PDA

View Full Version : Wat overkomt mij nou!!!



tobiase
10-10-2006, 14:06
Afgelopen zondag was ik vanuit Groningen gereden naar Zuidland, ergens onder Rotterdam voor een A partij onder auspicien van de FIMAC. We wereden die maandag ervoor gebeld of we een invalpartij wouden draaien tot maximaal 65 kilo tegen Werner Stoel. Normaal vecht ik op 63.5 dus we dachten is goed. Na drie uur rijden te zijn aangekomen konden we wegen. Ik woog 64.5, perfect hoorden wij. Tussen neus en lippen door vragen we wat het gewicht van Werner was. Als antwoord kregen we dat hij de dag ervoor al had gewogen, en dat hij 66.9 kilo was. Dus dat betekend op de wedstrijd dag zo'n 3 a 4 kilo zwaarder!!! Volgens de hoofdjury was dit een perfecte match!!! Bij mijn weten is het zo dat als iemand in de A klasse een gewicht afspreekt en het gewicht wordt de dag ervoor al niet gehaald, dat je hem laat aftrainen, of in ieder geval de tegenstander een dag ervoor op de hoogte stelt! Zeker als die helemaal uit Groningen moet komen. mijn trainer en ik wilden even overleggen, maar we werden meteen voor het blok gesteld. Als we niet vechten of niet gelijk besloten ktregen we geen gage! Sterker nog wij werden verantwoordelijk gehouden voor het niet doorgaan van de partij. de promoter John van der Spek wou niet eens met ons praten, en liet de hoofdjury het afhandelen. Die vond dat ik niet zo moest zeuren over twee kilo meer of minder! Ten eerste was het meer dan 2 kilo en ten tweede waarom spreek je en gewicht af. Na zo waardeloos te zijn behandeld zijn we ook per direct vertrokken, zonder gage en weer drie uur rijden voor de boeg!!!

Dit moest ik even kwijt!

Tobias Eijgelshoven
Loasana Gym

Tom
10-10-2006, 14:15
:shock: nouja...zo te zien zijn sommige mensen hun fatsoen ook kwijt, een paar kilo meer of minder had misschien niet uitgemaakt maar ze hadden het wel mogen laten weten, en netjes afhandelen.

Ach, zo zie je tenminste iets van nederland tijdens die 6 uur autorijden :P

Marco (scheids)
10-10-2006, 14:23
Er vervelend Tobias, maar had in ieder de hoofdjury verteld dat je weg was gegaan, nu stond jouw tegenstander om 23.15 uur opgewarmt klaar om te vechten en heb ik (ik was aanwezig voor de MMA partijen) als een gekko de hele hal, restaurant en kleedkamers lopen zoeken naar jullie, waarna ik begreep dat jullie vertrokken waren.

Ik weet van de overeenkomst tussen jullie en de promotor niets af, ik weet dat de vechter van Friends Gym in eerste instantie uit zou komen in een A partij tot 67,5 kg voor die partij was hij dus keurig op gewicht, omdat die partij niet doorging is hij tegen jou gematched, ik weet dat het verschil tussen jullie 2,4 kilo was, en dat dat verschil voor de hoofdjury van de Muay Thai partijen geen reden was om de partij te cancelen.

Dat jullie andere afspraken met een promotor hebben daar kan een official en zeer zeker je tegenstander niets aan doen.

Ik ken jullie sportschool (een klein beetje) en weet dat jullie het niet met opzet hebben gedaan, maar vertel de volgende keer tegen de hoofdjury en je tegenstander van jullie vertrek, nu was het voor je tegenstander een lange avond, hij stond serieus al klaar (opgewarmt en wel) en dan krijgt ie te horen (om 23.15 uur) dat zn tegenstander er niet meer is.

Groeten,
Marco.

jojo
10-10-2006, 14:46
tsja dit soort dingen houd je nooit tegen met gewichtsverschil
ik had een keer afgesproken tot 65kg te vechten ik was toen 62kg en die griet 68kg dus zeiden we dat ze er maar wat voor moest doen nou dat heeft ze gedaan (is natuurlijk niet zomaar 3kg af gegaan dat kan niet weet ik ook wel maar dat meisje liet gewoon zien dat ze er wat voor wilde doen om toch nog een paar kilo of gram eraf te halen)
we gingen toen naar de organisatie en die beweerde dat we tot 67kg hadden afgesproken nou ten 1e vecht ik altijd tot 65kg of 63,5kg niet zwaarder!! maar goed maakt niet uit ze deden gewoon normaal en als je gewoon normaal met elkaar praat en dingen regelt kom je er vaak beter uit als dat je tegen elkaar raar gaat doen.
we waren er samen uitgekomen hebben elkaar een hand gegeven en zijn gaan knokken.
ik kan jou/jullie best begrijpen dat je weggaat ik denk dat ik dit ook had gedaan al werd er zo gereageerd maar ik kan de frustratie van je tegenstander ook goed begrijpen die staat klaar om t eknokken en dan hoort hij dat jullie weg zijn gegaan.
denk dat dit gewoon een goede les is geweest voor een ieder die zich hiermee heeft bemoeid.

Sjaak
10-10-2006, 14:49
Er vervelend Tobias, maar had in ieder de hoofdjury verteld dat je weg was gegaan, nu stond jouw tegenstander om 23.15 uur opgewarmt klaar om te vechten en heb ik (ik was aanwezig voor de MMA partijen) als een gekko de hele hal, restaurant en kleedkamers lopen zoeken naar jullie, waarna ik begreep dat jullie vertrokken waren.

Ik weet van de overeenkomst tussen jullie en de promotor niets af, ik weet dat de vechter van Friends Gym in eerste instantie uit zou komen in een A partij tot 67,5 kg voor die partij was hij dus keurig op gewicht, omdat die partij niet doorging is hij tegen jou gematched, ik weet dat het verschil tussen jullie 2,4 kilo was, en dat dat verschil voor de hoofdjury van de Muay Thai partijen geen reden was om de partij te cancelen.

Dat jullie andere afspraken met een promotor hebben daar kan een official en zeer zeker je tegenstander niets aan doen.

Ik ken jullie sportschool (een klein beetje) en weet dat jullie het niet met opzet hebben gedaan, maar vertel de volgende keer tegen de hoofdjury en je tegenstander van jullie vertrek, nu was het voor je tegenstander een lange avond, hij stond serieus al klaar (opgewarmt en wel) en dan krijgt ie te horen (om 23.15 uur) dat zn tegenstander er niet meer is.

Groeten,
Marco.

Ik ga hier niet oordelen over afspraken want afspraak is afspraak en als jullie dat zo zijn overeengekomen dan moet dat nagekomen worden denk ik maar heb een zijdelingse vraag over gewichtsverschil.

Waarom wordt er in het kickboksen en MMA zo moeilijk gedaan over 1 of 2 kg meer, ik kan dat niet begrijpen vanuit mijn kyokushin achtergrond want daar is het normaal als je vecht met 10 kg verschil en in het zwaargewicht zelfs tot 30 kg meer en er is geen een vechter die daar moeilijk over doet.

Nogmaals ik oordeel niet over deze afspraak maar wil graag weten hoe de uiteindelijke gewichtsklasse indeling tot stand is gekomen in het verleden en of dit bij elke organisatie hetzelfde is voor zowel kickboksen als MMA.

En Marco heeft gelijk, je moet je natuurlijk wel netjes afmelden.

Osu

tobiase
10-10-2006, 15:02
Misschien was afmelden wel netter geweest om te doen. Maar het gaat om de manier waarop je zelf wordt behandeld die ervoor zorgt dat je pissig weggaat.
Ze wisten de dag ervoor al dat hij te zwaar was een telefoontje of mailtje is genoeg om je op de hoogte te stellen, dan kan je altijd alsnog beslissen. Dan om op de wedstrijd dag zelf gelijk te zeggen dat het onze verantwoordelijkheid is en we zowieso niks krijgen als we niet vechten! Dat zorgt ervoor dat je geen zin hebt om nog rustig te gaan praten of extra te wegen als je al gelijk voor het blok wordt gezet. En het feit dat de promoter zelf dan niet wil komen praten!
Maar als Werner Stoel inderdaad al opgewarmt stond mijn excuses hiervoor!

Tobias Eijgelshoven
Loasana Gym

jan sensei kyokushin
10-10-2006, 15:13
Er vervelend Tobias, maar had in ieder de hoofdjury verteld dat je weg was gegaan, nu stond jouw tegenstander om 23.15 uur opgewarmt klaar om te vechten en heb ik (ik was aanwezig voor de MMA partijen) als een gekko de hele hal, restaurant en kleedkamers lopen zoeken naar jullie, waarna ik begreep dat jullie vertrokken waren.

Ik weet van de overeenkomst tussen jullie en de promotor niets af, ik weet dat de vechter van Friends Gym in eerste instantie uit zou komen in een A partij tot 67,5 kg voor die partij was hij dus keurig op gewicht, omdat die partij niet doorging is hij tegen jou gematched, ik weet dat het verschil tussen jullie 2,4 kilo was, en dat dat verschil voor de hoofdjury van de Muay Thai partijen geen reden was om de partij te cancelen.

Dat jullie andere afspraken met een promotor hebben daar kan een official en zeer zeker je tegenstander niets aan doen.

Ik ken jullie sportschool (een klein beetje) en weet dat jullie het niet met opzet hebben gedaan, maar vertel de volgende keer tegen de hoofdjury en je tegenstander van jullie vertrek, nu was het voor je tegenstander een lange avond, hij stond serieus al klaar (opgewarmt en wel) en dan krijgt ie te horen (om 23.15 uur) dat zn tegenstander er niet meer is.

Groeten,
Marco.

Ik ga hier niet oordelen over afspraken want afspraak is afspraak en als jullie dat zo zijn overeengekomen dan moet dat nagekomen worden denk ik maar heb een zijdelingse vraag over gewichtsverschil.

Waarom wordt er in het kickboksen en MMA zo moeilijk gedaan over 1 of 2 kg meer, ik kan dat niet begrijpen vanuit mijn kyokushin achtergrond want daar is het normaal als je vecht met 10 kg verschil en in het zwaargewicht zelfs tot 30 kg meer en er is geen een vechter die daar moeilijk over doet.

Nogmaals ik oordeel niet over deze afspraak maar wil graag weten hoe de uiteindelijke gewichtsklasse indeling tot stand is gekomen in het verleden en of dit bij elke organisatie hetzelfde is voor zowel kickboksen als MMA.

En Marco heeft gelijk, je moet je natuurlijk wel netjes afmelden.

Osu x2.. Maar ik vind het netjes van Tobias dat hij zijn excuus aanbied hij zal zich in vervolg wel 2keer bedenken voor hij weer zo weg rijd zonder zich af temelden ,ik zal ook flauw wezen sjaak ik weet de afstanden maar al tegoed 3 uur heen naar rotterdam 3 uur terug rijden van uit het zuiden naar groningen

osu

Marco (scheids)
10-10-2006, 15:52
Correcte en nette reactie Tobias !!

Sjaak, in princiepe heeft Tobias gelijk ... er wordt een max. gewicht afgesproken in het MT, wordt er een dag voor t gala gewogen en is een vechter niet op gewicht moet hij op dat moment aftrainen of de volgende dag herwegen op t juiste gewicht.
Als het geen titelgevecht is (want dan MOET je gewoon onder t gewicht zitten) word de trainer van de wel op gewicht zijnde vechter er normaal bij geroepen die kan dan accoord gaan met het te hoge gewicht van zn tegenstander of niet, maar in dit geval was Tobias niet op de weging de dag ervoor, en zn tegenstander was er niet op het moment dat Tobias voor aanvang van het gala kwam wegen.

Een bond kan alleen een wedstrijd tegenhouden als het gewichtsverschil te ver uit elkaar loopt, maar zoals in dit geval waar het 2,4 kg betrof heeft de hoofdjury gewoon toestemming gegeven tot de A-partij, maar ik denk dat de hoofdjury niet op de hoogte was van de afspraken van de promotor en Tobias. En dan stapt een hoofdjury er tussenuit en verwijst de vechter door naar de promotor.

stefan
10-10-2006, 15:53
iedereen in nederland wil dat het vechten profesioneler moet worden.1bond enz.. ik vind dan ook dat er strenger op gewicht gelet moet worden.kijk naar de ufc,king of the cage enz..als je daar een kilo te zwaar bent moet je dat er binnen 2 uur af gaan trainen,haal je dat niet vecht je niet punt uit geen gezeik jij wil vechten je weet je afgesproken gewicht.Nu weet ik ook wel dat nederland geen usa is maar toch.Je wilt profesioneel behandeld worden ga zo dan ook met de sport om.Het begint met 2 kilo te zwaar,de volgende is 4 kilo te zwaar, de volgende weer 6 ga zo maar door

soef 0
10-10-2006, 17:03
Correcte en nette reactie Tobias !!

Sjaak, in princiepe heeft Tobias gelijk ... er wordt een max. gewicht afgesproken in het MT, wordt er een dag voor t gala gewogen en is een vechter niet op gewicht moet hij op dat moment aftrainen of de volgende dag herwegen op t juiste gewicht.
Als het geen titelgevecht is (want dan MOET je gewoon onder t gewicht zitten) word de trainer van de wel op gewicht zijnde vechter er normaal bij geroepen die kan dan accoord gaan met het te hoge gewicht van zn tegenstander of niet, maar in dit geval was Tobias niet op de weging de dag ervoor, en zn tegenstander was er niet op het moment dat Tobias voor aanvang van het gala kwam wegen.

Een bond kan alleen een wedstrijd tegenhouden als het gewichtsverschil te ver uit elkaar loopt, maar zoals in dit geval waar het 2,4 kg betrof heeft de hoofdjury gewoon toestemming gegeven tot de A-partij, maar ik denk dat de hoofdjury niet op de hoogte was van de afspraken van de promotor en Tobias. En dan stapt een hoofdjury er tussenuit en verwijst de vechter door naar de promotor.


allereerst begrijp ik uit het verhaal van tobias dat het wel meer dan 2,4 kilo verschil betrof want de tegenstander had de dag ervoor al gewogen en dan mag je er normaal gesproken van uit gaan dat ie de dag erna zo 1,5 tot 2 kilo zwaarder is.
en ten tweede, sinds wanneer bemoeit een hoofdjury zich met het wel of niet uitbetalen van een gage, dat is iets tussen de promotor en vechter/trainer.

jammer voor tobias dat hij 3 uur in de auto moest zitten en dan zo behandeld moeten worden terwijl hij op het laatste moment te hulp schiet door die partij aan te nemen.
ik vind het niet meer dan normaal dat je zonder iets te zeggen weggaat als je op deze manier behandelt word het had ook anders kunnen aflopen als je op deze manier met mensen omgaat niet iedereen pikt dit soort dingen zomaar.

ben benieuwd hoe de promotor deze situatie zelf ziet dus mocht je dit lezen zou ik zeggen "brand maar los met je verhaal"

Justinian
10-10-2006, 17:20
iedereen in nederland wil dat het vechten profesioneler moet worden.1bond enz.. ik vind dan ook dat er strenger op gewicht gelet moet worden.kijk naar de ufc,king of the cage enz..als je daar een kilo te zwaar bent moet je dat er binnen 2 uur af gaan trainen,haal je dat niet vecht je niet punt uit geen gezeik jij wil vechten je weet je afgesproken gewicht.Nu weet ik ook wel dat nederland geen usa is maar toch.Je wilt profesioneel behandeld worden ga zo dan ook met de sport om.Het begint met 2 kilo te zwaar,de volgende is 4 kilo te zwaar, de volgende weer 6 ga zo maar door
Natuurlijk is het zo: afspraak = afspraak! Persoonlijk heb ik niet zoveel moeite met een 'gering' gewichtsverschil. Ik heb vaak in de zwaardere klasse (+86kg) gevochten met m'n destijds 89kg tegen jongens van 110kg en zelfs een keer 140kg(!). Dat laatste betrof een judowedstrijd, de eerste een vale-tudo wedstrijd. Hierbij zeg ik wel dat vooraf duidelijk is afgesproken dat het open gewicht zou zijn.

Daarnaast heb ik een wedstrijd gedraaid, wederom met m'n 89kg, in de veronderstelling dat het -90kg was. M'n tegenstander was, voor zover mijn informatie juist is, min. 10kg zwaarder dan ik :lol: Leuk is anders, maar ik kwam om te vechten en dat deed ik dan ook maar.

Het is maar voor welke insteek je zelf kiest. Ik heb er begrip voor dat je er principieel voor kiest niet te vechten. Persoonlijk deed een dergelijk gewichtsverschil me niet besluiten niet te vechten.

ICON
10-10-2006, 17:49
neej maar als je n promotor eigenlijk uit de brand helpt. en je krijgt dan te horen nu beslissen anders krijg je geen gage. dan had hij van mij ook n dikke vinger gekregen. gaat gewoon om principes.

hij is a klasse dus zin om te vechten zal hij toch wel hebben

Marco (scheids)
10-10-2006, 18:27
en ten tweede, sinds wanneer bemoeit een hoofdjury zich met het wel of niet uitbetalen van een gage, dat is iets tussen de promotor en vechter/trainer.

Een hoofdjury wordt als eerste geconfronteerd met een eventuele ontevreden vechter



jammer voor tobias dat hij 3 uur in de auto moest zitten en dan zo behandeld moeten worden terwijl hij op het laatste moment te hulp schiet door die partij aan te nemen.

Helemaal mee eens !!



ik vind het niet meer dan normaal dat je zonder iets te zeggen weggaat als je op deze manier behandelt word het had ook anders kunnen aflopen als je op deze manier met mensen omgaat niet iedereen pikt dit soort dingen zomaar.

Daarmee zadel je een collega vechter ook met een probleem op die er vanuit gaat dat zn partij gewoon doorgaat.

soef 0
10-10-2006, 22:00
en ten tweede, sinds wanneer bemoeit een hoofdjury zich met het wel of niet uitbetalen van een gage, dat is iets tussen de promotor en vechter/trainer.

Een hoofdjury wordt als eerste geconfronteerd met een eventuele ontevreden vechter.

daar heb je helemaal gelijk in maar het is dan aan hem de vechter door te sturen naar de promotor en niet gaan zeggen dat ie moet vechten of anders te vertrekken zonder zijn gage.

soef 0
10-10-2006, 22:03
ik vind het niet meer dan normaal dat je zonder iets te zeggen weggaat als je op deze manier behandelt word het had ook anders kunnen aflopen als je op deze manier met mensen omgaat niet iedereen pikt dit soort dingen zomaar.

Daarmee zadel je een collega vechter ook met een probleem op die er vanuit gaat dat zn partij gewoon doorgaat.[/quote]

daar heb je gelijk in als de tegenstander zich aan het afgesproken gewicht had gehouden wat hier dus niet het geval was. er vanuit gaande dat werner op de hoogte was van het feit dat ie tot 65 kilo zou vechten.

m.v.g

Ronald
10-10-2006, 22:51
Er vervelend Tobias, maar had in ieder de hoofdjury verteld dat je weg was gegaan
Persoonlijk vind ik het meer de taak van een organisator om te verifiëren of een partij nu rond is of niet. Vooral als je hoort dat er problemen/onduidelijkheden zijn over een afspraak. Zorg er dan voor dat er duidelijkheid komt. Doe je dat niet, dan kun je de verantwoordelijkheid daarvoor niet bij een vechter neerleggen. De organisator is verantwoordelijk voor het rondkrijgen van een partij, en voor het vermelden van het resultaat van eventueel overleg aan alle betrokkenen (dus ook aan de tegenstander).