PDA

View Full Version : Tokkelen



Silat
28-05-2006, 01:59
Dit weekend zijn we met 18 man wezen kamperen in de Ardennen. Echt super kampeerweer hadden we. :lol: De rivier was gister 1.30 m gestegen.
We zaten er direct aan. Ik dacht dat er dus echt een tsunami kwam :?
Dat hele veld was naar de klote van de modder en geulen. Altijd dwazen die buikschuivers maken.


Na een leuke klimtocht en wat hindernissen gingen we tokkelen. Ik geloof dat het 60 m hoog was en 200 m ver, 8 sec doe je er over.
Ik was een van de eerste die ging. Nooit eerder zoiets gedaan. Helemaal vast gemaakt, hij zegt wat mij betreft mag je gaan. Dus ik ga. Ik begon te draaien en na 2 rondjes zie tot mijn schrik op nog 1,5 sec te gaan, die fucking aluminium trap daar nog staan! Met 2 mensen erop! Dit leek net Final Destination. Mijn voorganger springt van die ladder (gelukkig was ze al los!) en die ander trekt die trap weg en ik trek mezelf zo hoog mogelijk op en kom met mijn reet vol op die trap, met 80 km/u

Ik had gerekend op blessures dus ik had een bus coldspray bij me.
Ik was echt leed op die kerel boven. Hij bleef maar sorry zeggen natuurlijk. Gelukkig is het goed afgelopen dankzij snelle handelingen.
We hadden met z'n drieen ik het ziekenhuis kunnen liggen. Nu ben ik alleen mank en blij dat ik mijn vriendin niet voor liet gaan...
Hier een filmpje van de tokkelbaan
http://www.yousendit.com/transfer.php?action=download&ufid=647F019C186C4AB1
http://www.yousendit.com/transfer.php?action=download&ufid=75D5EA376EB2AAA1


Anyway, die man en de organisatie hebben echt op hun klote gehad.
Vandaag zouden we gaan paintballen maar vanochtend stond de eigenaar van de kamping op onze tent te slaan en te schreeuwen dat we binnen een half uur van z'n terrein moesten zijn. Anders zou hij de politie en ME sturen. Wat een eikel. Er viel niet met hem te praten. De politie was geweest 's nachts, een eikel met zo'n gilette had geklaagd. Ok we waren bezopen en naar de klote maar het viel best mee qua overlast. Maar het scheen dat z'n licentie om het terrein te verhuren was ingenomen. We mogen hem maandag een brief sturen. Ook ik werd afgeblaft, zelfs toen ik over dat ongeluk begon, hij werd helemaal rood en kwam zowat over de bar. Ik heb me maar ingehouden en ben wegegaan, want er was nog maar een manier van communiceren over en dan had ik nu niet lekker thuis gezeten.

Zouden we ons geld nog terug kunnen krijgen?

Justinian
28-05-2006, 09:12
Damn, wat een verhaal! Wees inderdaad blij dat het zo is afgelopen. Wat betreft geld terug krijgen: waar heb je die trip geboekt, hier in Nederland? Je zou ook even moeten kijken in de algemene voorwaarden (als die er zijn), misschien staat daar iets in over wangedrag. Het lijkt me niet dat hij je 'zomaar' van de camping kan sturen en al helemaal niet zonder dat je je geld terug krijgt. Ik zou even contact opnemen met de reisorganisatie en meteen even beginnen over dat ongeluk!

Ton
29-05-2006, 10:47
Lekkere organisatie!
Dat tokkelen lijkt me wel erg vet, damn wat gaat dat hard als ik dat filmpje zo zie!

Silat
29-05-2006, 13:14
Nou we stonden samen bovenop die berg, toen kreeg ik een ingeving om eerst te gaan, normaal laat je een vrouw voor gaan weet je wel :wink: Gelukkig maar want die klap die ik kreeg was voor haar veel erger geweest. Ik heb alleen het gevoel alsof ik tegen een zwaargewcht heb gevochten :lol:

ik moet zeggen dat ik het psygisch zwaarder vind. Heel even denken dat je echt dood gaat is niet echt cool zeg maar.