PDA

View Full Version : Militairen VS doden bevallende vrouw



Anonymous
01-06-2006, 10:27
BAGDAD - Een hoogzwangere Iraakse vrouw die in allerijl naar een ziekenhuis in de Iraakse stad Samarra werd gebracht om te bevallen, is door Amerikaanse militairen doodgeschoten.

De auto waarin de vrouw met twee familieleden zat, werd onder vuur genomen toen die op een weg kwam die is voorbehouden aan militaire voertuigen. Ook een tweede vrouw kwam om het leven.

Volgens een politiewoordvoerder nam de chauffeur van de auto per ongeluk de militaire weg vlak achter het ziekenhuis en stopte hij niet toen hij daarvoor het teken kreeg.


Aan de ene kant begrijpelijk van die soldaten, maar aan de andere kant onzettend zuur... :shock:

Michelle
01-06-2006, 10:36
Zielig voor die vrouwen en het kind
Dom van de chauffeur
Stoptekens zijn er niet voor niets

Michelle
01-06-2006, 10:50
snap niet waarom een zwangere vrouw zieliger is dan een normale vrouw of een man

Rik we weten dat jij weinig met kinderen hebt

Michelle
01-06-2006, 10:53
dood is dood, de rest is allemaal gezeur

dat kind bedoel je dus

darwin
01-06-2006, 10:58
ik had ook geschoten, beter het zekere dan het onzekere.
straks was het een autobom ofzo.En niet soppen voor dat stopsein ja, wie niet horen wil moet maar voelen.

Jay Hoov
01-06-2006, 11:01
Kan er niet wakker van liggen......

Michelle
01-06-2006, 11:04
dood is dood, de rest is allemaal gezeur

dat kind bedoel je dus

dat bedoel ik, waarom is een dood kind erger dan een dooie volwassene?

ahum rik een ongeboren dood kind in een dode vrouw is erger dan alleen een kind of alleen een vrouw dood
Dit is een dubbele moord

Iwan
01-06-2006, 11:10
dood is dood, de rest is allemaal gezeur

dat kind bedoel je dus

dat bedoel ik, waarom is een dood kind erger dan een dooie volwassene?

Buiten dat deze discussie me geen moer interesseert wil ik toch graag even reageren op Rik's opmerking.

Natuurlijk is een dood kind vele malen erger dan een dode volwassene. Een volwassene is namelijk meestal prima in staat de gevolgen van z'n eigen akties te overzien, terwijl een kind daar totaal niet toe in staat is.
Kinderen zijn voor hun veiligheid grotendeels afhankelijk van volwassenen, en overkomt een kind iets dan kan het daar dus zelf meestal niet echt iets aan doen.
En dus is het des te erger.

Iwan
01-06-2006, 12:48
dat gaat echt alleen maar in enkele gevallen op, zat onschuldige volwassenen hoor.

Dat is ook zo, maar dan nog zijn volwassenen in staat zelf beslissingen te nemen en helaas zijn dat niet altijd de juiste.
Een kind niet.

Mephisto
01-06-2006, 12:57
dat gaat echt alleen maar in enkele gevallen op, zat onschuldige volwassenen hoor.

Dat is ook zo, maar dan nog zijn volwassenen in staat zelf beslissingen te nemen en helaas zijn dat niet altijd de juiste.
Een kind niet.

dat is in dit geval iwan, en in zovere ben ik het met je eens, maar een auto-ongeluk, gaat die regel dan ook nog op?
ik reageerde net zoals jij niet zozeer echt op de topic als wel op het idee erachter, dat een dood kind erger is dan een dode volwassene, wat onzin is, als we even terroristen afrekeningen enzo buiten beschouwing laten vind ik het onzin

Ben bang van wel, de meeste, zoniet nagenoeg alle, ongelukken worden veroorzaakt door menselijk handelen, en dan gaat de stelling van Iwan nog steeds op.

Iwan
01-06-2006, 13:47
Denk niet dat je mijn gedachtengang begrijpt. Denk eerlijk gezegd dat dat misschien komt omdat jij (naar ik vermoed) geen kinderen hebt en ik wel.

Een volwassene beslist zelf wat ie wel of niet gaat ondernemen en kan daar inderdaad volkomen onschuldig bij overhoop worden gereden of iets dergelijks.
Maar dan nog besliste die volwassene zelf dat ie een stukje ging lopen/fietsen etc.

Een kindje daar in tegen beslist niets zelf en is voor zijn veiligheid volledig afhankelijk van de beslissingen van zijn ouders.

Het gaat om afhankelijkheid en een kind is wat dat betreft altijd afhankelijk van zijn ouders en dus vind ik het des te sneuer als een kindje dood gaat.
Een volwassene moet niet perse in die auto stappen van z'n ouders maar kiest daar zelf voor. Zelfs al word hij/zij dan doodgereden...

Michelle
01-06-2006, 13:52
wat een gezeur zeg !!
wanneer een menselijk wezen dood gaat is dat triest of het nou een baby peuter kleuter puber volwassene of bejaarde is !!
Het blijft tragisch, vooral wanneer dit door toedoen van een ander komt

Iwan
01-06-2006, 14:01
Ik denk toch echt dat je het iets anders gaat zien als je zelf een kindje hebt en ervan doordrongen raakt hoe verschrikkelijk afhankelijk zo'n kleintje van jou is.

Maar goed, ik dacht er voordat ik Ryan had misschien wel hetzelfde als jou over...

Mephisto
01-06-2006, 16:38
Ik denk toch echt dat je het iets anders gaat zien als je zelf een kindje hebt en ervan doordrongen raakt hoe verschrikkelijk afhankelijk zo'n kleintje van jou is.

Maar goed, ik dacht er voordat ik Ryan had misschien wel hetzelfde als jou over...

denk het niet Iwan,

daarnaast ziet een kind de dingen niet zo als een volwassene. Als een volwassene oversteekt zonder te kijken.. eigen schuld. (hoe triest het eigenlijk ook is) Als een kind oversteekt zonder te kijken (als hij aan het spelen is ofzo) en wordt aangereden had de volwassen achter het stuur kunnen weten dat hij daar uit had moeten kijken want je weet dat spelende kinderen het besef niet hebben dat er gevaar zou kunnen zijn...

Ossie
01-06-2006, 22:05
Idd erg kut voor die moeder en dat kind. Maar ook wel begrijpelijk dat die militairen schieten.....

Maar voor de rest van deze zinloze discussie: GAAAAAP!!!

Iwan
02-06-2006, 08:11
Idd erg kut voor die moeder en dat kind. Maar ook wel begrijpelijk dat die militairen schieten.....

Maar voor de rest van deze zinloze discussie: GAAAAAP!!!

Volgens mij is niet elke discussie die jij niet interessant vind bij voorbaat zinloos hoor. Ik denk dat er stiekem aardig wat papa's en mama's onder ons deze discussie best interessant vinden.
En hij staat op de off-topic dus geen probleem toch?

En anders...niet lezen!

miss_me
02-06-2006, 13:49
tjah k kan hier ook nie van wakker liggen..

maar k vind dat als het geboren was en dan dood zou gaan erger dan wanneer hij nog niet eens geboren was..

Octavius
03-06-2006, 00:34
tjah k kan hier ook nie van wakker liggen..

maar k vind dat als het geboren was en dan dood zou gaan erger dan wanneer hij nog niet eens geboren was..

:roll: