PDA

View Full Version : buddha's lost children



mama
11-09-2006, 01:48
Heeft iemand hier al iets van gezien?

trailer http://chello.filmfocus.nl/trailers/item.php?id=20087&tr_cat=1


Buddha's Lost Children
Documentaire van Mark Verkerk over een voormalig Thai boxer die in de Gouden Driehoek van Thailand als boeddhistische monnik weeskinderen opvangt
Plot
In de grensgebieden van Thailands Gouden Driehoek - een ruige streek met veel drugssmokkel en arme volksstammen - heeft één man zich gewijd aan het welzijn van de kinderen. De boeddhistische monnik Phra Khru Bah, een voormalige Thai boxer, reist te paard alle dorpen af om gezondheidszorg en educatie te verspreiden onder dorpsbewoners die geen enkele steun ondervinden van een overheid. Deze zogenoemde Tiger Monk heeft met zijn Golden Horse Temple een weeshuis, school en ziekenhuis gebouwd - een veilige haven voor de weeskinderen. Zijn leerlingen zien hem als sjamaan, vaderfiguur en coach tegelijk.
Plus
'Buddha's Lost Children' is een indrukwekkende documentaire van de Nederlandse filmmaker Mark Verkerk. Een jaar draaide hij op lokatie in Thailand, waar hij een ongekende vrijheid kreeg om dit intieme en dramatische verhaal te filmen. Centraal staat de ontwikkeling die de kinderen doormaken - van verwaarloosde dorpsjongens tot bekeerlingen vol zelfvertrouwen. Een deel van de opbrengst van de documentaire komt ten goede aan de Golden Horse Temple.

Jeru
11-09-2006, 08:09
Heb alleen de trailer gezien en hoop gratis kaartjes te winnen bij www.thaiportal.nl (spam :wink: )
Lijkt me wel een interessante docu.

PigDog
11-09-2006, 08:23
Effe off topic, maar ik zie Mama staan in de kleinste dojo die ik ooit gezien heb........
:lol:

mama
11-09-2006, 10:33
hihi dat is mijn dojo tent. Altijd handig voor de vakantie
Maar niemand heeft hem nog gezien. Ok hij is net pas uit... maar toch
Enne Jeroen die kaartjes wil ik ook wel winnen

ruud lubbers
11-09-2006, 11:48
ja vorige week gezien erg mooie film,mooi landschap en coole monk.

Fr3ddy
13-09-2006, 11:55
Ik ben er gister heen geweest in het Kriterion in Amsterdam. Erg de moeite waard! Doet je nadenken over hoe makkelijk we het hier in Nederland wel niet hebben..

Een aanrader om heen te gaan. De hele documentaire speelt zich af in het gebied waar bijvoorbeeld een vechter als Champuek Kiatsongrit ook oorspronkelijk vandaan komt en dat maakt het toch wel extra interessant i.m.o.