PDA

View Full Version : 22 oktober: NSK-1 THAIBOKSEN



Ralph
26-07-2006, 22:47
Eindelijk is het zover: TU-Delft organiseert in samenwerking met de Nederlandse Studenten Sportbond en Thaiboksen.nl de allereerste Nederlandse Studenten Kampioenschappen Thaiboksen ooit!!

Dit evenement wordt gehouden in oktober 2006 en iedereen die student is aan een universiteit of HBO instelling kan zich hiervoor aanmelden. Dit geldt eveneens voor pas afgestudeerden tot een jaar na uitschrijving universiteit/HBO.

Let wel op: de inschrijving is inmiddels van start gegaan, dus wees er snel bij. Er zijn maximaal honderd inschrijvingen mogelijk!!!

Wie wordt de eerste Nederlandse Student Kampioen?

Voor meer informatie binnenkort beschikbaar: www.nsk.thaiboksen.nl

Voor vragen: [email protected] of PM naar mij.



DATUM BEKEND: 22 OKTOBER FINALE DAG


Download hier het inschrijfformulier: http://www.thaiboksen.nl/inschrijformNSK.doc

(let niet op de datum op dit inschrijfformulier; is nog een foutje dat eruit gehaald moet worden)


ZEG HET VOORT!!!! Ik hoop dat er op mixfight.nl ook nog wat geïnteresseerden zijn.

AJSIJAMATU
26-07-2006, 22:54
Haha, ben geen student meer, maar wel een leuk initiatief! Veel succes! En wel een verslag met foto's op MF hè? Groetjes, Patrice

Ralph
26-07-2006, 23:03
De opzet van het evenement zal ongeveer hetzelfde zijn als van het NSK boksen eerder dit jaar; dus bij veel inschrijvingen in één gewichtsklasse zullen er ook voorrondes gehouden worden.

Er wordt overigens ook nog met een aantal A-vechters onderhandeld om die te laten vechten op de finaledag om er een mooie sportieve dag van te maken.

Marco (scheids)
27-07-2006, 08:05
Gaat dit onder de regels van een bond of hebben jullie als studenten zelfs officials en een reglement?

Levy
27-07-2006, 10:18
:o dus je bent geen student als je op mbo zit?
ik ben dus gewoon te dom om mee te doen jammer 8-)

Anonymous
27-07-2006, 14:11
Hoe werkt het qua niveau, kan het zijn dat een nieuweling tegen een a-klasser komt te staan?
Word er met bescherming gevochten, of full-pull thaiboksen?

Ralph
27-07-2006, 14:49
@ Marco: dat gedeelte van de organisatie ligt bij iemand anders in handen.... Ik zal het eens navragen.

@ Levy: de organisatie is gedaan i.s.m. de NSSF en die stellen dat als eis...

@ Mjokkie: er wordt rekening gehouden met het niveau. En omdat het allemaal op amateur basis gebeurt, wordt er ook met bescherming gevochten (vergelijkbaar met het NSK boksen). Knieën naar het hoofd zal dus ook niet mogen.

Octavius
27-07-2006, 20:00
Ik hoop dat het niet zo geregeld is als studenten boksen. Dat was echt een drama.

Ralph
28-07-2006, 09:44
De voorrondes vond ik eerlijk gezegd bij het NSK Boksen ook niet echt geweldig, maar dit kon helaas niet anders (is in overleg met de NBB gegaan). De finaledag was echter wel strak georganiseerd en er zijn hierover geen klachten binnengekomen; alleen complimenten. Tips en opmerkingen zijn natuurlijk altijd welkom!

Jeroen
28-07-2006, 10:38
NSK boksen was wat mij betreft een aanfluiting... slechte voorlichting, slechte begeleiding. De hele organisatie was echt prut gewoon. Flinke nare nasmaak aan over gehouden.

Ralph
28-07-2006, 10:47
Bij het NSK boksen had ik nog niets met de organisatie te maken, maar ben wel benieuwd wat er allemaal fout gegaan is. Bij de voorrondes heb ik gehoord dat er een aantal boksers zonder mensen voor in hun hoek kwamen opdagen waardoor er op de dagen zelf nog veel geschoven moest worden met partijen en begeleiding. Op de finaledag in Delft was ik er wel bij (moest toen zelf een thaibokspartij draaien) en ik vond het daar wel goed geregeld (er waren iig veel vrijwilligers om de vechters te begeleiden, er werd strak aan het programma gehouden (volgens mij is er 1 partij gecancelled doordat 1 vechter niet is op komen dagen), goede scheidsen, goede matarialen, etc.). De reclame en voorlichting vond ik ook niet al te best.
Maar ik ben vooral benieuwd naar wat ieder specifiek slecht vond aan de voorrondes, dan kan getracht worden iig niet dezelfde fouten te maken.

Jeroen
28-07-2006, 11:25
Eén van die vechters die zonder begeiding zat, was ik. Mijn eigen trainer moest al vechters begeleiden in het buitenland en het was te kort dag om nog een ander te regelen. Hiervan heb ik de organisatie op de hoogte gesteld en die verzekerden mij dat het geen enkel probleem was. Ik mocht meenemen wie ik wilde om in mijn hoek te staan.

Dus tijdens de kwartfinales had ik mijn broer meegenomen voor de morele steun en verzorging in mijn hoek. Hij stond tegelijkertijd voor me te filmen en moedigde me aan. M'n partij was koud begonnen of hij werd uit m'n hoek gehaald door een of andere grijze postduif van de NBB... want blijkbaar kon dit niet. Goed... partij verder uitgebokst maar toch zwaar irritant.
Hierover heb ik uiteraard contact opgenomen met de organisatie en die verzekerden me dat het niet meer zou gebeuren.

Tijdens de halve finales hadden ze iemand geregeld voor in mijn hoek. Dus ik kom die dag aan, meld me netjes en vraag waar mijn begeleider uithangt. Die was spoorloos... maar we gaan op zoek voor je! 5 minuten voor mijn partij schoot ik iemand van de organisatie aan of die kerel nou al eens gespot was. En net op dat moment komt Ã*e binnenwandelen met een kop als een vraagteken. In recordtempo kennisgemaakt, zaken gedaan en hop de ring in.

Wat mijn verbazing schertste tijdens de halve finales was dat er 1 scheidsrechter was voor de hele rit, namelijk Fred Cohen... op zich geen ramp.... en ÉÉN jurylid. Hierdoor zijn er nogal dubieuze uitslagen uitgekomen, zelfs tot grote en zichtbare frustratie van de scheidsrechter. Z'n gezichtsuitdrukking sprak boekdelen bij het bekend maken van de winnaar na afloop van een partij.

Wat ook een bijzonder hekel punt was, was de slechte voorlichting en informatie voorziening. De vechters kregen zo goed als geen informatie over wat er allemaal gebeuren ging en ik moest zelf overal achteraan zitten. De dag voor het gevecht, 'S NACHTS, werden de mailtjes verstuurd met informatie, plaats, data en tijd. Toen ik op dezelfde manier na een aantal keer heen en weer mailen te horen kreeg dat mijn tegenstander z'n neus gebroken had en dus niet kon vechten en ik op de finale een prestigepartij neer moest gaan zetten, heb ik hiervoor bedankt. Mijn tegenstander voor die partij had netjes en op tijd laten horen dat hij niet kon vechten, maar de organisatie kwam op de laatste dag ('S NACHTS!!!) er nog mee dat ik alsnog aan de bak kon.
Ik had mijn buik inmiddels al flink vol van het hele NSK boksen.

Dus hoewel ik zeer enthousiast aan dit 'avontuur' begonnen was, begon ik tijdens de rit een almaar slechter beeld van dit hele gebeuren te krijgen. Als alles goed voor je geregeld wordt, sta je daar gewoon lekker te vechten. Maar als alles om je heen zo slordig in elkaar hangt en je overal zelf achteraan moet jagen, sta je daar echt niet gefocussed en geconcentreerd je ding te doen. Slechte zaak. En je moet nog betalen om mee te doen ook... Doe ik dit jaar weer mee? AL KREEG IK GELD TOE!

Brengt me nog op een laatste punt... om mee te doen, moet je de NBB betalen en stellen ze een studenten boks licentie voor je op. Je betaalt hiervoor eenmalig een bedrag waarmee je lidmaatschap van de bond betaalt. Enige tijd na dit fiasco kreeg ik een betalingsherinnering binnen of ik even m'n contributie voor de NBB wil ophoesten. Inmiddels heb ik m'n 2e herinnering al binnen.

PRUTSERS!

Ralph
28-07-2006, 11:35
Bedankt voor je toelichting! Klinkt idd niet al te best. Samenwerking met de NBB heeft voordelen, maar dus ook duidelijk nadelen. Ik zal al deze kritiek ook eens bij de verantwoordelijke man bij de DSSF wegleggen en kijken wat hij erover te zeggen heeft. Klinkt een beetje alsof iemand heeft zitten hobby'en... Het komt er dus uiteindelijk op neer dat de communicatie erg slecht was.

Jeroen
28-07-2006, 12:38
Geen probleem... maak wat moois van jullie NSK! Het is een mooi initiatief wat, mits de uitvoering ervan goed is, zeker een blijvertje is.

Levy
29-07-2006, 00:47
[quote="Ralph

@ Levy: de organisatie is gedaan i.s.m. de NSSF en die stellen dat als eis...

[/quote]
is geen probleem motiveerd me om verder te leren :lol: