PDA

View Full Version : Akebono's en Nederlandse tegenstanders?



Ronald
17-08-2006, 23:18
Zo onderhand is het wel overduidelijk dat Akebono niets te zoeken heeft bij de zwaargewichten van de K-1. Zo'n beetje elke tegenstander die hij tot nog toe gehad heeft heeft hem met redelijk gemak tot opgave gedwongen. Daarnaast heeft ie ook nog een paar mma partijen gevochten maar dat was ook geen succes.

Toch blijft de K-1 hem in de line up zetten, ik vermoed vanwege zijn populariteit in Japan. Als hij dan toch knokken moet zie ik hem liever vechten tegen een stuk lichtere jongens als bijvoorbeeld Joeri Mes of Tyrone Spong. Ik ben wel benieuwd hoe hij het er tegen één van hen zou afbrengen. Ik vermoed dat zowel Mes als Spong hem ook verslaan, maar dat zal toch een stuk moeilijker zijn en zal vast ook een veel spannendere partij opleveren.

Is er niet een promotor/manager die hier meeleest, die hier iets in ziet en die dit kan regelen op een evenement in Japan? Akebono blijft voorlopig denk ik toch wel voor de K-1 vechten. Het zou een mooie kans zijn voor vechters als Mes of Spong om zichzelf in Japan in de spotlights te zetten toch?

ashi76
18-08-2006, 00:02
Sorry, maar op degelijke partijen zit ik echt niet te wachten.
Ik vind ook dat mannen als Mes en Spong zich niet moeten verlagen tot het niveau van Akebono.

The Wes
18-08-2006, 09:04
Sorry, maar op degelijke partijen zit ik echt niet te wachten.
Ik vind ook dat mannen als Mes en Spong zich niet moeten verlagen tot het niveau van Akebono.

Helemaal mee eens. Die bolle moet gewoon terug naar sumo land.

De man van 14K
18-08-2006, 09:44
Ben echt klaar met die freak shows! Tuurlijk gaat dit niet op voor alle K-1 gevechten maar heb wel het idee dat het een een stuk minder aan het worden is. vroeger (weet je nog Vroegah) toen Crocop nog K-1 vocht, Leko nog wel eens in de finale stond, Aarts en Hoost en Iggy en Sefo nog op hun top waren, en toen nog niemand van Akebono of Sapp gehoord had, toen was K-1 nog echt het aanblik waard maar dat begint op deze manier toch (voor mij althans) een stuk minder te worden.
Ik kan het gewoon niet aanzien om weer die Sapp of Akebono in de ring te zien waggelen alhoewel het leuk is als ze een pak slaag krijgen. Er zitten wel wat aankomende toppers tussen zoals die Ruslan Kareav maar daar hoor je ook verder weinig van.

voorlopig toch maar K-1 max dat is tenminste echt knokken!

54321
18-08-2006, 10:58
is het alweer 1 april?

Silat
18-08-2006, 13:01
Ronald have you lost your mind???

The Maniac
18-08-2006, 13:24
Zo onderhand is het wel overduidelijk dat Akebono niets te zoeken heeft bij de zwaargewichten van de K-1. Zo'n beetje elke tegenstander die hij tot nog toe gehad heeft heeft hem met redelijk gemak tot opgave gedwongen. Daarnaast heeft ie ook nog een paar mma partijen gevochten maar dat was ook geen succes.

Toch blijft de K-1 hem in de line up zetten, ik vermoed vanwege zijn populariteit in Japan. Als hij dan toch knokken moet zie ik hem liever vechten tegen een stuk lichtere jongens als bijvoorbeeld Joeri Mes of Tyrone Spong. Ik ben wel benieuwd hoe hij het er tegen één van hen zou afbrengen. Ik vermoed dat zowel Mes als Spong hem ook verslaan, maar dat zal toch een stuk moeilijker zijn en zal vast ook een veel spannendere partij opleveren.

Is er niet een promotor/manager die hier meeleest, die hier iets in ziet en die dit kan regelen op een evenement in Japan? Akebono blijft voorlopig denk ik toch wel voor de K-1 vechten. Het zou een mooie kans zijn voor vechters als Mes of Spong om zichzelf in Japan in de spotlights te zetten toch?

Ik ben het wel gedeeltelijk me eens dit zou misschien wel een een kans kunnen zijn voor onze jongens het is geen tegenstander waar je U tegen zegt maar als je tegen hem wint dan sta je wel binnen de kring van I kicked Akebono's ass en dat is positieve publiciteit

dtgerald
18-08-2006, 13:51
Hij moet maar tekenen bij de WWF.

Ronald
18-08-2006, 18:12
Zelfs al houd je niet van freaks binnen de K-1, dan nog... Akebono Ã*s er nou eenmaal, en de K-1 laat hem eenvoudigweg steeds weer terug komen. Dan maar liever ten gunste keren en zorgen voor exposure voor Nederlandse vechters die dat wel kunnen gebruiken. Mes en Spong zijn beiden te zwaar voor de K-1 Max. Daar zullen ze het dus niet van moeten hebben. Dit lijkt mij een mooie gelegenheid voor goede vechters van dat gewicht om jezelf toch in de kijker te spelen.

Maupie
18-08-2006, 18:29
ik ben benieuwd of Akebono iemand als Spong of Mes uberhaupt kan raken :D

Chico
18-08-2006, 20:02
ik denk niet dat japan zit te wachten op nog meer nederlanders... al kijk je alleen al naar de laatste k1 max finale.. 3 van de 8 deelnemers komen uit nederland... als het zo door gaat zitten ze straks over 10/15 jaar met 6 of 7 van de 8 finalisten komen uit nederland... denk dat het japanse publiek dan minder enthousiast gaat worden...

Shinbone
19-08-2006, 01:05
Ik ben het met Chico eens, ik denk dat de K-1 inmiddels aardig gek wordt van al die Hollanders. Maar zoals ik telkenmale zeg; het is de schuld van het buitenland dat zij ons niet inhalen op het gebied van kickboksen. Iedereen kan de videobanden van de weledele heren Aerts, Hoost, Dekkers, Kaman en weet ik nog meer bestuderen, men kan trainen in ons fiere land, edoch het lukt hen niet de inhaalslag te maken.

Kijk eens naar de Verenigde Staten, en zie hoe men nog steeds geen kaas gegeten heeft van een simpele low-kick. Mochten er al lieden zijn aldaar, die de low-kick wel beheersen, dan maken deze edelmoedigen geen combinaties.

Ik heb deze discussie meermaals gevoerd met Amerikanen, en zij vertellen dat zij bijvoorbeeld liever voor het professionele vuistvechten (boksen) kiezen in plaats van kickboksen. Op de wijze blijven deze lieden die den eerste mensch op den maan hebben gezet nog talloze jaren achterlopen. Wel vind ik het spijtig dat bijvoorbeeld een land als Duitsland zo achter blijft, onze Oosterburen, die ons met het voetbal zo dikwijls naar de kroon steekt, en 90 miljoen onderdanen heeft, kan klaarblijkelijk geen goede kickboksers produceren, terwijl het wel proper boksen huist.

Ik dwaal af in mijn gedachten, mijne heren, het was mij een waar genoegen.

De man van 14K
19-08-2006, 12:42
ik kan me herinneren dat ik ooit eens ergens las dat er diverse landen zijn waar het kickboxen behoorlijk aan het opkomen is en dat als we niet oppassen we nog wel eens ingehaald worden, met name Belgie en Engeland. En moet je eens kijken hoeveel toppers er in Frankrijk (in het middengewicht) rondlopen waar we nog nooit van gehoord hebben.

F@dur
19-08-2006, 14:40
Ik ben het met Chico eens, ik denk dat de K-1 inmiddels aardig gek wordt van al die Hollanders. Maar zoals ik telkenmale zeg; het is de schuld van het buitenland dat zij ons niet inhalen op het gebied van kickboksen. Iedereen kan de videobanden van de weledele heren Aerts, Hoost, Dekkers, Kaman en weet ik nog meer bestuderen, men kan trainen in ons fiere land, edoch het lukt hen niet de inhaalslag te maken.

Kijk eens naar de Verenigde Staten, en zie hoe men nog steeds geen kaas gegeten heeft van een simpele low-kick. Mochten er al lieden zijn aldaar, die de low-kick wel beheersen, dan maken deze edelmoedigen geen combinaties.

Ik heb deze discussie meermaals gevoerd met Amerikanen, en zij vertellen dat zij bijvoorbeeld liever voor het professionele vuistvechten (boksen) kiezen in plaats van kickboksen. Op de wijze blijven deze lieden die den eerste mensch op den maan hebben gezet nog talloze jaren achterlopen. Wel vind ik het spijtig dat bijvoorbeeld een land als Duitsland zo achter blijft, onze Oosterburen, die ons met het voetbal zo dikwijls naar de kroon steekt, en 90 miljoen onderdanen heeft, kan klaarblijkelijk geen goede kickboksers produceren, terwijl het wel proper boksen huist.

Ik dwaal af in mijn gedachten, mijne heren, het was mij een waar genoegen.
Inderdaad aan de ene kant ben ik het met je eens en aan de andere kant niet.Ik ben een MMA vechter(heb wel altijd thaiboksen gedaan)maar een beginnende,dus redelijk ook nieuw met dat grondgevechten.Nu,jij zegt dat je er een hekel aan hebt dat de rest van de wereld niet mee kan met het niveau(qua het kickboksen) van nederland en dat ze de inhaalslag niet kunnen maken,en dat ze genoeg hollandse vechters hebben die ze kunnen bestuderen.De inhaalslag maken van een vechtsport,al die jarenlange achtergebleven grondstof is NIET zomaar in te halen.Wij,de grondvechters kunnen erover meespreken.Hoe komt dat,dat Europa de inhaalslag qua het grondgevecht niet kan maken tegenover Brazilië?Wij hebben toch ook genoeg vechters die we kunnen bestuderen(Nogueira,Marcelo Garcia,Gracie's,...),en toch lukt het niet om hun in te halen.Waarom?Gewoon omdat ze er daar veel veel vroeger mee zijn begonnen als ons,en ook omdat ze daar DE talent hebben en dat is zowat de reden.Juist hetzelfde voor het kickboksen in Nederland.....

Biiyen
19-08-2006, 15:13
Akebono zou idd niet mistaan in de wwf ofzo. Zie Spong liever tegen toppers uit zijn eigen gewicht klasse. Ik denk als je Spong en Hoost vergelijkt met leeftijd Spong ook wel tegen de 105 kilo kan uitgroeien. Hoost was met 28 ook nog actief in de 85+ klasse. Geduld is een schone zaak.

F@dur
19-08-2006, 18:39
Akebono zou idd niet mistaan in de wwf ofzo. Zie Spong liever tegen toppers uit zijn eigen gewicht klasse. Ik denk als je Spong en Hoost vergelijkt met leeftijd Spong ook wel tegen de 105 kilo kan uitgroeien. Hoost was met 28 ook nog actief in de 85+ klasse. Geduld is een schone zaak.
Ik vrees zelfs dat hij in de wwf niet zou goed staan omdat die mannen toch wel wat beweeglijker,en acrobatischer als meneer Akebono zijn. :D :D :D

Shinbone
20-08-2006, 16:38
Ik ben het met Chico eens, ik denk dat de K-1 inmiddels aardig gek wordt van al die Hollanders. Maar zoals ik telkenmale zeg; het is de schuld van het buitenland dat zij ons niet inhalen op het gebied van kickboksen. Iedereen kan de videobanden van de weledele heren Aerts, Hoost, Dekkers, Kaman en weet ik nog meer bestuderen, men kan trainen in ons fiere land, edoch het lukt hen niet de inhaalslag te maken.

Kijk eens naar de Verenigde Staten, en zie hoe men nog steeds geen kaas gegeten heeft van een simpele low-kick. Mochten er al lieden zijn aldaar, die de low-kick wel beheersen, dan maken deze edelmoedigen geen combinaties.

Ik heb deze discussie meermaals gevoerd met Amerikanen, en zij vertellen dat zij bijvoorbeeld liever voor het professionele vuistvechten (boksen) kiezen in plaats van kickboksen. Op de wijze blijven deze lieden die den eerste mensch op den maan hebben gezet nog talloze jaren achterlopen. Wel vind ik het spijtig dat bijvoorbeeld een land als Duitsland zo achter blijft, onze Oosterburen, die ons met het voetbal zo dikwijls naar de kroon steekt, en 90 miljoen onderdanen heeft, kan klaarblijkelijk geen goede kickboksers produceren, terwijl het wel proper boksen huist.

Ik dwaal af in mijn gedachten, mijne heren, het was mij een waar genoegen.
Inderdaad aan de ene kant ben ik het met je eens en aan de andere kant niet.Ik ben een MMA vechter(heb wel altijd thaiboksen gedaan)maar een beginnende,dus redelijk ook nieuw met dat grondgevechten.Nu,jij zegt dat je er een hekel aan hebt dat de rest van de wereld niet mee kan met het niveau(qua het kickboksen) van nederland en dat ze de inhaalslag niet kunnen maken,en dat ze genoeg hollandse vechters hebben die ze kunnen bestuderen.De inhaalslag maken van een vechtsport,al die jarenlange achtergebleven grondstof is NIET zomaar in te halen.Wij,de grondvechters kunnen erover meespreken.Hoe komt dat,dat Europa de inhaalslag qua het grondgevecht niet kan maken tegenover Brazilië?Wij hebben toch ook genoeg vechters die we kunnen bestuderen(Nogueira,Marcelo Garcia,Gracie's,...),en toch lukt het niet om hun in te halen.Waarom?Gewoon omdat ze er daar veel veel vroeger mee zijn begonnen als ons,en ook omdat ze daar DE talent hebben en dat is zowat de reden.Juist hetzelfde voor het kickboksen in Nederland.....

Ten eerste ik heb er geen hekel aan dat de rest van de wereld de Nederlanders niet kan bijbenen. Het zou voor de aanzien van de sport uiteraard beter zijn als meerdere landen op top-niveau zich zouden mengen.

Ik begrijp gans goed dat een achterstand niet zomaar is in te halen en de reden is, omdat men in andere landen andere gevechtsporten prefereert, zoals ik in mijn post probeerde duidelijk te maken.

Dat wij, de Nederlanders niet uitblinken in het grondvechten heeft denk ik te maken dat men in Nederland liever staand vecht en derhalve het grondgevecht verwaarloosd.