PDA

View Full Version : Beroep op noodweer..haha



Anonymous
31-05-2006, 09:47
Eis 4 jaar cel voor neersteken inbreker

Uitgegeven: 30 mei 2006 13:11
Laatst gewijzigd: 30 mei 2006 16:58

ALMELO - Het Openbaar Ministerie heeft dinsdag voor de rechtbank in Almelo vier jaar cel geëist tegen de 32-jarige Frankie M. uit Enschede, wegens doodslag. M. heeft op 19 februari dit jaar in zijn woning een inbreker op heterdaad betrapt en doodgestoken. Tijdens de zitting bleek dat het slachtoffer, Enschedeër E.L., een bekende van M. was.

L. had eerder die zondag een Playstation aan M. verkocht en brak 's avonds bij de man in om het apparaat weer terug te stelen. Daar betrapte de met een mes bewapende M. hem.


Noodweer

L. zou zich op M. hebben gestort en in het mes zijn gelopen. Dat is althans de lezing van M., die zich beriep op noodweer. Zijn advocaat pleitte daarom voor vrijspraak.

De officier van justitie wees er op dat er 29 messteken in het lichaam van het slachtoffer zijn gevonden, waaronder 9 in het hoofd. Haar lezing, ondersteund door onder meer verklaringen van de moeder van M. die het incident via de mobiele telefoon van haar zoon live meekreeg, is dat de angst die M. aanvankelijk bekroop, omsloeg in woede toen hij merkte dat het om L. ging. De twee kenden elkaar en hadden in het verleden akkefietjes.

Alcohol

De woede zou zijn versterkt doordat L., die onder invloed van alcohol en drugs verkeerde, M. treiterde. De vader van M. moest zijn razende zoon uiteindelijk van het slachtoffer af halen en zei ook dat hij zijn jongen nog nooit zo had gezien.

De aanklager hield in de relatief lage strafeis rekening met de extreme omstandigheden en met het feit dat M. niet eerder met justitie in aanraking was geweest. Ook zijn er in de afgelopen periode veel steunbetuigingen aan M. bij justitie binnengekomen.

De rechtbank zou aanvankelijk op 10 juni uitspraak doen, maar liet dinsdagmiddag weten de zaak te willen heropenen, om "een aantal dingen verder te onderzoeken". Dat gebeurt op vrijdag 2 juni.

Wat een mafkees met z;n beroep op noodweer.. :lol:

Deuce
31-05-2006, 10:00
Pfff geef m een lintje voor elke keer dat ie stak...

ICON
31-05-2006, 11:42
die inbreker had een playstaion aan hem verkocht. en die wilde hij weer terug stelen.

gewoon bij anderen uit huis blijven. wordt je ook niet neergestoken.

Mighty Me
31-05-2006, 11:49
die inbreker had een playstaion aan hem verkocht. en die wilde hij weer terug stelen.

gewoon bij anderen uit huis blijven. wordt je ook niet neergestoken.

Idd

Nickuraba
31-05-2006, 12:01
helemaal mee eens dat je bij andere uit het huis moet blijven...

maargoed als het 1 of 2 messteken waren geweest, dan is zijn beroep acceptabel (omstandigheden daargelaten) maargoed het lijkt erop dat hij is doorgetript en deze aangelegenheid gewoon heeft aangegrepen om die kerel helemaal kapot te maken, en zo werkt het natuurlijk ook weer niet!

wie kan er uit zijn handeling tenslotte een geboden noodzakelijke verdediding van eigen of eens anders lijf, eerbaarheid of goed uit halen? Besides had die zich moeten beroepen op needweer exces, aangezien hij niet gepaald 'proportioneel' bezig was....maargoed hevige gemoedsbeweging zou wel kunnen (exces) maarjah veroorzaakt doordat iemand je playstation terug jat, dat staat ook niet echt in verhouding...

willens en wetens iemand vermoorden lijkt het meer op

Mike
31-05-2006, 12:11
als iemand mijn ps2 jat steek ik hem ook dood 8-)
en ik denk dat er genoeg forumleden zijn die doordraaien als ze snachts wakker worden en iemand probeert ervandoor te gaan met hun pc ofzo. Geen mixfight.nl dan so he must pay!

Ralph
31-05-2006, 12:48
Wel behoorlijk kut voor die moeder dat ze alles live mee kon horen..... En 4 jaar vind ik wel heel erg weinig voor iemand die zo doordraait. Iemand een paar petsen geven en hardhandig je woning uit beuken of iemand choken tot de politie komt moet kunnen, maar om nu zo door het lint te gaan kan echt niet.