PDA

View Full Version : Esther Schouten gaat voor de Wereldtitel Down Under.....



kriss
08-09-2006, 11:31
Boksster Esther schouten op voor nieuwe wereldtitel

Gepubliceerd op 04 september 2006, 23:53

Hoorn - Esther Schouten gaat op vrijdag 22 september in het Australische Southport op voor de wereldtitel van de World Boxing Council (WBC) in het vedergewicht (categorie tot 57 kilogram). De 28-jarige Hoornse profboksster is de uitdaagster van de regerend kampioene Sharon Anyos.


Voor de zeven jaar oudere Australische is het de eerste keer dat ze voor prolongatie van haar vorig jaar oktober veroverde WBC-belt opgaat. Anyos is overigens een tegenstandster van kaliber, want ook bij vier andere wereldbonden is zij (voormalig) titelhoudster. In vijftien profpartijen boekte zij twaalf zeges (waarvan drie via knock-out).

Voor Schouten (achttien overwinningen om drie nederlagen en één onbesliste partij) is de ontmoeting de ideale gelegenheid haar sportieve gram te halen. Eerder dit jaar werd haar mondiale titel van de Women's International Boxing Federation (WIBF) in het juniorvedergewicht (-55 kilogram) vacant verklaard, omdat de verdedigingstermijn was verstreken.

De laatste partij die Schouten bokste, was vorig jaar november. Ze verloor toen in de Verenigde Staten op punten van de Amerikaanse Melissa Fiorentino, die daardoor de kampioensgordel van de International Women's Boxing Federation (IWBF) in het vedergewicht voor zich opeiste. ,,Ik ben blij dat ik weer de ring in kan, dat ik een doel heb om na te jagen'', benadrukte Schouten. ,,Ik weet nu tenminste weer waar ik het allemaal voor doe.''


Go for it!

remco pardoel
08-09-2006, 16:00
dan kan Deuce mooi een live verslag maken daar
Hij heeft toch niet veel te doen
:-)