PDA

View Full Version : Nieuwe Belgish kampioen mixfight Mehmet Uygun



Razo
08-10-2006, 03:21
"Memo" is de nieuwe Belgishe kampioen mixfight door een TKO winst op Wim Deputter

Pimp-Daddy
08-10-2006, 09:42
TKO!?!? :o

Netjes hoor...

topfighter
08-10-2006, 10:30
Was zeer mooie partij ...Door een serieuse gescheurde onderlip van Wim moest deze de partij staken op dokersbeslissing...

HUNTER
08-10-2006, 11:19
verrassend!

heeft iemand toevallig beelden?

Razo
08-10-2006, 11:25
die zullen er binnenkort komen :wink:

Myny
08-10-2006, 11:51
Dit was echt een knappe partij jah! Prachtig, had van mij wat langer mogen duren :lol: ! Proficiat aan Mehmet Uygun, twee broers nu met belgische titel :lol: knap!
Gala van Topfighter was trouwens zeer geslaagd! alleen jammer dat er geen zitplaatsen waren :roll: . Voor de rest prima gala!

Kamil
08-10-2006, 14:11
Hey brother, je hebt super goed gevochten. Je bent altijd al een kampioen geweest in mijn ogen, nu weet iedereen het.
Je hebt je goed bewezen tegenover de mensen die jou hebben onderschat en zeiden dat het een makkelijke pot ging worden voor Wim de putter!!!! Ik heb respect voor Wim, maar elke wedstrijd moet gevochten worden voor de resultaat te zien.

Super prestatie brother....

niekdegrijze
08-10-2006, 19:07
Mehmet en wim hebben echt een super partij neergezet.
Beide hebben laten zien dat ze technisch erg goed zijn.
Toch zijn er ook enkele dingen die minder geslaagd waren. Toen Wim op de rug van Mehmet klom, liet deze zich uit de ring vallen (zo zag ik tenminste) De scheids gaf hier geen strafpunt voor! Gelukkig had wim geen schade want ze kwamen erg ongelukkig terecht tussen de jury tafel en het trapje. Ook had de scheids wat beter kunnen opletten op het vast houden van de touwen.
nadat Wim en Mehmet uit de ring waren gevallen onstont er een opstootje in het publiek. Dit werd gesust door de organisator die het publiek op riep rustig en sportief te blijven. Het was alleen wel vreemd om deze woorden te horen van de man die zelf de relbegonnen was :shock:

Ook vondt ik het erg vreemd dat er alleen staan plaatsten waren, dat heb nog nooit ergens gezien. Aan het eind van het gala hoopte we dat de wedstrijden snel afgelopen waren omdat we toen al 6 uur stonden, en dat kan toch niet de bedoeling zijn.

Mehmet gefeliciteerd en Wim sterkte met je lip

topfighter
08-10-2006, 21:03
Gelukkig had wim geen schade want ze kwamen erg ongelukkig terecht tussen de jury tafel en het trapje. Ook had de scheids wat beter kunnen opletten op het vast houden van de touwen.
nadat Wim en Mehmet uit de ring waren gevallen onstont er een opstootje in het publiek.
Dit werd gesust door de organisator die het publiek op riep rustig en sportief te blijven. Het was alleen wel vreemd om deze woorden te horen van de man die zelf de relbegonnen was :shock:

Mehmet gefeliciteerd en Wim sterkte met je lip[/quote]

Het tumult is ontstaan door een misverstand toen Felipe Costa naar de aandere hoek kwam toen beide vechters buiten de ring belandden en verzocht werd door de organisator om terug naar zijn hoek te gaan...Felipe die echter Braziliaans is en geen nederlands verstaat ,is toen door na een tweede verwitting door organisator naar de security geduwd om deze te verwijderen.De organisator dacht dat het om een bezoeker ging en daarom werd hij verwijderd...Verder zat er één onrustklojo van de supporters van Wim die het nodig achtte om zich belachelijk te maken door zich hiertussen te mengen,waardoor deze ook richting Exitt vloog...
Het misverstand is op een deftige uitgepraat tussen Felipe en Benny( in het Engels)Felipe verstond de situatie en .Het was enkel een communicatie probleempje ...
Aan de klojo van een "supporter"..Je bent het niet waard om een supporter te zijn van Wim ....Wim verdient Respect ,is een topper ,en kan mensen zoals jij missen als kiespijn...

Wim,spoedig herstel !!!

a.s.c.
08-10-2006, 21:56
Mehmet en Wim hebben er idd een knaller van een partij van gemaakt. Erg technisch en op het scherpst van de snede. De organisatie van het gala vond ik echter zeer beroerd. Staanplaatsen :shock: zodat je zes uur kon gaan staan kijken; nou ben ik niet te beroerd om te staan maar het neemt wel een hoop kijkplezier weg. Regels die vlak voor de partij gewijzigd worden (zo mochten er bijv. opeens knieen naar het hoofd gemaakt worden op de grond) een beetje twijfelachtig. Een scheidsrechter die touw vasthouden om een take down te voorkomen (meerdere malen) toestaat. Het uit de ring laten vallen met iemand die back mount heeft onbestraft laten evenals een niet toegestane soccerkick naar het hoofd van een liggende tegenstander en als klapper op de vuurpijl een organisator/ trainer die Felipe Costa (die als coach wou kijken hoe het was met Wim na de val(!) uit de ring) wegschreeuwt en wegduwt op zeer agressieve wijze, vervolgens grijpt de beveiliging Felipe uit loyaliteit naar de organisator waarop een reactie volgt uit het 'exit' publiek. In mijn ogen niet meer dan logisch. Vervolgens stapt de aanstichter van deze rel de ring in om de zogenaamde 'relschoppers' te vertellen dat dit een sport is en dat men zich dient te gedragen. Een duidelijk voorbeeld van de maatschappij dat ben jij... maargoed het was wel een spannende partij tussen Wim en Mehmet. Ik hoop overigens wel op een rematch tussen de beide heren op neutraal terrein bijv. NEDERLAND! Het staat nu 1-1 en beide knokkers zijn erg aan elkaar gewaagd. Erg veel respect voor deze mannen maar ik zet nooit meer voet op een gala dat georganiseerd wordt door deze organisatie!

F@dur
08-10-2006, 22:30
Mehmet en wim hebben echt een super partij neergezet.
Beide hebben laten zien dat ze technisch erg goed zijn.
Toch zijn er ook enkele dingen die minder geslaagd waren. Toen Wim op de rug van Mehmet klom, liet deze zich uit de ring vallen (zo zag ik tenminste) De scheids gaf hier geen strafpunt voor! Gelukkig had wim geen schade want ze kwamen erg ongelukkig terecht tussen de jury tafel en het trapje. Ook had de scheids wat beter kunnen opletten op het vast houden van de touwen.
nadat Wim en Mehmet uit de ring waren gevallen onstont er een opstootje in het publiek. Dit werd gesust door de organisator die het publiek op riep rustig en sportief te blijven. Het was alleen wel vreemd om deze woorden te horen van de man die zelf de relbegonnen was :shock:

Ook vondt ik het erg vreemd dat er alleen staan plaatsten waren, dat heb nog nooit ergens gezien. Aan het eind van het gala hoopte we dat de wedstrijden snel afgelopen waren omdat we toen al 6 uur stonden, en dat kan toch niet de bedoeling zijn.

Mehmet gefeliciteerd en Wim sterkte met je lip
Idd jongen het is aan de ene kant een fout geweest en aan de andere kant heb ik wel een uitleg waarom er geen zitplaatsen waren in het publiek.Men trainer Benny heeft opzettelijk geen stoelen geplaatst dit jaar in het publiek omdat er anders TE weinig plaats ging zijn.Dat was eig wel de reden ervoor,maar idd aangenaam was het niet voor het publiek.Veel mensen hebben hierover gereclameerd.Volgend jaar gaan we hieraan zeker werken.Dit was de tweede editie van dit gala en we proberen elk jaar fouten te verbeteren.Vorig jaar hebben ze heel veel gereclameerd over dat de ring meer in't midden moest staan,hebben we het dus ook gedaan maar nu zaten we fout met geen zitplaatsen te zetten,ik zal er s met men trainer over hebben.

topfighter
09-10-2006, 00:39
,
Mehmet en Wim hebben er idd een knaller van een partij van gemaakt. Erg technisch en op het scherpst van de snede. De organisatie van het gala vond ik echter zeer beroerd. Staanplaatsen :shock: zodat je zes uur kon gaan staan kijken; nou ben ik niet te beroerd om te staan maar het neemt wel een hoop kijkplezier weg. Regels die vlak voor de partij gewijzigd worden (zo mochten er bijv. opeens knieen naar het hoofd gemaakt worden op de grond) een beetje twijfelachtig. Een scheidsrechter die touw vasthouden om een take down te voorkomen (meerdere malen) toestaat. Het uit de ring laten vallen met iemand die back mount heeft onbestraft laten evenals een niet toegestane soccerkick naar het hoofd van een liggende tegenstander en als klapper op de vuurpijl een organisator/ trainer die Felipe Costa (die als coach wou kijken hoe het was met Wim na de val(!) uit de ring) wegschreeuwt en wegduwt op zeer agressieve wijze, vervolgens grijpt de beveiliging Felipe uit loyaliteit naar de organisator waarop een reactie volgt uit het 'exit' publiek. In mijn ogen niet meer dan logisch. Vervolgens stapt de aanstichter van deze rel de ring in om de zogenaamde 'relschoppers' te vertellen dat dit een sport is en dat men zich dient te gedragen. Een duidelijk voorbeeld van de maatschappij dat ben jij... maargoed het was wel een spannende partij tussen Wim en Mehmet. Ik hoop overigens wel op een rematch tussen de beide heren op neutraal terrein bijv. NEDERLAND! Het staat nu 1-1 en beide knokkers zijn erg aan elkaar gewaagd. Erg veel respect voor deze mannen maar ik zet nooit meer voet op een gala dat georganiseerd wordt door deze organisatie!

1. de regels waren al maanden op voorhand opgestuurd en niet veranderd ter plaatse,dus daar zit je volledig naast
2; als je het zelf beter kan organiseren ,moet je dit doen en niet enkel kritiek hebben zodat je weet waarover je praat wat erbij komt zien, kan ik even ambetant daar komen doen...
3.ivm met soccerkick...ben ik met je eens,moest bestraft worden
4;kruip niet te dicht tegen Filipe aan of je zit in zijn kont...was gewoon heat of moment waar jij een drama van maakt en Felipe niet....
5;security heeft enkel hun job gedaan, eikels verwijderen( niet Felipe maar die ene kut klojo,die kwam moeien...)
6.HOU JE AAN JE WOORD EN BLIJF WEG!!
7. Wim is een klassebak en topper,hij krijgt van mij alle respect!!
8; SLOTJE AAN MIJN ZIJDE!!!


Benny Rogmans

Kamil
09-10-2006, 01:03
de regels van de partij was al vanaf het begin al bekend, dus regels zijn niet op het laatste moment veranderd. Bij A kamp mixfight zijn altijd al de knieen naar het hoofd toegestaan, dat moet je is leren. Wel er was veel spanning tijdens het wedstrijd, toen wim en memo buiten de ring zijn gevallen hebben ze toch de zelfde positie begonnen midden in de ring, dus er valt ook niks te klagen over dat. De positie was hervat!!! Wim wou nog een wurging aan zetten toen ze al buiten de ring waren, en toen kwam felipe zien en is er wat misverstand gebeurd tussen de coaches. Dat ene bezopen en dronken toeschouwer met zijn exit bjjj t-shirt die niks afweet van mixfight begint rellen te schoppen, helemaal verkeerd. Coaches waren sportief tegen elkaar en dat zijn ze altijd al geweest buiten de gevecht ook.
Wat er in de kleedkamers gebeurd of achter de schermen gebeurd zien de meesten niet, kleed kamer van wim was naast die van memo en er was geen ruzie tussen de beide.
Fout moet je niet zoeken bij team topfighter of bij exit bjj, een of andere dronken wannabe toeschouwer heeft problemen veroorzaakt en is snel opgelost door de security!!!

Budo--Mix
09-10-2006, 03:05
Een raad aan de mensen van exit Bjj .
Verwijder die laffe suporter onmiddellijk uit jullie groep.
Iemand die een flesje cola gebruikt om iemand mee op zijn gezicht te slaan is een laffe en zeer kinderachtige streek hoor.
Trouwens ik stond in de buurt van die bezopen suporter van jullie en die kerel stond de hele tijd al agressief en uitdagend te doen .
Zelfs naar een oudere man deed hij al onozel.

Mixfight mag niet in een slecht daglicht komen te staan door zo'n supporters en ik vind het aan de trainers van mixfightclubs om zo'n parasieten te verwijderen uit hun club .

Er zijn bewust geen stoelen geplaatst in de zaal omdat dit ten eerste veel plaats in beslag neemt , ten tweede gemakkelijk kan gebruikt worden door bvb zo'n agressieve supporter als die parasiet van gisteren , en ten derde om ongelukken te vermijden.
sommige supporters durven als eens op stoelen te gaan staan .
Trouwens wat voor nut heeft het .
Uit meerdere gala's is gebleken dat de mensen door de stoelen heen kruipen naar de dranghekken toe en de mensen die dan op de stoelen zitten beginnen zich te ergeren omdat ze niets meer zien .

Trouwens ik heb die dag 18 uur op mijn poten gestaan en als je iets of wat Man bent zeur je daar niet over .

Voor mij was het een geslaagd gala en natuurlijk kan een scheidsrechter ook al eens een foutje maken , net zoals in het voetbal .
Maar om dan tijdens de wedstrijd een discussie te beginnen is om problemen vragen .
Niet elke scheidsrechter oordeeld spijtig genoeg hetzelfde en dit zal men nooit kunnen vermijden .

Zodus stop met die onzin en het slecht maken van de organisator en zijn helpers die zich dagen hebben uitgesloofd op een gala als dit op poten te zetten .

topfighter
09-10-2006, 09:55
MT jeugd 3x1,5 Jonas Hafidi 62,5 Bodyguard VS Kevin Beerden WINN
TH D 3x2 Rob Dirkx 66,4 Topfighter VS Bert Quirijnen WINN
MF C 2x3 Nick Helsen 69,5 Topfighter VS Roberto VD Sanden WINN
TH D 3x2 Johnny Janssen 64,2 Budokai VS Alic Suad WINN
MF C 2x3 Micha Bellen WINN 82,4 Topfighter VS Jody Stok
MF C 2x3 Kennet Meijer 71,6 Sportvision NL VS Dave Dormans WINN
MF C 2x3 Glen Neyens 96,7 Topfighter VS Rob Smits WINN
MF jeugd 2x3 Jilly Lathouwers WINN 58 Dawsu:Exit VS Griet Eeckhout
TH C 3x2 Annelies Rooms WINN 62,3 Black Panters VS Laila Potalivo
MF C 2x3 Kristoff Herrygers 88,1 Topfighter VS Thys DRAW



MF C 2x3 Danny Wuyts 112,7 Topfighter VS Janos Tiborgz WINN
MF C 2x3 Dave Rooms 79,7 Topfighter VS Bob Ruijg WINN
MF C 2x3 Majanka Lathouwers 65,4 Exit/Bjj VS Marissa Lan WINN
MF C 2x3 Fatih Durukan WINN 87,2 Topfighter VS Yves Vandecasteele
TH B 5x2 Renaat Provoost 79,2 Black Panters VS Ali Cenit WINN
MF C 2x3 Manderlier Nicolas 78 Victor Shaolin team VS John Soekrhradj WINN
MF A 2x5 Belgisch Titelgevecht 75kg
Mehmet Uygun WINN 75 Topfighterr VS Wim De Putter

nicolas the red
09-10-2006, 11:01
mijn excuses voor de veroorzaakte chaos, en respect voor benny om zich achteraf te excuseren. maar je moet verstaan dat al wat wij zien is benny die felipe zonder duidelijke reden opeens op agressieve manier wegduwt. ik denk dat iedereen fel zou reageren. ik snap dat het de "heat of the moment" was (idem dito voor ons) maar van een organisator zou je toch iets meer verantwoordelijkheid verwachten. voor de rest, mooi gala, idd beetje lastig om zo lang recht te staan maar anders had al dat volk natuurlijk niet binnen gekunnen. ook respect voor de frieten en pizza, haha! (iets minder respect voor het alleen beschikbaar zijn van budweiser, wtf)

Mighty Me
09-10-2006, 11:34
komen er foto's van dit gala?

a.s.c.
09-10-2006, 11:49
,
Mehmet en Wim hebben er idd een knaller van een partij van gemaakt. Erg technisch en op het scherpst van de snede. De organisatie van het gala vond ik echter zeer beroerd. Staanplaatsen :shock: zodat je zes uur kon gaan staan kijken; nou ben ik niet te beroerd om te staan maar het neemt wel een hoop kijkplezier weg. Regels die vlak voor de partij gewijzigd worden (zo mochten er bijv. opeens knieen naar het hoofd gemaakt worden op de grond) een beetje twijfelachtig. Een scheidsrechter die touw vasthouden om een take down te voorkomen (meerdere malen) toestaat. Het uit de ring laten vallen met iemand die back mount heeft onbestraft laten evenals een niet toegestane soccerkick naar het hoofd van een liggende tegenstander en als klapper op de vuurpijl een organisator/ trainer die Felipe Costa (die als coach wou kijken hoe het was met Wim na de val(!) uit de ring) wegschreeuwt en wegduwt op zeer agressieve wijze, vervolgens grijpt de beveiliging Felipe uit loyaliteit naar de organisator waarop een reactie volgt uit het 'exit' publiek. In mijn ogen niet meer dan logisch. Vervolgens stapt de aanstichter van deze rel de ring in om de zogenaamde 'relschoppers' te vertellen dat dit een sport is en dat men zich dient te gedragen. Een duidelijk voorbeeld van de maatschappij dat ben jij... maargoed het was wel een spannende partij tussen Wim en Mehmet. Ik hoop overigens wel op een rematch tussen de beide heren op neutraal terrein bijv. NEDERLAND! Het staat nu 1-1 en beide knokkers zijn erg aan elkaar gewaagd. Erg veel respect voor deze mannen maar ik zet nooit meer voet op een gala dat georganiseerd wordt door deze organisatie!

1. de regels waren al maanden op voorhand opgestuurd en niet veranderd ter plaatse,dus daar zit je volledig naast
2; als je het zelf beter kan organiseren ,moet je dit doen en niet enkel kritiek hebben zodat je weet waarover je praat wat erbij komt zien, kan ik even ambetant daar komen doen...
3.ivm met soccerkick...ben ik met je eens,moest bestraft worden
4;kruip niet te dicht tegen Filipe aan of je zit in zijn kont...was gewoon heat of moment waar jij een drama van maakt en Felipe niet....
5;security heeft enkel hun job gedaan, eikels verwijderen( niet Felipe maar die ene kut klojo,die kwam moeien...)
6.HOU JE AAN JE WOORD EN BLIJF WEG!!
7. Wim is een klassebak en topper,hij krijgt van mij alle respect!!
8; SLOTJE AAN MIJN ZIJDE!!!


Benny Rogmans

Als ik ergens entree voor betaal is het toch mijn goed recht om kritiek te leveren als ik niet tevreden ben met hetgeen mij geboden wordt? moet ik daarvoor perse beter zijn in het organiseren van een gala? als ik een product in de winkel koop en het werkt niet moet ik er dan maar niks van zeggen omdat ik het zelf niet beter kan maken?

Ik zit zeer zeker niet te slijmen bij Felipe Costa. Ik ken de man amper.. Ik zeg alleen wat ik van dichtbij zelf gezien heb. Iemand die zelf begint met een agressieve benadering en vervolgens de ketel verwijt dat hij zwart ziet. Omdat ik tevens als fan van Wim dePutter ben afgereisd appeleer ik tegen het feit dat de schuld in deze bij de fans van EXIT en Wim wordt gelegd (ik ben overigens zelf geen EXIT leerling) omdat de onrust niet bij hen gestart is. Ik maak daar geen drama van, ik constateer het en probeer de zaken uit te leggen zoals ik ze gezien heb omdat EXIT anders in een kwaad daglicht komt te staan, wat ze hierbij niet verdienen.

SPALDAKUS
09-10-2006, 13:09
iets minder respect voor het alleen beschikbaar zijn van budweiser, wtf[/quote]

Volgens mij was er alleen Budweiser/Shark beschikbaar omdat het evenement gesponsord werd dr Budweiser/Shark en zij wss in de overeenkomst een deal gemaakt hebben, een deal waarbij alleen Budweiser/Shark verkocht mag worden. Ik vind het persoonlijk wel goed dat er grotere sponsors geïnteresseerd blijken in het sponsoren van mixfight/thaiboksevenementen.

Misschien een aanrader vr eventuele andere promotors om eens bij Budweiser/Shark aan te kloppen want naar wat ik verstaan heb, willen zij zich vooral profileren in sporten die een "Amerikaans karakter" hebben en waaronder blijkbaar dus ook mixfight valt.

nicolas the red
09-10-2006, 13:50
weet ik wel, was ironisch bedoeld

DAVID
09-10-2006, 14:29
Er is altijd heel veel spanning tijdens een gala aan de hoek maar ook al gaat het om een misverstand, nu zie je het resultaat. Ik vind dat deze scheids soms ook te laat ingrijpt maar het is ook maar een mens.
Had gehoord dat Bob Schreiber ook ééns tekeer ging weer door de te late ingrijpen van de scheids in België.

Razo
09-10-2006, 19:24
Had gehoord dat Bob Schreiber ook ééns tekeer ging weer door de te late ingrijpen van de scheids in België.

was eigelijk niet de schuld van de scheids, de tegenstander van Bob zn vechter zette een choke aan na de bel (die hij niet had gehoord) en ik dacht dat Bob toen tekeer ging tegen de vechter (kan mij ook vergissen)

dimitri
10-10-2006, 10:18
,
Mehmet en Wim hebben er idd een knaller van een partij van gemaakt. Erg technisch en op het scherpst van de snede. De organisatie van het gala vond ik echter zeer beroerd. Staanplaatsen :shock: zodat je zes uur kon gaan staan kijken; nou ben ik niet te beroerd om te staan maar het neemt wel een hoop kijkplezier weg. Regels die vlak voor de partij gewijzigd worden (zo mochten er bijv. opeens knieen naar het hoofd gemaakt worden op de grond) een beetje twijfelachtig. Een scheidsrechter die touw vasthouden om een take down te voorkomen (meerdere malen) toestaat. Het uit de ring laten vallen met iemand die back mount heeft onbestraft laten evenals een niet toegestane soccerkick naar het hoofd van een liggende tegenstander en als klapper op de vuurpijl een organisator/ trainer die Felipe Costa (die als coach wou kijken hoe het was met Wim na de val(!) uit de ring) wegschreeuwt en wegduwt op zeer agressieve wijze, vervolgens grijpt de beveiliging Felipe uit loyaliteit naar de organisator waarop een reactie volgt uit het 'exit' publiek. In mijn ogen niet meer dan logisch. Vervolgens stapt de aanstichter van deze rel de ring in om de zogenaamde 'relschoppers' te vertellen dat dit een sport is en dat men zich dient te gedragen. Een duidelijk voorbeeld van de maatschappij dat ben jij... maargoed het was wel een spannende partij tussen Wim en Mehmet. Ik hoop overigens wel op een rematch tussen de beide heren op neutraal terrein bijv. NEDERLAND! Het staat nu 1-1 en beide knokkers zijn erg aan elkaar gewaagd. Erg veel respect voor deze mannen maar ik zet nooit meer voet op een gala dat georganiseerd wordt door deze organisatie!

1. de regels waren al maanden op voorhand opgestuurd en niet veranderd ter plaatse,dus daar zit je volledig naast
2; als je het zelf beter kan organiseren ,moet je dit doen en niet enkel kritiek hebben zodat je weet waarover je praat wat erbij komt zien, kan ik even ambetant daar komen doen...
3.ivm met soccerkick...ben ik met je eens,moest bestraft worden
4;kruip niet te dicht tegen Filipe aan of je zit in zijn kont...was gewoon heat of moment waar jij een drama van maakt en Felipe niet....
5;security heeft enkel hun job gedaan, eikels verwijderen( niet Felipe maar die ene kut klojo,die kwam moeien...)
6.HOU JE AAN JE WOORD EN BLIJF WEG!!
7. Wim is een klassebak en topper,hij krijgt van mij alle respect!!
8; SLOTJE AAN MIJN ZIJDE!!!


Benny Rogmans

Geen "volwassen" discussie is compleet zonder te insinueren dat de ander een "homo" zou zijn.

Christophe
10-10-2006, 17:25
Toch raar hoe de aanstoker van de hele onrust de fout bij één of andere kutklojo/relnicht van Exit probeert te leggen.

Wat is er nu precies gebeurt: Tijdens de partij tussen Wim en Mehmet zat Wim op zijn tegenstander's rug (met de twee haken in en de armen rond de nek, klaar voor de mata leão) toen Mehmet Wim en zichzelf tussen de touwen door uit de ring duwde ... rustig genoeg om te weten dat het zeker niet per ongeluk was. :evil: Beide vechters vallen net buiten de ring (half op de scheidsrechtertafel) en gelukkig net niet op de grond ... maar spijtig genoeg wel met Wim vanonder! Geen actie van de scheids om het te voorkomen, en achteraf geen strafpunt voor Mehmet ... beetje vaag!

Felipe, die in Wim's hoek stond loopt er onmiddelijk naartoe om te kijken of Wim in orde is, maar wordt agressief "onderschept" door Benny Rogmans (organisator van het gala en hoofdcoach van Topfighter). Benny, die een behoorlijk stuk groter is dan Felipe pakt deze agressief bij zijn arm en wanneer Felipe zich los wil werken vind "sportieve" Benny het nodig hem hardhandig weg te duwen, in de handen van een paar (nog grotere) security-medewerkers die - tevens op een agressieve manier - Felipe willen vastpakken. Dit alles had natuurlijk een effect op de talrijke Exit-leden die hier recht tegenover stonden en niet snapten wat er plots aan de hand was waarna Benny in de ring met de micro oproept om sportief te blijven?!? :shock: Moet ik hier nu om lachen?! Ik vind het achteraf gezien alleen maar triest!

En nu gaat Benny de schuld bij de het ene Exit-lid leggen dat het felst heeft gereageerd?! Ik zou eens heel graag willen zien wat er was gebeurt als Team Topfighter de bezoekende club was, en als een agressieve, grotere kerel Benny hardhandig weg zou duwen waarna er een vijftal security-mensen rond hem zouden staan met een deel van Benny's leerlingen achter de dranghekken. Het sprookje wil dat iedereen rustig en sportief zou blijven, en dat ze op een vriendschappelijke manier om uitleg zouden vragen. De realiteit lijkt me echter anders te zijn, zeker nadat ik met een paar leden van Team Topfighter in contact ben gekomen in het publiek, lang voordat bovenstaand verhaal zich had gemanifesteerd. Even in het kort: nadat Niek en ik een Topfighter-lid dat luid "Boe" roepte toen Majanka (spijtig genoeg) had verloren hadden uitgelegd dat alle vechters respect verdienen, en dat "Boe"-roepen tegen de geest van de sport is ging hij een "groter" Topfighter-lid halen die me even kwam vertellen dat ik geen problemen wou?!? Ik voelde me zeker niet bedreigd (met Niek, Aram en half team Exit in de buurt), maar leuk is het niet. M'n nicht stond voor me, samen met Felipe's vrouw, Wim's vriendin en haar kleine zusje. We waren er namelijk van overtuigd dat iedereen naar een gevechtsportgala kan gaan kijken. Maar ik ben duidelijk de betere (shooto-) gala's in Nederland gewoon, naar een gala van deze organisatie neem ik in ieder geval geen gasten meer mee naar toe (iets zegt me dat Benny dat zeker niet erg vindt). :wink:

Christophe
10-10-2006, 17:27
Toch raar hoe de aanstoker van de hele onrust de fout bij één of andere kutklojo/relnicht van Exit probeert te leggen.

Wat is er nu precies gebeurt: Tijdens de partij tussen Wim en Mehmet zat Wim op zijn tegenstander's rug (met de twee haken in en de armen rond de nek, klaar voor de mata leão) toen Mehmet Wim en zichzelf tussen de touwen door uit de ring duwde ... rustig genoeg om te weten dat het zeker niet per ongeluk was. :evil: Beide vechters vallen net buiten de ring (half op de scheidsrechtertafel) en gelukkig net niet op de grond ... maar spijtig genoeg wel met Wim vanonder! Geen actie van de scheids om het te voorkomen, en achteraf geen strafpunt voor Mehmet ... beetje vaag!

Felipe, die in Wim's hoek stond loopt er onmiddelijk naartoe om te kijken of Wim in orde is, maar wordt agressief "onderschept" door Benny Rogmans (organisator van het gala en hoofdcoach van Topfighter). Benny, die een behoorlijk stuk groter is dan Felipe pakt deze agressief bij zijn arm en wanneer Felipe zich los wil werken vind "sportieve" Benny het nodig hem hardhandig weg te duwen, in de handen van een paar (nog grotere) security-medewerkers die - tevens op een agressieve manier - Felipe willen vastpakken. Dit alles had natuurlijk een effect op de talrijke Exit-leden die hier recht tegenover stonden en niet snapten wat er plots aan de hand was waarna Benny in de ring met de micro oproept om sportief te blijven?!? :shock: Moet ik hier nu om lachen?! Ik vind het achteraf gezien alleen maar triest!

En nu gaat Benny de schuld bij de het ene Exit-lid leggen dat het felst heeft gereageerd?! Ik zou eens heel graag willen zien wat er was gebeurt als Team Topfighter de bezoekende club was, en als een agressieve, grotere kerel Benny hardhandig weg zou duwen waarna er een vijftal security-mensen rond hem zouden staan met een deel van Benny's leerlingen achter de dranghekken. Het sprookje wil dat iedereen rustig en sportief zou blijven, en dat ze op een vriendschappelijke manier om uitleg zouden vragen. De realiteit lijkt me echter anders te zijn, zeker nadat ik met een paar leden van Team Topfighter in contact ben gekomen in het publiek, lang voordat bovenstaand verhaal zich had gemanifesteerd. Even in het kort: nadat Niek en ik een Topfighter-lid dat luid "Boe" roepte toen Majanka (spijtig genoeg) had verloren hadden uitgelegd dat alle vechters respect verdienen, en dat "Boe"-roepen tegen de geest van de sport is ging hij een "groter" Topfighter-lid halen die me even kwam vertellen dat ik geen problemen wou?!? Ik voelde me zeker niet bedreigd (met Niek, Aram en half team Exit in de buurt), maar leuk is het niet. M'n nicht stond voor me, samen met Felipe's vrouw, Wim's vriendin en haar kleine zusje. We waren er namelijk van overtuigd dat iedereen naar een gevechtsportgala kan gaan kijken. Maar ik ben duidelijk de betere (shooto-) gala's in Nederland gewoon, naar een gala van deze organisatie neem ik in ieder geval geen gasten meer mee naar toe (iets zegt me dat Benny dat zeker niet erg vindt). :wink:

Christophe
10-10-2006, 17:29
,
Mehmet en Wim hebben er idd een knaller van een partij van gemaakt. Erg technisch en op het scherpst van de snede. De organisatie van het gala vond ik echter zeer beroerd. Staanplaatsen :shock: zodat je zes uur kon gaan staan kijken; nou ben ik niet te beroerd om te staan maar het neemt wel een hoop kijkplezier weg. Regels die vlak voor de partij gewijzigd worden (zo mochten er bijv. opeens knieen naar het hoofd gemaakt worden op de grond) een beetje twijfelachtig. Een scheidsrechter die touw vasthouden om een take down te voorkomen (meerdere malen) toestaat. Het uit de ring laten vallen met iemand die back mount heeft onbestraft laten evenals een niet toegestane soccerkick naar het hoofd van een liggende tegenstander en als klapper op de vuurpijl een organisator/ trainer die Felipe Costa (die als coach wou kijken hoe het was met Wim na de val(!) uit de ring) wegschreeuwt en wegduwt op zeer agressieve wijze, vervolgens grijpt de beveiliging Felipe uit loyaliteit naar de organisator waarop een reactie volgt uit het 'exit' publiek. In mijn ogen niet meer dan logisch. Vervolgens stapt de aanstichter van deze rel de ring in om de zogenaamde 'relschoppers' te vertellen dat dit een sport is en dat men zich dient te gedragen. Een duidelijk voorbeeld van de maatschappij dat ben jij... maargoed het was wel een spannende partij tussen Wim en Mehmet. Ik hoop overigens wel op een rematch tussen de beide heren op neutraal terrein bijv. NEDERLAND! Het staat nu 1-1 en beide knokkers zijn erg aan elkaar gewaagd. Erg veel respect voor deze mannen maar ik zet nooit meer voet op een gala dat georganiseerd wordt door deze organisatie!

1. de regels waren al maanden op voorhand opgestuurd en niet veranderd ter plaatse,dus daar zit je volledig naast
2; als je het zelf beter kan organiseren ,moet je dit doen en niet enkel kritiek hebben zodat je weet waarover je praat wat erbij komt zien, kan ik even ambetant daar komen doen...
3.ivm met soccerkick...ben ik met je eens,moest bestraft worden
4;kruip niet te dicht tegen Filipe aan of je zit in zijn kont...was gewoon heat of moment waar jij een drama van maakt en Felipe niet....
5;security heeft enkel hun job gedaan, eikels verwijderen( niet Felipe maar die ene kut klojo,die kwam moeien...)
6.HOU JE AAN JE WOORD EN BLIJF WEG!!
7. Wim is een klassebak en topper,hij krijgt van mij alle respect!!
8; SLOTJE AAN MIJN ZIJDE!!!


Benny Rogmans

Geen "volwassen" discussie is compleet zonder te insinueren dat de ander een "homo" zou zijn.

:lol: Hahaha, inderdaad, sterke actie!

Razo
10-10-2006, 19:52
al bij al Memo "THE HEADHUNTER" is the new champ (en terecht), en daar kan niemand iets aan veranderen. :lol:

a.s.c.
10-10-2006, 20:03
,
Mehmet en Wim hebben er idd een knaller van een partij van gemaakt. Erg technisch en op het scherpst van de snede. De organisatie van het gala vond ik echter zeer beroerd. Staanplaatsen :shock: zodat je zes uur kon gaan staan kijken; nou ben ik niet te beroerd om te staan maar het neemt wel een hoop kijkplezier weg. Regels die vlak voor de partij gewijzigd worden (zo mochten er bijv. opeens knieen naar het hoofd gemaakt worden op de grond) een beetje twijfelachtig. Een scheidsrechter die touw vasthouden om een take down te voorkomen (meerdere malen) toestaat. Het uit de ring laten vallen met iemand die back mount heeft onbestraft laten evenals een niet toegestane soccerkick naar het hoofd van een liggende tegenstander en als klapper op de vuurpijl een organisator/ trainer die Felipe Costa (die als coach wou kijken hoe het was met Wim na de val(!) uit de ring) wegschreeuwt en wegduwt op zeer agressieve wijze, vervolgens grijpt de beveiliging Felipe uit loyaliteit naar de organisator waarop een reactie volgt uit het 'exit' publiek. In mijn ogen niet meer dan logisch. Vervolgens stapt de aanstichter van deze rel de ring in om de zogenaamde 'relschoppers' te vertellen dat dit een sport is en dat men zich dient te gedragen. Een duidelijk voorbeeld van de maatschappij dat ben jij... maargoed het was wel een spannende partij tussen Wim en Mehmet. Ik hoop overigens wel op een rematch tussen de beide heren op neutraal terrein bijv. NEDERLAND! Het staat nu 1-1 en beide knokkers zijn erg aan elkaar gewaagd. Erg veel respect voor deze mannen maar ik zet nooit meer voet op een gala dat georganiseerd wordt door deze organisatie!

1. de regels waren al maanden op voorhand opgestuurd en niet veranderd ter plaatse,dus daar zit je volledig naast
2; als je het zelf beter kan organiseren ,moet je dit doen en niet enkel kritiek hebben zodat je weet waarover je praat wat erbij komt zien, kan ik even ambetant daar komen doen...
3.ivm met soccerkick...ben ik met je eens,moest bestraft worden
4;kruip niet te dicht tegen Filipe aan of je zit in zijn kont...was gewoon heat of moment waar jij een drama van maakt en Felipe niet....
5;security heeft enkel hun job gedaan, eikels verwijderen( niet Felipe maar die ene kut klojo,die kwam moeien...)
6.HOU JE AAN JE WOORD EN BLIJF WEG!!
7. Wim is een klassebak en topper,hij krijgt van mij alle respect!!
8; SLOTJE AAN MIJN ZIJDE!!!


Benny Rogmans

Geen "volwassen" discussie is compleet zonder te insinueren dat de ander een "homo" zou zijn.

:lol: Hahaha, inderdaad, sterke actie!

Het feit dat deze promoter zijn verweer op kritiek op deze wijze kracht denkt bij te zetten bewijst in mijn ogen genoeg. Ik denk dat een ieder zijn eigen conclusies maar moet trekken over wie de de 'schuldige' was bij dit incident.

Kersey
10-10-2006, 21:23
4;kruip niet te dicht tegen Filipe aan of je zit in zijn kont...was gewoon heat of moment waar jij een drama van maakt en Felipe niet....
5;security heeft enkel hun job gedaan, eikels verwijderen( niet Felipe maar die ene kut klojo,die kwam moeien...)
Wat maakt precies het verschil tussen "heat of moment" en "kut klojo's die komen moeien"?
Had jij ook verwijderd moeten worden of hadden ze voor de kut klojo hetzelfde begrip moeten opbrengen omdat ook hij in the heat of the moment acteerde? Wat maakt precies het verschil tussen jou en kut klojo?
Hadden jullie beiden misschien niet iets zinniger moeten handelen? Had vooral jij niet zinniger moeten handelen omdat je daar als organisator de verantwoordelijkheid voor hebt?

Razo
10-10-2006, 22:26
wat maken jullie er toch een drama van.Benny wou zijn vechter beschermen Felipe ook maar Benny wist niet wie hij was dus duwde hij hem in de armen van de securety.
Benny heeft zich meermaals verontschuldigd bij Felipe (ook tussen de 2 rondes) en hij begreep Benny ook.

verder over die "klojo" erg dapper van hem om te beginnen met flessen te gooien, ik vraag mij af wat er zou gebeuren als die fles iemand zn kop ofzo raakten.

Mandy
10-10-2006, 22:29
zijn er helemaal nergens foto's van dit gala te vinden

F@dur
10-10-2006, 23:56
zijn er helemaal nergens foto's van dit gala te vinden
Foto's komen er zeker aan op ons site.www.teamtopfigher.com .Zorap dat ons coach Benny er tijd voor heeft zal hij die er wel opzetten met de nodige verslag.

Myny
11-10-2006, 10:05
Jammer dat hier alleen maar gediscussieerd word over dat voorvalletje ipv over de vele knappe partijen die er tussenzaten! Zoals Wim vs Mehmet, maar ook die B klasser Ali! Wat een talent was dat man!!! Zo waren er verschillende echt knappe partijen

nicolas the red
11-10-2006, 11:03
die duitse thaibokser die bijna de ref z'n koop inramde bij die salto van de touwen achteraf? :lol:
die was idd zeer goed ja. z'n tegenstander was wel zwaar overklast.

Myny
11-10-2006, 13:38
Die bedoel ik jah :lol: , was wel geen Duitse jongen. Jongen komt van Beringen Mijn en traint bij Siam-gym in Holland.
Ik heb had al vaak over deze jongen gehoord maar nog nooit zien vechten. Klasse was dat.
Ik heb begrepen dat hij naar de A klasse gaat overstappen.

DAVID
11-10-2006, 15:04
Ik vind het positief en belangrijk dat er gepraat wordt over het voorval omwille om toekomstige te vermijden daarbij kon het nog erger worden als wij het hebben over dronken klojo's, niet iedereen kan overweg met 2 flessen bier!!!
1."Boe" roepen kun je niet vermijden daarbij moet je niet reageren en mensen beginnen te vertellen of een agentje te spelen door te zeggen wat ze wel of niet mogen schreeuwen "exit". Je moet een wat proffesioneel denken. Waarom zoveel problemen voor een Boe geroep.

2.Je moet tegen kritiek kunnen "topf"!

3.Heat of wat allemaal is voor iedereen gelijk, als je teveel Heat hebt moet je niet in de hoek staan, ga gewoon kijken van ver en je moet jezelf zoveel mogelijk beheersen. Ik dacht dat op vele mixfight scholen ook zelfbeheersing werd geleerd :?:
Wil ook niet volledig Benny de dupe maken maar wanneer een leraar zich niet kan beheersen wat doen de leerlingen dan,....
:(

nicolas the red
11-10-2006, 16:22
voor zover ik weet heeft niemand met flesjes gegooid, alleen zijn er flesjes op de grond gevallen door het tumult. straks had hij nog een samurai zwaard op zak ook zeker? laten we vooral niet overdrijven. en inderdaad dit incident niet meer aandacht geven dan het verdient.

dimitri
11-10-2006, 22:32
1."Boe" roepen kun je niet vermijden daarbij moet je niet reageren en mensen beginnen te vertellen of een agentje te spelen door te zeggen wat ze wel of niet mogen schreeuwen "exit". Je moet een wat proffesioneel denken. Waarom zoveel problemen voor een Boe geroep.
:(

Als mensen van het team van de organisator niet het minste respect kunnen opbrengen voor iemand die de ballen heeft om in de ring te stappen dan is het toch het volste recht van iemand anders om hen beleefd te vragen zich een beetje te gedragen! Als "team topfighter" (of enkele members ervan) daarop agressief moeten worden dan is dat niet de schuld van Christophe maar wel van de agressievelingen in kwestie.

Combineer dit gedreig door de "Topfighters" voor het eigenlijke gevecht met:
- een organisator die zich niet kan distanciëren van zijn vechters en zich niet kan beheersen (als hij dat al niet op een forum kan dan zal zijn feitelijke gedrag ook wel te wensen overgelaten hebben imo);
- met security die waarschijnlijk ook uit "Topfighters" bestond en dus zeker niet onpartijdig was;
- met een overtreding die niet bestraft werd in de ring (of in dit geval misschien beter gezegd uit de ring);
- met een totaal gebrek aan respect voor leden van andere teams buiten de ring

en je moet niet versteld staan dat er problemen van komen.

Dimitri

yaware
12-10-2006, 16:49
Bon,

misschien best een SPORTIEVE confrontatie verder op de derde editie van de Night of the Gladiators op 21 april 2007 te Brakel? :twisted: :D

Hoofdkamp van de avond wordt Ludo Boulvin (Belgisch kampioen MF -80kg) vs ???

nicolas the red
12-10-2006, 16:56
haha qua spam kan dat wel tellen, mooi gedaan :)

Wolverine
12-10-2006, 23:10
al bij al Memo "The cheater" is the new champ, en daar kan niemand iets aan veranderen..

Inderdaad, maar we kunnen het wel in een ander perspectief zetten... Gedaan met alle blablabla, hier de realiteit : http://www.brazilianblackbelt.locaweb.com.br/site/videos_ver.asp?id_video=17

Justinian
12-10-2006, 23:14
al bij al Memo "The cheater" is the new champ, en daar kan niemand iets aan veranderen..

Inderdaad, maar we kunnen het wel in een ander perspectief zetten... Gedaan met alle blablabla, hier de realiteit : http://www.brazilianblackbelt.locaweb.com.br/site/videos_ver.asp?id_video=17
Thanks voor het filmpje! Ontstond die cut doordat beide vechters uit de ring vielen?

F@dur
12-10-2006, 23:28
Dat de vechters uit de ring vallen tot daar toe,maar Benny had geen enig benul wie dat die man was die toestapte naar de vechters,mss wou hij wel één van de vechters aanvallen,wie weet.Hoe kan hij nu weten dat dat Felipe was en/of één van de trainers van Wim.En in al die drukte en stress was het zijn eerste reactie om hem weg te duwen.En over dat "Boe geroep":zoiets hoort thuis op bijna elk gala.Daarom moeten ZEKER Topfighter niet slecht afgeschilderd worden.Toen Kevin Randleman en Fatih Kocamis op de grond lagen bij de Pride Rotterdam Rumble was de helft van het publiek hen aan't uitfluiten,WAS DAT GEPAST?Was dat respect tegenover de vechters?En zeker als één van de vechters een Pride vechter is?NEEEEEEEEEN!!!!Maar het gebeurt!!!!!!En is iets dat ook op een voetbalmatch kan gebeuren en het is ook gebeurt met één Topfighter die maar amper Boe geroepen heeft.En voor de rest al die kritiek en commentaar op ons coach Benny is zeker niet gepast.Ik vraag me af hoe dat jullie zouden reageren als een wildvreemde "kleine" man bij zo'n onder druk staande titelgevecht de vechters naderde die uit de ring vielen????????Ik hoop dat dit één van de laatste berichten is over dit onderwerp.....

Kamil
12-10-2006, 23:52
Die cut die bij Wim onstond is gebeurd ten eerste bij eerste ronde door een opstoot, en een knie. En in de tweede ronde kreeg Wim nog twee mal knie tegen het hoofd toen hij wou shooten, het feit dat zei uit de ring zij n gevallen heeft niks te maken met die cut. En nogmaals, ze hebben na dat incidentje van buiten de ring toch terug de zelfde positie begonnen, en binnen in de ring...
Je kan beter de gehele gevecht laten zien in plaats van de delen dat jij wilt dat de anderen zien, memo domineerde de gevecht en heeft gewonnen.
Als het dvd van de gala uit is, zullen we de match is laten zien en dan mogen de anderen erop reageren.
Die knien dat Wim kreeg zet je wel niet op he!!!
Probeer de mensen niet te misleiden door 10 seconden van heel de gevecht te laten zien...
Er komt zeker een 3 de match tussen hun, don't worry!!!

Myny
13-10-2006, 00:01
Movie showing how a fight can change totaly when one of the players is unfair by grabbing the ropes and jumping outside the ring.

Deze commentaar trekt nergens op. Als neutrale toeschouwer kan ik echt wel zeggen dat dit gevecht erg gelijk opging. En als de cut gewoon door de knieën komt is dit gevecht gewoon heel eerlijk gewonnen, daar deed dat vallen uit de ring niks verschil aan.

F@dur
13-10-2006, 00:03
al bij al Memo "The cheater" is the new champ, en daar kan niemand iets aan veranderen..

Inderdaad, maar we kunnen het wel in een ander perspectief zetten... Gedaan met alle blablabla, hier de realiteit : http://www.brazilianblackbelt.locaweb.com.br/site/videos_ver.asp?id_video=17
Hahaha Wolverine,goed geprobeerd met de videoke maar binnenkort gaat iedereen de HELE video zien en moeten ze dan maar hun conclusies trekken........ .En Memo"The Cheater"??????Waar blijft je respect?????

ICON
13-10-2006, 08:33
wolverine noemt hem geen cheater.

en je kan wel duidelijk op dat filmpje zien dat hij zich afzet voordat ze de ring uitvallen.

nicolas the red
13-10-2006, 10:02
al bij al Memo "The cheater" is the new champ, en daar kan niemand iets aan veranderen..

Inderdaad, maar we kunnen het wel in een ander perspectief zetten... Gedaan met alle blablabla, hier de realiteit : http://www.brazilianblackbelt.locaweb.com.br/site/videos_ver.asp?id_video=17
Hahaha Wolverine,goed geprobeerd met de videoke maar binnenkort gaat iedereen de HELE video zien en moeten ze dan maar hun conclusies trekken........ .En Memo"The Cheater"??????Waar blijft je respect?????
hey einstein, razo noemde memo "the cheater". het gaat er ook helemaal niet over wie gewonnen heeft, dat wordt hier helemaal niet betwist. wel over dat die val uit de ring niet zomaar een ongelukje was.

Marco (scheids)
13-10-2006, 10:58
Al met al een gezellig avondje of niet ?

Ik hoop in ieder geval dat een ieder zicht rustig houdt na zo'n gespannen avondje/partij, en kijk samen vooruit naar wat er verbeterd kan worden, daar heb je t meeste aan.

Mehmet gefeliciteerd met je titel, en Wim sterkte met je herstel ....

Misschien een re-match met een neutrale Nederlandse scheids :wink:

a.s.c.
13-10-2006, 12:51
Al met al een gezellig avondje of niet ?

Ik hoop in ieder geval dat een ieder zicht rustig houdt na zo'n gespannen avondje/partij, en kijk samen vooruit naar wat er verbeterd kan worden, daar heb je t meeste aan.

Mehmet gefeliciteerd met je titel, en Wim sterkte met je herstel ....

Misschien een re-match met een neutrale Nederlandse scheids :wink:

Daar stem ik ook voor! maar als mensen na het zien van deze beelden nog beweren dat ze uit de ring GEVALLEN zijn hahaha kom op man.. wees eerlijk tegen jezelf. Mehmet heeft heel goed gevochten maar dat hij het niet helemaal nauw nam met de regels blijkt wel.

appelsap
13-10-2006, 13:19
Ik heb weinig meegekregen van dit gala, omdat ik in het buitenland was, maar ik zie nu de beelden. Discwalificatie lijkt me, of hoe zit dat scheidsrechters?????
Moedwillig uit de ring stappen om een submission te voorkomen met het risico dat je tegenstander ernstig geblesseerd raakt. Wat zeggen de regels daarover??

appelsap
13-10-2006, 13:20
Ik heb weinig meegekregen van dit gala, omdat ik in het buitenland was, maar ik zie nu de beelden. Discwalificatie lijkt me, of hoe zit dat scheidsrechters?????
Moedwillig uit de ring stappen om een submission te voorkomen met het risico dat je tegenstander ernstig geblesseerd raakt. Wat zeggen de regels daarover??

Wolverine
13-10-2006, 13:30
Hoi,

Het is zeker niet mijn bedoeling om Memo in een slecht daglicht te stellen. Hij is een goede vechter en de knie die de cut veroorzaakte was goed geplaatst. Maar omdat er hier zo veel discussie over ontstond, vond ik het maar terecht om te laten zien hoe er valsgespeeld kan worden. Merk ook dat er in het filmke geen namen vernoemd worden en de vechters nauwelijks herkenbaar zijn.

Ook Wim was hier erg boos om en ik had eigenlijk de partij moeten stopzetten na de eerste ronde. Wat ook te zien was toen Wim gewoon aan het razen ging omdat ie kwaad was.

Dus Memo aan de regels houden. Volgende keer stoppen met de touwen te grijpen en proberen binnen de ring te blijven en je bent terug de vechter die alle respect verdiend.

Ken

Christophe
13-10-2006, 13:49
Ik heb weinig meegekregen van dit gala, omdat ik in het buitenland was, maar ik zie nu de beelden. Discwalificatie lijkt me, of hoe zit dat scheidsrechters?????
Moedwillig uit de ring stappen om een submission te voorkomen met het risico dat je tegenstander ernstig geblesseerd raakt. Wat zeggen de regels daarover??

Inderdaad, hoe zit dat scheidsrechters?! Of hoe zit dat Mario d'Hoker, de scheids van deze partij die zowel het "touwvasthouden" als het "met opzet uit de ring gooien" volledig onbestraft laat en er zelfs niet op reageert (zie filmpje voor voorbeeld). Onvermogen/ontoereikende kennis, kwade wil (toch niet omdat hij samen met Benny Rogmans in de overkoepelende organisatie zit) of gewoon hele slechte ogen: in ieder geval stuk voor stuk goede redenen om hem niet meer als scheids te willen plaatsen! :evil:

Heb trouwens na de partij met een "meer ervaren" (kickbox- en Muay Thai-) scheids gebabbeld over het voorval, en die vond de hele actie ook maar heel verdacht, en had er geen goed gevoel bij!

Christophe
13-10-2006, 13:58
verder over die "klojo" erg dapper van hem om te beginnen met flessen te gooien, ik vraag mij af wat er zou gebeuren als die fles iemand zn kop ofzo raakten.

Hij werd overmand door een zevental grote security-medewerkers die hem allesbehalve zachthandig wegsleurden. Tijdens deze actie is zijn COLAflesje (hij drinkt geen alcohol :lol: ) uit zijn handen gevallen. Er stond OVERAL rond hem volk te dringen, als hij het flesje enigzinds gegooid had was de kans dat hij niemand's hoofd had geraakt kleiner dan de kans dat je de hoofdprijs bij de lotto kan winnen! :lol: :lol: :lol:

Maar blijven proberen, er is vast nog ergens een strohalmpje waarmee je kan proberen de fout voor de hele rel toch bij team Exit te leggen i.p.v. bij de zachte, vredelievende padvinders van team Topfighter! :wink:

unrealtournament
13-10-2006, 14:02
Ik ben er niet zo zeker van dat Memo bewust uit de ring viel, afgaande op wat er getoond wordt in het filmpje. Het leek me eerder dat hij naast (lees: net onder) het rode touw greep dat hij zocht om zijn evenwicht te herstellen/bewaren. 75kg die plots op je rug springt/ligt/hangt lijkt me niet zo evident om recht te blijven staan en in het zoeken naar evenwicht het uiteindelijk dan verloor door naast het rode touw te grijpen.
Indien hij bewust uit de ring wou vallen zou hij toch richting onderste blauwe touw moeten grijpen of niet?! Wat betreft het vasthouden van de touwen en de hoek, ik denk dat dit een normale reactie is om je evenwicht te bewaren, maar om te stellen dat hij het lang deed, op de beelden zie je Memo even de touwen vasthouden of zijn arm op het bovenste touw leggen, maar dan onmiddellijk weer loslaten.

Ik ben geen professioneel scheidsrechter en ik heb geen idee wat de exacte reglementen waren op het gala van Topfighter, maar het filmpje lijkt me geen sluitend bewijs voor wat dan ook te zijn. Hierbij wil ik geen partij trekken voor Memo of Wim (ik ken geen van beide kampers, maar vermoed dat ze beiden zeer goed zijn in wat ze doen: mix-fighting), ik schrijf enkel neer wat ik kan afleiden uit het weinige beeldmateriaal uit het getoonde filmpje.

Ik ben benieuwd naar het gehele titelgevecht en de andere partijen en hoop dat er een derde Wim vs. Memo komt, dan probeer ik zeker te gaan kijken!

Wim, herstel snel en Memo, proficiat met je overwinning en de titel!

Christophe
13-10-2006, 14:09
,
Mehmet en Wim hebben er idd een knaller van een partij van gemaakt. Erg technisch en op het scherpst van de snede. De organisatie van het gala vond ik echter zeer beroerd. Staanplaatsen :shock: zodat je zes uur kon gaan staan kijken; nou ben ik niet te beroerd om te staan maar het neemt wel een hoop kijkplezier weg. Regels die vlak voor de partij gewijzigd worden (zo mochten er bijv. opeens knieen naar het hoofd gemaakt worden op de grond) een beetje twijfelachtig. Een scheidsrechter die touw vasthouden om een take down te voorkomen (meerdere malen) toestaat. Het uit de ring laten vallen met iemand die back mount heeft onbestraft laten evenals een niet toegestane soccerkick naar het hoofd van een liggende tegenstander en als klapper op de vuurpijl een organisator/ trainer die Felipe Costa (die als coach wou kijken hoe het was met Wim na de val(!) uit de ring) wegschreeuwt en wegduwt op zeer agressieve wijze, vervolgens grijpt de beveiliging Felipe uit loyaliteit naar de organisator waarop een reactie volgt uit het 'exit' publiek. In mijn ogen niet meer dan logisch. Vervolgens stapt de aanstichter van deze rel de ring in om de zogenaamde 'relschoppers' te vertellen dat dit een sport is en dat men zich dient te gedragen. Een duidelijk voorbeeld van de maatschappij dat ben jij... maargoed het was wel een spannende partij tussen Wim en Mehmet. Ik hoop overigens wel op een rematch tussen de beide heren op neutraal terrein bijv. NEDERLAND! Het staat nu 1-1 en beide knokkers zijn erg aan elkaar gewaagd. Erg veel respect voor deze mannen maar ik zet nooit meer voet op een gala dat georganiseerd wordt door deze organisatie!

1. de regels waren al maanden op voorhand opgestuurd en niet veranderd ter plaatse,dus daar zit je volledig naast
2; als je het zelf beter kan organiseren ,moet je dit doen en niet enkel kritiek hebben zodat je weet waarover je praat wat erbij komt zien, kan ik even ambetant daar komen doen...
3.ivm met soccerkick...ben ik met je eens,moest bestraft worden
4;kruip niet te dicht tegen Filipe aan of je zit in zijn kont...was gewoon heat of moment waar jij een drama van maakt en Felipe niet....
5;security heeft enkel hun job gedaan, eikels verwijderen( niet Felipe maar die ene kut klojo,die kwam moeien...)
6.HOU JE AAN JE WOORD EN BLIJF WEG!!
7. Wim is een klassebak en topper,hij krijgt van mij alle respect!!
8; SLOTJE AAN MIJN ZIJDE!!!


Benny Rogmans

Geen "volwassen" discussie is compleet zonder te insinueren dat de ander een "homo" zou zijn.

:lol: Hahaha, inderdaad, sterke actie!

Het feit dat deze promoter zijn verweer op kritiek op deze wijze kracht denkt bij te zetten bewijst in mijn ogen genoeg. Ik denk dat een ieder zijn eigen conclusies maar moet trekken over wie de de 'schuldige' was bij dit incident.

Hahahaha, en weet je wat helemaal lollig is?! Toen ik deze reply van Benny gisteren tegen Felipe vertelde, moest hij heel hard lachen en zei dat het net Benny was die de bewuste avond - nadat Felipe hem had verteld wie hij was - behoorlijk in zijn kont aan 't kruipen was (om de man's eigen woorden te gebruiken)! Takes one to know one I guess! :lol: :wink: :lol:


wat maken jullie er toch een drama van.Benny wou zijn vechter beschermen Felipe ook maar Benny wist niet wie hij was dus duwde hij hem in de armen van de securety.
Benny heeft zich meermaals verontschuldigd bij Felipe (ook tussen de 2 rondes) en hij begreep Benny ook.


Persoonlijk vind ik dat je niemand moet duwen: geen Braziliaanse wereldkampioen en ook geen gewone toeschouwer ... zeker niet als ze kleiner zijn dan jezelf! Ik vraag me af of er meermaals verontschuldigd zou geweest zijn als Felipe gewoon een bezorgde fan was geweest?!

Christophe
13-10-2006, 14:20
Dat de vechters uit de ring vallen tot daar toe,maar Benny had geen enig benul wie dat die man was die toestapte naar de vechters,mss wou hij wel één van de vechters aanvallen,wie weet.Hoe kan hij nu weten dat dat Felipe was en/of één van de trainers van Wim.En in al die drukte en stress was het zijn eerste reactie om hem weg te duwen.En over dat "Boe geroep":zoiets hoort thuis op bijna elk gala.Daarom moeten ZEKER Topfighter niet slecht afgeschilderd worden.Toen Kevin Randleman en Fatih Kocamis op de grond lagen bij de Pride Rotterdam Rumble was de helft van het publiek hen aan't uitfluiten,WAS DAT GEPAST?Was dat respect tegenover de vechters?En zeker als één van de vechters een Pride vechter is?NEEEEEEEEEN!!!!Maar het gebeurt!!!!!!En is iets dat ook op een voetbalmatch kan gebeuren en het is ook gebeurt met één Topfighter die maar amper Boe geroepen heeft.En voor de rest al die kritiek en commentaar op ons coach Benny is zeker niet gepast.Ik vraag me af hoe dat jullie zouden reageren als een wildvreemde "kleine" man bij zo'n onder druk staande titelgevecht de vechters naderde die uit de ring vielen????????Ik hoop dat dit één van de laatste berichten is over dit onderwerp.....

:lol: Hahaha, ik wist niet dat er ook comedy was op Mixfight! :wink:

Opm. 1: Inderdaad, iedereen die Felipe al ooit van dichtbij heeft gezien weet dat hij er enorm bedreigend uitziet! En dat was vast ook te merken aan zijn gedrag. Misschien wou hij wel een vechter in zijn UFO sleuren om er "in deeper space" medische proeven op te doen ... wie weet! :lol:

Opm.2: Ik dacht net dat BOE-roepen op geen enkel gala thuis hoort?!? Maar ik ben wellicht verward (en verwend) door al die Nederlandse (shooto-) gala's waar ik al ben gaan kijken: fijne sfeer, sportieve vechters (én trainers), eerlijke scheidsen en gepassioneerd publiek met kennis ter zake ... heerlijk!

Opm.3: Ik kan me inbeelden dat je dat inderdaad zou willen, want jullie komen er niet bepaald rooskleurig uit! Jammer maar helaas!

Marco (scheids)
13-10-2006, 14:24
Ik ben dan wel geen profesionele scheidsrechter, maar kan toch zeggen dat ik een behoorlijk aantal MMA wedstrijden gescheidst heb.

Ik maak ook fouten maar hier had de scheidsrechter allereerst de touwen strak moeten laten zetten...de manier opzettelijk of niet waarop ze door de touwen heengaan mag nooit gebeuren !!

Ten tweede haald de vechter in de lichte kleur shorts veel te veel voordeel uit de situaties waarbij hij herhaaldelijk de touwen grijpt, als scheids moet je in zo'n situatie dichter bij de vechters staan en ingrijpen en vermanen, en doet hij dat een een tweede keer (wat ik ook zag in t filmpje, moet ie de vechter een OW geven.
Ook op t moment dat de andere vechter op de rug van zn tegenstander een verwurging wil aanzetten moet ie dichterbij gaan staan, daarmee voorkom je dat ze door de touwen heenvallen, en ook als de vechter out gaat moet je hem beschermen in zijn val.

Ben wel benieuwd hoe de wedstrijd hervat is nadat ze beide uit de ring zijn gevallen?

Belgium
13-10-2006, 15:05
ik vind persoonlijk dat in belgie het meer een vriendjespolitiek is, want iedereen weet dan Benny Rogmans en Mario d'Hoker het Mixfight-associatie in handen hebben en dus zij kiezen wie wel en wie niet vecht voor een titel. dat vind ik zeer spijtig want zoals je kan zien zijn het bijna altijd topfighters die vechten voor een titel al is het nu A of B klasse. En natuurlijk houden zij dan het klassement in handen, maar houden niet veel rekening met andere vechters dan hun club of goeie vrienden uit andere clubs.
het probleem is dan ook dat ze eender wie ook maar laten vechten voor de club (als je trainer maar beste vriendjes is met Mario of Benny)
zoiets vraagt dan dat er iemand anders een tweede mixfightbond opricht en dat zou belachelijk zijn, want zoals te zien in nederland heb je dit probleem ook dat er wereldkampioenen en europese kampioenen worden gecrëeerd in Groningen bij die zogezegde Vale-Tudo bond.

Razo
13-10-2006, 15:18
Hoi,

Het is zeker niet mijn bedoeling om Memo in een slecht daglicht te stellen.
Ken

dat doe je zeker niet door hem "the cheater" te noemen :wink: erg sportief

Razo
13-10-2006, 15:20
wolverine noemt hem geen cheater.

en je kan wel duidelijk op dat filmpje zien dat hij zich afzet voordat ze de ring uitvallen.

lees mijn orginele bericht dan maar eens tegoei :wink:

Razo
13-10-2006, 15:30
Ik ben dan wel geen profesionele scheidsrechter, maar kan toch zeggen dat ik een behoorlijk aantal MMA wedstrijden gescheidst heb.

Ik maak ook fouten maar hier had de scheidsrechter allereerst de touwen strak moeten laten zetten...de manier opzettelijk of niet waarop ze door de touwen heengaan mag nooit gebeuren !!

Ten tweede haald de vechter in de lichte kleur shorts veel te veel voordeel uit de situaties waarbij hij herhaaldelijk de touwen grijpt, als scheids moet je in zo'n situatie dichter bij de vechters staan en ingrijpen en vermanen, en doet hij dat een een tweede keer (wat ik ook zag in t filmpje, moet ie de vechter een OW geven.
Ook op t moment dat de andere vechter op de rug van zn tegenstander een verwurging wil aanzetten moet ie dichterbij gaan staan, daarmee voorkom je dat ze door de touwen heenvallen, en ook als de vechter out gaat moet je hem beschermen in zijn val.

Ben wel benieuwd hoe de wedstrijd hervat is nadat ze beide uit de ring zijn gevallen?

midden de ring, zelfde positie voor ze uit de ring vielen

Christophe
13-10-2006, 15:33
Die cut die bij Wim onstond is gebeurd ten eerste bij eerste ronde door een opstoot, en een knie. En in de tweede ronde kreeg Wim nog twee mal knie tegen het hoofd toen hij wou shooten, het feit dat zei uit de ring zij n gevallen heeft niks te maken met die cut. En nogmaals, ze hebben na dat incidentje van buiten de ring toch terug de zelfde positie begonnen, en binnen in de ring...
Je kan beter de gehele gevecht laten zien in plaats van de delen dat jij wilt dat de anderen zien, memo domineerde de gevecht en heeft gewonnen.
Als het dvd van de gala uit is, zullen we de match is laten zien en dan mogen de anderen erop reageren.
Die knien dat Wim kreeg zet je wel niet op he!!!
Probeer de mensen niet te misleiden door 10 seconden van heel de gevecht te laten zien...
Er komt zeker een 3 de match tussen hun, don't worry!!!

Dezelfde positie?! In de ogen van de scheids zal het wel dezelfde positie geweest zijn ja, maar daar blijft het dan ook bij! Memo heeft goed gevochten, dat gaat niemand hier betwisten, maar het is een feit dat hij zich meermaals heeft rechtgehouden door zich aan de touwen vast te houden én dat hij Wim met opzet uit de ring heeft gegooid. Als een goede (of liever: een echte) scheids hier gepast op had gereageerd, had het gevecht (en dus ook het eindresultaat) er misschien héél anders uit gezien! Ik zou dezelfde partij eens graag zien met Niels of Marco als scheids, dan weten we pas echt wie de titel waardig is!

Het is misschien geen slecht idee om inderdaad de hele partij hier te posten!

Razo
13-10-2006, 15:53
ik vind persoonlijk dat in belgie het meer een vriendjespolitiek is, want iedereen weet dan Benny Rogmans en Mario d'Hoker het Mixfight-associatie in handen hebben en dus zij kiezen wie wel en wie niet vecht voor een titel. dat vind ik zeer spijtig want zoals je kan zien zijn het bijna altijd topfighters die vechten voor een titel al is het nu A of B klasse. En natuurlijk houden zij dan het klassement in handen, maar houden niet veel rekening met andere vechters dan hun club of goeie vrienden uit andere clubs.
het probleem is dan ook dat ze eender wie ook maar laten vechten voor de club (als je trainer maar beste vriendjes is met Mario of Benny)
.


momenteel hebben we 3 titels, de ene gewonnen op KO kamil, andere op punten wedstrijd gedomineerd door Akin, en laatste deze... ze hebben het alle3 verdiend niks te maken met Benny zn vriendjespolitiek ofzo.

DAVID
13-10-2006, 15:54
ik vind persoonlijk dat in belgie het meer een vriendjespolitiek is, want iedereen weet dan Benny Rogmans en Mario d'Hoker het Mixfight-associatie in handen hebben en dus zij kiezen wie wel en wie niet vecht voor een titel. dat vind ik zeer spijtig want zoals je kan zien zijn het bijna altijd topfighters die vechten voor een titel al is het nu A of B klasse. En natuurlijk houden zij dan het klassement in handen, maar houden niet veel rekening met andere vechters dan hun club of goeie vrienden uit andere clubs.
het probleem is dan ook dat ze eender wie ook maar laten vechten voor de club (als je trainer maar beste vriendjes is met Mario of Benny)
zoiets vraagt dan dat er iemand anders een tweede mixfightbond opricht en dat zou belachelijk zijn,


Wat er allemaal uit de doos komt!!! Mixfight is er maar pas aan het groeien in België en is nu erger aan het worden dan het schandaal in het boksen!!!!
Vriendjespolitiek,klassement in handen, goeie vrienden uit anders clubs. Kan zijn maar ik denk wel dat er overdreven wordt!!!
Maar ook dat de scheidsrechters meer attenterter moeten worden want er worden teveel fouten gemaakt en ik betwijfel of ze de Pride volgen.

Wim
13-10-2006, 15:57
Ben wel benieuwd hoe de wedstrijd hervat is nadat ze beide uit de ring zijn gevallen?

In het midden van de ring, ik op de rug van Mehmet, met 1 haak in (linkervoet), zonder de wurging (mata leao). Zonder duidelijk startsignaal van de scheids of de vraag of we klaar waren.

Daarna heeft Mehmet mijn linkhandschoen vastgepakt met beide handen. Die ging half uit toen ik mijn hand wilde bevrijden. Ik gaf slagen met mijn vrije rechtse hand, maar de scheids verbood me van verder te slagen uit die positie. Toen ik dan maar verder probeerde mijn linkerhand te bevrijden, kreeg ik een verwittiging om te werken of anders rechtstaan.
Wat er daarna gebeurd is, kan je hopelijk binnenkort op het volledige filmpje zien :)

Lip is al beter, kan volgende week wel terug beginnen rollen denk ik :) Bedankt Marco!

Dennis
13-10-2006, 15:58
Er zijn bewust geen stoelen geplaatst in de zaal omdat dit ten eerste veel plaats in beslag neemt , ten tweede gemakkelijk kan gebruikt worden door bvb zo'n agressieve supporter als die parasiet van gisteren , en ten derde om ongelukken te vermijden.
sommige supporters durven als eens op stoelen te gaan staan .
Trouwens wat voor nut heeft het .
Uit meerdere gala's is gebleken dat de mensen door de stoelen heen kruipen naar de dranghekken toe en de mensen die dan op de stoelen zitten beginnen zich te ergeren omdat ze niets meer zien .

Trouwens ik heb die dag 18 uur op mijn poten gestaan en als je iets of wat Man bent zeur je daar niet over .


Merkwaardige redenatie om geen stoelen neer te zetten :roll:

Christophe
13-10-2006, 16:09
Er zijn bewust geen stoelen geplaatst in de zaal omdat dit ten eerste veel plaats in beslag neemt , ten tweede gemakkelijk kan gebruikt worden door bvb zo'n agressieve supporter als die parasiet van gisteren , en ten derde om ongelukken te vermijden.
sommige supporters durven als eens op stoelen te gaan staan .
Trouwens wat voor nut heeft het .
Uit meerdere gala's is gebleken dat de mensen door de stoelen heen kruipen naar de dranghekken toe en de mensen die dan op de stoelen zitten beginnen zich te ergeren omdat ze niets meer zien .

Trouwens ik heb die dag 18 uur op mijn poten gestaan en als je iets of wat Man bent zeur je daar niet over .


Merkwaardige redenatie om geen stoelen neer te zetten :roll:

:lol: Hahahaha, inderdaad!

Myny
13-10-2006, 16:16
momenteel hebben we 3 titels, de ene gewonnen op KO kamil, andere op punten wedstrijd gedomineerd door Akin, en laatste deze... ze hebben het alle3 verdiend niks te maken met Benny zn vriendjespolitiek ofzo.

De commentaar op alleen titels voor topfighter vind ik een beetje belachelijk. Normaal vocht Guy Lemmens tegen Ludo Boulvin voor de titel -85kg, maar door een blessure op het allerlaatste moment sprong Kamil in voor guy en won toen de titel. Dat had helemaal niks met vriendjespolitiek te maken, maar was gewoon super dat Kamil nog insprong met maar 3 dagen voorbereiding.
Hier mag je wat meer respect voor geven....

Wat betreft Akin in de B klasse, ik dacht dat hij tot dat moment ongeslagen was? als ik me niet vergis, dan was het toch wel een Hele goeie kandidaat om voor een titel te vechten toch?

Met te zeggen dat Topfighter alleen titels heeft door vriendjespolitiek disrespecteer je deze vechters zwaar, en dat is erg triest!

Christophe
13-10-2006, 16:17
Ben wel benieuwd hoe de wedstrijd hervat is nadat ze beide uit de ring zijn gevallen?

In het midden van de ring, ik op de rug van Mehmet, met 1 haak in (linkervoet), zonder de wurging (mata leao). Zonder duidelijk startsignaal van de scheids of de vraag of we klaar waren.

Daarna heeft Mehmet mijn linkhandschoen vastgepakt met beide handen. Die ging half uit toen ik mijn hand wilde bevrijden. Ik gaf slagen met mijn vrije rechtse hand, maar de scheids verbood me van verder te slagen uit die positie. Toen ik dan maar verder probeerde mijn linkerhand te bevrijden, kreeg ik een verwittiging om te werken of anders rechtstaan.
Wat er daarna gebeurd is, kan je hopelijk binnenkort op het volledige filmpje zien :)

Lip is al beter, kan volgende week wel terug beginnen rollen denk ik :) Bedankt Marco!

Positie voor de val: Wim op Mehmet's rug met 2 (!!!) haken in en mata leão klaar om aangezet te worden (en genoeg tijd om het effectief te doen). Positie na de val uit de ring: zie hierboven!

Ik vraag me af of de mensen die beweren dat ze toch in dezelfde positie mochten herstarten (zoals de scheids, Razo, e.d.) echt niet beter weten, moedwillig liegen of gewoon niet heel goed zien! :twisted:

Christophe
13-10-2006, 16:23
Die cut die bij Wim onstond is gebeurd ten eerste bij eerste ronde door een opstoot, en een knie. En in de tweede ronde kreeg Wim nog twee mal knie tegen het hoofd toen hij wou shooten, het feit dat zei uit de ring zij n gevallen heeft niks te maken met die cut. En nogmaals, ze hebben na dat incidentje van buiten de ring toch terug de zelfde positie begonnen, en binnen in de ring...
Je kan beter de gehele gevecht laten zien in plaats van de delen dat jij wilt dat de anderen zien, memo domineerde de gevecht en heeft gewonnen.
Als het dvd van de gala uit is, zullen we de match is laten zien en dan mogen de anderen erop reageren. Die knien dat Wim kreeg zet je wel niet op he!!!
Probeer de mensen niet te misleiden door 10 seconden van heel de gevecht te laten zien...
Er komt zeker een 3 de match tussen hun, don't worry!!!

Ik ben het helemaal met je eens dat we beter het hele gevecht laten kunnen laten zien. Dan kan het ervaren Mixfight.nl ledenbestand een eerlijke mening vormen over wat er is gebeurt. Niet wachten op de DVD, tegen dat die uitkomt is dit misschien niet meer actueel! Gewoon de beelden (zonder editing) hierop zetten. Ik vrees alleen dat jullie goed weten dat jullie verhaal dan niet bepaald aan kracht wordt bijgezet! :twisted: Lijkt me eigenlijk best vervelend!

Wolverine
13-10-2006, 16:41
allerlaatste moment sprong Kamil in voor guy en won toen de titel

Inderdaad prachtige prestatie van Kamil want Ludo is een goeie vechter.


Wat betreft Akin in de B klasse, ik dacht dat hij tot dat moment ongeslagen was?

Minder dan een maand voordien werd een partij tegen dimitri 'hulk' broes als onbeslist verklaard terwijl er duidelijk sprake was van een rope-escape door Akin. Ook hier discussie over de regels.

De titel partij werd terecht gewonnen door Akin, maar volgens mij niet tegen de juiste tegenstander. Had rematch tegen hulk moeten zijn...


Topfighter alleen titels heeft door vriendjespolitiek

Is inderdaad niet correct voor de vechters, maar er zijn zeker nog andere goeie vechters in belgie, die gewoon de kans nooit gekregen hebben.

DAVID
13-10-2006, 16:43
Schande van de scheids maar de buit is binnen, ik denk dat wij naar de bond moeten gaan stappen dat er teveel fouten worden gemaakt of niet???

Razo
13-10-2006, 16:44
ik denk dat ken de beelden van deze wedstrijd wel heeft (als hij ze in stukken kan laten zien) dus vraag maar eens aan hem of hij de hele partij wil uploaden. van ons kant hebben we alleen maar fotos omdat we wiste dat er een dvd zou komen.

Ronald
13-10-2006, 16:46
Ik ben het helemaal met je eens dat we beter het hele gevecht laten kunnen laten zien. Dan kan het ervaren Mixfight.nl ledenbestand een eerlijke mening vormen over wat er is gebeurt. Niet wachten op de DVD, tegen dat die uitkomt is dit misschien niet meer actueel! Gewoon de beelden (zonder editing) hierop zetten.
Ik stem voor :wink: . Ik zou de partij graag in z'n geheel willen zien.

Christophe
13-10-2006, 16:50
ik denk dat ken de beelden van deze wedstrijd wel heeft (als hij ze in stukken kan laten zien) dus vraag maar eens aan hem of hij de hele partij wil uploaden. van ons kant hebben we alleen maar fotos omdat we wiste dat er een dvd zou komen.

Ik ben zeker dat Benny de beelden volledig heeft, en zelfs in betere kwaliteit dan dat Ken ze heeft, dus vraag daar maar even na! :wink:

Jochem
13-10-2006, 16:51
Ik ben het ermee eens dat de herstart niet goed is geweest, en dat het touw grijpen gestraft had moeten worden. Maar ik denk ook te zien dat de vechter het touw wil grijpen (wat ook niet mag...), maar mis grijpt, en daardoor valt. Ik denk dat in dit geval de scheids schuldig is, niet de vechter. just my opinion.
Gewoon een rematch, en dan niet proberen knieen weg te koppen Wim ;). Dan komt het wel goed, en krijg je je titel.

beterschap

Razo
13-10-2006, 16:52
hij heeft binnenkort beelden ja maar dan moet je wachten op de dvd, en aangezien je niet kan wachten :wink:

Wolverine
13-10-2006, 17:11
ik denk dat ken de beelden van deze wedstrijd wel heeft

Ik heb inderdaad beelden, maar van zeer slechte kwaliteit. Ze werden me toegezonden en zijn waarschijnlijk met een verborgen camera opgenomen omdat filmen verboden was op het gala. Kzie volgende keer al iedereen afgetast worden bij het binnenkomen :-)

Kreeg al naar mijn hoofd gesmeten dat Memo waarschijnlijk slechts 3 maal de touwen vastgreep, omdat er in het filmke slechts drie voorbeelden staan. Dit was dus niet het geval, en het fimpje is enkel een illustratie van de enkele malen die duidelijk in beeld kwamen. En zo hopelijk andere scheidsrechters inzicht te geven zodat andere vechters niet een gelijkaardige situatie moeten meemaken...

Het is aan de promotor van het gala om de beelden officieel te verspreiden, ik heb volgens de belgische wetgeving enkel het recht om fragmenten in een bepaalde context te gebruiken.

Of Memo nu wel of niet had moeten winnen, laat ik helemaal in het midden. Het gaat mij vooral over alle handelingen die verboden zijn en toch ongestraft gebeurt zijn...

Wolverine
13-10-2006, 17:15
maar mis grijpt, en daardoor valt

Dacht ik eerst ook, maar kijk eens goed naar de linkervoet. Het is niet vallen en grijpen naar de touw, maar grijpen naar het touw en afduwen op de voet.

Kan natuurlijk altijd dat het niet met opzet was, maar de beelden spreken dit toch tegen. Iemand meer inzicht ?

Razo
13-10-2006, 17:17
dan moet er gewacht worden op de dvd. wil de partij ook wel eens opnieuw zien.

Wim
13-10-2006, 17:29
Ik ben het ermee eens dat de herstart niet goed is geweest, en dat het touw grijpen gestraft had moeten worden. Maar ik denk ook te zien dat de vechter het touw wil grijpen (wat ook niet mag...), maar mis grijpt, en daardoor valt. Ik denk dat in dit geval de scheids schuldig is, niet de vechter. just my opinion.
Gewoon een rematch, en dan niet proberen knieen weg te koppen Wim ;). Dan komt het wel goed, en krijg je je titel.

beterschap

Volgens mij is het altijd de scheids die schuldig is. Een handeling van een vechter kan al dan niet onsportief zijn, maar het is altijd aan de scheidsrechter om fouten te bestraffen.
Het is niet de eerste keer dat mij iets gelijkaardigs gebeurt, begin het gewoon stilaan beu te worden.
Maar goed het zal er wel bij horen zeker... binnen tien jaar staat misschien alles op punt en kunnen we er allemaal wel mee lachen zeker.
Maar zolang mijn lip niet genezen is, doet lachen pijn :wink:

dirk
13-10-2006, 22:53
ik vind persoonlijk dat in belgie het meer een vriendjespolitiek is, want iedereen weet dan Benny Rogmans en Mario d'Hoker het Mixfight-associatie in handen hebben en dus zij kiezen wie wel en wie niet vecht voor een titel. dat vind ik zeer spijtig want zoals je kan zien zijn het bijna altijd topfighters die vechten voor een titel al is het nu A of B klasse. En natuurlijk houden zij dan het klassement in handen, maar houden niet veel rekening met andere vechters dan hun club of goeie vrienden uit andere clubs.
het probleem is dan ook dat ze eender wie ook maar laten vechten voor de club (als je trainer maar beste vriendjes is met Mario of Benny)
zoiets vraagt dan dat er iemand anders een tweede mixfightbond opricht en dat zou belachelijk zijn, want zoals te zien in nederland heb je dit probleem ook dat er wereldkampioenen en europese
kampioenen worden gecrëeerd in Groningen bij die zogezegde Vale-Tudo bond.

Sen Dirk,
Ik vind het zielig dat hier de federatie & Benny worden aangevallen, zijn jullie misschien al vergeten wat Benny allemaal voor jullie sport heeft gedaan, tot over een jaar of 2-3terug stelde het Mix fight niet veel voor in België.
Ik moet zeggen dat ik aangenaam verast was van het niveau i/h Belgisch Mix Fight, en de scheidsrechters vond ik persoonlijk goed mee met de situatie.
( Heb al veel erger zaken gezien,,,,,,,, zelfs in Holland bij de grote organisaties)

Benny heeft hier de laatste jaren een massa WERK & TIJD in gestoken om alles op punt te zetten, allemaal voor jullie Mix fight ( Als dit de BUDO spirit is awel merci)

Kampioenen:
En dat Benny een paar Belgische kampioenen heeft, niet moeilijk hij heeft ook een pak vechters, of het zegt misschien ook iets over zijn manier van lesgeven,,, (Niet L*ll*n maar vechten).

Zitjes:
Ik had ook liever gehad dat ik op mijn gemak kon zitten, maar als ik het anders bekijk in NL geef je 15€ aan een jeugd gala,,, waar je ook moet rechtstaan.
Zo vind je op elk gala wel iets (als je echt wil zoekt).

Gedrag v Benny:
Ik praat dit niet goed & Benny zelfs ook niet,, vandaar ook zijn excuses…
Of moet hij eerst te voet naar Scherpenheuvel gaan voor vergiffenis :o) :o) .

Het zou ook al een stuk helpen als de trainers & verzorgers in sportkledij aan de ring staan.
Als ik me niet vergis?? stond de persoon in kwestie daar gewoon in burgerkledij…..GEEN sportkledij . (ik geloof zelfs dat dit en verplichting is,,,, zie reglement)

En iedereen weet als trainer leef je enorm mee met je vechter & op die momenten reageert men toch altijd impulsiever dan normaal.,,,, of niet??


Al bij al vond ik het een goed gala, Proficiat aan de organisatie en aan alle vechters, die zorgde voor het spektakel.

Sportieve groetjes
Sen Dirk
Team DEATH ROW

nick77
14-10-2006, 01:13
Nick Helsen,

Denk dat het dankzij benny is dat het hele mix fight gebeuren in belgie een plaats heeft gekregen, Denk dat de reactie van Benny enkel maar bewijst dat hij voor de sport leeft en dat hij een zeer goede coach is die er staat voor zijn jongens.
Het is een beetje zielig dat sommige mensen dit gala proberen af te breken om kleine dingen zoals bv zitplaatsen, weet zeker dat die kleine fouten volgend jaar opgelost worden.
Er is door heel het TEAM topfighter kei hard gewerkt om dit gala tot een succes te brengen,

In plaats van elkaar af te breken, zouden alle clubs elkaar moeten steunen.
grtz

Budo--Mix
14-10-2006, 16:04
Is Wim echt de enige volwassen vechter van EXitt ????
Ik moet het gaan geloven hoor .

Jullie breken hier een club totaal af en trekken de hele organisatie van het gala in het belachelijke .

Ik vind dit echt triestig hoor en zeer onsportief .

En dit alles terwijl team topfighter met alle andere clubs in Nederland en België wel een goede relaties verstandhoudingen hebben .
Zielig hoor.

Als er iets outloopt is het toch door vergissingen van de scheids zeker , en niet van de club .
Als jullie toch zo'n commentaar hebben , dan blijf je volgend jaar maar weg .

Wim
14-10-2006, 18:17
Is Wim echt de enige volwassen vechter van EXitt ????
Ik moet het gaan geloven hoor .

Jullie breken hier een club totaal af en trekken de hele organisatie van het gala in het belachelijke .

Ik vind dit echt triestig hoor en zeer onsportief .

En dit alles terwijl team topfighter met alle andere clubs in Nederland en België wel een goede relaties verstandhoudingen hebben .
Zielig hoor.

Als er iets outloopt is het toch door vergissingen van de scheids zeker , en niet van de club .
Als jullie toch zo'n commentaar hebben , dan blijf je volgend jaar maar weg .

Normaal doe ik er niet aan mee om discussies aan te gaan op een forum, maar nu begint het toch wel te erg te worden.
Op welke post maakt er iemand van Exit heel team topfighter belachelijk???
Enkele Exit-leden hebben hier alleen enkele feiten weergegeven. Hoe deze gebeurt zijn en wiens fout iets is, moet iedereen maar voor zichzelf uitmaken.
Het enige wat iemand uit Exit over de organisatie gezegd heeft, is dat er geen stoelen waren. Geen verwijt, gewoon een mening zoals er hier zoveel worden weergegeven. Geen grove belediging volgens mij...

De enige post waar heel de organisatie in het belachelijke getrokken wordt is die gemaakt door 'Belgium'. Een anonieme nieuwe user met 1 post. Die kan door eender wie gemaakt zijn. (Net zoals enkele andere posts hier in deze discussie!!!)

En geloof mij, ook Exit heeft een goed verstandhouding met de meeste andere clubs uit België en Nederland. Ook met team topfighter... Als we hen op een gala tegenkomen, gaat het er altijd sportief aan toe.

Benny heeft zeker en vast veel voor de sport gedaan, dat trekt niemand in twijfel. Maar de eerste die in België met mixfight op zijn gala's is begonnen, is wel Christophe Lambaux geweest,
Van een algemene regelgeving was toen nog geen sprake. Voor iedere wedstrijd werden de regels de dag zelf besproken en de nodige fouten zijn dan ook gebeurd. (Weet iedereen nog mijn 1e wedstrijd tegen Pislik 2 jaar geleden?)
Christophe en Ken zijn de eerste geweest die de federatie gewezen heeft op de noodzaak van serieuze regelgeving, 2 jaar lang maar niets gebeurde.
Uiteindelijk heeft Christophe de eerste algemene vergadering bijeengeroepen, ongeveer 1 jaar geleden. Hier waren zowel Ken als ik aanwezig om aan de scheidsrechters de regels uit te leggen. Ken is verder op ieder vergadering aanwezig geweest om mee te helpen. Behalve de laatste, juist de dag waarop de leden van de Belgische mixfight-council zijn gekozen.

En nu ik toch bezig ben…


de regels van de partij was al vanaf het begin al bekend, dus regels zijn niet op het laatste moment veranderd. Bij A kamp mixfight zijn altijd al de knieen naar het hoofd toegestaan, dat moet je is leren. Wel er was veel spanning tijdens het wedstrijd, toen wim en memo buiten de ring zijn gevallen hebben ze toch de zelfde positie begonnen midden in de ring, dus er valt ook niks te klagen over dat. De positie was hervat!!! Wim wou nog een wurging aan zetten toen ze al buiten de ring waren...

De regels waren inderdaad op voorhand bekend. Alleen zijn ze al bij verschillende wedstrijden de dag zelf aangepast. En van knieën op grond was tegen mij nog nooit gesproken in België voor deze partij.
Maar geen probleem de regels zijn voor iedereen hetzelfde. En knieën op grond moet je inderdaad eens leren...
Voor mijn part zijn zelfs kopstoten en ellebogen toegelaten, maar maak de regels wel logisch.
Op dit moment zijn in de Belgische mixfight-regels knieën en stoten naar het hoofd op de grond toegelaten. Maar trappen op de grond zijn verboden, zelfs trappen naar de benen of het lichaam.
Dus... iemand die rechtstaat mag naar beneden op het hoofd knieën, maar vanuit de guard mag je niet naar het gezicht of lichaam trappen om de tegenstander weg te houden...???
Verder... een positie is inderdaad hervat. Alleen niet dezelfde...
Ik wurgde verder naast de ring? Inderdaad..., dezelfde wurging die ik vasthad voor ik uit de ring viel. Eerlijk gezegd wist ik niet goed wat mij overkwam en aan lossen dacht ik op dat moment helemaal niet.


...en toen kwam felipe zien en is er wat misverstand gebeurd tussen de coaches. Dat ene bezopen en dronken toeschouwer met zijn exit bjjj t-shirt die niks afweet van mixfight begint rellen te schoppen, helemaal verkeerd. Coaches waren sportief tegen elkaar en dat zijn ze altijd al geweest buiten de gevecht ook.
Wat er in de kleedkamers gebeurd of achter de schermen gebeurd zien de meesten niet, kleed kamer van wim was naast die van memo en er was geen ruzie tussen de beide.
Fout moet je niet zoeken bij team topfighter of bij exit bjj, een of andere dronken wannabe toeschouwer heeft problemen veroorzaakt en is snel opgelost door de security!!!

Die "bezopen toeschouwer" mag niet drinken voor zijn geloof, hij is moslim. Verder traint hij ook reeds enkele jaren en weet hij wel degelijk iets af van mixfight.
De rest is waar. In de kleedkamer zijn geen discussies geweest en iedereen is sportief geweest tegen mekaar. En ik zie geen enkele reden om in de toekomst niet sportief meer te zijn tegen elkaar.
Post zo snel mogelijk het volledig gevecht, want ik wil het ook nog wel eens zien :)
Dan is dit alles sneller achter de rug.

Sportieve groeten,
Wim

Budo--Mix
14-10-2006, 18:43
O.k
Wim.
Mijn excuses .

Laten we erover ophouden , want heel het verhaal blijft hier duren .

Ik vind het aan de trainers van de verschillende sportscholen en de leden van het mixfightconsil om uit deze situatie uit te komen , en niet aan de anonieme posters of mensen die in naam van andere clubs posten .

Kamal
16-10-2006, 12:45
oplossing zie ik niet komen, zal eerder gezwegen worden tot iedereen vergeten is. waar blijft de gevecht?

DAVID
16-10-2006, 13:27
Scheids is ook een mens zeg ik, daarbij moet je je inbeelden als je 8 wedstrijden achtermekaar zit of je nog met gezond verstand een wedstrijd kunt begeleiden.
Meestal is dezelfde scheids die mixfight en kickthai ook begeleidt op één gala!!!Kun je dan nog de regels en reglementen nog goed bijhouden????? :roll:
Scheids heeft zeker niet kwaadwilleg Wim benadeeld maar één klein foutje kan heel wat schade brengen in mixfight.

Marco (scheids)
16-10-2006, 14:47
Scheids is ook een mens zeg ik, daarbij moet je je inbeelden als je 8 wedstrijden achtermekaar zit of je nog met gezond verstand een wedstrijd kunt begeleiden.
Meestal is dezelfde scheids die mixfight en kickthai ook begeleidt op één gala!!!Kun je dan nog de regels en reglementen nog goed bijhouden????? :roll:
Scheids heeft zeker niet kwaadwilleg Wim benadeeld maar één klein foutje kan heel wat schade brengen in mixfight.

Daar heb je wel een punt David .... als je op 1 avond en Muay Thai partijen en Mixfight´s scheidst moet je je koppie er zeker goed bijhouden kwa regels, en als je dan al aardig wat partijen op een avond hebt gehad en de laatste partij van de avond is meestal de hoofdpartij en dat is de moeilijkste en tevens ook de belangrijkste partij van de avond ... ik ga meestal voordat ik een laatste partij moet scheidsen gewoon even naar buiten om mn kop even leeg te maken, en me in alle rust even terug te trekken om daarna "fris" in de ring te staan.

En het is nou eenmaal zo dat als je de hele middag en/of avond een hoop partijen moet draaien en eventueel tussendoor nog even wat partijen moet jureren dat je vaak in de laatste partij wat minder scherp bent dan dat je eerder die avond bent.

Een tip is om dan inderdaad 1 a 2 partijen vooraf even naar buiten te gaan, even wat drinken, een sigaretje roken :wink: , en om dan pas de ring in te gaan.

Wim
16-10-2006, 14:53
Ik kan me voorstellen dat het vermoeiend is om een hele avond lang verschillende partijen achter mekaar te jureren en fouten kunnen inderdaad gebeuren.

Eén humoristisch detail: De scheidsrechter die praktisch heel de avond lang wedstrijd na wedstrijd (tot net voor mijn match) heeft gejureerd was Ivan, van origine een thai- en kickboksscheidsrechter en sinds enkele jaren nu ook mixfight. Ik heb de man al verschillende keren hele avonden in de ring weten staan en ik heb bij hem zo goed als nooit te klagen gehad.
De scheids die onze match deed, zei mij in de kleedkamer letterlijk: "Ik ga jullie match jureren want we kunnen we ons geen fouten veroorloven bij een A-kamp mixfight." Ik ga de man zijn naam niet noemen, maar als er iemand in België geacht wordt op de hoogte te zijn van de regels is hij het wel.
Er is wel een opstapeling geweest van verschillende "kleine" foutjes.
Ik zeg niet dat het moedwillig is gebeurd.
Dit even ter zijde :)

Wim
16-10-2006, 14:57
en budo--mix... excuses aanvaard :)

nicolas the red
16-10-2006, 15:16
Een tip is om dan inderdaad 1 a 2 partijen vooraf even naar buiten te gaan, even wat drinken, een sigaretje roken :wink: , en om dan pas de ring in te gaan.
haha goed om weten dat onze scheidsrechters er zo'n sportieve levenswijze op nahouden :wink:

Marco (scheids)
16-10-2006, 17:04
haha goed om weten dat onze scheidsrechters er zo'n sportieve levenswijze op nahouden :wink:

Mag ik ook een verslaving hebben ? :lol:

Budo--Mix
16-10-2006, 23:04
Wat mij bij sommige scheidsrechters wel opvalt is dat ze in mijn ogen tever van het gevecht blijven staan .

In een mixfight wedstrijd moet de scheids er als het ware overhangen .
Neem nu bvb een wurging op de grond.
Niet altijd simpel om te zien of er iemand aftikt als de scheid tever van het grondgevecht is .

En Wim bedankt voor de aanvaarding van mijn Excuses .
Ik bewonder je toch nog steeds hoor . :wink:

Kamil
17-10-2006, 02:17
DVD is uit van de gala, ik ga hem uploaden zodra ik tijd heb...
Ik heb nogmaals genoten van de partij.

Christophe
18-10-2006, 00:18
Kamil, bedankt voor het uploaden van het gevecht!

Ben
18-10-2006, 19:53
cristhope ik ga voortaan maar mee met niek aram en jij :lol:

Christophe
19-10-2006, 02:36
cristhope ik ga voortaan maar mee met niek aram en jij :lol:

Altijd welkom amigo, dat weet je! :wink: