PDA

View Full Version : Mehmet Uygun vs Wim De Putter, Video van de gevecht



Kamil
17-10-2006, 14:29
http://video.google.nl/videoplay?docid=-6226325968865213129&hl=nl

m.g
17-10-2006, 14:48
Dat wordt een rematch, de wedstrijd wordt gestopt door een snee in de onderlip ofzoiets.

nicolas the red
17-10-2006, 14:55
dat op zich verdient geen rematch, het is een legitieme TKO overwinning. het vastpakken van de touwen en val/worp uit de ring daarentegen...

Ralph
17-10-2006, 15:07
Is Tony Blair daar nu ringspeaker?? Goed geregeld!

Wel een vet gevecht trouwens. Een rematch lijkt me dan ook zeer op zijn plaats (ook door dat onsportieve gedrag).

Edit: net nog een keer gekeken en ik vind dat Mehmet wel heel erg vaak de touwen vastpakt en volgens mij zat die RNC bijna toen hij doelbewust de ring uit sprong (hij pakte zelf bij die sprong de touwen vast om niet te vallen, dus mij maak je niet wijs dat dat per ongeluk was). Conclusie: slecht optreden van de scheidsrechter. Die had alles gewoon moeten zien en Mehmet moeten straffen voor dat onsportieve gedrag. Voor de rest lekker veel actie! Een rematch lijkt me leuk.

nicolas the red
17-10-2006, 15:12
losstaand van dit alles, vond ik het zeker het gevecht van de avond. dat en die thaibokser die precies van cirque du soleil kwam.

Myny
17-10-2006, 15:53
losstaand van dit alles, vond ik het zeker het gevecht van de avond. dat en die thaibokser die precies van cirque du soleil kwam.

X2 !!

Kamil kan je dat gevecht ook niet uploaden?

Semtex
17-10-2006, 17:39
Mooi gevecht

Semtex
17-10-2006, 17:45
Maar.
Na het bekijken van het filmpje kan ik dit toch constateren .
Ik wil geen van beide vechters afbreken , maar .

De touwen worden inderdaad veelvuldig vastgenomen door Memeth.

Hier had de scheidrechter duidelijk moeten ingrijpen .
Je kan de schuld nu steken op de vechter Memeth , maar in zo'n gevecht met die adrenaline heb je soms geen gedacht meer over je handelingen .

In mijn ogen een grove fout van de scheids die dit toch zeker en vast had moeten opmerken .
En trouwens ja , naar zo'n touwtjes is vlug gegrepen hé , en mens die zijn evenwicht verliest grijpt steeds naar een object.

Maar regels zijn regels .

Ben
17-10-2006, 18:08
nauw ik vind het geen sterke wedstryd van de putter :cry:

Semtex
17-10-2006, 18:44
Tja .

Ik eigenlijk ook niet.
Wim blijft teveel aan dat beentje hangen in mijn ogen .

Laat dit een motivatie zijn voor Wim als hij een rematch krijgt .

Jo
17-10-2006, 18:51
nauw ik vind het geen sterke wedstryd van de putter :cry: x2

a.s.c.
17-10-2006, 19:10
Wim verdient wel een rematch, misschien vocht hij niet zoals we van hem gewend zijn en memhmet maakte goede knieen en goede stoten. Maar zeker na het zien van deze beelden vind ik dat zijn tegenstander net even teveel voordeel heeft gehad van het feit dat hij telkens de touwen vasthield en (moedwillig) de ring uitsprong. Ik zeg niet dat Wim de rematch zal winnen want mehmet is een zeer sterke vechter met hele goede take down defense alleen ik wil het graag op neutraal gebied zien gebeuren met een Nederlandse scheids als Marco, Niels of Phranq.

Razo
17-10-2006, 20:06
het is MEHMET :wink:

Wim
17-10-2006, 23:01
het is DEPUTTER... :) in één woord.
Is inderdaad een goeie motivatie :)
Eerlijk gezegd, normaal lukt de single-takedown mij zeer goed.
Ik ben er mss wat veel voor gegaan, maar mijn lip ging open op het einde van de eerste ronde.
Ik wist dat als ze het zouden zien ze de match direkt zouden stopzetten. Daarom hield ik in de tweede ronde mijn mond dicht en probeerde ik enkel nog naar de grond te gaan om het zo snel mogelijk af te maken. Had niet veel zin om de scheur groter te maken. Vandaar...:)

Christophe
18-10-2006, 00:54
De touwen worden inderdaad veelvuldig vastgenomen door Memeth.

Hier had de scheidrechter duidelijk moeten ingrijpen .

Inderdaad, niet dat ik Mehmet's gedrag goedkeur, maar op zo'n moment denk je niet altijd logisch na en neemt instinct het soms over. In mijn ogen dient een scheidsrechter voor 2 dingen:
1) Zorgen voor de veiligheid van de beide vechters, en
2) Het in goede banen leiden van het gevecht (conform de regels)

Het is duidelijk dat de scheids hier op beide punten ZWAAR te kort is geschoten, en ik vraag me dan ook af welk gevolg hier aan gegeven zal worden. Bovendien bekleed hij (Mario d'Hoker) ook een "hoge" functie in de Mixfight-bond, is dit geen goede reden voor een revaluatie of hij hiervoor wel geschikt is? Want zoals ik mezelf in een ander topic al hardop afvroeg: is wat we zien in het filmpje het gevolg van onwetendheid, kwaadwilligheid of gewoon hele slechte ogen? Maakt eigenlijk niet uit, want het zijn 3 goede redenen om hem niet meer in de hoedanigheid van scheids te zien, zeker niet wanneer een Exit-vechter in de ring moet stappen.

Christophe
18-10-2006, 00:59
nauw ik vind het geen sterke wedstryd van de putter :cry:

Vond ik ook Ben, ik weet dat hij véél beter kan, maar dat neemt niet weg dat hij mooi op Mehmet's rug zat met een zuivere "rear naked" ... ik had het gevecht eens willen zien als de scheids ze in die positie in het midden van de ring had gezet (zoals het eigenlijk had gemoeten).

danielsan
18-10-2006, 10:28
Bedankt om het gevecht te posten!
Kan iedereen voor zichzelf uitmaken wat wel of niet juist was.
Ik vind persoonlijk dat er veel fouten onbestraft worden zoals het grijpen van de touwen(zeer vaak)en dat uit de ring springen is gewoon te gek...
Neemt niet weg dat dit een spannende wedstrijd was met goede acties van beide vechters.
RESPECT aan Wim en Mehmet.
cheers 8-)