PDA

View Full Version : Muay Boran Gym & ABCC; Ringsportcentrum Apeldoorn



Khanom Thom
29-08-2006, 10:35
MUAY BORAN GYM Deventer & Boksvereniging ABCC Apeldoorn hebben de handen inéén gestoken en hebben een geheel nieuw pand aan de Paul Krugerstraat 7 in Apeldoorn (vlakbij het caterplein). De naam van dit pand is:RINGSPORTCENTRUM APELDOORN.

Trainingstijden Muay Boran Gym (vanaf 4 september):

Maandag
18.00 - 19.00 uur; MTJeugd (Deventer)
19.00 - 20.30 uur; MT Volwassenen (Deventer)
vanaf 18.45 uur; Boksen ABCC (Apeldoorn)

Dinsdag
18.30 - 19.30 uur; MT Jeugd (Apeldoorn)
18.30 - 21.00 uur; MT Volwassenen (Apeldoorn)
21.00 - 22.00 uur; Teamtraining* (Apeldoorn)

Donderdag
18.00 - 19.00 uur; MTJeugd (Deventer)
19.00 - 20.30 uur; MTVolwassenen (Deventer)
vanaf 18.45 uur; Boksen ABCC (Apeldoorn)
09.15 - 10.45 uur MT Privétraining (Apeldoorn)

Vrijdag
18.30 - 19.30 uur; Jeugd (Apeldoorn)
18.30 - 21.00 uur; Volwassenen (Apeldoorn)

Zaterdag
15.30 - 17.00 uur; Teamtraining (Apeldoorn/Deventer)

Hieronder wat info (overgenomen uit ons infofoldertje..)

Muay Boran Gym:
Eind 2002 zijn Manop Manz (Thais) en Geronimo de Vries begonnen met het les geven in het Muay Thai in een sportschool in Deventer. September 2005 zijn ze voor hun zelf begonnen onder de naam Muay Boran Gym, binnen een half jaar hadden ze een grote groep beoefenaars in de lessen, hiervan hebben zich een paar leerlingen onderscheiden om wedstrijden te gaan vechten… en met succes. September 2006 (precies 1 jaar verder) beginnen Manop en Geronimo aan hun 2e pand in samenwerking met boksclub ABCC aan de Paul Krugerstraat in Apeldoorn, hierbij hebben ze Evert Amadsamingin (oud wedstrijdvechter) aangenomen als wedstrijdinstructeur.

Trainingen:
De lessen in authentiek thaiboksen worden gegeven door Manop Manz en Geronimo de Vries, conditietraining wordt gezamenlijk gehouden, hierna wordt de groep gesplitst; gevorderden en beginners krijgen dus evenveel aandacht.
Ook kan erin combinatie met het thaiboksen aan krachttraining gedaan worden met behulp van fitnessapparatuur, hier kun je professioneel begeleid in worden. Zijn er nog speciale wensen..? Vraag naar de mogelijkheden…

Wedstrijdteam:
Vanaf juli 2006 is er een wedstrijdteam opgericht, … vechters die voor Muay Boran Gym uitkomen om een partij te vechten op één van de vele Muay Thai, Kickboks en/óf M.M.A. wedstrijden, gaan vechten onder de naam SITMUAYBORAN. Sit- betekent in Thailand; leerling van... in dit team zitten dus leerlingen van Muay Boran Gym. Ook is er de mogelijkheid om vanuit andere sportscholen mee te trainen in/met dit team.

Voor info en/of vragen bel naar Geronimo: 0641572970
Medio september gaat de website www.muayborangym.nl de lucht in voor meer iformatie......

Sawadee Khrap, Manop & Geronimo

Silat
29-08-2006, 14:15
Succes, klint goed allemaal.

Zijn er ook trainingen in Muay Boran zelf?
http://www.youtube.com/watch?v=2w3dftzmNvQ

Khanom Thom
29-08-2006, 15:44
Succes, klint goed allemaal.

Zijn er ook trainingen in Muay Boran zelf?

Jazeker, Silat...
Zo zijn we ook begonnen, de wedstrijdgroep die het "normale thaiboksen" beoefend is er pas later bijgekomen.

Voor ieder wat wils.....

payap
29-08-2006, 16:57
@Khanom Thom,

volgens mij zijn er niet veel sportscholen die echt muay boran lessen geven ?

om eerlijk te zijn zijn jullie de eerste die ik er over hoor. wel zijn er enkele traditionele muay thai sportscholen.

Khanom Thom
29-08-2006, 20:04
@Khanom Thom,

volgens mij zijn er niet veel sportscholen die echt muay boran lessen geven ?

om eerlijk te zijn zijn jullie de eerste die ik er over hoor. wel zijn er enkele traditionele muay thai sportscholen.

Beste Payap (Penchai..?) klopt wat je zegt over Muay Boran (Muay= boksen, Boran= authentiek/traditioneel), eigenlijk is Muay Boran gewoon de voorloper van het hedendaagse thaiboksen, dus het traditionele thaiboksen, verschil is alleen dat er ook klemmen en breektechnieken gebruikt mogen worden. Op welke manier andere scholen traditioneel thaiboken geven weet ik niet.

Sawadee Khrap

Silat
29-08-2006, 20:13
Muay Boran is de vetste traditionele MA die er is, het korte werk met ellebogen en knieen heeft veel weg van Silat Perisi Diri. Ik zou het graag een keer willen doen, helaas is Deventer weer een uur rijden voor mij, net iets te lang voor een regelmatige basis.

MB667
30-08-2006, 09:13
ze zitten toch in apeldoorn

Khanom Thom
30-08-2006, 14:13
Muay Boran is de vetste traditionele MA die er is, het korte werk met ellebogen en knieen heeft veel weg van Silat Perisi Diri. Ik zou het graag een keer willen doen, helaas is Deventer weer een uur rijden voor mij, net iets te lang voor een regelmatige basis.

Klopt, we zitten in Deventer... maar vanaf volgende week ook in Apeldoorn.

Waar woon je Silat, en wat doe voor sport.. misschien kunnen we een keer langs komen in de sportschool waar jij traint (of jullie bij ons...) voor een worpshopje of iets dergelijks, je weet nooit wat de toekomst ons brengt.

Sawadee Krap...