PDA

View Full Version : Dopingcontrole bij vechtsporten



fireblade900
30-08-2006, 18:25
Op het niveau van pride / ufc worden zoals bekend dopingcontroles uitgevoerd maar hoe zit dat op nationaal / regionaal niveau ?

En is dit uberhaupt haalbaar gezien de bijkomende kosten ed ?

ashi76
30-08-2006, 18:31
Ik denk dat je zelf al een heel goed argument geeft, waarom het niet haalbaar is.
Aan de meeste kleine gala's wordt bij mijn weten weinig tot niets verdiend.
Als dopingcontroles ook nog eens bekostigd moeten worden zullen wij dat gaan merken in de entree kosten.

Tony
30-08-2006, 18:36
ik vraag me al heel lang af of het hammerhouse team aan de steroids zitten?

t kan er bij mij niet in dat coleman puur natuur is.. of randleman.. of baroni vroeger..

maar indien dit zo zou zijn.. dan moet t ook wel naar boven komen tijdens pre fight onderzoek.

net zoals toen kimo gediskwalifeerd werd tegen bas rutten..

Nickuraba
30-08-2006, 18:52
ufc ook lang niet alle wedstrijden volgensmij? en Pride testen ze volgensmij al helemaal niet...

op ziektes zoals aids testen vind ik persoonlijk belangrijker

Silat
30-08-2006, 18:56
Bijna iedereen gebruikt wel iets.

Ze moeten alleen wel optijd stoppen met gebruiken om niet positief te zijn bij de eventuele controle.

Als de een wat gebruikt, zal 9 van 10 keer de ander ook gaan gebruiken omdat anders de competitie niet eerlijk is. kijk maar naar andere topsporten.

remco pardoel
30-08-2006, 19:22
Dopingcomtroles zouden gewoon verplicht moeten worden.
het is een vorm van valsspelen
:-)

Bij de JBN (Judo Bond) moet iedere kampioen(e) in het potje plassen.
Bij Rings ook , zover ik het weet

Wil je een clean image of een juiste image opbouwen met je vechters . zou het helemaal niet verkeerd zijn

In de UFC hadden ze destijds Josh zijn titel ontnomen omdat hij positief was bevonden

Tony
30-08-2006, 20:26
ach.. hoewel doping voor sommigen als valsspelen geld... het heeft ook zijn keerzijde.. en tisniet alleen goud dat blinkt.

daarnaast zit je zo een gewichtklasse hoger.. met alle gevolgen (zwaardere tegenstand) van dien.

ICON
31-08-2006, 09:13
pride test wel maar brengt dit niet naar buiten.
ufc test volgens mij alleen bij titelgevechten. en af en toe een steekproef. maar zoals al gezegd gebruiken er een hele hoop . je moet alleen op tijd stoppen voor een partij.

The Bulldog
31-08-2006, 09:30
Buiten dat er veel vechters wel ondersteuning genieten... zijn er ook steeds meer camoflage middelen waardoor het testen steeds moeilijker wordt..

Laten we eerlijk zijn..
Aankomende Olympische spelen (of de keer erop) zal Body building een demo sport zijn... hier word volgens de IOC norm getest net als bij vele BB wedstrijden nu al... weinig positieve tests in het pro circuit...

Maar een Ronnie Coleman(no1 van de wereld de afgelopen 7 jaar) Is wel 140 kg droog met zijn +/-1,85m. (Ik denk donker bruin brood met pindakaas en Jam.)

The Bulldog
31-08-2006, 09:30
Dus als deze mannen het kunnen omzeilen kan de rest het ook...

daafit
31-08-2006, 09:55
Op het niveau van pride / ufc worden zoals bekend dopingcontroles uitgevoerd maar hoe zit dat op nationaal / regionaal niveau ?

En is dit uberhaupt haalbaar gezien de bijkomende kosten ed ?


En waarom wil je dit eigenlijk weten, plannen? staat trouwens een stukjt over in de nieuwe RR

fireblade900
31-08-2006, 12:35
Ik wil net zo'n adonis worden als jij david,,,,daarom
(niet verder vertellen he)

daafit
31-08-2006, 12:57
ik doe alles puur op techniek! en doping helpt niet, je moet gewoon gaan body-pumpen, net zoals je flamingo-maat!

ICON
31-08-2006, 13:01
flamingomaat :lol:

nicolas the red
31-08-2006, 13:04
Dopingcomtroles zouden gewoon verplicht moeten worden.
het is een vorm van valsspelen
:-)

Bij de JBN (Judo Bond) moet iedere kampioen(e) in het potje plassen.
Bij Rings ook , zover ik het weet

Wil je een clean image of een juiste image opbouwen met je vechters . zou het helemaal niet verkeerd zijn

In de UFC hadden ze destijds Josh zijn titel ontnomen omdat hij positief was bevonden
en tim sylvia

MuscleHedz
31-08-2006, 16:37
ufc ook lang niet alle wedstrijden volgensmij? en Pride testen ze volgensmij al helemaal niet...

op ziektes zoals aids testen vind ik persoonlijk belangrijker


Inderdaad. Op besmettelijke ziektes testen lijkt me ook belangrijker. Een nadeel voor een vechter die niet aan de roids is en tegenover een vechter staat die wel aan de roids zit, kan een krachtsverschil en een andere verhouding qua lichaamsvet en spiermassa zijn. Dit KAN (hoeft natuurlijk NIET) leiden tot een verliespartij. Dus consequentie als tegenstander aan de roids zit ---> evt. een verliespartij (zoals al eerder werd gezegd: valsspelen).

De consequenties van besmettelijke ziektes gaan natuurlijk veel verder.

En inderdaad Ralph, Ronnie Coleman is groot geworden met kippetjes, kwark en tonijn :D Ennnnnn niet te vergeten: heel veel biefstuk (met melk)!!! :lol:

MuscleHedz
31-08-2006, 16:40
Maar een Ronnie Coleman(no1 van de wereld de afgelopen 7 jaar) Is wel 140 kg droog met zijn +/-1,85m. (Ik denk donker bruin brood met pindakaas en Jam.)

Afgelopen 8 jaar zelfs. Hij gaat 30 september op voor de 9de Olympia. Het all time record van Lee Haney kan eventueel verbroken worden.

remco pardoel
31-08-2006, 19:58
Bij elke serieuze pro organisatie wordt van te voren een dokter test geeist op alle soorten van ziektes.
Daarom komen sommige mensen in de USA niet door de ogen test bv


Remco

Yamato Damashii
31-08-2006, 20:39
ufc ook lang niet alle wedstrijden volgensmij? en Pride testen ze volgensmij al helemaal niet...

op ziektes zoals aids testen vind ik persoonlijk belangrijker


Inderdaad. Op besmettelijke ziektes testen lijkt me ook belangrijker. Een nadeel voor een vechter die niet aan de roids is en tegenover een vechter staat die wel aan de roids zit, kan een krachtsverschil en een andere verhouding qua lichaamsvet en spiermassa zijn. Dit KAN (hoeft natuurlijk NIET) leiden tot een verliespartij. Dus consequentie als tegenstander aan de roids zit ---> evt. een verliespartij (zoals al eerder werd gezegd: valsspelen).

De consequenties van besmettelijke ziektes gaan natuurlijk veel verder.

En inderdaad Ralph, Ronnie Coleman is groot geworden met kippetjes, kwark en tonijn :D Ennnnnn niet te vergeten: heel veel biefstuk (met melk)!!! :lol:

x2

Naast kip, kwark, tonijn en biefstuk zweert Ronnie ongetwijfeld ook bij de drie B's:
Bruin brood
Brinta en
Bananen :D

fireblade900
01-09-2006, 00:27
de 4 B's dus

Bruin brood
Brinta
Bananen en
Body-pump

Wolverine
01-09-2006, 10:45
Doping is voor watjes die er anders niet komen... Gewoon dom.

In belgie hebben we de http://www.dopinglijn.be/ waar je alle informatie kan vinden. Ook controles aanvragen, iets wat ik zoiezo voor elke wedstrijd doe. Niet dat ze altijd komen, maar op zijn minst is er een kans.

Anti-pillen slikker

The Bulldog
01-09-2006, 11:20
Maar een Ronnie Coleman(no1 van de wereld de afgelopen 7 jaar) Is wel 140 kg droog met zijn +/-1,85m. (Ik denk donker bruin brood met pindakaas en Jam.)

Afgelopen 8 jaar zelfs. Hij gaat 30 september op voor de 9de Olympia. Het all time record van Lee Haney kan eventueel verbroken worden.
8 okt is ie in nl... dus als je een fan bent....

Tsuki
01-09-2006, 12:10
de 4 B's dus

Bruin brood
Brinta
Bananen en
Body-pump

ja body-pump is echt de shit voor mesnen die duurkracht willen ontwikkelen

daafit
01-09-2006, 12:53
ja body-pump is echt goede shit! :D

ICON
01-09-2006, 13:08
stel je voor dat je bij de oude ufc, toen er nog stijl tegen stijl gevochten werd, je tegen een body-pump leraar uit moest komen.

tering hey dan zouden er wel doden gevallen zijn denk ik

Iwan
01-09-2006, 13:27
stel je voor dat je bij de oude ufc, toen er nog stijl tegen stijl gevochten werd, je tegen een body-pump leraar uit moest komen.

tering hey dan zouden er wel doden gevallen zijn denk ik

LOL, ik lig helemaal dubbel hier!

Telkens als ik dat word body-PUMP lees hoor ik Schwarzenegger in z'n belabberde accent zeggen "We're gonna pump you up" hahaha!

Trismegistos
01-09-2006, 13:31
Nou ja doping helpt wel degelijk denk ik, Het gaat er ook om hoeveel trainingsarbeid je aankan. Met de gemiddelde leeftijd van een hoop goede vechters die tegen de 30 loopt kan het wel degelijk een hoop voordeel hebben om middelen te nemen waardoor je lichaam sneller herstelt. En daar staan er echt een aantal van op de zwarte lijst....

Evilman
01-09-2006, 15:27
Doping is voor watjes die er anders niet komen... Gewoon dom.



bullshit.. er zijn natuurlijk grenzen.
Stel nou dat je zo groot wil zijn als Jay Cutler..
zoiets is niet te bereiken Zonder AS.

Dat heeft niet met watjes te maken want ook al
gebruik je AS.. het is geen wondermiddel. Je moet
dan nog steeds keihard ervoor knokken en alles
in de gaten houden.

Er zijn wel watjes die het gebruiken om sneller groter
te worden.. die hun natuurlijke potentieel nog niet verkend
hebben. Maar op een gegeven moment is het op en
als je dan nog groter wilt zul je moeten kiezen ja of nee.

Zelfde met vechtsport.. wil je groter/zwaarder//sterker
worden dan dat je van jezelf kunt.

Maar het zou veel beter zijn als het gewoon niet was,
zodat het natuurlijke physiek tegen natuurlijk is.

jan sensei kyokushin
05-09-2006, 12:05
Osu ik sta nergens meer versteld van wie er gebruikt in de sport en wie niet !!! MAAR DOPING HOORT NIET IN DE SPORT het geeft niet welke sport het is maar this kloten ik verafschuw het , puur natuur en dan wie de sterkste is dat is pas echte sport ,sorry maar dat is mijn mening :cry:

MB667
05-09-2006, 12:17
topsport zonder doping is een illusie