PDA

View Full Version : Willy Ni @ Gladiators of the North



RisingSun
02-10-2006, 14:04
Willy heeft gisteren gevochten op dit gala. Hij heeft een draw gevochten maar dit is naar zijn zeggen volledig onterecht. Hieronder zijn eigen bevindingen die hij gepost heeft op het forum van www.yoseikan.nl:


oke mensen hier mijn verhaal.
Ten eerst was het een klote hal. Erg klein en erg warm.
Aangezien ik de hoofdpartij had, was er afgesproken dat ik tijdens de pauze kon wegen. Hierdoor hoefde ik niet de hele dag te wachten aangezien de weging al om 12uur was.
Toen ik aankwam was de laatste partij bezig voor de pauze. In de pauze ben ik gelijk naar de hoofdjury gegaan om te wegen. Jammer genoeg had men geen tijd voor mij. Ze gingen liever eten. Ik moest dus een hele tijd wachten voordat ik kon wegen wat dus ten nadelen van mij was want ik wou natuurlijk ook gewoon eten. Aangezien ik op mijn gewicht moest letten kon ik dus pas eten na de weging. Toen men dus zomaar weg liep ben ik naar de promotor gegaan. Die zei idd dat ik moest wegen en zei dat ik naar de hoofdjury moest gaan. Ik vertelde hem dat ze liever gingen eten en mij nog niet wouden wegen. Het antwoord dat hij gaf was ‘tja, dan moe tje maar ff wachten’. Ik wou niet overkomen als een zeikerd dus ik ging maar rustig zitten en wachten. Na een tijdje raakte mijn geduld op. Ik wou gewoon wegen en eten. Ik was nogmaals naar de hoofdjury gestapt. Ze zeiden het volgende, ben je op gewicht? ik zei ja denk het wel. Nou dan is het toch goed. Ze wilden mij niet eens wegen. Ze gingen ervan uit dat ik op gewicht was omdat ik het zei. Toch wou ik officieel wegen om gezeur achteraf te voorkomen. Eindelijk mocht ik dan wegen. ik was netje sop gewicht en kon dus lekker eten. Ik vroeg netjes het gewicht van mijn tegenstander maar daar wilde ze geen antwoord op geven. Ik moest er maar vanuit gaan dat het goed was want anders hadden ze mij wel aangesproken zeiden ze. Na een moeilijke start ben ik maar gaan omkleden. Aangezien dit een onbekende bond voor ons was gingen we de regels navragen. De promotor zei dat hij ff met bob ging overleggen wat de regels waren. Hij kwam terug en zei dat het mixfight/vale tudo regels waren. Dus geen downs, geen rope escapes en 2 rondes van 5 min. Blablabla men kent het wel. Dus eigenlijk de standaard IMA regels. Ik heb vaak zat op deze regels gevochten dus alles was duidelijk voor mij.

Oke de wedstrijd zelf:
Ik begon met een binnenkant lowkick, gevolgd door een shoot. Vanaf dat moment heb ik in zijn guard gezeten en hem echt veel klappen gegeven. Ik bleef constant stoten en knie-en. Kreeg ook een aantal kansen voor een submission maar daar maakte ik geen gebruik van. Simpel weg omdat het niet lekker voelde en ik lekker aan het vechten was. Eind van de 1e ronde had ik ook nog mounth. De hele 1e ronde was dus voor mij. Ik was geen 1x in gevaar. 2e ronde. Begon weer met een shoot en belande weer in zijn guard. Hier weer het zelfde verhaal, ik was constant aan het stoten. Mijn tegenstander deed niet veel en hield alleen mijn armen vast. Heb tijdens de 2e ronde ook nog side mounth gehad, north south position en een sankaku. Heb echt veel gestoten en ellebogen gegeven. Ik had geen behoefte om de match snel af tem aken met een submission. Ik was lekker aan het vechten. Was lekker bezig met GnP en besloot om het gewoon netjes uit te vechten omdat ik de hele wedstrijd domineerde en geen 1x in gevaar was. Ik wist dat ik zou winnen als ik het gewoon netjes zou uitvechten. Einde gevecht loop ik naar mijn hoek. Ricardo en bensen doen mijn handen in de lucht omdat ik gewoon gewonnen had. Bob schreiber komt naar ons toe en ik citeer hem letterlijk: álvast gefeliciteerd, goed gevochten’. Iedereen vond dat ik had gewonnen. Toen de uitslag. Ze hadden er een draw van gemaakt. Echt waar, iedereen, echt iedereen was verbaasd. Ik was zo over de zeik dat ik er gelijk achteraan ging. Ik kreeg alleen maar als antwoord dat dit de regels waren. Ik was het er dus absoluut niet mee eens. Ze verteld mij dat het mix fight/vale tudo regels waren. Dat houd in dat er een winnaar wordt aangewezen als er geen winnaar is. Als het rings regels waren dan hadden ze gelijk. Ik weet dat ze daar aan onbeslist doen maar bij mixfight hoort er altijd een winnaar te komen. Als het een draw is geef ons dan een extra ronde. Maar nee dat deden ze ook niet. We kregen zelfs te horen dat de jury leden er voor spek en bonus zaten omdat er alleen werd gekeken naar knock out en submissions. Er werd niet gekeken wie er beter was. Vervolgens zijn we ook naar de promotor gestapt. Die zei het volgende : jullie zijn pas in de pauze gekomen en de rules meeting was helemaal aan het begin. Dus het is jullie eigen schuld. Dit terwijl hij in de pauze de regels niet eens kende. Er klopt dus geen bal van wat hij zegt. Iedereen kwam wel naar me toe en zei dat ik de winnaar was blablabla maarja daar heb ik niks aan. Voel me gewoon genaaid. Was dus echt een klote dag!!!!

Ik vraag me af of dit eventueel recht gezet kan worden n.a.v. de videobeelden. Dit is destijds ook bij de partij van Duncan en Chico gebeurt. Bob Schreiber heeft meegeholpen met de organisatie van dit gala en kwam zoals Willy zelf al zei met felicitaties naar zijn hoek toe.

Ronald
02-10-2006, 14:11
Jammer man. Hoe heette de tegenstander trouwens?

The Bulldog
02-10-2006, 14:13
vreemde gang van zaken idd...

Klote zo een partij te moeten draaien...

Triker@Work
02-10-2006, 14:56
Vechtsport begint steeds meer vreemde politieke spelletjes te vormen!!!

lunatic
02-10-2006, 15:05
mijn tegenstander was alberto Pengel.
goeie kerel. heb lekker met hem kunnen vechten!
sportieve jongen ook!
hij en zijn team kunnen er natuurlijk ook niks aan doen.
laat dat ff duidelijk zijn! ik verwijt hun helemaal niks!
het is die bond....

citygym
02-10-2006, 15:09
Jammer man. Hoe heette de tegenstander trouwens?

Alberto pengel!

Impulse
02-10-2006, 19:49
vindt het maar een rare gang van zaken en onzettend onprofessioneel :evil:

Silat
02-10-2006, 22:37
dat is zwaar klote Willy!

Marco
02-10-2006, 22:40
:shock: lekker is dat.. kop op Willy !

remco pardoel
02-10-2006, 23:25
als ze dan toch bezig zijn...
ze even de partij van Jordy Peute ook even recht.

was van het zelfde laken en pak.
Alleen er werd in deze partij een verwurging aangezet die goed gecontroleerd was. de partij werd stop gezet en staande hervat

Ook rolde de tegenstander, om aan een armklem te ontsnapen, de ring uit. dat is zo wie zo hetzelfde als een escape (of down) zoals je het wilt opvatten.

We komen niet twee uur gereden om dit mee te maken.
Erg frustrerend voor iemand die vanuit MAASTRICHT overkomt....


met vriendelijke groet,

Remco Pardoel

DK
02-10-2006, 23:34
Remco wat was nu precies de reden dat je met je andere vechter bent weggegaan, terwijl hij nog moest vechten? Dit was heel erg vervelend voor zijn tegenstander die er niets aan kan doen dat de scheidsrechter en bond fouten maken.

lunatic
03-10-2006, 00:40
remco, was dit ook afgelopen zondag?
moest jouw jongen om de nederlandse titel vechten?

remco pardoel
03-10-2006, 00:40
Er was duidelijk gevraagd een amateur vechter mee te nemen.
Vrijdag werd er nog moeilijk gedaan over het gewicht.
was allemaal ok.
Zondag was het opeens een pro partij..

Als ze een pro willen dan willen we daar ook voor zorgen.
Ik gooi mijn mensen niet zomaar inhet diepe.

Voor mijn vechter is het evengoed jammer..
Daar mag een organisatie ook wel eens over nadenken
Het is niet naast de deur.. voor beide vechters niet..
Dus dat geldt ook voor de vechter van Bob

lunatic
03-10-2006, 00:45
Er was duidelijk gevraagd een amateur vechter mee te nemen.
Vrijdag werd er nog moeilijk gedaan over het gewicht.
was allemaal ok.
Zondag was het opeens een pro partij..

Als ze een pro willen dan willen we daar ook voor zorgen.
Ik gooi mijn mensen niet zomaar inhet diepe.

Voor mijn vechter is het evengoed jammer..
Daar mag een organisatie ook wel eens over nadenken
Het is niet naast de deur.. voor beide vechters niet..
Dus dat geldt ook voor de vechter van Bob

ik heb hier idd het één en ander over gehoord.
wat een kut situatie.
Ben dus niet de engie die genaaid is.
vind het echt jammer dat het zo gelopen is.
de promotor probeerde zich zelf nog te verdedigen in de ring met het argument dat het om een NL titel ging en dat het vanzelfsprekend was dat er op pro regels gevochten werdt.

het was allemaal erg vaag. in de line up stond bij mijn partij en die van irma dat wij op Vale tudo regels vochten,. de andere gevechten waren op MMA regels. wat was nou precies het verschil?

HUNTER
03-10-2006, 01:01
Maakt maar weer eens duidelijk dat de veelheid aan bonden en bondjes hier in Nederland absoluut geen goede zaak is.....

Erg jammer dat de heren en dames officials niet doorhebben hoe veel vechters moeten doen en laten in voorbereiding van hun wedstrijden. Als deze mensen met dezelfde gedrevenheid als de vechters een bond zouden leiden zouden er erg veel minder van dit soort problemen zijn denk ik......

ICON
03-10-2006, 09:00
idd allemaal klote!!

en even tussendoor wat heeft irma eigenlijk gedaan?

Marco (scheids)
03-10-2006, 09:07
Zeer vreemde gang van zaken .....

Welke bond was dit dan ??

lunatic
03-10-2006, 11:04
weet niet precies hoe de bond heet.
was iets van iro ofzo, kan dat kloppen?

DK
03-10-2006, 12:09
weet niet precies hoe de bond heet.
was iets van iro ofzo, kan dat kloppen?

De indruk die ik bij jou partij had was dat ze het net als bij rings doen. Geen downs is automatisch een onbeslist. Het vreemde is dus dat je geen downs kon scoren, op een openbare waarschuwing na. Als er een jury beslissing geweest zou zijn dan had je zeker op punten gewonnen.

Marco (scheids)
03-10-2006, 12:35
weet niet precies hoe de bond heet.
was iets van iro ofzo, kan dat kloppen?

De indruk die ik bij jou partij had was dat ze het net als bij rings doen. Geen downs is automatisch een onbeslist. Het vreemde is dus dat je geen downs kon scoren, op een openbare waarschuwing na. Als er een jury beslissing geweest zou zijn dan had je zeker op punten gewonnen.

Sportieve reactie Daan :!:

En feliciteerd Irma van me .... die schijnt echt 20 minuten te hebben moeten knokken om der afscheidspartij winnend af te moeten sluiten!!

remco pardoel
03-10-2006, 13:52
dat klopt idd... met regelement
maar als iemand een verwurging aanzet mag je de wedstrijd niet stoppen.

als iemand bij het aanzetten van een klem de ring uit wil rollen / kruipen telt het zeker als een down / escape

Maar, Irma gefeliciteerd met je overwinning..

lunatic
03-10-2006, 16:15
je kon idd geen downs scoren dus ik snap echt helemala niks van hun regels.
ligt het aan mij?
ik dacht toch echt dat ik de meeste regels wel kende :S

DK
03-10-2006, 16:41
je kon idd geen downs scoren dus ik snap echt helemala niks van hun regels.
ligt het aan mij?
ik dacht toch echt dat ik de meeste regels wel kende :S

Mijn ervaring in het algemeen is dat de benamingen zowiezo al niets zeggen Vale tudo, freefight, mixfight, mma, shootfight, etc. Iedereen geeft het een naam. Overal zijn de regels ook anders.

enkele voorbeelden, want soms mag je of juist niet:
-ellebogen op het hoofd
-trappen op het hoofd als beide op de grond liggen
-knieen op het lichaam op de grond
-werpen met alleen het hoofd vast
-slaan op het achterhoofd en de rug

Hetzelfde geld voor de jurering (spelling) De ene keer gaat het om schade en agressie, dan is het weer wie de meeste takedowns heeft gescoord, dan tellen posities weer mee, dan is het opeens automatisch een onbeslist, dan kan het weer nooit onbeslist zijn zelfs niet als het er omhangt. Dan is het wel met acht tellen en dan weer niet. De ene keer is het onbeperkt op de grond en dan weer bij passiviteit staan of een bepaalde tijdslimiet. Soms moet je als je bij de touwen ligt weer in dezelfde positie in het midden beginnen en de andere keer is het gewoon weer staand beginnen. Dan vecht je 2 keer 5, dan weer 3 keer 5, soms 3 keer 3 of 1 keer 10. Dan weer met eventuele verlenging en dan weer niet.

Ik loop nu al 7 jaar mee als vechter en coach en weet de regels nog niet, want ieder evenement wordt er wel weer ergenst iets veranderd of is er weer een nieuwe bond of systeem.

De conclusie voor mij is laat je dus nooit misleiden door de naam van het gevecht vale tudo, mixfight en mma kennen zoveel verschillende wedstrijd regelementen.

Marco (scheids)
03-10-2006, 18:13
Helemaal met Daan eens ....
Ik scheids bij diverse bonden MMA partijen, maar hou altijd voor aanvang van t gala een rules meeting, of zoek de vechters vooraf in de kleedkamer op, juist om duidelijk aan te geven op welke regels er wordt gevochten, ik kan het af en toe ook niet volgen :lol:, behalve bij Shooto en IMA matches omdat daar de regels vooraf bekent zijn of in een aparte rulesmeeting vooraf worden uitgelegt.

remco pardoel
03-10-2006, 19:57
Niet al te letterlijk nemen, I love knock outs
Marco is meer dan capabel...

Andre
03-10-2006, 20:56
Er was duidelijk gevraagd een amateur vechter mee te nemen.
Vrijdag werd er nog moeilijk gedaan over het gewicht.
was allemaal ok.
Zondag was het opeens een pro partij..

Als ze een pro willen dan willen we daar ook voor zorgen.
Ik gooi mijn mensen niet zomaar inhet diepe.

Voor mijn vechter is het evengoed jammer..
Daar mag een organisatie ook wel eens over nadenken
Het is niet naast de deur.. voor beide vechters niet..
Dus dat geldt ook voor de vechter van Bob
De tegenstander was zeker Ulas ilgin?

Andre

remco pardoel
03-10-2006, 23:26
Het was een Chinese jongen.
dapper gevochten..

Ik hoop dat je ons standpunt snapt Daan...
Het komt erg raar over ...

groetjes,

Remco

Marco (scheids)
04-10-2006, 09:33
Ik begrijp wel wat je bedoelt hoor I Love Knockouts ...

Ik bedoelde eigenlijk meer dat ik voordat ik een gala heb waar ik MMA matches doe, me eerst thuis op de regels verdiep nadat ik contact heb gehad met de promotor, omdat ik ook vaak niet weet onder welke regels men bij een bepaalde organisatie vecht.