PDA

View Full Version : projectweek kickboksen Academie Lichamelijke Opvoeding A'dam



Anonymous
02-07-2006, 20:54
In de week van 26 juni verzorgde de SKMO (stichting kickboksen en mma opleidingen) een projectweek kickboksen op de ALO (Academie Lichamelijke Opvoeding) A'dam. Een unieke gebeurtenis wederom daar kickboksen tot voor kort ondenkbaar was op een dergelijke HBO opleiding.

Achtien studenten van de ALO en de Sportmanagement opleiding namen deel aan deze week olv Erik Hein van de SKMO.

Maandag werd begonnen met het trainen van de basistechnieken welke achteraf op video werden nabekeken. Tevens kwamen historie en organisatie aan de orde.

Dinsdag ochtend wederom trainen van de basistechnieken en s'middags 1,5 uur trainen bij Hypo in Vos gym. Hypo is een vaste kracht van zowel de SKMO als ROC kickboksopleidingen en staat altijd voor ons klaar.

Woensdag ochtend een geweldig leuke les van SKMO cursiste (leraaropleiding kickboksen) Krista Fleming die tot geweldig enthousiasme van de deelnemers ook ringsport legende Fred Royers had had genomen. Krista liet de deelnemers een klein beetje de spanning en technisch-tactische elementen van kickbokswedstrijden ervaren in de simulatie van wedstrijden in een provisorische ring. Met als jury Fred...wat wil je nog meer!!

Donderdag ging de inmiddels toch wel enigzins gehavende crew naar Bob Schreiber in Wormer waar deze fantastische knokker en bovenal geweldige docent zoals zovaak een top les neerzette.

Morgenochtens sluit ik (erik) de week af met de toetsing van de eigenvaardigheid en wat rollenspelen/demonstratievormen m.b.t. de presentatie van kickboksen aan de buitenwereld (ook een belangrijk aspect om onze sporten mainstream te maken).

Ivan, Krista, Fred en Bob wederom bedankt voor jullie inzet en enthousiasme. Ik prijs me zeer gelukkig dat deze integere en kundige docenten ook volgend jaar weer binnen de SKMO opleidingen actief zijn!

HUNTER
03-07-2006, 00:11
damn had ik dat maar toen ik nog op de alo zat :twisted:

topinitiatief!!

remco pardoel
03-07-2006, 10:42
goed bezig dit jaar Erik H
:-)

Ronald
03-07-2006, 15:54
Top hoor.

Mijn zoon zat afgelopen 2 jaar in de sportklas van de HAVO. Ook daar werd kickboksen als onderdeel van de les gegeven. Het wordt inderdaad steeds gewoner dat mensen er mee in aanraking komen :D .

Jeroen
03-07-2006, 17:45
Ik heb dit schooljaar een aantal lessenreeksen zelfverdediging gedaan met zelfverdediging voor jongens en meisjes. Onder andere (kick)boksen gaf ik hierin een centrale plaats.

marcelt
04-07-2006, 23:12
Ik had er wel bij willen zijn Erik!

Anonymous
04-07-2006, 23:15
Hippo is een topper, mag ook weleens gezegd worden

Bert Kops
04-07-2006, 23:32
Erik is zeker een topper!

Ieder van ons had superblij geweest met een sportleraar op school
als Erik...oudleerlingen als oa. Rick Hamaker, Danny van Bergen, Bram en nog veel meer kunnen dat beamen...

Sportdaggie op school met Erik is gewoon een Thaiboks/worstel/boks of freefightles!

Bovendien is Erik een goeie grappler!

dontmindme
04-07-2006, 23:37
Top hoor.

Mijn zoon zat afgelopen 2 jaar in de sportklas van de HAVO. Ook daar werd kickboksen als onderdeel van de les gegeven. Het wordt inderdaad steeds gewoner dat mensen er mee in aanraking komen :D .

dat zijn mooie dingen
zo kan het mischien toch weer wat sneller worden geaccepteerd
in de maatschapij

ROIDRAGE
05-07-2006, 00:14
Erik is zeker een topper!

Ieder van ons had superblij geweest met een sportleraar op school
als Erik...oudleerlingen als oa. Rick Hamaker, Danny van Bergen, Bram en nog veel meer kunnen dat beamen...

Sportdaggie op school met Erik is gewoon een Thaiboks/worstel/boks of freefightles!

Bovendien is Erik een goeie grappler!

Bert is correct

Erik is erg goed bezig om het vechtsport gebeuren in NL populair te maken.
Ook heeft hij super initiatieven
Ik sta 10000% achter hem

johanonfire
05-07-2006, 15:36
Ik heb meegedaan en het was zeker een leuke ervaring om van meerdere trainers les te krijgen.
Erik bedankt

TheSkindo
05-07-2006, 15:38
Iwan heeft ook en eigen les op een scholengemeenschap hier in Bergen op Zoom. Geloof dat ze er zelfs studiepunten meeverdienen....

erikhein
12-07-2006, 09:10
Beste vechtsportliefhebber

Bedankt voor de vele leuke reacties!!! Ik heb maar 1 doel - misschien naief en idealistisch - maar dat is onze sporten/kunsten te promoten en de mensen die daarmee bezig zijn.

Daarbij heb ik de laatste jaren ongelooflijk veel support gekregen van absolute toppers als Bert Kops, Remco Pardoel, Hypo, Bob, Michel v Halderen, Richard van asdonck, Peter Koopman, Jan Bloem, Samen sterk crew, Maxim Leijdekker en de BJJ groep, Edgar Kruyning en zijn school, Martijn de Jong, Douwe Boersma, Esther Schouten, Lucien carbin, Cadu, mannen van de politie/IBT utrecht/amsterdam/driebergen, ... en nog veel en veel meer.

Allemaal positief ingestelde toppers die ondanks hun status gewoon voor een habbekrasje workshops geven!! Ik probeer wat terug te geven in de vorm van media aandacht in de tijdschriften maar besef me dat ik niet iedereen tegelijk recht kan doen. Dat geld ook voor de opleidingen die we geven via de SKMO (stichting kickboks en MMA opleidingen): alle genoemde mensen zouden we kunnen betrekken bij onze stichting. Echter, je moet ergens keuzes maken. In ieder geval hebben alle genoemde mensen mijn grote waardering en respect en ik hoop nog vele jaren samen te kunnen werken.

Dan was er nog een vraag over rollenspelen in de SKMO kickboksopleidingen/ALO projectweek: wij verwachten van onze studenten dat ze onze sporten goed kunnen presenteren aan de buitenwereld, met name ook richting gemeenten, sportorganisaties, subsidie verstrekkers enz. Behalve kennis van zaken oefenen we daarom ook in het discussie voeren waarbij inderdaad 'pittige vragen' op de cursist worden afgevuurd en hij/zij dit goed dient op te lossen. Denk hierbij aan opmerkingen van zgn subsidieverstrekkers als 'kickboksers zijn krimineel', van kickboksen wordt je agressief enz. Tijdens de opleiding worden de rollenspelen opgenomen en daarnaa bekeken en geevalueerd. Een soort mediatraining eigenlijk.

vriendelijke sportgroeten, erik hein

jojo
13-07-2006, 13:58
bij ons op de sportschool zijn elk jaar zo'n 4 scholen die met sportdagen kickboxen en met introductie dagen kickboxen.
erg leuk om het kickboxen in een positief daglicht te zetten