PDA

View Full Version : Leraaropleidingen MMA, kickboksen en Grappling!



Anonymous
26-06-2006, 22:40
Beste vechtsporter,

Vanaf oktober 2006 starten er weer drie volledige leraaropleidingen bij de SKMO:
• Kickboksen
• Mixed martial arts
• Grappling.


De volgende Docenten werken mee aan (onderdelen van) de opleidingen:
Kickboksen: Ivan Hypolite , Fred Royers
MMA: Bob Schreiber, Martijn de Jong
Grappling: Edgar Kruyning, Martijn de Jong
All Round: Michel van Halderen, Richard van Asdonck en Drs. Erik Hein.


De opleidingen bestaan uit afgeronde modulen die ook los gevolgd kunnen worden als men geen volledige opleiding wenst te volgen.

Voor wie?
Iedereen die op verantwoorde en effectieve wijze les wil geven in deze vechtsporten of zijn kennis en kunde wil vergroten o.l.v. vakbekwame docenten!

Modulair onderwijs !
De leraaropleidingen bestaan uit afgeronde modulen die ook afzonderlijk gevolgd kunnen worden: vechtsport theorie, les-en leidinggeven (didactiek en methodiek), trainingskunde, EHBSO, Coachen, Begeleiding en Verzorging, Eigen Vaardigheid, en Organisatie en Beleid.

Locaties: diverse locaties rondom Amsterdam en Utrecht

Kosten: € 995,-- (incl. btw), exclusief: € 65,-- studiemap + lesmateriaal en € 75,-- examengeld. Kosten voor het volgen van een losse module is op aanvraag.

Voor meer info: E.Hein
[email protected] of 06-15428549

Anonymous
26-06-2006, 23:11
Kosten: € 995,-- (incl. btw), exclusief: € 65,-- studiemap + lesmateriaal en € 75,-- examengeld. Kosten voor het volgen van een losse module is op aanvraag.

Voor meer info: E.Hein
[email protected] of 06-15428549

Zal wel lekker druk worden met zulke prijzen en welke bond erkent deze "opleidingen". Er lopen volgens mij genoeg vakbekwame leraren rond die dit nooit gaan betalen :roll:

Anonymous
27-06-2006, 21:08
dus mensen zonder ervaring en wedstrijden kunnen met aantal modules 'erkend' les gaan geven?

interessant :D melkertbaan

Ronald
27-06-2006, 22:10
dus mensen zonder ervaring en wedstrijden kunnen met aantal modules 'erkend' les gaan geven?

interessant :D melkertbaan
Als ik het me goed herinner van vorige keer moet je 3 jaar ervaring hebben in de sport...

Overigens, uiteraard is er van alles en nog wat aan te merken op zo'n cursus. Toch denk ik dat het initiatief op zich zeker te prijzen valt. Weet je wel hoe moeilijk ze bijvoorbeeld in de voetballerij doen als je geen trainersdiploma hebt?! Van Basten heeft toch ook gewoon z'n diploma's moeten halen omdat ie anders geen trainer kon worden. Dat er hier zo vreemd tegen aan gekeken wordt komt misschien vooral door de versnippering van bonden en regeltjes, dan door het gegeven op zich. Als we gewoon 1 vechtsportbond hadden zou dit al heel lang geleden een ingeburgerd begrip zijn geworden vermoed ik.

De dikke nudist
27-06-2006, 22:25
Er zullen zeker goede leraren zijn zonder diploma.
Maar er komt meer bij kijken dan alleen lesgeven.
Bij zo'n opleiding leer je beter omgaan met leerlingen, organisatorische
vaardigheden en effectiever lesgeven.

Ik vind het echter niet juist om alleen de gediplomeerde trainers te
erkennen als trainer.
Volgens mij hebben de meeste van de trainers nog geen diploma (toch?).
En toch zijn er veel hele goede trainers in NL.
Dus een stimulans om de opleiding te volgen is imo. ver te zoeken.

Maar iets bijleren kan natuurlijk nooit kwaad.

D.(afgestudeerd aan de universiteit van het leven (cum fraude))

Octavius
27-06-2006, 23:35
Als we willen dat het ooit professioneel wordt en erkend wil worden door het NOCNSF zal een rijkserkende opleiding zeker nodig zijn. Tuurlijk zijn er goede docenten die zonder diploma les geven maar hoeveel zijn er die les geven zonder diploma en er 0,0 verstand van hebben. In Belgie heb je een opleiding van de bond (BKBMO) uit. Maar die gaat niet zo diep op de zaken in als die hier nu wordt aangeboden.

Jochem
28-06-2006, 00:20
T zijn iig niet bepaald onbekende namen. voor de beginnende leraar wel leuk denk ik, helaas hebben die meestal geen rug te makken ;)

thrillseekah
28-06-2006, 01:19
waar gaat die 1000 euro eigelijk in zitten? les uren ofzo?

remco pardoel
28-06-2006, 21:21
zijn goede leraren met meer dan genoeg kunde.
de cursus zal zeker goed zijn..

als je er geen geld voor hebt en niet aan wil deelnemen
waarom dan een discussie aangaan?

Anonymous
29-06-2006, 12:32
Als we willen dat het ooit professioneel wordt en erkend wil worden door het NOCNSF zal een rijkserkende opleiding zeker nodig zijn. Tuurlijk zijn er goede docenten die zonder diploma les geven maar hoeveel zijn er die les geven zonder diploma en er 0,0 verstand van hebben. In Belgie heb je een opleiding van de bond (BKBMO) uit. Maar die gaat niet zo diep op de zaken in als die hier nu wordt aangeboden.

Muay Thai IS al erkend...de MON heeft al rijkserkenning,daar is niets meer aan te doen voor andere organisaties.

Anonymous
29-06-2006, 12:53
zijn goede leraren met meer dan genoeg kunde.
de cursus zal zeker goed zijn..

als je er geen geld voor hebt en niet aan wil deelnemen
waarom dan een discussie aangaan?

:?