PDA

View Full Version : Dit was pas en judo grootmeester mifune stijl kokokan



jan sensei kyokushin
26-07-2006, 12:29
veel kijk plezier
http://media.putfile.com/budo_judo_mifune
zeer leerzaam
osu

Cave
26-07-2006, 12:40
Hmm sommige dingen leken me een beetje met respect voor de sensei uitgevoerd maar desondanks: one bad mofo

Hoek
26-07-2006, 13:57
Cool, thx.
En ook beenklemmen in het arsenaal.

Tsuki
26-07-2006, 14:08
leuke demo ....................

BRAINDEAD
26-07-2006, 14:19
Vette shit deze demo man, die triangle choke is die nou toch oorspronkelijk vanuit het judo overgenomen naar het bjj ?

cracklizard
26-07-2006, 14:44
striking en beenklemmen, toen judoka's nog echte mannen waren :p

jan sensei kyokushin
26-07-2006, 14:45
OSU alle respect voor sensei kano hij was denk ik 78 jaar toen hij die demo gaf

osu

Anonymous
26-07-2006, 14:55
Dit is geen judo,want ik zie atemi technieken! En dit is volgens mij ook Kano niet!
Wel een hele mooie demonstratie van techniek.

Anonymous
26-07-2006, 14:56
Cave voor die opmerking ben je echt een wanker eerste klas.

En het is mifune, geen kano.

jan sensei kyokushin
26-07-2006, 15:05
OSU sorry mischien heb je gelijk guest(en) maar het judo kwam van kano zen stijl ,maar ik geef geen commetaar op guesten, de demo is mooi ,post zelf en keer van die mooie oude beelden van het martial -arts budo guest (en)!!! :wink:

Silat
26-07-2006, 15:17
Vette shit deze demo man, die triangle choke is die nou toch oorspronkelijk vanuit het judo overgenomen naar het bjj ?

Een triangle, sankaku genaamd in het Japans, komt uit Jiu jitsu. Judo en BJJ zijn beide afgeleid van JJ, 2 verschillende stromingen.

BRAINDEAD
26-07-2006, 15:27
Ok silat thanks voor de info...

remco pardoel
26-07-2006, 19:31
Silat heeft gelijk met zijn stelling.

Het Judo dat wij bedrijven heet Kodokan Judo
zo heb je in Japan ook een vorm die Kosen Judo heet en dat was de stijl die de Gracie's aangeleerd hebben gekregen
(ook maar van een Japanse bron gekregen)

remco pardoel
26-07-2006, 19:33
Silat heeft gelijk met zijn stelling.

Het Judo dat wij bedrijven heet Kodokan Judo
zo heb je in Japan ook een vorm die Kosen Judo heet en dat was de stijl die de Gracie's aangeleerd hebben gekregen
(ook maar van een Japanse bron gekregen)

remco pardoel
26-07-2006, 19:50
wat ook eeuwig mooi blijft is die docu met Helio Gracie
dat hij aan het rollen is met Royler

PigDog
26-07-2006, 20:49
Bedankt jan Sensei, voor dit juweeltje.
De schampere opmerkingen wijt ik aan het feit dat deze mensen niet open staan voor andere stijlen en technieken, en denken dat zij de ware weg bewandelen. Maar belangrijker nog, omdat zij nooit iemand hebben ontmoet die meester is over zijn materie. Ik heb het voorrecht gehad met oudere topjudoka's te vechten, en ondanks een gewichtsverschil van zo'n 50 kilo, vroegen ze gewoon aan welke kant ik wilde liggen. Ik zei dan "links" en als ik bij "lin" was, lag ik er al. Omdat hun techniek, ervaring en kennis van evenwicht zo verfijnd is dat kracht er niet toe doet.
Dit is vaak moeilijk te geloven voor vechters die dit niet hebben meegemaakt, maar het is niet á la Pendakar, maar gewoon meester zijn over de sport.

Om dichter bij huis te blijven: de oude Gracie liet ook niet met zich spelen, denk ik....

In ieder geval: Bedankt, Jan

HUNTER
26-07-2006, 23:44
Mooi oud filmpje!

Maar de propaganda druipt er behoorlijk vanaf. Mifune was supertechnisch hoor, maar de aanvallen van zijn leerling zijn allemaal 'net niet'. Daarbij... een sumi ototshi, come on daar kun je echt niemand mee gooien tenzij hij behoorlijk meewerkt, of misschien nooit aan judo heeft gedaan. Maar goed, daar gaat het ook niet om. De technieken zijn mooi om te zien, net zoals je het op een dan examen dient uit te voeren.

Jeru
26-07-2006, 23:50
Het is ook niet voor niets een demonstratie....
Mooie technieken!!

jan sensei kyokushin
27-07-2006, 06:31
Bedankt jan Sensei, voor dit juweeltje.
De schampere opmerkingen wijt ik aan het feit dat deze mensen niet open staan voor andere stijlen en technieken, en denken dat zij de ware weg bewandelen. Maar belangrijker nog, omdat zij nooit iemand hebben ontmoet die meester is over zijn materie. Ik heb het voorrecht gehad met oudere topjudoka's te vechten, en ondanks een gewichtsverschil van zo'n 50 kilo, vroegen ze gewoon aan welke kant ik wilde liggen. Ik zei dan "links" en als ik bij "lin" was, lag ik er al. Omdat hun techniek, ervaring en kennis van evenwicht zo verfijnd is dat kracht er niet toe doet.
Dit is vaak moeilijk te geloven voor vechters die dit niet hebben meegemaakt, maar het is niet á la Pendakar, maar gewoon meester zijn over de sport.

Om dichter bij huis te blijven: de oude Gracie liet ook niet met zich spelen, denk ik....

In ieder geval: Bedankt, Jan Osu geen dank pigdog ik vind het prachtig en ik sta in voor andere stijlen en technieken leerzaam en mooi om te zien ,er is geen mens volleert ook in het budo niet !!! ik leer ook nog elke dag van het martial -arts -budo. maar alleen al dat gewicht verschil en lengte, hij weet wat hij doet en wil de sensei , ik ben 61jaar maar geniet hier van ,dit is en staaltje van beheersing van lichaam en geest dat is een geheel, van zelfvertrouwen van innelijke krachten en drukpunten (kyusho jitsu) wat ik er zelf ook bij train al jaren
mvg
osu

chief108
27-07-2006, 20:22
topclippie!!

thnx

http://en.wikipedia.org/wiki/Kyuzo_Mifune

jan sensei kyokushin
28-07-2006, 07:15
topclippie!!

thnx

http://en.wikipedia.org/wiki/Kyuzo_Mifune Osu mooi chief deze link van mifune ,onder aan de pagina is en link van google
over judo van Kyuzo Mifune Sensei dank je zeer leerzaam, ik geniet hier van ,van die oude beelden van vroeger met medere sensei,s uit die tijd .
osu

nicolas the red
28-07-2006, 10:38
ondanks een gewichtsverschil van zo'n 50 kilo, vroegen ze gewoon aan welke kant ik wilde liggen. Ik zei dan "links" en als ik bij "lin" was, lag ik er al.
:lol:

Gordon_Freeman
28-07-2006, 11:03
wow, mooi filmpje... bedankt voor de link! Leuk om naar te kijken voordat het jj-seizoen weer begint :D

chief108
28-07-2006, 12:04
Osu mooi chief deze link van mifune ,onder aan de pagina is en link van google
over judo van Kyuzo Mifune Sensei dank je zeer leerzaam, ik geniet hier van ,van die oude beelden van vroeger met medere sensei,s uit die tijd .
osu
no problem...

is altijd mooi dat ouwe spul...

PigDog
29-07-2006, 19:10
ondanks een gewichtsverschil van zo'n 50 kilo, vroegen ze gewoon aan welke kant ik wilde liggen. Ik zei dan "links" en als ik bij "lin" was, lag ik er al.
:lol:

Ja, lach maar.................. :oops:

jan sensei kyokushin
01-08-2006, 07:28
ondanks een gewichtsverschil van zo'n 50 kilo, vroegen ze gewoon aan welke kant ik wilde liggen. Ik zei dan "links" en als ik bij "lin" was, lag ik er al.
:lol:

Ja, lach maar.................. :oops: Osu ze zijn nog te jong pigdog om daar over mee te praten geen ervaring denk ik . :wink: wij weten wel beter 8-)

mvg osu

Remco
01-08-2006, 11:24
Mooie beelden, bedankt!

(ze hebben gezien het tijdsgewricht wel enge snorretjes, die Japanners)

Justinian
01-08-2006, 12:02
Ik zie het filmpje nu pas, thanks! Dat zag er heel strak uit.

jan sensei kyokushin
01-08-2006, 13:49
Ik zie het filmpje nu pas, thanks! Dat zag er heel strak uit. Osu justinian onder aan deze link van Mifune zen verhaal staat en link van google ,daar vind je meer stijlen en sensei,s uit die tijd veel kijk en leest plezier zeer leerzaam

http://en.wikipedia.org/wiki/Kyuzo_Mifune


op de link catogory japanese judoka kan je ook klikken

osu