PDA

View Full Version : ** Spoiler ** finale " the ultimate fighter 3 " **



PigDog
25-06-2006, 03:36
Las Vegas, Nevada
Hard Rock Hotel
Inzet: 6 - cijferig contract

1e gevecht: Keith Jardine - Wilson Govea (light heavyweight)
Wat een gevecht: beide vechters blijven staan en bestoken elkaar met low-kicks. In 3 rondes 1 serieuze take-down! Jardine bloed uit meerdere wonden maar mag doorvechten. winnaar op beslissing: Jardine...

1e finale: Ed "short fuze" Herman - Kendall "the spider" Grove (middleweight)
1e ronde wordt gedomineerd door Herman, die kost wat het kost voor de take-down gaat. Grove maakt echter indruk door goed weerwerk.
2e ronde is fabuleus: Herman gaat weer voor de take-down, maar raakt 2 x in een triangle-choke waar hij ternauwernood uitkomt. Daarna zet hij er zelf één aan, waarbij Grove schijnbaar aftikt, maar toch doorgaat, en er weer uitkomt.
3e ronde: er wordt vreselijk hard geknokt. Beide vechters zijn helemaaaal kapot maar knokken door. Chokes worden aangezet door beide kanten en de bel red Herman uit een rear-naked choke.
Winnaar door unanieme beslissing: Kendall Grove !!

Pfff wat een gevecht! Er is door beiden zo hard geknokt dat Ed Herman van Dana White ook een contract aangeboden krijgt.

PigDog
25-06-2006, 04:40
Randy Couture wordt bijgezet in de UFC Hall of Fame. Bij wijze van spreken dan.......

PigDog
25-06-2006, 05:14
2e finale: Michael Bisping - Josh Haynes (light heavyweight)
Bisping domineert, en geeft een staande knie op Haynes gezicht, waardoor deze door de knieen zakt. helaas geeft de brit erna nog een knie, wat tegen de regels is (knieen op iemands gezicht, die met een knie de grond raakt) Bisping krijgt een punt tegen, en Haynes mag bijkomen.
2e ronde: Bisping slaat Haynes helemaal aan gort, maar Josh weigert om neer te gaan. Na tig volle hoeken en hier en daar een knie op zijn kop, ligt Haynes nog steeds terug te vechten. De scheidsrechter vind het echter genoeg en maakt er terecht een einde aan.
Winnaar op TKO: Michael Bisping

Hard gevecht en een terechte winnaar! Een echt talent en een ultimate fighter........

PigDog
25-06-2006, 05:17
2e gevecht: Kenny Florian - Sam Stout (lightweight)
1e ronde: Florian heeft zich tegen de thaibokser Stout voorbereid bij Sidyodthong, maar daar zien we niks van. Hij gaat meteen voor de take-down, en na een beetje ground en pound, krijgt hij Stout in een rear naked choke.
Winnaar door submission: Florian

PigDog
25-06-2006, 06:02
3e gevecht: Matt Hamill - Jesse Forbes (light heavyweight)
De doofstomme Matt Hamill slaat Forbes simpelweg helemaal tot moes. Staand, liggend, het maakt niet uit. Hamill blijft doormaaien tot de scheids het genoeg vind. Zijn armblessure is dus nagenoeg over, blijkt wel.
Winnaar door interventie: Matt Hamill

Jeru
25-06-2006, 09:21
Bedankt voor de PbP!
http://www.sherdog.com/videos/videos.asp?v_id=758

Wheelie
25-06-2006, 18:14
Wat een vette finale show.
Kendall vs Ed was echt een vet gevecht en ze kregen beide het UFC contract.
Bisping is gewoon de man maar Haynes kan echt veel hebben.

PigDog
26-06-2006, 04:20
Wat een vette finale show.
Kendall vs Ed was echt een vet gevecht en ze kregen beide het UFC contract.
Bisping is gewoon de man maar Haynes kan echt veel hebben.

Haynes had in de voor- interviews verteld over zijn zoontje die kanker had overwonnen, en dat hij daarom helemaal niks om een tegenstander gaf. Als mijn zoontje daarvan kan winnen kan ik van iedereen winnen, was de strekking. Ik had ook de indruk dat hij gewoon niet wilde stoppen, en als de ref er niet tussen was gesprongen ze hem gestrekt uit de octagon hadden kunnen tillen.

Ik vond, vergeleken bij de andere partijen de finales wel ultiem goed gevochten.

p diddy
26-06-2006, 09:04
Deze tuf finale mocht er zeker zijn......top partijen, ben benieuwd hoe deze mannen het gaan doen......op naar ultimate fight night woensdag!!! :lol: :lol:

Ronald
26-06-2006, 10:24
Hele mooie finale partijen. Overigens vond ik het wel jammer dat Ed Herman ook een contract kreeg. Zo close vond ik die partij nu ook weer niet. Het haalt naar mijn smaak een beetje de glans af van de overwinning van Kendall Grove die gewoon beter was dan Herman.

XedgeX
26-06-2006, 14:07
erg spannende wedstrijd tussen ed en kendall, met kendall als terechte winnaar, mijns inziens. Erg spannend grondwerk.

michael heeft josh echt gesloopt, maar wel respect voor josh dat hij gewoon NIET opgaf. Hij heeft toch een hoop flinke tikken tegen zn bakkes gehad...

verder vond ik het besluit om ed ook een miljoen-dollar-contract te geven best raar... waarom hij wel, en josh niet dan? hij heeft toch ook gevochten voor wat ie waard was? beter had ie dat achter de schermen geregeld ofzo.

MidgardSerpent
26-06-2006, 15:55
erg spannende wedstrijd tussen ed en kendall, met kendall als terechte winnaar, mijns inziens. Erg spannend grondwerk.

michael heeft josh echt gesloopt, maar wel respect voor josh dat hij gewoon NIET opgaf. Hij heeft toch een hoop flinke tikken tegen zn bakkes gehad...

verder vond ik het besluit om ed ook een miljoen-dollar-contract te geven best raar... waarom hij wel, en josh niet dan? hij heeft toch ook gevochten voor wat ie waard was? beter had ie dat achter de schermen geregeld ofzo.
Lol.... 1 miljoen? Haal er maar een nulletje vanaf hoor, zoveel krijgen de vechters in de ufc niet betaald.


De finale was trouwens super, geen saai moment. De tuf finale gevechten van alle seizoenen zijn eigelijk wel erg goed geweest. Met uitzondering van Diego vs Kenny dan.

XedgeX
26-06-2006, 16:51
oh ja, 6 cijfers, niet 6 nullen... :roll:
vond het al zo veel ook...

Ronald
26-06-2006, 21:08
Wie vonden jullie trouwens de grote winnaar en de grote verliezer? Even een paar genomineerden:

Winnaar:
1. Tito Ortiz.
Verloor als coach zo goed als alleen maar een potje biljarten. Wat hij echter vooral won is de sympathie van het publiek.
2. Kendall Grove.
Wint niet alleen het tournooi maar heeft als vechter ook de meeste progressie geboekt.
3. Michael Bisping.
Domineerde zijn gewichtsklasse.

Verliezer:
1. Ken Shamrock.
Viel als coach op de meeste vlakken regelrecht door de mand.
2. Tait Fletcher.
Verliest, krijgt een herkansing, maar durft het niet meer aan.
3. Mike Nickels.
Verliest, krijgt een herkansing, maar durft het niet meer aan.
4. Noah Inhofer.
Gaat naar huis omdat z'n vriendin ongesteld is.

Winnaar is voor mij Kendall Grove. Verliezer is Noah Inhofer.

Ralph
26-06-2006, 22:02
Ik vind Mike Nickels geen verliezer. Die wilde dolgraag knokken, maar mocht niet van de dokter omdat hij z'n neus gebroken had.

Hollandpride
26-06-2006, 22:59
Ralph heeft gelijk: degene die niet wou knokken was die Kristian-homo.

fedor
27-06-2006, 19:56
Ik kan niet wachten op TUF S4, voor de mensen die het niet weten: het schijnt dat S4 gaat over vechters die graag een "comeback" willen maken...ben benieuwd :!:

Ik ben zelf ook anders naar Tito gaan kijken,hij heeft een hele andere kant laten zien van zichzelf.
Jammer dattie zich af en toe zo raar en arrogant gedraagt, wat lessen van Randy volgen over role model en je "humble" gedragen, zouden zeker Tito sieren.

In ieder geval denk ik dat hij na 8 juli in die zwarte sportauto zal rijden en Ken in de "Are you yella" auto... :wink:

PigDog
27-06-2006, 20:13
TUF 4 begint weer in augustus...............

fedor
27-06-2006, 20:16
TUF 4 begint weer in augustus...............

Cool..!!
PigDog..ik had nog een vraagje voor je op:
http://www.mixfight.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=23087

ICON
28-06-2006, 08:19
Ralph heeft gelijk: degene die niet wou knokken was die Kristian-homo.

kristian vecht op de volgende ufn

MZN
28-06-2006, 14:33
Nickels heeft ook van een zekere Wes Combs gewonnen door RNC

Kalib Stairnes won van Danny Abbhadi op RNC

En Ross verloor van Rory Singer op triangle nadat Ross iets te enthousiast de partij wilde afmaken na Singer naar de grond te hebben gepoeierd met een linker. (zoals ik ergens las)

Remco
29-06-2006, 10:29
Opvallend dat iedereen vindt dat Kendall terecht gewonnen had. Ik had duidelijk Edje Herman als winnaar. Waarom? Submission-pogingen en takedowns was het ongeveer gelijk.

Ed heeft echter veel meer schade aangericht dan andersom.

Ik vond het uiteindelijk wel een beetje sneu voor Josh. Ergens kreeg ik het gevoel dat hij met hele andere dingen bezig was dan een UFC-vechter worden. Deze man wil zich gewoon bewijzen voor zijn kinderen en laat zich volledig in poeier slaan. Ik denk niet dat hij in de harde wereld van het MMA thuishoort, daarvoor heeft ie te weinig tools en meer hart dan goed voor hem en zijn kinderen is.

Gelukkig werd de partij van Jardine nog leuk. De eerste ronde vond ik het echt niet om aan te zien. Keith is zo ongelovelijk traag en slaat zo onzuiver, bah. Hij zou eens moeten leren om zijn polsen stijf te houden en stoten af moeten maken. Dit is vragen om ongelukken en hij mag van geluk spreken dat zijn tegenstander onvoldoende lucht/ervaring had om scherp te blijven.

Al met al weer een super-finale uitzending. Deel 1 en 2 waren ook al top, mooi dat ze in augustus al weer verder gaan!

a.s.c.
29-06-2006, 11:09
ik zat net aflevering 12 nog eens terug te kijken, niet alleen is tito de beste coach maar die kerel zou ook nog stand up comedian moeten worden :lol: te gek wat ie tegen shamrock zegt: ' you're looking for a bone.. I'll give you a bone and it will be my Elbowbone in your face of dat stuk over die oscar muhahaha shamrock zet zichzelf weer ongeloofelijk te kakken..

Dennis
29-06-2006, 12:04
Wie vonden jullie trouwens de grote winnaar en de grote verliezer? Even een paar genomineerden:

Winnaar:
...
3. Michael Bisping.
Domineerde zijn gewichtsklasse.
....


Helaas hebben we Bisping niet tegen een goede tegenstander aan het werk kunnen zien, dit in tegenstelling tot de andere gewichtsklasse

PigDog
01-07-2006, 01:28
Wie vonden jullie trouwens de grote winnaar en de grote verliezer? Even een paar genomineerden:

Winnaar:
...
3. Michael Bisping.
Domineerde zijn gewichtsklasse.
....


Helaas hebben we Bisping niet tegen een goede tegenstander aan het werk kunnen zien, dit in tegenstelling tot de andere gewichtsklasse

Dat gaat ongetwijfeld gebeuren in toekomstige UFC-gala's....

Remco
01-07-2006, 08:50
Bisping is de ideale winnaar. Een sterke vechter en absoluut een karakter. Vantevoren had ik verwacht dat hij minder cockney zou gaan praten en dat hij langzaam steeds Amerikaanser zou gaan klinken. Niets was minder waar. Toch hoor ik dat Engels liever dan Amerikaans. "You know what I mean?" "To be honest".