van Gordeau geweest en waarom neem hij nu de plek van zijn voormalig leraar over ?

Vind dat niet erg respectvol van Kuipers of is er een reden dat Gordeau zich heeft terug getrokken ?

Aan de geirriteerde reaktie's te lezen komen we weer een stapje dichter bij de waarheid maar gewoon de onschuld spelen en niet inhoudelijk reageren op normale vragen.

Anonymous
06-06-2006, 22:35
Het opvolgen van Bluming is niet aan mij of Gerard Gordeau maar aan Bluming zelf.
Mijn Kyokushin verleden is inmiddels 25 jaar en die waren aaneensluitend bij Bluming en Reilman tussendoor ben ik in leer geweest bij Koen Scharrenberg/Erik Wentink half jaren 80 en daarna bij de gebr Gordeau begin 90 daarna Dave Jonkers maar al die tijd was ik loyaal aan Bluming dat kunnen die leraren ook beamen.

Toen Bluming mij een maand geleden vroeg om deze functie in te vullen, wist ik dat een hels karwei zou worden om dit in een ieders ogen goed te doen, maar ik vind dat ik het moet doen uit respect naar hem toe en omdat ik denk dat ik de klus aan kan.

Wel heb ik de gelederen proberen te sluiten bij de IBK maar de beide kampen lagen al zover uit elkaar dat ieder overtuigd is van zijn gelijk.

Ik heb daarna direct actie ondernomen om de schade voor Blumings IBK te beperken en ben daarin tot nu toe aardig in geslaagd, ondanks het feit dat er zaken zijn veranderd en mensen hun eigen weg gaan groeit de organisatie nu alweer.

Het feit dat Bluming Gerard niet meer als zijn opvolger ziet is een beslissing van hem alleen en niemand anders.

Dat hij mij vroeg zijn opvolger te worden binnen zijn IBK kon ik niet afslaan omdat ik te lang bij hem ben en hij mij volledig vertrouwd.

Ik heb dit uitgebreid met Gerard besproken en ook Gerad kon mijn denkwijze respecteren.

Het is net als een scheiding van een huwelijk of een ordinaire vechtpartij in een kroeg het gaat meestal om niets.

Ik ben een voorstander van eenheid binnen Kyokushin maar weet dat dit een utopie is met zoveel grote ego's en belangen.

als je me dan vraagt Henk waarom begin je er dan aan is mijn antwoordt: ik heb er altijd een mening over gehad het Kyokushin gebeuren de verschillende splitsingen en verwijten en spelletjes ik wil een ieder laten zien dat het anders kan.

Mocht ik daar niet in slagen dan heb ik in ieder geval niet van de zijlijn toegekeken en aleen maar commentaar gehad of anderen afgebrand.

Dit is tevens de laatste reactie van mijns persoon op deze topic .

Respect

Henk Kuipers Kancho IBK

The Bulldog
06-06-2006, 23:27
DE KAncho heeft gesproken...

duidelijk verhaal lijkt me..

succes met de functie en ik hoop dat de door u gestelde doelen gehaald worden..

Anonymous
07-06-2006, 08:20
:lol: :lol: :lol:

Straks voor de grap eens vragen of men hier nog meer leuke "titels" weet te verzinnen. :D

Ik ben volgende week intro hier bij een dojo in Suzuka , benieuwd of ik voldoende lef in m'n donder heb om die gasten ook eens flink te laten schateren :D :lol:

remco pardoel
07-06-2006, 09:51
Ik wens Henk heel veel succes

Anonymous
07-06-2006, 11:30
Even terzijde: is Bluming ooit door Oyama geroyeerd? Begin jaren '80 stelde hij in het toenmalige blad Zendokan dat dit niet zo was. In zijn autobiografie wordt er ook niet over gerept.

Wat betreft de dangraden: een dangraad ontvangen van je leerlingen is volledig volgens de Budo etiquette. Op die manier is Oyama zelf 10e dan geworden.

Tot slot: Bluming rept over leerlingen en lesgeven maar naar mijn weten heeft hij al 25 jaar geen sportschool meer sinds hij stopte met de Budokai aan het Waterlooplein in Amsterdam.

chief108
07-06-2006, 11:33
Mocht ik daar niet in slagen dan heb ik in ieder geval niet van de zijlijn toegekeken en aleen maar commentaar gehad of anderen afgebrand.

mooi gezegd!!

veel succes Henk!

Ronald
07-06-2006, 15:32
Wat betreft de dangraden: een dangraad ontvangen van je leerlingen is volledig volgens de Budo etiquette.
Is het trouwens ook niet geheel volgens de budo gedachte om harmonie na te streven? Merk er vaak zo weinig van :roll: .

Anonymous
07-06-2006, 21:03
Het feit dat Bluming Gerard niet meer als zijn opvolger ziet is een beslissing van hem alleen en niemand anders.

Dat hij mij vroeg zijn opvolger te worden binnen zijn IBK kon ik niet afslaan omdat ik te lang bij hem ben en hij mij volledig vertrouwd.

Ik heb dit uitgebreid met Gerard besproken en ook Gerad kon mijn denkwijze respecteren.


Nette verklaring maar iets klopt er niet :idea: Het is heel vreemd dat er op de IBK van Gerard Gordeau het volgende staat wat haaks staat op wat hierboven wordt gezegd..

Citaat IBK site :

The IBK is an official Foundation with a global goal to promote martial arts all over the world.

Founder: Jon Bluming, 10th dan (stepped down)
President: Kancho Gerard Gordeau, 9th dan

Citaat IBK site update june 6 LATEST NEWS

Kancho Gerard Gordeau President of IBK
Last year IBK founder kaicho Jon Bluming introduced Gerard Gordeau from Kamakura dojo as his successor. Last week kaicho Bluming has announced his withdrawal as active President of IBK so kancho Gerard Gordeau will be the new President and kancho of International Budo Kai. The International Board and Technical Committee of IBK will support kancho Gerard Gordeau to further build and develop the organisation kaicho Bluming started in 1980.

Simpele vraag : Is Bluming nu opgestapt als president van de IBK, volgens mij niet, Als Bluming een andere opvolger heeft aangewezen (Kuipers) waarom staat dan op de IBK site dat Gerard Gordeau zijn opvolger is lijkt me op zijn minst valse voorlichting:?
:shock:

Jeroen
07-06-2006, 22:00
Jezus mag deze soap weg? Naar offtopic of zo... het heeft verder geen kont met MMA meer te maken. Schiet een tv-serie van dit verhaal, koop van de opbrengst dan-graden voor iedereen, vier het op een duin in Strijen en onder het genot van een luid maar duidelijk OSU blazen we dit verhaaltje uit.

Anonymous
07-06-2006, 22:18
Gerard Gordeau is de enige successor en KANCHO of the IBK

http://www.internationalbudokai.com/budokai_web/default.asp

OEEEESSSSHHHAAAAAA !

Halfshot
07-06-2006, 22:20
Jezus mag deze soap weg? Naar offtopic of zo... het heeft verder geen kont met MMA meer te maken. Schiet een tv-serie van dit verhaal, koop van de opbrengst dan-graden voor iedereen, vier het op een duin in Strijen en onder het genot van een luid maar duidelijk OSU blazen we dit verhaaltje uit.

Nee man, dit is verrewegde beste topic sinds tijden :lol:

Anonymous
08-06-2006, 07:43
Hahaha prachtig dit haalt 15 pagina,s!!!! beste mensen ik hoop dat jullie het door hebben alles draait om het GELD , MONEY Jon bluming moest geldt afdragen aan de bond dat was weg foetsie :roll: :idea: toen kwam die ruzie splitsing van de 2 IBK :shock:

Anonymous
08-06-2006, 09:32
Oesh ja dat heb ik ook gehoord , hij moest bij het bestuur komen verantwoording afleggen waar dat geld was!!! maar hij wou dat niet , is niet geweest heb ik van horen en zeggen, toen kwam die ruzie :shock:

oesh

Anonymous
08-06-2006, 13:37
Oesh ja dat heb ik ook gehoord , hij moest bij het bestuur komen verantwoording afleggen waar dat geld was!!! maar hij wou dat niet , is niet geweest heb ik van horen en zeggen, toen kwam die ruzie :shock:

oesh

Zo blijkt maar weer eens overduidelijk die bluming is niet te vertrouwen echt kyokushin onwaardig.

Sjaak
08-06-2006, 14:17
Even een eenmalige reactie van mijn kant gezien het aantal mailtjes wat ik heb gehad vanwege deze topic

1) Ik reageer niet op deze topic omdat het niet mijn zaken zijn maar zaken binnen de IBK en die gaan mij totaal niet aan.

2) Ik heb op 11 januari 2003 alle banden doorgesneden met zowel Bluming als De Jong en wil niks meer met hun te maken hebben.

3) Ik reageer niet op uitlatingen van Bluming en wat hij zegt moet hij weten, ik heb mijn eigen waarheid die ik kan bewijzen. Al de verdere bagger uitlatingen doen het kyokushin geen goed maar dat is voor rekening van degene die dat telkens weer doet.

4) Henk Kuipers heeft mij gemaild en we hebben beide onze standpunten kenbaar gemaakt maar dat is een prive zaak tussen mij en Henk en dat blijft ook zo.

5) Ik ga verder op de manier zoals ik al vele jaren bezig ben en zal kyokushin evenementen en toernooien blijven organiseren waar iedere karateka welkom op is ongeacht bond of organisatie.

Iedereen die zit inzet voor het kyokushin krijgt mijn respect en wens ik heel veel succes. Hier wil ik het bij laten

Osu Sjaak

marcelt
08-06-2006, 23:26
Even een eenmalige reactie van mijn kant gezien het aantal mailtjes wat ik heb gehad vanwege deze topic

1) Ik reageer niet op deze topic omdat het niet mijn zaken zijn maar zaken binnen de IBK en die gaan mij totaal niet aan.

2) Ik heb op 11 januari 2003 alle banden doorgesneden met zowel Bluming als De Jong en wil niks meer met hun te maken hebben.

3) Ik reageer niet op uitlatingen van Bluming en wat hij zegt moet hij weten, ik heb mijn eigen waarheid die ik kan bewijzen. Al de verdere bagger uitlatingen doen het kyokushin geen goed maar dat is voor rekening van degene die dat telkens weer doet.

4) Henk Kuipers heeft mij gemaild en we hebben beide onze standpunten kenbaar gemaakt maar dat is een prive zaak tussen mij en Henk en dat blijft ook zo.

5) Ik ga verder op de manier zoals ik al vele jaren bezig ben en zal kyokushin evenementen en toernooien blijven organiseren waar iedere karateka welkom op is ongeacht bond of organisatie.

Iedereen die zit inzet voor het kyokushin krijgt mijn respect en wens ik heel veel succes. Hier wil ik het bij laten

Osu Sjaak

Toffe reactie sjaak. this is budomanship!
Henk Kuipers kwam met zijn reacties ook heel integer over . Volgens mij ook een budoman!

marcelt
08-06-2006, 23:31
Jezus mag deze soap weg? Naar offtopic of zo... het heeft verder geen kont met MMA meer te maken.
Je hoeft het toch niet te lezen Jeroen. En naast MMA gaat MF ook over kickboksen, kyokushin, bjj en soms zelfs heel even over taekwondo. Trouwens wat mma betreft Gordeau en Kuipers zijn ook bekend in het MMA. Gordeau vocht in een vd eerste UFC's. Enne Bluming introduceerde al vrij vroeg zijn allround fighting , wat in principe ook MMA is.
Schiet een tv-serie van dit verhaal, koop van de opbrengst dan-graden voor iedereen, vier het op een duin in Strijen en onder het genot van een luid maar duidelijk OSU blazen we dit verhaaltje uit. :P Grappig, goed idee!

Anonymous
09-06-2006, 02:06
Even een eenmalige reactie van mijn kant gezien het aantal mailtjes wat ik heb gehad vanwege deze topic

1) Ik reageer niet op deze topic omdat het niet mijn zaken zijn maar zaken binnen de IBK en die gaan mij totaal niet aan.

2) Ik heb op 11 januari 2003 alle banden doorgesneden met zowel Bluming als De Jong en wil niks meer met hun te maken hebben.

3) Ik reageer niet op uitlatingen van Bluming en wat hij zegt moet hij weten, ik heb mijn eigen waarheid die ik kan bewijzen. Al de verdere bagger uitlatingen doen het kyokushin geen goed maar dat is voor rekening van degene die dat telkens weer doet.

4) Henk Kuipers heeft mij gemaild en we hebben beide onze standpunten kenbaar gemaakt maar dat is een prive zaak tussen mij en Henk en dat blijft ook zo.

5) Ik ga verder op de manier zoals ik al vele jaren bezig ben en zal kyokushin evenementen en toernooien blijven organiseren waar iedere karateka welkom op is ongeacht bond of organisatie.

Iedereen die zit inzet voor het kyokushin krijgt mijn respect en wens ik heel veel succes. Hier wil ik het bij laten

Osu Sjaak

Ik sluit me volledig bij marcelt aan, Shihan Sjaak een budo waardige reactie zo hoort het en niet anders.

Jeroen
09-06-2006, 08:20
Jezus mag deze soap weg? Naar offtopic of zo... het heeft verder geen kont met MMA meer te maken.
Je hoeft het toch niet te lezen Jeroen. En naast MMA gaat MF ook over kickboksen, kyokushin, bjj en soms zelfs heel even over taekwondo. Trouwens wat mma betreft Gordeau en Kuipers zijn ook bekend in het MMA. Gordeau vocht in een vd eerste UFC's. Enne Bluming introduceerde al vrij vroeg zijn allround fighting , wat in principe ook MMA is.
Schiet een tv-serie van dit verhaal, koop van de opbrengst dan-graden voor iedereen, vier het op een duin in Strijen en onder het genot van een luid maar duidelijk OSU blazen we dit verhaaltje uit. :P Grappig, goed idee!

Doe niet zo grappig Marcelt. Dit kinderachtige gezever van zogenaamde volwassen budohelden gaat nergens over.

Anonymous
09-06-2006, 13:38
Heeft iemand Bluming zijn boek ooit gelezen. Het staat vol met leugens over Oyama en hemzelf

Hij is een paar dingen vergeten. Oyama heeft Bluming geroyeerd voor verduistering, lees de oude Zendokan Oyama heeft shihan Loek Hollander alle verantwoording gegeven voor Europa

Bluming heeft MIchel Wedel wel is uitgedaagd op een gevecht op leven en dood omdat sense Wedel niet Bluming zijn naam noemde in zijn boek over kyokushin karate. Maar goed dat Wedel verstandig was want hij had Bluming dood geschopt want Wedel was toen op zijn top en trainde voor de WK

Bluming heeft een tijdje vastgezeten in de bak omdat hij in verband werd gebracht met de treinkaping en met mensen die in die jaren een staatsgreep aan het plannen waren. Lees de oude krantenberichten

Bluming heeft ook in de bak gezeten ivm malversatie en drugsgeld en zo gaat het maar door, echt een voorbeeld functie voor het kyokushin en de vechtsport

Dit laatste was de druppel voor Oyama die toen die dit hoorde Bluming royeerde.

En nu herhaald de geschiedenis zich weer want Bluming heeft nu weer geld gestolen uit de IBK. Het is logisch dat het bestuur van de IBK hem daarover uitleg vraagd. Maar Bluming wil dat niet en dat is logisch. Hij is terecht afgezet door De Jong en Gordeau want het gaat om verduistering van grote sommen geld.

Laat u niet foppen en check deze feiten en trek zelf uw conclusies wie er gelijk heeft in deze zaak.

Anonymous
09-06-2006, 14:43
Zo komen we nog eens wat aan de weet.

Nu er toch oudgedienden aan het reageren zijn op deze topic, stel even een off-topic vraag. (kwam de naam gravenstein tegen in deze topic, vandaar.)

Weet één van jullie of Graventein shihan Itosu Ryu karate en sensei in tal van andere stijlen, ooit leerling is geweest van Bluming?

Ik weet wel dat hij z'n shodan bij Oyama gehaald heeft in Japan, hij gaf in de begin tijd van Bluming namelijk ook les in nederland.

OSU

Effective
09-06-2006, 14:49
Heeft iemand Bluming zijn boek ooit gelezen. Het staat vol met leugens over Oyama en hemzelf

Hij is een paar dingen vergeten. Oyama heeft Bluming geroyeerd voor verduistering, lees de oude Zendokan Oyama heeft shihan Loek Hollander alle verantwoording gegeven voor Europa

Bluming heeft MIchel Wedel wel is uitgedaagd op een gevecht op leven en dood omdat sense Wedel niet Bluming zijn naam noemde in zijn boek over kyokushin karate. Maar goed dat Wedel verstandig was want hij had Bluming dood geschopt want Wedel was toen op zijn top en trainde voor de WK

Bluming heeft een tijdje vastgezeten in de bak omdat hij in verband werd gebracht met de treinkaping en met mensen die in die jaren een staatsgreep aan het plannen waren. Lees de oude krantenberichten

Bluming heeft ook in de bak gezeten ivm malversatie en drugsgeld en zo gaat het maar door, echt een voorbeeld functie voor het kyokushin en de vechtsport

Dit laatste was de druppel voor Oyama die toen die dit hoorde Bluming royeerde.

En nu herhaald de geschiedenis zich weer want Bluming heeft nu weer geld gestolen uit de IBK. Het is logisch dat het bestuur van de IBK hem daarover uitleg vraagd. Maar Bluming wil dat niet en dat is logisch. Hij is terecht afgezet door De Jong en Gordeau want het gaat om verduistering van grote sommen geld.

Laat u niet foppen en check deze feiten en trek zelf uw conclusies wie er gelijk heeft in deze zaak.

uhm, de treinkapingen waren toch in '75 en '77 en ergens eerder in deze topic las ik dat Bluming in '67 al geroyeerd zou zijn door Oyama. Dat klopt dan toch niet helemaal...

Anonymous
10-06-2006, 00:20
Bluming is in 67 geroyeerd vanwege verduistering en betrokkenheid met drugsgelden en dat heeft in alle kranten gestaan en ook in de oude Zendokan. Daarna is hij nog talloze malen in opspraak gekomen vanwege niet zulke frisse zaakjes. Ben blij dat Hollander het stokje heeft overgenomen en die heeft kyokushin groot gemaakt in Nederland. Bluming is geen voorbeeld voor de vechtsport en heeft alleen voor zichzelf respect en voor niemand anders. Ik hoop dat het bestuur van de IBK olv Jan de Jong heb voor de rechter sleept en al het geld terug eist.

Anonymous
10-06-2006, 00:34
Zo komen we nog eens wat aan de weet.

Nu er toch oudgedienden aan het reageren zijn op deze topic, stel even een off-topic vraag. (kwam de naam gravenstein tegen in deze topic, vandaar.)

Weet één van jullie of Graventein shihan Itosu Ryu karate en sensei in tal van andere stijlen, ooit leerling is geweest van Bluming?

Ik weet wel dat hij z'n shodan bij Oyama gehaald heeft in Japan, hij gaf in de begin tijd van Bluming namelijk ook les in nederland.

OSU

Weet niet of sensei Gravenstein ooit leerling is geweest van Bluming denk het niet.

Weet wel wel dat Sensei Gravenstein nog voor Bluming zogenaamd kyokushin introduceerde al kyokushin les gaf in Nederland.

Als als iemand het kyokushin heeft geintroduceerd dat was hij het en niet Bluming

Anonymous
10-06-2006, 00:43
Bluming heeft MIchel Wedel wel is uitgedaagd op een gevecht op leven en dood omdat sense Wedel niet Bluming zijn naam noemde in zijn boek over kyokushin karate. Maar goed dat Wedel verstandig was want hij had Bluming dood geschopt want Wedel was toen op zijn top en trainde voor de WK


Verhaal is waar en na te vragen bij Koen Scharrenberg en Michel Wedel. Beide kunnen nog steeds hartelijk lachen om dit voorval.

Anonymous
10-06-2006, 02:45
Bluming heeft MIchel Wedel wel is uitgedaagd op een gevecht op leven en dood omdat sense Wedel niet Bluming zijn naam noemde in zijn boek over kyokushin karate. Maar goed dat Wedel verstandig was want hij had Bluming dood geschopt want Wedel was toen op zijn top en trainde voor de WK


Verhaal is waar en na te vragen bij Koen Scharrenberg en Michel Wedel. Beide kunnen nog steeds hartelijk lachen om dit voorval.

Logisch dat bluming niet genoemd is in het boek van sensei wedel in diezelfde zendokan was hij ook sensei wedel aan het afzeiken, maar sensei wedel is ook nog eens professor wat bluming toen ook op de hak nam in het blad zendokan,ik snap nog steeds niet dat ze bluming de ruimte hebben gegeven in dat blad altijd alleen maar zeiken deed hij in dat blad en afgeven op een ander gelukkig gaan bij een aantal mensen de ogen open dat deze man niet thuis hoort in het kyokushin ( en nergens in de budowereld)

Anonymous
10-06-2006, 10:40
Zo komen we nog eens wat aan de weet.

Nu er toch oudgedienden aan het reageren zijn op deze topic, stel even een off-topic vraag. (kwam de naam gravenstein tegen in deze topic, vandaar.)

Weet één van jullie of Graventein shihan Itosu Ryu karate en sensei in tal van andere stijlen, ooit leerling is geweest van Bluming?

Ik weet wel dat hij z'n shodan bij Oyama gehaald heeft in Japan, hij gaf in de begin tijd van Bluming namelijk ook les in nederland.

OSU

Weet niet of sensei Gravenstein ooit leerling is geweest van Bluming denk het niet.

Weet wel wel dat Sensei Gravenstein nog voor Bluming zogenaamd kyokushin introduceerde al kyokushin les gaf in Nederland.

Als als iemand het kyokushin heeft geintroduceerd dat was hij het en niet Bluming

Ja klopt. Gravenstijn sensei was één van de eersten, hij zocht alleen nooit de publiciteit op, zoals bluming dat wel deed. Hij heeft in de jaren zestig alles verkocht en is naar Japan gegaan, daar is hij ook getrouwd met een japanse vrouw, via haar familie (meende ik) kreeg hij het voorrecht om met Sokura Koji te trainen en zodoende bekwaamde hij zich in het Itosu Ryu, de stijl die nog direct van itosu Anko afstamt. Uniek natuurlijk. Met Kyokushin doet hij niets meer volgens mij.

kaicho
10-06-2006, 13:37
Ik ben zelf opgestapt en myn nieuwe organisatie begonnen.De IKBKK

Anonymous
10-06-2006, 13:59
Hahaha prachtig dit haalt 15 pagina,s!!!! beste mensen ik hoop dat jullie het door hebben alles draait om het GELD , MONEY Jon bluming moest geldt afdragen aan de bond dat was weg foetsie :roll: :idea: toen kwam die ruzie splitsing van de 2 IBK :shock:

De spijker op zijn kop, Bluming heeft veel geld van de IBK geld en dat is weg :o Beetje raar om je eigen organisatie op te lichten. Gerard en alle anderen veel succes met de IBK en blijf altijd eerlijk en maak niet dezelfde fout

Anonymous
10-06-2006, 14:04
Bluming heeft MIchel Wedel wel is uitgedaagd op een gevecht op leven en dood omdat sense Wedel niet Bluming zijn naam noemde in zijn boek over kyokushin karate. Maar goed dat Wedel verstandig was want hij had Bluming dood geschopt want Wedel was toen op zijn top en trainde voor de WK


Verhaal is waar en na te vragen bij Koen Scharrenberg en Michel Wedel. Beide kunnen nog steeds hartelijk lachen om dit voorval.

Logisch dat bluming niet genoemd is in het boek van sensei wedel in diezelfde zendokan was hij ook sensei wedel aan het afzeiken, maar sensei wedel is ook nog eens professor wat bluming toen ook op de hak nam in het blad zendokan,ik snap nog steeds niet dat ze bluming de ruimte hebben gegeven in dat blad altijd alleen maar zeiken deed hij in dat blad en afgeven op een ander gelukkig gaan bij een aantal mensen de ogen open dat deze man niet thuis hoort in het kyokushin ( en nergens in de budowereld)

Sensei Wedel heeft meer kyokushin in zijn pink dan Bluming in zijn hele body, Bij Wedel draaid het op budo bij Bluming op pingping.
Jammer dat sensei Wedel 15 jaar geleden is is gestopt want hij had een prima leider geweest van de kyokushin organisatie

Anonymous
11-06-2006, 00:46
Het feit dat Bluming Gerard niet meer als zijn opvolger ziet is een beslissing van hem alleen en niemand anders.

Dat hij mij vroeg zijn opvolger te worden binnen zijn IBK kon ik niet afslaan omdat ik te lang bij hem ben en hij mij volledig vertrouwd.

Ik heb dit uitgebreid met Gerard besproken en ook Gerad kon mijn denkwijze respecteren.


Nette verklaring maar iets klopt er niet :idea: Het is heel vreemd dat er op de IBK van Gerard Gordeau het volgende staat wat haaks staat op wat hierboven wordt gezegd..

Citaat IBK site :

The IBK is an official Foundation with a global goal to promote martial arts all over the world.

Founder: Jon Bluming, 10th dan (stepped down)
President: Kancho Gerard Gordeau, 9th dan

Citaat IBK site update june 6 LATEST NEWS

Kancho Gerard Gordeau President of IBK
Last year IBK founder kaicho Jon Bluming introduced Gerard Gordeau from Kamakura dojo as his successor. Last week kaicho Bluming has announced his withdrawal as active President of IBK so kancho Gerard Gordeau will be the new President and kancho of International Budo Kai. The International Board and Technical Committee of IBK will support kancho Gerard Gordeau to further build and develop the organisation kaicho Bluming started in 1980.

Simpele vraag : Is Bluming nu opgestapt als president van de IBK, volgens mij niet, Als Bluming een andere opvolger heeft aangewezen (Kuipers) waarom staat dan op de IBK site dat Gerard Gordeau zijn opvolger is lijkt me op zijn minst valse voorlichting:?
:shock:

Niemand :? :?:

Anonymous
11-06-2006, 07:27
Ik ben zelf opgestapt en myn nieuwe organisatie begonnen.De IKBKK Oesh kancho was er niks meer te halen alle geldt op zeker !!! ik heb veel respect voor u als martial -arts budo sportman maar niet als vriend u bedriegt alles op den duur :cry:

oesh

Anonymous
11-06-2006, 16:56
Hij is een paar dingen vergeten. Oyama heeft Bluming geroyeerd voor verduistering, lees de oude Zendokan Oyama heeft shihan Loek Hollander alle verantwoording gegeven voor Europa


Mas Oyama kon niet anders en als iemand geld achteroverdrukt van de organisatie is er maar een straf : royeren. De geschiedenis herhaald zich.

Anonymous
11-06-2006, 21:59
Ik ben zelf opgestapt en myn nieuwe organisatie begonnen.De IKBKK

Ik geloof niet dat dit bluming zelf is.

RNLMC
11-06-2006, 22:40
Zo komen we nog eens wat aan de weet.

Nu er toch oudgedienden aan het reageren zijn op deze topic, stel even een off-topic vraag. (kwam de naam gravenstein tegen in deze topic, vandaar.)

Weet één van jullie of Graventein shihan Itosu Ryu karate en sensei in tal van andere stijlen, ooit leerling is geweest van Bluming?

Ik weet wel dat hij z'n shodan bij Oyama gehaald heeft in Japan, hij gaf in de begin tijd van Bluming namelijk ook les in nederland.

OSU

Weet niet of sensei Gravenstein ooit leerling is geweest van Bluming denk het niet.

Weet wel wel dat Sensei Gravenstein nog voor Bluming zogenaamd kyokushin introduceerde al kyokushin les gaf in Nederland.

Als als iemand het kyokushin heeft geintroduceerd dat was hij het en niet Bluming

Is dit de Gravenstein die ook judo/zelfverdedeging gaf aan de ME/politie in Den Haag rond 1980,hier heb ik mijn moeder wel eens over gehoord,schijnt een harde gast te zijn geweest :)

Anonymous
12-06-2006, 09:56
Ben maar eens gaan kijken op de site van dhr Bluming en de tranen rolden over mijn wangen bij het zien van het kleuterniveau waarop Nederlands, Engels, interpunctie en zinsbouw worden gebruikt.
Daarnaast is het ook wel grappig om te zien dat 'Kaicho' Bluming het heel vervelend vindt als mensen nare dingen over hem roepen maar dat hij kennelijk zelf wel gerechtigd is om mensen te beledigen, te roddelen en als een verongelijkte kleuter om zich heen te slaan als het even allemaal niet gaat zoals hij wil. Natuurlijk zal de Kaicho zelf zeggen dat deze constatering van mij op niks is gebaseerd en dat het ligt aan mij gebrek aan budospirit dat ik zo reageer maar om het in goed Blumiaans te zeggen: dat zal mij. dan aan mijn non-budospirit having. kont roesten.

Verder wens ik Jon veel plezier met het leven van zijn Kaicho-bestaan. Jon nog één tip: Word spellingscontrole is niet waterdicht maar kan wel helpen! Tabee ouwe taaie!

:roll: mij gebrek ??????

Anonymous
12-06-2006, 10:39
Is dit de Gravenstein die ook judo/zelfverdedeging gaf aan de ME/politie in Den Haag rond 1980,hier heb ik mijn moeder wel eens over gehoord,schijnt een harde gast te zijn geweest :)[/quote]

Ja that's the man! Een echte budoka die Gravenstijn. RESPECT!
En ja hij introduceerde ook het kyokushin in de jaren zestig. Hij hing zaken alleen nooit aan de grote klok en zocht de publiciteit niet, zij zochten hem wel en dan nog was hij heel terughoudend. Daardoor is hij altijd relatief onbekend gebleven. In de budo-wereld is hij een begrip. Hij geeft leiding aan de Itosu Ryu in Nederland, en geeft nog les in Jodo en iaido.

Cave
12-06-2006, 12:35
Ben maar eens gaan kijken op de site van dhr Bluming en de tranen rolden over mijn wangen bij het zien van het kleuterniveau waarop Nederlands, Engels, interpunctie en zinsbouw worden gebruikt.
Daarnaast is het ook wel grappig om te zien dat 'Kaicho' Bluming het heel vervelend vindt als mensen nare dingen over hem roepen maar dat hij kennelijk zelf wel gerechtigd is om mensen te beledigen, te roddelen en als een verongelijkte kleuter om zich heen te slaan als het even allemaal niet gaat zoals hij wil. Natuurlijk zal de Kaicho zelf zeggen dat deze constatering van mij op niks is gebaseerd en dat het ligt aan mij gebrek aan budospirit dat ik zo reageer maar om het in goed Blumiaans te zeggen: dat zal mij. dan aan mijn non-budospirit having. kont roesten.

Verder wens ik Jon veel plezier met het leven van zijn Kaicho-bestaan. Jon nog één tip: Word spellingscontrole is niet waterdicht maar kan wel helpen! Tabee ouwe taaie!

:roll: mij gebrek ??????

Bij deze: Ik ben een analfabeet. Schop me. :oops:

Anonymous
13-06-2006, 01:05
In ieder geval is kyokushin een veelbesproken karatestijl, van die andere stijlen hoor je niet zoveel dus blijkt toch maar dat kyokushin populair is en laten we dat maar zo houden en laten we bluming alstublieft vergeten zoveel aandacht is die man niet waard.

Dragon Tail
13-06-2006, 09:32
Al met al mis ik toch wel die oude Samurais (en Zendokans) uit de tijd dat het het kickboksen nog niet zo op de voorgrond stond, maar wel de ancient martial arts, zoals het karate, etc. 8-)

RNLMC
13-06-2006, 17:30
Is dit de Gravenstein die ook judo/zelfverdedeging gaf aan de ME/politie in Den Haag rond 1980,hier heb ik mijn moeder wel eens over gehoord,schijnt een harde gast te zijn geweest :)

Ja that's the man! Een echte budoka die Gravenstijn. RESPECT!
En ja hij introduceerde ook het kyokushin in de jaren zestig. Hij hing zaken alleen nooit aan de grote klok en zocht de publiciteit niet, zij zochten hem wel en dan nog was hij heel terughoudend. Daardoor is hij altijd relatief onbekend gebleven. In de budo-wereld is hij een begrip. Hij geeft leiding aan de Itosu Ryu in Nederland, en geeft nog les in Jodo en iaido.[/quote]

Cool! men moeder dacht dat hij overleden was :? ,maar aan de verhalen van haar te horen was het echt een bikkel, No Pain!! was zijn lievelings zinnetje volgens men ma, hahaha

marcelt
13-06-2006, 17:44
Al met al mis ik toch wel die oude Samurais (en Zendokans) uit de tijd dat het het kickboksen nog niet zo op de voorgrond stond, maar wel de ancient martial arts, zoals het karate, etc. 8-)

Karate is ook niet zo ancient hoor, maarre het is nu toch meer gesplitst. Rinssports / Royal Rumble voor KB/MMA en Mixfight (V/H Budo sports) voor de rest van de budosporten. Je leest daarin veel over karate tkd, chinese vechtkunst, krav maga, systema enz. Daarin geen KB juist.

Anonymous
13-06-2006, 17:55
Zo komen we nog eens wat aan de weet.

Nu er toch oudgedienden aan het reageren zijn op deze topic, stel even een off-topic vraag. (kwam de naam gravenstein tegen in deze topic, vandaar.)

Weet één van jullie of Graventein shihan Itosu Ryu karate en sensei in tal van andere stijlen, ooit leerling is geweest van Bluming?

Ik weet wel dat hij z'n shodan bij Oyama gehaald heeft in Japan, hij gaf in de begin tijd van Bluming namelijk ook les in nederland.

OSU

whats the difference if bruce springsteen is his shidoshi??

Octavius
13-06-2006, 18:10
Zo komen we nog eens wat aan de weet.

Nu er toch oudgedienden aan het reageren zijn op deze topic, stel even een off-topic vraag. (kwam de naam gravenstein tegen in deze topic, vandaar.)

Weet één van jullie of Graventein shihan Itosu Ryu karate en sensei in tal van andere stijlen, ooit leerling is geweest van Bluming?

Ik weet wel dat hij z'n shodan bij Oyama gehaald heeft in Japan, hij gaf in de begin tijd van Bluming namelijk ook les in nederland.

OSU

whats the difference if bruce springsteen is his shidoshi??

If Senzo Tanaka is his sudoshi, than show us the 'dim-mak'.

Anonymous
13-06-2006, 18:54
Bluming heeft een strafblad van hier tot Tokyo, geweldpleging, verduistering, drugs enz en zo'n man moet een voorbeeld zijn voor de jeugd. Forget is hij is een ordinaire crimineel en zakkevuller en kyokushin intresseert hem helemaal niks.

Anonymous
13-06-2006, 21:24
Bluming heeft een strafblad van hier tot Tokyo, geweldpleging, verduistering, drugs enz en zo'n man moet een voorbeeld zijn voor de jeugd. Forget is hij is een ordinaire crimineel en zakkevuller en kyokushin intresseert hem helemaal niks.

En Gordeau is brandschoon?

Anonymous
13-06-2006, 23:03
Bluming heeft een strafblad van hier tot Tokyo, geweldpleging, verduistering, drugs enz en zo'n man moet een voorbeeld zijn voor de jeugd. Forget is hij is een ordinaire crimineel en zakkevuller en kyokushin intresseert hem helemaal niks.

En Gordeau is brandschoon?

Ja

Het punt waar het hier allemaal om draaid is dat Bluming geld heeft gejat van de IBK. Het bestuur wilde uitleg en het geld terug. Bluming weigerde dit en wilde geen verantwoording afleggen aan het bestuur. Bluming wilde het geld niet teruggeven. Het bestuur heeft unaniem besloten om Bluming af te zetten. Bluming komt nu met lulverhalen en probeert er een slinger aan te geven. Het ware verhaal is dat hij weer geld heeft gestolen en dat zijn meest trouwe leerlingen hem nu hebben verlaten. Bluming is expelled en kan op zijn eigen pagina met geroyeerde mensen :lol:

Ronald
13-06-2006, 23:52
Wel jammer overigens dat er zoveel mensen als guest reageren in deze topic.

Mike
14-06-2006, 01:59
Wel jammer overigens dat er zoveel mensen als guest reageren in deze topic.

ja dat zeker


maar ik moet toegeven dat ik het een leuke topic vind. Het moddersmijten wordt steeds erger :lol:

Anonymous
14-06-2006, 08:35
0su ik had in 1984 examen gedaan voor 2e dan :cry: ik heb nooit mijn diploma gehad toen van bluming wel 1000 gulden armer :twisted: later nog eens 375gulden dank zij en goede vriend die jullie allen kennen sjaak is het jaren later goed gekomen en het verdere verloop van mijn garduering,s mensen in de jaren 1970 was bluming ook al niet te vertrouwen ik ben nu 61jaar doe 43jaar martial -arts budo waar van 33jaar kyokushin maar het is nog net zo met de kaicho als vroeger!!!!, MENSEN OPLICHTEN wat ik met mijn 2e dan diploma heb gedaan ??? later verschuurt stond het logo van bluming op wat niks waard is , kanku logo simbool van mass oyama certificate,s dat wordt erkent in japan

sorry moest het even kwijd

osu

Quato
14-06-2006, 10:05
Het taalkundig niveau laat wel te wensen over in deze Bluming Soap... Of proberen mensen hem in zijn eigen taal aan te spreken? :lol:

Anonymous
14-06-2006, 11:46
Oesh geen mens zonder fouten of volleert of zonder zonden ,

Quato jij zal de eerste zijn opdeze planeet :wink:

(graduatie,s)

oesh

Anonymous
14-06-2006, 15:39
wat vint schuck norris hier eigenleik van ?
is hij wel de hoogte ?
als dit niet zo is, moet dit zsm gebueren
is er hier toevalig iemand die het emailadres van schuck heb ?
dan mail ik hem wel evven en vraag ik gelijk zo'n mooi schuck norris tshirt. (ik wil er ook wel 1 voor jullie bestellen hoor)
en oh ja, ik vint frans bauer ook heel erg mooi zingen kunnen
heb iemand ook zijn emailadres ?

Anonymous
14-06-2006, 16:52
Jon Bluming is een grote grap...de man heeft altijd alleen maar een grote mond gehad..hij en Sifu Meijers die elkaar uitdaagden voor een gevecht op leven en dood,hij die Michel Wedel uitdaagde...hij die Anto Geesink niks vond..maar puntje bij paaltje heeft Bluming nooit gevochten.
In Japan verguisd,door zijn eigen mensen nu afgezet,dangaden uitdelend of het koekjes zijn...in Zendokan iedereen maar dan ook iedereen zwart maken....
Bluming is een schertsfiguur,altijd geweest..net zoals Oyama dat was.

Anonymous
14-06-2006, 18:26
Bluming loopt ook altijd te zeiken dat Wim Ruska een flapdrol was maar diezelfde Ruska werd wel wereldkampioen en is samen met Geesink de grootste judoka aller tijden. Wat heeft Bluming ooit gewonnnen, Ruska is een ambassadeur voor de vechtsport

Ossie
14-06-2006, 19:54
Ik volgde het topic al een tijd niet meer. Ik dacht, laat ik dan toch effe een kijkje nemen. Voor ik het wist was ik 7 pagina's en een uur verder of zo. Echt vermakelijk dit!! :lol:

Ik kan concluderen dat het nog moeilijker is om kampioen te worden van de P.O.E.P. (zie andere topics) dan om een dangraad van Bluming te behalen.

voorzitter
14-06-2006, 20:09
Ik kan concluderen dat het nog moeilijker is om kampioen te worden van de P.O.E.P. (zie andere topics) dan om een dangraad van Bluming te behalen.

Moet ik vermelden dat wij bij p.o.e.p tegenwoordig ook onze eigen EXPELLED MEMBERS lijst hebben.

Ook wij staan niet stil, en professionaliseren rustig verder .

http://extremepitfighting.hyves.nl

Anonymous
15-06-2006, 07:15
whaaaaaaa mooie website voorzitter cool 8-)

chief108
15-06-2006, 14:55
Henk Kuipers zit ook niet echt stil...

lees interview bij de buren (http://www.fighttalk.nl/pages/interviews.php?interview_id=46)...

chief108
15-06-2006, 16:52
Wel jammer overigens dat er zoveel mensen als guest reageren in deze topic.
try this:

DELETE FROM posts WHERE author=’anonymous’ :wink:

phranq
15-06-2006, 17:23
Wel jammer overigens dat er zoveel mensen als guest reageren in deze topic.
try this:

DELETE FROM posts WHERE author=’anonymous’ :wink:

Dan hou je nog maar 1 paginaatje over... :lol:

marcelt
15-06-2006, 18:15
Vooral veel kyokushin ïnsiders"posten anoniem. Alleen Kuipers en Sjaak onder eigen naam. Omerta?

chief108
15-06-2006, 22:01
Wel jammer overigens dat er zoveel mensen als guest reageren in deze topic.
try this:

DELETE FROM posts WHERE author=’anonymous’ :wink:

Dan hou je nog maar 1 paginaatje over... :lol:
tja....

maar dan zijn wel alle anonymous cowards verdwenen en da's toch ook wel wat waard... :wink:

zou d'r wel nog een aanpassing in zetten met een thread ID ofzo, anders wordt het hele forum zo leeg :?

Anonymous
16-06-2006, 00:12
Zo komen we nog eens wat aan de weet.

Nu er toch oudgedienden aan het reageren zijn op deze topic, stel even een off-topic vraag. (kwam de naam gravenstein tegen in deze topic, vandaar.)

Weet één van jullie of Graventein shihan Itosu Ryu karate en sensei in tal van andere stijlen, ooit leerling is geweest van Bluming?

Ik weet wel dat hij z'n shodan bij Oyama gehaald heeft in Japan, hij gaf in de begin tijd van Bluming namelijk ook les in nederland.

OSU

Dim mak, what the hell is a dim mak? Death touch!

whats the difference if bruce springsteen is his shidoshi??

If Senzo Tanaka is his sudoshi, than show us the 'dim-mak'.

Anonymous
16-06-2006, 10:06
Dim mak, what the hell is a dim mak? ....Death touch!

Anonymous
16-06-2006, 11:24
het is jammer dat al die hoge dangraden allemaal opgeplits zijn in
diverse bonden e.d.
hiermee beperken ze toch de ontwikkeling van de leerling.
op het gebied van wedstrijdvechten zullen nederlandse toppers elkaar nooit ontmoeten
en hun krachten met elkaar meten. wat is je prestatie op bijv. een NK nog waard?
wat is je daangraad nog waard als een ander hem niet erkent? wat zijn je titels waard?
dus heren kaicho, kancho, hanshi, shihans etc.. zet uw principes en onenigheid opzij en
en stop met het belemmeren van de ontwikkeling van uw leerlingen
en deel mee met elkaars activiteiten om zo de kwaliteit van de toekomst te optimaliseren.

jan sensei kyokushin
16-06-2006, 11:52
het is jammer dat al die hoge dangraden allemaal opgeplits zijn in
diverse bonden e.d.
hiermee beperken ze toch de ontwikkeling van de leerling.
op het gebied van wedstrijdvechten zullen nederlandse toppers elkaar nooit ontmoeten
en hun krachten met elkaar meten. wat is je prestatie op bijv. een NK nog waard?
wat is je daangraad nog waard als een ander hem niet erkent? wat zijn je titels waard?
dus heren kaicho, kancho, hanshi, shihans etc.. zet uw principes en onenigheid opzij en
en stop met het belemmeren van de ontwikkeling van uw leerlingen
en deel mee met elkaars activiteiten om zo de kwaliteit van de toekomst te optimaliseren. OSU volkomen met je eens !!!maar iedere bond er zijn er 12 denk ik !!! :roll: heeft zen eiggen koningrijk en bobo,s ze willen allemaal de baas wezen en spelen het is afgunst en jaloesie onder elkaar !!!het draait meestal om het geld!! vroeger mocht je al niet naar en gala of kampioenschappen van en andere bond dan werdt je geschortst van de sportschool er is nog niks verandert ,sjaak heeft altijd zen wedstrijden gala,s seminars strandtraining,s ga zo maar door open voor iedere stijl ongeacht bond maar ze worden tegen gehouden door hun sensei,s shihan,s :cry: om deel tenemen de meesten dan !!gelukkig zijn er ook nog scholen en bonden die wel samen werken

osu

Dragon Tail
16-06-2006, 14:20
het is jammer dat al die hoge dangraden allemaal opgeplits zijn in
diverse bonden e.d.
hiermee beperken ze toch de ontwikkeling van de leerling.
op het gebied van wedstrijdvechten zullen nederlandse toppers elkaar nooit ontmoeten
en hun krachten met elkaar meten. wat is je prestatie op bijv. een NK nog waard?
wat is je daangraad nog waard als een ander hem niet erkent? wat zijn je titels waard?
dus heren kaicho, kancho, hanshi, shihans etc.. zet uw principes en onenigheid opzij en
en stop met het belemmeren van de ontwikkeling van uw leerlingen
en deel mee met elkaars activiteiten om zo de kwaliteit van de toekomst te optimaliseren. OSU volkomen met je eens !!!maar iedere bond er zijn er 12 denk ik !!! :roll: heeft zen eiggen koningrijk en bobo,s ze willen allemaal de baas wezen en spelen het is afgunst en jaloesie onder elkaar !!!het draait meestal om het geld!! vroeger mocht je al niet naar en gala of kampioenschappen van en andere bond dan werdt je geschortst van de sportschool er is nog niks verandert ,sjaak heeft altijd zen wedstrijden gala,s seminars strandtraining,s ga zo maar door open voor iedere stijl ongeacht bond maar ze worden tegen gehouden door hun sensei,s shihan,s :cry: om deel tenemen de meesten dan !!gelukkig zijn er ook nog scholen en bonden die wel samen werken

osu

Henk Kuipers is van plan om het echt anders te doen, heb ik gelezen in zijn interview op Fighttalk:


Ik ben een voorstander van eenheid binnen Kyokushin maar weet dat dit een utopie is met zoveel grote ego's en belangen. Als je me dan vraagt Henk waarom begin je er dan aan is mijn antwoordt: ik heb er altijd een mening over gehad het Kyokushin gebeuren de verschillende splitsingen en verwijten en spelletjes ik wil een ieder laten zien dat het anders kan. Mocht ik daar niet in slagen dan heb ik in ieder geval niet van de zijlijn toegekeken en alleen maar commentaar gehad of anderen afgebrand.
http://fighttalk.nl/pages/interviews.php?interview_id=46

Cave
16-06-2006, 14:25
Zoals ze in de VS zeggen: He's got his work cut out for him :lol:

Anonymous
16-06-2006, 15:55
het is jammer dat al die hoge dangraden allemaal opgeplits zijn in
diverse bonden e.d.
hiermee beperken ze toch de ontwikkeling van de leerling.
op het gebied van wedstrijdvechten zullen nederlandse toppers elkaar nooit ontmoeten
en hun krachten met elkaar meten. wat is je prestatie op bijv. een NK nog waard?
wat is je daangraad nog waard als een ander hem niet erkent? wat zijn je titels waard?
dus heren kaicho, kancho, hanshi, shihans etc.. zet uw principes en onenigheid opzij en
en stop met het belemmeren van de ontwikkeling van uw leerlingen
en deel mee met elkaars activiteiten om zo de kwaliteit van de toekomst te optimaliseren. OSU volkomen met je eens !!!maar iedere bond er zijn er 12 denk ik !!! :roll: heeft zen eiggen koningrijk en bobo,s ze willen allemaal de baas wezen en spelen het is afgunst en jaloesie onder elkaar !!!het draait meestal om het geld!! vroeger mocht je al niet naar en gala of kampioenschappen van en andere bond dan werdt je geschortst van de sportschool er is nog niks verandert ,sjaak heeft altijd zen wedstrijden gala,s seminars strandtraining,s ga zo maar door open voor iedere stijl ongeacht bond maar ze worden tegen gehouden door hun sensei,s shihan,s :cry: om deel tenemen de meesten dan !!gelukkig zijn er ook nog scholen en bonden die wel samen werken

osu

Shihan Sjaak staat er om bekend dat hij al meer dan 10 jaar een voortrekker is van open toernooien, evenementen en samenwerking. Zijn evenementen zijn OPEN en iedereen is altijd welkom en zo hoort het ook.

Link naar zijn evenementen : http://www.musashi.nl/nieuwsbrief.htm

Bluming zelf heeft geprobeerd om Sjaak zijn toernooien te sluiten voor andere organisatie's maar Sjaak heeft dit niet toegestaan en is zijn eigen weg gegaan.

Kyoku-shin-kai betekent : Uiterste, Waarheid en Samenwerken maar helaas maar helaas hebben een groot aantal organisatie het "kai" maar weggelaten :wink:

Anonymous
16-06-2006, 17:52
Kancho Henk en shihan Sjaak beide veel succes OESH

jan sensei kyokushin
16-06-2006, 19:16
Osu sjaak is al meer dan 10jaar het voorbeeld voor het kyokushin in europa hoe het wel moet !!!er is geen 1 sensei of shihan of kancho in europa die meer organiseert dan shihan sjaak !!!,ondanks mijn ziekte probeer ik hem daar bij te steunen in ups en donws

coming together is a beginning
keeping together is a progress
working together is a succes


osu

Anonymous
17-06-2006, 07:25
Osu sjaak is al meer dan 10jaar het voorbeeld voor het kyokushin in europa hoe het wel moet !!!er is geen 1 sensei of shihan of kancho in europa die meer organiseert dan shihan sjaak !!!,ondanks mijn ziekte probeer ik hem daar bij te steunen in ups en donws

coming together is a beginning
keeping together is a progress
working together is a succes


osu Oesh shihan sjaak gaat nu in jullie en augustus en paar weken naar Iran Teheran seminars geven en Brasilie Sanpaulo shihan sjaak is goed bezig

oesh

Anonymous
18-06-2006, 13:27
In jullie?

Anonymous
19-06-2006, 00:54
In jullie?

juli

Anonymous
19-06-2006, 00:59
Gaat dit nou over maanden of over Bluming :lol:

Anonymous
19-06-2006, 13:25
Gaat dit nou over maanden of over Bluming :lol: heb je anders niks te doen kwalguest :wink: help je moeder afwassen :lol:

Quato
19-06-2006, 19:19
zegt de guest.... :roll:

Anonymous
20-06-2006, 00:11
Als Koen net zoveel traint als Gordeau waarom is hij dan 4e en Gordeau 9e :?

Dit is raar hoe kan je nou zo jong zo'n hoge graad hebben, Is dit een graad die door Japan wordt erkend ?

Ronald
20-06-2006, 01:22
Als Koen net zoveel traint als Gordeau waarom is hij dan 4e en Gordeau 9e :?

Dit is raar hoe kan je nou zo jong zo'n hoge graad hebben, Is dit een graad die door Japan wordt erkend ?
Ik was nog veel jonger en toen had ik al 37 graden. Soms zelfs 41.


Gaat dit nou over maanden of over Bluming :lol:
Het gaat al maanden over Bluming :wink:

Anonymous
20-06-2006, 02:46
jan sensei kyokushin
Osu sjaak is al meer dan 10jaar het voorbeeld voor het kyokushin in europa hoe het wel moet !!!er is geen 1 sensei of shihan of kancho in europa die meer organiseert dan shihan sjaak !!!,ondanks mijn ziekte probeer ik hem daar bij te steunen in ups en donws

coming together is a beginning
keeping together is a progress
working together is a succes


Heel veel sterkte en beterschap toegewenst Sensei ook al ken ik u niet en heb geen idee wat voor ziekte u heeft wat het eigenlijk voor mijn niet belangrijk is om te weten wil ik u heel veel beterschap toewensen...

elke keer wanneer ik lees of hoor dat iemand ziek is schrik ik ervan :shock: maar het hoort eenmaal bij leven :( .


sportgroet

jan sensei kyokushin
20-06-2006, 07:16
jan sensei kyokushin
Osu sjaak is al meer dan 10jaar het voorbeeld voor het kyokushin in europa hoe het wel moet !!!er is geen 1 sensei of shihan of kancho in europa die meer organiseert dan shihan sjaak !!!,ondanks mijn ziekte probeer ik hem daar bij te steunen in ups en donws

coming together is a beginning
keeping together is a progress
working together is a succes


Heel veel sterkte en beterschap toegewenst Sensei ook al ken ik u niet en heb geen idee wat voor ziekte u heeft wat het eigenlijk voor mijn niet belangrijk is om te weten wil ik u heel veel beterschap toewensen...

elke keer wanneer ik lees of hoor dat iemand ziek is schrik ik ervan :shock: maar het hoort eenmaal bij leven :( .


sportgroet Osu dank je guest voor je steun ,maar ik heb kyokushin spirit al 33jaar ondanks mijn slopende ziekte ,ik ben nu 60jaar en wil graag 61worden :wink: mijn doel is is op geven bestaat niet !!! elke dag is er 1 never surender never!!!
:lol:
sportgroet terug osu