PDA

View Full Version : ruud lubbers



fightingfist
10-09-2006, 20:44
was het een goeie knokker ?
ik heb wel goeie verhalen gehoord.
deze man reist nu namenlijk op de kermis en ik ben hem laatst tegengekomen.

makavelli
10-09-2006, 20:56
Ik heb eens een documentaire over hem gezien.
Hij reis nu idd met de kermis hij probeerde in de docu het kermisboksen weer nieuw leven in te blazen.
Hij heeft op zijn top nog tegen Ali gevochten en ik meen op punten verloren

sportfan
10-09-2006, 21:13
http://www.boxrec.com/boxer_display.php?boxer_id=9390

dontmindme
10-09-2006, 21:50
hij heeft inderdaad tegen Ali gestaan en de roem die daarop volgde heeft ie goed misbruikt
van een aantal wedstrijden in italie heeft ie de uitslag gewoon verkocht

cracklizard
10-09-2006, 23:20
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/nl/thumb/2/23/FotoRuudLubbers.jpg/180px-FotoRuudLubbers.jpg

bedoel je deze?
heeftie niks beters te doen?

Ronald
11-09-2006, 00:09
Ik heb toevallig een maand of 3, 4 geleden nog partijen van 'm gezien. Was zeker geen slechte bokser. Maar ik vond het ook geen bokser die je nou in het bijzonder bij blijft.

Btw. de partijen heb ik helaas niet meer, anders had ik ze voor je kunnen uploaden. Had je zelf je oordeel kunnen vormen :wink: . Marco, heb jij ze misschien nog?

HUNTER
11-09-2006, 00:12
ruud lubbers....

ken wel francois lubbers... en dé ruud lubbers aka jaap aap :mrgreen:

mama
11-09-2006, 00:20
Helaas is dit al een beetje oud......


Ruud en Ria - tot de dood ons scheidt
Ex-bokser Ruud Lubbers en zijn vrouw Ria in voor- en tegenspoed.
zondag 12 mei 2002 20:55 Ned 3
Filmmaker Roy Dames volgde vanaf 1989 het leven van voormalig bokskampioen Rudi Lubbers, bekend door zijn legendarische wedstrijd tegen Mohammed Ali.
De film volgt Rudi als hij uit de Portugese gevangenis komt en samen met zijn vrouw Ria weer een bestaan op de kermis probeert op te bouwen. Het blijkt een enorm gevecht vol tegenslagen. Ook de relatie met zijn vrouw Ria is niet meer wat het was.
Een portret van Ruud en Ria waarbij diefstal, drugs, geweld, faillissement, humor en verdriet ingrediënten blijken te zijn in hun dagelijkse leven.
"Onze camper zakt in mekaar van geluk... Bij ons leeft er tenminste iets... Ik heb er net een paar nieuwe ramen in moeten zetten."(Rudi)

De bokser Rudi Lubbers schrijft geschiedenis als hij op 20 oktober 1973 in Djakarta op 28-jarige leeftijd uitkomt tegen Mohammed Ali. Rudi, op dat moment Nederlands kampioen zwaargewicht, verliest de strijd op punten. Volgens sportcommentator Ruud ter Weyden is hij toch de morele winnaar omdat superster Ali er niet in slaagt de onbekende Nederlander knock-out te slaan. Enkele jaren na dit historische gevecht sluit Rudi zijn imposante bokscarrière af. Hij heeft dan vier maal de nationale titel gewonnen en hoge ogen gegooid op internationale toernooien. Maar Rudi valt in een gat, hij weet niet goed wat hij met zijn leven aan moet en raakt verzeild in zaakjes die het daglicht maar moeilijk kunnen verdragen.
Inmiddels is Rudi gescheiden en weer terug bij Ria, zijn grote jeugdliefde die hij kent uit de kermiswereld waarin hij opgroeide. Rudi keert dankzij Ria terug in de wereld van het volksvermaak. Met haar reist hij de halve wereld af op zoek naar rijkdom en geluk. Maar het geld ligt niet zomaar voor het oprapen en ook hun geluk wordt vanwege verschillende tegenslagen hard op de proef gesteld.

PigDog
11-09-2006, 07:27
Het kermisboksen is waar ik ooit begonnen ben. Maar dat is doodgebloed. Ik ken Rudi nog wel uit de jaren 80. Is inderdaad op het verkeerde pad beland.
Was een goede bokser........

sportfan
11-09-2006, 10:15
http://www.boxrec.com/boxer_display.php?boxer_id=21220

Dit was zijn broer toch?

Fr3ddy
11-09-2006, 10:35
@ PigDog

Wat is kermisboksen?

Misschien handig om uit te leggen voor de mensen die niet uit het stenen tijdperk komen :P Ik ken het namelijk niet.. :wink:

ruud lubbers
11-09-2006, 10:41
wie?

Marco
11-09-2006, 16:19
Ik heb toevallig een maand of 3, 4 geleden nog partijen van 'm gezien. Was zeker geen slechte bokser. Maar ik vond het ook geen bokser die je nou in het bijzonder bij blijft.

Btw. de partijen heb ik helaas niet meer, anders had ik ze voor je kunnen uploaden. Had je zelf je oordeel kunnen vormen :wink: . Marco, heb jij ze misschien nog?

cultuurbarbaar ! dat was Rudi Koopmans !

PigDog
11-09-2006, 18:45
@ PigDog

Wat is kermisboksen?

Misschien handig om uit te leggen voor de mensen die niet uit het stenen tijdperk komen :P Ik ken het namelijk niet.. :wink:

Luister dan maar eens even naar dit oudje: Vroeger, toen de mannen nog van ijzer waren en de boten van hout, was er een bokstent. Het was een kermistent met een boksring, en buiten een podium. Er werden buiten 6 vechters geintroduceerd, 2 boksers, 2 worstelaars en 2 catch-as-catch-can (wat meer show-worstelen). Die deden een korte demo op het podium, waarna mensen werden aangespoord om de vechters uit te dagen. Je kon dus als bezoeker een vechter aanwijzen waar je 3 ronden tegen wilde vechten. Won je, dan kreeg je een geldprijs, toen de tijd 50 á 100 hollandsche florijnen. Er werd net zolang uitgezocht en aangespoord tot er drie wedstrijden waren. Dan mochten de mensen een kaartje kopen á 5 hollandsche dubloenen en kon de show beginnen.
Je begrijpt natuurlijk dat niet elke voorstelling (2 per uur) 3 mensen uit het publiek bereid waren om zich de tyfus te laten slaan. Dan waren daar de zogeheten "jenners". Dat waren jongens die zich in het publiek mengden, en als er niemand in wilde stappen, zichzelf aanboden om te vechten. Dit om toch de voorstelling maar door te laten gaan. Deze gevechten waren wel ingestudeerd (maar wel hard) om het voor het publiek zo aantrekkelijk mogelijk te maken.
Meestal begon je als jenner, en als je een honderdtal goede gevechten had gedaan, kon je als vechter op het podium beginnen. Voor alle duidelijkheid: er werd dus echt gevochten, en dat 2 x per uur! Als je als bokser dus KO ging (gebeurde sporadisch) moest je dus een half uur later weer aan de bak. Zo deed je op een goeie boerenkermis gewoon 20 gevechten per dag. Dat zijn nog eens fightcards :lol:

Ik reisde meestal een weekje mee met de kermis, en dan een week thuis om bij te komen van alle kleine pijntjes en blessures die je toch oploopt.
Soms moet ik nog wel eens denken aan de slaapwagen, waar de vechters tussendoor sliepen. Een goede kermis gaat niet dicht, en soms moest je dus hazeslaapjes doen, tussen het vechten door. Omdat er niet genoeg bedden waren voor alle vechters (en jenners) moest je een schone set lakens pakken en dan een bed opzoeken. Als het dus druk was, waren de lakens nog niet droog. Lag je tussen de klamme lappen een paar uur te slapen, en kon je daarna weer het podium op. Als je stramme gewrichten het toelieten :lol:

de -van oorsprong hagenezen- kermismensen die deze bokstent hadden zijn er beginjaren 90 mee opgehouden. Er werd te weinig ingestapt door bezoekers, en ook de kaartjes werden niet meer goed verkocht. Ik zou het een leuk initiatief vinden als er weer zoiets was, alleen is de vechtsport veel populairder geworden en wordt het dus als vechter zwaarder om tegen elke sportschooljongen te blijven staan.

Zo, dit was weer effe een hoofdstukje vergane glorie...

:wink:

Ronald
11-09-2006, 18:54
cultuurbarbaar ! dat was Rudi Koopmans !
LMAO... ik weet wie wie is maar nu begin ik toch te twijfelen aan wat ik gezien heb :lol: .

http://www.boksnieuws.com/images/RudiKoopmans.jpg http://www.boxrec.com/media/images/5/5b/Lubbers_Rudi.jpg
Koopmans - - - - - - - - - - - - Lubbers

PigDog
11-09-2006, 20:25
Hier staat de wedstrijd tussen (http://www.boxrec.com/date_search.php?yyyy=1973&mm=10&dd=20)

Jochem
11-09-2006, 22:27
er stond vorig jaar wel zon bokstent in tilburg.. Mijn oude bokstrainer was de ring in gegaan. En hij won, maar hij kreeg geen rooie cent, maar werd bedreigd dat ie maar gauw moest opbokken :?

PigDog
12-09-2006, 01:17
er stond vorig jaar wel zon bokstent in tilburg.. Mijn oude bokstrainer was de ring in gegaan. En hij won, maar hij kreeg geen rooie cent, maar werd bedreigd dat ie maar gauw moest opbokken :?

Da's natuurlijk k*t. Dit is natuurlijk niet meer dezelfde tent als waar ik stond, daar werd gewoon betaald.
Ik denk dat deze dan ook geen lang leven zal hebben...

dontmindme
12-09-2006, 05:08
er stond vorig jaar wel zon bokstent in tilburg.. Mijn oude bokstrainer was de ring in gegaan. En hij won, maar hij kreeg geen rooie cent, maar werd bedreigd dat ie maar gauw moest opbokken :?

wat ik van zijn zoon heb gehoord zou het me niks verbazen als rudi daar stond

MJOKKIE
12-09-2006, 10:36
er stond vorig jaar wel zon bokstent in tilburg.. Mijn oude bokstrainer was de ring in gegaan. En hij won, maar hij kreeg geen rooie cent, maar werd bedreigd dat ie maar gauw moest opbokken :?

Ik heb ruim twintig jaar terug, in Tilburg ook in die tent gestaan. Als 10-jarig supportertje :D

WAs geweldig!

Chico
12-09-2006, 18:14
wel bikkels dan die kermis boksers

sebastiaan
12-09-2006, 18:50
haha, kijken of de Catch as catch can worstelaars goed zijn in BJJ :P

Zonde dat dat niet meer bestaat zo'n tent.

suikerklontje
12-09-2006, 20:07
potverdorie, ben ik ff te laat geboren zeg zo'n triljoentje is toch wel een stuk goedkoper dan een kaartje voor een gala.
hadden ze toen ook al van die leuke ringmeisjes?

PigDog
13-09-2006, 09:17
potverdorie, ben ik ff te laat geboren zeg zo'n triljoentje is toch wel een stuk goedkoper dan een kaartje voor een gala.
hadden ze toen ook al van die leuke ringmeisjes?

Jawel maar die lagen onder de ring......



:wink:

Guru
13-09-2006, 21:22
Je kon op de kermis 'vechten met de beer'. Je kon een aanzienlijke geldprijs winnen als je 30. seconden op je benen kon blijven. Decor: een afgeladen zaaltje met betalende bezoekers, in het midden een heuse boksring met daarin een ietwat trillende lefgozer met leren helm en bokshandschoen. Dan wordt de (bruine)beer binnengeleid. Ook deze is gemuilkorfd en gehandschoend. Wat direct opvalt is de lengte van de beer. Stond-ie eerst nog bij het klantentrekken aan de voorkant van de tent nog op 4 poten, nu staat-ie op z'n achterpoten. Hij is minstens zo groot als onze arme lefgozer. De lefgozer haalt uit, nog voor hij kan raakslaan haalt ook de beer uit en...... Nog nooit heb ik in m'n leven iemand zo hard op het canvas zien kwakken! Echt een O-N-T-Z-E-T-T-T-E-N-D-E dreun. Ze hebben slechts 3 seconden tegenover elkaar gestaan. Een tikje van de beer was genoeg om de man neer te slaan. En de gehele voorstelling was binnen 2 minuten gepiept. We zagen nog net de man geheel confuus overeind krabbelen. De beer was toen al weggeleid. Om na een paar minuten opnieuw klanten te trekken.


Wat ik hierboven beschreef moet in 1963/1964 geweest zijn. Op de kermis van Purmerend.

Ronald
13-09-2006, 21:45
Je kon op de kermis 'vechten met de beer'. Je kon een aanzienlijke geldprijs winnen als je 30. seconden op je benen kon blijven. Decor: een afgeladen zaaltje met betalende bezoekers, in het midden een heuse boksring met daarin een ietwat trillende lefgozer met leren helm en bokshandschoen. Dan wordt de (bruine)beer binnengeleid. Ook deze is gemuilkorfd en gehandschoend. Wat direct opvalt is de lengte van de beer. Stond-ie eerst nog bij het klantentrekken aan de voorkant van de tent nog op 4 poten, nu staat-ie op z'n achterpoten. Hij is minstens zo groot als onze arme lefgozer. De lefgozer haalt uit, nog voor hij kan raakslaan haalt ook de beer uit en...... Nog nooit heb ik in m'n leven iemand zo hard op het canvas zien kwakken! Echt een O-N-T-Z-E-T-T-T-E-N-D-E dreun. Ze hebben slechts 3 seconden tegenover elkaar gestaan. Een tikje van de beer was genoeg om de man neer te slaan. En de gehele voorstelling was binnen 2 minuten gepiept. We zagen nog net de man geheel confuus overeind krabbelen. De beer was toen al weggeleid. Om na een paar minuten opnieuw klanten te trekken.


Wat ik hierboven beschreef moet in 1963/1964 geweest zijn. Op de kermis van Purmerend.
Zeg Adriaan van Dis, zet er ff bronvermelding bij: http://forum.opinieland.nl/topic.asp?TOPIC_ID=5247&whichpage=5

Guru
13-09-2006, 22:19
Mijn waarde Ronald, nog een glasje rose misschien?
Ik vind het een hele eer dat jij mijn werk volgt tot op den voet.
Dat is voor mij een compliment. :)

ICON
14-09-2006, 11:32
hij doet altijd zo intellectueel he. maar knippen plakken kan je nog geen eens

Guru
14-09-2006, 13:42
hij doet altijd zo intellectueel he. maar knippen plakken kan je nog geen eens

Ik maak zo'n mooi educatief bruggetje voor jullie met betrekking op het kermisgebeuren en dan krijg ik alleen maar kritiek.
Ik ben hier puur om jullie educatief wat bij te leren en dat wordt ook al niet gewaardeerd. :cry:

ICON
14-09-2006, 14:00
je bent geweldig

Wheelie
14-09-2006, 17:41
Je kon op de kermis 'vechten met de beer'. Je kon een aanzienlijke geldprijs winnen als je 30. seconden op je benen kon blijven. Decor: een afgeladen zaaltje met betalende bezoekers, in het midden een heuse boksring met daarin een ietwat trillende lefgozer met leren helm en bokshandschoen. Dan wordt de (bruine)beer binnengeleid. Ook deze is gemuilkorfd en gehandschoend. Wat direct opvalt is de lengte van de beer. Stond-ie eerst nog bij het klantentrekken aan de voorkant van de tent nog op 4 poten, nu staat-ie op z'n achterpoten. Hij is minstens zo groot als onze arme lefgozer. De lefgozer haalt uit, nog voor hij kan raakslaan haalt ook de beer uit en...... Nog nooit heb ik in m'n leven iemand zo hard op het canvas zien kwakken! Echt een O-N-T-Z-E-T-T-T-E-N-D-E dreun. Ze hebben slechts 3 seconden tegenover elkaar gestaan. Een tikje van de beer was genoeg om de man neer te slaan. En de gehele voorstelling was binnen 2 minuten gepiept. We zagen nog net de man geheel confuus overeind krabbelen. De beer was toen al weggeleid. Om na een paar minuten opnieuw klanten te trekken.


Wat ik hierboven beschreef moet in 1963/1964 geweest zijn. Op de kermis van Purmerend.
Zeg Adriaan van Dis, zet er ff bronvermelding bij: http://forum.opinieland.nl/topic.asp?TOPIC_ID=5247&whichpage=5

Pwned !!! :lol:

PigDog
14-09-2006, 19:58
Je kon op de kermis 'vechten met de beer'. Je kon een aanzienlijke geldprijs winnen als je 30. seconden op je benen kon blijven. Decor: een afgeladen zaaltje met betalende bezoekers, in het midden een heuse boksring met daarin een ietwat trillende lefgozer met leren helm en bokshandschoen. Dan wordt de (bruine)beer binnengeleid. Ook deze is gemuilkorfd en gehandschoend. Wat direct opvalt is de lengte van de beer. Stond-ie eerst nog bij het klantentrekken aan de voorkant van de tent nog op 4 poten, nu staat-ie op z'n achterpoten. Hij is minstens zo groot als onze arme lefgozer. De lefgozer haalt uit, nog voor hij kan raakslaan haalt ook de beer uit en...... Nog nooit heb ik in m'n leven iemand zo hard op het canvas zien kwakken! Echt een O-N-T-Z-E-T-T-T-E-N-D-E dreun. Ze hebben slechts 3 seconden tegenover elkaar gestaan. Een tikje van de beer was genoeg om de man neer te slaan. En de gehele voorstelling was binnen 2 minuten gepiept. We zagen nog net de man geheel confuus overeind krabbelen. De beer was toen al weggeleid. Om na een paar minuten opnieuw klanten te trekken.


Wat ik hierboven beschreef moet in 1963/1964 geweest zijn. Op de kermis van Purmerend.
Zeg Adriaan van Dis, zet er ff bronvermelding bij: http://forum.opinieland.nl/topic.asp?TOPIC_ID=5247&whichpage=5

Pwned !!! :lol:

Zoals gewoonlijk val je weer vreselijk door de mand.....

Guru
14-09-2006, 23:12
Ik heb nooit ergens gezegd dat die tekst van mij was.
Ik sla een mooi bruggetje omdat ik dit verhaal van iemand uit de eerste hand gehoord hebt.
Vechten met de beer wat een geweldig amusement!
Ik moet echt eigenlijk hier niet meer komen, allemaal gefrustreerde mensen hier, die geen humor hebben.