PDA

View Full Version : knife attacks



Nickuraba
25-06-2006, 16:16
http://video.google.com/videoplay?docid=-8884586003342147853

best intressante feiten...

Anonymous
25-06-2006, 16:28
Indrukwekkend , heb een keer zelf in zo'n situatie gestaan tegenover 2 gasten 1 daarvan met een mes ..................... heb nog nooit zo hard gerend, achteraf maar goed ook ;-)

blazin.arr0w::::
25-06-2006, 16:52
Zoals Richard Pryor zegt:

"if someone pulls out a knife and you got nothing to pull out but a hand with some skin on it... RUUUUUUN"

Deuce
25-06-2006, 16:57
Ze hebben wel gelijk, tot nu toe heb ik altijd iedereen geraakt met mn mes... :lol:

PigDog
25-06-2006, 17:26
Interressante feiten.
Zelf was ik nooit zo onder de indruk van iemand met een mes.
Ik heb meerdere mesaanvallen gehad, en ben er redelijk goed afgekomen. Het ging dan vaak om mensen onder invloed, die eerst dreigden met een mes.
Ik denk wel dat als iemand uit het niets een mes trekt en begint te slashen, je kansloos bent.

Jeroen
25-06-2006, 17:34
Het verschil zit hem denk ik in de intentie van de aanvaller.
Als iemand je alleen maar BANG wilt maken met een mes, ga je het wel overleven en kun je actie ondernemen.
Tegen iemand die een mes trekt met het doel je te verwonden, maak je weinig tot geen kans.

Mike
25-06-2006, 19:04
Het verschil zit hem denk ik in de intentie van de aanvaller.
Als iemand je alleen maar BANG wilt maken met een mes, ga je het wel overleven en kun je actie ondernemen.
Tegen iemand die een mes trekt met het doel je te verwonden, maak je weinig tot geen kans.

precies

hier nog een goed voorbeeld van hoe snel t gebeurd is met je als iemand je wil steken.

http://zanyvideos.com/video/829/Two-Doorman-Stabbed-By-A-Psycho-With-A-Knife.html

op www.zanyvideos.com staat overigens veel schokkend geweld

PigDog
26-06-2006, 05:44
gelukkig hadden ze steekvrije vesten aan, maar ze waren niet goed op aan het letten toen hij toesloeg.
Inderdaad, als iemand uit het niets begint te steken, zonder prikkelopbouw, ben je gewoon verloren............

Mike
26-06-2006, 13:29
gelukkig hadden ze steekvrije vesten aan, maar ze waren niet goed op aan het letten toen hij toesloeg.
Inderdaad, als iemand uit het niets begint te steken, zonder prikkelopbouw, ben je gewoon verloren............

nou gelukkig?

die ene die in zn borst werd gestoken is diezelfde nacht nog overleden

Anonymous
26-06-2006, 16:49
hmm interessante videos van die collectie. ik ken r nog zo een die krav maga en andere militairy technieken ondermijnt.

zelfde maker geloof ik.. ook met die blauwe schermen en teksten enzo. Wel interessant

fedor
27-06-2006, 20:39
gelukkig hadden ze steekvrije vesten aan, maar ze waren niet goed op aan het letten toen hij toesloeg.
Inderdaad, als iemand uit het niets begint te steken, zonder prikkelopbouw, ben je gewoon verloren............

Ik krijg de kriebels van die zany video. De bouncer links, let inderdaad niet goed op (keert z'n rug ook nog toe naar de aanvaller tijdens het gesprek)..rookt ondertussen rustig een sigaretje en raakt afgeleid door de jongen rechts...

PigDog, wat voor technieken heb je gebruikt om die mesaanvallen te overleven..? Ik ben erg benieuwd wat heeft gewerkt voor jou..!

PigDog
27-06-2006, 21:23
Nou, het rare is dat de vechtafstand niet meer klopt, die van hem is verlengt. je moet dus meer afstand houden en timen wanneer je instapt. Als je dan instapt, ga niet afweren en boksen, da's vragen om steekwonden. Probeer hard en direct in te komen op het lichaam, elleboog op het hoofd,duw hem omver of probeer de mesarm onder controle te krijgen, ga echter geen worsteling aan.

Ik kan dit wel allemaal typen maar vind het erg moeilijk omdat elke situatie anders is.
Ik ben vrij lang portier geweest en het is nooit een clean fight. Je hebt te maken met omstanders, gebeurtenissen eromheen en infrastructuur. Ik denk er nooit over na maar probeer wel gebruik te maken van de situatie. één momentje van afleiding, één verslapping, een stoel, een stok.......En natuurlijk de gouden regel: probeer backup te krijgen. Met drieën moet je een mesaanvaller wel kunnen hebben.

Ik heb wel enkele steekwonden in onderarmen, been en lies ontvangen. Ook mijn truuc werkt dus niet altijd... :roll:

fedor
27-06-2006, 21:39
Nou, het rare is dat de vechtafstand niet meer klopt, die van hem is verlengt. je moet dus meer afstand houden en timen wanneer je instapt. Als je dan instapt, ga niet afweren en boksen, da's vragen om steekwonden. Probeer hard en direct in te komen op het lichaam, elleboog op het hoofd,duw hem omver of probeer de mesarm onder controle te krijgen, ga echter geen worsteling aan.

Ik kan dit wel allemaal typen maar vind het erg moeilijk omdat elke situatie anders is.
Ik ben vrij lang portier geweest en het is nooit een clean fight. Je hebt te maken met omstanders, gebeurtenissen eromheen en infrastructuur. Ik denk er nooit over na maar probeer wel gebruik te maken van de situatie. één momentje van afleiding, één verslapping, een stoel, een stok.......En natuurlijk de gouden regel: probeer backup te krijgen. Met drieën moet je een mesaanvaller wel kunnen hebben.

Ik heb wel enkele steekwonden in onderarmen, been en lies ontvangen. Ook mijn truuc werkt dus niet altijd... :roll:

Thanks for the quick reply, ben blij dat je het in ieder geval allemaal kunt navertellen :wink:

Steve-o
27-06-2006, 21:47
In zon soort geval als je wat trug probeert te doen, ga voor een trap vol in het kruis dacht ik dan toch ? zon soort trap kun je wel snel uitvoeren maarja als je in een shock raakt denk je ook zo moeilijk na denk ik.

Anonymous
28-06-2006, 00:35
Nou, het rare is dat de vechtafstand niet meer klopt, die van hem is verlengt. je moet dus meer afstand houden en timen wanneer je instapt. Als je dan instapt, ga niet afweren en boksen, da's vragen om steekwonden. Probeer hard en direct in te komen op het lichaam, elleboog op het hoofd,duw hem omver of probeer de mesarm onder controle te krijgen, ga echter geen worsteling aan.

Ik kan dit wel allemaal typen maar vind het erg moeilijk omdat elke situatie anders is.
Ik ben vrij lang portier geweest en het is nooit een clean fight. Je hebt te maken met omstanders, gebeurtenissen eromheen en infrastructuur. Ik denk er nooit over na maar probeer wel gebruik te maken van de situatie. één momentje van afleiding, één verslapping, een stoel, een stok.......En natuurlijk de gouden regel: probeer backup te krijgen. Met drieën moet je een mesaanvaller wel kunnen hebben.

Ik heb wel enkele steekwonden in onderarmen, been en lies ontvangen. Ook mijn truuc werkt dus niet altijd...

En hoe verdedig jezelf van iemand die een gun heeft mr Dog?

PigDog
28-06-2006, 04:13
Call me pig...... :shock:

2 dingen: of iets doen voor hij hem trekt, of er ook één tevoorschijn halen....

En zorgen dat je een kogelvrije deur hebt.

Al het andere is voor de hollywoodfilms.....

Anonymous
28-06-2006, 10:39
op www.zanyvideos.com staat overigens veel schokkend geweld

http://zanyvideos.com/video/826/Kurd-Abuse-In-Turkey.html

ik vind deze ook best laag bij de grond

Anonymous
28-06-2006, 12:35
op www.zanyvideos.com staat overigens veel schokkend geweld

http://zanyvideos.com/video/826/Kurd-Abuse-In-Turkey.html

ik vind deze ook best laag bij de grond

waaro post je zoiets mafkees...heeft helemaal niks met het onderwerp te maken en is alleen sensatiezucht.

Anonymous
28-06-2006, 12:37
In zon soort geval als je wat trug probeert te doen, ga voor een trap vol in het kruis dacht ik dan toch ? zon soort trap kun je wel snel uitvoeren maarja als je in een shock raakt denk je ook zo moeilijk na denk ik.

voor een trap in het kruis moet je dichtbij zijn..dat is te riskant.

Anonymous
28-06-2006, 12:37
In zon soort geval als je wat trug probeert te doen, ga voor een trap vol in het kruis dacht ik dan toch ? zon soort trap kun je wel snel uitvoeren maarja als je in een shock raakt denk je ook zo moeilijk na denk ik.

voor een trap in het kruis moet je dichtbij zijn..dat is te riskant.

Anonymous
28-06-2006, 12:37
In zon soort geval als je wat trug probeert te doen, ga voor een trap vol in het kruis dacht ik dan toch ? zon soort trap kun je wel snel uitvoeren maarja als je in een shock raakt denk je ook zo moeilijk na denk ik.

voor een trap in het kruis moet je dichtbij zijn..dat is te riskant.

Anonymous
28-06-2006, 12:42
op www.zanyvideos.com staat overigens veel schokkend geweld

http://zanyvideos.com/video/826/Kurd-Abuse-In-Turkey.html

ik vind deze ook best laag bij de grond

waaro post je zoiets mafkees...heeft helemaal niks met het onderwerp te maken en is alleen sensatiezucht.

Idd nee, het had nix met het onderwerp te maken, maar het onderwerp was aan het afdwalen en ik dwaalde ook van het onderwerp af, mijn fout, maar waarom sensatiezucht? Ik liet alleen maar een film zien wat ook op die site stond.

Shinbone
28-06-2006, 12:57
Op Bas Rutten Lethal Street fighting DVD heeft Bas wel een goede manier om tegen een aanvaller met een mes te verdedigen.

Bas zegt: wanneer er iemand met een mes op je afkomt rennen, je het beste een front kick kan geven. Aangezien een been langer is als een arm.

En daarna, wegrennen.!

Op korte afstand is een mes gevaarlijker dan een pistool, op langere afstand is een pistool gevaarlijker.

Wat de meeste mensen ook schrijven, als iemand met een mes zwaait ren maar lekker weg, want voor je het weet kun je het niet meer na vertellen of ben je verlamd or verminkt.

Messentrekkers zijn eigenlijke hele laffe mensen.

Anonymous
28-06-2006, 12:57
Ja ok,maar die van jou is toch van een ander kaliber.
Een weerloze man wordt om wat voor reden dan ook op hele laffe wijze in elkaar getrapt en zelfs als hij op de grond zit nog met voorwerpen geslagen.

Ik heb tijdens mijn werk eens een dergelijk tafereel gadegeslagen,zij het op een camera,waar een tweetal jongens door een grote groep werd getrapt,geslagen en naar later bleek (op zwart-wit monitor niet waarneembaar) gestoken in onder meer buik,borst en hoofd..een al bewusteloze jongen werd op zijn hoofd getrapt,er werd op gesprongen en er werd zelfs een fiets op zijn hoofd gegooid.

Toen ik eenmaal buiten was was de groep al bezig weg te rennen en kon ik alleen maar EHBO verlenen en de hulpdiensten opvangen.
De bewusteloze jongen lag voorover in een plas bloed en ik dacht echt dat hij dood was,maar zijn verwondingen vielen gelukkig mee ( neus was weinig meer van over)..veel van het bloed was afkomstig uit zijn neus maar hij ghad gelukig geen steekwonden..zijn maat die opgefokt heen en weer liep had een grote zichtbare steekwond in zijn buik,een aantal in zijn achterhoofd en door het vele bloed kon ik niet eens vastellen dat hij een slagaderlijke bloeding had in zijn hals.

Ik heb er vrij veel moeite mee gehad dat ik niet eerder was gaan helpen,maar achteraf gezien gelukkig anders had mij dat ook zeker steekwonden opgeleverd.

Anonymous
28-06-2006, 12:58
Ja ok,maar die van jou is toch van een ander kaliber.
Een weerloze man wordt om wat voor reden dan ook op hele laffe wijze in elkaar getrapt en zelfs als hij op de grond zit nog met voorwerpen geslagen.

Ik heb tijdens mijn werk eens een dergelijk tafereel gadegeslagen,zij het op een camera,waar een tweetal jongens door een grote groep werd getrapt,geslagen en naar later bleek (op zwart-wit monitor niet waarneembaar) gestoken in onder meer buik,borst en hoofd..een al bewusteloze jongen werd op zijn hoofd getrapt,er werd op gesprongen en er werd zelfs een fiets op zijn hoofd gegooid.

Toen ik eenmaal buiten was was de groep al bezig weg te rennen en kon ik alleen maar EHBO verlenen en de hulpdiensten opvangen.
De bewusteloze jongen lag voorover in een plas bloed en ik dacht echt dat hij dood was,maar zijn verwondingen vielen gelukkig mee ( neus was weinig meer van over)..veel van het bloed was afkomstig uit zijn neus maar hij ghad gelukig geen steekwonden..zijn maat die opgefokt heen en weer liep had een grote zichtbare steekwond in zijn buik,een aantal in zijn achterhoofd en door het vele bloed kon ik niet eens vastellen dat hij een slagaderlijke bloeding had in zijn hals.

Ik heb er vrij veel moeite mee gehad dat ik eigenlijk te laat ter plekke was bij het eigenlijke gevecht,maar achteraf gezien gelukkig anders had mij dat ook zeker steekwonden opgeleverd.

Anonymous
28-06-2006, 13:05
Dat filmpje wat ik laat zien is ook gewoon zinloos geweld, net zoals een steekpartij.

Over jou verhaal:

Gewoon te vies voor woorden dat mensen tot zulke dingen in staat zijn.

Anonymous
28-06-2006, 13:32
conclusie

KOOP EEN PISTOOL

zoals bas rutten ook in een filmpje zegt: so you catch some guy in your bed with your knife, now first give him te knife, then pull the gun and shoot him without going to jail for it!

nja oke, die jonge op het filmpje viel nog mee, met wat schaven en blauwe plekken komt hij er verder vanaf, dat is enigzins het voordeel als een groep je zo pakt, doordat zoveel mensen je wat willen doen kun je het er nog relatief goed vanaf brengen omdat niemand je dan echt goed kan verwonden. ook heb je het voordeel dat je midden in de dag opstraat bent, in een steeg of door minder mensen loop je waarschijnlijk veel meer letsel op.

verder is in het geval van een getrokken mes, een trap of frontkick naar het kruis in mijn ogen wel een goede verdediging, daarna wegrennen of als de trap goed raak was hem uitschakelen. zoals weer basje rutten zegt in lethal street fighting, he tried to kil me and now its time to return the favor.

het is alleen allemaal jammer dat dit in onze maatschappij gebeurd