PDA

View Full Version : Vrouwen werpen zich massaal op vechtsport



Anonymous
13-06-2006, 14:38
door onze correspondent
LEEUWARDEN - Steeds meer vrouwen slaan van zich af en doen aan vechtsporten. Vooral boksen, kickboksen en oosterse vechtkunsten winnen razendsnel aan populariteit.

Bonden zijn blij met deze ontwikkeling, omdat vrouwen zich beter kunnen verdedigen. Samen Sterk, een samenwerkingsverband tussen diverse vechtsporten en fitness constateert dat er vooral het afgelopen jaar meer vrouwen te vinden zijn in de sportschool.

Successen van Nederlandse vrouwelijke kickboksers, zoals de Amsterdamse Lucia Rijker die al vier keer wereldkampioen werd, zorgen ervoor dat vrouwen geïnteresseerd raken in vechtsporten.

Daarnaast kiezen volgens een zegsvrouw van Samen Sterk veel vrouwen voor deze tak van sport, omdat ze zichzelf dan goed kunnen verdedigen in geval van nood. "Dames zijn ook meer welkom in sportscholen", weet woordvoerder Gunnings van vechtsportorganisatie All Style Association. " Vechtdocenten zien het kickboksen niet langer als mannensport."

Competitie
Raymond Snel van de gelijknamige sportschool in Leeuwarden vertelt dat ook bij hem de dames massaal op de mat staan. "De vrouwen kiezen in eerste instantie voor de oosterse vechtsporten, omdat ze zich daar heel goed bij voelen", weet de Friese vechtsporter. "Ook zien we dat ze bovendien jarenlang blijven; ze geven het dus niet snel op. Onze dames doen het dan ook goed in de landelijke competitie." Zijn echtgenote Hanneke voegt eraan toe: "De dames trainen graag, we hebben ook nu weer een grote groep waar we mee bezig zijn. Het spreekt dus enorm aan." Het idee van vechtende vrouwen spreekt blijkbaar nogal tot de verbeelding. "Oosterse vechtsporten zijn ook speciaal, maar niet agressief! Op de mat moeten de vrouwen strijden, daarbuiten zijn het uiteraard weer gewoon mooie dames", benadrukken ze opgewekt.

Anonymous
13-06-2006, 15:04
Bij ons in de gym is het duidelijk te merken.
Zou het wel jammer vinden als er aparte vrouwenclubjes zouden ontstaan!

daafit
13-06-2006, 17:24
lekkere wijfen in de les zijn relaxed om naar te kijken, maar bij ons is het vaak dat ze nog niet eens de helft mee doen, en maar blijven praten....

Dragon Tail
13-06-2006, 23:14
lekkere wijfen in de les zijn relaxed om naar te kijken, maar bij ons is het vaak dat ze nog niet eens de helft mee doen, en maar blijven praten....

Ik zeg altijd maar, 'als jullie willen kletsen doe je dat maar aan de zijkant van de zaal en kun je daar de rest van de les gaan zitten, Het is hier geen praatcafé!'.

Zorg effe dat jullie trainer de discipline wat harder aantrekt.

The Bulldog
14-06-2006, 00:30
lekkere wijfen in de les zijn relaxed om naar te kijken, maar bij ons is het vaak dat ze nog niet eens de helft mee doen, en maar blijven praten....

Ik heb wel eens de kreet"ja daaaaaaaaag, dat doe ik echt niet gehoord"gevolgd door.... "ja daaaag , dan kun je nu vertrekken".. zo kort maar zo doeltreffedn..

NormaR
14-06-2006, 08:26
Bij Vos Gym goed te merken. Er trainen bij ons veel vrouwen en meisjes. Ook in de wedstrijd- en kindergroep. Er is daarbij ook een harde kern die al jaren traint (ik ben daar één van :D )

daafit
14-06-2006, 09:24
@ Dragon Tail en The underdog, helemaal gelijk in, maar er zit iets in mijn hoofd waardoor ik geen mooie vrouwen weg kan sturen...

Anonymous
14-06-2006, 09:44
Volgens mij moet het zijn "Vrouwen werpen zich massaal op vechtsporters"... :lol:

dokter flinstone
14-06-2006, 10:51
Bij ons komen er ook steeds meer vrouwen. Gelukkig doen die wel met alles mee maar ze moeten soms gemotiveerd worden.

Bij de mannen zijn de trappen bedoeld om de tegenstander te stoppen/wegduwen maar bij de vrouwen zijn die trappen juist bedoeld voor stevigere en mooirere billen te krijgen. Nou je moet ze zien zweten!!!!

Wat ik wel irritant vind is dat vrouwen gewoon kunnen blijven kletsen tijdens de buikspieroefeningen. Ik ga gewoon kapot maar die meiden blijven maar kletsen en gewoon de oefening meedoen

paspoes
14-06-2006, 14:14
Hoe meer dames hoe beter in de kickbox wereld, het zal wel leuk zijn als ze ook aan mma mee doen. :wink:

Silat
14-06-2006, 14:44
leuk man... vrouwen lesgeven :D

Loen
14-06-2006, 15:39
@ Dragon Tail en The underdog, helemaal gelijk in, maar er zit iets in mijn hoofd waardoor ik geen mooie vrouwen weg kan sturen...

Hoerra!! :roll:

Christophe
14-06-2006, 16:25
Vooral boksen, kickboksen en oosterse vechtkunsten winnen razendsnel aan populariteit.


Wat blijft er verder nog over?! Krav Maga?

Fr3ddy
14-06-2006, 20:46
Ik werp mij massaal op vrouwen

MissGG
14-06-2006, 21:16
Hoe meer dames hoe beter in de kickbox wereld, het zal wel leuk zijn als ze ook aan mma mee doen. :wink:

Yeah.... vote Paspoes for President!!
More woman!

Nickuraba
14-06-2006, 21:35
daarbij moet men wel het schoonheidscriterium in acht nemen!!!

Sjaak
18-06-2006, 13:24
Hele goeie zaak deze ontwikkeling

Silat
18-06-2006, 15:25
Sjaak zuigt pikken

:edit:

Shutup ronny, beetje inloggen op mijn naam :lol:

AJSIJAMATU
19-06-2006, 15:30
Vandaag m'n 1e les gehad bij Vos Gym. Het was pittig, heb totaal geen ervaring in contact sport, maar het was super!

ICON
19-06-2006, 16:07
Sjaak zuigt pikken

:edit:

Shutup ronny, beetje inloggen op mijn naam :lol:

lol :lol:

Sjaak
19-06-2006, 17:08
Sjaak zuigt pikken

:edit:

Shutup ronny, beetje inloggen op mijn naam :lol:

Flinke vent

Anonymous
20-06-2006, 00:53
leuk toch! Ik stem voor :D

Boem Boem
20-06-2006, 11:56
Ik pest de dames altijd weg........ :wink:

osu

Chris