PDA

View Full Version : MUAY THAI seminars Berglerk grote klasse!



marcelt
27-08-2006, 22:12
Ik heb afgelopen zeven dagen muay thai lessen (seminars?!) gevolgd bij in de sportschool Buhsido in Den Haag van de Thaise grootmeester Berglerk Pin Sinchai (zie: http://www.buhsido.nl/html/frame.htm). Vorig jaar heb ik een seminar van een dag meegemaakt (stond nog over in de Ring Sports) en dat beviel zo goed dat wij ons nu de hele week inschreven. Aardig wat uren gedraaid. Maandag tot en met vrijdag drie uur per dag, gisteren vier uur en vandaag van 10 tot half 5 met 45 minuten pauze. Iedere lesdag kostte slechts 12,50. Veel waar voor je geld! Ik heb een hoop geleerd, meer dan in drie weken trainen in Thailand vorig jaar. De leraar Berglerk spreekt Engels noch Nederlands, maar legt het je toch goed erg uit. Hij geeft erg veel persoonlijke aandacht en blijft erbij tot je iets (enigszins) goed doet. Het is een zeer vriendelijke man die je keihard laat trainen. We hebben veel dingen getraind , maar zal even wat dingen opnoemen: clinchtechniek, uit balans brengen en gooien, knieen en clinchen oefenen, knieen, trappen, eplleboog technieken en verdedigingen ertegen en allerlei counters. Op al deze zaken weet hij ongelooflijk veel variaties die je ook traint i.p.v. steeds een ding doen. . Zonder iemand van mijn huidige of voormalige kickboksleraren tekort te willen doen kan ik wel zeggen dat dit een van de beste kickboksleraren is waarvan ik les heb gehad. Een van mijn oude leraren, Edwin Baars trainde trouwens in het weekend ook mee, nu hij weer even ontsnapt uit Curacao in het land was (www.baassports.com) .
Iedere dag waren er wel mensen die net als wij, bij andere scholen trainen zoals Kickboxing Haarlem, Ubeda Gym, Vos Gym, Kamakura en Koomen. Toch waren er niet heel veel van andere gyms gekomen. Het grootste deel van de leerklingen bestond echter uit de leerlingen van Buhsido . Aardige lui waartussen wij ons thuis voelden . Er heerste een prettige sfeer met respect voor elkaar. Zoals wel uit dit stukje bleek heb ik erg genoten van deze trainingsweek. Ik zou dan ook iedere liefhebber van het muay thai aanraden om te gaan als deze bijzondere leraar weer naar Nederland komt in 2007. Het is ook mogelijk om in de muay thai school van Berglerk in Lampang (Noord-Thailand) te trainen. Je moet dan contact opnemen met Marjolein van Buhsido (Tel. 06-11 05 48 37
e-mail: [email protected] ) zij kan het dan verder regelen en vragen of hij er is in de periode dat jij daar wil trainen. Hij reist namelijk ook naar andere landen voor seminars..
Ik wil Marjolein nogmaals van deze plek bedanken voor het "halen" van ajarn Beglerk, de organisatie en de pleisters. Succes met je teen! :?

Naqual
28-08-2006, 10:12
Trainingen waren inderdaad top !
Ben zelf met sprongen vooruit gegaan, Berglek is enorm technisch
en wat een explosiviteit en veerkracht van zo'n klein mannetje.

p.s. Leuk met je getrained te hebben Marcel !

Naqual

vingold
28-08-2006, 12:06
Ik heb afgelopen week ook erg genoten van de trainingen.
Ondanks dat je bijna geen woord kan wisselen met de man wist hij toch steeds weer duidelijk te maken wat er van je verwacht werd.
Dankzij de fantastische lessen en de prettige sfeer bij sportschool Buhsido was het elke dag weer goed op te brengen om in de file naar Den Haag te gaan staan.

Ram Muay
28-08-2006, 13:59
Het was idd prachtig om te zien hoe deze kleine Thailander de mooie technische kneepjes van het echte muay thai liet zien.

In de komende Royal Rumble zullen we in Ram Muay terugkomen op deze seminar en er aandacht aan besteden.

hier alvast twee foto's wat er als grote Nederlander met je gebeurd als je probeert te clinchen met deze kleine Thailander.

http://img170.imageshack.us/img170/4597/berglerk1ki9.jpg

http://img224.imageshack.us/img224/7348/berglerk2zt6.jpg

MJOKKIE
28-08-2006, 14:19
Die 'kleine' grote Thai heeft me kop er bij het clinchen letterlijk afgetrokken. Ik probeerde dat ook bij hem te doen, maar ik kon net zo goed aan een boom gaan hangen. Nu heb ik al twee dagen een puddingnek. Was erg leuk bij Bushido, een kleine maar leuke school, met veel aandacht en onderling respect. jammer dat we niet gingen sparren, want een maat van me die bij Bushido traint had me in de oefeningen een elleboog op mijn knar gegeven, dus die houd ie tegoed :lol:

appelsap
28-08-2006, 16:38
. jammer dat we niet gingen sparren, want een maat van me die bij Bushido traint had me in de oefeningen een elleboog op mijn knar gegeven, dus die houd ie tegoed :lol:

Doet ie normaal nooit. Daar is die maat van je veel te technisch voor, dus je zal het wel verdient hebben.

MJOKKIE
29-08-2006, 12:14
. jammer dat we niet gingen sparren, want een maat van me die bij Bushido traint had me in de oefeningen een elleboog op mijn knar gegeven, dus die houd ie tegoed :lol:

Doet ie normaal nooit. Daar is die maat van je veel te technisch voor, dus je zal het wel verdient hebben.

He appeljuice, whoopass, waar was je nou?

appelsap
29-08-2006, 12:57
. jammer dat we niet gingen sparren, want een maat van me die bij Bushido traint had me in de oefeningen een elleboog op mijn knar gegeven, dus die houd ie tegoed :lol:

Doet ie normaal nooit. Daar is die maat van je veel te technisch voor, dus je zal het wel verdient hebben.

He appeljuice, whoopass, waar was je nou?

Op bed. Last van mijn voet en iets te veel gedronken op vrijdag.....

MJOKKIE
29-08-2006, 15:56
Dat heb jij al na twee biertjes :D