PDA

View Full Version : MMA school omgeving den haag



Spiertje18
01-08-2006, 20:38
Hey ik ben een ex bodybuilder die zijn intresse in de bb sport nog wel heeft maar graag iets anders wil proberen.
Ik heb gelezen en info opgezocht en zag dat mma de meest complete vechtsport is en zou me daar graag eens op orienteren, met name het grapplen takedowns en submissions
Maar ik kan geen mma scholen in den haag vinden dus als iemand er een weet zou ik dat zeeeeeeeer op prijs stellen!

Justinian
01-08-2006, 20:57
Sportschool Kamakura van Gordeau geeft geloof ik ook MMA. De sportschool zit geloof ik in de schilderswijk in Den Haag.

Dennuz
01-08-2006, 20:58
je kunt: http://www.vechtsportschooldenhaag.nl/ eens proberen, onderaan hun site staat
WING CHUN - ALL-STYLE KICKBOKSEN - THAIBOXING - FREEFIGHT - SANDA - SANSHOU - KUNG FU

Dus volgens mij kun je daar ook wel MMA doen..

Spiertje18
01-08-2006, 21:53
Sportschool Kamakura van Gordeau geeft geloof ik ook MMA. De sportschool zit geloof ik in de schilderswijk in Den Haag.

Ja ik ken die sportschool, maar ik hoor er geen goede reacties over
Aftuigingen van beginners enzv

Spiertje18
01-08-2006, 21:54
je kunt: http://www.vechtsportschooldenhaag.nl/ eens proberen, onderaan hun site staat
WING CHUN - ALL-STYLE KICKBOKSEN - THAIBOXING - FREEFIGHT - SANDA - SANSHOU - KUNG FU

Dus volgens mij kun je daar ook wel MMA doen..
Hmm, ik zal ze eens een mail sturen!
Thnx bro :D

remco pardoel
02-08-2006, 09:55
Of ze het daadwerkelijk doen?
Bij mij niet...
Was wel een stevige training.. maar, die hebben ze altijd daar..

BJJ kan je ook gaan trainen
Je hebt Ferrari en Farid Ben Omar

Yamato Damashii
02-08-2006, 13:51
Of ze het daadwerkelijk doen?
Bij mij niet...
Was wel een stevige training.. maar, die hebben ze altijd daar..

BJJ kan je ook gaan trainen
Je hebt Ferrari en Farid Ben Omar

Tja, maar jij bent ook net geen beginner meer :D

remco pardoel
02-08-2006, 23:06
alsof ze daar rekening mee houden
UIteindelijk zijn we allemaal beginners
:-)

Charger 69
03-08-2006, 13:36
met name het grapplen takedowns en submissions

Dan is jouw keuze snel te maken. Augusto Ferrari in Rijswijk! Super technische BJJ zwarte bander + veel goede trainingspartners.

Stuur ff een PM naar Ratinho (Remco van Baardewijk). Hij heeft de details.

C-flow
05-08-2006, 15:48
Je kunt ook terecht bij Shaolin Ryu in Den Haag.

Ze leren je staand, naar de grond & op de grondvechten.

Spiertje18
06-08-2006, 18:46
met name het grapplen takedowns en submissions

Dan is jouw keuze snel te maken. Augusto Ferrari in Rijswijk! Super technische BJJ zwarte bander + veel goede trainingspartners.

Stuur ff een PM naar Ratinho (Remco van Baardewijk). Hij heeft de details.


Hmm, klinkt goed
Maar geeft hij ook staandvechten?

PigDog
06-08-2006, 21:26
Sportschool Kamakura van Gordeau geeft geloof ik ook MMA. De sportschool zit geloof ik in de schilderswijk in Den Haag.

Ja ik ken die sportschool, maar ik hoor er geen goede reacties over
Aftuigingen van beginners enzv

Ik kan je verzekeren dat ze je niet aftuigen daar, hoor! Wel is het altijd een stevige training waar respect hoog in het vaandel staat. Je zult een paar keer extra moeten opdrukken, denk ik. En als je een bodybuilder ben zul je overal -dus niet alleen maar bij Kamakura- getest worden. Iedereen vind het nu eenmaal leuk om van een gespierde vent te winnen..........

Spiertje18
07-08-2006, 00:02
Sportschool Kamakura van Gordeau geeft geloof ik ook MMA. De sportschool zit geloof ik in de schilderswijk in Den Haag.

Ja ik ken die sportschool, maar ik hoor er geen goede reacties over
Aftuigingen van beginners enzv

Ik kan je verzekeren dat ze je niet aftuigen daar, hoor! Wel is het altijd een stevige training waar respect hoog in het vaandel staat. Je zult een paar keer extra moeten opdrukken, denk ik. En als je een bodybuilder ben zul je overal -dus niet alleen maar bij Kamakura- getest worden. Iedereen vind het nu eenmaal leuk om van een gespierde vent te winnen..........

Haha geloof ik best, vind ik ook niet erg hoor

Ik hoorde alleen van een vriend van mij die er een tijdje getraind heeft dat er dingen gebeurde zoals stokslagen tegen de schenen, en de trainer die over de buik van mensen loopt :? :shock:
Beginners hebben we het over dan
Want het is uiteindelijk wel mijn doel om dit recreatief te doen :oops:

Mexperiment
07-08-2006, 11:27
Helaas geeft Augusto les in het staand vechten.

Maar stuur idd Ratinho een PM...die kan je alles over hem vertellen.

Misschien zie ik je dan wel een keer daar op de mat.
Les begint weer 21 augustus om 1930.

daafit
07-08-2006, 11:35
Sportschool Kamakura van Gordeau geeft geloof ik ook MMA. De sportschool zit geloof ik in de schilderswijk in Den Haag.

Ja ik ken die sportschool, maar ik hoor er geen goede reacties over
Aftuigingen van beginners enzv

Ik kan je verzekeren dat ze je niet aftuigen daar, hoor! Wel is het altijd een stevige training waar respect hoog in het vaandel staat. Je zult een paar keer extra moeten opdrukken, denk ik. En als je een bodybuilder ben zul je overal -dus niet alleen maar bij Kamakura- getest worden. Iedereen vind het nu eenmaal leuk om van een gespierde vent te winnen..........

Haha geloof ik best, vind ik ook niet erg hoor

Ik hoorde alleen van een vriend van mij die er een tijdje getraind heeft dat er dingen gebeurde zoals stokslagen tegen de schenen, en de trainer die over de buik van mensen loopt :? :shock:
Beginners hebben we het over dan
Want het is uiteindelijk wel mijn doel om dit recreatief te doen :oops:


stokslagen en over buiken heenlopen kan inderdaad echt niet :!:

Glory
08-08-2006, 13:42
:lol:
Grappig dit allemaal te lezen.
Ten eerste jongens we hebben het hier niet over dammen toch...
Dus dat je een tik terug krijgt is te verwachten, ja zou wel lekker zijn als je alleen maar kon uitdelen.
Ja en sommige die zijn super stoer tegen de wat mindere en tegen de betere zijn ze heel rustig. Dat kan toch niet tegen de kleintjes stoer tegen de grote ook denk ik dan.
Wat betreft de stokslagen of tewel de slagen met de cinai(weet niet hoe je dat spelt), dat zijn gewoon tikjes en worden bijna nooit op je scheenbeen gegeven maar gewoon op je rug of bovenbeen maar echt gewoon van "he kom op" of ter correctie.
Het is wel grappig als je dan dingen hoort als stokslagen haha...
En dan het lopen over je buik haha...
Het klinkt zo erg maar valt reuzen mee. Als er een meisje binnenloopt of een jongen die niet zo stevig is word er niet met volle gewicht op hem gestaan maar een been op ze buik gezet tijdens het uitvoeren van buikspieroefeningen.
Als je het zelf hebt mee gemaakt dan zul je nu vast wel denken van waar gaat dit over. Want je merkt er echt heel weinig van hoor.
Maar ik post dit niet om leden te werven ofzo maar om het feit dat er zo word overdreven...
En "Spiertje" veel succes verder nog met het zoeken naar een school.

Osu

FSW
09-08-2006, 21:33
[quote="Mexperiment"]Helaas geeft Augusto les in het staand vechten.

Wel of niet? (ik hoop van wel, maar ik denk van niet. :) )

PigDog
10-08-2006, 01:09
Inderdaad, het tikken met het oefenzwaard (in de open stand) doet niet echt pijn, en over de buiken heen lopen is niet exclusief voor Kamakura, een hoop andere scholen doen dat ook. Als ze je aftuigen, of als je klappen krijgt als je te laat komt of zo, moet je echt een andere school zoeken, maar dit is geen aftuigen.

Wat ik wel heb meegemaakt, is als je een opstandige houding aanneemt (bijvoorbeeld staan met de handen in de zij) dat je 10 keer moet opdrukken. weet je ineens (na 100 x opdrukken) hoeveel keer je met je handen in je zij staat als je moe bent.......

martial-freek
06-08-2008, 20:36
Haha geloof ik best, vind ik ook niet erg hoor

Ik hoorde alleen van een vriend van mij die er een tijdje getraind heeft dat er dingen gebeurde zoals stokslagen tegen de schenen, en de trainer die over de buik van mensen loopt :? :shock:
Beginners hebben we het over dan
Want het is uiteindelijk wel mijn doel om dit recreatief te doen :oops:
ja die stok slagen en over de buik heen lopen stellen echt niks voor.
Ik heb zelf taekwondo gedaan en daarbij gebeurde het ook wel eens, maar de leraar houd echt wel rekening met wat jij aan kan (zoals al werd gezecht hij gaat niet bij een meisje dat voor het eerst komt op de buik lopen springen)
maar ik vind ht wel een beetje gek dat je daarvoor "bang" bent dat ze over je buik gaan lopen als je MMA wil gaan doen. Ik heb het dan zelf welliswaar niet gedaan maar ik weet wel dat het zeker niet voor softies is, ik denk dat als je geen tikken wil dat je dan niet een full-contact vechtsport moet gaan doen.

761217186
06-08-2008, 21:14
Wat ik wel heb meegemaakt, is als je een opstandige houding aanneemt (bijvoorbeeld staan met de handen in de zij) dat je 10 keer moet opdrukken. weet je ineens (na 100 x opdrukken) hoeveel keer je met je handen in je zij staat als je moe bent.......

Ook deze vormen van trainen herken ik (uit het sosokan karate), ik heb dan altijd het vermoeden dat de leraar meer druk is met het en drillen dan het overbrengen en uitleggen van juiste technieken. mogelijk tijdvulling als gebrek van onkunde?? Verder heb ik het niet over het respect tegenover de Sensei en de gedragregels in de dojo... maar dat is weer een ander verhaal.

overgens vind ik de twee voorbeelden uit de topic (lopen over de buik, correcties met een stok / houten zwaard etc.. geen probleem kan zijn. (mits getoucheerd natuurlijk)

Dragao
06-08-2008, 22:31
Bij team agua geven ze 3x bjj en 1x mma.
Daarnaast hebben ze in het weekend ook een open mat.

Bij Shaolin Ryu geven ze kickboksen en MMA training

Team agua zit nu bij de zonweg ( binckhorst in Den Haag) en je kan inderdaad het beste Ratinho ff over mailen of op teamagua.com kijken

Als je info wilt over Shaolin Ryu ( Beeklaan) moet je ff een pm sturen

anonymous001
06-08-2008, 22:31
ja die stok slagen en over de buik heen lopen stellen echt niks voor.
Ik heb zelf taekwondo gedaan en daarbij gebeurde het ook wel eens, maar de leraar houd echt wel rekening met wat jij aan kan (zoals al werd gezecht hij gaat niet bij een meisje dat voor het eerst komt op de buik lopen springen)
maar ik vind ht wel een beetje gek dat je daarvoor "bang" bent dat ze over je buik gaan lopen als je MMA wil gaan doen. Ik heb het dan zelf welliswaar niet gedaan maar ik weet wel dat het zeker niet voor softies is, ik denk dat als je geen tikken wil dat je dan niet een full-contact vechtsport moet gaan doen.

:eek:

Deze thread is 2 jaar oud...

Dragao
06-08-2008, 22:32
lol dus ik reageer weer eens voor niks :D

761217186
06-08-2008, 23:03
hahaha... ik ook! ach, zo blijf je lekker bezig:wacko:

ashi76
06-08-2008, 23:14
alsof ze daar rekening mee houden
UIteindelijk zijn we allemaal beginners
:-)

Mooi verhaal Remco.
We zijn niet allemaal UFC veteran. ;)

Impulse
07-08-2008, 11:14
:eek:

Deze thread is 2 jaar oud...

Lol, leuk dat het even weer naar boven komt, aangezien ik toevallig ook nog een mma/kickbox school zocht in DH....Moet weer beginnen, TE lang niets meer gedaan

martial-freek
17-09-2008, 12:11
:eek:

Deze thread is 2 jaar oud...
haha ja dat had ik ff niet gezien mare nou ben ik wel benieuwd wat spiertje dan heeft besloten...

Stefan81
09-04-2009, 15:27
Hey Ex body builder

je kunt bij ons komen kijken als je zin hebt
Naam van de sportschool: Shaolin Ryu

Adres:
Beeklaan 298
Den Haag

het is een kleine gezellige sportschool waar je op niveau kunt trainen, zo hard als je zelf wilt.
Je kunt gewoon een keer gratis komen trainen om te kijken of het bevalt

We trainen MMA en Kickboksen ook zijn er zaktrainingen voor de conditie
Op Dinsdag en Vrijdag om 9 uur zijn de MMA lessen
In de weekenden trainen we ook indien je zin hebt natuurlijk, dit gaat op afspraak

Mijn naam is Stefan, de naam van de trainer is Satisch (en soms ook Nuno)

gr
Stefan

cholitzu
09-04-2009, 20:34
TEAM AGUA - DEN HAAG (http://www.teamagua.com/)

MMA EN BJJ

Mack
09-04-2009, 20:58
Of allebei natuurlijk :D

Dragao
09-04-2009, 21:00
Of allebei natuurlijk :D

Allebei is inderdaad een goede optie :cool2:

ijsblok
10-04-2009, 09:22
Allebei is inderdaad een goede optie :cool2:

Zeker waar! Maar trainen bij allebei is natuurlijk alleen weggelegd voor jongens met techniek, kracht, conditie, talent en mentaliteit. Jongens als Mack, Dragao, Ijsblok.... Maar geen Stefan81:whistling:....