PDA

View Full Version : WK Jiu Jitsu in Rotterdam



remco pardoel
10-10-2006, 19:07
Boven, van links naar rechts: Sylvia Alvarez (duo mixed en duo dames), Ron Soechit (duo heren), Ferry Hendriks (fighting -69 kg), Barry van Bommel (fighting -77 kg, duo mixed, duo heren), Taco Morren (assistent bondscoach), Remco Pardoel (fighting +94 kg), Eric Stoutjesdijk (fysiotherapeut), John Zwalve (-62 kg), Gertjan Hofland (-85 kg). Onder, van links naar rechts: Gerard van Bommel (teammanager), Albertine Los (fighting +70 kg), Yvonne van Rijt (fighting -55 kg), Bert van Haren (bondscoach), Judith de Weerd (fighting -62 kg), Lindsay Wyatt (fighting -70 kg).


Op de foto mist Rob Haans, deelnemen in de klasse -94 kg in het fighting system en Angelique Dekker-Poort, deelneemster in de duo dames.


De wereldkampioenschappen Ju Jitsu zijn de officiële wereldkampioenschappen van de Internationale Ju Jitsu Federatie (JJIF).

Eens in de twee jaar wordt dit evenement georganiseerd door een van de aangesloten bonden van de JJIF.
Het WK Ju Jitsu wordt in 2006 georganiseerd door de Judo Bond Nederland.

Datum: vrijdag 17, zaterdag 18 en zondag 19 november 2006
Locatie: Topsportcentrum Rotterdam

In de volgende disciplines zal strijd geleverd worden:

Fighting Heren
Fighting Dames
Duo Heren
Duo Dames
Mixed Duo
Het WK Ju Jitsu wordt georganiseerd in samenwerking met de Stichting Rotterdam Topsport.

http://www.jujitsu2006.nl/events/wc_jujitsu/WC_JuJitsu_Splash.html

HUNTER
10-10-2006, 19:14
suc6 remco!! kick some ass in rotterdam

redjuh
10-10-2006, 19:50
cool man! is dat full contact, met grondwerk? hoe moet je dat zien?

HUNTER
10-10-2006, 20:01
nee is zeg maar non contact

3 fases; eerste is stoten trappen, niet echt raken. Daarna wordt het vastpakken en werpen en daarna grondwerk waar je ook niet mag slaan enzo.

als je in drie fases ippon scoort heb je gewonnen. Persoonlijk vind ik het niks... omdat de eerste fase te veel overgewaardeerd wordt tov het grondwerk (een stoot redelijk plaatsen is dezelfde score als wanneer je iemand submit bijvoorbeeld. Submitten is ook niet het einde van de wedstrijd, je scoort er slachts een ippon mee en je moet gewoon verder.....)

Maar anyways, het is wel een leuk kijkspel en de Nederlanders zijn er erg goed in.

redjuh
10-10-2006, 20:06
soortement van fighting system dus?

Jochem
11-10-2006, 11:34
soortement van fighting system dus?

het is fighting system ;)

overigens is dat "non-contact" niet helemaal correct. staand mag je wel op het lichaam raken, maar niet met de vuist op het hoofd. (wel haito en dat soort stoten)

ook mag je niet doordraaien na een trap naar het hoofd.

remco pardoel
11-10-2006, 23:43
Haito en Uraken technieken zijn toegelaten
geen directe stoten en trappen naar het gelaat.
Mawashi en Ura mawashi op semi contact basis weer wel..

alle worpen op kani basami na zijn ok..

zo lang mensen in actie blijven op de grond is er geen stop...

even een kleine promotie
kaartjes zijn 10 euro per dag

Mis het niet...
voor het eerst is de WK, in 1993 was de eerste, en nu voor het eerst in Nederland!!!

Tom
12-10-2006, 13:26
Niet duur, eens kijken of er voldoende animo is vanuit hier, dan kom ik wel even een kijkje nemen:P

Chico
12-10-2006, 20:35
ik ga er zeker proberen te zijn...

fighting system is altijd leuk om te doen en om te kijken.. vind het een goede opstap voor jeugd enzo richting mma..

mma blijft natuurlijk wel leuker :mrgreen:

succes remco..

(vind het wel jammer dat heleen en susanne niet gekozen waren... vind het beter vechten dan de andere meiden.. maar ja wie ben ik)

remco pardoel
13-10-2006, 16:17
MMA en Jiu Jitsu liggen dicht bij elkaar..
Hoog tempo van alles wat...
ook hier kom je soms mensen tegen die beter staande zijn als op de grond b.v

Je wordt er nooit stommer van..

Ik zie je op de WK!

ICON
16-11-2006, 16:38
ttt

zijn er hier nog mensen die gaan kijken? zondag moet Remco
misschien wel de laatste keer dat je remco in Nederland in actie ziet op jiu jitsu gebied

Cave
16-11-2006, 17:47
Ik keek erg uit naar het WK maar nou moet ik GVD werken! Heb dit jaar de Nederlandse kampioenschappen mogen zien en die waren al super dus ik verwacht echt veel van dit WK. Mocht iemand nog zin hebben om een call center op te blazen en toevallig in de regio Nijmegen wonen: vrijdag op zaterdagnacht rond 1 uur is er niemand meer en dan mag het van mij tegen de vlakte.....

ICON
16-11-2006, 17:49
is dat dat callcenter bij de dukenburg?

Cave
16-11-2006, 17:59
is dat dat callcenter bij de dukenburg?

Er zitten er een paar maar je moet die van DSB Financiële diensten hebben! Moet ik wel even kijken hoe dat zit met mijn loon als de tent niet meer bestaat.......

Marco (scheids)
16-11-2006, 18:06
Hoe laat moet je zondag Remco? of tussen welke tijden?

...misschien kom ik ook wel ff kijken ... mocht ik niet komen dan wens ik je in ieder geval veel succes ....

ICON
16-11-2006, 18:43
Er zitten er een paar maar je moet die van DSB Financiële diensten hebben! Moet ik wel even kijken hoe dat zit met mijn loon als de tent niet meer bestaat.......

moet je maar even laten weten dan;)

Cave
16-11-2006, 18:47
moet je maar even laten weten dan;)

Ik ben er uit: van mij mag het in de brand. Ik keer een bonus uit aan hij of zij die meteen even de manager een high kick tussen de ogen geeft. De lul. Grrrrrrrr

Chico
16-11-2006, 23:54
kheb geld geleend voor passepartout en benzine en auto geregeld :D

ik ben er :D

Jeru
17-11-2006, 03:10
Stond vandaag een heel groot (leuk) artikel over John Zwalve in de Spits... Die zijn de laatste tijd ook goed bezig moet ik zeggen.

Justinian
17-11-2006, 07:13
Succes Remco, kick ass!!

remco pardoel
17-11-2006, 08:16
Ik moet zondag.
het toernooi begint om 11.00 uur. (finales beginnen om 15.30 uur)
Ik sta de eerste ronde tegen de nummer 2 van de laatste twee jaar
Een Pool...mocht ik deze winnen...
daarna tot de finale tegenstanders die allemaal te doen zijn

Frankrijk en Duitsland staan samen aan de andere kant van de poule

Chico
18-11-2006, 03:34
wat ik vandaag gezien heb was john zwalve (-62) uitgeschakeld tijdens de partij die moest uitmaken wie voor brons zou gaan... Gert-Jan Hofland (-85) idem.. maar moet zeggen dat die zwaar genaaid is in zijn tweede partij (tegen een duitser) en Yvonne van Rijt had haar eerste partij verloren... toen moest ik naar de uni voor een tentamen

maar heb zeker leuke potten gezien... veel uchi-mata's

Chico
18-11-2006, 03:34
oh en ben remco ook nog tegengekomen... had alleen geen papiertje voor een handtekening :( :P

Jeru
18-11-2006, 03:38
Hehehe een handtekening... Had je ook niet toevallig een camera voor een foto? ;)

Chico
18-11-2006, 03:39
camera was dood... had de batterijen niet gechecked..

remco pardoel
18-11-2006, 06:01
Chico die houdt je tegoed!
Ik zie je morgen of zondag...

Remco