PDA

View Full Version : Een nieuwe K-1 Max (63.5 of 85 of 100 kg?)



payap
11-07-2006, 16:12
De laatste tijd vindt ik persoonlijk de K-1 minder aantrekkelijk worden. En dan bedoel ik niet door de echte vechters als bv Aerts, le Banner, Hoost en nog vele andere toppers maar door al die vreemde snuiters die meedoen. Zie bv al die vreemde Koreanen van de K-1 Seoul.

Zou de K-1 er niet goed aan doen nog een paar K-1 max divisie's in het leven te roepen?

Denk bv aan een zwaargewicht divisie tot +/- 100 kg zodat die 170 kg figuren niet meer meedoen (daar is dan de open klasse voor al kan de K-1 zelf ook eens er wat aan doen) en de afgetrainde zware jongens aanbodt komen.

En wat te denken voor bv +/- 85 kg. denk daarbij eens aan jongens als Spong, Mes en misschien Balrak als hij wat aftraind. Deze vechters zijn te zwaar voor k-1 max 70 en te licht en veelal te klein voor de grote K-1 maar een genot om naar te zien vechten.

Zelfs een klasse tot zo'n +/- 63.5 kg zou mooi zijn. Denk aan al die Thaise toppers die dan ook mee zouden kunnen doen.

Jay Hoov
11-07-2006, 16:22
Als ze nou bij K1 tot 125 kilo doen...
En bij K1 max ipv tot 70 kilo, dan tot 80 doen...

Zo geef je ook andere de kans om mee te doen, en heb je geen last van die Akebono's, en dat soort tuig.

daafit
11-07-2006, 16:36
-85 ga ik wel halen! :D

ICON
11-07-2006, 16:42
-85 ga ik wel halen! :D

bij k-1 mag je niet op de grond david dat weet je toch wel? :wink:

Jay Hoov
11-07-2006, 16:54
Icon en ik....tot 100?

The Bulldog
11-07-2006, 17:01
poosje geleden las ik dingen over de opzet van een K-1 PLASMA.

Zou tot 85 kg zijn of zo...daar nooit meer wat over gehoord of gelezen.

Anonymous
11-07-2006, 17:03
-85 kg zou een mooi tussengewicht zijn
maar die japen weten ook maar al te goed dat wij nl,s daar weer in gaan domineren
lichter dan 70 hoeft van mij niet echt(dan gaan ze maar eens wat meer eten)

ICON
11-07-2006, 17:15
Icon en ik....tot 100?

ik doe geen thaibox partijen meer

Jay Hoov
11-07-2006, 17:17
Icon en ik....tot 100?

ik doe geen thaibox partijen meer

jammer :twisted:

Arjan
11-07-2006, 17:39
Ik zou k1-max niet verhogen tot 80.. dan moeten al die lui of aankomen of tegen veel zwaardere, doe maar gewoon meer categorieen net zoals bij boxen, tot 70 tot 85 tot 100 en dan 100+'ers ofzo... of tot 115 en dan +... dan maar meer titels, wel tof dan kan je titels halen in 2 verschillende gewichten.. maarja dat gebeurt toch never!

jcsport
11-07-2006, 17:58
Een nieuwe K-1 tot 85 kg lijkt me top!

KO TKO
11-07-2006, 18:26
Mij lijkt het wel wat K1 tot 70 KG, tot 75 KG, tot 80 KG, tot 90 KG en 90+ KG ( zonder the freaks en andere slechte vechters..

Anonymous
11-07-2006, 19:38
dit zou denk ik het mooist verdeelt zijn

lightw -70kg
weltherw -85
midelw -95
heavyw -+95

Chico
11-07-2006, 19:49
op wat voor gewicht zitten jongens als lebanner, hoost, sefo, bonjansky, aerts, etc??

marcelt
11-07-2006, 20:09
Kaoklai zou inderdaadeen gewichtsklasse verdienen waarmee hij meer tot zijn recht komt. Net zoals andere goede vechters die geen kans maken tegen Sem de reusen kleiner en lichter zijn, maar wel mooie vechters zijn.

Jochem
11-07-2006, 23:38
-70 -85 -100 +100 klinkt mij welgoed in de oren

Biiyen
12-07-2006, 00:58
op wat voor gewicht zitten jongens als lebanner, hoost, sefo, bonjansky, aerts, etc??

Aaerts, Hoost, Bonjasky 100 - 110

Sefo is wat zwaarder, schat hem 115 - 120

Lebanner 120 - 125

Anonymous
12-07-2006, 04:11
akebono +150

ik denk zet het er maar bij want anders hadden jullie dattoch nooit geraden

jojo
12-07-2006, 11:13
k-1 dames!!!!!!!!! :wink:

Anonymous
12-07-2006, 11:40
k-1 dames!!!!!!!!! :wink:

k1 dames ? welk gewicht en welke dames zou je graag in deze poule willen hebben ?

Intoxico
12-07-2006, 11:47
k-1 dames!!!!!!!!! Wink

jullie trutten moeten in japan gewoon uit de ring blijven :P

maar weer on topic...

het gaat k1 vooral om kijkcijfers en verkoop, en in mijn ogen zijn ze voor de verkoop van de k1 meer een manga/anime aan het maken waarin 1 of ander martial arts tournooi is, dan een echt volwaardig kickboxevent met het hoogste niveau wat de wereld te bieden heeft. dit voor de verkoopwaarde ervan in japan zelf.

zoals het er nu naar uitziet, the freaks are there to stay! :(

Anonymous
12-07-2006, 12:04
[quote]k-1 dames!!!!!!!!! Wink

jullie trutten moeten in japan gewoon uit de ring blijven :P

maar weer on topic...

het gaat k1 vooral om kijkcijfers en verkoop, en in mijn ogen zijn ze voor de verkoop van de k1 meer een manga/anime aan het maken waarin 1 of ander martial arts tournooi is, dan een echt volwaardig kickboxevent met het hoogste niveau wat de wereld te bieden heeft. dit voor de verkoopwaarde ervan in japan zelf.

zoals het er nu naar uitziet, the freaks are there to stay!

vriend er zijn dames die beter vechten dan de heren
die in de k1 staan kijk nou naar bob sapp, choi en om niet te vergeten sem schilt

zo als je van de week kon zien op eurosport heeft dat niks meer met kickboxen te maken het ziet er niet uit en techniek kennen ze niet .En het alle ergste is nog het geld wat ze krijgen voor dit soort onzinige vertoningen

ik zie dan nog liever dames vechten en wel het gewicht 63,5 kg,in dat gewicht heb je genoeg pittige dames

daarin tegen is de k1 max weer super echt knokken voor wat je waard ben

Jochem
14-07-2006, 11:37
-70 -85 -100 +100 klinkt mij welgoed in de oren

ik zou op -80 gaan zitten daar heb je nog veel spectakelvechters, en eventueel op -60 ofzo, om nog wat topthais in actie te kunnen zien, - 85 en -100 zou voor mij niet zo nodig hoeven

Ikzelf vind -70 wel goed genoeg, als ik thais wil zien vechten, download ik dat wel :). -85 en -80 mijkt imo weinig uit, die paar kilo kan een vechter wel kwijt/aankomen.

Anonymous
14-07-2006, 12:29
ik vind dat de lichtgewichten ook aan bod moeten kunnen komen.dat zijn voor mij de snelste en meest technische partijen.
Dus een =63.5,een -70 een -85 een -100 en 100 plus bv.

Italian*Berlusconi*
14-07-2006, 12:32
Het probleem zit hem een beetje hierin...
De k1 is japans (in pride idem dito), en die houden van show, david vs goliath etc. Daarom is pro wrestling ook zo populair daarzo. Zij houden van grote freaky mannen en willen bijvoorbeeld hun pro wrestling ster zien vechten tegen iemand uit de K1. Hier word dat niet gepromoot want slaat gewoon niet aan, maar je kan het vergelijken met bijv Edgar Davids vs Semmy Schilt in NL (als kickboxen zo populair was als in japan) en dat verkoopt nu eenmaal. Het draait helaas grotendeels om het geld. Soms vind ik het ook wel interessant om te zien hoe iemand dan geschooled word in het kickboxen ala bijv de predator.

Tering veel tekst weer. Nu weer aan het werk.

Jochem
14-07-2006, 13:05
. overigens denk ik dat het probleem met de -86 klasse juist is dat er in die gewichtsklasse geen fatsoenlijke prijzen te behalen zijn. als ze daar een K1 klasse van maken, moet je eens zien wat voor klasse je kweekt/krijgt. Ik bedoel, ik zie dan bijv een spong, badr hari, en een stephan leko in die klasse blijven, ipv door te groeien naar 100+, waar ze veel van hun aantrekkelijke kwaliteiten verliezen.

payap
14-07-2006, 14:10
maar het systeem in thailand is zo onoverzichtelijk man, wat is nou top en wat niet,

Dat valt wel mee. Ook in Thailand hebben ze meer dan 1 kampioen maar hier in nederland is het veel onoverzichtelijker. Nu volgen wij het in Nederland constant en daardoor lijkt het minder maar al die wereldtitels e.d. die ze hier rondstrooien zegt de rest van de wereld ook weining.

In Thailand heb je 2 grote stadions nml Lumpinee en Rajadamnern. Hier staan de grote kampioenen en verder is er nog de titel van THailand. Deze drie zijn wel de belangrijkste waar de grote jongens komen. Je hebt ook nog Omnoi tv channel 7 enz dat zijn ook titels maar die hebben minder prestige.

Er is ook een maandelijkse geupdate ranglijst van het Lumpinee, rajadamnern en Thailand waar de toppers opstaan. Probeer er maar eens een in van Nederland te vinden !!

je hebt dan nog de top thais die over de grens vechten end aardoor niet meer in deze lijsten staan. Vaak de wat oudere en zwaardere vechters zolas bv Buakaw, Pajonsuk, Malaipet enzo

Verder is het verloop in Thailand ook veel hoger doordat er konstant nieuwe talenten aankomen en daardoor de concurentie groot.

payap
15-07-2006, 12:01
ah kom op payap, hoe lang heb je je erin moeten verdiepen voordat jij dat allemaal doorhad

als je via thaise sites info wil over ranglijsten partijen, gala's etc, moet je volgens mij 4 studies antropologie achter je kiezen hebben

Ik heb me erg niet in hoeven verdiepen. Ik geeft wel toe dat ik een groot fan ben die het altijd volgt. Maar in feite wat ik zeg heb je 2 grote titels (en gewichtsklasse die maar tot 72.5 kg lopen en altijd dezelfde regels) en een Thaise titel.

Probleem is dat vooral in het verleden vaak Thais werden gehaald die als grote kampioenen werden aangekondigd maar dit al jaren niet meer waren en vaak al eeuwen over de hill waren. Gelukkig is dit tegenwoordig minder. Het emeste zien wij hier Pajonsuk die een ex kampioen die nu in het buitenland vecht en we weten wat hij kan. Al redt hij het echt niet meer tegen de kampioenen die ze daar nu hebben. Ook met de komst van Slamm worden nu de echte jongens gehaald.

Maar Rik ! Wie is dan de kampioen van nederland tot bv 70 kg? Kraus?, Drago?, Souwer?, Chabari?, Staring? of Simson?????

jojo
15-07-2006, 13:42
k-1 dames!!!!!!!!! :wink:

k1 dames ? welk gewicht en welke dames zou je graag in deze poule willen hebben ?

tot 65kg of desnoods tot 68kg of 70kg en alles wat eronder zit mag gewoon mee doen :lol: :wink:

payap
15-07-2006, 13:48
tot 65kg of desnoods tot 68kg of 70kg en alles wat eronder zit mag gewoon mee doen

het zou mooi zijn als er een k-1 voor dames kwam. Alleen bidden dat het geen open klasse wordt want dan komen die Jappen met allerlei russische powerlifster vol anabolen op de propen.