PDA

View Full Version : Nederlandse commando's schoppen kont!



Biiyen
10-06-2006, 14:57
De nederlandse commando's hebben afgelopen week harde gevechten geleverd met de Taliban. Onder de doden was ook een belangrijke leider.

Bij Nederlanders raakte niemand gewond.

}|^-_-^|{
10-06-2006, 15:29
Eerst allemaal tegen uitzending zijn en nu is iedereen trots, hoe hypocriet...

RNLMC
10-06-2006, 16:02
'Nederlandse taskforce doodde tientallen taliban'

KANDAHAR (ANP) - Nederlandse commando's hebben de afgelopen maanden in de Afghaanse provincie Uruzgan waarschijnlijk ,,enkele tientallen'' taliban-strijders gedood. Dat zegt kolonel Henk Morsink in een interview met het NRC Handelsblad dat zaterdag is gepubliceerd.
Morsink is bevelhebber van de Deployment Task Force (DTF) die sinds twee maanden in Afghanistan verblijft om de komst van een Nederlandse missie in Uruzgan voor te bereiden. Vanaf augustus zijn 1400 Nederlandse militairen in de provincie gestationeerd.
Een van de Afghaanse slachtoffers is volgens Morsink een ,,belangrijk leider'' van de taliban geweest. De kolonel benadrukt dat het gaat om schattingen en inlichtingen die niet altijd bevestigd kunnen worden.
De commando's zijn volgens Morsink bij verkenningen rondom de provinciehoofdstad Tarin Kowt in totaal zes keer slaags geraakt met mogelijk taliban. Het ministerie van Defensie meldde vrijdag dat Nederlandse militairen sinds eind april vier keer slaags zijn geraakt met opstandelingen.
Morsink beschrijft in het interview een confrontatie op 30 mei. ,,Echt een heel groot gevecht'' waarbij zijn mannen ontzet moesten worden door een Nederlandse Apache-gevechtshelikopter. ,,Onze mannen lagen zwaar onder vuur en zaten echt in het nauw.'' Over het feit dat Nederland nog geen verliezen heeft geleden in Afghanistan zegt de militair: ,,We hebben een paar keer een beschermengeltje voor ons aan het werk gehad''.
Premier Jan Peter Balkenende zei vrijdag na afloop van het kabinetsberaad dat er sprake was van een verslechtering van de veiligheidssituatie in Uruzgan. ,,Er is sprake van een toename van de activiteiten van vermoedelijk de taliban,'' zei hij. Morsink denkt daar anders over. ,,Het beeld dat de situatie ernstig is verslechterd, is geen goed beeld.'' Wel is de provincie Uruzgan volgens de kolonel nog niet goed in kaart gebracht. ,,We ontdekken dat er meer vijand is dan we wisten.''


Leveren goed werk daaro

Jeru
10-06-2006, 16:48
Uhm ja waarom komt dat nu ineens weer naar buiten?

ps: lol @ Biiyen :wink:

joost
10-06-2006, 17:33
Eerst allemaal tegen uitzending zijn en nu is iedereen trots, hoe hypocriet...

Niet iedereen is tegen uitzending van militairen..
als je in het leger stapt weet je dat dat je te wachten kan staan..

En ook al ben je tegen uitzending van militairen, dan kun je altijd nog wel trots zijn op wat die mannen daar bereiken in Afganistan
Als je tegen uitzenden bent dan is het tegen het besluit van de regering en niet tegen de mannen die daar vechten...

darwin
10-06-2006, 18:08
7 aug begin ik aan mijn amol bij luchtmobiele brigade.
Als ik de amol en funtcie in opleidig afheb zal ik denk ik ook naar Uruzgan moeten gaan.

}|^-_-^|{
10-06-2006, 18:25
Eerst allemaal tegen uitzending zijn en nu is iedereen trots, hoe hypocriet...

Niet iedereen is tegen uitzending van militairen..
als je in het leger stapt weet je dat dat je te wachten kan staan..

En ook al ben je tegen uitzending van militairen, dan kun je altijd nog wel trots zijn op wat die mannen daar bereiken in Afganistan
Als je tegen uitzenden bent dan is het tegen het besluit van de regering en niet tegen de mannen die daar vechten...

Met 'allemaal' bedoelde ik de grote groep zeurende mensen die tegen uitzending waren.
Als je tegen uitzending bent, ben je mijns inziens ook tegen de activiteiten die daar plaatsvinden. Als onze soldaten daar kapotgeschoten worden kan iedereen zeggen dat het een slechte beslissing is geweest om ze daarnaartoe te sturen, maar als ze zich goed van hun taak kwijten is iedereen trots.

aliendwurf
10-06-2006, 18:32
Wij hebben daar he-le-maal niks te zoeken,en die hele uitzending is gedoenmd te mislukken.....
Humanitaire hulpverlening my ass.....
Sebrenica twee,dat gaat het worden alleen is deel twee nog een stukje erger dan deel één.
Het wordt één groot drama,zo groot dat niemand had durven vermoeden.

Anonymous
11-06-2006, 11:36
"Waarschijnlijk enkele tientallen talibanstrijders"... :?

Hebben ze net als die Amerikanen ook van die 500 ponds bommen gebruikt?! Een paar bommen afschieten en dan snel weer het fort in... Stelletje helden. :?

A-team
11-06-2006, 22:05
Wij hebben daar he-le-maal niks te zoeken,en die hele uitzending is gedoenmd te mislukken.....
Humanitaire hulpverlening my ass.....
Sebrenica twee,dat gaat het worden alleen is deel twee nog een stukje erger dan deel één.
Het wordt één groot drama,zo groot dat niemand had durven vermoeden.

Als je je huiswerk wat beter had gedaan dan wist je dat je onzin lult! Er zit een groot verschil in Blauw helmen en militairen. Onze nederlandse jongens mogen daar gewoon schieten en dat mocht in sebrenica niet.

joost
11-06-2006, 23:01
"Waarschijnlijk enkele tientallen talibanstrijders"... :?

Hebben ze net als die Amerikanen ook van die 500 ponds bommen gebruikt?! Een paar bommen afschieten en dan snel weer het fort in... Stelletje helden. :?


Allemaal bullshit wat je nu lult guest ... and you know it!

Octavius
11-06-2006, 23:49
Uhm ja waarom komt dat nu ineens weer naar buiten?

ps: lol @ Biiyen :wink:

Je moet het thuisvolk toch tevreden houden.

aliendwurf
12-06-2006, 07:53
Wij hebben daar he-le-maal niks te zoeken,en die hele uitzending is gedoenmd te mislukken.....
Humanitaire hulpverlening my ass.....
Sebrenica twee,dat gaat het worden alleen is deel twee nog een stukje erger dan deel één.
Het wordt één groot drama,zo groot dat niemand had durven vermoeden.

Als je je huiswerk wat beter had gedaan dan wist je dat je onzin lult! Er zit een groot verschil in Blauw helmen en militairen. Onze nederlandse jongens mogen daar gewoon schieten en dat mocht in sebrenica niet.

Ik heb mijn huiswerk prima gedaan,het feit dat "onze jongens" :roll: mogen schieten wil nog niet zeggen dat het dan allemaal op rolletjes gaat verlopen.
Ik dacht dat er nog wel een aardig verschil zit tussen Uruzgan en de Taliban en de situatie destijds in Joegoslavië,die twee gebieden zijn niet met elkaar te vergelijken qua agressie jegens de gealieerden
Waarom denk jij dat de Amerikanen(die blij zijn dat er eindelijk een land is die gek genoeg is om het roer daar over te nemen)geen Nederlandse journalisten toeliet van tevoren?
En waarom denk jij dat er geen gidsen te vinden zijn die het aandurfen om in dat gebied journalisten rond te leiden.
In dat gebied heerst totale wetteloosheid en de bevolking koesterd een grote haat jegens het westen.
Als je dan weet dat de reden die gegeven wordt om daar naar toe te gaan is dat er humanitaire hulp verleend moet gaan worden,dan weet je ook dat er wederom een drogreden uit de kast is getrokken om ergens militair in te stappen.

Michelle
12-06-2006, 08:59
Ze willen er minimaal 2 jaar voor uittrekken om alles weer op poten te zetten, zodat de mensen daar ook weer een normaal leven kunnen gaan leiden
Nederland komt er niet om oorlog te voeren
Anders trekt Nederland zijn troepen terug, wanneer het te gevaarlijk word

En qua zeuren over de uitzendingen van Nederlandse commando's
Iedereen heeft een anderen baan
Je komt bij de KL en je weet dat je uitgezonden kan worden
Dan moet je dat niet kiezen als je dat niet wil

aliendwurf
12-06-2006, 09:08
Ze willen er minimaal 2 jaar voor uittrekken om alles weer op poten te zetten, zodat de mensen daar ook weer een normaal leven kunnen gaan leidenNederland komt er niet om oorlog te voeren
Anders trekt Nederland zijn troepen terug, wanneer het te gevaarlijk word

En qua zeuren over de uitzendingen van Nederlandse commando's
Iedereen heeft een anderen baan
Je komt bij de KL en je weet dat je uitgezonden kan worden
Dan moet je dat niet kiezen als je dat niet wil

Wat een naiviteit,je denkt toch niet dat er over twee jaar in dat land en zeker in die provincie rust en veiligheid komt?
Er is daar al jaren oorlog,meerdere generaties kennen geen ander leven als dat van angst en oorlog en haat jegens "indringers",die mensen hadden vroeger al de Russen die daar huis hebben gehouden(tientallen jaren)daarna de Amerikanen en nu zouden ze ons met open armen ontvangen?
Ze zien ons gewoon als weer een nieuwe onderdrukker die hun de wet voor komt schrijven.

Michelle
12-06-2006, 09:15
Ik geef je geen ongelijk !!
Maar Nederland komt er niet om oorlog te voeren maar om de mensen daar te kunnen helpen
En alles weer op te bouwen
En Nederland moest dit wel doen anders zou Amerika ons niet helpen wanneer wij oorlog zouden hebben
Dus het was kiezen of delen

Nederland levert tot nu toe knap werk af daar

aliendwurf
12-06-2006, 09:21
Ik geef je geen ongelijk !!
Maar Nederland komt er niet om oorlog te voeren maar om de mensen daar te kunnen helpen
En alles weer op te bouwen
En Nederland moest dit wel doen anders zou Amerika ons niet helpen wanneer wij oorlog zouden hebben
Dus het was kiezen of delen

Nederland levert tot nu toe knap werk af daar

Dat is wat onze regering ons voorschoteld maar niet waar het allemaal om gaat en zeker niet de waarheid.
Je moet niet alles geloven wat de heren politici ons voorkauwen.
We hebben die Amerikanen helemaal niet nodig,waarom zijn we anders lid van de NAVO,waar ik overigens ook geen hoge pet van op heb,maar dat is weer een andere discussie.
Nederland moet gewoon eens ophouden met zich voor het karretje te laten spannen van Amerika,die echt alles wat ze doen,puur uit eigen belang doen,zeker met Bush aan de macht....

Michelle
12-06-2006, 09:27
[quote="aliendwurfNederland moet gewoon eens ophouden met zich voor het karretje te laten spannen van Amerika,die echt alles wat ze doen,puur uit eigen belang doen,zeker met Bush aan de macht....[/quote]

Met deze zin ben ik het zeer zeker eens
Nederland laat zich teveel manipuleren
Maar ze hebben wel een overeenkomst met Amerika afgesloten waardoor Bush nogal machtig staat tegenover de Nederlandse regering
En daar kunnen ze helaas niet onderruit
En nee ik geloof zeer zeker niet wat de politici zeggen
Ik heb me bronnen ergens anders vandaan :wink:

A-team
12-06-2006, 09:52
Ik geef je geen ongelijk !!
Maar Nederland komt er niet om oorlog te voeren maar om de mensen daar te kunnen helpen
En alles weer op te bouwen
En Nederland moest dit wel doen anders zou Amerika ons niet helpen wanneer wij oorlog zouden hebben
Dus het was kiezen of delen

Nederland levert tot nu toe knap werk af daar

Dat is wat onze regering ons voorschoteld maar niet waar het allemaal om gaat en zeker niet de waarheid.
Je moet niet alles geloven wat de heren politici ons voorkauwen.
We hebben die Amerikanen helemaal niet nodig,waarom zijn we anders lid van de NAVO,waar ik overigens ook geen hoge pet van op heb,maar dat is weer een andere discussie.
Nederland moet gewoon eens ophouden met zich voor het karretje te laten spannen van Amerika,die echt alles wat ze doen,puur uit eigen belang doen,zeker met Bush aan de macht....

Ben jij misschien een Moslim? :lol:

Bush is het ergste wat de wereld kon overkomen, maar ben blij, anders had je nu duits gepraat

aliendwurf
12-06-2006, 10:00
Ik geef je geen ongelijk !!
Maar Nederland komt er niet om oorlog te voeren maar om de mensen daar te kunnen helpen
En alles weer op te bouwen
En Nederland moest dit wel doen anders zou Amerika ons niet helpen wanneer wij oorlog zouden hebben
Dus het was kiezen of delen

Nederland levert tot nu toe knap werk af daar

Dat is wat onze regering ons voorschoteld maar niet waar het allemaal om gaat en zeker niet de waarheid.
Je moet niet alles geloven wat de heren politici ons voorkauwen.
We hebben die Amerikanen helemaal niet nodig,waarom zijn we anders lid van de NAVO,waar ik overigens ook geen hoge pet van op heb,maar dat is weer een andere discussie.
Nederland moet gewoon eens ophouden met zich voor het karretje te laten spannen van Amerika,die echt alles wat ze doen,puur uit eigen belang doen,zeker met Bush aan de macht....


Bush is het ergste wat de wereld kon overkomen, maar ben blij, anders had je nu duits gepraat
Dat zegt mijn ouwe heer ook altijd(die heeft de oorlog nog mee gemaakt)maar dat geeft ze nog niet het recht om tot in lengte van dagen overal ter wereld de dienst uit te gaan maken.
Er komt een tijd dat de wereld zich massaal tegen de Amerikanen af gaat zetten en dan is het leed niet meer te overzien....


Ben jij misschien een Moslim? :lol:
Nope,geen moslim. :mrgreen:

Octavius
12-06-2006, 10:44
Dat is al begonnen. Kijk naar Zuid-Amerika, nog 2 landen die pro VS zijn. Rusland die sterker en sterker wordt, China die een inhaal race van 100 jaar in 10 doet.

Logisch dat de VS dan macht gaat uitoefenen. Ze moeten wel om hun zelf veilig te stellen. Maar je moet wel het volk achter je hebben als je al regering iets doet.
In het verleden was er in de hoge kringen van de VS gesproken over een 'gebeurtenis' die het hele volk zou raken en zo 1 zou maken. Dit om hun steun te hebben.
9-11 is toch het beste voorbeeld. Heel het volk staat achter Bush die al snel zegt dat hij payback zal geven. Osama was de boeman en Afghanistan was het land van de boeman. Na zoveel jaren daar te hebben gezeten hebben ze hem nog steeds niet. Waarom niet? als ze de boeman hebben heb je niemand meer om tegen te 'vechten'.
Toen was Irak aan de beurt, want daar zat immers de sponsor van de boeman. Het land ingenomen, ineens Saddam gevonden in een put wat oh zo toevallig zou is. Net of Saddam geen aanhangers genoeg heeft om hem te verbergen, veilig te stellen of naar een ander land te brengen. Iedereen blij zelfs al waren de massa vernietigingswapens nooit gevonden.
Maar goed. Het land is 'verlost'. Maar leven in een nog grotere shitzooi nu doordat de regering hun eigen zak vult en niks onderneemt.
Wel is het land in 'westerse' handen en grenst aan Turkije dat oh zo toevallig bij de EU komt. Dus die zullen nooit moeilijk doen voor een pijpleiding door hun land heen.
Maar ja VS doet het niet zo als gewenst in Irak en backhome geloven ze er niet meer zo in. Dan maar goed nieuws brengen dat de handlanger van de Boeman dood is. Al-Zarqawi. Goede morale boost.

Maar hoe kan je andere landen achter je krijgen. Gewoon aanslagen op eigen bodem, terroristen groepen in het leven roepen, politici die een doel hebben enz.

Oke ik heb niks van internet gelezen, me tv is kapot en krant heb ik niet. Heb vanacht goed geslapen en zal het vast allemaal gedroomd hebben.

Octavius
12-06-2006, 11:01
je dwaalt een beetje af ocatvius :lol:

Tja die hitte he. :wink:

aliendwurf
12-06-2006, 11:01
Je hebt dat heel aardig verwoord Octavius.... :wink:

micha
12-06-2006, 11:09
een gemiddelde taliban strijder heeft voor ongeveer 20 dollar spulletjes bij.....

aliendwurf
12-06-2006, 11:15
Je hebt dat heel aardig verwoord Octavius.... :wink:

yep dat zeker, maar zoals je zelf al zei ergens hierboven is dat we gewoon lid zijn van de navo en dat brengt verandwoordelijkheid met zich mee, als je je daarvan drukt, moet je of je leger opdoeken en financiele steun bijdragen of je lidmaatschap opzeggen, wat beide nogal discutabele opties zijn
Daar heb je wel een punt,maar waarom dan Uruzgan,waar niemand heen wil,en doen wij al niet zat?
Het is natuurlijk ook niet zo dat je zomaar elke klus hoeft te accepteren.
Ik heb wel eens het gevoel dat Nederland nooit nee zegt.
We betalen ook al zo'n belachelijk hoog bedrag aan Europa,meer als bijv.Duitsland(en dan heb ik het niet over het gemiddelde),dus als we met zoiets al geen ruggegraad hebben hoe moet dat dan wel niet met defensie?

Anonymous
12-06-2006, 11:18
een gemiddelde taliban strijder heeft voor ongeveer 20 dollar spulletjes bij.....

die werken nog met kalashnikovs die ze van de russen hebben buitgemaakt. en dan nog boeken ze terreinwinst de laatste tijd... als die gasten goed bewapend worden is er geen houden meer aan.

Anonymous
12-06-2006, 11:20
Je hebt dat heel aardig verwoord Octavius.... :wink:

yep dat zeker, maar zoals je zelf al zei ergens hierboven is dat we gewoon lid zijn van de navo en dat brengt verandwoordelijkheid met zich mee, als je je daarvan drukt, moet je of je leger opdoeken en financiele steun bijdragen of je lidmaatschap opzeggen, wat beide nogal discutabele opties zijn

was de navo niet ooit opgericht als verdedigingsorganisatie?! zo van als een lid wordt aangevallen, dat dan de anderen je te hulp schieten...

kan me niet herinneren dat een navo-land ooit door afganistan of door irak is aangevallen.

Anonymous
12-06-2006, 11:27
staat wel geconcludeerd, maar beveiliging in deze is nogal een ruim begrip en ook preventief ingrijpen zou je onder die noemer kunnen gooien lijkt me, ik zeg niet dat ik het ermee eens ben, maar het is verdedigbaar als je zin hebt in een potje oorlog

het probleem is juist dat de VS alle verdragen ruim uitleggen zolang het maar in hun straatje past.

aliendwurf
12-06-2006, 11:30
staat wel geconcludeerd, maar beveiliging in deze is nogal een ruim begrip en ook preventief ingrijpen zou je onder die noemer kunnen gooien lijkt me, ik zeg niet dat ik het ermee eens ben, maar het is verdedigbaar als je zin hebt in een potje oorlog

het probleem is juist dat de VS alle verdragen ruim uitleggen zolang het maar in hun straatje past.
En anders zetten ze de verenigde naties gewoon even buitenspel,alsof dat orgaan er niet toe doet... :roll:

Octavius
12-06-2006, 11:32
een gemiddelde taliban strijder heeft voor ongeveer 20 dollar spulletjes bij.....

die werken nog met kalashnikovs die ze van de russen hebben buitgemaakt. en dan nog boeken ze terreinwinst de laatste tijd... als die gasten goed bewapend worden is er geen houden meer aan.

Die AK47's zijn super wapens. Was niet voor niks dat ze VS soldaten in Vietnam hun M16 verruilde voor een AK47.

Maar Taliban heeft ook genoeg shit gehad van de VS. Mooie Stingers om de Hinds uit de lucht te halen en trainingen.

aliendwurf
12-06-2006, 11:34
een gemiddelde taliban strijder heeft voor ongeveer 20 dollar spulletjes bij.....

die werken nog met kalashnikovs die ze van de russen hebben buitgemaakt. en dan nog boeken ze terreinwinst de laatste tijd... als die gasten goed bewapend worden is er geen houden meer aan.

Die AK47's zijn super wapens. Was niet voor niks dat ze VS soldaten in Vietnam hun M16 verruilde voor een AK47.

Maar Taliban heeft ook genoeg shit gehad van de VS. Mooie Stingers om de Hinds uit de lucht te halen en trainingen.
De Taliban is idd groot gemaakt door de VS om tegen de Russen te vechten,worden ze met hun eigen wapens om de oren geschoten.... :lol:

Kalashnikov is idd een prachtig wapen,ze zeggen dat je hem zonder verpakken tien jaar onder de grond kunt bewaren,opgraven,schoonkloppen en schieten maar,echt ongekend.

Anonymous
12-06-2006, 11:50
Die AK47's zijn super wapens. Was niet voor niks dat ze VS soldaten in Vietnam hun M16 verruilde voor een AK47.

WTF :shock: , kan me niet voorstellen dat de VS op het hoogtepunt van de koude oorlog hun eigen wapen zouden omruilen voor een wapen van Russische makelij.

Octavius
12-06-2006, 12:21
De M16 zou zelf reinigend zijn en daarom werden er geen schoonmaak sets meegegeven aan de soldaten in Vietnam. Nu was Vietnam nogal vochtig en modderig op zijn tijd. Dus liepen ze nogal eens vast en dat wil je niet als er een kerl met een stroohoed voor je staat.
Nu is de standaard procedure dat ze hem 3x per dag moeten schoonmaken. Maar ook de munitie enz zijn aangepast om dit probleem te verkomen.

Een AK47 heeft daar veel minder last van.

A-team
12-06-2006, 23:58
Die AK47's zijn super wapens. Was niet voor niks dat ze VS soldaten in Vietnam hun M16 verruilde voor een AK47.

WTF :shock: , kan me niet voorstellen dat de VS op het hoogtepunt van de koude oorlog hun eigen wapen zouden omruilen voor een wapen van Russische makelij.

De m16 staat op plaats 3 van de grootste blunders die ooit gemaakt zijn. Zo'n AK47 is wel simpel maar daarom ook zo goed. Op Discovery is wel eens een programma geweest over dat wapen en je zult versteld staan hoeveel impact dat wapen heeft gehad op de wereld geschiedenis!

A-team
13-06-2006, 10:09
en je zult versteld staan hoeveel impact dat wapen heeft gehad op de wereld geschiedenis!

vooral in de middeleeuwen werd het te pas en onpas gebruikt ja, werd geen kasteel belegerd zonder een AK

Ben wel blij dat jij alles weet :roll:

Anonymous
13-06-2006, 10:14
en je zult versteld staan hoeveel impact dat wapen heeft gehad op de wereld geschiedenis!

vooral in de middeleeuwen werd het te pas en onpas gebruikt ja, werd geen kasteel belegerd zonder een AK

geen wonder dat die indianen in noord-amerika met hun colt-45 pistolen niets hadden in te brengen tegen de cowboys met hun ak-47's. :lol:

Halfshot
13-06-2006, 10:27
en je zult versteld staan hoeveel impact dat wapen heeft gehad op de wereld geschiedenis!

vooral in de middeleeuwen werd het te pas en onpas gebruikt ja, werd geen kasteel belegerd zonder een AK

geen wonder dat die indianen in noord-amerika met hun colt-45 pistolen niets hadden in te brengen tegen de cowboys met hun ak-47's. :lol:
Nee de cowboys hadden wicky de cowboy.
Die even aan zijn neus zat, en dan weer een briljant idiee had voor een genocide.

Daar kwam geen AK47 bij aan te pas

Octavius
13-06-2006, 11:43
Zijn bijnaam was ook toen Wicky 'The Wicked' Cowboy. Hij stamt af van Wicky de Viking. Die zijn met een schip helemaal naar Amerika gekomen in het verleden. Nu is Wicky beter bekend en niet meer voor zijn gruweldaden.. Ze maken tegenwoordig drankjes. Kijk maar op http://www.wickydrinks.nl/

Maar toch hebben ze nog wel wat wicked in de familie. Een van de afstammeligen van 'The Wicked' woont in Australie. Vanwege zijn lange en tengere bouw noemen ze hem 'The Weasel'. Hij maakt bikini;s onder de naam, hoe kan het ook anders 'Wicked Weasel'. http://wickedweasel.com

Judas
13-06-2006, 19:58
Aliendwurf, ik ben het ook niet altijd eens met de keuzes van Amerika. Maar een feit is wel dat die gasten waar ze tegen vechten(en nu de Nederlanders dus ook), nou eenmaal een vijand zijn van het westen. Ze haten alles waar wij voor staan.
Als ze de kans krijgen snijden ze jou ook je kop van je romp.
Al ben je het nog zo oneens met Amerika, kan ik alsnog niet begrijpen hoe je de kant kiest van mensen die jou en je familie ook liever onder de grond stoppen :?
Je zegt dat we er niks te zoeken hebben, maar is het niet in het belang van de hele ''beschaafde'' wereld dat bijv. die taliban wordt aangepakt? Als je daar weggaat en hun hun gang laat gaan, krijg je weer van die trainingskampen en weet ik veel wat allemaal.
Laat die commando's dus maar doen waar ze op getraind zijn ipv. katjes uit de boom halen.

aliendwurf
13-06-2006, 22:59
Aliendwurf, ik ben het ook niet altijd eens met de keuzes van Amerika. Maar een feit is wel dat die gasten waar ze tegen vechten(en nu de Nederlanders dus ook), nou eenmaal een vijand zijn van het westen. Ze haten alles waar wij voor staan.
Als ze de kans krijgen snijden ze jou ook je kop van je romp.
Al ben je het nog zo oneens met Amerika, kan ik alsnog niet begrijpen hoe je de kant kiest van mensen die jou en je familie ook liever onder de grond stoppen :?
Je zegt dat we er niks te zoeken hebben, maar is het niet in het belang van de hele ''beschaafde'' wereld dat bijv. die taliban wordt aangepakt? Als je daar weggaat en hun hun gang laat gaan, krijg je weer van die trainingskampen en weet ik veel wat allemaal.
Laat die commando's dus maar doen waar ze op getraind zijn ipv. katjes uit de boom halen.
Laat ik één ding voorop stellen,als ik hier op een knop kon drukken en daarna zou er een bom vallen op alle terroristen zo ik hem gelijk indrukken,maar als je op deze manier ter werk gaat denk ik gewoon dat je de haat jegens het westen alleen maar groter maakt.
Je pakt gewoon een heleboel mensen die toch al onderdrukt worden,ik ben daarom van mening dat geweld niks oplost alleen als je land daadwerkelijk aangevallen wordt moet je je verdedigen.
Ik snap best dat die lui mijn strot ook door willen snijden en begrijp ook maar al te goed dat die lui het grootste gevaar voor onze samenleving vormen,maar nogmaals die mensen denken op een gegeven moment echt dat alle westerlingen zo zijn als de Taliban en andere groeperingen ze wil doen geloven. en op die manier "kweek" je volgens mij nog meer haat.
Een goed voorbeeld is de situatie in Israël waar er geen palestijn in de "bezette gebieden"(smerige benaming,overigens wereldwijd geaccepteerd :roll: )is die gelooft dat er ook nog goede joden zijn,vind je het gek....als je van kinds af aan onderdrukt wordt en ook al heb je wel het beste met een ander voor evengoed wordt behandeld al was je de grootste crimineel of terrorist..

Muay Thai Elite
14-06-2006, 12:13
Beter gaan jullie allemaal lekker verder met studeren.. Jullie zijn allemaal fokkin gay.

Michelle
14-06-2006, 12:40
Volgens mij waren de mensen die daar wonen tussen de terroristen er reuze blij mee dat die Al G.... nog wat kapot was