PDA

View Full Version : Vechtsport magazines Steeds Slechter



Anonymous
16-06-2006, 11:44
laatst kocht ik voor de grap de nieuwe Ringsports. Ik verbaasde me er over hoe erg dit blad is achteruit gegaan. Het blad kleeft aan elkaar van stijl en spelfouten, slechte fotos en de inhoud is echt hopeloos. Het enige interesante is nog de column van Ramon Dekker, de andere columns mogen van mij geschrapt worden. Voor de rest gaat het alleen over de K1 en grote gala's. Kleine gala's komen nooit aan bod.

Kortom, journalistiek nivo van lik mein reet en echt zonde van m'n geld.

Groetjes
Lex

HUNTER
16-06-2006, 11:50
tsja.....

lekker makkelijk. Misschien kun je voor ons wel eens gaan reporteren, Lex. Dan kun je ze laten zien hoe het wel moet.... :roll:

Anonymous
16-06-2006, 12:02
nivo van lik mein reet

Groetjes
Lex

Maak Iwann666 nu niet wakker met jou geil geslijm richting ringssports, professor lex.

Justinian
16-06-2006, 12:12
laatst kocht ik voor de grap de nieuwe Ringsports. Ik verbaasde me er over hoe erg dit blad is achteruit gegaan. Het blad kleeft aan elkaar van stijl en spelfouten, slechte fotos en de inhoud is echt hopeloos. Het enige interesante is nog de column van Ramon Dekker, de andere columns mogen van mij geschrapt worden. Voor de rest gaat het alleen over de K1 en grote gala's. Kleine gala's komen nooit aan bod.

Kortom, journalistiek nivo van lik mein reet en echt zonde van m'n geld.

Groetjes
Lex
Maar vond je het wel grappig dan, want daar was het je toch om te doen? :?

Myny
16-06-2006, 12:30
Helemaal oneens! Ik vind ringsports nog steeds vooruitgaan! Enige waar ik je gelijk in geef is dat ze iets meer aandacht mogen hebben voor kleinere gala's. Maar voor de rest vind ik het top!

Halfshot
16-06-2006, 12:35
laatst kocht ik voor de grap de nieuwe Ringsports. Ik verbaasde me er over hoe erg dit blad is achteruit gegaan. Het blad kleeft aan elkaar van stijl en spelfouten, slechte fotos en de inhoud is echt hopeloos. Het enige interesante is nog de column van Ramon Dekker, de andere columns mogen van mij geschrapt worden. Voor de rest gaat het alleen over de K1 en grote gala's. Kleine gala's komen nooit aan bod.

Kortom, journalistiek nivo van lik mein reet en echt zonde van m'n geld.

Groetjes
Lex

Komop Ronny niet stiekem voordoen alsof je Lex heet :lol:

Cave
16-06-2006, 13:19
Los van de argumenten die Lex gebruikt en de vraag of hij het zef dan beter kan: het niveau van de Nederlandse Krijgskunst-/vechtsport- en ringsportbladen is redelijk bedroefend.

Voorbeelden:

Royal Rumble:

Veel spelfouten, kromme zinsbouw, uitdrukkingen die verkeerd worden gebruikt en een gebrek aan vaste lijn in de manier waarop het blad in de markt wordt gezet (na 4 nrs ander papier, andere dikte, andere hoofdredacteur, van 2 maandelijks naar maandelijks).

Ringsports:

Taalgebruik en spelling niet van het niveau dat je mag verwachten, een zeer beperkt aantal schrijvers en een lay-out van de pagina's waar vaak fouten in zitten.

De bedoelingen van de mensen achter deze bladen is ongetwijfeld goed maar ik ben van mening dat je dan niet al hun fouten met de mantel der liefde kan bedekken. Als je in Nederland een gezond sportklimaat wil hebben zul je op alle vlakken het hoogste en beste na moeten streven. Dit gaat op voor trainers, organisaties, sporters maar ook voor het gebeuren hier om heen: sportwinkels en sportbladen.

In mijn ogen zijn er twee grote obstakels die overwonnen moeten worden voor we in NL een gezond sportklimaat hebben:

1. Het idee van 'dit-is-mijn-winkeltje-en-daar-blijven-jullie-mooi-met-je-tengels-vanaf' zorgt voor versnippering en verzwakt daarmee organisaties en sporters. Als toppers in het kickboksen bij verschillende bonden zitten die elkaar het licht in de ogen niet gunnen komen deze toppers niet tegen elkaar te staan. Gevolg: de competitie wordt minder sterk, de scherpte neemt af en buitenlandse toppers zullen uiteindelijk domineren.

2. Fouten worden gemaakt om van te leren, niet om ze te verdedigen en goed te praten. Kritiek geven op het functioneren van deze persoon in een organisatie, sportschool, sport, etc moet gefundeerd en op een fatsoenlijke manier gebeuren. Dit betekent overigens niet dat alles gortdroog van toon moet zijn, humor is een uitstekend middel om feedback te geven. Incasseringsvermogen is niet voor niks zo belangrijk als je een vechtsport beoefent :wink:.

Kritiek kan dus ook nooit worden afgedaan met het argument: "Hij/zij heeft zoveel gedaan voor de sport." of "Als je het zo goed weet, doe het dan zelf." Een tiende dan wil niet zeggen dat je uitgeleerd bent, alleen dode mensen zijn uitgeleerd.


Als er nu nog mensen zijn die mij willen vertellen dat ik het dan maar zelf moet doen of dat ik mijn kritiek voor me moet houden omdat bepaalde mensen het al zo lang doen: PM me alstublieft, scheelt weer in topic vervuiling.

Dragon Tail
16-06-2006, 13:26
Los van de argumenten die Lex gebruikt en de vraag of hij het zef dan beter kan: het niveau van de Nederlandse Krijgskunst-/vechtsport- en ringsportbladen is redelijk bedroefend.

Voorbeelden:

Royal Rumble:

Veel spelfouten, kromme zinsbouw, uitdrukkingen die verkeerd worden gebruikt en een gebrek aan vaste lijn in de manier waarop het blad in de markt wordt gezet (na 4 nrs ander papier, andere dikte, andere hoofdredacteur, van 2 maandelijks naar maandelijks).

Ringsports:

Taalgebruik en spelling niet van het niveau dat je mag verwachten, een zeer beperkt aantal schrijvers en een lay-out van de pagina's waar vaak fouten in zitten.

De bedoelingen van de mensen achter deze bladen is ongetwijfeld goed maar ik ben van mening dat je dan niet al hun fouten met de mantel der liefde kan bedekken. Als je in Nederland een gezond sportklimaat wil hebben zul je op alle vlakken het hoogste en beste na moeten streven. Dit gaat op voor trainers, organisaties, sporters maar ook voor het gebeuren hier om heen: sportwinkels en sportbladen.

In mijn ogen zijn er twee grote obstakels die overwonnen moeten worden voor we in NL een gezond sportklimaat hebben:

1. Het idee van 'dit-is-mijn-winkeltje-en-daar-blijven-jullie-mooi-met-je-tengels-vanaf' zorgt voor versnippering en verzwakt daarmee organisaties en sporters. Als toppers in het kickboksen bij verschillende bonden zitten die elkaar het licht in de ogen niet gunnen komen deze toppers niet tegen elkaar te staan. Gevolg: de competitie wordt minder sterk, de scherpte neemt af en buitenlandse toppers zullen uiteindelijk domineren.

2. Fouten worden gemaakt om van te leren, niet om ze te verdedigen en goed te praten. Kritiek geven op het functioneren van deze persoon in een organisatie, sportschool, sport, etc moet gefundeerd en op een fatsoenlijke manier gebeuren. Dit betekent overigens niet dat alles gortdroog van toon moet zijn, humor is een uitstekend middel om feedback te geven. Incasseringsvermogen is niet voor niks zo belangrijk als je een vechtsport beoefent :wink:.

Kritiek kan dus ook nooit worden afgedaan met het argument: "Hij/zij heeft zoveel gedaan voor de sport." of "Als je het zo goed weet, doe het dan zelf." Een tiende dan wil niet zeggen dat je uitgeleerd bent, alleen dode mensen zijn uitgeleerd.

Als er nu nog mensen zijn die mij willen vertellen dat ik het dan maar zelf moet doen of dat ik mijn kritiek voor me moet houden omdat bepaalde mensen het al zo lang doen: PM me alstublieft, scheelt weer in topic vervuiling.

Ik vind de kritiek op mensen als Lex wel terecht.
Als je kritiek hebt, al dan niet gefundeerd, draag dan tevens een oplossing aan........

Chico
16-06-2006, 13:39
ik ben het wel met cave eens.. veel dingen worden in "ons" wereldje te snel geaccepteerd en kritiek weggewuifd... de kritiek op de zowel ringsport als royal rumble is terecht.. en bij kritiekpunten als spelfouten of kromme zinnen etc.. hoeft niet echt een oplossing bij gezet worden omdat de oplossing me nogal logisch lijkt... haal er iemand bij die meer verstand heeft van de nederlandse taal en laat hem/haar de artikelen corrigeren...

Iwan
16-06-2006, 13:44
nivo van lik mein reet

Groetjes
Lex

Maak Iwann666 nu niet wakker met jou geil geslijm richting ringssports, professor lex.

Wie gaat mijn reet likken? :D

Silat
16-06-2006, 13:48
wat heeft verandering van hoofdredacteur er nou mee te maken. Zoiets doe je om iets te verbeteren dus wat klets je. Een nieuw blad lanceren brengt natuurlijk heel wat met zich mee. Andere bladen zijn ook niet vanaf het begin zoals ze uiteindelijk willen zijn.

Halfshot
16-06-2006, 13:53
wat heeft verandering van hoofdredacteur er nou mee te maken. Zoiets doe je om iets te verbeteren dus wat klets je. Een nieuw blad lanceren brengt natuurlijk heel wat met zich mee. Andere bladen zijn ook niet vanaf het begin zoals ze uiteindelijk willen zijn.

Nu al aan het bier Silat??

citygym
16-06-2006, 14:01
Ik mis idd ook wel de kleinere gala, en vond het begin van ringsports nog het leukst dat krantje!

Cave
16-06-2006, 14:12
forumvervuiling bestaat niet (tenminste niet in een topic als dit) en pm-en doe ik alleen met wijven :lol: , vandaar maar hier hoewel tussen wat je zegt geen onzin staat geschreven, vind ik het als compleet verhaal een beetje de plank mis slaan....
ten eerste
je verwijt in feite de 2 genoemde bladen professionaliteit; in vergelijking waarmee? dit zijn geen bladen die een oplage van ettelijke miljoenen gaan halen, hoe dan ook, dus kan je geen redactie van 50 man neerzetten daar, zodat alles te uit en ten treure gecorrigeerd en hersteld kan worden, dat zal ook nooit gebeuren.
ten tweede
Een gezond topsportklimaat? wederom in vergelijking met wat? japan, met de yakuza? Amerika? PPV?
NIveau van vechters in het bijzonder en sporters in het algemeen is mi in nederland relatief nogal hoog, dus wanneer is een topsportklimaat gezond?


1. De bladen hoeven toch ook geen oplage van miljoenen te halen? Mijn scriptie zal straks ook door anderhalve man en een paardekop worden gelezen maar dat betekent natuurlijk niet dat ik veel taalfouten mag maken. Daarnaast vind ik het van groot belang dat de eigen taal goed wordt beheerst - let wel: goed, niet vlekkeloos - en dat je dat ook mag verwachten van een uitgever van een commercieel blad. Daarnaast hoeft een redactie niet topzwaar te zijn maar als twee mensen (Brouwer en Royers) het grootste gedeeltevan je verhalen schrijft ben je als uitgever teveel afhankelijk van hun output.

2. Lijkt me dat je een vraag met een rethorische vraag beantwoordt: niemand wil yakuza perikelen om zich heen maar hoe veel zitten we daar nu van af? Met Hells Angels en growshops om je gala's heen begeef je je, in mijn ogen, als organisator ook op glad ijs. PPV is sowiso een zuigend systeem dus daar zou ik ook niet voor zijn, uitleg lijkt me overbodig :wink:.

3. Hoeveel thai/kickboks-bonden hebben we in NL? Hoeveel verschillende kampioenen? Door de wildgroei aan organisaties is het overzicht weg en zitten de sterkste vechters niet bij elkaar (kijk bijvoorbeeld eens naar het profboksen in bijvoorbeeld de VS). Om over kyokushin bijvoorbeeld nog maar te zwijgen :wink:.

Daarnaast is er geen MBO/HBO/WO-opleiding voor vechtsporttrainer die door de staat wordt gecontroleerd en dat is volgens mij werkelijk van de gekke. Duizenden mensen staan elke week te trainen onder begeleiding van mensen die over het algemeen te weinig weten van alle facetten van het trainer-/coachschap en het moeten hebben van hun eigen ervaring en goede wil. Dat er op een ROC door particulieren een opleiding op moet worden gezet zegt mij genoeg (hulde hiervoor overigens).

Mijn definitie van een gezond sportklimaat:

Voor zo ver mogelijk een homogene opbouw van organisaties, centraal begeleide opleidingen voor docenten en begeleiders, jaarlijkse examinatie mbt EHBO vaardigheden, begeleiding voor mensen die een vechtsportschool op willen zetten, vechtsportpaspoort voor alle vechtsporters en...... ik merk nu pas dat het zo veelomvattend is.......

Daarnaast lijkt mij: één bond voor elke vechtsport in NL: duidelijkheid in beleid en organisatie.

Dat was het voor nu wel weer.


P.s. Vreemd dat jij alleen met vrouwem pm't. Dacht dat alle Ernhemmers van de herenliefde waren :wink:. Kan liggen aan het feit dat ik in Nijmegen woon. :twisted:

Cave
16-06-2006, 14:17
wat heeft verandering van hoofdredacteur er nou mee te maken. Zoiets doe je om iets te verbeteren dus wat klets je. Een nieuw blad lanceren brengt natuurlijk heel wat met zich mee. Andere bladen zijn ook niet vanaf het begin zoals ze uiteindelijk willen zijn.

Ik zeg niet dat het geen verbetering kan zijn, ik zeg dat het voor onrust kan zorgen en dat is niet echt wenselijk als je in de opstartfase van het vestigen van een blad zit. Stabiliteit in de leiding is meestal van grote invloed op het slagen of falen van een blad.

Charger 69
16-06-2006, 14:35
Ben het eigenlijk wel met Lex eens. Wie zit er nu nog te wachten op een Pride of UFC verslag dat bij het verschijnen van het blad reeds 2 maanden oud is? Of de zogenaamde voedings- en gezondheids analyses, waarin eigenlijk alleen de huidige situatie of probleemstelling wordt beschreven zonder ooit tot een aanbeveling of oplossing te komen.

Als Ringsports lid kreeg ik overigens deze week gratis het blad 'Mixfight' thuisgestuurd. Dit is helemaal bagger. Vol met fouten en verkapte reclame artikelen.

Anonymous
16-06-2006, 15:12
laatst kocht ik voor de grap de nieuwe Ringsports. Ik verbaasde me er over hoe erg dit blad is achteruit gegaan. Het blad kleeft aan elkaar van stijl en spelfouten, slechte fotos en de inhoud is echt hopeloos. Het enige interesante is nog de column van Ramon Dekker, de andere columns mogen van mij geschrapt worden. Voor de rest gaat het alleen over de K1 en grote gala's. Kleine gala's komen nooit aan bod.

Kortom, journalistiek nivo van lik mein reet en echt zonde van m'n geld.

Groetjes
Lex

lex heeft wel een punt
ringsports bestaat al een paar jaar.
het ziet er nog steeds niet uit. en dan te bedenken dat het voor de komst van royal rumble nog 2x zo dun was.

Wat Royal Rumble betreft het ziet er strak uit. (vormgeving)
Het is jammer van het dunnere papier maar ze komen nu wel maandelijks uit, en dat vind ik wel relaxed.
ps volgens mij bestaat het team met medewerkers uit 4 of 5 personen, + ze zitten op nr 5. Ga dat maar is maandelijks doen met zo'n uitstraling.
en trouwens door de komst van royal rumble is iedereen op magazine gebied gaan verbeteren of reorganiseren.

ik ben benieuwd of gloves magazine alles gaat overtreffen. :roll:

Ronny
16-06-2006, 16:42
Ik voel me toch maar geroepen om te reageren. Ik was uiteraard Lex niet...how low can you go (wat mij betreft).

Royal Rumble is nu toe aan z'n 5e uitgave. We maken dit blad met plezier, maar het is soms ook hard werken. Vooral omdat dit voor ons net zo goed een avontuur is als voor onze lezers (kuch).
Er word kritiek gegeven over het feit dat RR niet consequent is in zijn verschijning. Dit heeft de volgende oorzaken: We proberen steeds te verbeteren op elk vlak en zijn tot de conclusie gekomen dat meer niet altijd beter is. 120 pagina's is natuurlijk veel waar voor je geld, maar brengt niet altijd de bondigheid die je als lezer wenst. Ook komt daarbij kijken dat het kostenplaatje niet altijd gunstig uitpakt op deze manier. We willen dit oplossen op een goede manier. We willen actueler zijn en dit kan in 80 pagina's prima. Elke maand weer in de bus is iets waar veel mensen op zitten te wachten. (onze verkoopcijfers stijgen nog steeds)

Het vaste team is erg klein, maar dit zijn we aan het uitbreiden. De coordinatie en de algehele leiding begint steeds meer vorm te krijgen. Ook beginnen we meer naamsbekendheid te krijgen en dit opent weer vele deuren voor ons als redactie. Het blad wordt steeds beter en we zijn eigenlijk nog steeds bezig met de finetuning. Ik moet zelf zeggen dat het na 5 nummers toch aardig in de richting komt, maar we zijn er nog lang niet. De komende tijd zal er, vooral qua inhoud, dus nog veel veranderen aan het blad.

Kritiek zie ik meer als feedback. Feedback is erg wenselijk en het houd ons op de hoogte van wat er onder de mensen speelt. Dus wees gerust en gooi het eruit! Immers, we worden er alleen maar beter van.

Anonymous
16-06-2006, 16:58
Dus wees gerust en gooi het eruit! Immers, we worden er alleen maar beter van.

Geef andere sporten ook een kans is nu te eenzijdig allemaal en allemaal hetzelfde

Cave
16-06-2006, 17:10
Dacht dat alle Ernhemmers van de herenliefde waren :wink:. Kan liggen aan het feit dat ik in Nijmegen woon. :twisted:

haha, dat van die arnhemmers klopt ja, en ik dank dan ook iedere dag de heer op mijn blote knieen dat ik daar niet woon :lol:


Goedver..... Heb ik weer verkeerd gelezen.... dacht even dat het Halfshot was :wink:

Anonymous
16-06-2006, 19:27
Blad is inderdaaad de laatste tijd eerg achteruit gegaan. De vormgeving is wel beter geworden. ggelukkig dat er (betere) alterenatieven zzijn...

Anonymous
16-06-2006, 21:03
Ringsports, Royal Rumble, Gloves Magazine, dat blaadje van de Superleague (naam schiet me niet te binnen) en de Mixfight die voor de helft uit MMA bestaat, waarom moeten we 4 (5) bladen hebben over full-contact sporten? Kijk ze eens in en je weet dat ze allemaal dezelfde gala's verslaan. Wie zit er nu te wachten op 4 sterk op elkaar lijkende verslagen van hetzelfde gala? Nou ik in ieder geval niet!

Met weemoed kijk ik terug naar de Zendokan/Fighting Spirit's van begin jaren '90. Die wisten de mystiek van de Oosterse krijgskunsten nog te beroeren. De paatjes van het Pentjak-Silat, de monikken van het Shaolin Klooster, noem maar op. De "Fred Royers trainde mee met..." verslagen waren altijd heel leuk om te lezen. En de echte oude lullen kunnen zich wellicht de Samurai nog herinneren. Heb er zelf nog 1 of 2 liggen ergens. Qua inhoud steken ze veel van wat tegenwoordig verschijnt naar de kroon...

Sifu Meijers van Fighttalk

Anonymous
16-06-2006, 21:55
Ik irriteer me, als eindredacteur van Royal Rumble, mateloos aan de opmerkingen over de verkeerde zinsopbouw, kromme zinnen enzovoorts. Ik ga spelfouten hier niet zitten verdedigen, want ik ben me ervan bewust dat die nog te vaak door de controle heen glippen. Toch ben ik van mening dat de Royal Rumble ook op dit punt sterk verbeterd is. Wanneer er desondanks nog grove fouten in het blad voorkomen is dat een slechte zaak, maar aan algemene opmerkingen hebben we niets. Graag zou ik wat specifieke voorbeelden uit een van de laatste nummers horen waarin sprake is van kromme zinnen en dergelijke. Ik ben namelijk van mening dat het reuze meevalt en zeker dat het ten opzichte van de andere bladen een stuk beter is gesteld met het taalgebruik in de Royal Rumble.

Anonymous
16-06-2006, 22:09
Ringsports, Royal Rumble, Gloves Magazine, dat blaadje van de Superleague (naam schiet me niet te binnen) en de Mixfight die voor de helft uit MMA bestaat, waarom moeten we 4 (5) bladen hebben over full-contact sporten? Kijk ze eens in en je weet dat ze allemaal dezelfde gala's verslaan. Wie zit er nu te wachten op 4 sterk op elkaar lijkende verslagen van hetzelfde gala? Nou ik in ieder geval niet!


Hehe eindelijk iemand die hele zinnige dingen zegt, alle bladen komen met dezelfde gala's en met MMA, Pride en K1 en de rest vergeten ze gewoon. Kijk is ook naar andere vechtsporten en ga is kleine gala's bezoeken

Silat
16-06-2006, 22:35
ik vind de Ving Tsung stukken in de RR leuk om te lezen hoor.

Anonymous
16-06-2006, 22:57
nivo van lik mein reet

Groetjes
Lex

Maak Iwann666 nu niet wakker met jou geil geslijm richting ringssports, professor lex.

Wie gaat mijn reet likken? :D

sorry, d8 dat ik een date voor je kon gaan scoren met professor lex, blijkbaar niet, ik d8 dat ie je ondetussen wel al stiekem had ge-pm:ed :lol:

Halfshot
16-06-2006, 23:21
Dacht dat alle Ernhemmers van de herenliefde waren :wink:. Kan liggen aan het feit dat ik in Nijmegen woon. :twisted:

haha, dat van die arnhemmers klopt ja, en ik dank dan ook iedere dag de heer op mijn blote knieen dat ik daar niet woon :lol:


Goedver..... Heb ik weer verkeerd gelezen.... dacht even dat het Halfshot was :wink:
Ja goed lezen/plaatjes kijken en Nijmegen, dat zijn woorden die zo goed als nooit samen in een zin wordt gebruikt :lol:

Cave
17-06-2006, 00:17
Dacht dat alle Ernhemmers van de herenliefde waren :wink:. Kan liggen aan het feit dat ik in Nijmegen woon. :twisted:

haha, dat van die arnhemmers klopt ja, en ik dank dan ook iedere dag de heer op mijn blote knieen dat ik daar niet woon :lol:


Goedver..... Heb ik weer verkeerd gelezen.... dacht even dat het Halfshot was :wink:
Ja goed lezen/plaatjes kijken en Nijmegen, dat zijn woorden die zo goed als nooit samen in een zin wordt gebruikt :lol:

Wordt gebruikt niet nee.... Worden gebruikt wel :P

dontmindme
17-06-2006, 02:00
wat mij betreft mogen r wat meer interviews en vechters profielen er in, gala's envan groot formaat zijn meestal al verouderd dankzij internet dus naar mijn mening kleine gala's en wat meer diepgang war betreft vechters (upcoming or not)

Anonymous
17-06-2006, 08:59
In een andere thread kan je lezen dat Sjaak seminars gaat geven in Zuid Amerika en Azie en dat voor een vechtsporter uit ons kleine landje, Schrijf daar is een stukje over in onze budobladen of volg hem op zijn reis en laat hem verslag doen

Anonymous
17-06-2006, 14:19
In een andere thread kan je lezen dat Sjaak seminars gaat geven in Zuid Amerika en Azie en dat voor een vechtsporter uit ons kleine landje, Schrijf daar is een stukje over in onze budobladen of volg hem op zijn reis en laat hem verslag doen

Ik kan me niet voorstellen dat iemand dat interessant vind.

Effective
17-06-2006, 15:57
In een andere thread kan je lezen dat Sjaak seminars gaat geven in Zuid Amerika en Azie en dat voor een vechtsporter uit ons kleine landje, Schrijf daar is een stukje over in onze budobladen of volg hem op zijn reis en laat hem verslag doen

Ik kan me niet voorstellen dat iemand dat interessant vind.

Lijkt mij wel boeiend! :D

Anonymous
17-06-2006, 17:58
mij wel beter dan voor de 5e keer herzelfde gala veslag te lezen wat al weken vantevoren op internet heeft gestaan. Hoe vaak gaat een Nederlandse leraar nou in die gebieden les geven ?

Sjaak
18-06-2006, 13:04
Onzin om te stellen dat de Ring Sports steeds slechter wordt hoewel deze uitgave inderdaad wat minder is dan normaal.

Ook de Mixfight heb ik wel is beter gezien maar normaliter zijn beide bladen zeer de moeite waard.

Voor alle vechtsport magazines geld zoek is de wat kleinere gala's en toernooien op ipv van alleen over de hele grote evenementen te schrijven.

Sjaak
18-06-2006, 13:05
Onzin om te stellen dat de Ring Sports steeds slechter wordt hoewel deze uitgave inderdaad wat minder is dan normaal.

Ook de Mixfight heb ik wel is beter gezien maar normaliter zijn beide bladen zeer de moeite waard.

Voor alle vechtsport magazines geld zoek is de wat kleinere gala's en toernooien op ipv van alleen over de hele grote evenementen te schrijven.

Anonymous
18-06-2006, 13:19
Nu heeft Sjaak zelfs 2X gelijk ;)

Sjaak
18-06-2006, 13:22
Oeps sorry :lol:

Devster
18-06-2006, 16:44
Ik irriteer me, als eindredacteur van Royal Rumble, mateloos aan de opmerkingen over de verkeerde zinsopbouw, kromme zinnen enzovoorts.
Nou Evert, ten eerste is het "je ergeren aan" i.p.v. "je irriteren aan" ;)

}|^-_-^|{
19-06-2006, 11:42
je verwijt in feite de 2 genoemde bladen professionaliteit;

Dat is iets wat ik beide bladen nooit zal verwijten 8-)

Sjaak
19-06-2006, 17:09
Wat dan wel ?

Octavius
19-06-2006, 17:49
Ik irriteer me, als eindredacteur van Royal Rumble, mateloos aan de opmerkingen over de verkeerde zinsopbouw, kromme zinnen enzovoorts.
Nou Evert, ten eerste is het "je ergeren aan" i.p.v. "je irriteren aan" ;)

ROFL

Anonymous
19-06-2006, 19:09
Ik irriteer me, als eindredacteur van Royal Rumble, mateloos aan de opmerkingen over de verkeerde zinsopbouw, kromme zinnen enzovoorts. Ik ga spelfouten hier niet zitten verdedigen, want ik ben me ervan bewust dat die nog te vaak door de controle heen glippen. Toch ben ik van mening dat de Royal Rumble ook op dit punt sterk verbeterd is. Wanneer er desondanks nog grove fouten in het blad voorkomen is dat een slechte zaak, maar aan algemene opmerkingen hebben we niets. Graag zou ik wat specifieke voorbeelden uit een van de laatste nummers horen waarin sprake is van kromme zinnen en dergelijke. Ik ben namelijk van mening dat het reuze meevalt en zeker dat het ten opzichte van de andere bladen een stuk beter is gesteld met het taalgebruik in de Royal Rumble.

je bent niet eens de eindredacteur van royal rumble dus wat lul je nou

Anonymous
19-06-2006, 19:10
Ik irriteer me, als eindredacteur van Royal Rumble, mateloos aan de opmerkingen over de verkeerde zinsopbouw, kromme zinnen enzovoorts. Ik ga spelfouten hier niet zitten verdedigen, want ik ben me ervan bewust dat die nog te vaak door de controle heen glippen. Toch ben ik van mening dat de Royal Rumble ook op dit punt sterk verbeterd is. Wanneer er desondanks nog grove fouten in het blad voorkomen is dat een slechte zaak, maar aan algemene opmerkingen hebben we niets. Graag zou ik wat specifieke voorbeelden uit een van de laatste nummers horen waarin sprake is van kromme zinnen en dergelijke. Ik ben namelijk van mening dat het reuze meevalt en zeker dat het ten opzichte van de andere bladen een stuk beter is gesteld met het taalgebruik in de Royal Rumble.

je bent niet eens de eindredacteur van royal rumble dus wat lul je nou

AJSIJAMATU
20-06-2006, 13:11
Ik ben gewoon blij dat er bladen zijn zoals Ring Sports, Royal Rumble en Mixfight. De spelfouten neem ik dan maar even voor lief ....

En binnenkort Gloves Fight Magazine ..... :wink:

Wheelie
20-06-2006, 13:18
Ik ben gewoon blij dat er bladen zijn zoals Ring Sports, Royal Rumble en Mixfight. De spelfouten neem ik dan maar even voor lief ....


Helemaal mee eens 8-)

Anonymous
21-06-2006, 11:57
lekker makkelijk. Misschien kun je voor ons wel eens gaan reporteren, Lex. Dan kun je ze laten zien hoe het wel moet.
Ik zou best willen, maar zeg vooral niet dat ik het zelf beter kan. Mijn probleem is dat ik met 5 kinderen er geen tijd voor heb. Maar als lezer zijnde mag ik best kritiek hebben op de inhoud van een tijdschrift. De Aktueel vind ik ook een slecht blad, maar daar vind je tenminste geen taalfouten in en is een stuk beter opgemaakt. Ik vind de verslagen bijvoorbeeld op deze site, onder andere die van jou, stukken beter dan die in de Ringsports staan. Ik vind alleen dat de foto’s op deze site veel beter kunnen.


Als je kritiek hebt, al dan niet gefundeerd, draag dan tevens een oplossing aan........
Mijn kritiek is gestaafd op mijn eigen mening, welke gedeeld word door meerderen en is daarom gefundeerd. Dan toch een oplossing voor de taalfouten in de Ringsports. Gewoon een beter eindcontrole inschakelen, iemand die bijvoorbeeld Nederlands heeft gestudeerd en verstand van zaken heeft. Voor de opmaak, huur een goed communicatie bureau in en doe onderzoek naar wat mensen binnen de doelgroep mooi vinden. Elk tijdschrift doet dat.


Onzin om te stellen dat de Ring Sports steeds slechter wordt hoewel deze uitgave inderdaad wat minder is dan normaal.
De inhoud is gewoon niet wat je voor 5 euro 50 mag verwachten. We hebben het nog steeds gewoon over 12 gulden 10 voor een tijdschrift. Daarvoor krijg je gezwam over (alleen de grote) gala’s die al lang geweest zijn. Eigenlijk zijn het alleen de grote buitenlandse die vooral veel aandacht krijgen. Mijn grootste bezwaar tegen de inhoud is, dat IK vind dat alle artikelen nogal gekleurd zijn door persoonlijke meningen.

Ik zie bijna ook alleen maar interviews met Nederlandse vechters, zij moeten ook aan bod komen maar er zijn zoveel buitenlandse toppers waar ik meer van wil weten.

Ik heb ook het idee als ik enkele uitgaven bekijk dat de redactie bij Ringsports allerlei mensen probeert te vriend te houden. Heeft dat misschien met het advertentie beleid te maken? Ik heb begrepen van mensen dat elk martial arts tijdschrift het gewoon vertikt op geld uit te geven voor fatsoenlijk vakbekwaam personeel. Daar ligt volgens mij de grootste sleutel factor.

Anonymous
23-06-2006, 11:42
Graag zou ik wat specifieke voorbeelden uit een van de laatste nummers horen waarin sprake is van kromme zinnen en dergelijke.

Ik zal zeker niet op elke slak zout gaan leggen, maar ik wil graag 1 schrijnend voorbeeld uitlichten, als je er toch naar vraagt:

In het stukje over K-1 Hero's staat het Hero's-logo behoorlijk groot afgebeeld, maar toch wordt dan nog (ook groot) geschreven over K-1 Heroes.

Verder denk ik persoonlijk dat het een vooruitgang is dat Ronny hoofdredacteur is geworden. De stukjes die hij zelf schrijft, vind ik ook meestal goed en interessant.

dat is beide goed... heroes is zelfs nog een stuk beter. waar blijven die verschrikkelijke fouten dan? Moet wel zeggen dat het allemaal meevalt hoor.... er wordt net gedaan of het er vol van staat en ik krijg deze.....een beetje jammer.

karel

Ronny
23-06-2006, 11:45
dat was ik...oja bedankt sebas

}|^-_-^|{
23-06-2006, 13:26
Graag zou ik wat specifieke voorbeelden uit een van de laatste nummers horen waarin sprake is van kromme zinnen en dergelijke.

Ik zal zeker niet op elke slak zout gaan leggen, maar ik wil graag 1 schrijnend voorbeeld uitlichten, als je er toch naar vraagt:

In het stukje over K-1 Hero's staat het Hero's-logo behoorlijk groot afgebeeld, maar toch wordt dan nog (ook groot) geschreven over K-1 Heroes.

Verder denk ik persoonlijk dat het een vooruitgang is dat Ronny hoofdredacteur is geworden. De stukjes die hij zelf schrijft, vind ik ook meestal goed en interessant.

dat is beide goed... heroes is zelfs nog een stuk beter. waar blijven die verschrikkelijke fouten dan? Moet wel zeggen dat het allemaal meevalt hoor.... er wordt net gedaan of het er vol van staat en ik krijg deze.....een beetje jammer.

karel

Stuur me even een exemplaar toe, ik heb namelijk al een tijdje geleden besloten om geen vijf euro meer te betalen voor die clubkrantjes van jullie.

Wedden dat ik er minsten 10 d/t-fouten en 5 grammaticaal kant-noch-wal-rakende zinnen uithaal?

RedDawn
23-06-2006, 14:03
Graag zou ik wat specifieke voorbeelden uit een van de laatste nummers horen waarin sprake is van kromme zinnen en dergelijke.

Ik zal zeker niet op elke slak zout gaan leggen, maar ik wil graag 1 schrijnend voorbeeld uitlichten, als je er toch naar vraagt:

In het stukje over K-1 Hero's staat het Hero's-logo behoorlijk groot afgebeeld, maar toch wordt dan nog (ook groot) geschreven over K-1 Heroes.

Verder denk ik persoonlijk dat het een vooruitgang is dat Ronny hoofdredacteur is geworden. De stukjes die hij zelf schrijft, vind ik ook meestal goed en interessant.

dat is beide goed... heroes is zelfs nog een stuk beter. waar blijven die verschrikkelijke fouten dan? Moet wel zeggen dat het allemaal meevalt hoor.... er wordt net gedaan of het er vol van staat en ik krijg deze.....een beetje jammer.

karel

Stuur me even een exemplaar toe, ik heb namelijk al een tijdje geleden besloten om geen vijf euro meer te betalen voor die clubkrantjes van jullie.

Wedden dat ik er minsten 10 d/t-fouten en 5 grammaticaal kant-noch-wal-rakende zinnen uithaal?

:D

RedDawn
23-06-2006, 14:03
Graag zou ik wat specifieke voorbeelden uit een van de laatste nummers horen waarin sprake is van kromme zinnen en dergelijke.

Ik zal zeker niet op elke slak zout gaan leggen, maar ik wil graag 1 schrijnend voorbeeld uitlichten, als je er toch naar vraagt:

In het stukje over K-1 Hero's staat het Hero's-logo behoorlijk groot afgebeeld, maar toch wordt dan nog (ook groot) geschreven over K-1 Heroes.

Verder denk ik persoonlijk dat het een vooruitgang is dat Ronny hoofdredacteur is geworden. De stukjes die hij zelf schrijft, vind ik ook meestal goed en interessant.

dat is beide goed... heroes is zelfs nog een stuk beter. waar blijven die verschrikkelijke fouten dan? Moet wel zeggen dat het allemaal meevalt hoor.... er wordt net gedaan of het er vol van staat en ik krijg deze.....een beetje jammer.

karel

Stuur me even een exemplaar toe, ik heb namelijk al een tijdje geleden besloten om geen vijf euro meer te betalen voor die clubkrantjes van jullie.

Wedden dat ik er minsten 10 d/t-fouten en 5 grammaticaal kant-noch-wal-rakende zinnen uithaal?

:D

payap
23-06-2006, 14:08
Stuur me even een exemplaar toe, ik heb namelijk al een tijdje geleden besloten om geen vijf euro meer te betalen voor die clubkrantjes van jullie.

Wedden dat ik er minsten 10 d/t-fouten en 5 grammaticaal kant-noch-wal-rakende zinnen uithaal?


As bladen als ringsports, mixfight, royal rumble en binnenkort gloves gemaakt zouden worden in luxe kantoren waar enkele redacteuren, verslaggevers, fotografen en secretaresses een full time baan zouden hebben met een goed salaris en hier de hele dag mee bezig zouden kunnen zijn zou ik je volledig gelijk geven.

De vechtsport is nu eenmaal geen voetbal waar je bv een blad als de VI kan maken met grote oplagen en omstandigheden als hierboven genoemd. Net als bv de mensen die verslagen en foto's maken voor mixfight.nl zijn het allemaal liefhebbers die in hun vrije tijd er aan moeten werken met hun eigen spullen. De meeste hebben gewoon een baan, volgen een studie of hebben een druk huishouden of soms zelfs een combinatie van. Financieel wordt je er ook niet rijker van. Je krijgt af en toe een kleine vergoeding voor een artikel die grotendeels wel opgaat aan bv belkosten en brandstof om naar een gala of een overleg te gaan.

5 euro is naturrlijk 5 euro en voor sommigen kan dit best wel een aardig bedrag zijn uit hun budget en mogen daar best wel kwaliteit voor terugkrijgen. Maar vergeet niet als de liefhebbers het neit meer zouden doen en we afhankelijk zouden worden van profs met duurbetaalde banen om deze bladen te maken dan zouden deze bladen al snel uit de schappen verdwijnen.

Justinian
23-06-2006, 14:26
Stuur me even een exemplaar toe, ik heb namelijk al een tijdje geleden besloten om geen vijf euro meer te betalen voor die clubkrantjes van jullie.

Wedden dat ik er minsten 10 d/t-fouten en 5 grammaticaal kant-noch-wal-rakende zinnen uithaal?
Beste Paul,

We hebben je online sollicitatie in goede orde ontvangen. Over de verdere procedure zal [een medewerker van de afdeling P&O van Ringsports, Royal Rumble, Mixfight etc.] nog contact met je opnemen.

Met vriendelijke groet,


[een medewerker van de afdeling P&O van Ringsports, Royal Rumble, Mixfight etc.]

MenKat
23-06-2006, 14:49
Ik ben juist blij dat deze bladen er zijn, ik lees er graag in. En af en toe een spel fout, tsja... kan gebeuren....

RisingSun
23-06-2006, 14:57
Stuur me even een exemplaar toe, ik heb namelijk al een tijdje geleden besloten om geen vijf euro meer te betalen voor die clubkrantjes van jullie.

Wedden dat ik er minsten 10 d/t-fouten en 5 grammaticaal kant-noch-wal-rakende zinnen uithaal?


As bladen als ringsports, mixfight, royal rumble en binnenkort gloves gemaakt zouden worden in luxe kantoren waar enkele redacteuren, verslaggevers, fotografen en secretaresses een full time baan zouden hebben met een goed salaris en hier de hele dag mee bezig zouden kunnen zijn zou ik je volledig gelijk geven.

De vechtsport is nu eenmaal geen voetbal waar je bv een blad als de VI kan maken met grote oplagen en omstandigheden als hierboven genoemd. Net als bv de mensen die verslagen en foto's maken voor mixfight.nl zijn het allemaal liefhebbers die in hun vrije tijd er aan moeten werken met hun eigen spullen. De meeste hebben gewoon een baan, volgen een studie of hebben een druk huishouden of soms zelfs een combinatie van. Financieel wordt je er ook niet rijker van. Je krijgt af en toe een kleine vergoeding voor een artikel die grotendeels wel opgaat aan bv belkosten en brandstof om naar een gala of een overleg te gaan.

5 euro is naturrlijk 5 euro en voor sommigen kan dit best wel een aardig bedrag zijn uit hun budget en mogen daar best wel kwaliteit voor terugkrijgen. Maar vergeet niet als de liefhebbers het neit meer zouden doen en we afhankelijk zouden worden van profs met duurbetaalde banen om deze bladen te maken dan zouden deze bladen al snel uit de schappen verdwijnen.

Payap = 100% correct! De bladen zijn leuk en informatief ( ok hooguit soms wat oude info ) en af en toe een spelvout :wink: is helemaal niet erg vind ik!

Anonymous
23-06-2006, 20:01
Graag zou ik wat specifieke voorbeelden uit een van de laatste nummers horen waarin sprake is van kromme zinnen en dergelijke.

Ik zal zeker niet op elke slak zout gaan leggen, maar ik wil graag 1 schrijnend voorbeeld uitlichten, als je er toch naar vraagt:

In het stukje over K-1 Hero's staat het Hero's-logo behoorlijk groot afgebeeld, maar toch wordt dan nog (ook groot) geschreven over K-1 Heroes.

Verder denk ik persoonlijk dat het een vooruitgang is dat Ronny hoofdredacteur is geworden. De stukjes die hij zelf schrijft, vind ik ook meestal goed en interessant.

dat is beide goed... heroes is zelfs nog een stuk beter. waar blijven die verschrikkelijke fouten dan? Moet wel zeggen dat het allemaal meevalt hoor.... er wordt net gedaan of het er vol van staat en ik krijg deze.....een beetje jammer.

karel

Stuur me even een exemplaar toe, ik heb namelijk al een tijdje geleden besloten om geen vijf euro meer te betalen voor die clubkrantjes van jullie.

Wedden dat ik er minsten 10 d/t-fouten en 5 grammaticaal kant-noch-wal-rakende zinnen uithaal?

minstenS....

Ronny
23-06-2006, 20:43
Graag zou ik wat specifieke voorbeelden uit een van de laatste nummers horen waarin sprake is van kromme zinnen en dergelijke.

Ik zal zeker niet op elke slak zout gaan leggen, maar ik wil graag 1 schrijnend voorbeeld uitlichten, als je er toch naar vraagt:

In het stukje over K-1 Hero's staat het Hero's-logo behoorlijk groot afgebeeld, maar toch wordt dan nog (ook groot) geschreven over K-1 Heroes.

Verder denk ik persoonlijk dat het een vooruitgang is dat Ronny hoofdredacteur is geworden. De stukjes die hij zelf schrijft, vind ik ook meestal goed en interessant.

dat is beide goed... heroes is zelfs nog een stuk beter. waar blijven die verschrikkelijke fouten dan? Moet wel zeggen dat het allemaal meevalt hoor.... er wordt net gedaan of het er vol van staat en ik krijg deze.....een beetje jammer.

karel

Stuur me even een exemplaar toe, ik heb namelijk al een tijdje geleden besloten om geen vijf euro meer te betalen voor die clubkrantjes van jullie.

Wedden dat ik er minsten 10 d/t-fouten en 5 grammaticaal kant-noch-wal-rakende zinnen uithaal?

Nou,......dat is niet mis. De doelstellingen worden wel steeds bijgesteld. eerst staat het er nog vol mee....Toch zal het een hele opgave worden Paul.

Lees je de METRO wel eens?

Anonymous
25-06-2006, 10:28
minstenS....

LOOOOOOOOOOOOOOOOL :lol: :lol: :lol: :o :D

|ceMan.Be @ MixFight
25-06-2006, 13:15
ik vind m prima de ringsports :?

HUNEBED
25-06-2006, 20:20
ben jaren lid geweest van de Ringsports en ze altijd met veel plezier gelezen (vooral de column van Bob de laatste jaren) 'k heb me er echter ook heel lang over opgewonden waarom er altijd zoveel aandacht aan de K-1 werd besteed en bijna nooit over Pride, dan wel eens en dan weer 'n hele tijd niets meer terwijl onze jongens daar toch goeie zaken deden (in die tijd stond er nog geen kast hier die "computer" heet... tegenwoordig kun je wedstrijden 5 min. na afloop al downloaden of gewoon rechtstreeks volgen op de stream van MMA-tv, hoe ÜBER vet is dat !!!!!) en als tijdschrift blijf je daar dus áltijd op achter, maar je zult toch aandacht moeten besteden aan de grote Pride & K-1 gala's dus die zijn ten tijde dat je ze leest in die blaadjes altijd achterhaalt... laten we daar g*dverd*mme blij om wezen...... dat we de beelden ofwel rechtstreeks danwel na afloop meteen kunnen zien / downloaden.

maar okay het gaat hier vooral om de Ringsports, de pagina vullende foto's - en dat zijn er bij Ringsports heel veel - hoeven van mij niet, de reeks actie foto's zoals Royal Rumble en Fightsport dat doen zijn al veel cooler, Fightsport doet me trouwens veel denken aan Royal Rumble, meer mensen dat idee ?

het lijkt ook alsof er elke maand wel weer een andere column bij komt in de Ringsports, van iemand uit de vechtsportwereld, maar die van Bob & Bert steken nog steeds met kop en schouders boven de rest uit...

wel super van Ringsports was die reeks "vechtsport & krachttraining" waar maar weer 'ns duidelijk werd dat er veel verschillende filosofiën over dit onderwerp bestaan, de reeks "vechtsport & voeding" was ook zo'n top onderwerp, verder vond 'k het krantje dat de Ringsports eerst was veel mooier maar goed, das ook persoonlijk natuurlijk. ook een hele sterke troef van de Ringsports is Fred Royers, een genot om wedstrijdverslagen van deze held te lezen, ook Erik Hein is een aanwinst voor het blad

maar die tijdschriften zijn natuurlijk veel leuker voor later omdat je echt wat tastbaars hebt en altijd ff terug kan pakken om nog even te lezen hoe 'n bepaalde wedstrijd alweer was etc. en dat is én blijft de kracht van tijdschriften...

}|^-_-^|{
25-06-2006, 20:38
Graag zou ik wat specifieke voorbeelden uit een van de laatste nummers horen waarin sprake is van kromme zinnen en dergelijke.

Ik zal zeker niet op elke slak zout gaan leggen, maar ik wil graag 1 schrijnend voorbeeld uitlichten, als je er toch naar vraagt:

In het stukje over K-1 Hero's staat het Hero's-logo behoorlijk groot afgebeeld, maar toch wordt dan nog (ook groot) geschreven over K-1 Heroes.

Verder denk ik persoonlijk dat het een vooruitgang is dat Ronny hoofdredacteur is geworden. De stukjes die hij zelf schrijft, vind ik ook meestal goed en interessant.

dat is beide goed... heroes is zelfs nog een stuk beter. waar blijven die verschrikkelijke fouten dan? Moet wel zeggen dat het allemaal meevalt hoor.... er wordt net gedaan of het er vol van staat en ik krijg deze.....een beetje jammer.

karel

Stuur me even een exemplaar toe, ik heb namelijk al een tijdje geleden besloten om geen vijf euro meer te betalen voor die clubkrantjes van jullie.

Wedden dat ik er minsten 10 d/t-fouten en 5 grammaticaal kant-noch-wal-rakende zinnen uithaal?

Nou,......dat is niet mis. De doelstellingen worden wel steeds bijgesteld. eerst staat het er nog vol mee....Toch zal het een hele opgave worden Paul.

Lees je de METRO wel eens?

Sinds NRC Next op de markt is niet meer Ronny.

Silat
25-06-2006, 21:47
maar die tijdschriften zijn natuurlijk veel leuker voor later omdat je echt wat tastbaars hebt en altijd ff terug kan pakken om nog even te lezen hoe 'n bepaalde wedstrijd alweer was etc. en dat is én blijft de kracht van tijdschriften...

Juist en dan maakt dat hele verhaal over oud nieuws geen zak meer uit.

Anonymous
25-06-2006, 22:12
ik ben blij dat de bladen er zijn
(met of zonder spelfouten)

voor de mensen die dat zo goed door hebben
Probeer de mensen te helpen ipv ze kritiek te geven

Ik weet zeker dat ze je hulp meer dan kunnen gebruiken
(zie Justi's commentaar / opmerking)

Ik weet zeker als je Cor en de crew van Ringsports een mooie serie foto's stuurt van je gala dat het zeker geplaatst zal worden

Remco Pardoel

Ronald
26-06-2006, 00:28
maar die tijdschriften zijn natuurlijk veel leuker voor later omdat je echt wat tastbaars hebt en altijd ff terug kan pakken om nog even te lezen hoe 'n bepaalde wedstrijd alweer was etc. en dat is én blijft de kracht van tijdschriften...
Dat zie ik zelf toch anders. Ik heb wel al heel regelmatig dvd's terug gepakt om nog eens een partij terug te kijken. Ik heb echter nog nooit een blad weer gepakt om nog eens na te lezen hoe een wedstrijd verliep.

Naar mijn idee zouden de bladen veel meer aan voorbeschouwingen moeten doen als het gaat om bijv. de UFC, Pride en de K-1. Naderhand zou er ook géén wedstrijdverslag moeten volgen (hooguit een regel of 3, 4) maar vooral een nabeschouwing, wedstrijdanalyse (met de vechters zelf) of interviews. Dat geeft een bepaalde meerwaarde wat rechtvaardigt om voor een tijdschrift geld uit te geven.

Voor nationale gala's geldt uiteraard hetzelfde, alhoewel voorbeschouwingen daar naar mijn idee alleen interessant zijn voor de echt grote wedstrijden.

Als het gaat om "ooggetuigeverslagen" dan kan een blad eenvoudigweg niet concurreren met het Internet. Ze zullen zichzelf inhoudelijk anders vorm moeten geven dan ze gewend waren. Dat zie je ook trouwens steeds meer gebeuren. Helaas nog niet voldoende... alhoewel dat bij het ene blad nadrukkelijk meer het geval is dan bij het andere.

Anonymous
26-06-2006, 00:56
Graag zou ik wat specifieke voorbeelden uit een van de laatste nummers horen waarin sprake is van kromme zinnen en dergelijke.

Ik zal zeker niet op elke slak zout gaan leggen, maar ik wil graag 1 schrijnend voorbeeld uitlichten, als je er toch naar vraagt:

In het stukje over K-1 Hero's staat het Hero's-logo behoorlijk groot afgebeeld, maar toch wordt dan nog (ook groot) geschreven over K-1 Heroes.

Verder denk ik persoonlijk dat het een vooruitgang is dat Ronny hoofdredacteur is geworden. De stukjes die hij zelf schrijft, vind ik ook meestal goed en interessant.

dat is beide goed... heroes is zelfs nog een stuk beter. waar blijven die verschrikkelijke fouten dan? Moet wel zeggen dat het allemaal meevalt hoor.... er wordt net gedaan of het er vol van staat en ik krijg deze.....een beetje jammer.

karel

Heroes is idd het Engelse correcte meervoud voor Hero, maar K-1 gebruikt Hero's (waarom weet ik niet). Ik ben wel van mening dat een 'productnaam' goed geschreven moet worden, en zeker als je het logo zelfs nog op dezelfde pagina weergeeft.

Verder ben ik het helemaal met Payap eens.

Ronny, graag gedaan. Maareh...waarom 'Karel'?

Dit is iets wat expres is doorgevoerd. Wanneer je met engelse worrden te maken hebt in de Nederlandse taal moet je keuze's maken.

Echter, het ging hier over het feit dat RR vol zou staan met fouten. Dit is niet het geval meer.

Anonymous
26-06-2006, 00:57
om het feit.........om het feit...mijn fokking excuses

Anonymous
26-06-2006, 00:59
waarom Karel....weet ik veel. :mrgreen:

payap
26-06-2006, 01:13
Ben het er zeker over eens dat een blad een blijfend iets is. Neem bv forumlid Hammerkick die af en toe een oude zendokan pakt en scan, Iedereen geniet ervan om die stukken dan weer te lezen alhoewel sommige al meer dan 10 jaar oud zijn.

Heb zelf nog een hoop oude bladen liggen en af en toe lees ik die dingen weer eens door en met veel plezier.

payap
26-06-2006, 11:05
Dat was voor het internet, als je ze nu zo van een site kan halen is dat scannen wel een beetje achterhaald.
maar idd, het is af en toe best leuk om op een regenachtige zondag wat bladen door te lezen ja

inderdaad maar dan kom je op een punt wat heden ten dage heel actueel is : internet.

nog wel films op dvd uitbrengen? iedereen download ze! muziek cd's uitbrengen? iederaan download mp3's! sportbladen, computerbladen enz enz allemaal wel op internet te vinden! kranten ? ook internet enz enz

Mike
26-06-2006, 11:25
i.p.v. dat er wat met de kritiek gedaan wordt. Wordt er gewoon ontkend dat de betreffende bladen goedgevuld zijn met taal en spelfouten. Tja als je niet bekwaam genoeg bent om het zelf te zien zelfs nadat iemand er op wijst...................

Dan luister je toch niet en blijf je alles toch gewoon zo uitbrengen. Waarom een corrector in dienst nemen als de meeste lezers zelf ook niet kunnen schrijven............ Is dat soms de insteek?

Alleen een Word spellingcontrole is niet genoeg. Ik zie ook te vaak kromme zinnen. Waarom wordt de kritiek niet positief opgepakt? Er worden nu gewoon feiten ontkend. Nee in ons blaadje staan geen fouten meer. Of er wordt gewezen naar een gratis krant als de metro. Ja die maakt ook fouten, Tja..................die is gratis

Mede door deze instelling zal ik nooit meer zo'n klote blad kopen , en al helemaal niet voor 5 euro. Waarom moeten we als lezer bewijzen dat het niet goed genoeg is. Klant is koning toch? Als klanten klagen moet je er wat aan doen en de kwaliteit opschroeven naar een 5 euro niveau. Ik vond het leuk voor op de plee, lekker ff bladeren , nog wat mooie foto's erbij, oude gala's herleven. Ik dacht altijd de kwaliteit wordt beter, dus help ze en koop dit nou maar. Maar die ambitie is er blijkbaar helemaal niet!

Ik lees actueel MMA nieuws online en dat bevalt me veel beter.

Anonymous
26-06-2006, 11:33
Nee, Mike. er word wel geluisterd. Vandaar dat er ook gereageerd wordt en gevraagd om voorbeelden. Wanneer deze uitblijven blijft er vrij weinig over.

Mike
26-06-2006, 11:38
Nee, Mike. er word wel geluisterd. Vandaar dat er ook gereageerd wordt en gevraagd om voorbeelden. Wanneer deze uitblijven blijft er vrij weinig over.
ok , dat is wel reeel

als ik toch nog ooit zo'n blad lees zal ik mn gele marker bij de hand houden en wat ik tegenkom posten. Ik weet zeker dat er nog teveel fouten in staan. Dat moeten de makers zelf toch ook kunnen zien? Lezen die de boel niet terug ofzo?

Bovendien ben ik van mening dat er in 2006 eigenlijk maar 1 of 2 DRUKFOUTEN in een blad van 5 euro mogen staan en maximaal maar 1 kromme of foutgespelde zin. Dat is gewoon zo, het staat namelijk echt erg slordig en onprofessioneel

}|^-_-^|{
26-06-2006, 12:06
Nee, Mike. er word wel geluisterd. Vandaar dat er ook gereageerd wordt en gevraagd om voorbeelden. Wanneer deze uitblijven blijft er vrij weinig over.


Dus vragen om voorbeelden van fouten uit gepubliceerde bladen wordt gezien als een adequate manier om problemen in de toekomst te voorkomen? Persoonlijk denk ik dat het niets oplost.

Wat zou wel een oplossing kunnen zijn?

- Een (verplichte) redactionele training, waarbij alle redactieleden bijgeschoold worden in het omzetten van spreektaal in schrijftaal. Daarnaast is het handig om in deze training een cursus 'reflecteren op het geschrevene' in te bouwen: hoe verbeter je een door jezelf geschreven tekst? Hoe geef ik feedback op de tekst van een ander?

De volgende oplossing vergt wat meer tijd van minder personen:
- Een eindredactie die alles leest. Ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat sommige stukken voor publicatie slechts door de auteur gelezen zijn. Niet iedereen is een taalkundig talent en daarom is het raadzaam om het stuk door zoveel mensen mogelijk te laten lezen voor publicatie.
Een goede en kritische eindredacteur is in staat om stukken zo goed te controleren dat nagenoeg alle fouten eruit zijn.

De laatste oplossing:
- Stuur alle kopij vóór publicatie even naar mij. Ik ben, sinds september 2005, doctorandus in de Nederlandse taal en letterkunde. Over de prijs worden we het wel eens ;).

Mike
26-06-2006, 12:15
Nee, Mike. er word wel geluisterd. Vandaar dat er ook gereageerd wordt en gevraagd om voorbeelden. Wanneer deze uitblijven blijft er vrij weinig over.

De volgende oplossing vergt wat meer tijd van minder personen:
- Een eindredactie die alles leest.

We mogen er toch wel vanuit gaan dat dit al gebeurt? Het zou wel erg debiel zijn als niet alles wordt gelezen door de eindredactie?

Dat is toch de primaire bezigheid van een eindredactie??!!

Daar zijn we het toch allen over eens? Ik vraag me alleen af of die eindredacties wel bekwaam genoeg zijn. Tot nu toe blijkt het tegenovergestelde.

}|^-_-^|{
26-06-2006, 12:22
Nee, Mike. er word wel geluisterd. Vandaar dat er ook gereageerd wordt en gevraagd om voorbeelden. Wanneer deze uitblijven blijft er vrij weinig over.

De volgende oplossing vergt wat meer tijd van minder personen:
- Een eindredactie die alles leest.

We mogen er toch wel vanuit gaan dat dit al gebeurt? Het zou wel erg debiel zijn als niet alles wordt gelezen door de eindredactie?

Dat is toch de primaire bezigheid van een eindredactie??!!

Daar zijn we het toch allen over eens? Ik vraag me alleen af of die eindredacties wel bekwaam genoeg zijn. Tot nu toe blijkt het tegenovergestelde.

Ik nam voor het gemak maar even aan dat de eindredactie gewoon bekwaam is. Een uitgever moet natuurlijk wel een gekwalificeerde eindredacteur aannemen, anders heeft het nog geen zin.

Anonymous
26-06-2006, 12:26
Dit is iets wat expres is doorgevoerd. Wanneer je met engelse worrden te maken hebt in de Nederlandse taal moet je keuze's maken.

Echter, het ging hier over het feit dat RR vol zou staan met fouten. Dit is niet het geval meer.

Het gaat hier niet puur om het Engelse woord op zich, maar om een productnaam. Je schrijft toch ook niet over K-2, als je K-1 bedoelt?

Mike
26-06-2006, 12:26
Nee, Mike. er word wel geluisterd. Vandaar dat er ook gereageerd wordt en gevraagd om voorbeelden. Wanneer deze uitblijven blijft er vrij weinig over.

De volgende oplossing vergt wat meer tijd van minder personen:
- Een eindredactie die alles leest.

We mogen er toch wel vanuit gaan dat dit al gebeurt? Het zou wel erg debiel zijn als niet alles wordt gelezen door de eindredactie?

Dat is toch de primaire bezigheid van een eindredactie??!!

Daar zijn we het toch allen over eens? Ik vraag me alleen af of die eindredacties wel bekwaam genoeg zijn. Tot nu toe blijkt het tegenovergestelde.

Ik nam voor het gemak maar even aan dat de eindredactie gewoon bekwaam is. Een uitgever moet natuurlijk wel een gekwalificeerde eindredacteur aannemen, anders heeft het nog geen zin.

ik ben van mening dat die niet eens uit de vechtsport wereld hoeft te komen. Zijn communicatieve vaardigheden zouden belangrijker moeten zijn dan zijn eventuele affiniteit met de sport(het onderwep).

}|^-_-^|{
26-06-2006, 12:31
Nee, Mike. er word wel geluisterd. Vandaar dat er ook gereageerd wordt en gevraagd om voorbeelden. Wanneer deze uitblijven blijft er vrij weinig over.

De volgende oplossing vergt wat meer tijd van minder personen:
- Een eindredactie die alles leest.

We mogen er toch wel vanuit gaan dat dit al gebeurt? Het zou wel erg debiel zijn als niet alles wordt gelezen door de eindredactie?

Dat is toch de primaire bezigheid van een eindredactie??!!

Daar zijn we het toch allen over eens? Ik vraag me alleen af of die eindredacties wel bekwaam genoeg zijn. Tot nu toe blijkt het tegenovergestelde.

Ik nam voor het gemak maar even aan dat de eindredactie gewoon bekwaam is. Een uitgever moet natuurlijk wel een gekwalificeerde eindredacteur aannemen, anders heeft het nog geen zin.

ik ben van mening dat die niet eens uit de vechtsport wereld hoeft te komen. Zijn communicatieve vaardigheden zouden belangrijker moeten zijn dan zijn eventuele affiniteit met de sport(het onderwep).

Mee eens, het komt vaak voor dat een eindredacteur in eerste instantie niet veel te maken heeft met het onderwerp van het blad.

Anonymous
26-06-2006, 12:38
Iemand met enige affiniteit lijkt me toch wel wenselijk omdat het toch nog te vaak voorkomt dat ook namen van vechters verkeerd worden geschreven.

Anonymous
26-06-2006, 12:40
Oeps, foutje. 1 keer was genoeg.

}|^-_-^|{
26-06-2006, 14:36
Iemand met enige affiniteit lijkt me toch wel wenselijk omdat het toch nog te vaak voorkomt dat ook namen van vechters verkeerd worden geschreven.

Je kunt een lijstje met correct gespelde namen aanleggen en dat naast de verslagen leggen.

Anonymous
26-06-2006, 14:50
Kortom, journalistiek nivo van lik mein reet en echt zonde van m'n geld

Dan koop je het toch niet meer.

Justinian
26-06-2006, 16:30
Waarom is de topic-titel veranderd?
Ik neem aan omdat de discussie breder wordt gevoerd.

Mike
26-06-2006, 16:59
Waarom is de topic-titel veranderd?
Ik neem aan omdat de discussie breder wordt gevoerd.

Ben het eens met de topictitel verandering. Ik val namelijk niet 1 specifiek blad aan. Er zitten veel leuke bladen tussen maar ze zitten bijna allemaal vol met taal en spelfouten. Ik denk dat zowel de makers als de lezers er baat bij hebben als die fouten voor altijd verdwijnen. Het moet eens structureel worden aangepakt i.p.v bedekt worden met de mantel der liefde. Bij sommige zitten er al enkele jaargangen op en nog slippen de fouten er doorheen .

Verlaag de prijs of verhoog de kwaliteit is mijn mening.

Sowieso draagt een beter blad bij aan een beter imago van de sport. Dit niveau bevestigt alleen maar bepaalde vooroordelen over de sport. Ik weet dat het bewaken van het imago van de sport niet tot de primaire doelen van de makers behoort, das ook logisch maar toch....

Mike
26-06-2006, 17:06
Oh, is het jouw topic? Had ik effe gemist.

nee hoor :lol:

ik reageerde op justinian

Mike
26-06-2006, 17:15
Oh, oke.

In dat geval vind ik het nog steeds een beetje vreemd dat een topic-titel wordt aangepast, ook al is de discussie nu breder.
Het gebeurt zo vaak dat een topic over een onderwerp opeens ontaardt in een discussie over iets heel anders, maar dan wordt de titel ook niet veranderd.

ik zou hierover best met je in discussie willen gaan maar dan wordt het weer zo offtopic En voor we het weten hebben we weer een titel verandering veroorzaakt :wink:

Justinian
26-06-2006, 18:12
Oh, oke.

In dat geval vind ik het nog steeds een beetje vreemd dat een topic-titel wordt aangepast, ook al is de discussie nu breder.
Het gebeurt zo vaak dat een topic over een onderwerp opeens ontaardt in een discussie over iets heel anders, maar dan wordt de titel ook niet veranderd.
Hoewel ik de titel zelf niet heb veranderd kan ik me er toch goed in vinden. Zoals ik al aangaf, ik neem aan dat de titel is veranderd omdat de discussie breder wordt gevoerd. Als de topictitel wordt aangepast hoef je als moderator niet telkens aan te geven dat men ontopic moet blijven en aangezien het een vrij interessante discussie is, is er mijns inziens niets mis met het wijzigen van de titel.

Dit is overigens het laatste wat ik er hierover wil zeggen, want daar leent deze topic zich niet voor. Uiteraard kun je hierover een topic openen in forumbeleid, al zie ik het nut er niet van in.

Ronny
27-06-2006, 11:50
Nee, Mike. er word wel geluisterd. Vandaar dat er ook gereageerd wordt en gevraagd om voorbeelden. Wanneer deze uitblijven blijft er vrij weinig over.

De volgende oplossing vergt wat meer tijd van minder personen:
- Een eindredactie die alles leest.

We mogen er toch wel vanuit gaan dat dit al gebeurt? Het zou wel erg debiel zijn als niet alles wordt gelezen door de eindredactie?

Dat is toch de primaire bezigheid van een eindredactie??!!

Daar zijn we het toch allen over eens? Ik vraag me alleen af of die eindredacties wel bekwaam genoeg zijn. Tot nu toe blijkt het tegenovergestelde.

Ik nam voor het gemak maar even aan dat de eindredactie gewoon bekwaam is. Een uitgever moet natuurlijk wel een gekwalificeerde eindredacteur aannemen, anders heeft het nog geen zin.

ik ben van mening dat die niet eens uit de vechtsport wereld hoeft te komen. Zijn communicatieve vaardigheden zouden belangrijker moeten zijn dan zijn eventuele affiniteit met de sport(het onderwep).

ok, mijn laatste reactie. Eindredactie bezit over dezelfde kwalificatie's als waar Paul zegt over te beschikken. Het probleem zit em ook niet in de eindredactie zelf, maar in de organisatorische motoriek.. Zoals al eerder aangegeven is dit voor niemand een full-time job. Het is ook pas het 5e nummer en de organisatie moet nu eenmaal goed gesmeerd zijn. We zijn hieraan hard aan het werk en dit kost wat tijd, maar over ong. een week ligt het volgende nummer al weer in de winkel en dat zie ik weinig bladen ons na doen. Onze reactietijd is steeds sneller en ook deze uitgave zal weer een sprong vooruit zijn. Groeten

Anonymous
27-06-2006, 12:12
Daar is over nagedacht.


Nu zijn we toch echt transparant genoeg geweest.

Ronny
27-06-2006, 12:29
ja....punt

Ronny
27-06-2006, 12:37
ik ben geen eindredacteur Rik, maar ik kan je bezorgdheid wel waarderen. bedankt. En op je laatste punt heb je gedeeltelijk gelijk.

Mike
27-06-2006, 13:07
ik ben geen eindredacteur Rik, maar ik kan je bezorgdheid wel waarderen. bedankt. En op je laatste punt heb je gedeeltelijk gelijk.
Tool ja...afzetmarkt...niet echt

edit: ok verkeerd opgevat

:wink:

]]
]]
]]
V

Ronny
27-06-2006, 14:44
Ok, verkeerd opgevat..edit

Het heeft niets te maken met het feit dat de harde kern mma fan voor lief wordt genomen. Hou op met die stemmingmakerij. jullie worden natuurlijk wel serieus genomen. Ik ben per slot van rekening een forumbezoeker van het eerste uur. Er zijn namelijk ook fans die hier niet altijd komen.

Emilio
27-06-2006, 22:24
Ringsports, Royal Rumble, Gloves Magazine, dat blaadje van de Superleague (naam schiet me niet te binnen) en de Mixfight die voor de helft uit MMA bestaat, waarom moeten we 4 (5) bladen hebben over full-contact sporten? Kijk ze eens in en je weet dat ze allemaal dezelfde gala's verslaan. Wie zit er nu te wachten op 4 sterk op elkaar lijkende verslagen van hetzelfde gala? Nou ik in ieder geval niet!

Met weemoed kijk ik terug naar de Zendokan/Fighting Spirit's van begin jaren '90. Die wisten de mystiek van de Oosterse krijgskunsten nog te beroeren. De paatjes van het Pentjak-Silat, de monikken van het Shaolin Klooster, noem maar op. De "Fred Royers trainde mee met..." verslagen waren altijd heel leuk om te lezen. En de echte oude lullen kunnen zich wellicht de Samurai nog herinneren. Heb er zelf nog 1 of 2 liggen ergens. Qua inhoud steken ze veel van wat tegenwoordig verschijnt naar de kroon...

Sifu Meijers van Fighttalk

Zendokan was top ja! Leuke artikelen.

Royal rumble is wel mooi vormgegeven alleen de artikelen vindi k niet echt boeiend. Zeker als mixfightmember waar ik toch alle up to date info tot mijn beschikking heb vind ik dit blad niet interessant genoeg om aan te schaffen. Foto's van toernooien die al een lange tijd terug zijn...

adhdavy
28-06-2006, 01:03
Als EX medewerker van o.a. Ringsports wil ik me ook eenmalig graag ff in de strijd mengen.

De titel van de topic is waarschijnlijk veranderd, omdat de uitgever van Ringsports zich waarschijnlijk in zijn kuif gepikt voelt. Zijn blaadje wordt zogenaamd in diskrediet gebracht. Een al dan niet anonieme topic starter genaamd Lex, brengt op een vrij normale manier kritiek. Omdat de poster anoniem blijft, zijn/haar goed recht, en ik uit eigen beweging net vertrokken ben geeft de uitgever mij nu de schuld van dit soort publicaties. Nou krijg ik toch altijd overal de schuld van, dus dat is niks nieuws voor mij. Maar de gevolgen zijn vervolgens intimidaties en dreigementen over schadevergoedingen van de kant van de uitgever naar mij. De drijfveer daar achter is dat ik volgens zijn zeggen zijn blad kapot maak. Gelukkig ben ik niet de eerste bij wie dit gebeurt, is en ik zal ook zeker niet de laatste zijn. Ik heb me altijd afzijdig op forums gehouden, omdat in mijn kop zich nogal wat informatie bevind waarvan ik vind dat er zuinig mee om gegaan moet worden. Sinds de uitgever nogal bezig is tegen mij in persoon, heb ik besloten die afzijdigheid voor 1 keer te laten varen. Misschien dat een ieder dit een beetje inzicht geeft in hoed de bladen industrie er ongeveer uitziet.

Op de eerste plaats lees ik veel berichten over taal en spelfouten. Tussen mij en Hunter is hier al eens een topic over gevoerd. De beste oplossing heb ik ook gelezen. Een goede eindredacteur, die bij voorkeur Nederlands heeft gestudeerd. Affiniteit met vechtsport is voor hem/haar niet belangrijk, sinds deze gewoon alleen taalkundig te werk moet gaan. Een dergelijk persoon kost een paar centen en dat wordt er vooral niet aan uitgegeven. De allerbeste manier is misschien nog wel om de redactie direct met haar fouten te confronteren. De lezers op zich zouden daar eigenlijk 1 blok in moeten vormen, met zijn allen de kwaliteit verbeteren en vooral een dergelijk blad, hoeft niet per se Ringsports te zijn. Dat vol zit met taalfouten gewoon niet meer kopen.

Ook hoor ik iedereen over de fotografie klagen. Ik ben zelf fotograaf en kan zeggen dat sportfotografie een vak apart is, helemaal vechtsport. Op een gala schiet je rustig 600 foto's waarvan er misschien 80 blijven staan. Wat de redactie daar mee doet, is haar zaak. Echter, deze kan alleen maar zeiken dat het nooit goed genoeg is. Daarbij krijg je als fotograaf bij RIngsports een laag bedrag uit betaald, maar daar kies je zelf voor. Het is toch min of meer de arrogantie, dat je blij mag zijn dat je voor hen mag werken. Er zijn nu zelfs fotografen die hun materiaal gratis ter plaatsing aanbieden. Dat moeten ze zelf weten, maar in mijn ogen ben je stapel mesjoche als je voor niks een hele avond wegbent, een halve dag nabewerking hebt, daar niks voor rekent, terwijl de uitgever gewoon zijn centjes ontvangt aan de hand van het aantal verkopen dat hij doet.

Veel collega fotografen van mij, hebben me letterlijk voor gek verklaard. Mij maakte het nooit wat uit, want ik koos daar destijds zelf voor. Maar het geeft te kennen dat mijn collega's, waarvan sommigen echt veel beter zijn als mij, nou niet bepaald staan te springen om voor dit soort bladen te werken, gewoon omdat het te weinig betaald. Echter er word bij Ringsports wel steeds verwacht dat je enigszins mee gaat, investeert in een goed lenzen pakket en goede apparatuur.

Ik las ook iets over een kleine bezetting binnen de staf van een vechtsportblad. Nou kan ik niet in de keuken kijken bij Royal Rumble, Fighting Post of Gloves, maar de bezetting bij de bladen als RIngsports is inderdaad heel erg klein. 2 man redactie, 1 persoon voor eindredactie en lay-out (en voor nog 4 andere bladen die vaak tegelijk uitkomen), 1 persoon fotobewerking, 1 regel nicht die ook redactie doet en 2 fotografen.

Over de lay-out kan ikzelf niet veel zinnigs toevoegen. Het is een kwestie van smaak en het is ieders goed recht om daar iets van te vinden.

Ik las ook flarden over affiniteit. Ik kan melden dat bijvoorbeeld een medewerkster van Ringsports pas in december vorig jaar voor het eerst van haar leven op een gala is geweest. Sterker nog, voordat de problemen tussen mij en hen begonnen zijn ze in de laatste 6 jaar nog nooit op een gala geweest.

Tot slot wordt er over de inhoud driftig op los gediscussieerd. Terecht volgens mij, want het is niet best. Ik las bijvoorbeeld dat er teveel aandacht aan de K1 wordt besteed en te weinig aan bijvoorbeeld Pride en de kleinere gala's in het land. Er zijn verder nog zoveel dingen meer in de wereld, zoals Rusland waar mooie dingen gebeuren. Toch laat men het links liggen en is de lezer aangewezen op Internet. Ik had destijds enige vrijheid om te kiezen waar ik heen wou, maar iedere keer als ik met een kleiner gala aankwam in bijvoorbeeld het Zonnehuis, waar bijvoorbeeld ook 2 A partijen staan geprogrammeerd, werd dit meteen van de hand gedaan. Onder het mom van, we hebben te weinig ruimte. Misschien is efficiënter plannen en luisteren naar wat de lezer wil, daar de oplossing voor.

De mensen, bijvoorbeeld als fotograaf of redacteur, werken bijna altijd op freelance basis en krijgen ten opzichte van andere tijdschriften met een zelfde oplage en een zelfde advertentie score niet veel betaald. Ik ken de keuken ook van tijdschriften binnen een andere specifieke doelgroep en weet dat het daar heel anders gaat. Maar ik weet vooral ook dat het heel anders kan.

De uitgever van Ringsports zelf, komt net uit het stenen tijdperk aangezeild en heeft bijvoorbeeld sinds 2 jaar pas een Internet aansluiting. Ze hebben het Internet altijd links laten liggen, omdat zij van mening zijn dat er slechts een selecte groep discussieert op het web. Dat is natuurlijk wel enigszins waar, maar die groep word wel steeds groter getuige het aantal hits dat de sites ontvangen en het aantal discussies dat er gevoerd wordt. Daarmee begint de uitgever zich mijn inziens zich er van bewust te worden dat het Internet de gedrukte pers in dit geval aan het inhalen is, als dat niet al gebeurd is. Wat er vooral overheerst is de angst dat bladen als Ringsports straks geen bestaansrecht meer hebben. Die angst is natuurlijk niet ongegrond

Verder moet niemand zich er in vergissen, dat binnen de Nederlandse vechtsport industrie een bepaalde cultuur heerst. Dit wordt vooral gedomineerd door elkaar het licht in de ogen niet te gunnen en denken dat je alles zelf beter kan. Denk maar eens bijvoorbeeld aan het aantal bonden dat er in ene is opgestart. Ringsports heeft daar iets minder van weg, maar word wel gekleurd door persoonlijke meningen. Met de enquête die enkele jaren geleden is verdomd weinig gebeurd. Dat de Royal Rumble uitkwam enkele maanden geleden, werd Ringsports in ene samengevoegd met het Muay Thai magazine.

De 5x5 pagina die door mij destijds op poten is gezet, is daar nog een voorbeeld van. Dat ik het zelf nog deed heb ik meerdere vechters aangedragen die door hun prestaties een dergelijk plek verdienen. De meesten werden altijd niet goed genoeg bevonden, omdat ze niet spectaculair ogen of om andere redenen. Weer een dergelijk bullshit verhaal en in ene doet de dochter van de baas de pagina en werd ik bedankt voor bewezen diensten bij deze pagina .

Andere tijdschriften uit een verleden werden ook bijvoorbeeld als propaganda magazine gebruikt om de verkoop van bepaalde evenementen te stimuleren of andere zaken er nog dieper in te wrijven, dan wel iedereen een verdraaide visie te weerspiegelen. Dat is iets waar je Ringsports absoluut niet van kan betichten. Het is alleen jammer dat de visie van de 3 mensen die een blad als Ringsports en Mixfight leiden, allen familie van elkaar, (en andere bladen) zo beperkt is.

Ik wil als laatste vooral benadrukken, dat iedereen die zich inzet op wat voor manier dan ook, om het vechtsport klimaat in ons Nederland beter te maken zwaar respect verdiend. Je verdient echter nog meer respect als je tegen kritiek kan en daar op een positieve manier mee omgaat en jezelf of je product daarmee verbetert. Het is in mijn optiek altijd nog zo, verbeter de wereld en begin bij jezelf.

Damn, zoals eerder werd gezegd wat verlang ik toch weer af en toe terug naar die goeie ouwe tijd van de Zendokan.

Met vriendelijke groet,
Dave Huizing

Wheelie
28-06-2006, 10:14
Als EX medewerker van o.a. Ringsports wil ik me ook eenmalig graag ff in de strijd mengen.

De titel van de topic is waarschijnlijk veranderd, omdat de uitgever van Ringsports zich waarschijnlijk in zijn kuif gepikt voelt. Zijn blaadje wordt zogenaamd in diskrediet gebracht. Een al dan niet anonieme topic starter genaamd Lex, brengt op een vrij normale manier kritiek.

die "anonieme" topic starter post van hetzelfde IP adres als waar jij ook van post :!:

:roll:

Deuce
28-06-2006, 10:22
Haha OWNED!

Anonymous
28-06-2006, 10:47
Vond vooral de Mixfight boekjes nogal onder t pijl,de ringsports vindt ik juist vooruit gaan.(en royale Rumble is mooi gemaakt)

De laatste mixfight die ik kocht had op de voorkant bijvoorbeeld heel groot: Cadu VS Hein!
En dat was dan een stukje over hoe die twee samen training hadden gegeven bij Kops...?(2 pagina's vullend!)
En dan stukken over wingchun en defendokai...?
Ik verwacht een boekje over mixfight..
Het was net of ik dat budo boekje zat te lezen..
Heb ik liever diepere achtergronden over mixstijlen(pancrase,shooto etc)
Of interview's met mixfighters,verslagen over MMA gym's...Technieken en trainings tips?
Inplaats van een verslag over hoe aardig het was van Kops om hun zaal te lenen, Een stappen opzet(in foto's)met Kops die elke maand een nieuwe takedown demonstreerd.
Zijn toch leukere dingen denk ik dan bijvoorbeeld een 2 pagina vullend verhaal over waarom Maxim lijdeker Rickson Gracie goed vindt.. Is ook wel eens grappig,maar niet een blad vol met dat soort verhalen..

En over het algemeen denk ik dat verslagen over hoe de partijen stap voor stap gingen bij een gala een beetje overbodig zijn tegenwoordig door t internet..Maar das meer een algemeen probleem voor magazine's..Maar voor mij soms wel een reden om een boekje niet te kopen.

just my two cents..

Triker
28-06-2006, 11:06
Als EX medewerker van o.a. Ringsports wil ik me ook eenmalig graag ff in de strijd mengen.

De titel van de topic is waarschijnlijk veranderd, omdat de uitgever van Ringsports zich waarschijnlijk in zijn kuif gepikt voelt. Zijn blaadje wordt zogenaamd in diskrediet gebracht. Een al dan niet anonieme topic starter genaamd Lex, brengt op een vrij normale manier kritiek.

die "anonieme" topic starter post van hetzelfde IP adres als waar jij ook van post :!:

:roll:

Gelukkig heeft Dave meer verstand van mooie verhalen schrijven dan IP nr's :D.
Dat hij vaker met negativiteit topics start onder een gast accounts om iemand valselijk te betichten is zowieso al een kwalijke zaak. Het zegt mijn inziens dan ook heel wat over iemands karakter.

Zijn verhaal kan ik wel enigzins begrijpen, tenslotte zien andere mensen van buitenaf die niet in de redactie zitten het allemaal een stuk helderder. Ongeacht over welk blad we het hebben, wij als lezer zien altijd verbeteringen, net als vaste bezoeker op sommige forums zie je altijd verbeteringen. Maar in alle gevallen blijf je een bezoeker/deelnemer die bij een ander te gast is om zijn forum/blad te lezen en daar reacties op te geven. Echter ben en blijf je een bezoeker van de redactie/forum, waar je jezelf ook de vraag moet stellen, als je het niet eens bent met hun beleid, dan kun je het bespreekbaar maken. Lukt het niet om jouw doelstelling te halen, leg je erbij neer. Denk je toch dat alles beter moet/kan, wie houdt je dan tegen om zelf eens zo'n blad of forum te starten?

In het bedrijfsleven is het niet anders. Wie loopt er nou niet te klagen over het beleid op zijn werk? Alles moet en kan beter, maar ondertussen zorgt dat beleid er wel voor dat je s'avonds je bakje eten krijgt!! Er zijn hier in dit kikkerlandje veel goede stuurlui die aan de kant staan te roepen maar zelf weinig presteren, of zelfs maar het respect hebben voor hetgeen wat anderen presteren.

Wat dat betreft heb ik ook net als ieder ander aan- en opmerkingen over diverse magazines en fora waar ik in kom. Maar in het verleden ben ik zelf redacteur geweest van een magazine, heb diverse grote evenementen op poten gezet (in motorwereldje) die ondertussen hun 12de jaargang in gaan, ben fotograaf voor oa een vechtsportblad en ga zo maar even door. Maar hoe dan ook, ik blijf respect houden voor de mannen en vrouwen die een blad in elkaar steken, een forum beheren, een promotor die een gala presenteert aan zijn bezoekers. We kunnen ervan uitgaan dat een ieder dit naar zijn beste kunnen doet, natuurlijk kan het altijd beter en daar wordt denk ik mijn inziens ook door een ieder aan gewerkt om in de toekomst een beter resultaat te behalen. Wat dat betreft is het net sport!! :D

Genoeg moraal ridder gepraat vanaf mijn kant, ik wens jullie veel lees- en vooral kijk plezier toe ;)

http://www.triker.nl/photos/sport/images/0011.jpg

Deuce
28-06-2006, 11:30
Jup triker heeft daar wel gelijk in.

Alles kan beter, zolang het wereldje van vechtsport zo beperkt blijft...zal de vooruitgang van bladen minimaal zijn. Want tenslotte kun je alleen met geld iets moois maken.

Persoonlijk kan ik het wel waarderen dat het team van Royal Rumble uit vrijwilligers bestaat, wat betekend dat daar veel vrije tijd in wordt opgeofferd en geld in wordt gestoken (denk aan bv benzine voor evenement etc).

Medewerkers zoals Ronny en Fabrice studeren er nog fulltime bij als ik me niet vergis...en dat allemaal...voor dat kleine groepje fans in Nederland. En uit dat kleine groepje, bestaat een nog kleiner groepje...die zich die hard fans noemen.....en om een of andere reden het meest zeiken....

Voor de mensen die het zelf beter willen / weten, steek zelf je poten eens uit om dingen beter te maken of groter. Of dat nou een gala organiseren is, een forum beginnen of meeschrijven / fotograferen voor een blad.....

remco pardoel
28-06-2006, 12:36
Fred Royers trainde mee met uit de Zendokan was idd erg leuk en vaak hilarisch!

Wellicht een goede suggestie om intervieuws te beperken tot een pagina..

Ik waardeer de bladen en hun inzet.
Maar probeer ook eens een oor te luister leggen op de fora in Nederland.

We doen het niet slecht
we verkopen meer blaadjes als in Frankrijk
Dat mogen we niet vergeten

Nolimit
28-06-2006, 13:06
Wat andere al hebben gezegd! doe het zelf maar eens...
en over de schetsing van vergoedingen bij andere vechtsportbladen ten opzichte van RS vraag ik me eens af welke bladen er dan bedoelt worden? Gezien Royal Rumble uit vrijwilligers bestaat...

Als je meewerkt aan de sport, begint het met passie daarna mischien de centjes maar zeker niet anders om!

adhdavy
28-06-2006, 17:24
die "anonieme" topic starter post van hetzelfde IP adres als waar jij ook van post :!: :roll:
Nou gaan we in een welles nietes spelletje belanden, maar ik ben Lex dus echt niet. Als ik per se anoniem wens te blijven, daar zijn daar bijvoorbeeld de volgende middelen voor om mijn IP te verdoezelen, danwel te omzijlen:
1. Een anonieme proxyserver gebruiken als PROXIFY.COM
2. Een proggie installeren dat mijn IP verbergt of veranderd
3. In een internetcafe gaan zitten en daar posten

Voor die onzin word ik echt te oud, heb daar allemaal geen zin in en als ik iets op m'n lever heb, behalve eeltpledkken van de alchohol, dan had ik het wel eerder gemeld.

Eerlijk gezegd:,
1. Ja ik heb wel eens niet ingelogd gepost, positief en negatief. Merkte pas nadat ik al gepost had niet ingelogd was.
2. Ja, ik kan het bloed van de uitgever van Ringsports zo langzaamerhand wel drinken. Neemt niet weg dat ik op een vrij ordentelijke manier in mijn vorige post de zaken heb weer gegeven zoals het conform mijn visie is.


Wat andere al hebben gezegd! doe het zelf maar eens...
Ik ben er mee bezig geweest


Als je meewerkt aan de sport, begint het met passie daarna mischien de centjes maar zeker niet anders om!
Leuke quote, inderdaad. Maar als jij een gala organiseert, komt dat inderdaad in de eerste plaats inderdaad uit liefde voor de sport. Maar je kunt mij niet wijsmaken dat je het risico neemt en al die tijd er voor niets in stopt

Zo gaat het bij mij ook, ik werk voor mijn knaken om de schoorsteen thuis te laten roken en enkele mondjes te voeden.

Deuce
28-06-2006, 17:28
Ja heel toevallig zat er een inbreker Lex vanaf jou adres te tikken...

Gimme a break...

adhdavy
28-06-2006, 17:33
Ja heel toevallig zat er een inbreker Lex vanaf jou adres te tikken...

Gimme a break...

Heb wheelie ge PM't wil het adres wel eens hebben

adhdavy
28-06-2006, 18:06
[quote=Wheelie]die "anonieme" topic starter post van hetzelfde IP adres als waar jij ook van post :!: :roll:
Nou gaan we in een welles nietes spelletje belanden, maar ik ben Lex dus echt niet. Als ik per se anoniem wens te blijven, daar zijn daar bijvoorbeeld de volgende middelen voor om mijn IP te verdoezelen, danwel te omzijlen:
1. Een anonieme proxyserver gebruiken als PROXIFY.COM
2. Een proggie installeren dat mijn IP verbergt of veranderd
3. In een internetcafe gaan zitten en daar posten

Voor die onzin word ik echt te oud, heb daar allemaal geen zin in en als ik iets op m'n lever heb, behalve eeltpledkken van de alchohol, dan had ik het wel eerder gemeld.

Eerlijk gezegd:,
1. Ja ik heb wel eens niet ingelogd gepost, positief en negatief. Merkte pas nadat ik al gepost had niet ingelogd was.
2. Ja, ik kan het bloed van de uitgever van Ringsports zo langzaamerhand wel drinken. Neemt niet weg dat ik op een vrij ordentelijke manier in mijn vorige post de zaken heb weer gegeven zoals het conform mijn visie is.


Als je meewerkt aan de sport, begint het met passie daarna mischien de centjes maar zeker niet anders om!
Leuke quote inderdaad. Maar als jij een gala organiseert, komt dat inderdaad in de eerste plaats inderdaad uit liefde voor de sport. Maar je kunt mij niet wijsmaken dat je het risico neemt en al die tijd er voor niets in stopt

Zo gaat het bij mij ook, ik fotografeer op evenementen omdat ik de sport een groot hart toedraag. Ik mats ook wel eens iemand met een vriendendienstje. Maar in de regel werk ik gewoon voor mijn knaken om de schoorsteen thuis te laten roken en mondjes te voeden. Buiten dat, ik vind het verder normaal dat wanneer een uitgever al jaren lang zijn geld aan zijn bladen verdiend, dat je gewoon betaald word voor je diensten. Ik heb het dus ff niet over een blad dat net start, of werken voor een website. Daar kunnen regelingen voor getroffen worden. Voor de rest is de meest treffende vergelijking: Als je bij de bakker een brood koopt moet je het ook gewoon betalen.


We doen het niet slecht
we verkopen meer blaadjes als in Frankrijk
Dat mogen we niet vergeten
Daar bend ik benieuwd naar. Is dat in vehouding misschien. Frankrijk is een land dat veel groter is. Zijn daar misschien exacte cijfers over bekend?

Nolimit
28-06-2006, 18:53
Wat andere al hebben gezegd! doe het zelf maar eens...
Ik ben er mee bezig geweest


Als je meewerkt aan de sport, begint het met passie daarna mischien de centjes maar zeker niet anders om!
Leuke quote, inderdaad. Maar als jij een gala organiseert, komt dat inderdaad in de eerste plaats inderdaad uit liefde voor de sport. Maar je kunt mij niet wijsmaken dat je het risico neemt en al die tijd er voor niets in stopt

Zo gaat het bij mij ook, ik werk voor mijn knaken om de schoorsteen thuis te laten roken en enkele mondjes te voeden.


:!:

Ga toch weg man! ik weet zeker dat jouw huis geen schoorsteen heeft :lol:

Maar tof dat je met je eigen blad bezig bent, kan je mooi iedereen laten zien hoe het wel moet!

Oja, ff over dat voor knaken werken... dat doe ik al 5 jaar niet meer! dat je dat maar ff weet.

Anonymous
28-06-2006, 20:04
Heb vandaag de Ringsports in de bus gekregen. Leuk met Tyrone op de voorkant. Blijkt dat er helemaal geen artikel over Tyrone instaat. Zo lok je mensen tot de aankoop van een tijdschrift, maar dat artikel over Tyrone komt pas volgende maand. Ik vind dit een aanfluiting.

Justinian
28-06-2006, 20:16
Heb vandaag de Ringsports in de bus gekregen. Leuk met Tyrone op de voorkant. Blijkt dat er helemaal geen artikel over Tyrone instaat. Zo lok je mensen tot de aankoop van een tijdschrift, maar dat artikel over Tyrone komt pas volgende maand. Ik vind dit een aanfluiting.
Heb je de Panorama wel eens gekocht? Staat er een fantastisch mooie vrouw op, blijkt dat ze er verder helemaal niet in staat... :lol:

Anonymous
29-06-2006, 09:46
De Ringsports is erg achteruit gegaan de laatste tijd. Inhoudelijk weinig vernieuwend. De lay-out is wel veel beter geworden. Dat was tot voor kort een drama. Door de opkomst van de Royal Rumble is Ringsports plotseling dikker geworden en proberen ze de concurrentieslag te winnen. Maar straks komt het blad van Showtime. Dus het wordt dringen.

De internetsites zullen de bladen langzaam doen verdwijnen. Veel actueler en sneller nieuws. Jammer voor de Ringsports etc. maar de tijd staat niet stil

payap
29-06-2006, 10:01
De internetsites zullen de bladen langzaam doen verdwijnen. Veel actueler en sneller nieuws. Jammer voor de Ringsports etc. maar de tijd staat niet stil

niet mee eens. Al sinds de opkomst van internet gaan zulke suggesties dat internet bv ook kranten zouden verdringen maar dit gebeurd ook niet. Geld in feite voor alle bladen en kranten. Alles wat je daar leest staat ook op internet wel ergen.s Wel zullen bladen zich moeten aanpassen aan deze ontwikkeling.

zongen de buggles in 1979 al niet " video killed the radio star" ? !

Mike
29-06-2006, 10:35
De internetsites zullen de bladen langzaam doen verdwijnen. Veel actueler en sneller nieuws. Jammer voor de Ringsports etc. maar de tijd staat niet stil

niet mee eens. Al sinds de opkomst van internet gaan zulke suggesties dat internet bv ook kranten zouden verdringen maar dit gebeurd ook niet. Geld in feite voor alle bladen en kranten. Alles wat je daar leest staat ook op internet wel ergen.s Wel zullen bladen zich moeten aanpassen aan deze ontwikkeling.

zongen de buggles in 1979 al niet " video killed the radio star" ? !

internet is langzaam maar zeker kranten aan het verdringen. De oplages worden structrueel minder , hele kranten verdwijnen, nieuwe formatten en gratis kranten zijn verschenen. Tis een kwestie van tijd en de krant zoals wij die kennen bestaat niet meer. De nieuwe generatie is in optocht en die heeft geen zin in een onhandig en niet actuele krant. Er komen digitale vervangers voor. De problemen zijn er nu al , kijk maar hoeveel kranten financiele problemen hebben.

Jochem
29-06-2006, 11:54
ik denk dat kranten zeker blijven. alleen het medium word wel anders. Nu is het papier, straks digitaal papier wat zichzelf update. Misschien krijg je dan ook wel je magazines zo binnen.

Dragon Tail
29-06-2006, 12:21
De internetsites zullen de bladen langzaam doen verdwijnen. Veel actueler en sneller nieuws. Jammer voor de Ringsports etc. maar de tijd staat niet stil

niet mee eens. Al sinds de opkomst van internet gaan zulke suggesties dat internet bv ook kranten zouden verdringen maar dit gebeurd ook niet. Geld in feite voor alle bladen en kranten. Alles wat je daar leest staat ook op internet wel ergen.s Wel zullen bladen zich moeten aanpassen aan deze ontwikkeling.

zongen de buggles in 1979 al niet " video killed the radio star" ? !

Sindsdien heb ik nooit meer naar de radio geluisterd en kijk ik alleen nog maar clips op MTV, TMF, The BOX, etc.
:lol:

payap
29-06-2006, 12:26
dragon Tail :

Sindsdien heb ik nooit meer naar de radio geluisterd en kijk ik alleen nog maar clips op MTV, TMF, The BOX, etc.

percies en dat is wat ik er mee bedoel. vele zeiden toen dat door de komst van video en steeds verdere opkomst van tv de radio helemaal naar de achtergrond zou verdwijnen. MTV startte haar eerste uitzending met dit nr.

Zelf denk ik dat oude dingen niet hoeven te verdwijnen maar alles een eigen plek in het geheel krijgt.

Zelf zit ik veel op internet om het laatste vechtsportnieuws te lezen en ben ik veelal op hoogte van wat ik wil weten maar vindt het heerlijk als ik weer de nieuwe ringsports of royal rumble in mijn handen heb.

Vindt dat veel ontspannender lezen en anders dan op internet. en veel blijvender. vaak lees ik nog weleens zo'n blad van een paar jaar geleden.

Zelfde geld met gewoon nieuws. op internet hou ik dat ook bij maar s' avonds lees ik gewoon de telegraaf.

Dragon Tail
29-06-2006, 15:31
dragon Tail :

Sindsdien heb ik nooit meer naar de radio geluisterd en kijk ik alleen nog maar clips op MTV, TMF, The BOX, etc.

percies en dat is wat ik er mee bedoel. vele zeiden toen dat door de komst van video en steeds verdere opkomst van tv de radio helemaal naar de achtergrond zou verdwijnen. MTV startte haar eerste uitzending met dit nr.

Zelf denk ik dat oude dingen niet hoeven te verdwijnen maar alles een eigen plek in het geheel krijgt.

Zelf zit ik veel op internet om het laatste vechtsportnieuws te lezen en ben ik veelal op hoogte van wat ik wil weten maar vindt het heerlijk als ik weer de nieuwe ringsports of royal rumble in mijn handen heb.

Vindt dat veel ontspannender lezen en anders dan op internet. en veel blijvender. vaak lees ik nog weleens zo'n blad van een paar jaar geleden.

Zelfde geld met gewoon nieuws. op internet hou ik dat ook bij maar s' avonds lees ik gewoon de telegraaf.

Alle media kunnen best naast elkaar blijven bestaan en elkaar aanvullen net als de diverse vechtsportfora :wink: . Elk medium heeft zijn eigen identiteit en ook bepaalde waarde voor de ontvanger.

Zelfs buitenlandse vechtsporttijdschriften vind ik interessant. Alleen maar hoe anders daar de invulling van de bladen en beleving van de vechtsport aldaar is.

adhdavy
29-06-2006, 16:46
Ik werk zelf deeltijd bij de grootste krant van Nederland en daar beseffen ze maar al te goed dat online informatie absoluut meer toekomst heeft dan in gedrukte vorm. Ze zijn dan ook volop aan het experimenteren met allerlei toepassingen.

In mijn visie is het zo dat alleen de grote (dag-)bladen het gaan overleven, maar zullen enkel blijven bestaan in een gelimiteerde oplage ten opzichte van nu. De kleinere magazines en dagbladen, waaronder ook de gespecialiseerde tijdschriften vallen als onze doelgroep hier, zullen er over 20 jaar bijna niet meer zijn.

Voor uitgevers bied het online publiceren van magazines veel meer mogelijkheden. Goedkopere advertentie tarieven, sneller wisselen van inhoud en directer inspelen op de behoefte van de markt wanneer deze een wisseling ondergaat. Denk bijvoorbeeld aan rages bij jeugd tijdschriften.

Voor de rest zien we wel wat de toekomst brengt, dat het interessant gaat worden weet ik zeker.

}|^-_-^|{
29-06-2006, 17:22
Daarom heeft de Televaag ook Geenstijl.nl overgenomen :D

Anonymous
29-06-2006, 18:17
Ik werk zelf deeltijd bij de grootste krant van Nederland .

lieg niet loser ook bij de Telegraaf willen ze je niet meer :lol:

adhdavy
29-06-2006, 18:36
Ik werk zelf deeltijd bij de grootste krant van Nederland .
lieg niet loser ook bij de Telegraaf willen ze je niet meer :lol:
Gebasseerd op wat voor informatie kun jij die mededeling doen?? Volgens mij ga ik nog steeds 3 dagen in de week daar naar binnen en betalen ze salaris. Asnders ga je toch gewoon ff mee morgen??

Anonymous
03-07-2006, 21:38
Beste stuurlui staan weer ens aan wal ooo sorry voor de spel fouten hahahahaha

Dragon Tail
03-07-2006, 23:46
Ik werk zelf deeltijd bij de grootste krant van Nederland en daar beseffen ze maar al te goed dat online informatie absoluut meer toekomst heeft dan in gedrukte vorm. Ze zijn dan ook volop aan het experimenteren met allerlei toepassingen.

In mijn visie is het zo dat alleen de grote (dag-)bladen het gaan overleven, maar zullen enkel blijven bestaan in een gelimiteerde oplage ten opzichte van nu. De kleinere magazines en dagbladen, waaronder ook de gespecialiseerde tijdschriften vallen als onze doelgroep hier, zullen er over 20 jaar bijna niet meer zijn.

Voor uitgevers bied het online publiceren van magazines veel meer mogelijkheden. Goedkopere advertentie tarieven, sneller wisselen van inhoud en directer inspelen op de behoefte van de markt wanneer deze een wisseling ondergaat. Denk bijvoorbeeld aan rages bij jeugd tijdschriften.

Voor de rest zien we wel wat de toekomst brengt, dat het interessant gaat worden weet ik zeker.

Weten ze het wel zeker.
Want die advertenties aan de borders, daar klik ik nooit op.
's morgen in de trein is het toch wat prettiger aan de ogen om een een gedrukt krantje te lezen dan een ogenverblindend scherm van een laptopkrant.

Mike
04-07-2006, 00:17
Ik werk zelf deeltijd bij de grootste krant van Nederland en daar beseffen ze maar al te goed dat online informatie absoluut meer toekomst heeft dan in gedrukte vorm. Ze zijn dan ook volop aan het experimenteren met allerlei toepassingen.

In mijn visie is het zo dat alleen de grote (dag-)bladen het gaan overleven, maar zullen enkel blijven bestaan in een gelimiteerde oplage ten opzichte van nu. De kleinere magazines en dagbladen, waaronder ook de gespecialiseerde tijdschriften vallen als onze doelgroep hier, zullen er over 20 jaar bijna niet meer zijn.

Voor uitgevers bied het online publiceren van magazines veel meer mogelijkheden. Goedkopere advertentie tarieven, sneller wisselen van inhoud en directer inspelen op de behoefte van de markt wanneer deze een wisseling ondergaat. Denk bijvoorbeeld aan rages bij jeugd tijdschriften.

Voor de rest zien we wel wat de toekomst brengt, dat het interessant gaat worden weet ik zeker.

Weten ze het wel zeker.
Want die advertenties aan de borders, daar klik ik nooit op.
's morgen in de trein is het toch wat prettiger aan de ogen om een een gedrukt krantje te lezen dan een ogenverblindend scherm van een laptopkrant.

in de nabije toekomst komt de digital paper

http://www.mobilemag.com/content/100/102/C2393/

die oogt als echt papier. Deze variant is bedoeld voor het bedrijfsleven om kopieren tegen te gaan. Maar de techniek zullen we zeker vaker terug gaan zien. De digitale krant is in opkomst en oprolbare en flexibele beeldschermen zullen daarbij heel belangrijk worden denk ik.

Dragon Tail
04-07-2006, 08:07
Ik werk zelf deeltijd bij de grootste krant van Nederland en daar beseffen ze maar al te goed dat online informatie absoluut meer toekomst heeft dan in gedrukte vorm. Ze zijn dan ook volop aan het experimenteren met allerlei toepassingen.

In mijn visie is het zo dat alleen de grote (dag-)bladen het gaan overleven, maar zullen enkel blijven bestaan in een gelimiteerde oplage ten opzichte van nu. De kleinere magazines en dagbladen, waaronder ook de gespecialiseerde tijdschriften vallen als onze doelgroep hier, zullen er over 20 jaar bijna niet meer zijn.

Voor uitgevers bied het online publiceren van magazines veel meer mogelijkheden. Goedkopere advertentie tarieven, sneller wisselen van inhoud en directer inspelen op de behoefte van de markt wanneer deze een wisseling ondergaat. Denk bijvoorbeeld aan rages bij jeugd tijdschriften.

Voor de rest zien we wel wat de toekomst brengt, dat het interessant gaat worden weet ik zeker.

Weten ze het wel zeker.
Want die advertenties aan de borders, daar klik ik nooit op.
's morgen in de trein is het toch wat prettiger aan de ogen om een een gedrukt krantje te lezen dan een ogenverblindend scherm van een laptopkrant.

in de nabije toekomst komt de digital paper

http://www.mobilemag.com/content/100/102/C2393/

die oogt als echt papier. Deze variant is bedoeld voor het bedrijfsleven om kopieren tegen te gaan. Maar de techniek zullen we zeker vaker terug gaan zien. De digitale krant is in opkomst en oprolbare en flexibele beeldschermen zullen daarbij heel belangrijk worden denk ik.

Leuk.
En dan de Ringsports of RR met bewegende clips als illustratie bij een vechtsportverslag.

Anonymous
05-07-2006, 21:41
Ik werk zelf deeltijd bij de grootste krant van Nederland en daar beseffen ze maar al te goed dat online informatie absoluut meer toekomst heeft dan in gedrukte vorm. Ze zijn dan ook volop aan het experimenteren met allerlei toepassingen.

In mijn visie is het zo dat alleen de grote (dag-)bladen het gaan overleven, maar zullen enkel blijven bestaan in een gelimiteerde oplage ten opzichte van nu. De kleinere magazines en dagbladen, waaronder ook de gespecialiseerde tijdschriften vallen als onze doelgroep hier, zullen er over 20 jaar bijna niet meer zijn.

Voor uitgevers bied het online publiceren van magazines veel meer mogelijkheden. Goedkopere advertentie tarieven, sneller wisselen van inhoud en directer inspelen op de behoefte van de markt wanneer deze een wisseling ondergaat. Denk bijvoorbeeld aan rages bij jeugd tijdschriften.

Voor de rest zien we wel wat de toekomst brengt, dat het interessant gaat worden weet ik zeker.

Weten ze het wel zeker.
Want die advertenties aan de borders, daar klik ik nooit op.
's morgen in de trein is het toch wat prettiger aan de ogen om een een gedrukt krantje te lezen dan een ogenverblindend scherm van een laptopkrant.

Ze expririmenteren met een soort systeem als Mike beschreef. Ze hedbben al heel wat websites overgenomen als idd geen stijlo, el cheapo en nog een ton vol, ze hebben onlangs sky radio overgenomen, zijn groot aandeelhouder van SBS-6 en consorten.
Belangrijker nog, de tweede krant van Nederland die jij zo graag in de trein leest en Spits heet, is ook van de Telegraaf. Ze zijn vrijwel het enige bedrijf in Nederland dat geheel schuldvrij is, nog steeds een grote jaaromzet hebben en vooral een groot eigen kapitaal hebben.

Voor de rest sluit ik me graag bij Mike aan, de optie die hij noemt is een van de ontwikkelingen die onze toekomst wat uitgaven betreft gaan domineren.

Anonymous
05-07-2006, 21:57
Ik werk zelf deeltijd bij de grootste krant van Nederland en daar beseffen ze maar al te goed dat online informatie absoluut meer toekomst heeft dan in gedrukte vorm. Ze zijn dan ook volop aan het experimenteren met allerlei toepassingen.

In mijn visie is het zo dat alleen de grote (dag-)bladen het gaan overleven, maar zullen enkel blijven bestaan in een gelimiteerde oplage ten opzichte van nu. De kleinere magazines en dagbladen, waaronder ook de gespecialiseerde tijdschriften vallen als onze doelgroep hier, zullen er over 20 jaar bijna niet meer zijn.

Voor uitgevers bied het online publiceren van magazines veel meer mogelijkheden. Goedkopere advertentie tarieven, sneller wisselen van inhoud en directer inspelen op de behoefte van de markt wanneer deze een wisseling ondergaat. Denk bijvoorbeeld aan rages bij jeugd tijdschriften.

Voor de rest zien we wel wat de toekomst brengt, dat het interessant gaat worden weet ik zeker.

Weten ze het wel zeker.
Want die advertenties aan de borders, daar klik ik nooit op.
's morgen in de trein is het toch wat prettiger aan de ogen om een een gedrukt krantje te lezen dan een ogenverblindend scherm van een laptopkrant.

Ze expririmenteren met een soort systeem als Mike beschreef. Ze hebben al heel wat websites overgenomen als idd geen stijlo, el cheapo en nog een ton vol, ze hebben onlangs sky radio overgenomen, zijn groot aandeelhouder van SBS-6 en consorten.
Belangrijker nog, de tweede krant van Nederland die jij zo graag in de trein leest en Spits heet, is ook van de Telegraaf. Ze zijn vrijwel het enige bedrijf in Nederland dat geheel schuldvrij is, nog steeds een grote jaaromzet hebben en vooral een groot eigen kapitaal hebben.

Voor de rest sluit ik me graag bij Mike aan, de optie die hij noemt is een van de ontwikkelingen die onze toekomst, wat uitgaven betreft, gaan domineren.

Sjaak
07-07-2006, 09:28
Vindt onze magazines zeker niet slecht maar misschien dat het tijd is voor wat "nieuwe" dingen.